استارت آپ چینی Nio که رقیب اصلی این کشور برای تسلا میباشد در وضعیت مالی بسیار بدی قرار دارد. این شرکت که سازنده هایپرکار الکتریکی EP9 با قدرت ۱۳۴۲ اسب بخاری و همچنین شاسیبلند ES8 میباشد پس از پشت سر گذاشتن ماههای سخت در سال پیش با کمبود سرمایه مواجه شده است. همهگیری ویروس کرونا نیز وضعیت را بر این شرکت سختتر کرده است.
این شرکت اذعان کرده است:
توازن مالی ما برای تضمین ادامهی عملیات تولید خودرو طی ۱۲ ماه آینده مناسب نمیباشد.
فعلاً تنها راه Nio برای ادامه کار خود یافتن سرمایهگذار متمول یا گرفتن وام میباشد. Nio در بدترین شرایط ممکن قرار داشته و شاید در آینده نزدیک به پایان راه خود برسد.
اما موضوع جالب اینکه ویلیام بین لی مدیرعامل Nio درباره آیندهای بسیار متفاوت سخن میگوید:
به عنوان یک شرکت سطح بالای سازنده خودروهای الکتریکی در چین، ما با افتخار دارای ۳۴۲۱۸ مصرفکننده در ۲۹۶ شهر چین هستیم. ما به خوبی برای شرایط گوناگون آشنا شدهایم و در سال ۲۰۲۰ قویتر خواهیم شد.
اما واقعیتهای موجود درباره شرایط مالی شرکت و شیوع کرونا چیز دیگری را نشان میدهند.
فاکتور دیگری که میتواند به این شرکت آسیب بزند تأسیس گیگا فاکتوری تسلا در شانگهای و آغاز تولید خودرو در این کارخانه میباشد. این کارخانه هماکنون مشغول تولید تسلا مدل ۳ و Y برای بازار چین میباشد. واضح است که Nio نمیتواند با تسلا رقابت کند.
برای مثال Nio در سال ۲۰۱۹ کلاً ۲۰۵۶۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده که البته بهتر از فروش ۱۱۳۴۸ دستگاهی در سال ۲۰۱۸ میباشد. تسلا هماکنون بهصورت هفتگی ۲ تا ۳ هزار خودرو در شانگهای تولید میکند و مشکلی با فروش آنها ندارد.
فعلاً Nio سرپاست اما اگر در آینده نزدیک نتواند سرمایهی خوبی را جذب کند به یک شرکت الکتریکی ورشکستهی دیگر تبدیل خواهد شد.
محمد
۶ فروردین ۱۳۹۹چی میشه ایران بره و همینو بخره و بعدشم خط تولید خودروسازیایی ایرانو در اختیارش قرار بده و بدون گمرک تولید بشه و تکنولوژی سطح بالاشم کامل منتقل کنه به خودروسازی ایران
هادی 8 سیلندر
۶ فروردین ۱۳۹۹هیچ سودی توش نیست چون رشوه ای که پژو فرانسه بهشون میده اونقدری هست چشماشون ببندن
دار دسته خ ا ت م ی خیلی قدرت نفوذ دارن اگه خودروسازی از دست بدن منبع مالیشون از بین میره قدرت هم در پول نهفتس
فعلا باید ماشین ۱۰۰ سال پیش دو برابر قیمت خودرو روز بگیریم
مردم باید بفهمن وقتی فهمیدن ما هم میشیم صنعت گر نه عقب مونده
حسین دهمرد
۶ فروردین ۱۳۹۹انقدر جمع کردن که حالا حالاها پول داشته باشن. رشوه پژو ،رشوه توتال ،پولی که میشد باهاش کمپانی دوو رو بخرن و به جاش سمند(همون فیس لیفت پژو) دادن دست ملت. اینها فقط چیزاییه که همه میدونن ولی مردم دوست دارن دیگه.
John
۶ فروردین ۱۳۹۹به خاطر فروختن همین بنزین آشغالی به بهای گزاف، حالا حالاها توقع دیدن ماشین الکتریکی از نزدیک رو نباید داشته باشیم چه برسه به اینکه سوارش شیم
آرش
۶ فروردین ۱۳۹۹اینجاست که دولت باید حمایت کنه از خوردرو ساز نه وقتی یه خودرو رو برای ۲۰ سال تولید میکنن بعد میان چراغاشو عوض میکنن یه اسم دیگه روش میزارن
سورنا
۶ فروردین ۱۳۹۹واقعا چرا آخه !!؟؟؟
مثلا همین مدل nio et چی کم داره ؟ هم زیباست هم قیمتش خوبه
کاش ایران نفت نداشت :( به خاطر فروش بنزین حتی حاظرن موتوری باشه که مصرفش صدی ۲۰ باشه :(
آریا ماشین
۶ فروردین ۱۳۹۹این NEXTEV NIO EP9 رو دست کم نگیرین ، غولی هست برا خودش…?
۱۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸۰ نیوتن متر گشتاور در تنها ۱۷۲۳ کیلوگرم وزن که برای یه ماشین الکتریکی عالیه ( ریماک ۲۳۰۰ کیلو وزنشه )
شتاب صفر تا صد ۲.۷ ثانیه ای و ۰ – ۲۰۰ در ۷.۱ ثانیه???
و البته مشخصاتی که اون رو غیر قانونی برای جاده کرده :
۲۴۰۰ کیلوگرم داون فورس…….مگه میشه؟ دو برابر ماشین های فرمول ۱
و g ۳.۳ شتاب جانبی?
قشنگ هر پیچی رو با بالای ۲۰۰ تا میشه رد کرد
چی ساخته این NIO…
❤NEXTEV NIO EP9❤
مانی
۷ فروردین ۱۳۹۹طراحیهای باحالی داره