هاوال رسماً جدیدترین شاسیبلند خود را در چین معرفی کرده و برای مطابقت با استایل آفرودی و جعبهای شکل آن نامی جالب انتخاب کرده است. این خودرو داگو (DaGou) نام گرفته که ترجمۀ آن سگ بزرگ است. این نام پس از برگزاری یک نظرسنجی عمومی انتخاب شده و با توجه به استایل متفاوت این شاسیبلند جدید با دیگر محصولات هاوال، نام مناسبی به نظر میرسد. در طراحی داگو یا سگ بزرگ فرمی بسیار مربعی و جعبهای شکل با روشی نهچندان متفاوت با فورد برانکوی آینده ایجاد شده است.
چراغهای جلوی دایرهای، سپر جلوی بزرگ و برجسته با محافظ زیر و قلابهای بکسل، روکشهای پلاستیکی مشکی در دهانهٔ گلگیرها، رینگهای مشکی و نقرهای، لاستیکهای آلترین و ریلهای روی سقف از ویژگیهای طراحی این کراساوور آفرودر نمای چینی هستند. در عقب داگو نیز چراغهای L شکل و نوشتهٔ برجستهٔ HAVAL جلبتوجه میکند. این ماشین ۴,۶۲۰ میلیمتر طول، ۱,۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۸۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۳۸ میلیمتر است اما ویژگی مهم داگو فاصلهٔ قابلتوجه ۲۰۰ میلیمتری آن از سطح زمین است.
طراحی کابین داگو نیز به همان اندازهٔ بیرون آن غیرمعمول، منحصربهفرد و متمایز است. کابین این سگ بزرگ در نگاه اول با دستگیرهای بزرگ روی درها و یکی هم روی داشبورد برای سرنشین جلو، بسیار آفرودی به نظر میرسد. غربیلک فرمان قطور، صفحه آمپر تمام دیجیتالی، نمایشگر مرکزی بزرگ، پد شارژ بیسیم موبایل دریچههای تهویهٔ افقی و انتخابگر دندهٔ دوار هم از دیگر ویژگیهای داخلی داگو هستند.
هاوال برای سگ بزرگ خود دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه پیشرانهٔ دوم از نوع ۲ لیتری بوده و ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
حسین وی
۸ تیر ۱۳۹۹کابینشو دوس دارم
جواد خطر
۸ تیر ۱۳۹۹سَگِ گُندِ خخخخخخخ خِرسِ گُندِ شِنیدِ بودَم وَلی دیگِ سَگِ گُندِ نَشْنیدِ بودَم
امین
۸ تیر ۱۳۹۹همیشه میگن انسان توی محدودیت رشد میکنه تو رو خدا یکی این موتور ۱.۵ لیتری رو از چین بگیره حداقل یه تکونی به خودشون بدن موتور های بهتر بسازن این ماشین حداقل باید ۲۷۰ تا قدرت داشته باشه
حسین دهمرد
۸ تیر ۱۳۹۹قوانین نمیزاره. البته گزینه های بهتر هم داره کسی که قدرت بیشتر بخواد اونو انتخاب میکنه ولی کسی که پولش نرسه نسخه ارزونتر رو انتخاب میکنه. حق انتخاب چیز خوبیه. فرضا اگه موتور پراید رو بزارن رو ۲۰۶ درسته موتور کشش نداره ولی اگه قیمتش کم باشه خیلیا میخرن.
حسن
۹ تیر ۱۳۹۹خب الان هم یک موتور ۲۲۱ اسبی داره،تو متن هم نوشته.۲ موتور ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری داره
کیان
۸ تیر ۱۳۹۹حتی خودروسازی چین ک کپی کار بودند و بدون پنهان کاری کپی کاری میکردن الان دیگه دارن شخصیتو طراحی مستقلی ایجاد میکنن برای خودروهاشون مخصوصا شرکتهای بزرگشون
اما متاسفانه همچنان بعضی از شرکتهای شرق آسیا از بی هویتی رنج میبرن و همچنان فقط بهترین های کلاس جهانی و الگو قرار دادند و با یکمی تغییر مدعی رقابت جهانی هستند.
دنیا دیگه دنبال چندتا آپشن و زیبایی کپی برداری شده نیست، همه دنبال خاص بودن و شخصیت مستقل هستند.
احمد
۹ تیر ۱۳۹۹بدون پنهان کاری کپی میکردن :)) یعنی میشه یه خودرو کپی کنی بعد هیچکس متوجه نشه !؟ این چینی ها از بعضی شرکت های شرق آسیا که روش نشد دیگه بگه کره ای ها هویت دارند شخصیت مستقل دارند اونم چینی ها ؟؟؟ به قول ریوندی تنها قومی هستیم در تاریخ که شخصیت گوجه فرنگی در حد آناناس بردیم بالا حالا حکایت شما و چین
همین خوروی سگ بزرگ هاوال از روی کیا تلوراید کپی برداری شده کلیت بدنه چراغ های عقب و جلو واضح که از چه خودرویی کپی کاری کرده خوبه الگوش بهترین های جهانه و الگو بهترین های جهانم از کره ای هاست
باز تولید طراحی یک خودروی جدید کدوم خودروسازی غیر از کره ای ها داره انجام میده ؟ همین جنسیس نگاه کنید طراحی جدید همه اجزا بطور کلی جزئی تغییر داده و یه طراحی جدید ارائه داده بقیه اصلا اینقدر ترسو و محافظه کارند می ایستند ببینند این کره ای چی تولید میکنند همونو الگو قرار میدن این هم واقعیت و هم حقیقت اسنادش هم موجوده
حمید
۸ تیر ۱۳۹۹چرا خودروهای ساخت چین از موتورهای با حجم بالا استفاده نمی کنند و نمونه تولیدی با حجم موتور 2400 و 3600 نداریم خواهشمند است توضیح بدهید آیا قوانین خاصی در خصوص محدودیت حجم موتور دارند ممنون می شوم در خصوص توضیحات کافی بدهید
حسین دهمرد
۸ تیر ۱۳۹۹این خوبه تو ژاپن بیشتر ماشینا 600cc هسستن بخاطر قوانین. تو چین سالی بیست میلیون ماشین فروخته میشه و سوخت این ماشینها هم وارداتیه. از طرفی اینقدر کارخونه ی ریز و درشت تو چین هست و بعضا سوخت های ارزانقیمت مثه زغال سنگ و مازوت استفاده میکنن که بعضی شهرهاش از تهران خیلی آلوده ترن. (هند هم یه همچین وضعیتی داره ولی در مقیاس کوچیکتر چون سالی سه یا چهار میلیون ماشین فروخته میشه که در مقابل جمعیت میلیاردیش هیچی نیست)
دولت برای جلو گیری از آلودگی و مهمتر از اون برای پاسخگویی به مصرف سوخت اینهمه ماشین قوانین سفت و سختی گذاشته. و از طرفی یه لاسنس موتور میتسوبیشی خریدن همه دارن استفاده میکنن دیگه. اگه تحقیق و توسعه واسه موتور بهتر بکنن قیمت ماشینا شون به آلمانیا نزدیک میشه و خب طرف میره جنس آلمانی میخره . همین فردا سایپا یه کپی از لندکروزر با موتور چهارصد اسبی بزنه قیمتشم بزاره یک میلیارد کسی نمیخره چون پنجاه درصد ماشین پرستیژشه آدم روش نمیشه ماشینی که مارکش با پراید یکیه بالاش یک میلیارد بده حتی اگه کریس بنگل طراحیش کنه.
امیر
۸ تیر ۱۳۹۹چرا جلی ها رو ریختن تو گریت وال ها و ادویه جیپ زدن بهش اما انصافا قشنگ در اومد پیوندتان مبارک
مهدی
۸ تیر ۱۳۹۹کلا ماشین های جعبه ایی دوست
Muty
۹ تیر ۱۳۹۹همه تعریف تمجیدها را این جمله مقاله شسته شد رفت :
کراساوور آفرودر نمای چینی :-) :-) :-)
آخه سگ بزرگ و 160تا قدرت ؟!!
واقعا که متمایز بودن سگمنت ساخت چین برازنده تونه
و ایضا ” چینی سوار