گوانگژو میخواهد فروش خودرو در آمریکای شمالی را استارت بزند! خبرهای جدید حکایت از آن دارد که گروه خودروسازی گوانگژو از شریک جهانی خود یعنی فیات کرایسلر برای ورود به بازار ایالاتمتحده کمک میخواهد. خودروسازان چینی هنوز برای موفقیت زیاد در خارج از چین تلاش میکنند و در حال حاضر در بازارهای درحالتوسعه در حجم کم مشغول به فروش خودرو هستند.
سال گذشته چین ۷۲۸۲۰۰ دستگاه خودرو صادر کرده است که افت ۲۰ درصدی را نشان میدهد. این افت چشمگیر به بیثباتی برخی بازارها نظیر روسیه و خاورمیانه و همچنین نوسانات ارز مربوط میشود. برند فرعی خودروسازی گوانگژو یعنی GAC Motor اعلام کرده که تلاش خود را به ورود به بازار ایالاتمتحده معطوف خواهد کرد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، این گروه اولین خودروساز چینی خواهد بود که خودروهای مسافری را در ایالاتمتحده به فروش میرساند. مدیرکل GAC Motor آقای Wu Song در نمایشگاه خودروی پکن گفته است که:
رشد و توسعهی کرایسلر در چین به حمایت ما بستگی دارد. حال ما نیز برای رشد در ایالاتمتحده چشم امید به حمایت و کمک کرایسلر دوختهایم.
هرچند این سخنان آقای مدیرکل دقیقا نشان نمیدهد که به چه نوع کمک فیات کرایسلر نیاز دارد و از سوی دیگر نیز خودروساز ایتالیایی آمریکایی نیز سخنی به میان نیاورده است. خودروسازان خارجی برای ساخت خودرو در چین نیاز دارند تا برای جلوگیری از مالیاتهای سنگین وارداتی به قراردادهای جوینت وینچر با خودروسازان بومی چینی روی بیاورند. گوانگژو اتو ششمین خودروساز بزرگ چین از لحاظ حجم فروش سال ۲۰۱۵ به شمار میرود و از طریق جوینت وینچر با خودروسازان دیگری همچون تویوتا، هوندا، فیات-کرایسلر و میتسوبیشی همکاری دارد. گسترش همکاریها در خارج از چین هنوز توسط اینگونه جوینت وینچرها انجام خواهد شد اما جنرال موتورز و سایک موتور برنامهریزی کردهاند تا تولید جوینت خودروها در اندونزی را در سال ۲۰۱۷ آغاز کنند.
در حال حاضر GAC Motor در حال بحث و مذاکره با شرکای نمایندگی بالقوه در ایالاتمتحده است اما هنوز راه زیادی برای تست های جادهای باقیمانده است. قبلاً خبر تست دو مدل از خودروهای این خودروساز چینی برای پاس کردن استانداردهای آمریکا منتشر شده بود. علیرغم روند افولی بازار خودروی چین، مدیرکل GAC Motor میگوید که تمرکز اصلی این خودروساز بهجای توسعهی جهانی به بازار داخلی است.
آقای Wu میگوید:
افت ناگهانی قیمت همهی بازار را خراب کرد بنابراین در این زمان ما مجبوریم تا انرژی زیادی را برای تخمین استراتژیهای بعدی و بهمنظور حفاظت از جایگاهمان صرف کنیم. ما نباید پریشان باشیم.
نابود میشم وقتی خبر خروج میتسوبیشی با اون عظمت از آمریکا رو می خونم از طرفی خبر ورود این آشغالای چینی رو به بازار بزرگ و رقابتی آمریکا با اون همه رقیب می خونم چه اعتماد به نفسی دارند این چینیا با این کیفیت بالای اجناسشون.
تو دنیای خودرو رقابت خیلی شدیده اگه بخوای زنده بمونی باید به سلیقه مردم نگاه کنی میتسوبیشی مشکلش نداشتن مدل های مختلف برای رقابت با کلاس های متفاوت و بعضا جدید هستش مثلا تو کلاس سوپر مینی یه میراژ داره که خیلی مضخرفه تو کلاس (cuv) کراس اور ها هم چیز جالبی نداره … سدان فول سایزم که بتونه با سایر برندا رقابت کنه من که ندیدم و خلاصه اینکه میتسوبیشی بیشتر تمرکزش رو هلدینگشه تا خودروسازیش به نظرم وقتی به یه زمینه بی اهمیت باشی تو کشوری مثل امریکا نمیزارن تو اون زمینه کار کنی… و نتیجش میشه این وضعیتش ولی یادتون باشه خیلی از موتورای همین چینی ها بر اساس موتور های میتسو ساخته میشه…
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هرروز با یه خودروساز جدید چینی آشنا میشیم!
علیرضا4225
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵به این میگن تلاش و همت نه مثل بعضی ها که فقط نوک بینی خودشون رو می بینند
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵من معتقدم همون نوک بینی رو هم نمی بینن.
بهنام طیبی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵چین باید روکیفیت محصولاتش هم کارکنه.فقط میزان تولید که مهم نیس
احمد باقری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵این هم چین، با حرکت لاک پشتی و خیلی آرام هم شده، بالاخره به اون چیزی که میخوان می رسن.
Mahmood
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵نابود میشم وقتی خبر خروج میتسوبیشی با اون عظمت از آمریکا رو می خونم از طرفی خبر ورود این آشغالای چینی رو به بازار بزرگ و رقابتی آمریکا با اون همه رقیب می خونم چه اعتماد به نفسی دارند این چینیا با این کیفیت بالای اجناسشون.
کیانوش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵تو دنیای خودرو رقابت خیلی شدیده اگه بخوای زنده بمونی باید به سلیقه مردم نگاه کنی میتسوبیشی مشکلش نداشتن مدل های مختلف برای رقابت با کلاس های متفاوت و بعضا جدید هستش مثلا تو کلاس سوپر مینی یه میراژ داره که خیلی مضخرفه تو کلاس (cuv) کراس اور ها هم چیز جالبی نداره … سدان فول سایزم که بتونه با سایر برندا رقابت کنه من که ندیدم و خلاصه اینکه میتسوبیشی بیشتر تمرکزش رو هلدینگشه تا خودروسازیش به نظرم وقتی به یه زمینه بی اهمیت باشی تو کشوری مثل امریکا نمیزارن تو اون زمینه کار کنی… و نتیجش میشه این وضعیتش ولی یادتون باشه خیلی از موتورای همین چینی ها بر اساس موتور های میتسو ساخته میشه…
احسان(احسان سابق)
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵احتمالا باید خودروهاش رو به قیمت 6-7 هزار دلار بفروشه.تازه اگر اداره ایمنی بزرگراهها مجوز فروشش رو تو امریکا صادر کنه
مهرداد آدینه
۷ خرداد ۱۳۹۵دوستان گرامی
چرا بجای انتقاد صرف سعی نمی کنیم از چینی ها یاد بگیریم البته جمعیت چین رو هم در نظر بگیرید که حدود 2 برابر ماست.