ام وی ام ۳۱۵ پلاس، درواقع سومین فیسلیفت از این هاچبک چینی بازار ایران است. ما میدانیم که این خودرو در اصل همان چری فالوین ۲ است که مدتهای مدیدی در بازار حضور دارد. از تابستان سال ۹۹، شرکت مدیران خودرو، نسخه پلاس امویام 315h را به بازار کشور عرضه کرده است.
نمای بیرونی
تغییرات عمده مدل پلاس هاچبک ۳۱۵ جدید در نمای جلو بیشتر محسوس است. جلوپنجره مشبک دو قسمتی که قسمت بزرگتر آن به شکل مد روز روی سپر قرار گرفته، سپر و چراغ با گرافیک نسبتاً جدید و با طراحی اسپرت و چراغهای LED روزتاب عمودی، تغییرات جلوی نسخه پلاساند.
در نمای جانبی، خطوط روی بدنه هم شکل بهتر و هماهنگتری یافته و یکدستتر و تمیزتر به نظر میرسد. درحالیکه فرم کلی نمای جانبی دستنخورده باقی مانده، رینگهای آلومینیومی و آینههای جانبی دستخوش تغییر طراحی شدهاند.
در نمای عقبی شاهد همان طراحی و چراغهای قبلی هستیم و بهجز یک دیفیوزر در زیر سپر تغییری احساس نمیشود. امویام 315h پلاس همانند نسخههای قبلی، ساختار و پلتفرمی مشترک با امویام X22 دارد و با ابعاد ۴۲۱۳ میلیمتر طول، ۱۶۹۳ میلیمتر عرض و ارتفاع ۱۴۹۷ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۵۲۷ میلیمتر، خودرویی جمعوجور محسوب میشود.
داخل کابین
ورود به کابین اما با داستان دیگری همراه است. در اینجا داشبورد قدیمی بهکلی کنار گذاشته شده و کابینی مشابه امویام X22 را شاهد خواهید بود. ترکیب رنگ مشکی با تم نارنجی حال و هوایی اسپرت و مدرن به داخل خودرو داده و البته دو نمایشگر دیجیتالی یکی در پشت آمپر و یکی هم به عنوان سیستم سرگرمی به این حال و هوا کمک میکنند. صندلیها نیز از طراحی جدیدی سود میبرند.
امکانات و تجهیزات
MVM 315 پلاس از امکاناتی چون شیشهها و آینههای برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ مشکی و نارنجی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، طرح جدید فرمان با کنترل سیستم صوتی از روی آن، سنسور و دوربین پارک عقب، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، سیستم تهویه دستی، سانروف، کامپیوتر سفری، باربند تزیینی، دو کیسه هوا، بلوتوث و … بهره میبرد.
مقاله مرتبط:
تغییرات و آپشن های مهم بکار گرفته شده در MVM 315h پلاس شامل فرمان برقی EPS، گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیکهای خودرو TPMS، سانروف برقی دوحالته، چراغهای جلو اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری ESP میشود.
زیر کاپوت
پیشرانه بهکاررفته درامویام ۳۱۵ پلاس جدید، همان پیشرانه آشنای قبلی و ۴ سیلندر با آرایش خطی و حجم ۱۴۹۷ سیسی است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخهای جلوی ۳۱۵ پلاس از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفادهشده است. همچنین دو حالت رانندگی اکو و اسپرت برای آن قابل انتخاب است.
رقبا و بازار
ام وی ام ۳۱۵ پلاس در بازه قیمتی رقبایی چون پژو ۲۰۷ و ۲۰۶، تندر ۹۰، ساندرو و برلیانس قرار دارد.
نقاط قوت
- آپشن های خوب
- کابین جادار
- گیربکس اتوماتیک
نقاط ضعف
- تفاوت قیمت زیاد با نسخههای معمولی 315h
- کیفیت ساخت پایین
- بازار دست دوم نامناسب
- پلتفرم قدیمی
- شتاب پایین
مشخصات فنی امویام 315h پلاس جدید هاچبک
- پیشرانه: ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
- قدرت و گشتاور: ۱۰۷ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتنمتر
- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
- گیربکس: جعبهدنده ۴ سرعته اتوماتیک
- شتاب صفر تا صد: ۱۲.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
- وزن: ۱۲۸۵ کیلوگرم
- حجم باک: ۵۰ لیتر
- ابعاد چرخها: ۱۸۵/60R15
- مصرف سوخت: ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت امویام ۳۱۵ پلاس هاچبک
قیمت روز خودروهای مدیران خودرو: ام وی ام - چری - فونیکس - اکستریم
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ام وی ام X33 کراس | اتوماتیک | ۱,۰۵۶,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X55 پرو | IE | ۱,۴۷۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
Mehdi TuRbO
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چقدر مسخره،مثل جوک میمونه.واقعن کسی ام میخره خیلی دلم میخواد اون ادم ببینمش یکم باهاش صحبت کنم ببینم دیدگاهش چیه،هر چند خیلی درداور دیدگاهش ولی جالب بدونم،یا کلن اینایی که الان با این قیمت چینی صفر میخرند یا کلن ماشین صفر حالا یکی اینقدر داره که لکسوس ۴ میلیاردی میشه انگشت کوچیکه داراییش اون قابل توجیح ولی اونیکه کل داراییش ۴ میلیارد و میخره که دیدم برام قابل درک نیست اصن.
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دایی من یدونه از اینا داشت (315S البته)
الان میگه من دیگه بمیرمم ماشینه چینی نمیخرم!!!!کلا ۵ یا ۶ ماه داشتش بعد فروخت!!!?????
حمید
۲۱ مرداد ۱۳۹۹کیلومتر بی ام و ???
ممد ژانگولر
۲۱ مرداد ۱۳۹۹عجب غولیه ?
منظورم قیمتش بودا ?
میلاد
۱۱ مرداد ۱۴۰۰چی بخره، با این قیمت 207 دستی میدن، که اونم همون 206 تیپ پنجه، آپشن چی داره اون؟ اتاقش بهتر از اینه؟
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ماشین های و چینی نسبت به قیمتشون بد نیستند
مشکل از جای شروع میشه که یه عده ماشین چینی را میارند داخل کشور منتاژ کنند(که معمولا با این کار قیمتش باید بیاد پایین تر از قیمت جهانی)
اما وقتی بری حساب کنی میبینی که قیمت داخل کشورمون خیلی بیش تر از قیمت واقعی همون ماشین تو چینه !!!
الان حال ندارم سرچ کنم اما تقریبا یکسال پیش یه ماشین چینی بود قیمتش ۳۰۰ تومن بود رفتم دیدم تو سایت های خارجی به پول ما ۱۵۰ تومنه!!!
برا همینه که چینی ها هم تو ایران ارزش خرید چندانی ندارند
رضا
۳۰ دی ۱۳۹۹من امروز رفتم نمایندگی ، سوار شدم برای خرید ، گیربکس اتوماتش افتضاحه ، انگار داری به زور جا میزنی ، در ضمن حالت دستی نداره ، افتضاح ، قیمت صفرش بیرون ۳۳۰ هم میدن ، انقدر مزخرفه
Hamidreza
۲۱ مرداد ۱۳۹۹خراب بود
خراب ترش کردین ک
parvaz
۲۱ مرداد ۱۳۹۹۲۰۶ تیپ ۵ سهله تیپ ۲ شرف داره به این
VENZOOO
۱۹ بهمن ۱۳۹۹مخالفم کاملا
meysam
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ماشین چینی برخلاف نظر خیلی از کارشناسان همه فن حریف، حتی به قیمت جهانی هم ارزش خرید ندارن چون هنوز در بلند مدت مشکلات زیادی دارن. قابلیت اطمینان ضعیف و هزینه های تعمیر و نگهداری بالاتر از خیلی برندهای معروف مثل کره ایها و ….
مدلهای دست دو کره ای و ژاپنی بهتر از صفر چینی هستن.
همین ام وی ام X22 مشکلات برقی زیادی داره و هزینه تعمیراتش هم بالاست.
Hadi
۲۱ مرداد ۱۳۹۹همه چیو یه پلاس میزارن جلوش میشه مدل جدیدش?
آئودی یه غلطی کرد R8 پلاس رو زد حالا اینا مگه ول میکنن…
دیگه فقط نیسان پلاس رو کم داریم?
RNRN For Pedal
۳ آذر ۱۴۰۰اومده داش
شاهرخ
۲۲ مرداد ۱۳۹۹آخه تا کی روی ماشین یک تنی با موتور ضعیف گیربکس 4 دنده اتومات میندازین بسه دیگه چقدر میخاین مردم مارو عقب مونده نگهدارین. گیربکس 6 دنده هوشمندم نمیتونه این موتور 100 اسبیو تو کشور ما با اینهمه معابر شهری و جاده های شیب دار و راننده های کم حوصله و بی اعصاب همراهی کنه چه برسه یه گیربکس لخت و گیج 4 دنده
VENZOOO
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ما با ام وی ام 315 اسپورت اکسلنت میریم سفر هم داخل کابین راحته هم امکانات خوبه و اذیت نمیکنه از سر بالایی ها هم به راحتی بالا میره چرا میخواید این ماشینها رو خراب کنید مثلا 206 خودتون که تازه مال خود پژو هم نیست که به فرانسه بودنش پز بدید ایران خودرو مونتاژ میکنه چیش از این ماشین عالی بهتره ؟
ادیب فیضالله بیگی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰رانندهٔ کمحوصله و بیاعصاب غلط میکنه که بخواد رانندگی کنه اصلا. چه برسه به اینکه حالا ماشین پرقدرت و شتاب هم بدی دستش که برای حیوانات و بچهها و دوچرخهسوارها و سایر عابرین پیاده و ماشینهای دیگه ایجاد خطر کنه. چنین شخصی باید به جای رانندگی فوراً مراجعه کنه به روانپزشک!
venzooo
۳ خرداد ۱۴۰۰یعنی به نظر شما هر کی که این ماشین رو میرونه بی اعصابه ؟ واقعا شما هارو نمیفهمم براتون متاسفم
مطمئنم خیلی از کسایی که میگن این ماشین داغونه توی این ماشین نشست ( البته منظورم این نیست که هرکی سوار نشده اعتقاد داره که این ماشین بده ) اما شماهایی که یبارم سوار این ماشین نشدید چطور میتونید با اطمینان بگید که این ماشین آشغاله یا خرابه و خراب ترش کرده
♤ANGUS_812♤
۲۲ مرداد ۱۳۹۹یه دوستی از این ماشین قبل فیس لیفت داشت
نمیدونم با چه منطقی بهش میگفت سلطان
بهش گفتم با این پول میشه ماکسیما سوار شد میگفت این سلطانو با هیچی عوض نمیکنم
هیچی دیگه الان چپ و راست تو درگ از ماشینای دیگه میخوره هنوزم باور نداره ماشینش آشغاله
VENZOOO
۱۹ بهمن ۱۳۹۹واقعا براتون متاسفام اگه میشد فیلم ارسال کرد من از چند ماه پیش چند تا فیلم درگ با این ماشین رو گذاشتم حتی زانتیا رو هم شکست داد این ماشین واقعا سلطانه
از روز ظاهر قضاوت نکنید هیچوقت عدد ها چیزی رو نمیسازند بلکه خود ماشینه که نتیجه رو مشخص میکنه
:عبدالناصر فنائی
۱۸ مهر ۱۴۰۱مثلا ۲۰۶ پلاس که بهش میگید ۲۰۷ قطعاتش خیلی ارزونه نه داداش واقعا سوارنشدی بصرف گفته سایت های خودرویی که منصف تراز همراه مکانیک نداریم همشون بادتوی پاچه شرکتهای ایرانی میکنند اونوقت که کل نمایندگیها حتی ایران خر رو وسایپا ژیانی ماشین های ثبت نامی راعلی رغم گرفتن پول وقرعه کشی های مزخرف که فقط میخواستند بازار گرمی کنند وبخاطر زیان انباشته خودشون میگذاشتن توی انبار که گرون بفروشن با ۸ ماه تاخیر میدادن دست مردم من خودم ۳۱۵ لاکچری ۹۵ داشتم تاسال ۹۸ یعنی ۳ سال دستم بود هم ۲۰۶ رامیگرفتم توی سبقت بااینکه ۱۶۱ کیلو سنگین تر از ۲۰۶ هست چون اتاق محکم تری داره وموتورش هم ضعیف تراز ۲۰۶ هست بیخودحرف نزنید یک ریال برام غیراز روغن وفیلتر وبنزین چیزی خرج نکردم حتی لاستیکها فابریک بودند چون لاستیکهاش هم خوب جنسی داشت اما ۲۰۶ برادرم هرروز توی نمایندگی بود وهمیشه هم جنس یدکی نداشتن باید از بازار میخرید آخه ماشین ایرانی که تولیدش مال ۱۹۸۰ هست توی فرانسه چیش خوبه درپایان لطفا به تست تصادف ۲۰۶ دریوروانکپ نگاهی بیندازید بعد میفهمید ۲۰۶ یا ۴۰۵ یا سمند ملی خودمون که حتی یک ستاره دریوروانکپ بیشترنگرفت اونهم بخاطر بنزین ایران بود که از نظر سوخت ومصرف پایین این ستاره رابهش دادند چی هستند یک مشت حلبی ولی تصادف ام وی ام را با نیسان درخیابان قزوین تهران سرچ کنید میبینید کدام ایمن تر هم هست
حسن
۲۳ مرداد ۱۳۹۹بیش از حدواندازه بدنگید ازاین ماشین نتیجه عکس میده طالب زیادمیشه عزیزدل برادر
Ali
۲۴ شهریور ۱۳۹۹سلام
من این خودرو رو حدود چهار ساله که دارمش که بسیار ازش راضیم نمیدونم هدف کسایی که راجب این خودرو یا بعضی از خودروهای چینی بد میگن چیه! یا این خودروها رو سوار نشدن وبه گفته های بقیه اکتفا میکنن و یا ،،،
من بیشتر خودروهای ایرانی رو سوار شدم از پژو ۲۰۶ پژو ۴۰۵ انواع سمند رانا ال ۹۰
اما سواری با این خودرو حس دوست داشتنی واسپرتی به ادم میده نه اینکه نواقصی نداره هر خودرویی یکسری نقاط ضعف ونقاط قوت داره که دراین خودرو نواقصش رو زیادی بزرگش کردن ،
خلاصه من اگه تو رنج قیمتی این خودرو اگر بخوام دوباره ماشینی بگیرم حتما سری جدید این خودرو روخواهم گرفت ،
احسان
۱۱ آذر ۱۳۹۹تو دراز مدت نگهداری از خودروی چینی خسته کنندس. دستمزد تعمیر بالا. چه برسه به قیمت قطعاتش. مثلا برای تعویض رادیات ام وی ام ایکس ۲۲ باید سپر جلو کامل باز بشه هزینه باز و بسته کردن سپر ۴۰۰ هزار تومن.
قیمت دیسک و صفحه ام وی ام ۱۱۰ یک میلیون و صد با قیمت دیسک و صفحه دنا یکیه.
Amir
۶ شهریور ۱۴۰۱اگه باهاش درست رانندگی کنی مشکلی پیش نمیاد 6 ساله ام وی ام دارم و از لحاظ موتوری مشکلی برایش پیش نیومده
VENZOOO
۱۹ بهمن ۱۳۹۹خدایی باهاتون موافقم
محمدرضا
۵ مهر ۱۳۹۹والا پژو پارس که با طراحی ۲۰ سال پیش و با امکاناتی نصف این ماشین ۲۵۰ تومانه حالا این ماشین با این طراحی که از نظر من بهتر طراحی ماشینی مثل کوییکه که شتر گاو پلنگه و موتور پراید… حکایت گربه بود که دستش به گوشت نمیرسه :))) والا من مدل ۹۶ اسپرت این ماشین رو دارم از لحاظ نرمی و قدرت موتور خیلی راضیم یه سری که میگن شتابش کمه باید ببینید ماشین رو برای رانندگی تو شهر میخواین یا میخواین تو اتوبانا لایی بکشید و گاز بدید… همه چیز قدرت موتور نیست اگه نه سانتافه های توی ایران هم ۹۰٪ موتور ۲۵۰۰ دارن با این اتاق به این بزرگی و شتاب ندارن اصلا… ولی مشکلی که ماشینای چینی دارن قطعاتشون قیمت بالایی دارن اگه نه من غیر از اب و روغن خرج دیگه ایی نداشته این ماشین واسم کسیم ناراحته میتونه ۴۰۵ بخر عشق کنه ?
آرمان
۱۳ مهر ۱۳۹۹خیلی ماشین پر شتابیه.
لطفا تا سوار نشدین قضاوت نکنید.
حداقل ماشین های چینی از ماشین های سایپا خیلی خیلی بهتره.
ماشین بسیار نرم و پر شتاب هست.
ما 2 ماه هست که این ماشین رو داریم و هیچ ایرادی جز قیمت بالا توش ندیدیم.
بابک
۲۶ مهر ۱۳۹۹سلام دوستان این ماشین با این تغییرات جدید اعمال شده ، بسیار بسیار ارزنده و بی عیب و نقص شده و در خریدش شک نکنین البته همین امروز که دارم متن رو تایپ میکنم قیمت بازارش حدود460 میلیون هست امیدوارم که افزایش مجدد قیمت نداشته باشه.سپاس
Juve
۱۰ آبان ۱۳۹۹سلام ، ایراد ماشینهای چینی قیمتشون هست ، و الا کلا از ماشینهای سایپا و پرشیا و سمند ایرانخودرو خیلی بهتره متاسفانه تو ایران ملت واسه طبابت هم خودشونو کارشناس میدونن ، بازار ماشین که چیزی نیست ، در مورد ام وی ام هم نظر من اینه این شرکت تو ایران شیشه خورده داره سر قیمت ، مردم رو سر کار می ذاره وگرنه ماشینش بد نیست.
حمیدرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۹من 5 ساله که 315 اسپرت لاکچری دارم. و جز سرویس دوره ای و آب روغ هیچ هزینه ای برام نداشته. تا مشهد باهاش رفتم، شما توی جاده های سخت و اصطلاحا مال رو رفتم. نمی گم بدون عیب و نقص بوده. اما درمقابل ماشین های ایرانی خیلی خیلی خیلی بهتر هستش.
من قبلش 206 داشتم و اینقدر بی کیفیت بود و اذیتم کرد قسم خوردم دیگه ماشین از ایرانخودرو نمی خرم. سایپا هم که دیگه ماشیناش معلومه چیه.
الآن قیمتا خیلی زیادی بالاس و اصلا منطقی نداره این قیمت گذاری، اما اگر بخواید پول به آشغالای ایرانی بدید به نظرم ام وی ام خیلی بیشتر ارزش داره و حداقل حس و ظاهر یه خودروی به روز رو بهتون می ده.
بابک
۲۱ دی ۱۳۹۹من والا نمیدونم چرا خیلی ها بد میگن ازش من 315 مدل 95 داشتم بنا به دلایل مالی فروختم و الان دارم بهز دنبال یک 315 دیگه میگردم ماشین خوبی است من 405 داشتم 206 داشتم پارس هم داشتم از مدل ایرانیش و ماکسیما و زانتیا هم داشتم اما حس و حال اسپرت سواری 315 یک جیز دیگه هست ماشین خوب و راحتی است من کلا شرق کشور را باهاش گشتم کولر خوب و بخاری که حرف نداره سیستم هندلینگ عالی سر پیچ و تعلیق نسبتا بهتری از ماشینهای ایرانی و بعضی چینی ها کلا ماشین خوبی است هرکی بد میگه سوار نشده یا دنبال دراگ بازی بوده که این ماشین اسپرت دراگی بازی برای خانواده خوبه جوونی که دراگ باز نباشه
Babiski
۲۷ بهمن ۱۳۹۹البته درگ احتمالا منظورتونه چون دراگ باز که بنده خدا عملیه دیگه نشینه پشت ماشین بهتره :)
Babiski
۲۷ بهمن ۱۳۹۹من تقریبا 2 ساله که 315 new دارم (دنده منوال) نزدیک 28000 تا راه رفته و بیچاره مشکلی هم ایجاد نکرده،به شخصه تجربه 206،ریو،یه مدت کوتاه سمند رو هم داشتم .طبعا نظرات هرکس برمیگرده به تجربه شخصیش،ماشینی که از صفر دست خودته و حتی تو گاز دادن ودست انداز،تا تعویض به موقع روغن و کلا چکاب خودرو حساس باشی امکان نداره بد عمل کنه، من دیدم فیلمهای بعضی از راننده ها رو که درگ و دریفت و دستی و گاز تا نقطه کات اف و پرش از رو موانع دارن خب لامبورگینی و بنتلی هم باشه نابود میشه چه برسه به این ماشین،هراندازه که هزینه کنی میتونی سواری هم بگیری ،شما با ماکسیما 80 و 206 خسته ایرانیزه و سمند (افتضااااح پر خرج) اگه قیاس کنی قطعا از هر لحاظ سرتره ولی در مقایسه با همون کره ای ها و ژاپن حتما و قطعا نکات منفی زیاد داره البته که قیمتشون هم 2 تا 3 برابر این ماشینِ، پس دوست عزیز وقتی تجربه نداری یا اصلا از پایه و اساس خودرویی نداری نیا براساس ذهنیتت جو بده و یا الکی خودرویی رو بالا ببر یا بکوب تو سرش بعضی وقت ها میشه سکوت کرد و بیخود کامنت نذاشت.
علیرضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۹به عنوان کسی که دو سال سوار شدم نظرمو میگم. این ماشین واقعا کم دردسر و کم استهلاکه. کم مصرفه. شتابش برای داخل شهر و جاده خیلی خوبه. و اینکه فضای پای سرنشیناش از ماشینی مثل دنا بیشتره بخاطر همین تو سفرهای طولانی اذیت نمیکنه. سیستم صوتی و تصویریش به کل ماشینهای ایرانی میارزه. فوق العاده با کیفیته. اتاق به صدا نمیفته. مگر در صندوق عقب که اونم با ضربهگیر مخصوص حل میشه. خیلی روان و راحت و کم صدا و نرمه. گیربکسش فوقالعاده نرمه.
مجید
۸ فروردین ۱۴۰۰قیافه ماشین کاملا سلیقه ایه ولی من یه بار که مدل دستیشوسوار شدم صدای موتورش وحشتناک بالا بود و پلاستیک داشبورد و رویه در خیلی تو ذوقم زد.
نیما
۱۴ فروردین ۱۴۰۰نکته جالب اینجاست تقریبا تمام کسایی که بد گفتن خودشون این ماشین رو نخریده بودن و فقط
باهدف تخریب صحبت کردن. من همه ماشینای ایرانی رو داشتم والان جک جی ۵ دارم که به جرات می گم بد ترین ماشین چینی از ماشین های ایرانی بهترن و فقط لوازمشون گرون تره . من ۲۰۶ داشتم و شریکم ۳۱۵ داشت بعد از ۴ سال هنوز ماشینش هیچ خرجی نیاورده ولی من از و روز اول درگیر چراغ سوختن های پی در پی شدم. چند روز پیشم ماشینش رو سوار شدم دیدم تنها صدای ماشینش صدای صندلیه که خیلی راحت درست میشه نزدیک ۲۰۰ هزار تا هم باهاش راه رفته درحالی که تقریبا تمام ۲۰۶ های بالای ۱۳۰ هزار داشبورد و دراشون صدا می ده نصفشون هم واشار زدن یکم انصاف داشته باشیم بخدا من سهام دار ماشینای چینی نیستم
s.sh
۱۵ فروردین ۱۴۰۰من از سال 95 یه ماشین صفر ام وی ام 315 نیو دارم و فقط واقعیت رو میگم تا الان هیچ خرجی نداشته و کم استهلاک بوده/ قبلا پژو پارس داشتم صفر مدل 93 که اصلا جالب نبود و واقعا کیفیت ضعیفی داشت.
تنها ایراد این ماشین ضعیف بودن جلوبندی و گران بودن قطعات هست که باید کمی مراقب باشید وگرنه من مشکل خاصی در این 5 سال استفاده ندیدم. دوستانی بودن که همزمان با من پژو 206 و ….گرفتن همشون به کیفیت پایین و مشکلات زیاد ماشینهای ایرانی اعتراف دارن.
از لحاظ قیمت موافقم که قیمتها گران و منطقی نیست خودم هم علاقه ای به ماشین چینی ندارم اما با توجه به مشکلات زیاد ماشین های ایرانی که الان اونها هم قیمت گرانی دارن مجبور به خریدن ماشین چینی شدم و تا الان راضی هستم.
ضمنا همه میدونیم که ماشین های جدید ایرانی قطعات اصلی پژو و …. توشون نیست و هر چی بتونن توشون کار میزارن که ممکنه یه ماشین خوب در بیاد و یکی بد بیاد.
در کل ام وی ام 315 ماشین بی دردسری هست. حالا اونایی هم که بد میگن نظر خودشون رو دارن و من هم نظر استفاده 5 سال از این ماشین رو گفتم.
سیاوش
۲۷ خرداد ۱۴۰۰سلام
من یه ام وی ام 315 نیو مدل 95 دارم. در کل ماشین نرمیه و چندین بار هم با 5 سرنشین و صندوق پر تو جاده چالوس رفتم و هیج مشکلی نداشته. قیمت قطعاتش به نسبت 206 و ال 90، خیلی فرق نمیکنه مثلا قیمت کمپرسور کولر حدود 3800 هست. من ساکن اهوازم و توی گرمای بالای 50 درجه مسافت 150 کیلومتری رو شاید ماهی یک بار با کولر میرم. مابقیش هم تو شهر مسافت های حدود 20 کیلومتر رو روزانه میرم. بالاخره چند روز پیش مخزن انبساط آب رادیاتور سوراخ شد و کل آب خالی شده بود. ماشین دست من نبود و ماشین بدون آب و یا کم آب تا خونه اومد ولی جالبه حرارتش الارم قرمز نزد و بخار نکرد.
یه مخزن گرفتم، شرکتی 175 هزار تومن و آب رادیاتور رو هم کامل عوض کردم. به دلیل خارج شدن رسوبات از رادیات بخاری، فرداش رادیات بخاری سوراخ شد و باز هم ماشین بدون آب تا خونه اومد. یه رادیات بخاری گرفتم 800 تومن ولی هنوز عوض نکردم چون داشبورد باید باز بشه و شک دارم عوض کنم یا نه چون تو زمستون هم اینجا بخاری استفاده نمیکنم. فعلا لوله های ورودی و خروجی بخاری رو یکسره کردم. الان حدود یک هفته گذشته و سطح آب مخزن رو علامت زدم که ببینم کم میشه یا نه، ولی تغییری نکرده و مشکلی نداره. تعمیرکار گفت اگه 206 و یا سمند و یا هر ماشین ایرانی بود، واشر سرسیلندر میسوخت ولی این موتور اصل چری هست و بسیار باکیفیت و کلا نسبت به آب حساس نیست. قیمت کمپرسور کولر رو هم به این خاطر میدونم که یه بار به دلیل صدای اضافی که تو کمپرسور بود میخواستم عوضش کنم با وجود اینکه سرماش عالی بود. ولی
چند ماه پیش باتری ماشین رو عوض کردم، اون صدای کمپرسور هم حذف شد، نمیدونم چرا و دیگه عوضش نکردم. این تجربه من از این ماشین بود. الان دیگه میخوام بفروشمش و صددرصد دوباره چینی میخرم احتمالا x33 اتومات با گیربکس جدید.
babak
۱ تیر ۱۴۰۰سلام
من خریدم. ۳۱۵ اتومات. ظاهر بد نداره. دستگیره سقف عقب را نذاشتن هم سمت راست هم سمت چپ ولی سوراخ هاش رو سقف بالای در هست. امکانات بدی نداره. صندلی برقی نیست. تهویه مطبوع نداره. فندک و جا سیگاری نداره. شتاب پایین مصرف بالا. من به عنوان ماشین دوم دارم در حد داخل شهر و بدون سربالایی و سرپایینی. پشتیبانی بسیار ضعیف اصلا پاسخگو نیستند و خیلی بی ادب هستند . به نظرم اگر یک ماشین می خوای بخری اصلا MVM نخر سایپا را نمی دونم ولی خداییش ایران خوردرو سگش شرف داره. من قسطی خریدم برام نزدیک ۶۰۰ تموم می شه چون ایران خودرو ماشین صفر نمی فروخت. فقط در حد داخل شهر سواری پراید ولی قیمت نجومی. من تو سایت ها خوندم که ماشین خیلی خوبیه و از ۲۰۷ اتومات سرتره ولی اصلا اینجور نیست . نمی تونم بگم گول خوردم ولی وقتی تو این مملکت خریدار التماس فروشنده رو می کنه و خودروساز ناز می کنه دیگه چاره ای نمی مونه.
Mohammadb
۱ شهریور ۱۴۰۰من چند ماه است که این ماشین را دارم قبل از آن پژو ۲۰۷ رانا بسترن داشتم و تجربه رانندگی با چند ماشین چینی دیگر رونیز دارم.
این ماشین نسبت به خودرو های هم رده خودش از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است. سواری این ماشین قابل قبول اما سیستم تعلیق ضعیف است بخصوص فنر بندی های عقب بسیار ضعیف است برای سواری بهتر حتماً باید لاستیک کرهای استفاده کنید.
کیفیت سواری به مراتب بهتر از ۲۰۷ ت اما ضعیف تر از بسترن است. شتاب و کشش خوبی دارد و فرمان پذیری آن با توجه به فرمان برقی و esp قابل قبول است.
کروز کنترل و دکمه های روی فرمان کیفیت و عملکرد خوبی دارد.
از لحاظ کابین این و امکانات ت نسبت به خودروهای هم رده خودش واقعاً چیزی کم ندارد از معایب آن سانروف کوچک و نداشتن ایربگ جانبی و فضای کم ردیف عقب نسبت به اچ۳۰ کراس است.
من بعد از تحقیق فراوان بین ساندرو کارکرده ۲۰۷ صفر اتومات و اچ سی کراس و جک جی فور نهایتاً این ماشین را انتخاب کردم و تا الان به نظرم به غیر از یه کم کوچیک بودن فضای ردیف عقب و فنربندی ضعیف عقب هیچ مشکل خاصی نداره و خریدش توی این رنج قیمت کاملا منطقیه
مجید
۱۷ آذر ۱۴۰۰من یکسال این ماشینو داشتم ( ام وی ام 315 مدل 96) و به دلیل ساخت خونه مجبور شدم و فروختم . قبلا سمند، 405 اس ال ایکس و ال نود هم داشتم ولی توی رنج قیمتی بسیار از این ماشین راضی بودم و فقط بنزین و روغن عوض کردم با اینکه ماشین را دست دوم خریدم (البته ایراداتی داشت که مربوط به استهلاک ماشین بود و تعمیر شده بود مثل وایر شمع و باتری و وسایل مصرفی ) ولی تنها ایرادی که میتونم بگیرم دسته موتور ضعیفی داره وگرنه از همه ماشینهای ایران خودرو و سایپا ( لگن سازان ایرانی) بهتره …. فوق العاده است
بابک
۱۵ اسفند ۱۴۰۰من اولین سری ماشین ۳۱۵ پلاس رو ثبت نام کردم. علت اینکه خریدم ابن بود که تابستون سال ۹۹ هیچ ماشین صفری اتوماتیک جز مدیران خودرو وجود نداشت. بعنوان ماشین داخل شهری و ماشین دوم خریدم غیر از این یک سانتافه ۲۰۱۶ دارم و ماشینهای قبلیم بی ام و ۲۰۱۷ کوپه سری ۲ و ۲۰۶ تیپ ۲ دنده ای ۹۸ بود .با پیش پرداخت ۱۳۰ میلیون و قیمت نهایی ۲۹۰ خریدم.ایرادهایی داره که از نظر من اینهاست:شتاب ضعیف و گیربکس نامناسب ۴ سرعته که زور میزنه راه بره و صدای بیش از حد موتور داخل فضای کابین،عدم تعادل سر پیچ بطوریکه فکر میکنی یکم فرمون رو تکون بدی چپ میکنی و خنده دار بود روز اول دیدم عقبش دستگیره سقفی نداره ،انگار اینم آپشن هست که ور داشتن، محاسنی هم داره شامل فرمان برقی نرم و مناسب, اتاق زیبا و طراحی کابین زیبا امکانات قابل قبول شامل کروز کنترل و سان روف و سیستم نشان دادن فشار باد لاستیک و مونیتور و تودوزی چرم دورنگ و اینکه تا الان که ۳۰ هزار تا رفته اصلا اذیت نکرده و فقط سرویسهای دوره ای درنمایندگی انجام شده، در کل به ماشینهای هم قیمتش در سایپا و ایران خودرو ترجیحش میدم چون ماشین ایران خودرو و سایپا از روز اول که بخری تعمیرگاهی تا روز آخر.
هورشت
۲۴ اسفند ۱۴۰۰دمتگرم venzooمنم یه 315 دارم همه جاهم باهاش رفتم خداوکیلی جلو داشبردش همیشه گفتم به 206میارزه بقیه اپشنهاش که 206 سوسکش میکنه خداوکیلی کاری بابرندهای خارجی ماشین وندارم ووجدانن به ماشینایی که توایران تولید میشه هم میگن ماشین بابادیگه خودمونیم دیگه واقعن چین وتولیداتش پست تر از تولیدات ماست .خودکشورچین وباایران مقایسه کن زندگی تو چین برای ایرانیها رویاست
VENZOOO
۱ خرداد ۱۴۰۱قربان شما
بله 315 ماشینیه که از رقباش خیلی بهتره
واقعا عالیه!
Jdm
۲۱ فروردین ۱۴۰۱هونگچی چین میره هایپر کار میسازع بعد ما مجبوریم ام وی ام جلو پنجره عوض شده بخریم
هعی…
داود
۱۰ مرداد ۱۴۰۱من MVM 315+ AT رو فروردین 1401 خریدم. ماشین خوبیه و راضی هستم. خداروشکر ایرادی نداره از نظر خودم. باهاش توی سه ماه چهار بار رفتم شمال و اومدم و خانواده هم راضی بودن.
دو تا از دوستانم مدل های S رو داشتن و قبل از خرید باهاشون مشورت کردم اونا هم تاییدش کردن.
فرمان عالی، شتاب مناسب، کروز خوب، گیربکس هم واقعا داره خوب کار میکنه.
اگر انتقاد شما بحث قیمت هست، اون داستان دیگریست. آره گرونه اما همه چی گرونه. بنظرم توی خودروهای هم کلاسش، چیزی کم نداره.
:عبدالناصر فنائی
۱۷ مهر ۱۴۰۱باسلام خدمت دوستان فقط نویسندگان این مقاله قصد دارند توسر ام وی ام ۳۱۵ بزنند بنده خودم هم ۲۰۶ داشتم هم ام وی ام ۳۱۵ باید بگم شتاب ۳۱۵ باتوجه به وزن ۱۲۸۵ کیلو درمقابل ۲۰۶ باوزن ۱۰۵۴ کیلو که حدود ۲۳۰ کیلوگرم سنگین تر هست حدود ۲ ثانیه صفر تا۱۰۰ را زود تر طی میکند یعنی ۱۲.۵ ثانیه با وزن ۱۲۸۵ کیلو وموتور ۱۴۹۷ سی سی بهتره یا شتاب ۱۴ ثانیه با وزن ۱۰۵۴ کیلو پس این حرف مفت رانزنید که خیلی بی انصافی میشه هندلینگ ام وی ام خیلی بهتراز ۲۰۶ هست تصادف جفتشون راهم دیدیم کدام ایمن تره اصلا ورق بدنه ام وی ام خیلی ضخیم تراز ۲۰۶ و۲۰۷ هست البته ۲۰۶ پلاس نه ۲۰۷ پس بی انصافی نکنید شاید کسانی که ام وی ام نداشته اند باور کنند اما ام وی ام سوار هایی که ۲۰۶ داشته اند اصلا باورنخواهند کرد