برند چینی LDV متعلق به سایک موتور چین، با ورود خود به استرالیا مستقیماً خودروهایی همچون میتسوبیشی تریتان، تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را در این بازار پر رقابت پیکاپهای دو کابین، هدف خود قرار داده است.
این روزها، بزرگترین سازنده خودرو در چین، پیکاپ T60 را روانه بازار استرالیا نمود و از قیمتگذاری هوشمندانه آن پرده برداشت. این خودرو با دو سطح از تجهیزات در بازار استرالیا عرضه میشود: تیپ PRO به هدف جذب مشتریان سنتیتر و نیز تیپ LUXE برای مشتریانی که طالب سطح لوکستری از رانندگی هستند. هر دو تیپ از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری نیرو میگیرند که توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۰ نیوتن متر را تولید میکند. و بسته به گزینش خریدار با گیربکسهای ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک عرضه میشود.
همانند ونهای L10، کمپانی سازنده، پیکاپ T60 را با دو بهای مجزا و متفاوت برای مصرفکنندگان شخصی و دارندگان شماره ABN پیشنهاد میدهد. مثلاً نسخه دستی تیپ PRO این خودرو با رنج قیمتی معادل ۲۸,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۰,۵۱۶ دلار برای مشتریان شخصی عرضه میشود. بهای تیپ LUXE هم از ۳۲,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۴,۷۲۶ دلار برای افراد فاقد ABN، استارت میخورد (ارقام به دلار استرالیا است).
توضیح: ABN مخفف عبارت AUSTRALIN BUSINESS NUMBER است که در فارسی به معنای شماره حرفهای شاغلان کسب و کار در استرالیاست. این شماره توسط اداره مالیات استرالیا برای صاحبان بیزینس در آن کشور صادر میشود و شامل یک کد یازده رقمی است.
تیپ PRO این پیکاپ بهطور استاندارد از تجهیزاتی همچون رینگهای آلومینیمی ۱۷ اینچی، کفی محل بار، سامانه تهویه مطبوع، کروز کنترل، تریم پارچهای صندلیها و نیز یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات – سرگرمی به سایز ۱۰ اینچ بهره میبرد که این صفحه شامل سامانههای اپل کار پلی و اندروید نیز میشود.
از حیث ایمنی، تیپ PRO بهطور استاندارد از ۶ عدد کیسه هوا از جمله پردهای که سرنشینان عقب را محافظت میکند، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و سامانه مانیتورینگ نقاط کور، برخوردار است.
تیپ LUXE از تجهیزات دیگری از جمله پوشش چرمی صندلیها، سامانه ورود بدون کلید و استارت، میلههای اسپرتی در بدنه، آینه داخلی ضد نور یا الکتروکرومیک، آینههای جانبی مجهز به گرمکن و سامانه کنترلی تهویه مطبوع برخوردار است.
کمپانی LDV برای پیکاپ T60 یک وارانتی ۵ ساله و یا ۱۳۰,۰۰۰ کیلومتری را پیشنهاد میدهد که این شامل مواردی چون خدمات امداد جادهای و همچنین یک خودروی قرضی به راننده در طول این بازه زمانی نیز میگردد (در صورت نیاز به تعمیر، نمایندگی یک خودروی جایگزین را به مالک آن قرض میدهد تا در زمان تعمیرات، بدون وسیله نقلیه نباشد).
همچنین توزیعکننده این پیکاپ در استرالیا به نام خودروسازی آتکو (ATECO)، این مطلب را تأیید نمود که در حال اجرای اقداماتی در راستای معرفی یک قیمت محدود شده برای برنامه سرویس دورهای این خودروست. البته جزییات آن هنوز اعلام نشده است. فروش پیکاپ LDV T60 از اول ماه اکتبر سال جاری در استرالیا آغاز شد.
- تیپ PRO با دنده دستی: ۲۸,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۰,۵۱۶ دلار برای مشتریان شخصی
- تیپ PRO با دنده اتوماتیک: ۳۰,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۲,۲۶۱ دلار برای مشتریان شخصی
- تیپ LUXE با دنده دستی: ۳۲,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۴,۷۲۶ دلار برای مشتریان شخصی
- تیپ LUXE با دنده اتوماتیک: ۳۴,۹۹۰ دلار برای دارندگان ABN و ۳۶,۸۳۱ دلار برای مشتریان شخصی
Amir
۱۳ آبان ۱۳۹۶طراحیه خوبى داره
ولى قیمت بالایى داره
که اگر تو ایران بیاد به صرفه تر که سراغ هایلوکس دسته دو بریم..
me84
۱۳ آبان ۱۳۹۶.
