خودروی تمام الکتریکی NIO ES6 چندی است که در بازار چین عرضه شده و اگرچه تاکنون تصاویر زیادی از آن دیده شده اما ویدئوهای تست آن چندان به چشم نیامده است. در کلیپی که خواهید دید دقیقاً شاهد تست سخت ES6 در پیست مشهور نوربرگ رینگ خواهیم بود.
شاسیبلند پرچمدار NIO دارای دو پیشرانه الکتریکی، حداکثر قدرت ۵۳۶ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک در نسخه فول میباشد. موضوع جالب درباره ES6 آن است که یکی از پیشرانههای مگنت قدرت ۲۱۵ اسبی تولید کرده و پیشرانه پرفورمنس دوم هم ۳۲۲ اسب بخار را به مجموعه اضافه میکند.
NIO از پیشرانه مگنت برای کاربریهای روزمره استفاده کرده درحالیکه پیشرانه دوم نصب شده در اکسل عقب به منظور ایجاد حداکثر شتاب و پرفورمنس تعبیه شده است. این دو پیشرانه توسط یک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی که در کف نصب شده است تغذیه میشوند.
واضح است که ES6 خودرویی پیست محور نیست اما در این ویدئو میتوانیم سرعت زیاد آن در نوربرگ رینگ را ببینیم. ظاهراً این شاسیبلند در برخی از سختترین بخشهای جهنم سبز نیز کاملاً پایدار نشان میدهد.
البته عملکرد ES6 بینقص نیست. همانگونه که خود راننده نیز میگوید کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ترمز را وارد مدار کرده و فکر میکند راننده روی خودرو کنترل ندارد. این امر نهایتاً منجر به داغ شدن ترمزها و ایجاد حالت اسفنجی در آنها میشود. ES6 همچنین در نیمه راه بخشی از قدرت خود را از دست داده و حداکثر سرعتش به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت محدود میشود.
به نظر میرسد خودروهای الکتریکی هنوز در زمینه پرفورمنس طولانیمدت نمیتوانند به پای نمونههای درونسوز پرفورمنس برسند هرچند یک خریدار متوسط شاید اصلاً با یک خودروی الکتریکی در پیست حضور پیدا نکند…
[دانلود ویدئو]
Hamid
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا چین پیشرفت کرده … اما هنوز نمیتونه آدم رو راضی کنه که ی ماشین چینی بخره!
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰لینک اند کو 03 پرتوتایپ که 500 اسب قدرت داشت سال 2018 تایم 7:20 تو نونربیگ زد.( پدال هم مطلب گذاشت. ولی بلا به دلایل منطقی تایمشو نگفت )
وبسایت نورنبریگ هم برید اون گوشه پرتوتایپ زده لینک لند کو03 تایم7:20 زده.
پروتوتایب بود و 520 اسب قدرت داشت. ولی به هر حال…
و بعد گذشت 3 سال nio es6 هم وارد نورنبریگ شد
راستی یه سوال. پلاکش (( M CE 688E )) هست. پلاکش واقعا پلاک شده ؟ گذر موقت نیست ؟ یعنی واقعا تو آلمان میشه nio es6 گرفت ؟ اگه میشه چه عالی…
اقای شاهین سپاس از این مطلب. این نشون میده چین فراتر از انتظار همه ماس
وقتی عکس داخل خودرو نگاه میکنی میبینی واقعا کیفیت بسیار بالای دارد و به عنوان یه ماشین 50 الی 60 هزار دلاری برقی چینی بسیار لوکس هست. سپاس این مطلبو گذاشتی.
