خودروهای چینیهونگچی

پا در کفش بزرگان! عرضهٔ رسمی سدان لوکس هونگچی H9 به بازار چین

سال‌ها است که خودروسازان چینی در تولید خودروهای سطح پایین فعال هستند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند زیرا برای جلب خریدار، محصولات خود را با قیمت پایینی عرضه می‌کنند و دقیقاً به خاطر همین مزیت است که خودروهای ساخت چین طی سال‌های اخیر به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند؛ اما دراین‌بین استثنائاتی هم وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها محصولات برند لوکس هونگچی است. این برند که متعلق به گروه خودروسازی فاو است، همواره در طول تاریخ خود به ساخت خودروهای لوکس و سطح بالا پرداخته و روی این محصولات برچسب‌های قیمتی گزافی زده که هرگز انتظار دیدن آن‌ها را روی خودرویی چینی نداریم.

اوایل سال جاری هونگچی از سدان پرچم‌دار جدید خود بنام H9 رونمایی کرد که به رولزرویس چینی شهرت یافته است. حال سرانجام این سدان لوکس چینی رسماً به بازار عرضه شده اما چیزی که در مورد آن عجیب به نظر می‌رسد، بازهم برچسب قیمتی است زیرا بازهٔ قیمتی H9 از ۳۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۴۴,۸۰۰ دلار تا ۵۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۷۸,۱۰۰ دلار اعلام شده است. این قیمت بسیار زیادی برای یک سدان چینی است و آن‌را به قلمرو سدان‌های خوش‌نام آلمانی مثل آئودی A6 وارد می‌کند که قیمت آن در چین از ۴۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

در طراحی بیرونی H9 از جدیدترین زبان طراحی هونگچی استفاده شده و از جلو واقعاً شبیه رولزرویس به نظر می‌رسد. درهرحال، این جلوپنجرهٔ عمودی به نماد محصولات جدید این برند لوکس چینی تبدیل شده و مشابه آن‌را در شاسی‌بلند الکتریکی E-HS9 هم دیده‌ایم. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های باریکی قرار گرفته که از بالای آن‌ها دی‌لایت‌های LED باریکی دورتادور جلوپنجره جریان یافته است. چراغ‌های عقب H9 نیز شباهت زیادی به ساخته‌های کادیلاک مثل سدان CT5 دارد؛ اما با همهٔ این‌ها، هونگچی H9 به لطف زبان طراحی جدید، در ظاهر خودرویی لوکس و سطح بالا به نظر می‌رسد و سقف شیب‌دار و رینگ‌های آلیاژی بزرگ موجب شده احساس اسپرتی داشته باشد.

هونگچی برای H9 دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما برای کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۲۸۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم وجود دارد که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده است. H9 با این قوای محرکه ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ماشین به‌عنوان یک سدان لوکس سگمنت E در بازار چین باید با ژرمن‌های باسابقه یعنی مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 به رقابت بپردازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    میتی کمان!احترام بگذارید!

    موافقم 87
    مخالفم 21
    1. نیما

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (345 ديدگاه)

      اون ژاپنی بود

      موافقم 22
      مخالفم 1
  2. new reventon

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بیاد ایران 3،4 میلیارد قیمت میخوره!
    همین چینیا آشغالم دارن از دسترس خارج میشن!

    موافقم 96
    مخالفم 13
    1. new reventon

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      اونم با نمای داخل عروسکیش!
      یه رنگ شتری چیزی میزدن یکم لاکچری بنظر بیاد لااقل
      صفحه نمایشاشم انگار داری به نمایشگر CRT نگا میکنی
      پلاستیک براق بیکیفیتم که الی ما شا الله
      خدایی حیف نیس 70 چوخ بدی برا این؟
      70 چوخ پول 730 میشه که!!!!
      ولی نمای بیرونش انصافا خوبه

      موافقم 47
      مخالفم 104
      1. 440

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (17 ديدگاه)

        چی ساختن …….خیلی خوفه هیوندای و بنز یکم یاد بگیرن خوبه واسشون با این طراحی های جدیدی که چندان خوب نشد ولی من به هیوندا همچنان ایمان دارم و کره ی جنوبی بنز هم یهو برمیگرده باقدرت

        موافقم 23
        مخالفم 77
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دارن از دسترس خارج میشن !!!
      از دست‌رِس خارج شدن? ، تیگو۷ چنده ؟ فکر کنم حدود ۷۰۰ باشه !!!

