در چند سال اخیر استارت آپ های الکتریکی زیادی در صنعت خودرو سر برآوردهاند و جدیدترین آنها یک کمپانی ناشناختهی چینی با نام هیومن هوریزونز است که از اولین محصول آمادهی تولید خود رونمایی کرده است.
این خودرو که های فای ۱ نام گرفته طبق گفتههای سازنده شاسیبلند الکتریکی با الهام از سوپرکارهای پریمیوم است که معنی واقعی خودروهای هوشمند را نشان میدهد.
های فای ۱ که مشابه فارادی فیوچر FF91 میباشد از نمای جلوی آئرودینامیک با چراغهای متمایز و صفحهنمایش هوشمندی سود میبرد. با حرکت به سمت عقب خودرو میتوانیم شیشهی جلوی خمیده، خط سقف شیبدار و برشهای عمودی بالای چرخ های عقب را مشاهده کنیم.
این خودرو به آینههای جانبی دیجیتالی و دربهای عقب خاص NT مجهز است. این دربها در واقع ترکیبی از مدلهای گالوینگ و suicide میباشد. به همین خاطر درب اصلی به طرف عقب باز شده و بخشی از آن نیز به سمت بالا میرود.
رانندگان در داخل کابین شاهد محیطی شیک خواهند بود که پر از صفحات نمایش دیجیتالی است. پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحهنمایش بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمای بزرگ برای سرنشین جلو جزو ویژگی های های فای ۱ محسوب میشوند.
خودروی موردبحث از جدیدترین تکنولوژیهای روز بهره برده و سازنده میگوید این خودرو بیش از ۵۰۰ حسگر دارد. های فای ۱ همچنین از سیستم خودران سطح ۳، تکنولوژی 5G V2X و شبکهای خاص که شامل ۴ کنترلر دامنهی ابر مغز است سود میبرد. ۶ پلتفرم محاسبهگر آن نیز توسط اترنت 1G به هم وصل شده و میزان انتقال اطلاعات بالاتری در مقایسه با شبکههای CAN مرسوم ایجاد میکنند.
هیومن هوریزونز اشارهای به مشخصات عملکردی محصول خود نداشته اما گفته میشود این خودرو بهصورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل چهار چرخ محرک ظاهراً دارای دو پیشرانهی الکتریکی بوده که هر یک قدرت ۲۶۸ اسب بخاری دارد. این قدرت باعث میشود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۳.۹ ثانیهای ایجاد شود.
ظاهراً بزرگترین مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۹۶ کیلووات ساعتی خواهد داشت که باعث ایجاد برد ۶۴۰ کیلومتری میشود.
me84
۱۲ مرداد ۱۳۹۸.
من دیگه حرفی ندارم.
فقط میگم دیگه دیره برای اینکه نظرمونو در مورد محصولات چینی تغییر بدیم.
چون اونا بدون توجه به نظرات دیگران، ما که هیچیم، بلکه لرزه به اندام بزرگان دارن میاندازن.
دوره درونسوزها داره به سر میرسه و دیگه خیلی شرکتها که مزیت رقابتیشون تکیه زیادی به موتور درونسوز دارن با ورود به عصر الکتریکیها رقبای خیلی قلدری رو جلو روشون میبینن چون توسعه موتورهای الکتریکی راحت تره و تکنولوژی ساده تری نسبت به درونسوزها دارن که چین همین الانم اون تکنولوژیها رو داره.
شرکتهایی مثل تویوتا و هوندا که خیلی با ناز دارن به بازار الکتریکیها وارد میشن هر روز که بگذره کارشون سخت تر میشه.
کی فکرشو میکرد تسلا با این سابقه کم برای آلمانیها شاخ و شونه بکشه و فروشش از اونا بالاتر بشه.
حالا ببینید چین رو که چجوری بازارو بدست میگیره.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۳۹۸me84 عزیز
با شما تا حدودی موافقم ، اما اینجایی که فرمودین تویوتا و هوندا با ناز دارند وارد بازار الکتریکیها میشوند را من در این میبینم که این دو شرکت بخاطر محافظه کار بودن خیلی حساب شده تر وارد میشوند که وقتی من به عنوان خریدار وارد نمایندگی میشم ، با دل قرص و خیال راحت اِقدام به خرید بکنم و نه از روی ریسک .
یادمون باشه ، پرفروشترین هیبرید و جزء کم استهلاکترین خودروها ، تویوتا پریوس بوده که بقیه به دُنبالش در حال حرکت هستند .
استارت الکتریکی ها را تسلا زده ولی بیشتر جنبه لاکچری داره تا استفاده ای اقتصادی برای عموم و باید ببینیم الکتریکی را چه شرکتی فراگیرش میکنه ، که با شما موافقم ، چین میتونه در این زمینه بترکونه .
مثل همون تَرسی که از شرکت موبایلی هواوی داشتند و با سِناریو سازی سیاسی ، از چرخونه رقابت با اَپل و سامسونگ از آمریکا خارجش کردند ، اما داره با قدرت و چه بَسا بهتر ادامه میده .
این وسط مثل همیشه مردم ما و کشورهای عربی نفت خیز ضرر میکنند که نیاز به نفت رو به کاهش میره و این یعنی کاهش درآمد نفتی که بیشتر عربهای وابسته به نفت را ضعیف میکنه ، چرا که ایران در این چند سال ، بخصوص یکسال اَخیر ، تجربه فروش زیر یک میلیون بشکه را داره و داره با تبلیغ تولید ملی ، مردم را به خرید کالای ایرانی و جدایی از دلارهای نفتی دعوت میکنه ، کاری که کشورهای عربی باید یه فکری به حال این روز بکنند و من فکر میکنم ، امارات روی توریست و گردشگری سرمایه ای چیده که پس از نفت هم بسیار سود آوره و اتفاقاً در این چند ساله درآمدش از نفت هم بیشتر بوده ، چیزی که ما ایرانیها داریم با نابودی بناهای تاریخی و تخریب محیط زیست ، گور تَمَدُن خودمون را میکنیم و این پول را خرخ سفرهای ترکیه و ارمنستان میکنیم و این فقط و فقط بخاطر مدریت دزدی پَرورانه در کشور معرکه ای چون ایرانه .
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۳۹۸تیتر مقاله گویای همه چیزه
فقط باید هفت مغز بخوریم تا توان خواندن اسمش را داشته باشیم .
اما جدایِ از اسم روی مُخِش ، عجب ماشینیه ، از فضا آمده بر روی زمین چَمبَره زده .
Meysam
۱۲ مرداد ۱۳۹۸+ماشینت چیه؟
_هیومن هوریزونوز ها….
عه پس کجا رفتی؟
+ما بریم یه دوری بزنیم بیایم?
MAHDI
۱۲ مرداد ۱۳۹۸تو دادگاه بودم که فکرم مشغول بود که کارمنده یهو ازم پرسید! ماشینت چیه!؟؟؟؟؟! یادم رفت!!!!!!!!! چیز اینننن برلیانس خخخخخخخ
حالا فکر کن اسم ماشینم (((هیومن هوریزونزهای فای 1))) فکر کنم اینقدر فشاربهم میومد یه سکته خفیف رو شاخش بود!!!!!
البته آلفارومئو استلویو کوادریفولیو!!! هم دست کمی از این نداره!!!!!
آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو!!!!!!!!!
M
۱۲ مرداد ۱۳۹۸دیگه داره اشتراکات من و شما بالا میگیره !
علاوه بر اسم و علاقه به بیمر و فراری و سلیقه و نظر بشدت مشابه حالا ماشینا هم مشابه شدن !
Mad.z.Max
۱۷ مرداد ۱۳۹۸مبارکه ?
حمید فورد
۱۲ مرداد ۱۳۹۸همین اسمو یه برندی مثل BMW یا BENZ میذاشت رو یکی از محصولاش.عمرا هیچ کدومتون نمیگفتید این چه اسمیه
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۸دنیای آینده خودرو، دنیای خودروهای الکتریکی+ مانیتورهای اختصاصی برای تک تک سرنشینان
بصورت استاندارد و نه مختص خودروهای لوکس
حمیدرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸چقدر جالب که یه شرکت چینی داره انقدر تو طراحی و نواوری خوب جلو میره کاش یکم از نبوغ اونها هم در بین ما ایرانی ها بود که یکم جلو میرفتیم نه این که بزرگترین تجارمون واردکننده از چین باشن وبزرگترین مغزامون بگن چین خوب نیست ولی حتی نتونن یه خط بی ارتی با استاندارد نزدیک به چین احداث کنن