ممنون از آقای کاویانی بابت این مقاله خوب.
فکر میکنم شما خیلی به شرکتهای نوپا علاقه دارید چون خیلی از شما در مورد شرکتهای نوپای چینی مقاله دیدم. حس میکنم شما شیفته پیشرفت فوق العاده این شرکتها با وجود نداشتن سابقه و تجربه هستید و این موارد براتون خیلی جالبه. برای منم خیلی جالبه که یک شرکت نوپا با باور توانایی های خودش، میاد با شرکتهای بزرگ رقابت میکنه و اونا رو به چالش میکشه.
ALI
۱۳ آبان ۱۳۹۶وارانتی قولی است که معمولا بین فروشنده و خریدار – یا تولیدکننده و مصرف کننده – گذاشته می شود و فروشنده – از طرف تولیدکننده – تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص – که معمولا از دوره گارانتی بیشتر است – با همان مشخصات اولیه کار می کند. تولیدکننده معمولا در مدت زمان وارانتی در صورت بروز مشکل برای محصول هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را به عهده می گیرد و به این طریق به مصرف کننده اطمینان می دهد که در طول مدت وارانتی نیازی به انجام هزینه تعمیرات ندارد. از این رو در مدت گارانتی می توان به اصل پول خود رسید اما در مدت وارانتی این امر میسر نیست. خدماتی مانند وارانتی یا گارانتی هر دو به دلخواه تولیدکننده یا حتی درپاره ای موارد به دلخواه فروشنده برای جلب بیشتر رضایت مشتری به یک کالا اختصاص پیدا می کند و در واقع الزامی در ارائه آنها وجود ندارد.
سام
۱۳ آبان ۱۳۹۶خواهش می کنم ،انجام وظیفه بود.
بحث شیفتگی مطرح نیست دوست عزیز.اولویت اصلی من در تهیه مطالب،نخست مربوط به خودروهایی است که یا در ایران تردد می کنند و یا احتمال حضور آنها در کشور وجود دارد.این وانت هم چندی پیش توسط یکی از شرکت های داخلی جهت تست به ایران آورده شد ولی هنوز از تولید قطعی آن خبری نیست.
علیرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۶طراحی معقول و پخته ای به همراه کابین مرتبط با سگمنت داره.
نسبت به پیکاپای چینی که اومدن ایران خیلللی بهتره(فوتون,کاپرا,گریت وال…)
MehdiTurbo
۱۳ آبان ۱۳۹۶به نسبت چینی بودنش گرون نیس ? خیلیم گرون تو مدل اتومات فول ۳۴ هزار دلار
سینا
۱۳ آبان ۱۳۹۶به دلار آمریکا میشه 26هزار دلار … نسبت به پیکاپ های دیگه قیمتش بد نیست
MehdiTurbo
۱۴ آبان ۱۳۹۶فک کنم گزینه های ژاپنی با این قیمت موجود باشه نسبت به چینی بودنش کمتر کسی میره سمتش.
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۳ آبان ۱۳۹۶فیسش خیلی شبیه کراسی او ور بورگوارد شده
بهمن که ون مکسوس ازین برندو وارد میکنه
احتمالا تا چند وخت دیگه برا اینم برنامه داره
امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۶کمپانی LDV برای پیکاپ T60 یک وارانتی 5 ساله و یا 130,000 کیلومتری را پیشنهاد میدهد که این شامل مواردی چون خدمات امداد جادهای و همچنین یک خودروی قرضی به راننده در طول این بازه زمانی نیز میگردد (در صورت نیاز به تعمیر، نمایندگی یک خودروی جایگزین را به مالک آن قرض میدهد تا در زمان تعمیرات، بدون وسیله نقلیه نباشد). دمشون گرم
حمیدرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۶با اون همه امکانات ممکنه فروش خوبی رو تجربه کنه مثلا سالی صد تا دستگاه