خودروهای چینی

حضور لندویند X7 در خیابان‌های تهران!

سام کاویانی: سال‌ها پیش در مطلبی با سرتیتر «نگاهی دوباره به یک کپی جنجالی چینی» که به قلم نگارنده درج شد، به مقایسه خودروی لندویند X7 با نسخه اصل آن یعنی رنجروور ایووک پرداخته شد؛ اما ازآنجایی‌که این خودرو اخیراً با پلاک آزمایشی در خیابان‌های تهران روئیت شده، مجدداً نگاهی مختصر به آن می‌اندازیم.

Landwind X7
لندویند (LANDWIND) یک واحد کوچک و ناشناخته سازنده کراس‌اوور در چین است که کمتر از ۱۵ سال پیش، یعنی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. در حال حاضر، این شرکت تحت مالکیت هولدینگ جیانگ لینگ موتور (JIANGLING NOTOR HOLDING) یا مخفف آن JMH قرار دارد. هولدینگ مذکور یک جوینت ونچر بین گروه جیانگ لینگ موتورز (JMCG) و خودروسازی چانگان است.


ازجمله محصولات فعلی لندویند می‌توان به کراس‌اوورهای X2،X5،X7،X8 و Xiaoyao اشاره داشت. مجموع فروش این شرکت در بازار چین با افتی فاحش از رقم ۴۲,۵۴۴ دستگاه در سال ۲۰۱۷ به ۱۸,۸۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. از میان ساخته‌های متنوع این شرکت، اخیراً پای مدل‌های X5،X7 و Xiaoyao به خاک کشورمان باز شد که در این میان، مدل X7 بیشتر از همه خبرساز شد.


لندویند X7 یک کراس‌اوور کامپکت است و نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. از آن همان آغاز، کپی کاری فاحش این خودرو که عیناً از روی بدنه رنجروور ایووک نسخه‌برداری شده بود جنجال بزرگی در رسانه‌های خبری و خودرویی دنیا پدید آورد. با افزایش حجم انتقادات، کمپانی لندویند در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت این خودرو در نمایشگاه گوآنگژوی چین نمود تا بلکه از بار سرزنش و ملامت رسانه‌ها اندکی کاسته و در ظاهر کمی آبروداری کند! تحت این فیس‌لیفت، چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر جلو این خودرو دستخوش تغییر و تحولی محسوس و ناحیه عقب آن نیز تحت دگرگونی کاملی قرار گرفت تا ظاهراً کمی از همزاد بریتانیایی خود، ایووک فاصله بگیرد. همچنین قوای محرکه آن متحمل اصلاح و بروزرسانی شد و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ساخت فورد به توان ۱۶۲ اسب بخار جای پیشرانه ۲ لیتری قدیمی آن که ساخت میتسوبیشی بود را گرفت. توان خروجی پیشرانه قبلی معادل ۱۹۰ اسب بخار بود. ناگفته نماند که پیشرانه جدید را یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساپورت می‌کند.

در این میان، برگ برنده لندویند X7 برچسب قیمتی آن است که چند برابری کمتر از همزاد غربی آن، رنجروور ایووک است. لندویند X7 با ارقامی بین ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (۱۹,۲۱۰ دلار) الی ۱۵۰,۸۰۰ یوآن (۲۲,۳۲۰ دلار) در بازار چین فروخته می‌شود که تقریباً معادل یک‌سوم بهای فروش رنجروور ایووک در همین دیار است.


لندویند X7 با دستی پر از تجهیزات ایمنی و رفاهی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به ۶ عدد ایربگ، سامانه‌های ایمنی ABS،EBD،ESP،TCS و نیز سامانه‌های کمکی حرکت از سراشیبی و تپه‌ها ازجمله HDC،HSA، ترمز اضطراری، سقف پانورامیک، ترمز پارک الکترونیکی، فرمان برقی، دوربین دید عقب، سامانه TPMS، سنسورهای پارک، سامانه کی‌لس استارت، کروز کنترل، تهویه مطبوع خودکار، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، صندلی‌های برقی جلو، فرمان چرمی، حسگر باران، دی لایت و… اشاره داشت.

 

مشخصات فنی لندویند X7

پیشرانه ۱.۵ GTDi – توربو شارژ (فورد)
توان ۱۶۳ اسب بخار در ۵۴۰۰ الی ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب (ثانیه) ۱۱.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر
نوع گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
سیستم فرمان برقی HPS
مصرف سوخت شهر/حومه/ترکیبی ۱۱.۹/۸.۵/۷.۹ لیتر
طول ۴۴۲۱ میلی‌متر
عرض ۱۹۱۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱۶۳۱ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلی‌متر
فاصله از کف زمین ۱۹۰ میلی‌متر
حجم باک ۶۷ لیتر
سایز رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۵ R 19
وزن خالص ۱۷۷۵
شعاع گردش خودرو ۵.۸ متر
فنربندی جلو  مستقل – مک‌فرسون استرات
فنربندی عقب مستقل – مولتی لینک
ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی ساده
قیمت ۱۹,۲۱۰ الی ۲۲,۳۲۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    تیکه آخر مقاله رو دیدید (( ؟؟ دلار )) .

    همه اینهارو وِل کنیند ، بچسبید به اینکه حداقل زیر ۳۵۰ میلیون دست ایرانیها نمیرسه ،.
    یعنی اون عزیزانی که میگفتند روزی خودروهای چینی هم میشه آرزو ، همین هم شد و رفت تو لیست آرزوهای برباد رفته ایرانیان .

    پیج اینستاگرامی cars- ihave – driven ، تو یک از اِستوریهاش ، علی ، مجری دیگر این پیج میگفت ، اینفدر خودرو در آمریکا ارزون هست که تاجرهای آلمانی میان و خودروهای کم کار آلمانی را خریداری میکنند و میبرند آلمان و اروپا دوباره میفروشند .

    یعنی اینبار ، بلندتر بگید ، مرگ بر آمریکا ، که چنین به فکر مردمشون هستند.
    ما هم دستمون از چینیها دور و دورتر میشه و خودروهایی مثل تویوتا و هیوندای دست نیافتنی تر.

    1. محمد

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      به چه روزی رسیدیم جدی؟؟؟
      این تو چین چندتا فروخته؟

  2. AMANTE

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    چینی چینی و بازم ماشین چینی.
    چین نبود ایران از کجا محصولات با قیمت و کیفیت پایین یا کیفیت پایین با فروش قیمت نجومی پیدا میکرد.
    ایران نبود چین کجا محصولات خودرویی و… بی کیفیت و در مواردی با کیفیتش رو صادر یا تست میکرد.
    ( هزینه ی رفتن از ایران چقدره! ؟ )
    قبلا با 200 میلیون میشد رفت یه کاری کرد ولی دیر شده.

    1. Srn

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      یه نگاه به امار فروش تو خود چین و صادرات به امریکای جنوبی و افریقا بندازین متوجه میشین ایرانیا چینی ها رو به این جا نرسوندن
      مطمئن باشین همین دنا و تیبا و رهام و امثالهم و اندک تنوعی هم که وجود داره از صدقه سری رقابت جزیی و ناچیز با محصولات چینیه
      وگرنه حتی به همین جا هم نرسیده بودیم

  3. علیرضا(lexus)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    فک کنم کابینش جزو بی کیفیت ترین کابینای چینی باشه.
    چرم صندلیاش حالمو بد کرد ولی خب نمای بیرونش خوبه هر چند که کپیه.
    به نظرم النود کابینش بهتره.

  4. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    از کسر بودجه دولت گرفته تا موج تحریم های نفتی و کاهش دست یابی به بازار های جهانی و قیمت اینده بنزین همه خبر از شوک جدید قیمت ها در سال اینده دارند کم کم اقتصاد کوپنی ظهور میکند و فصل تازه ای در اقتصاد ایران در حال شکل گیری است که کم از سالهای پایانی شوروی ندارد زمانی خواهد رسید که خرید پراید جزوه دق دقه های اقشار ثروتمند خواهد بود ما ها که هیچ

  5. R

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    چرا لندروور شکایک نمیکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا