خودروهای چینیگریت وال

گریت‌وال وی کافی وان به دنبال رقابت با مرسدس و ب‌ام‌و در اروپا!

گریت وال که قصد دارد از طریق برند Wey به اروپا بازگردد، کراس‌اوور جدید این برند که در چین با نام موکا شناخته می‌شود را در نمایشگاه مونیخ با نام Coffee 01 به نمایش درآورده است. کافی ۰۱ اولین محصول وی در اروپا خواهد بود و به‌عنوان کراس‌اووری لوکس برای رقابت با مدل‌های مرسدس بنز، ب‌ام‌و آئودی به بازار این قاره عرضه خواهد شد!

رویکرد لوکس، استراتژی متفاوتی برای گریت وال در اروپا محسوب می‌شود که قبلاً تلاش کرده بود با عرضهٔ محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت، خریداران اروپایی را جلب کند اما موفقیت چندانی کسب نکرد. نایب‌رئیس اجرایی گریت وال برای اروپا «جانسون کیانگ» در این نمایشگاه به اتونیوز گفته است که ما به محصول خود اطمینان داریم. وی در ادامه افزوده است که این خودرو در ابتدا در آلمان، سپس در ایتالیا و اسپانیا و بعدازآن در کل اروپا عرضه خواهد شد.

کافی ۰۱ با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی راهی اروپا می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی در کنار یک گیربکس نُه سرعتهٔ دوکلاچه تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۴۷۰ اسب بخار قدرت داشته و پیش‌بینی می‌شود بتواند شتاب صفرتاصد زیر پنج ثانیه را فراهم کند. این خودرو همچنین از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ۱۴۰ کیلومتری هم برخوردار است که برای رانندگی‌های روزانه کافی خواهد بود.

این کراس‌اوور لوکس چینی از لحاظ اندازه بین کراس‌اوورهای محبوب بازار اروپا قرار می‌گیرد. کافی ۰۱ با ۴,۸۷۰ میلی‌متر طول، از ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLC کشیده‌تر و از ب‌ام‌و X5، آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE کوتاه‌تر است. گریت وال قصد دارد با این کراس‌اوور لوکس خریدارانی را جذب کند که به پیشنهادی پُر از تکنولوژی اهمیت می‌دهند.

کافی ۰۱ اولین خودروی تولید انبوه دنیا خواهد بود که به چیپ کوالکوم اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز است. این ویژگی امکان ارائهٔ قابلیت‌هایی مثل اینترنت 5G، تشخیص چهره، به‌روزرسانی از راه دور و واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. البته به گزارش اتو نیوز، ممکن است کافی ۰۱ نام نهایی این کراس‌اوور چینی نباشد اما فعلاً این نام به خاطر لذت‌بخش بودن قهوه در سراسر جهان انتخاب شده است. کیانگ هم از طرفداران نام قهوه بوده و می‌گوید این نام‌گذاری به زندگی خانوادگی، کار و اوقات فراغت اشخاص مرتبط است.

برند وی که پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده است. این برند لوکس چینی به‌زودی فعالیت خود را در اروپا آغاز خواهد کرد و اولین نمونه‌های کافی ۰۱ را در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ به خریداران تحویل خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MR.JD

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (329 ديدگاه)

    مدتی بود که احساس میکردم نیازی نیست چیزی بگوییم ولی اینبار دیدیم وقت سکوت کردن نیست
    من هیچ چیزی نگوییم قضاوت با شما :
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/2022-Wey-Coffee-01-02.jpg
    این ناقص الخلقه با این طراحی کابین مضحک که کپی شده از لامبورگینی اوروس / آئودی و در طراحی کنسول از مازراتی هست
    واقعا با چه رویی میخواهد با مرسدس یا بی ام و رقابت کند ؟
    حالا طراحی داخلی و ظاهرش که کپی هست یک طرف / آن انجین مسخرش چطور ؟ / کیفیت آشغال ( در حد یکبار مصرف ) خودش چطور ؟
    واقعا کسی پیدا میشود بجای مرسدس بنز چیزی شبیه این بخرد ؟
    ما بدبختیم نمیتوانیم شما که میتوانید بخرید

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. حسن

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (304 ديدگاه)

      اتفاقا کیفیت عالیه کلاچینیاهرمحصولی که میزنند سه نوعند درجه یک برای اروپاوامریکا وزاپن وکره درجه دو برای کشورای جهان سوم درجه سه برای کشورای افریقایی حالا واردکننده ایرانی میره جنس ی که چین برای کشورای افریقایی تولیدکرده وارد میکنه همنه که دوستان حمله میکنند به چینیادرصورتی که اگه ازیک امریکایی به پرسی همچین نظری به محصولات چینی ندارند

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خوبه بدونی چینیا هنوز تو بازار آمریکا نرفتن حالا بماند فروش ماشیناشون به اونا! اروپا هم تازه رفتن و هنوز فروششون به انگشت دست هم نرسیده…

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. Reza Waffen SS

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          پتانسیل خوبی دارن

        2. مازیار

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی اطلاعات نداری نظر ندی کسی بهت ایراد نمیگیره.امریکا بزرگترین بازار چین خارج از کشورشونه.اتومبیل و موتورسیکلت هم جزءشون هست….ابزار صنعتی و خصوصا ادوات الکترونیکی و مخابراتی هم الاماشالله…
          نمیدونم شماها که تا حالا نه خودرو چینی سوار شدی و نه بنز و لامبورگینی و ماستنگ و دوج چطور فهمیدی کیفیت چینی بده امریکایی خوب؟؟؟؟ از روی عکس؟؟؟ بابا دمتگرم

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. مازیار

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5 ديدگاه)

          در کامنتم منظورم قطعات خودرو و موتور سیکلت بود که کلمه (قطعات) جا افتاد.
          عذرخواهم

      2. امین

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (657 ديدگاه)

        تجربه خودم از این ماشین بگم
        کیفیت کابین و میزان لوکس بودن باعث تعجب میشه. ابعاد ارگونومی فضای داخلی مناسب هست. فضای بار خوبی داره ولی میتونست بهتر باشه
        توان راه رفتن و گیربکس خوب بود ولی با تست در فضای نمایشگاه نمیشه نظر داد و تا تست شهر، جاده ای نشه واقعیت مطلب مشخص نمیشه.
        طراحی نرم افزار ماشین بد نیست ولی ضعف بزرگش که خیلی توی ذوق میزنه. صفحه لمسی با حساسیت کم و کندی عملکرد ش بود. که در موقع رانندگی کار سخت میکنه.
        ولی صفحه کنترل تهویه و … سریع کارا بود. (اما من کلا مخالف این سیستم همه چیز لمسی هستم…موقع رانندگی خیلی خطرناکه.. ماشین باید کنترل فیزیکی هم داشته باشه لااقل برای تهویه اتاق و صندلی که متاسفانه همه دارند همین کار میکنن چون سود بیشتر میشه و روی مد افتاده)
        طراحی بیرونی محافظه کارانه ست و چیز خاصی نداشت. زیبا ساده کاربردی ایراد طراحی نداشت.(کپی بودن با نبودن سلیقه افراد متفاوت هست) ولی واسه بازار فعلی باید چیز جدیدی عرضه کنن که مشتری جذب کنه.
        اما طراحی داخلی و کیفیت و …. عالی بود… سورپرایز کننده عالی بود. اکثرا توقع از برند گم نام نداشتند. و بیرون داخلش بهم نمیاد
        و نکته خیلی عجیب : کسی حق عکس برداری نداشت. البته اعلام کتبی نداشتن ولی کامندانش تذکر میدادن که حتی عکس فیلم گرفته شده در خواست پاک کردن داشتن… و معلوم نبود پس چرا نمایشگاه شرکت کردند… ولی کاتالوگ داشتند.

        ولی چند نکته بگم ،
        کاری به تحلیل بازار و اینکه رقیب اروپایی ها میشه ندارم ، اون دوستمون که گفت بازار اروپا خاص کامل درسته و اعتماد به محصول خارجی کمتره
        اما یک برند با کیفیت با گارانتی و شرایط فروش خیلی عالی میتونه امیدوار به پیشرفت باشه. (مهم نیست مال کجا باشه)
        قدرت ماشین خیلی خوبه ولی همه چیز قدرت نیست و باید مجموعه از ساختار فنی مناسب داشته باشه. واسه همین ماشین های آلمانی خوب راه میرند.
        چون ماشین طولانی نگه نمیدارند همین که در مدت گارانتی اذیت نکنه و گارانتی طولانی با خدمات عالی داشته باشه واسه خریدار اول کافیه… که اکثر ماشینها این شرایط دارند. بعضی از شرکتها گارانتی خیلی طولانی میدهند که در فروش دست دوام خیلی تاثیر داره… به همین دلیل استهلاک در طولانی مدت مثلا بیش از 5 سال اهمیت نداره.
        (کسی که ماشین صفر میخره یا معمولا لیزینگ میکنه ماشین 3 تا 5 سال حداکثر نگه میداره که اکثرا زودتر تعویض میکنند)
        ماشین و اقساطش اینقدر گرون نیست (نسبت به چیزهای دیگه). راحت تعویض میشه.
        نکته اول: در نهایت کمپانی های چینی با این عملکرد، پیشرفت و سرعتی که دارند. قطعا در بازار آینده تعیین کننده هستند.
        نکته دوم : این واکنش منفی که در ایران نسبت به جنس چینی یا کشور چین ظاهرا وجود داره. در اروپا نیست. مردم دنبال کالا با کیفیت و با قیمت خوب هستند . براشون مهم نیست کجا تولید شده باشه. چه بسا که خیلی از کالا یی که الان با برند معتبر وجود داره مکان تولید چین زدند ولی مردم به برند یا عرضه کننده کالا اعتماد میکنن.

    2. Avan

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      کی گفته کیفیت جنس چینی آشغاله؟ الان این ویروس کرونا را که ساختن از لحاظ کیفیت رودست نداره!!

    3. بهرامی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      از کجا فهمیدی که کیفیتش آشغاله؟ شرکتی که کلی سرمایه گذاری می کنه که خودرویی در حد بنز و بی ام و بسازه یعنی کمتر از تو حالیشه و نمی دونه که با آشغال ساختن نمی تونه با بنز و بی ام و و آئودی و آلفا و پورشه و جگوار تو سرزمین خودشون رقابت کرد؟ همان طور که در اروپا و آمریکا یه عده یه زمانی خودروی ژاپنی خریدن و 3 تا 4 دهه بعدش کره ای خریدن الان هم میرن چینی می خرن.
      فکر کردی واسه یه لهستانی فرقی داره خودروش ساخت آلمان یا ایتالیا یا فرانسه باشه یا چین و کره؟ نه. قیمت در برابر کیفیت این مهمترین عامل فروش یه محصوله. واسه ی من ایرانی هم فرقی نداره که یه دنای مثلا ساخت ایران سوار بشم یا چینی یا کره ای ، با پولی که دارم می بینم بهترین خودرو که به کارم میاد چیه میرم اونو می خرم. قطعا مغز خر نخوردم که برم با پول یه چینی یه دنا پلاس توربو اتومات سوار بشم و حتی مغز خر نخوردم که در حال حاضر با پول یه خودروی صفر ژاپنی برم یه چینی بخرم.
      مهمترین عامل ارزش در برابر پرداخته.

  2. ARAZ

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    موفق باشی تو اروپا 😂😂

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. ARAZ

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به نظرم تنها برند جدیدی که توی اروپا موفق میشه تسلا هستش
    چون تو مدت کم خودش تو اروپا ثابت کرد هم پشتیبانی قوی داره
    هم خوش سابقه هستش هم رقیب چندان جدی فعلا نداره هم با دولت ها رابطه خوبی داره
    هم اینکه داره کارخونه بزرگی تو المان تاسیس میکنه

    1. میثم

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      رابطه بسیار تنگاتنگی با دولتها داره

    2. بهرامی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      والا تسلا کلا سابقه نداره چطور شد خوش سابقه؟؟!!

  4. امیرحسین

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یه کفش خوب پا کنی ملاک نیس که بتونی خوب راه بری
    اینا فقط یه رینگ انداختن بهش شده ماشین
    بازار اروپارو خوب اومدن
    🍍

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. حشمت ۰۲۱

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    طراحیش در حد با اصالت های بازار هست

    فقط روح نداره

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. Kf

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    اینجاس ک باید بگی: میخوای مثل باشی موفق باشی😂.
    جنسیس این حرفو بزنه حق داره آخه پیشرفت خیلی خوبی داشته و خیلی وقته داره خودش رو آماده رقابت میکنه.
    این چی با خودش فکر کرده

    1. بهرامی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      جنسیس هم اصالت نداره و یه تازه وارد به حساب میاد. دیگه مثل سابق نیست که یه شرکتی اعم از خودروساز یا تلویزیون ساز یا یخچال ساز نیاز به دهه ها تجربه داشته باشه تا بتونه یه محصول کم ایراد یا بی ایراد بسازه. الان همان دانشی که در آمریکا هست همزمان در چین هم هست پس میشه فاصله ی 50 سال رو توی 5 سال طی کرد. نیاز به سرمایه و برنامه ریزی هدفمند داره که چینی ها دارند و ما ایرانی ها توی این 40 سال نداشتیم.

  7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    وای خدا ، انقدر الکیه مگه ، جنسیس و آکورا و هزارتا برند رده اول خوب و معتبر دارن جون میکنن فقط نزدیک بشن به آمار بنز و بیمر و آلمانیا بعد یه چینی بی اصالت با ظاهر عجق وجق کابین ناقص الخلقه میخواد رقابت کنه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      بعدش جالبیش اینجاست ۵۰۰ اسب بخار قدرتشه ولی ۵ ثانیس شتابش در صورتی که آلمانیا که هیچی خیلی بهتر میزنن ، جنسیس که توی رده متوسط یا حتی متوسط رو به پایین بین لوکس سازای مطرح قرار داره این شتابو با ۳۷۰ اسب بخار قدرت میزنه توی gv80

  8. AMG GT R

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    گریت وال یه خورده جمع تر بشین شاید پورشه و لکسوس جنسیس هم جاشن

  9. یوسف

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    تلاش چینی ها برای رشد شایسته ستایشه اما به احتمال زیاد مدیران و کارشناسان بازار گریت وال هم خوب میدونن که بازار اروپا مختصاتی متفاوت از سایر جاها مانند چین و آمریکا داره.
    تو متن اشاره شده اول میخواستن با خودروهای اقتصادی وارد بشن اما شکست خوردن پس با یه زیر برند لوکس میخوان بختشون رو آزمون کنن! این نه تنها در اروپا که در بازار متنوع و شایسته سالار آمریکا هم منطقی نیست. خودروسازارن ژاپنی چندین دهه تلاش کردن تا خودشون رو تو بازار آمریکا جا بندازن و تو دل خریداران جایی باز کنن بعد در دهه 1990 زیربرندهای لوکسی مانند آکیورا، لکسوس و اینفینیتی رو عرضه کردن که اون هم در آغاز در ایالت هایی مانند کالیفرنیا موفق شدن که رقابتی تر و بین المللی تر هستن. هنوز هم در برخی ایالت های غرب میانه و جنوب غرب آمریکا مردم علاقه چندانی به خودروی غیر آمریکایی ندارند. در اروپا داستان از این هم وخیم تره و در خیابان های اروپا به ویژه اروپای غربی بیشتر خودروها اروپایی هستند، چه اقتصادی چه لوکس. در رده های اقتصادی و میانه برخی برندهای ژاپنی و کره ای گوشه ای از بازار رو دارن ولی در رده لوکس اصلا انگار وجود ندارن.
    چینی ها تنها یک راه دارن، خودروهایی با قیمت و شرایط فروش بسیار رقابتی عرضه کنن که البته کیفیت قابل قبولی هم داشته باشن بلکه بتونن کم کم خودشون رو تو اروپای مرکزی و شرقی جا بندازن.

  10. امیرعلی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چقدر این چینی ها پررو هستن عقب پاشین رو نگاه کنین
    کپی صد در صد اس یو وی جگوار svr ه
    امیدوارم که هیچ وقت ماشین های چینی موفق نشن چون همشون دارن با دزدی از برند های دیگه رشد میکنن

  11. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    دمشگرم گریدوال خوب برای بنزوب ام و رجز میخونه فهمیده المانیا ریغ رحمت وسرکشیدن یک شیربی یال ودومندولی بعضی ازدوستان کاسه داغ ترازاش هستن هنوزامیدوارن یالش دربیاد

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      😂😂جناب حالت خوبه؟ کسی نگفته یالش درنیاد چشش نزدیم!😂 یه نگاه به قیافه کپی و داغون+کیفیت ماشین بکن حساب کار دستت میاد چه لوکس و چه اقتصادی هیچ چینیی تابحال تو بازار های مطرح دنیا موفق نبوده،اکثر زباله هاشون رو یا تو خود چین یا کشور های فقیر به فروش میرسونن…

      موافقم 4
      مخالفم 2
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هی تو خود چین هم نتونستن حریف رقبایی مثل فولکس بشن اونوقت تو اروپا میخوان حریف بنز بشن؟ … نگو چینی بیا پایین سرمون درد گرفت…

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. حسین دهمرد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    با حربه ی قیمت مگر بتونن فعلا خودشونو جا بندازن.

    1. بهرامی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      خب مزیت رقابتی چینی ها همین قیمتشونه. ژاپنی ها هم در دهه ی 70 میلادی همین کار رو کردن و کره ای ها در قرن جدید. حالا نوبت چینه.

  14. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من اگه پول مرسدس و بی ام و رو داشته باشم به هیچ وجه یه ماشین که فقط بدرد قهوه خوردن بخوره وروشم کاری که باهاش میکنی رو نوشته باشن به هیچ وجه نمیخوام

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. محمد مختاری آذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اصلا رقیب خوبی نیست واقعا مزخرف هستش

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا