گریت وال موتورز چین در نمایشگاه شانگهای سال پیش از کانسپتی با نام گلوله سیاه رونمایی کرد. این کانسپت یک پیکاپ ماجراجویی آفرود بود که در واقع مشابه پاسخی به رم ۱۵۰۰ TRX و تویوتا تاکوما TRD Pro محسوب میشد. این ماه گریت وال اقدام به نمایش چندین پیکاپ دیگر در نمایشگاه شانگهای خواهد کرد.
Car Advice به نقل از رسانههای چینی مدعی است این خودروساز چینی به دنبال ورود به کلاس پیکاپ های فول سایز و رقابت با بزرگانی همچون فورد F-150، رم ۱۵۰۰ و شورولت سیلورادو میباشد. انتظار میرود رقیب رم ۱۵۰۰ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۴۸ اسب بخار استفاده کند. احتمالاً این پیشرانه از نوع دیزلی خواهد بود.
نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده خواهد شد. اگرچه رقابت با خودروهایی همچون فورد F-150 و رم ۱۵۰۰ تصمیمی ریسکی محسوب میشود اما پیکاپ فول سایز گریت وال قیمت پایینتری خواهد داشت.
Car Advice مدعی است محصول جدید گریت وال در استرالیا عرضه خواهد شد جایی که میتواند بخشی از فروش تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را به خود اختصاص دهد. گریت وال همچنین پیکاپ خود را به اروپا، آمریکای جنوبی، شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا صادر خواهد کرد اما احتمال حضور پیکاپ فول سایز این شرکت در آمریکا بالا نیست. امیدواریم این خودرو استاندارد ایمنی بهتری نسبت به گریت وال استید ۵ داشته باشد، خودرویی که بهطور شوکه کنندهای نتوانست هیچ ستارهای را از انکاپ دریافت کند.
البته این تنها پیکاپ گریت وال در نمایشگاه شانگهای نخواهد بود. گفته شده شلبی آمریکن نیز از نسخه تیون شده پیکاپ میان سایز کانون رونمایی خواهد کرد، خودرویی که در خارج از چین با نام های پائو و سری P نیز شناخته میشود. این خودروی تیون شده که باجا اسنیک نام گرفته به مصاف خودرویی همچون فورد رنجر رپتور خواهد رفت و بدنهای گیراتر و سیستم تعلیق اصلاح شدهای خواهد داشت.
زیر کاپوت کانون پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی و پیشرانه دیزلی قرار میگیرد. نسخه تمام الکتریکی این پیکاپ با قدرت ۲۰۱ اسب بخار نیز در دسترس است هرچند انتظار میرود نسخه تیون شده توسط شلبی قدرت بیشتری داشته باشد.
Ramin
۲۸ فروردین ۱۴۰۰نسخه عادیش جالب نیست.
اما نسخه تیون شده توسط شلبی جالب خواهد بود…
البته باید 2 روز وایسیم تا نمایشگاه شانگهای ببینم داستان چی هست. زود قضاوت نکنیم…
زیزیگولو
۲۸ فروردین ۱۴۰۰موقعی که حرف از پیکاپای بزرگو غول پیکرو قدرتمند میشه ناخودآگاه وانتای آمریکایی تو ذهن آدم تداعی میشن ولی با توجه به رقابت زیاد تو این سگمنت دیگه تواناییای کشندگی وانتا تنها پارامتر تعیین کننده نیستش چون ظاهر اینجور ماشینا تو چند سال گذشته تغییرای زیادی کردن و با توجه به اندازه بزرگشون الآن میشه پیکاپای فول سایز رو یکی از عوامل جلب توجه دونست چون این رده از پیکاپا با چهره ی خَشنو جذابشون میتونن نظرای زیادی رو به خودشون جلب کنن
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰حوصله دعوا درست کردن ندارم اما جلوش منو یاد توندرا انداخت امیدوارم اینو دیگه بیارند نمی دونم خسته شدم دلم می خواد یه چنتا ماشین جدید بیارن تو این کرمان موتورو اینا بزنن به منتاژ
Amirreza
۲۸ فروردین ۱۴۰۰۷باور کنید کارمون به جایی رسیده که خدا خدا میکنیم حداقل ماشین جینی وارد کنن ولی حداقل وارداتو کامل ممنوع نکنن ، باور کنید من از ماشین چینی متنفرم ولی چاره ای نیست و دوست دارم حداقل همینا هم وارد بشن که بازار خودرو یکم جون بگیره
کیان
۲۸ فروردین ۱۴۰۰مشکل صرفا چینی بودن یک خودرو نیست، مهم این هست ک چی وارد میشه، شما ببین هواووی و شیا و مثل اینها چینی هستن، اما برندهای خوبی هستن تو خیلی از محصولات و بعضیاشون هم جزو بهترینها هستن
میتونی بری تو همه زمینه های ک همین هواووی و شیا هستن و محصول دارن، محصولهای بسیار بی کیفیت برندهای چینی دیگه رو هم ببینید
متاسفانه بدترین ممکن موجود با نازلترین کیفیت وارد کشور میشه، از حداقلها پایینتر وارد میشه و نتیجه میشه اینی ک میبینیم.
همه چیز در گرو این هست ک سود حداکثری برای تولید کنندگان و … فراهم بشه، مصرف کننده هم در بازار انحصاری همیشه تو سری خور میمونه و بس !!!!
محمد مختاری آذر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ببین مگه هر چی چینی باشه ارزان هستش یا بهتر هستش خیر
این همه ماشین اروپایی داریم که ارزون هستند مثلا رنو و اشکودا و خیلی دیگه
چینی ها فقط آپشن دارند ولی اروپایی ها اصالت طراحی و کیفیت موتور و خیلی چیز دیگه
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۰RezaRs
اینکه میگوئید خستهاید و فقط دوست دارید یه خودرو جدید بیاد حالا هرچی که میخواهد باشد ، باشد ، کاملاً حق میدهم و من هم حس شما را دارم و این مِصداق بارز ( به مرگ گرفتن تا به تَب رازی شوند ) است !!!
پیک جدید کرمانخودرو را در نمایشگاهی بررسی کردم و ظاهر خوبی داره از نظر من ، اما ، اما ، اما ، همین که دست به دستیگره زدم تا در باز بشه و از نوع باز کردن در و صدای باز کردن فاجعهی چینی بودنش نمایان شد ، داخلش نشستم و آرگونومی نشستن که اصلاً هیچی وِلِش کن ، با دست که لَمس کردم متریال را ((( فاجعه ، فاجعه ، فاجعه ))) چرم به کار رفتهی تو دریها و داشبورد معنی آشغال بودن را نمایان میکرد و حال آدم را به هم ریخت !
دوستان بحث چرم شد و این را باید بگم که خود چرم طبیعی هم هزاران مدل و کیفیت داره ، چه برسه چرم مصنوعی که خارج از مدلهای مختلف و کیفیتی ، اما هستند چرمهایی مصنوعی که حتی کیفیتشان دستکمی از بهترین چرم طبیعی هم نداره و این را از روی تجربه میگویم ، به شخصه حتی از توی عکس هم میتوانم بگویم چرم چه کیفیتی داره و برای همینه اگر بحثی از چرم و کیفیت آن از bmw یا کرهای یا چینی و ژاپنی میکنم را تا شما لمس و تجربه و کار نکنید متوجه نمیشوید ، بعد جالبه اینجا ببسوادان و چاخانگویان میان روضهی کوردولیلی میخوانند !
موتور پیکاپ جک کرمانخودرو هم که توربو و این برای پیکاپ در ایران و مورد استفادش جای سوال میگذارد !
قیمتش هم که دوستان دیگر ارزانتر از ریچ و کاپرا پیدا نمیشود و هر پیکاپی وارد شود ، بالای ۸۰۰ فی میخوره !!!
به شخصه این نظر من هست که کاپرا در حال حاضر بهترین انتخاب صفر کیلومتر و یا نمونههای نیسان پیکاپ قدیمی بهترین انتخاب برای کاربریهای مختلف است و اگر نه که هایلوکس اصلاً با این قیمت نمیصرفه و کی دیگر دلش میآید برود آفرود و… و پیکاپهای دیگر چینی جدید هم با این قیمتها کی میتونه بخره و اصلاً ارزش داره ، نه واقعاً ارزش خرید داره !!!
علی turbo s
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اقا شاهین چرا انقدر اخبار چینی ها زیاد شده ؟
خاهشا از اینا کمتر خبر بزارین .
به جاش مثلا از خودرو های چند دهه قبل مطلب بزارین .
خاهشا من روهم ازلیست اسپم دربیارید یا حداقل بگید باید چی کار کنم که ازاین لیست خارج شم.
ممنون
Ramin
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اقا علی توربو اس.
مگه چین مال بابای من و تو رو خورده ؟ مگه دزدی کرده ؟ مگه مال مردمو خورده؟
حقشون نفر اول دنیا باشن خواستن و دارن خواستن رو عملی میکنن. و خودرو های برند و معروفشون خیلی خیلی خیلی کیفیت فوق العاده بالایی دارن. (5 غول خودرو سازی چین منظورمه )
شما با چین مشکلی داری پدال مطلب گذاشت نخون. زورکی نیست.
.
به قول یه دوستی : در آینده چین مثل خورشید میمونه. به همه نور میتابونه. نورهاش هم هر ثانیه پیشرفت میکنه و مفیده !! با نورش مشکل داری نقل مکان کن به منظومه دیگه !!
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
علی turbo s
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اره عزیز چین سهم همه ماایرانی هارو خورده نفت ما داره مفت مفت میره توحلق چینی ها و بامعادن ما دارن لقمه درست میکنن.
این غول های باکیفیت(!) شما تو کشورخودشون هم اعتبار ندارن.
اگه نشستی که خودروسازی چین مثل خورشید بشه داری عمرت رو تلف میکنی.
Ramin
۲۸ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز علی توربو اس خودتو به اون راه نزن.
اتفاقا 5 غول خودرو سازی چین خیلی هم محبوب هستن آمار فروششون خیلی بالاس. قیمتاشونم اکثرا بالای 15 یا 16 هزار دلار هست. تا 30 هزار دلار هم میرسه.
آمار فروششون خیلی بالاس.
بار ها بارها بارها لینک دادم آمار فروش رو.
تویوتا سالی 1.5 میلیون دستگاه تو چین میفروشه . جیلی حدودا سالی 1 میلیون دستگاه. چانگان هم حدود 1 میلیون دستگاه.
یه کمی دیگه مونده تا به تویوتا برسن
ولی از خودرو های کره ای و اون خودرو های واقعا بد اروپایی مثل اشکودا و سئات و رنو حداقل 4 و 5 برابر آمار فروششون بیشتره.
شما نمیخواهی قبول کنی و هعی حرف های 4 یا 5 سال پیش که چینی ها فلانن فروش ندارن و.. بزنی. دوست عزیز این حرف ها الان مفت هم ارزش نداره !
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…
Amir
۲۸ فروردین ۱۴۰۰__مگه چین مال بابای من و تو رو خورده ؟ مگه دزدی کرده ؟ مگه مال مردمو خورده؟__
رامین جان به نکته خوبی اشاره کردی
اتفاقا چین با تولید اجناس بی کیفیت و آشغال، و عدم وجود دوام و عمر کافی، پول مصرف کننده رو یه جورایی هدر میده و خریدار حتی در حد پولش هم آش نمیخوره و اون شخص بیچاره، ناچارا پولشو در جوی چینی ها میریزه و غیر مستقیم مال بابای من و بابای شما و مردم رو میخوره و دزدی میکنه!!
یه مثال خیلی ساده… یک کالای چینی با قیمت پایین میخری و بعد از مدتی، از کار میفته و در حد قیمتش هم سواری نمیده؛ شما پول رو فرستادید جیب چینی ها و موندید و حوضتون..
دزدی همیشه این نیست یکی وسط خیابون با قمه بیاد زورگیری کنه و دزدی کنه …
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۰Ramin
????????
حاجی بیخیال
حالا علی توربو یه نظری داد که من هم با او موافقم ، اما واکنش و غیرتی شدن شما برایم جالب توجه هست !
یعنی عشق چین در این حد ، نوبریهرماشالاه ، باید تو کتاب گینس ثبت اثر بشی رفیق !
رامین جان ، رفیق ، برادر ، عشقم ، خب راست میگه علی توربو دیگه ، چین چیچیه وقتی این همه خودروی خوب و مقالهی خوب از جهان خودروهای آلمانی آمریکایی ژاپنی کرهای هست !
ما که خودمون میدونیم چین جهان را در آینده میبلعه ، اما قرار نیست هروز خبر ورود لگنهایش را مشاهده بفرمائیم !!!!!!!
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اخلاقت واقعا مثل عزیزان چینی سوار هست.تا توی یک مهمونی بهت ثابت نکنند که بهترین تصمیم رو گرفتن و ماشینشون بهترین ماشین دنیا هست که کوتاه نمیان.لطفا این توضیحاتت رو برای خودت نگه دار.ما همه میدونیم چین با اصالت ترین قدیمی ترین بزرگترین لوکس ترین بهترین پهن ترین دراز ترین دیگه چه میدونم همه چی ترین ماشین های دنیا رو میسازه.حله؟؟
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۰این که شبیه توندرا هست اصلا مهم نیست!دیگه عادی شده برامون کپی کردن.(دنبال ورود به کلاس پیکاپ های فول سایز و رقابت با بزرگانی همچون فورد F-150، رم ۱۵۰۰ و شورولت سیلورادو میباشد)توی بازاری که تویوتا و نیسان با اون همه تجربه و طرفدار و تثبیت بودن نتونستن رقابت مستقیم با این 3 تفنگ دار بکنند اونم با موتور های 8 سیلندر اگه اشتباه نکنم.
2646
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان
به نظر من، تو خودروهای تجاری و کاری چینی نه کیفیت مهمه و نه طراحی. ماشین های چینی اگر نصف چیزی که ادعا دارن، راندمان داشته باشه، کافیه برای من. یه تجربه با وانت کاپرا دارم که ماشین 20 ثانیه بعد از فشار ملایم (شروع هرزگردی، دنده 4L، دور موتور 3500) گیربکس کمک رو خلاص کرد و لیور (کلید) کمک دیگه جا نرفت که نرفت!
شیب، لغزندگی جاده، ترمزهای افتضاح، لاستیک های افتضاح تر، دره کنار مسیر … خلاصه تو اون دو دقیقه ای که بالاخره با کوبیدن ماشین به کوه طول کشید تا ماشین بایسته، این قدر اسم خدا، 5 پیامبر، 12 امام، 14 معصوم، 124000 پیامبر رو فریاد زدم که به نظرم حتی اگر قاتل و متجاوز سریالی هم بشم، باز میرم بهشت! رفیق پشت فرمون که شروع کرد به خوندن سوره یس از حفظ … :)
خلاصه لحظات عرفانی بود. البته خوشبختانه بقیه ماشین های چینی سانروف دارن که بتونی دعاها و خواسته هات رو در لحظات حساس رو به آسمون بگی. بلکه زودتر مستجاب بشه و شانس زنده موندن ات بیشتر بشه!
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۰درسته مهندس جان.ولی رم و سیلورادو و f150 انچنان کار و تجاری نیستند صرفا.رقابت با اینا کار هرکسی نیست با اینکه نیسان و تویوتا خودت میدونی جز اساتید افرود و بیراهه نوردی هستند ولی باز نتونستند رقابت کنند.ولی این جملهت کار رو تموم کرد :(ماشین های چینی اگر نصف چیزی که ادعا دارن، راندمان داشته باشه، کافیه برای من)ولی خب درسته ماشین های کاروتجاری باید ارزان باشند و گشتاور قابل توجهی تولید کنند.هم اینکه دین و اعتقادات رو افزایش بدن!ولی اون رویه سکه ماشین های کاروتجاری ژاپنی اومدن هم زیبایی داشته باشند هم سرعت و گشتاور و هم توانایی بیراهه نوردی.توی گروه افرودی که بودم توی ارزونی یک هایلوکس گرفته بودم و دو سه سال پیش که یهو از 500 به 1تومن رسیده بود فروختمش حدود بیش از یک سال دستم بود.مثل اهو بود واقعا چندبار هم وسایل های بچه هارو دادم باهاش بردن سرعتش و شتابش به نسبت موتور 4 سیلندر خیلی خوب بود ولی ایکاش که دستی بود.همچنین توی گروه افرود یکی از عزیزان میتسوبیشیl200 دارند توی جنوب رو نمی دونم ولی توی شمال همین یکی هست یکم خشک تر از هایلوکسه ولی شتابش بهتره.درکل این ماشین ها شاید تو این خراب شده لوکس باشند ولی نمونه های بیسیکش و دنده دستیش یا اتوماتش فکر کنم با قیمت معقول توی نسخه های کرکرده رو کی ول می کنه میره این طیاره هارو میگیره
2646
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان
نظرت در مورد تراک های آمریکایی رو کاملا قبول دارم. به نظرم روزی که خریدار تراک های فول سایز Ford F150، Dodge Ram و … بخواد به یه محصول چینی حتی فکر کنه، به عمر ما قد نخواهد داد! همین الان تو بازار ایران یک تراک نسبتا بزرگ به اسم Foton Tunland داریم که روی کاغذ ماشین خیلی خوبی هست. موتور دیزل نسبتا به روز ساخت Cummins آمریکا، دیفرانسیل عقب DANA آمریکا و … منتها ماشین شبیه ترشی مادربزرگ هاست. عین همون ترشی های زمان قدیم که با هر چی دم دست شون بود، درست میشد، این ماشین هم انگار یک نفر نشسته و صرفا از روی بروشور کارخونه ها قطعه انتخاب کرده و وصل کرده به هم. ماشین نصف اون چیزی که باید باشه هم نیست!
کامیون های Amico، ون Delica و … هم تقریبا وضعیت مشابهی دارن. ماشین آلات راه سازی شون از این هم وضعیت شون بدتره. لودر 6 تن XCMG با دو برابر هیکل و موتور V8 صفر، اندازه یه Caterpillar 950 با موتور 4 سیلندر و عمر 50 سال کار نمیده! جلوی چشم خودم دکل بیل لودر چینی تاب برداشت! شرکت معتبر ساخت ماشین آلات راه سازی شون، دکل های بیل لودر رو با قوطی ساختن!
خلاصه به نظر من چینی ها در مورد قدرت اسب بخار ماشین هاشون دروغ نمیگن، منتها اسبی که منظورشون هست، پونی هست نه این اسب هایی که ما می شناسیم. به اندازه همون پونی باید روی وسایل شون حساب باز کنی!
میثم
۲۸ فروردین ۱۴۰۰جسارتشون برای رو در رویی با بزرگان خیلی جالبه
چیزی که خیلی از برندهای مطرح ندارن
درسته که تو تلاشهای اولشون شکست خوردن ولی همین که کوتاه نمیان میتونه باعث موفقیتشون بشه
کاری به برند و کشور سازنده خاصی ندارم ولی از این جسارت خیلی خوشم میاد
Mohamad rahmati
۲۹ فروردین ۱۴۰۰یعنی خداییش اگه این ات واشغالها یه روزی برن برا شورولت و فورد عرض اندام کنن بهتره تمام امریکا بره زیر گل!! کشوری که کلا ۳۰ ساله فهمیدن چیزی به اسم ماشین هست که سوارش میشن و علف نمیخوره!، چه به این غلطهای زیادی؟
Mohamad rahmati
۲۹ فروردین ۱۴۰۰بعدشم امار فروش ساپا وایران خودرو هم تو ایران بالاست و تو یه ربع که سایت رو باز میکنن ۶۰۰۰تا میفروشن،ایا این امار رو میشه برد مثلا با امار فروش یک ساله بنز sl کلاس مقایسه کرد؟به این میگن قیاس مع الفارق!!