خودروهای چینیکوروسکونیگ‌زگ

تکنولوژی کونیگ‌زگ در خودروهای کوروس

در طول برگزاری نمایشگاه اتومبیل پکن، کمپانی خواهر کونیگ‌زگ، یعنی «FreeValve» همکاری خود را با «کوروس اتو» برای ادامه توسعه تکنولوژی محرّک الکتریکی پنوماتیک هیدرولیکی (PHEA) به منظور استفاده در وسایل نقلیه تولیدی اعلام کرد.

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing
PHEA تکنولوژی‌ای است که قصد دارد جایگزین میل‌سوپاپ‌های معمول در موتور خودروها شود و در نتیجه، کنترل بهتری را برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز فراهم می‌کند. کونیگ‌زگ مدتی است که بر روی یک موتور بدون‌میل‌بادامک کار کرده و بالاخره یک کانسپت از این ایده، در قالب کوروس «کم‌فری» در نمایشگاه پکن به نمایش درآمده است.

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_3

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_4

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_6
کریستین فان کونیگ‌زگ (Christian von Koenigsegg) در این زمینه می‌گوید:

معتقدیم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، با از راه رسیدن تکونولوژی فری‌والو PHEV، یک گذار بزرگ برای صنعت خودرو خواهد بود؛ حتی بزرگتر از گذار از کاربوراتورها به انژکتورهای مستقیم.

موتور بدون‌میل‌بادامک با محرّک‌های پنوماتیکی، سوپا‌پ‌ها را باز می‌کند و سپس با استفاده از فنر یا فشار هوا، آنها را می‌بندد. این سیستم این امکان را فراهم می‌آورد که هر کدام از سوپاپ‌ها به صورت جداگانه در تمام طول چرخه احتراق کنترل شود و در نتیجه، شرایط برای داشتن پیشرانه‌های کوچکتر، سبک‌تر و قدرتمندتر مهیّا می‌گردد. «کونیگ‌زگ» در این رابطه توضیح می‌دهد:

آیا می‌توانید تصوّر کنید که در حالی که دست‌هایتان به دو سر یک دسته جارو بسته شده‌اند، در پشت پیانو قرار بگیرید؟ مسلماً موسیقی‌ای که در این حالت می‌نوازید، ناخوشایند خواهد بود. حالا درنظر بگیرید که این پیانو، موتور خودرو و دسته جارو نیز یک میل‌‌سوپاپ معمولی است. تکنولوژی فری‌والو باعث می‌شود که این دسته جارو به کناری گذاشته شده و در نتیجه، امکان استفاده ماهرانه از ابزار با استفاده آزادانه از هر کدام از انگشتان فراهم می‌شود.

به نظر می‌رسد که این کمپانی سوئدی به یک نمونه تولیدی از این نوع موتور بسیار نزدیک شده باشد و با توجه به درگیر شدن «کوروس»، این موضوع محتمل‌تر از قبل شده است.

منبع: autoevolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    این نوآوری کونیکزگ واقعا عالیه!!!!
    نمیدونم در وصف کونیگزگ چی بگم!
    فقط میتونم بگم که رگرا سریترین ماشین جهانه!نه بوگاتی!!!!
    کونیگزگ و تسلا آینده خیلی خوبی پیش رو دارن!!!

    1. بهنام طیبی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رگرا که تست نشده

      1. Carbonado Aventador

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        0-300
        10.5 ثانیه
        شیرون 0-300
        12.5

  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    انشاالله درقرن 22شاهد حضور این تکنولوژی در ایران خواهیم بود ( البته اگه تا اون موقع بخاطر کیفیت پایین وسایل نقلیه منقرض نشیم )

  3. Ahmad..F12

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    کونیخزگ فوق العاده ست

    فقط مثالی که آقای کونیخزگ از میل بادامک دارن یکم نامعقوله
    چون دوسر دست وقتی به جارو بسته باشن در طرفین قرار میگیرن، ولی میل بادامک در سرتاسر مسیرش انگشتی داره که به راحتی میتونه پیانو بزنه

  4. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نکته مهمتر اینه که قراره توسط یک خودروساز چینی !!! انجام بشه و این یعنی شتاب سریع رشد خودروسازی چین که به زودی به بقیه خواهد رسید

  5. احمد باقری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    بسیار عالی

  6. بهنام طیبی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    راستی چرا هیچ کدوم خودروهای شرکت کوینخزگ تست نشدن؟؟؟؟؟
    regra
    ,one.1
    ماکزیمم سرعتشون مشخص نشد

  7. حمیدرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    جالبه از بین این همه کارخانه و شرکت با یه چینی همکاری می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا