خودروی کوچک وولینگ هونگگوانگ مینی EV که چند ماه پیش توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ در چین رونمایی شد، در بازار محلی این کشور مورد استقبال قرار گرفته است. طبق گزارشها، از زمان معرفی مینی EV تاکنون بیش از ۵۰ هزار سفارش خرید برای آن دریافت شده که با توجه به اینکه بازار موسوم به خودروهای انرژی جدید چین (بهطور مخفف NEV که شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگینهیبریدی و هیدروژنی میشود) اخیراً دچار مشکل و کاهش تقاضا شده، رقم چشمگیری است.
مینی EV با تنها ۲,۹۱۷ میلیمتر طول، ۱,۴۹۳ میلیمتر عرض، ۱,۶۲۱ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۱,۹۴۰ میلیمتر، خودرویی فوقالعاده کوچک و همینطور بسیار ارزان است بهگونهای که قیمت آن در چین از تنها ۲۸,۸۰۰ یوآن معادل ۴۱۰۰ دلار آغاز میشود. این ماشین به یک موتور الکتریکی ۲۷ اسب بخاری مجهز شده که انرژی موردنیاز آن توسط یک پکیج باطری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی تأمین میشود. هرچند حداکثر سرعت مینی EV تنها صد کیلومتر بر ساعت است اما با هر بار شارژ کامل باطریها بُرد قابلتوجه ۲۰۰ کیلومتر را ارائه میکند که برای افرادی که در مناطق شهری زندگی میکنند و بیشتر اوقات در مسافتهای کوتاهی تردد دارند کافی است.
مینی EV با وجود اندازهٔ بسیار کوچک خود، قابلیت حمل چهار بزرگسال را دارد اما صندوق بار آن بسیار کوچک بوده و برای اینکه بتوان واقعاً چیزی را در آن قرار داد باید صندلیهای عقب را خواباند. برای فروش و بازاریابی مینی EV، جوینت ونچر سایک-جیام-وولینگ در حال ایجاد حدود صد فروشگاه در سراسر چین است که بسیاری از آنها در مکانهای شلوغ شهری قرار دارند تا هر چه بیشتر توجهات را به این خودروی کوچک الکتریکی جلب کنند.
مهدی موتورز
۵ شهریور ۱۳۹۹خدایی چراغ آبرومندانه ندارن؟
sardar
۵ شهریور ۱۳۹۹کاهش هزینه و قیمت تمام شده ایجاب میکنه تا فرم چراغ و کل خودرو ساده تر بشه . نیاز امروز جهان خودروهای ارزانتر کم هزینه تر پاکتر و کم مصرف تر است
مهدی موتورز
۵ شهریور ۱۳۹۹و زیبا؟
میثم
۵ شهریور ۱۳۹۹تو شهرهای بزرگ اگه اینارو بعنوان ماشین کرایه ای با اپلیکیشن بزارن کلی ترافیک و آلودگی هوا و صوتی و … کم میشه.
چهره زیباتری هم به شهر میدن
Aran Milan
۵ شهریور ۱۳۹۹یه ماشین برقی با این قیمت و برد قابل توجه باید گفت عالی کار کردن
ارشیاsvj
۵ شهریور ۱۳۹۹اصلا نگاهش میکنم حس فشرده شدن به من دست میده!!!
چه برسه بشینم توش!!!
فقط به درد رفتن تا سوپر مارکت میخوره
Muty
۹ شهریور ۱۳۹۹شوما همون F-150 را سوار شو
مهرداد كمال
۵ شهریور ۱۳۹۹بنظرم واردات این ماشین تو ایران اولا کمک به گسترش فرهنگ ماشین الکتریکی در عامه مردم میکنه در ثانی میتونه به کاهش ترافیک و الودگی کلان شهرها کمک میکنه به شرطی که دولت مشوق های زیادی هم بکنه و استثنائا یک حرکت فرهنگی کنه و از پول چشم پوشی کنه و زیر ساخت لازم رو فراهم کنه. و وظیفه همه دولتهای جهان حمایت از مردمه که متاسفانه….
ارشیاsvj
۵ شهریور ۱۳۹۹وای بابا زبونتون رو گاز بگیرین
هر چند از پراید و تیبا بهتره
ولی بازم با این حرفا ماشین نمیشه.
حسین دهمرد
۵ شهریور ۱۳۹۹اگه نسخه ی چهار در داشته باشه میشه بعنوان تاکسی ازش استفاده کرد.
دانیال
۶ شهریور ۱۳۹۹بنظرم توی این کلاس طراحی های بسیار زیبا تری هم وجود داشته تابحال، طراحی این ماشین آدمو یاد نسل سوم ون فولکس واگن ترانسپورتر میندازه، البته احتمال داره که خود طراح ها تمایل داشتن یه ته مایه کلاسیک به طرحشون بدن.
قیمتش مناسبه ولی منو یاد رنو کوئید ۴۱۰۰دلاری توی هند میندازه و هرجور حساب میکنم اونا دارن ارزونتر میفروشن.
ضمنا اگه از پوشش رسانه ای اخبار این خودرو ساز چینی توی رسانه های مختلف توی این چند مدت متعجب شدین بدونید که علتش همین جنرال موتورزه سیستم تبلیغاتی آمریکاییه دیگه، اگه یه روز خبر از فورد برانکو نباشه نگران میشم.
ali
۶ شهریور ۱۳۹۹4000 دلار قیمت نینجا 250 میشه… ببینید این ماشین چقدر قیمتش پایینه…
هادی 8 سیلندر
۶ شهریور ۱۳۹۹دلار و گمرک هم حساب کنیم هم قیمت تیبا میشه این ماشین راست کار ایران هم ایمن هم از تیبا قشنگ تر هوا رو هم کثیف نمیکنه
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۳۹۹من بمیرم تو این نمیشینم
از تیبا و پراید بهتر بودن دلیل ماشین خوبی بودن نیست!!