      اما جدایه از این بحث ، باید ایستاد و تشویق کرد این چین لامصب را که روزی نمیشد نگاه کرد به خودروهاش و حالا میشه با جرئت گفت ، کره را رد کرده و با سرعت داره به سمت بزرگان ژاپنی آمریکایی آلمانی میره و مطمئناً خیلی راحت میتونه تا چند وقته دیگر ، بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی بشه .

      اگر میشد در بحث کیفیت بهشون اعتماد کرد و دل چرکین نبود ، دیگه میشه گفت صرف و عقل میگه اول و آخر فقط باید چینی خرید ، میدونم که خیلی‌ها از این حرفم ناراحت میشن و حتی خودم هم ناراحت میشم ، اما بازار با کسی شوخی نداره و با این چنین شرایطی که شرکت‌های چینی در قیمت و عرضه در نظر گرفتند ، همه را زمینگیر میکنه ، مگر شخصی مثل ترامپ عوارض بگذاره یا محصول را راه نده تا بازار از دست بره .

      موافقم 58
      مخالفم 22
      1. blackburn

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (182 ديدگاه)

        دوباره میخوای معروف شی

        موافقم 9
        مخالفم 7
      2. خوشنام

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        نوید جان، چین از تویوتا جلو میزنه ولی پست سر هیوندای و کیا وا میسه

        موافقم 3
        مخالفم 11
  3. ارش

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پا در کفش بزرگان !!! زرشک#

    موافقم 37
    مخالفم 47
  4. Hussein

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ماشین که کپی هست شکی در اون‌نیست ولی خوشگله ?
    اما اگ قیمتش کم بود خیلی خیلی موفق میشد
    به نظم زحماتشون قابل ستایشه

    موافقم 41
    مخالفم 15
  5. U.N.C.L.E

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دیگه تابلو شده به کادیلاک وصلین

    موافقم 20
    مخالفم 30
    1. رضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (270 ديدگاه)

      قشنگ بود?

      موافقم 15
      مخالفم 3
  6. پیمان

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط منم که فکر میکنم حسی که اکثر ماشینا چینی دارن مثل همه؟ باز خوبه سال به سال پیشرفت میکنن

    موافقم 15
    مخالفم 22
  7. کافر مقدس

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قبلاهم بهشون اثبات شده که با زرق و برق نمیتونن کاری کنن نمونه های زیادی برای مثال هست که فراموش شدن و عمر بالایی نداشتن و همه مشتری هاش خوده چینی ها بودن

    فقط زرق و برق رسانه ای دارن و رو این موج سوار میشن در عمل وقتی از جانب یک متخصص چک میشه اوضاع خیلی خراب میشه

    موافقم 27
    مخالفم 22
  8. Hadi

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خدا وکیلی اونی که مرسدس و ب ام و و آئودی رو ول میکنه میره اینو میخره باید به عقلش شک کرد
    یا نمیدونه ماشین آلمانی چیه یا جز ماشین چینی چیز دیگه ای نمیشناسه…

    موافقم 46
    مخالفم 20
  9. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    معمولا چینی هایی که تو ایران میاد چینی های درجه سه ده سال پیشه مطمئنا تا ده سال دیگه کیفیت و مهندسی محصولات رده اول چینی هم طراز بهترین های دنیا خواهد بود

    موافقم 28
    مخالفم 22
  10. AMG///

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    چیز جالبی نیست
    اسم مسخره‌ای هم داره
    فک کن یجا رفتی همه بنزو لکسسو بی ام و آئودی دارن ازت بپرسن اسم ماشینت چیه اونوقت تو بگی [هونگچی]???

    موافقم 47
    مخالفم 14
  11. nikzad

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    کابین و عقب کپی اس کلاس مخصوصا دفیوز و سراگزوزش جلو هم که رولز.اما وقتی که با آئودی و بی ام و میخوای رقابت کنی حداقل قدرت و شتابت رو اندازه قیمتت بالا ببر مگر نه به درد همون بازار چین میخوری.

