مقامات بلندپایهٔ شرکت گریت وال تأیید کردهاند که پیکاپ جدید این شرکت بنام پائو (PAO) رسماً به بازار چین عرضه شده است. این پیکاپ در سه نسخهٔ مختلف مسافری، تجاری و آفرود ارائه میشود که همگی از یک پیشرانۀ بنزینی استفاده میکنند و بازهٔ قیمتی آنها بین ۱۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۲۴ هزار دلار تا ۱۹۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۸ هزار دلار است. بهزودی نسخهٔ دیزلی این پیکاپ هم ارائه خواهد شد که پیشبینی میشود در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش درآید. پائو در زبان چینی به معنای توپ جنگی یا اسلحهٔ بزرگ است.
گریت وال در بازار پیکاپهای چین به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کرده و عرضهٔ سری پائو نشاندهندهٔ جاهطلبی این شرکت برای ورود به بازارهای جهانی بینالمللی است. نسخهٔ آفرود این پیکاپ در مقایسه با نسخههای مسافری و تجاری به کیت بدنهٔ سخت و خشنتری مجهز شده که تواناییهای آفرود آنرا تقویت کرده و موجب میشود ظاهر آن وحشی به نظر برسد. البته نسخهٔ آفرود پائو در ظاهر به جذابیت نسخهٔ مسافری نیست اما هزینههای تعمیر و نگهداری قطعات بدنهٔ آن بسیار کمتر است. این پیکاپ جدید چینی ۵,۴۳۷ میلیمتر طول، ۱,۹۵۸ میلیمتر عرض و ۱,۸۹۳ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۲۳۰ میلیمتر است.
پائو بهعنوان یک پیکاپ آفرود تا دندان به تجهیزات موردنیاز خارج جادهای مجهز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به وینچ T-Max با حداکثر نیروی کشش ۴.۳ تن، لاستیکهای آفرود ۲۶۵ دیسکاورر AT3، اسنورکل، دو قلاب بکسل در عقب، رابط برق چراغ تریلر و… اشاره کرد. این پیکاپ همچنین میتواند تا عمق ۷۰ سانتیمتری آب هم حرکت کند.
داخل پائو آفرود اما با نسخههای معمولی تفاوتی ندارد و گریت وال با استفاده از ترکیب رنگ قرمز و مشکی و دوخت لوزی شکل سعی کرده به جذابیت کابین اضافه کند. در اینجا متریال باکیفیتی بکار رفته و قسمتهایی مثل بخشی از کنسول مرکزی با پلاستیک نرم پوشیده شدهاند. بهطورکلی، کابین پائو حس سطح بالایی دارد و عملکرد همهٔ ادوات و ویژگیهای آن خوب است.
همانطور که گفته شد، فعلاً برای پائو فقط یک پیشرانهٔ بنزینی ارائه شده است. این موتور یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است؛ اما قرار است در ماه جولای یک موتور دیزلی هم برای این پیکاپ ارائه شود که انتظار میرود یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل با ۱۶۶ اسب بخار قدرت باشد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت میگیرد و از هفت حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برفی، گلولای، شن و ماسه و 4L برخوردار است.
میلاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۹داشبوردشو دوست دارم.
مدیرعامل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹چین فقط داره گند میزنه به بازار خودروی جهان با این کپی کاری هاش
Mad.z.Max
۱۸ خرداد ۱۳۹۹با ۲۸ هزارتا هایلوکس منطقی تر نیست؟ انجینش هم اتمسفریکه، واسه آفرود و مناطق کوهستانی کم ریسک تره، ضمن مقاومته بالای ژاپنی ها…
♤ANGU_812♤
۱۸ خرداد ۱۳۹۹این که همش جلو پنجرس
باید این تازه کار هارو مسخره کرد
نه بی ام و که ۱۰۰ سال قدمت و عظمت داره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۳۹۹جنس مواد به کار رفته در پلاستیکهای جلوپنجره و آبکاریها از تو عکس هم داد میزنه چینیه و بعد یه مدت کوتاه خورد و پوسته میشه ، خدا به داد بقیه چیزا برسه .
اما تو این رده قیمتی واقعاً کی پیکاپ تویوتا نیسان فورد میتسوبیشی را وِل میکنه میره اینو میخره .
خبر از بازار پیکاپ چین ندارم ، شاید احتمالاً پیکاپی مثل هایلوکس یا ناوارا بِهِش کمرکی یا مالیات زیاد میخوره و قیمتشون احتمالاً دو برابر بازاهای آزاد دیگر هست که گریتوال جرئت کرده با این قیمت ماشین بفروشه .
فکر کنم تو پایه قیمتی هایلوکس فول بلند از ۲۲ خزار دلار باشه و نیسان از ۲۰ هزارتا شروع بشه .
Peyman56
۱۸ خرداد ۱۳۹۹البته گریت وال برند معتبریه.یادمه حدود بیست سال پیش تبلیغ ماشیناش رو توی برنامه های ماشین ایتالیا دیده بودم.ولی حماقته آدم پول بیشتر بده و بجای خود هایلوکس کپی هایلوکس ۲۰۱۷ رو بخره.
محمد مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین وارد ایران هم می شود؟؟؟؟