علیرغم تمامی حرف و سخنهایی که در جایجای جامعهمان برعلیه خودروهای چینی گفته و یا شنیده میشود، فروش آنها در سرزمین مان به نحو اعجابآوری در حال افزایش است، شاید این امر را بتوان از شگفتیهای تاریخ برشمرد که در اقلیمی که در آن کمابیش حال و هوای نسبتاً منفی نسبت به ساختههای چینی حاکم است، فروش خودروهای این کشور تنها در عرض یک سال به بیش از ۲ برابر آن افزایش یابد.
بنابر گزارشی که چند روز پیش در سایت «CHINAAUTOWEB» چین انتشار یافته و برگردان آن در اینجا تقدیمتان میشود، ایران به لحاظ عددی، بهعنوان بزرگترین واردکننده خودروهای چینی در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی گردیده است. مهم علل ایجاد این وضع را نیز میتوان ناشی از بیاعتنایی خودروسازان داخلی به مقولههایی همچون طراحی، تنوع و نیز مشتری مداری و حتی کیفیت دانست، البته تمامی اینها بخشی از مواردی است که چینیها در آن از ما پیشی گرفتهاند و ما هنوز اندر خم یک کوچهایم!
بنا به آمار اداره گمرکات چین، صادرات خودروهای این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی نسبت به سال پیش از آن، ۲.۸ درصد افت نموده و به ۸۹۷,۰۰۰ دستگاه کاهش یافته است. با این حال، ارزش دلاری این حجم از صادرات افزایش یافته و با ۴.۶ درصد رشد به ۱۲.۵۳ میلیارد دلار بالغ گردیده است. بهای متوسط خودروهای صادر شده نیز ۱۳,۹۶۷ دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی ۷.۷ درصد افزایش یافته است.
خودروهای سواری با تعداد ۳۷۱,۰۰۰ دستگاه،۴۱.۳ درصد از حجم صادرات را به خود اختصاص دادهاند. بهای میانگین خودروهای سواری چینی هم معادل ۷,۹۰۸ دلار آمریکا بوده است.۳۳ درصد از صادرات نیز شامل خودروهای باری و تجاری (تراک ها) و ۱۱ درصد هم به مینی ونها اختصاص یافته است و مابقی هم به خودروهای دیگر. در مجموع صادرات خودروهای سواری به لحاظ تعداد، رشد منفی ۱۲.۵ درصد و از نظر ارزش دلاری، افت ۵.۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۳ تجربه نموده است که بین وسایل نقلیه صادراتی از همه بالاتر است اما از سوی دیگر، خودروهای SUV (4WD) ساخت این کشور هم بیشترین رشد را در بین وسایل نقلیه صادراتی تجربه نمودهاند که به لحاظ تعداد ۷۰.۹ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۸۷.۳ درصد بوده است.
87.۵ درصد از حجم کل صادرات خودروهای چینی روانه بازارهای کشورهای در حال توسعه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین گردید. در سال ۲۰۱۴ میلادی، ایران با پیشی گرفتن از الجزایر بهعنوان بزرگترین بازار خودروهای چینی در خارج از مرزهای چین شناخته شد. فروش خودروهای چینی در این ایران با ۱۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۳ به ۱۰۹,۰۰۰ دستگاه افزایش یافت.
بزرگترین بازارهای صادراتی | تعداد (دستگاه) | رشد عددی نسبت به پارسال (%) | ارزش صادرات (میلیون دلار) | رشد به لحاظ ارزش نسبت به پارسال (%) | میانگین بهای وسیله نقلیه (دلار) |
ایران | ۱۰۹,۰۰۰ | ۱۱۳.۸ | ۱,۰۶۰ | ۱۱۵.۲ | ۹,۵۶۹ |
منطقه ASEAN | ۸۳,۰۰۰ | ۲۵.۷ | ۱,۷۴۰ | ۱۲.۳ | ۲۰,۹۳۴ |
الجزایر | ۸۲,۰۰۰ | -۲۹.۵ | ۸۵۰ | ۲.۶ | ۱۰,۴۶۰ |
روسیه | ۶۲,۰۰۰ | -۳۱ | ۷۲۰ | -۲۳.۸ | ۱۱,۷۰۵ |
مصر | ۵۳,۰۰۰ | ۴۹.۸ | ۳۱۰ | ۵۳.۷ | ۵,۸۶۷ |
کلمبیا | ۴۷,۰۰۰ | ۲۵.۳ | ۳۳۰ | ۲۲.۲ | ۷,۰۶۷ |
شیلی | ۴۰,۰۰۰ | -۴۹.۴ | ۳۴۰ | -۴۹.۱ | ۸,۵۸۶ |
عربستان سعودی | ۳۱,۰۰۰ | ۳۰.۸ | ۶۹۰ | ۴۹.۶ | ۲۲,۲۴۷ |
ونزوئلا | ۳۱,۰۰۰ | ۴۰.۵ | ۶۱۰ | ۱۰۲.۴ | ۱۹/۷۹۰ |
ویتنام | ۳۱,۰۰۰ | ۷۶.۳ | ۶۱۰ | ۹۸.۴ | ۱۹,۷۷۹ |
در جدول ذیل میزان فروش خودروهای چینی را در بزرگترین بازارهای صادراتی آن، مشاهده می فرمایید.
توضیح: منطقه ASEAN (آسه آن) شامل کشورهای اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، سنگاپور، برونئی، لائوس، میانمار، کامبوج و ویتنام میگردد که در جدول فوق نام کشور ویتنام جداگانه ذکر شده است.
همانطور که در جدول ملاحظه میکنید، ایران از رشد حیرتآوری در زمینه واردات خودروهای چینی برخوردار بوده است و مکان نخست جدول را چه به لحاظ تعداد و چه از نظر درصد رشد به خود اختصاص داده است. پس از آن کشورهایی همچون مصر و ویتنام و نیز ونزوئلا و عربستان سعودی بیشترین رشد را به لحاظ تعداد به خود اختصاص دادهاند. بیشترین افت هم مربوط به کشورهای شیلی و روسیه بوده است. از لحاظ ارزش دلاری هم کشورهای منطقه ASEAN بالاترین مکان جدول را از آن خود نمودهاند.
در خاتمه میتوان گفت که در سال ۲۰۱۴ میلادی، بازار ایران به لحاظ تعداد ۱۲.۱۵ درصد و از نظر ارزش دلاری، ۸.۵ درصد از کل صادرات خودرویی چین را به خود اختصاص داده است.
نوشته: سام کاویانی
behzad
۱ اسفند ۱۳۹۳همین آشغالای چینی سگشون شرف داره به لگنای ایرانی :|
Mostafa&S
۱ اسفند ۱۳۹۳درود
مردم یک کشور خودشون لیاقتشونو نشون میدن و مردم ایران هم خودشونو در حد ماشین چینی میبینن…
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز میشه شما یه راه حل بدید.
مردم ما انتخاب دیگه ای ندارن از بین بد و بدتر باید یکی رو انتخاب کنن.
خود شما به فرض 40 میلیون پول داری و ماشین لازمی یا باید آشغالای داخلو بخری یا آشغالای خارج
علی آهنگر
۱ اسفند ۱۳۹۳توی عربستان که انقد ما بهشون میگیم سوسمار خور و وحشی و بی فرهنگ اگه یه روز یه درصد قیمت یه چیز بکشه بالا مراجع اون رو حرام اعلام میکنن و دیگه هیچ کس نمیخره و شرکت از ترس ورشکستگی قیمت رو دوباره میاره پایین.
حالا توی کشور ما پراید از 6 تومن شد 8 تومن مردم بیشتر خریدن که گرون تر نشه شد 14 تومن خیلی بیشتر خریدن شد 18 تومن به حدی فروش رفت که شرکت توی تولید کم آورد الان هم که شده 22 تومن هر جایی که شما بری از هر 10 ماشین 8 تاش پرایده
NA-NikandreosApotheon-NA
۱ اسفند ۱۳۹۳من که یواش یواش دارم عاشقشون میشم.
AliZeus
۱ اسفند ۱۳۹۳این معیارو از کجا درآوردی دکتر!؟!
وقتی یکی نداره چیکار کنه؟ پیاده گز کنه؟ وقتی شما کلا 50 میلیون داری وای میستی پولت بشه 300 میلیون بعد بری تو 75 سالگی بی ام و بگیری؟؟
afish
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست گرامی ما محکوم به سوار شدنه اینا هستیم و چاره ای نیست
mahdi
۱ اسفند ۱۳۹۳هیچ هم محکوم نیستی بخری ،چاره هم داره چاره اش هم اینه که نخر عزیزم نخر،از بین بد وبدتر هیچ کدومو انتخاب نکن ماکه نخریدیم شد ،این حرفهایی که یه عده میان میگن اگه ما نخریم یکی دیگه میخره همش بهانست اگر هم خریدی وسوار شدی غرغر نکن چون که علم وآگاهی داشتی که آشغالن
شایان
۱ اسفند ۱۳۹۳mahdi جان با حرف کاملا موافقم وقتی همه نخریم اون موقع خیلی ها حساب کار دستشون میاد راه حلش فقط همینه همیشه یه پایان تلخ(البته شیرین) بهتر از تلخی بی پایانه
afish
۱ اسفند ۱۳۹۳آقا مهدی دوست عزیز و گرامی یک راهکاره عملی پیشنهاد کنید الان تو این مملکت نصفه مردم نونه شبشونرو از همین پرایده فکستنی در میارن شاید برای شما نخریدن راحت باشه در ضمن اگر اینجا کسی غرغر میکنه باسه اینه درده مردم هیچ جا بازتاب پیدا نمیکنه
mousavi
۱ اسفند ۱۳۹۳ما فقط مجبوریم این لگنا رو بگیریم اخه با60 میلیون حتی توسن دست دو نمیتونیم بگیریم اما لیبانx60میتونیم بگیریم که اخرش خودمون رو هی دل خوش بکنیم وبگیم ماهم شاسی بلند سواریم
milad
۱ اسفند ۱۳۹۳شاسی بلند؟؟ماشینایی که با این همه گمرک و این چیزا پنجاه و خورده ای یا شصت تومان در میان….آقا نخرین ولی اگر خریدین تورو خدا پشت فرمون ژست نگیرین چون مایه انبساط خاطر مردم میشید
moghaddam
۱ اسفند ۱۳۹۳نه بابااا…لابد تو هم سینیور دلاوگایی…
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۳مردم مجبورندبین بد(خودروهای چینی ) و بدتر (خودروهای داخلی ) انتخاب کنن انتخاب دیگری هم ندارند
tadano
۱ اسفند ۱۳۹۳آنکه شیران را کند روبه مزاج
احتیاج است احتیاج است احتیاج
Archi khan
۱ اسفند ۱۳۹۳و البته در همه موارد…
NA-NikandreosApotheon-NA
۱ اسفند ۱۳۹۳در ظاهر زیبان ولی در باطن نه!!!
mili
۲ اسفند ۱۳۹۳چون ظاهرشون کپیه
جی تی ار
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز خواهشا یه حرف که کاملا بی حساب و کتاب است را اینقدر با قاطعیت بیان نکنید. خوب است انسان اگر می خواهد نظری نسبتا کارشناسی مانند بزند,از همه جوانب آنرا سبک سنگین کرده وحداقل از ارزش کلامی آن مطلع شود; آن موقع است که عقل سلیم حکم می کند که آیا این حرف را بزنم یا نه?.
AliZeus
۱ اسفند ۱۳۹۳دقیقا.. سایپا و ایران خودرو روی چینی ها رو سفید کردن…
تو اون لیست شاهد نام تعدادی کشور بدبخت بیچاره هستیم.
احمد
۱ اسفند ۱۳۹۳من هم به شخصه کیفیت اغلب چینی ها رو بالاتر از لکن هایی میدونم که ایران خودرو و سلیپا میسازن
دلیل ورود بی سابقه چینی ها به خصوص در بازار خودرو به ایران به خاطر اینه که به علت تحریم ها تمام پول نفت ما که شامل میلیارد ها دلاره دست چینی هاست
و اون ها میگن ما نمیتونیم پول بهتون بدیم بیاید جنس ببرید و تو این وسط چند صد میلیون دلار سود هم میبرند در هر بار انتقال
البته دوستان اگه فکر کردید تو ابن وسط سایپا و ویران خودرو دارند از خریده شدن این ماشین های چینی ضرر میبینن کاملا در اشتباهید
اون ها هم خودشون ۱. قسمت بزرگ از این بازین
به خصوص در تامین قطعات چینی و …..
اقا خلاصه اینکه خیلی بدبختیم
mili
۲ اسفند ۱۳۹۳نظرتون کاملا بی اساسه کشور چین رتبه 1 اقتصاد جهانه …چطور پول دارن ماشینای آمریکایی و اروپایی بخرن پول ندارن بدهیاشونو بدن…پولهای ایران یک بخشش تو چینه بقیش تو بانک های اروپاییست…در آخر من که بدبخت نیستم لطفا جمع نبند
احمد
۲ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز بهتر اول کامنت منو بخونی و بعد بیای نظر بی اساس و بی ربط بزاری
من کجای کامنتم گفتم چین پول نداره بدهی های خودشو بده !!!!!!!!!!!!!
اگه ۱ کوچولو مطالعه و اطلاعات داشتی متوجه بودی که به علت تحریمها امکان نقل و انتقال پول به ایران غیر ممکنه . توی تحریم ها هم تنها کشوری که نفت و محصولات پتروشیمی ما رو میخرید چین بود و برا منافع خودش به جای پول نفت به ما کالا میداد چون نمیتونست نقل و انتقال پول انجام بده
اتفاقا فقدان و فقر اطلاعات خودش بزرگترین بدبختی هست
جواد
۱ اسفند ۱۳۹۳راه حل این معضل یه کمپین اینترنتی برای فراخوان مهندسین دانشگاه های برتر کشوره که از جون و دل مایع (!) بذارن
شایان
۱ اسفند ۱۳۹۳مثلا کدوم مهندسا شوخی میکنی متاسفم که اینو میگم ولی ما در کشور آدم درست و حسابی نداریم همه کلا شعار میدیم هیچی نداریم من اینو مطمئنم چون در غیر اینصورت ما الان روز به روز بیشتر به فلاکت نمیرفتیم
مجتبی(ساروی)
۱ اسفند ۱۳۹۳جواد جان مایه بزارن نه مایع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه جورایی حرفت با غلط املاییش ذهنیت بدی ایجاد کرد .بعدش مایه بزارن که چی بشه ؟یعنی چیکار کنن؟
amir
۲ اسفند ۱۳۹۳توی جایی که بعضی از آدماش فکرشون این که کلاه بزارن سر برادرشون خیلی سخت یه همچین چیزیو ایجاد کرد مخصوصا این که پول دست اونا باشه و علم دست یه کسایی که به زور ماه و تا آخرش میرن وکم نمیارن
اما خیلی از اساتید و دانشجوها هستن که بنا به مشکلاتی تو ایران موندن و خودشونم دوست دارن که تحقیق کنن کمک کنن اما متاسفانه هیچ جایی نیست
فقط یه آدم دلسوز میخواد که بیاد اینها رو دور هم جمع کنه که هدفش تولید و صادرات باشه نه اینکه امروز چقد سود کردم فردا چی کار کنم سودم بیشتر شه و ….
iman
۱ اسفند ۱۳۹۳آقای سام عزیز ام جی و ولو که شما اشاره ای نکردی چینی نیستند و فقط هلدینگ آنها جینی می باشند
بقیه چینی ها خصوصا جک و جیلی هم خیلی با کره ای ها فرقی ندارن این از بیچارگی ما ایرانی ها هست که جنس ارزون قیمت کره ای رو چند برابر با سود کلان شرکتها تو ایران باید بخریم
fj
۱ اسفند ۱۳۹۳چقدر جالبه تو اینجا همه چیز انتخاب بدو بدتره .اون از ان…… .اون از ماشین .وووووووووووو
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۳یعنی خیلی حال داد اون چند تا نقطه …….
دقیقا وضعیت ما همینه!
NA-NikandreosApotheon-NA
۱ اسفند ۱۳۹۳از لحاظ امکانات خوبن ولی کیفیت قطعات و ساخت خیلی پایینه.
ASTON
۱ اسفند ۱۳۹۳زرنگی چینیها اینکه خلاء قیمت بین خودروهای وطنی و کره ای یا گرونتر رو شناسایی و نشونه رفتن واسه همینه که موفق شدن حد اقل تو بازار کشور ما.
شما نگاه کنید زیر 90 ملیون ما هیچ ماشین خارجی غیر چینی نداریم به غیر از i20 – mazda2 امثالهم.
خداییش آدمی که قراره فقط 1 ماشین داشته باشه با توجه به تمام نیازهاش بیاد سمند و ال90 رو ول کنه 70 ملیون بده مزدا 2 بعد اگه 2 تا بچه داشته باشه یه مسافرت بخواد بره بار و بنه رو چیکار کنه یعنی برای مسافرت مزدا 2 و امثالش بهتر از سمنده که بیش از دوبرابر هم باید پول بدیم بهش خدایش دیگه اینجاس که چینیها وارد عمل شدن و با ظاهر متنوع تر ( حالا نگیم بهتر) و به اصطلاح آپشنهای بهتر سوراخ دعا رو چی …
ماجرای رفتن اجباری OPEL از ایران
۲ اسفند ۱۳۹۳چقدر خوب میشه اگه پدال بیشتر به اخبار اقتصادی و سیاسی خودرو بیشتر توجه بکنه!
.
برای مثال این مطلب امروز منتشر شد ، که من به نقل از “تابناک” اینجا کپی کردم:
یحی آل اسحاق در گفتگویی خاطرنشان کرده: ما پس از انقلاب بر اساس دیدگاه خودکفایی ورود «OPEL» را ممنوع کردیم و با ایجاد شرایط و تعرفههای سنگین ورود تمام خودروهای خارجی را به ایران با مشکل مواجه کردیم.
زمانی که من وزیر بازرگانی بودم و مهندس نعمت زاده وزیر صنایع بود؛ نماینده مدیر عامل شرکت «OPEL» در پیشنهادی به من گفت که شرکت OPEL در ایران در بیست استان، دارای دفتر خدمات است و با سرمایهگذاری بسیار و سابقه تاریخی ای که دارد، با سیاست های شما بازار را از دست میدهد. او پیشنهاد کرد که حاضر است تمام قطعات OPEL را در ایران بسازد و تا جایی که پتانسیل دارد خط تولید را در ایران اجرایی کند. تحت لیسانس نظارت خودشان 50 درصد از این قطعات را در ایران مصرف کند و 50 درصد آن را برای خودشان ببرد. ماشینی به ایران عرضه کند که برخلاف پیکان که 10 لیتر بنزین مصرف میکند، 6 لیتر بنزین با همان ظرفیت مصرف میکند. در نهایت قیمت خودرویی که عرضه میکرد از قیمت پیکان ارزانتر بود و بخشی از محصول خودرو را نیز صادر میکردیم و در برابر این شرایط تنها اجازه ماندن در ایران را میخواست تا برند OPEL در ایران از بین نرود. به نظر من این فرصت استثنایی بود. هنگامی که این مسئله را با مهندس نعمت زاده مطرح کردم، ایشان پیشنهاد شرکت «OPEL» را نپذیرفت و گفت که قصد خودکفا کردن خودرو را دارند و میخواهند خودرویی به نام «خودرو ملی» ایران شکل دهند. نهایتا بعد از هزینههای بسیار، در حال حاضر دولت به این نتیجه رسیده است که باید یک خط سوم در صنعت خودرو راه اندازی شود. در سایه آن مشارکت تکنولوژی و دانش در کشور پیشرفت میکرد.
شهریار
۲ اسفند ۱۳۹۳دوستان واقع بین باشبد و تجربیات شخصی خودتون رو بیان کنید..بنده سمند EF7 89 دارم…خیلی هم ازش راضی ام با اینکه بیشتر از 170000 تا کار کرده همین الان سگش می ارزه به این ماشنهای چینی..بعد از 4 سال استفاده هنوز 160 تا به بالا هم که باهاش میری همون پایداری وحس اطمینانی و کم صدایی رو داره که روز اولش داشت…چند روز پیش مسافرتی یه ساعته با یه لیفان ایکس 60 داشتم.. خدائیش حیف این همه پول که پسر داییم بابت این اتومبیل(گاری )ریخت تو حلق نمایندگی..مدل اسفند 92 …100 تا رو که رد کرد جوری سرو صداش بلند شد که نگو..انگار به لندروور قدیمی سوار شده بودم…به پسر داییم گفتم که چرا اینطوریه …با یه لبخندی گفت…شاسیه دیگه …همینطوریه…
والا مرغ همسایه غازه …گفتم نان و سمند خودمون رو میخوریم ولی 70 میلیون به ماشین چینی نمیدیم
"Amir"
۱ اسفند ۱۳۹۳واقعا خجالت آوره ، به جای اینکه ماشینای آلمانی و ژاپنی بیان بازار مارو تسخیر کنن مردم بی گناه ما باید سوار آشغالای چینی و ایرانی بشن ، قوطی نوشابه مقاومتش در برابر ضربه از پراید بیشتره
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳اگه مردم راضی میشدن چند ماه از اینا ماشین نخرن همه چی درست میشد
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱ اسفند ۱۳۹۳شما به خودت نگاه نکن اینقدر اطلاعاتت در مورد خودرو بالاست.
مردم ما حتی نمیدونن قیمت خودروهایه خارجی چنده اصلا بعضی هاشون فکر میکنن تویوتا و بنز گرونترین خودرو های دنیاست و باید زیر پای پولدارا باشه
ارمان
۱ اسفند ۱۳۹۳کاملا از نام کشور ها میشه شباهتهایی مثل وضع اقتصادی داغون و میزان تولید بیکیفیت رو دید چرا این ماشینها که کیفیتشون فعلا قابل رقابت با دیگر کشورها نیست رو نمیشه تو کشورهای توسعه یافته دید؟
مثل کره ژاپن المان امریکا فرانسه ایتالیا و چمیدونم دیگه هرجای دیگه
هدف این خودرو سازها رخنه به اقتصادهای ضعیف بوده که به هدفشون رسیدن و از سره همین اقتصادهای داغون ببین 50 سال دیگه چی میشن من مرده شما زنده
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱ اسفند ۱۳۹۳قبول دارم حرفتو آرمان
ولی میدونی چی بیشتر از همه درد داره :اینکه بیشتر کشورهای بالا اصلا صنعت خودرو سازی ندارن و اقتصاد ضعیفی دارن الان ماشین ارزون میخرن.ولی ما چی که این خودروسازامون 35 ساله خونمونو تو شیشه کردن الان باید در حد واندازه های کره جنوبی باشن ولی چینی که 6 ساله داره خودرو میسازه خیلی از ما جلوتره و بازار ما رو داره تو دست میگیره اونم با کلی گمرک و مالیات .
تازه مسولان خودروسازی میان جلو تلوزیون دو قرتو نیمشونم باقیه
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۳آخ آخ! راست میگیا! چرا حواس خودمون نبود؟ مرسدس بنز 20 میلیونه اونوقت ما میریم چینی میخریم! اصلا معلوم نیست مردم ما دارن به چی فکر می کنن؟ ماشینای آلمانی که اینقدر ارزونن. با پول یه ام وی ام میشه 3 تا بنز خرید. اونوقت مردم ما عاشق خودروهای چینی شدن و هی میرن چینی میخرن!!!!
خداییش دوست عزیز چی با خودت فکر کردی که این کامنت رو دادی؟ 90 درصد از مردم ما توانایی خرید ارزونترین ماشین ژاپنی رو ندارن. به چه حقی مردم رو سرزنش می کنین؟ برین اونایی رو سرزنش کنین که باعث شدن پول ما بی ارزش ترین پول دنیا بشه تا خریدن ماشینایی که همه جای دنیا ارزون قیمت محسوب میشن، برای ما بشه آرزو. برین اونایی رو سرزنش کنین که با سیاست های غلط کار ما رو به جایی رسوندن که کشورایی که دهها سال از ما عقب تر بودن، دهها سال از ما جلو بزنن.
mili
۲ اسفند ۱۳۹۳بقول دکتر عباسی ما موشک بالستیک ساختیم چطور میخوایم باور کنیم که که مشکل خودروهای ایرانی حل نشدنیه
ارشیا
۱ اسفند ۱۳۹۳کجان اون آدمایی که برای توجیج خرید ماشین چینی می گفتن گریت وال ، جیلی ، MG , … توی اروپا و آمریکا فروش دارن !!!
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۳MG خودش توی انگلیس تولید میشه. در نتیجه نیازی نیست که از چین ببرنش به اروپا!
جیلی هم به اروپا صادر میشه ولی در تیراژی به مراتب کمتر از اعدادی که در جدول بالا ذکر شده.
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳ببخشید
من میخواستم با تمامی مدل های مرسدس که تا کنون ساخته شده اشنا بشم
اگه سایت یا نرم افزار یا هرچیزی رو میشناسین که بتونه به من کمک کنه لطفا معرفی کنید
ممنون میشم
saji
۱ اسفند ۱۳۹۳این سایت خوبیه
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/usedcarspage2.php/33
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳دستت درد نکنه داداش
ALIen
۱ اسفند ۱۳۹۳http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳خیلی ممنون
صادق
۱ اسفند ۱۳۹۳داش RETOLEX یه سر به این 2 تا آدرس بزن یه چیزایی دستگیرت میشه، البته باز بروبچ بنز باز بهتر میدونن
http://www.autoevolution.com/mercedes-benz-
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mercedes-Benz_vehicles-
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳ممنون صادق جان
mili
۲ اسفند ۱۳۹۳http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/
کافر مقدس
۱ اسفند ۱۳۹۳خوش ب حال گمرکی با در آمد هزاران میلیاردیش و120 درصدیش!
کسی میدونه کشوری که گرونترین گمرکی رو داره درآمد حاصل از گمرکیش صرف چی میشه؟
پ ن : اون بیوک ها وشورلت ها در عکس اول چه ارتباطی داره ب موضوع؟ خود چینی های بیوک مونتاژ میکنن و ب همراه شورولت سوار میشن چه سعادتی بیش از این؟ اینگار نه انگار ما جز اولین کشورهایی بودیم که آمریکایی مونتاژ میکردیم تا همین 40سال پیش:(
پوری پوریا!
۱ اسفند ۱۳۹۳یه مطلب بی ربط:
بازی نید فور اسپید no limitsبری اندروید منتشر شد!
اینم لینک :
http://www.apktops.ir/android-need-for-speed-no-limits.html/#more-44161
ALIen
۱ اسفند ۱۳۹۳مردم بدبخت ما هم میدونن ماشین چینی بدرد نمیخوره ولی خب چاره ای نیست وقتی میخوای ماشین داشته باشی ولی بودجه ی کافی هم نداری.در این مواقع آدم باید بره سراغ چینی یا این که لگن های ایران خودرو یا سایپارو سوار بشه.
m.a
۱ اسفند ۱۳۹۳واقعا ناراحت کنندست ولی مجبوریم این واقعیت رو بپزیریم که کیفیت آشغالای چینی از ایرانی ها بهتره.
مهران1
۱ اسفند ۱۳۹۳آخه چرا یکله میاین میگین ماشینای چینی اشغاله مگه چنتا ماشین چینی تا حالا کنار گذاشتید بیخیال شید دیگه عزیزان.
mahdi
۱ اسفند ۱۳۹۳آخه عزیزم اگه اشغال نیست پس چرا خود چینیا نمیخرن { بغیر از قشر ضعیفشون } ماشین اروپایی سوار میشن
MoahmmadTSR
۱ اسفند ۱۳۹۳[…]
ایا میدانید ک چینی های (!) برای ازمایش اینقدر ماشین به ایران میفرستن؟!
مهران1
۱ اسفند ۱۳۹۳از خودت مایه بذار داداش.
MoahmmadTSR
۱ اسفند ۱۳۹۳وات؟!
MoahmmadTSR
۱ اسفند ۱۳۹۳برم جلو واردات رو بگیرم بردار!
یا برم با شرکت های چینی مداخله کنم!؟
انگار این زباله های چینی رو خیلی دوست داری!!!!! :)
امیرحسین (Lion26)
۱ اسفند ۱۳۹۳به نظر من اگر مردم از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنن سنگین تر تا این که این خودروهای آشغال سوار بشن.
خراب بشه چین وجنس های چینی.
Just France.
مهران1
۱ اسفند ۱۳۹۳چی سوار شن؟ پژو4007 خوبه؟
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳پ نه پ 4007 بده.
اقا مهران شما برو با همون چینی ها حال کن
مهران1
۱ اسفند ۱۳۹۳شما هم وایستا نگاه کن.
RETOLEX
۱ اسفند ۱۳۹۳متاسفم وقت ندارم.که تلف کنم وگرنه میومدم بازیتو با اسباب بازی هات تماشا میکردم
امیرحسین (Lion26)
۱ اسفند ۱۳۹۳مهران1.شما همین آشغالای چینی رو سوار بشید.
Just France.
sh.
۱ اسفند ۱۳۹۳امیرحسین داداش من بت منفی دادم نه به خاطره نظرت .کلا از فرانسه بدم میاد خیلی بد ذاته ااا از قدیم بدم میومد
ali
۲ اسفند ۱۳۹۳آقا بحث نکنین
بدبختی هم چیزیه که سرش جنگ دعوا باشه
تو این مملکت به جز اونایی که یک شبه بدون کوچکترین زحمت و سواد رقم های میلیاردی جابجا می کنن و لکسوس بنزشون رو سوار می شن
همه و همه از فرانسوی سوار تا چینی سوار ببخشید ببخشید بدبختن
هر ماشین تو ایران از پراید و تیبا بهتره والا من که دوو بیس سال پیش رو سوار میشم خدا رو هم شکر می کنم
مک میسل
۱۶ فروردین ۱۳۹۴یعنی ماهم که دنا داریم الان باید خوشحال باشیم
یا ماهم که پژو2000 20 سال پیش رو داریم باید خوشحال باشیم؟
پژو2000 لایک
دنا دیسلایک
ناصر ساتیا
۱ اسفند ۱۳۹۳ادمی را که بخت برگردد اسبش اندر طویله خر گردد
چون عروسی کند به شهر زنان شب اول عروس نر گردد
ملت چی فکر میکردن چی شد؟ […]
مک میسل
۱۶ فروردین ۱۳۹۴درد عشقی کشیده ام که مپرس
زهرماری از پراید خورده ام که مپرس
امروز در این جهان و اخر کار
پژو2000 ای برگزیده ام که مپرس
س بده
MjM
۱ اسفند ۱۳۹۳هیچوقت صنعت خودرو ایران درست نمیشه!! تا این دزدا هستن
sh.
۱ اسفند ۱۳۹۳نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است
یه پسر
۱ اسفند ۱۳۹۳اگه توجه کرده باشین بهای میانگین خودرو های چینی طبق نوشته بالا حدودا نزدیک به 8000 دلاره
بعد همین اتومبیل هایی که نهایتا 12 هزار تا قیمت دارند تو ایران 80 میلیون تومن بفروش می رن
خوب امروز در کجای جهان ، بدون در نظر گرفتن تحریم های ایران کمپانی های خودروسازی رو می شناسین که برای بازار ایران بتونن اتومبیل با مشخصات ظاهری بروز و شیک اونم با چنین قیمت های پایینی بسازن ؟
اینجا پراید 3500 دلاری بیست میلیون فروش می ره
واقعیتی ست که تعرفه ها خودروسازان داخلی را تنبل و بنگاه دار و ایران رو بهشتی برای خودرو های چینی تبدیل کرد
ارزش دلار هم مزید بر علت
ناصرساتیا
۱ اسفند ۱۳۹۳همکاری اولیه
شرکت kia کره جنوبی:
پراید HB -ایده اولیه و ساخت از کره
مابقی خلاقیت و نوآوری ایرانی
پراید kia
پراید station
پراید صبا
پراید 141
پراید 132
پراید 111
پراید 131
پراید 121
پراید 132sx
پراید132lx
پراید، TL
پراید SE
پراید Ex
پراید SL……
و هم اکنون در بازار استفاده های غیر سواری از این
محصول شگرف ؛
***** پراید وانت *****
(با قابلیت حمل چند جعبه خالی میوه)
به این ترتیب
و بزودی در آینده ای نزدیک و در سال های نه چندان خیلی دور ؛
پراید 18چرخ
پراید 10تن
پراید شبه نیسان
پراید شبه ماکسیما
پراید شاسی بلند
پراید خاور
پراید چرثقیل
پراید میکسر
پراید تراکتور
پراید ترانزیت
پراید ناو
پراید اف 16
پراید مترو
پراید کوپتر
بوئینگ 747 پراید
پراید بدون سرنشین
وَ وَ وَ وَ….
پرتاب اولین پراید به فضا!!!!!!!!!
این روند همچنان ادامه دارد ،
و سایپا مطمئن و پابرجاست!!!
شایان
۱ اسفند ۱۳۹۳چنگیز خان اگه میدونست یه روزی پرایدی در میاد که راحت این همه آدم میکشه عمرا وقتشو تلف نمیکرد و این همه هزینه نمیکرد بیاد برای کشتن ایرانی ها چون اگر یکم فکر اقتصادی داشت حساب میکرد در n سال بعد با حمله نکردن به این کشور قاعدتا جمعیت بیشتر بود و فقر هم بیشتر پس مطمئنا پراید سوار بیشتر بود و همینطور آمار مرگ بیشتر حداقل اینجوری خشمش کمتر میشد تاریخ و نابود نمیکرد گور بابای فقر بیشتر!!!
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز طنز جالبی بود. اما پراید طراحی اولیش توسط فورد انجام شده و در آمریکا با نام فورد فستیوا تولید میشد. بعد از این که توی آمریکا از رده خارج شد، کیاموتورز کره امتیاز اون خودرو رو از فورد خرید و با اسم کیا پراید روانه کشور های دیگه کرد.
میثم
۱ اسفند ۱۳۹۳خود فورد از مزدا گرفته!
مجتبی(ساروی)
۱ اسفند ۱۳۹۳دهنت سرویس ناصر ازخنده رو ده بر شدم
امین نقی زاده
۱ اسفند ۱۳۹۳خودروهای چینی خیلی خیلی خیلی بهتر از کورازه های ساخت داخل خودمان هستند. خیلی ها اصلا سوار بر این ماشین ها نشدند و به آنها القلبی مانند آشغال و… می دهند. اما حقیقت را باید قبول کرد. بهتر است پس بیشتر می فروشد. انتظار نباید داشت که مصرف کننده داخلی خودروهای پر از آپشن و امکانات و … را ول کند و خودرو داخلی 30 سال پیش اروپا یا شرق آسیا را سوار شود.
FARHAN
۱ اسفند ۱۳۹۳هم چینی هم ایرانی این ماشین ها واقعا اشغال هستند . لیفان ایکس 60 واقعا یعنی چی ؟ کیفیت فرمونش میگه من بی کیفیتم . درسته ایران خودرو و سایپا ماشیناشون بی کیفیتن. خوده مدیر عامل چری تو مصاحبه اش با هفته نامه دنیای خودرو گفته بود که از بازار ایران راضی هستیم ماشین هامون تو اران ازمایش میشن تا بتونیم به جاهای دیگه بدیم . داداشی که مونی با 60 تومن چی بخری برو آوانته مدل بالا یا مزدا 3 تیپ1 مدل 86 87 بگیر . لیفان ماشین نیست یا MVM
genius
۱ اسفند ۱۳۹۳بسلامتی و میمنت!!آدم نمیدونه بایست بر این وضع گریه کرد یا شاد بود!
این وضعیت با توجه به تاریخ دهه های قبل صنعت خودرو که شریک تجاری برندهای مطرح جهانی و مونتاژکار بروزترین محصولات اونها بوده بینهایت تاسف آوره اما با نگاهی به چند سال اخیر میبینیم اگر همین چینیها نبودن هنوز محکوم بودیم 405 بیست و اندی سال قبلو با کیفیت افتضاحش تحمل کنیم و آرزوی دیدن یه ماشین متفاوت رو بگور ببریم!!خلاصه کار به جایی رسیده که شدیم از همه جا رونده و مونده,خدا بخیر بگذرونه….
یادش بخیر یه زمانی ماشینهای مطرح بازار جهانی رو بنام ایران میدادیم بیرون مثل شورولت ایران ولی حالا کل افتخارمون اینه که لگن وامونده ای مثل این زوتیو بیاریم با آرم سایپا و اسم آریو بدیم دست ملت دلمونو خوش کنیم که شدیم تولیدکننده!
احسان
۱ اسفند ۱۳۹۳ما رکورد زدیم
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۳من نمیفهمم چرا تو این اوضاع بعضی از دوستان دارن با هم دیگر جدال و نزاع میکنن…
واقعا باید درک کنیم الان نسبت در آمد ها به هیچ وجه به قیمت خودرو ها نمیخوره
مخصوصا الان که بحث هست میخوان واسه سال 94 قیمت هارو بازم گرونتر کنن… به بهونه افزایش کیفیت… به نظر من اصلا بهتره جیلی هم بیاد ایران مونتاژ بشه مثل فاو و جک.. اینطوری حداقل مردم یه ذره به نسبت پولی که میدن کیفیت تحویل میگیرن
عباس
۱ اسفند ۱۳۹۳هر کاری میکنم نمیتونم ماشینای چینی رو دوست داشته باشم.
جالبه وقتی میخوان از بدی های یک فرد که قبلا سمتی داشته حرف بزنن میگن ایرانو تبدیل کرده بود به بازار اجناس بنجل آمریکایی و انگلیسی… به قول دوستمون شل کنید ….
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۳خلایق هر چه لایق..35 سال پیش بنز و بی ام و و پژو و ماشین های آمریکایی سوار میشدیم..الان که خدکفامون کردن!!!جکی و جیل سوار میشیم..چند روز دیگه هم بچه های کوه تاراک سوار میشیم.
mahdi
۱ اسفند ۱۳۹۳شرکتی که ی لوگو هم نتونه طراحی کنه برداره کپی کنه ارزش اینو هم نداره که حتی نگاش کنی یا اصلا فکرشو بکنی ،فرغون ایرانی {فرغون}سوار بشی شرف داره به این بنجلای چینی ولی متاسفانه اکثر مردم کاری ندارن به خوب و بدیش فقط شکل ماشین باشه ازدَم مییییخرن
امین نقی زاده
۲ اسفند ۱۳۹۳لوگوی هیچ شرکتی دال بر کیفیت محصولات آن شرکت نیست.
مجتبی(ساروی)
۱ اسفند ۱۳۹۳[…[…با این وضعی که داره پیش میره ….اخرش مثله کوبا که هنوزم ماشینای دهه ی پنجاه امریکا رو سوار میشن خواهیم شد
احسان(احسان سابق)
۱ اسفند ۱۳۹۳…بازار ایران به لحاظ تعداد 12.15 درصد و از نظر ارزش دلاری، 8.5 درصد از کل صادرات خودرویی چین را به خود اختصاص داده است…
نسبت ارزش به تعداد رقم خیلی پایینی هست.مشخصه خودروهای گرونتر و با کیفیتترشون توی ایران فروخته نمیشه.ماشین های دست پایینشون وارد ایران میشه
hamid reza
۲ اسفند ۱۳۹۳اقا ملت باید بین بد و بدتر یکیو انتخاب کنن؟ قبول
کیفیت جک جی5 و لیفان از خودرو های هم رده ایرانی بیشتره؟ درسته. قبول
ولی روی صبحت من با اون دوست عزیزی هست که 120 میلیون میده ماشین چینی گک گنو G5 میخره! داداش تو هم بین بد و بدتر گیر کردی؟ :|
یا اونی که حدود 95 میلیون میده برلیانس v5 (اگه اشتباه نکنم که کپی ایکس وان هست) ثبت نام میکنه! شما هم بین بد وبدتر گیر کردی؟ بیاین قبول کنیم خودمون هم خیلی مقصر هستیم دوستان|
یه پسر
۲ اسفند ۱۳۹۳دمت گرم به شدت موافقم
آقا خرید ماشین چینی بالای 60 میلیون
اگه میلیاردر هم باشی یا کلا حال کرده باشی پولتو بریزی دور هم کار درستی نیست
امین نقی زاده
۲ اسفند ۱۳۹۳درباره خرید جک جی 5 کاملا موافقم. کیفیتش با تندر 90 برابری می کنه. اما کگ گنو و برلیانس واقعا فاجعه هستن.
ali
۲ اسفند ۱۳۹۳بابای منم الان 80 میلیون داره میخواد ماشین بخره خداوکیلی با این قیمت چی گیر میاد بنز e240 2003 یا جیلی امگرند خداوکیلی یکی بگه آدم باید چیکار کنه هیوندا و تویوتا هم که همشون بالای صد هستن !!!
شبیر
۲ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان…
اگر قرار بر نخریدن باشه، این تحریم باید شامل حال خودروسازآن داخلی باشه! بلکه حساب کار دستشون بیاد که الآن توو قرن ۲۱ هستیم!!! و این آشغالهایی که تولید میکنند تاریخ مصرفش گذشته. بلکه به کیفیت و طراحی بها بدن…
هرچند من فکر نکنم این مدیرهای خودروسازان ما مغزشون جوابگو باشه…
ali
۲ اسفند ۱۳۹۳محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور هم صادراتی برای چینی ها محسوب میشن ؟؟
علیرضا
۲ اسفند ۱۳۹۳نه. اونا چون مونتاژی هستند توی آمار جداگونه ای قرار میگیرن.
saeed
۲ اسفند ۱۳۹۳قابل توجه نمایندگان و دولتمردان محترم
خداقوت