    موافقم 34
    مخالفم 5
  12. مازیار

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این دیگه چه کوفتیه؟?

    موافقم 22
    مخالفم 11
  13. مهدی موتورز

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    کاشکی چراغهای عقب وصل نبودن

    موافقم 7
    مخالفم 6
  14. نامجو

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ظاهرا که ماشین خوبیه ولی 70-80 هزار دلار بدی و خودرویی تحویل بگیری که داخلش رو از روی بنز کپی کرده؟ خب 60 هزار دلار میدی یدونه کلاس E میخری. هر طور نگاه کنی با این قیمت خرید این خودرو منطقی نیست.

    موافقم 23
    مخالفم 3
  15. R

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    لعنت به چین همش کپی یدونه محصول اصیل از خودشون ندارن با اون قدمت کهنشون بی اصالتن

    موافقم 12
    مخالفم 7
  16. رامتین

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    چرا اینقدر بعضیها با محصولات کره ای مشکل دارند؟ بعنوان مثال چون من النترا دارم فقط بیام از کره تعریف کنم؟ مال پدرم که نیست این شرکت. در حال حاضر هم کاملا مزدا3 نسخه 2020 را بهتر میبینم از سدانهای هیوندا. اما در مورد چین قضاوت زوده. دارند خوب پیشرفت میکنند اما مهم اینه در نهایت چی میشه. یه زمانی هم تیم فوتبال کره و ژاپن در 20 سال پیش مثل نور در حال پیشرفت بودند، جوری که بعد از 2002 میگفتن این برنامه ریزی موجب میشه طی 20 سال آینده به صدر فوتبال جهان برسند. اما الان کجان؟ همین ایران اگه حواس پرتی در دفاع نداشتند از پس کره و ژاپن براحتی بر میاد چه برسه به آلمان و…. بنابراین چین جهش تکنولوژی داشته اما این جهش ارتباطی نداره اون را برسونه به لبه فناوری. این دو مقوله بسیار با هم تفاوت دارند.

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. 440

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      نمیدونم چی بگم یه جا کره رو کوبیدی یه جا تعریف کردی
      مخم هنگ کرد

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. مهدی

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      فوتبال یک کار فیزیکی هستش نژاد زرد ریز نقش هستن و از نظر جسمی تو ورزش سنگینی مثل فوتبال باید نفس کم بیارن این قیاس خنده داره البته جالب اینکه اونا در همین جام جهانی گذشته فوق العاده درخشیدن و بسیار بهتر از تمام اسیایی ها ظاهر شدن مخصوصا ژاپن حالا یک نفر میاد و میگه چون ژاپنی ها چون در فوتبال به سطح اول جهان نرسیدن پس در بقیه زمینه ها هم نمیرسن جالبه و خنده دار سوال من از ایشدن اینه گینه نو ساحل عاج و همین نیجریه که معمولا فوتبال قویتری از مثلا سنگاپور دارند به کجا رسیدن و ایا سنگاپور و مالزی که فوتبال ندارند ایا پیشرفت نکردند

      موافقم 7
      مخالفم 4
  17. Alireza

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی از لحاظ فنی خودرویی با این قیمت باید بسیار قویتر و پرشتاب تر باشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      آقا تو گروه تلگرام هستی؟ میخوام بیشتر راجب برقی ها بدونم.

  18. Hiwa

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شرط کشور چین برای تمام شرکت ها برای سرمایه گذاری انتقال تکنولوژی بود واز همشون هم انتقال تکنولوژی گرفت کارش درسته …

    موافقم 11
    مخالفم 1
  19. Khosrow

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    محشره / این تازه شروع کاره / طراحی لش که تو لوکس بازی جواب میده / چین رو نمیتونید مهار کنید ..

    موافقم 10
    مخالفم 6
  20. Mohamad

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ولی خیلی خوشگله البته ماشین های چینی همه ی همشون بد نیستن مثلا برند ام جی خوبه بعد ام جی اصالتن اینگیلیسی است ولی بیشتر ماشین های چینی که من دیدم کپی ماشین برند دیگه ای بودند

    موافقم 5
    مخالفم 2
  21. Nima

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    داخلشو دوست داشتم کاملا کپی برداری از بنتلی فلایینگ اسپور هست که داد میزنه چینیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا