چانگان رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان ایدو را با نام ایدو پلاس معرفی کرده است. این سدان کامپکت طی این فیسلیفت تغییرات کاملی را تجربه کرده و طبق زبان طراحی کاملاً جدید چانگان شکل گرفته است. در بخش جلویی ایدو پلاس مثل دیگر محصولات جدید چانگان شاهد جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی هستیم که در طرفین آن چراغهای جدیدی جای گرفتهاند. این چراغها با یک LED خطی باریک که از بالای جلوپنجره عبور کرده به هم متصل شدهاند. ایدو پلاس در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت ارائه میشود که دومی از جلوپنجرهٔ مشکیرنگ لانهزنبوری برخوردار است درحالیکه جلوپنجرهٔ نسخهٔ استاندارد دارای خطوط افقی کرومی است.
مثل اکثر فیسلیفتها، پروفیل جانبی ایدو پلاس هم تغییرات چندانی نداشته است اما در عقب چراغهای جدیدی به چشم میخورد که توسط نواری به هم متصل شدهاند. علاوه بر این، محل نصب پلاک به سپر منقل شده و زیر آنهم چراغ مه شکن عقب تعبیه شده است. در سپر عقب همچنین دو سر اگزوز کرومی هم دیده میشود. ایدو پلاس ۴,۷۳۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۰۰ میلیمتر است. این یعنی طول خودرو ۲ سانتیمتر نسبت به قبل افزایش یافته اما طبیعی است که فاصلهٔ محوری آن تغییری نداشته است.
کابین ایدو پلاس نیز تغییرات قابلتوجهی را تجربه کرده است. در اینجا صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به مکانی بالاتر منتقل و به صفحه آمپر دیجیتالی متصل شده است. هردوی این نمایشگرها ۱۰.۲۵ اینچی هستند درحالیکه کنسول و نمایشگر میانی به سمت راننده متمایل شدهاند. کنسول مرکزی جدید، رو دریهای جدید و دریچههای تهویهٔ جدید هم از دیگر بهروزرسانیهای داخلی قابلتوجه ایدو پلاس هستند. ازجملهٔ تجهیزات استاندارد این سدان چینی هم میتوان به سانروف پانوراما، غربیلک فرمان چندمنظوره، استارت دکمهای، ترمزدستی الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره کرد.
ایدو پلاس با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۷ اسب بخار قدرت است اما کسانی که قدرت بیشتری میخواهند میتوانند موتور ۱.۴ لیتری توربو را انتخاب کنند که ۱۵۷ اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی این موتورها هم گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. چانگان ایدو پلاس مدل ۲۰۲۰ از همین ماه با قیمتی از ۷۱,۹۰۰ یوآن (۱۰,۱۰۰ دلار) تا ۱۰۳,۹۰۰ یوآن (۱۴,۶۰۰ دلار) در بازار چین عرضه شده است.
محسن
۱۰ فروردین ۱۳۹۹یاد اریزو ۶ افتادم ولی انصافا خیلی قشنگ طراحی کردن.
رزیتا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹حیف از پولی که با زحمت بدست میادش اونوقت بخایم بدیم ماشین چینی بخریم
Mehdi TuRbO
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اینا رو باید میشد مثل ۴ سال پیش با ۶۰ میلیون خرید نسل جدید همان ایدو ۴ سال پیش که ۶۰ تومن بود.
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹مدل قوی تر با گیربکس ۶ سرعته اتومات برای ایران بهتره.
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۳۹۹چه کابین با کیفیتی ..
پویا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹این چرا همه چیش شده عین نسل جدید هیوندای النترا؟!!! مو نمیزنه!! برین عکسای اونو نگا بکنین!
Radman
۱۰ فروردین ۱۳۹۹قبول دارم از لحاظ کیفیت فنی به هیوندای نمیرسه؛ اما این قبل از الانترای جدید معرفی شده؛ علاوه بر این خدایی الانترای جدید شبیه این نیست!!
و الانترا و سوناتای جدید رو متاسفانه نمیشه زیبا دونست
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹نمی ارزه یک کره ای یا ژاپنی کم کار بهتره
Amir Machine
۱۰ فروردین ۱۳۹۹طراحی این چانگان بنظر من از الانترای جدید خیلی قشنگتره
Zonda R
۱۰ فروردین ۱۳۹۹پلت فرم های جدید اجازه استفاده رینگ های بزرگ تر طراحی های جدیدتر رو به چینی ها داده و تکنولوژی های جدید هم همه گیر شدن مثل سقف پانورامیک یا کیلومتر شمار دیجیتال
با استخدام طراحان مطرح کمپانی های بزرگ تونستن به طراحی های بروز برسن
همین چانگان مراکز طراحیش در ایتالیا و امریکا هست
بهراد
۱۰ فروردین ۱۳۹۹من نمی دونم چرا همیشه دنبال ته غذا یا سوخته هاشیم که بهمون بدن ، چرا همیشه دست رو ضعیفترینا و پایینترینا و ارزونترینا میزاریم و به کم قانع میشیم؟
ما باید قدر خودمونو بدونیم ، حقوق خودمونو بدنیم و به ارزش خودمون پی ببریم . ما لایق جنس چینی نسخه پایه نیستیم.
چون ارزش پولمون اومده پایین ، اتوماتیک وار خیلی چیزا برامون خاطره نشده فراموش شد. اما اگه دلار هزار تومن بود میشد اس کلاس و ای کلاس و سری 7 و 5 خرید ، البته بدون در نظر گرفتن واردات. اما الان یک پونزدهم موارد بالا رو هم نمی تونیم انتخاب کنیم ، حداقل از رو ناچاری انتخاب نکنیم.فلانی میگه شما برو بجا بریلیانس بی ام و بخر ، شما همون بریلیانسو خریدی که پشت بندش نسخه های جدیدشم آوردن دیگه . اگه نمی خریدی و مشتری نداشت میرفتن یه چیز مشتری پسند تر می آوردن.
اگه تا سه سال آینده لیست ویرانخوردرو و سایپا پر نمیشد نمی اومدن 111 و 405 تولید کنن که.
به نظرم این ویروس یا اتفاقات اخیر و حوادثی که گریبانگیرمون شده یه بخشیش خودمونم مقصر بودیم.هر جا کاستی بوده پیگیریش نکردیم گفتیم کی به اینا بها میده آخرش رسیدیم اینجا
Zonda R
۱۱ فروردین ۱۳۹۹بهراد عزیز
حرف شما درسته ولی در نظر داشته باشید که سری 7 و s class در همه جای دنیا قیمت بالایی داره
چرا مردم glx و 111 میخرن چون هنوز خیلی اطلاعات مردم در مورد خودرو پایین هست شاید حدود 80%
هنوز رو سر 207 و دنا پلاس قسم میخورن و من دیدم 207 رو با گلف مقایسه کردن اینها هنوز ماکسیما رو اعجوبه و زانتیا رو که میبینن سری تکون میدن و میگن به به
شاید چینی ها بد باشن ولی واقعا تکنولوژی جدید تری نسبت به دایناسورهایی با مصرف بالا و بسیار قدیمی دارن
ما شایسته ی بهترین هاییم اما بهترین از نظر هر کس متفاوته و محترم
ماشین رونمایی میشه همه واقعا با روی باز در موردش مینویسن که واو عجب چیزی چقدر زیباس و….
911 lover
۱۰ فروردین ۱۳۹۹هر جای کابین این ماشینو میبینم حس میکنم از یه ماشین اسکی رفته.فرمونش شبیه بی ام و. داشبوردشم من حس میکنم شبیه ازرا و النترا شده. البته سوناتای نسل قبل یعنی اخرین نسلی که وارد ایران شد
omo
۱۱ فروردین ۱۳۹۹قابل تحسینه، حتی بخشهای کپی شده. عوضش ما هم کوئیک زدیم اونم نسخه آر. دیگه این خودروهای چینی هم برای بیشتر ایرانیا آرزو شده