همه ما کم و بیش به کیفیت محصولات چینی و نقایص گاه و بیگاه آنها آشناییم. اینبار در استرالیا بیش از ۲۳ هزار خودروی فروخته شده چری و گریت وال باید بعلت وجود ماده سرطانزای آزبست در قطعات موتور و واشر اگزوز جمع آوری و اصلاح شوند.
البته یک سخنگوی شرکت چری به بلومبرگ گفته است که این نقص ناشی از یک اشتباه در تولید این خودروها با قطعات در نظر گرفته شده برای بازارهای دیگر بوده است. با اینکه استرالیا اولین کشوری بوده که چنین اطلاعاتی را منتشر کرده، اما بنظر می رسد سایر بازارهای صادراتی این خودروها نیز با همین نقیصه روبرو باشند. امیدواریم شرکای داخلی این شرکتها نیز با توجه به قطعات آزبست دار اعلامی، و ممنوعیت استفاده از آزبست در کشورمان، نسبت به بررسی این مشکل در خودروهای عرضه شده در ایران اقدام نمایند.۹۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
عباس
۶ بهمن ۱۳۹۱الان با توجه بنظر دوستان x33 بگیرم یا نه ؟؟؟؟
عایرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۲نگیر آفا نگیر. سلامت مهم تره یا یک اتومبیل چینی شکستنی.باز حالا اگه در حد s500 بود یه چیزی(بی احترامی به مرسدس بنز نبود آلمان ها 50 سال پیش با آزبست خداخافطی کردند)
علی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳بنظرم که نخرید
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴33 خیلی بی کیفیته
باقر
۳۰ بهمن ۱۳۹۱عباس جون سلام من خودمx33دارم بخر که اگه نخری پشیمون میشی به هر بدی باشه بهتر از اشغالهای ایرانی
Yas
۲۳ مرداد ۱۳۹۲أشغال های إیرانی حد اقل ماشین نیستن ولی هر چی هم باشن سرطان زا نیستن.
کامران
۱ آبان ۱۳۹۲تا هنگامیکه در ایران فقط به سود فکر میشه ( نه تکنولوزی ، نه ایمنی ، نه جان انسانها و نه چیزهای دیگه ) همین وضعیت هست و خواهد موند . سرمایه داران ایرانی یک سویه نگاه میکنند و براشون ایرانی یا چینی دگرگون نیست . هر جا سود بهتری و بیشتری باشه . اون گروه که در ایران خودرو یا سایپا منافعی دارن این ماشینها رو پیشنهاد میکنن و اونهایی که در واردات یا مونتاژ ماشینهای چینی چیزی گیرشون میاد ماشینهای چینی رو بهتر از ماشینهای ایرانی به مردم میشناسونن . همگی میدونیم که صنعت خودرو سازی دست کشورهایی همچون آلمان ، آمریکا ، ژاپن و ایتالیاست نه کشورهایی همچون ایران یا چین . چین و ایران فقط تولید میکنن که بفروشن و هیچ تکنولوژی در کارشون نیست . اما کشورهای پیشرفته همه چیز رو در نظر میگیرن و میبینید که موتورهای برقی تولید کردن و بسیار زود برای پشتیبانی از زیست بوم کره زمین به سراغ ساخت ماشینهای هیبریدی رفتن . تنها چیزی که همه خریداران را آزار میده بهای بالای خودروهای ایرانی نسبت به کیفیت اونهاست . برای نمونه رانا فقط 15 میلیون تومان می ارزه نه بیشتر . امیدوارم سازنده های ایرانی به مرحله رشد برسن چون با خوب شدن روابط با کشورهای دیگه و ورود ماشینهای آمریکایی یا آلمانی و ژاپنی در مقایسه با بها و کیفیت و به شرط پایین اومدن بهای خودروهای وارداتی کسی خودروهای ساخت ایران رو نمیخره . باز برای نمونه با 80 میلیون تومن میشه یه تویوتای یاریس خرید که همه میدونن دست کم این ماشین به مدت ده سال فقط روغن موتور و یا خرید لاستیک نو میخواهد و هیچ خرج دیگه ای نداره . بهتره نمونه کشورهایی مانند ترکیه ، امارات عربی ، عربستان و کویت پول و سرمایه کشور رو برای تولید و ساخت خودرو یا واردات خودروهای چینی با استانداردهای پایین حروم نکنیم و خودروها با استانداردهای بالا رو وارد کنیم .
amir.t.
۱۸ آبان ۱۳۹۲ای بابا …
کیانوش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یاااا خداااا یعنی چی که با قطعاتی که قرار بوده واسه سایر بازار ها باشه اشتباه شده؟ یعنی ما انقد بی ارزش شدیم … جونمون انقد بی ارزش شده ؟ که یه شرکت چینیه فکستنی بیاد محصول ازبست دار که تو تهران یکی از بیشترین دلایل سرطان هستش رو به چند برابر قیمت به ما بندازه بعد این حرفم بزنه؟؟؟????