حالا بهتره یه سر به تکنولوژی هوش خودرو بزنیم ! منتظر مطلب شما در مورد changan oushang x7 هستم. سپاس بیکران از زحمات شما.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰الان مشخص شد که الکتریکی ها مشکل دارند و بهتر از بنزینی ها نیستند
همچنین الکتریکی شدن اصلا باعث کاهش کربن دی اکسید نمی شود به نظر من باید هیدروزن رو جوری طراحی کنیم که در موتور بنزینی
استفاده کنیم تا آلایندگی نباشه.باید موتور های بنزینی دوباره طراحی بشوند تا وزن کمتر داشته باشند
باید پیشرفت انجام نه الکتریکی شدن باید بنزینی رو بهتر کنیم
Sina10
۲۳ فروردین ۱۴۰۰قدرتش خوبه
اما قیافه اش یه کپی ترکیبی از اوروس و هیوندای کنا هست
پشتش هم خیلی شبیه زبان طراحی پشت رنو هاست
کلا قیافه اش خیلی ضعیفه
فضای داخلیش هم طراحیش متوسطه
چینیا خیلی راه دارن تا به اروپایی ها وآمریکایی ها و ژاپنی ها برسن
همچنین ماشین های برقی توی رانندگی و تایم در پیست های طولانی خیلی ضعیفن هنوز
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اخ گفتی پشتشو دیدم فکر کردم نسل جدید رنو کولیوس هست و نیم نگاهی هم به نسل جدید اوتلندر داره
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به به، فوق العاده بود …
شاهد یک کلیپ تبلیغاتی عالی به سبک صدا و سیمای ایران هستیم! البته در اینجا به جای یه خانواده فوق متمول تو خونه 1000 متری سوبلکس با بچه های چشم آبی مو طلایی که از خوردن 5 نفری یه تن ماهی با نون در پوست خودشون نمی گنجن، شاهد یک دستگاه خودروی برقی چینی هستیم که هیولایی چون Nissan GTR را علی رغم فعال بودن ESP، تو معروف ترین پیست جهان به خاک و خون می کشه و راننده ای که مدام میگه:
* Nissan GTR پشت سر ماست …
* راننده Nissan GTR خیلی به این ماشین علاقه مند شده!
* حتما راننده Nissan GTR خیلی سوال در مورد ماشین ما داره!
و در دقایق میانی کلیپ، شاهد ضعف ترمزهای خودرو چینی، سبقت بسیار سخت Nissan GTR به خاطر نقص فنی خودرو چینی و خنده تمسخر آمیز راننده و همراه در ماشین چینی هستیم! یه نقطه تعلیق زیبا در داستان یا میشه گفت برگشت معجزه آسای سوپر قهرمان در یک فیلم هالیوودی …
فقط لعنت به اون Renault Megane R.S سفید 275 اسب بخاری که این شوآف مسخره رو خراب کرد! خوب برادران چینی با اون ماشین هم هماهنگ می کردین که عین Nissan GTR سر پیچ اول، دو لاین براتون خالی بگذاره که ازش سبقت بگیرین!
منتها مشکلی نیست، انشاالله کلیپ های بعدی …
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰سلام 2646عزیز واقعا دلمون واست تنگ شده .
امیدوارم به همراه مهران 911کامنت های فنی و عالی زیادی بزارید .ممنون
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ارادتمندم علی جان
دل به دل راه داره عزیزم.
مهران خان عالی هستن، همین که من رو در کنار ایشون قرار دادی، لطف بزرگی به من کردی.
مرسی
برقیه جارو برقی BG
۲۳ فروردین ۱۴۰۰از برگشت جناب 2646 کاملا خوشحالیم
یک سوال اون خطوط پهن بغل پیست کهقرمز و سفیده که بعد از پیچ ها هست و بری روش مثل ویبرس(خطوط ویبره خودمونه اما خفیف تر) اسمش چیه ممنون اگه کسی بگه
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا اقای 2646 من این فیلمو دیدم.
نمیدونم چنتا. ولی کلی ماشین وارد پیست شدن بعدش که وارد شدن همون اول یه مانور کوچیک باید میدادن راننده nio زیاد تند نمیرفت. بعد گلف جی تی ای با صدای وحشتناک ازش سبقت گرفت. جی تی ار هم سبقت گرفت.
تو دقیقه 1:20 میبیند یه کورس نه چندان جالب بین پورشه اسپرت توریسمو با nio es6 شاهد بودیم
تو دقیقه 1:40 به بعد , nio از جی تی ار که همون اول پیست ادعاش شد سبقت گرفت و دور شد . دقیقه 2:50 راننده nio گفت : gtr کجایی ؟؟
بعد کمی بعد گفت : پشت سر ماس ولی من نمیبینم.
تو پیست هم تونست تا 200 کیلومتر سرعت بگیره. در کل فیلم جالبی بود.
این ماشین شاید تا 1 هفته آینده تو آلمان باشه. این ماشین تو 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر میرسه. و پیشینه سرعتش هم 210 کیلومتر هست. با هر بار شارژ هم 585 کیلومتر میره. ( بر مبنای NEDC)
امید وارم در چند روز آینده شاهد درگ شتابگیری این خودرو در آلمان باشیم. ?
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰رامین جان
این کلیپ 1 ریال ارزش بحث کردن نداره، منتها به خاطر ارزشی که برای سواد خودت قائل هستم در موردش حرف می زنیم.
اولا پیست نوربرگ رینگ برای همه، با هر سطح مهارت و تیون خودرویی باز است. پست اول از همه باید برای ما میزان توانایی (از طریق معرفی) راننده خودرو nio es6 و باقی ماشین ها مشخص میشد.
دوما تقریبا تمام ماشین های دنیا، حتی خودروهایی که دگمه ESP off ندارند (مثل Toyota Aurion) قابلیت از مدار خارج شدن ESP را دارند. به هر دلیلی حتی اگر راننده نخواسته ESP را خاموش کنه، باید یک دوربین از صفحه آمپر فیلم برداری می کرد تا واقعا برای من بیننده اطمینان ایجاد شود که ضعف خودرو در پیچ ها به واسطه وارد شدن ESP است، نه ضعف ذاتی خودرو.
دقیقا همین مطلب در مورد سرعت خودرو هم صدق می کند، شما و راننده می فرمایید خودرو به سرعت 200 کیلومتر رسیده، من میگم 140 تا بیشتر نرفته! می تونین ثابت کنین؟ اون دوربینی که همچون علم یزید دست کمک راننده است رو باید می گذاشتن روی آمپر.
سوما واقعا به نظرت اصلا کورسی با پورشه انجام شد؟ کاملا مشخص هست که خودروی پورشه صرفا برای رانندگی در پیست اومده و هیچ هدفی برای کورس نداره.
چهارما، باز به واسطه سبک تهیه کلیپ، ما هیچ تصوری از عملکرد و فاصله خودروی Nissan GTR در پشت nio es6 نداریم اما اون Renault Megane R.S اندیکاتور بسیار خوبی است. کاملا ضعف خودروی nio es6 با قدرت 536 اسب بخار نسبت به Renault Megane R.S با قدرت 275 اسب بخار واضح هست، حتی با توجه به اینکه nio es6 به واسطه موتورهای برقی گشتاور فوق العاده بالا و آنی در پیچ ها داره، نمی تونه به Renault Megane R.S نزدیک هم بشه. تیر خلاص هم خودروی MINI می زنه که بر اساس کلیپ خیلی عقب تر از nio es6 و Nissan GTR بوده اما تونسته در عرض دو دور، از هر دو ماشین سبقت بگیره.
حالا شما به من بگو، با توجه به عملکرد بالاتر Nissan GTR نسبت به Renault Megane R.S و MINI، چرا این ماشین نمی تونه از nio es6 که حتی به گرد پای مگان نمی رسه، جلو بزنه؟ اوایل کلیپ رو ببین که Nissan GTR چه فضایی رو برای سبقت در اختیار nio es6 قرار میده! بنابراین حتی اگر با راننده Nissan GTR از قبل هماهنگ نشده باشه، باز هم این کلیپ جز 10 دقیقه تلف کردن وقت و حجم اینترنت، به هیچ درد دیگری نمی خوره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰یعنی به جرأت میتونم بگم این دوتا کامنت آقای ۲۶۴۶ از بهترین کامنتای پدال بود که توی این چند سال خوندم در مورد چینیا،قشنگ با دلیل و منطق و استدلال همه چیز رو تحلیل کرد تا جایی که *** رو بست! ای کاش این دانش شما رو هم دنیا داشتن (خصوصا ایرانیا)تا بفهمن ماشین آشغال چینی دو قرونی ارزش خرید نداره،چینی فرق نمیکنه هونگچی باشه یا چری،تک تک یه آشغال به تمام معنا هستن،من حاضرم مونتاژی های ایرانو بخرم اما چینی نخرم،بازم سپاس از لطفتون جناب ۲۶۴۶???
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آبتین عزیز
خیلی لطف داری به من.
امیدوارم لیاقت اش رو داشته باشم.
ارادتمند
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰?????? تبلیغات صدا و سیما.دقیقا 2 شیوه دارند.یکیش همین شیوه که گفتی دومی یک گروه ارکست میشینند برای یک بیسکوییت و روغن و رب شعر میگند.لعنتیای شاد.راستش ویدیو رو ندیدم ولی همین که تعریف کردی تصمیم گرفتم ببینم خیلی خوش گذشت بار طنز قضیه کمتر از ماز جبرانی و زک و الن نبود
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰(( من میگم 140 تا بیشتر نرفته ! میتونی ثابت کنی؟ ))
تو میتونی ثابت کنی 140 تا رفته ؟
نکته بعد شارژ باتری 52 درصد بود نه 100 درصد. قطعا همه اینا تاثیر گذار هست. درسته این فیلم اصلا ملاک نیست ولی به هرحال تنها مدرک هست
چین بعد آمریکا بهترین خودرو ها رو تولید میکنه ! اونایی که پشت خودرو های بروز 2019 و 2020 چینی نشتسن میدونن چی میگم
اخرین باری که امارات بودم 2017 بود. هونگکی h5 رو از نزدیک برسی کردم
به شدت کیفیت بالایی داشت. همونطور که تو عکس ها بود کیفیت بالایی داشت و به راحتی میتونست با ژاپنی ها و کره ای ها و اروپایی ها رقابت کنه تو واقعیت هم میتونست. تیگو 8 هم واقعا خوب بود. ولی از byd اس 6نسل قبلیش اصلا خوشم نیومد. یه جوری بود. ولی نسل جدید رو ندیدم.
انشا الله گذرتون به کشور های عربی بخوره. ببیند چینی ها زیاد نیستن !! اما کم نیستن… !! انشا الله یه بار دیگه بتونم برم قطعا تو این 4 ساله خیلی بروز شدن… هر چقدر هم سعی میکنم عکس اون هونکگی h5 رو بزارم نمیشه.
تو سایت آپولودر تبدیل به لینک میکنم ولی باز وقتی میزارم مینویسه عکس مورد نظر پیدا نشد.
قسمت نیست. اما انشا الله سری بعد برم خودرو های بروز تری باشه. عکس اونارو میزارم. چین پیشرفت کرده. بهتره بعضی ها ( منظورم شما نیستی با بعضی ها هستم ) از خواب غفلت بیدار شن.
چین الان از کره داره یواش یواش میزنه جلو. بزودی از همه میزنه جلو.
سال 2025 اگه زنده باشیم ملاحظه میکنید.
گوشی های چینی رو ببیند… شیائومی بلک شارک 4 // هواوی ردمی نوت 10 پرو و… تو صنعت گوشی پیشرفت کردن… تو صنعت خودرو هم اینگونه خواهد بود. سال 2025 بیشتر خودرو ها چینی خواهند بود. و مردم چینی میخرن زمان همه چیز را ثابت میکند…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چین بعد آمریکا بهترین خودروهارو تولید میکنه ؟ آقا رامین میدونی این حرفت از بیخ غلطه ؟ چین حتی از کره و فرانسه هم پایینتره
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰رامین جان
بحث رو طولانی نکنیم:
* راننده ادعا می کند 200 کیلومتر سرعت رفته. مدرک رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را ارائه بدهید لطفا.
* راننده ادعا می کنه باطری ماشین نیمه شارژ بوده، شما ادعا می کنین این شارژ پایین می تونه روی شتاب و سرعت ماشین تاثیر منفی بگذارد. مدرک پایین بودن شارژ ماشین رو ارائه بدهید لطفا.
* راننده ادعا می کنه سر پیچ ها ESP وارد مدار می شود و باطبع سرعت ماشین کاهش پیدا می کند و این باعث کاهش توانایی ماشین می شود. مدرک ارائه بفرمایید لطفا.
عزیزم، ما دیگه کور که نیستیم. اون جایی که راننده چینی میگه ESP وارد مدار میشه، باید سرعت ماشین ناگهان کاهش پیدا کنه، بنابراین باید اون Renault Megane R.S یهو فاصله باز کنه با nio es6. تو کدوم صحنه این اتفاق می افته؟
رامین جان مدرک چیه، این کلیپ فیلم طنزه. والا من تا اون جایی که Nissan GTR و MINI زدن جلو بیشتر ندیدم. بقیه اش رو شاهین خان تو متن اسپویل کرده بود، دیدم این اوج کلیپ بوده، باقی اش حتما دیگه خیلی بدتره.
تو کامنت بعدی هم گفتم، من تو کشور همسایه خودروهای شاخص چینی که شما می فرمایید رو نه تو خیابون و نه تو نمایشگاه های درست و حسابی ندیدم.
بحث مقایسه گوشی و صنعت خودرو هم از اساس غلط هست. شیامی یا هر شرکت چینی دیگری، تمام تجهیزات رو از شرکت های Qualcomm، Samsung، Sony، Japon Display و … می خرند، در نهایت با طراحی یک پوسته برای Android و یک دیزاین نهایی می شوند سازنده گوشی، منتها تو صنعت خودرو همچنین همکاری وجود نداره. می بینیم که حتی Toyota علی رغم طراحی تنگاتنگ با BMW، مجبور بوده پلت فرم ضعیف تری از Supra رو نسبت به محصولات استراتژیکی چون M4 ارائه بدهد.
در نهایت حتی تو همین صنعت موبایل سازی هم صنایع چینی بر خلاف نظر شما به هیچ پیشرفت خاصی دست پیدا نکردند. مثال خیلی واضح اش طراحی و ساخت تراشه Kirin توسط غول صنعت ارتباطات و موبایل چین، Huawei بود که سرانجام پروژه بعد از چندین نسل عملکرد افتضاح کنار گذاشته شد.
رامین جان، از دید من تو پسر اهل تحقیق و مطالعه ای هستی، منتها گاهی واقعیت اون چیزهای نیست که آدم در لحظه اول برداشت می کنه. اصلا همه ما جاهل، یکبار تمام برداشت هایی که تا الآن داشتی رو کنار بگذار و از صفر شروع به تحقیق کن. شاید نتیجه با اون چیزی که امروز فکر می کنی، متفاوت بود.
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰رامین جان جمله قشنگی گفتین انشالله که گذرتون به کشور های عربی بخوره.
پسر خوب من یکی از صادرکنندگان فولاد هستم اینو میتونه 2646 تائید کنه.من نصف زندگی رو در حال سفر به کشور های عربی و حوزه خلیج فارس و امیرنشین بودم از دبی تا بحرین و کویت و عمان و … همه استاناشو رفتم.شما سال 2017 رفتید من 2019 هم رفتم.احتمال داره تابستون هم دوباره برم برای بستن یکسری قراردادها پس قشنگ نیست قبل تحقیق حرفی بزنید.اگر خواستید این دفعه دارم میرم شما هم ببرم.چند وقت پیش هم گفتید گفتم بله هست اما کمتر و بخش های ثروتمندنشین کمتر پیدا میشه و جامع توضیح دادم توضیح دوباره میشه تکرار مکررات خواستی همون پیام رو دوباره لطف کن بخون.ممنون
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ماشین خوشگلیه ولی دقت کردین ماشینای چینی رو از طراحیشون میشه فهمید چینین ، انگار طراحیاشون یا کپین یا اونایی هم که کپی نیستن یا کپیشون خفیفه یه ناپختگی هست تو طراحیشون
Carbonado Aventador
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چرا اونتادور s رو ریختید تو ماستا؟!
kastech
۲۴ فروردین ۱۴۰۰به خودشون زحمت ندادن یه لوگو طراحی کنن ، لوگوی سیتروئن رو چسبوندن رو فرمون
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰***ها طراحی این ماشین یه طراحی خیلی معروفه
که ماشینهای آمریکایی و آلمانی هم طراحی کرده !
انقدر *** بازی در نیارین