بائوجونخودروهای چینی

بائوجون، برند چینی با نشان ایران‌خودرو!

برای ما مردمان این گوشه از عالم که سالیان مدیدی است با انواع و اقسام خودروهای چینی دمخوریم، تغییر آرم برندهای چینی، امر غریب و شگفت‌آوری نیست چراکه پیش از این، یعنی حول‌وحوش یک دهه پیش، کمپانی نوبنیادی همچون چری به این خواسته سازندگان ایرانی گردن نهاد و تولیدات خود را با نام ام‌وی‌ام (MVM) روانه بازار داخلی نمود و یا حتی اخیراً هم کمپانی برلیانس به پارس‌خودرو این مجوز را داد تا بلکه آرم و نشان خود را بر روی پیشانی محصولات این شرکت حک نماید و حتی پرسیس نامی را، برای سدان میان سایز (H230) این کمپانی برگزیند. در بازار خودروهای تجاری هم کمابیش چنین وضعی برقرار است و معدودی از کامیون‌های چینی من‌جمله هوو و… هم با نام‌های ایرانی عرضه می‌شوند؛ اما در اینجا ما با وضعی متفاوت و بی‌سابقه‌ای مواجه ایم و آن هم حضور یک برند چینی در بازار است که قدمتش به ۶ سال هم نمی‌رسد ولی از همان آغاز تولیدش در آن سرزمین، با آرمی کاملاً مشابه و همسان با محصولات ایران‌خودرو عرضه گردید! منظورم نشان سر اسبی است که بر روی جلوپنجره خودروهایی همچون سمند و رانا دیده می‌شود. این خودروساز چینی بائوجون نام دارد و یکی از شرکای نوین جنرال‌موتورز در چین است.

BAOJUN 630
BAOJUN 630
برند بائوجون (BAOJUN) در سال ۲۰۱۰ میلادی و با مشارکت میان کمپانی‌های جنرال‌موتورز آمریکا و نیز شرکت‌های چینی سایک (SAIC) و وولینگ (WULING)، بنیان نهاده شد. از کل سهام این مجموعه، حدود ۴۳ درصد آن متعلق به جنرال‌موتورز و مابقی‌اش هم در اختیار دو شریک چینی‌اش می‌باشد. هدف از تأسیس این برند، ارائه محصولاتی جانشین و ارزان برای دیگر تولیدات جنرال‌موتورز در چین، ازجمله بیوک و یا شورولت بوده است. در حال حاضر، تولیدات این شرکت با برندهای داخلی چین همچون چری و جیلی رقابت نموده و خودروهای تجاری آن نیز تخت نام وولینگ (WULING) در بازار عرضه می‌شود.
BAOJUN 630
BAOJUN 630
در سطور ذیل، به نحو اجمالی و گذرا شما را با محصولات فعلی این شرکت آشنا می‌نماییم.

بائوجون ۶۳۰
نخستین محصول کمپانی بائوجون، یک سدان چهار درب با نشان ۶۳۰ است. تولید این محصول از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز و فروش آن هم از ماه آگوست همین سال شروع شد. این خودرو در شهر لیوژو (LIUZHU) در استان گوآنگزی ژوآنگ (GUANGXI ZHUANG) چین ساخته می‌شود. این خودرو در مرکز تکنیکی خودروسازی سایک – جی‌ام (PATAC) واقع در شهر شانگهای، تکوین و توسعه یافته است. با آنکه خودروی مذکور از جنبه بصری با دیگر محصولات جنرال‌موتورز شباهتی ندارد ولی بر مبنای پلت فرم خودروی بیوک اکسل (EXCELL) تکوین یافته و از پیشرانه‌های کاملاً یکسانی نیز با این خودرو بهره می‌برد.

BAOJUN 630
BAOJUN 630
نکته جالب اینجاست که نسخه فعلی این خودرو، به عنوان نخستین محصول بائوجون، نه تنها از آرمی مشابه با محصولات ایران‌خودرو سود می‌برد بلکه طرح عقب آن نیز از شباهت‌های فراوانی با خودروی رانا برخوردار است! البته این وضع هم قرار است که به‌زودی دگرگون شود زیرا اخیراً یک فیس‌لیفت جزئی بر روی این خودرو صورت پذیرفته و جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب و همچنین چراغ‌های عقب آن دستخوش تحول شده و کابین آن نیز تحت اصلاح و بروزرسانی قرار گرفته است. این نسخه فیس‌لیفت شده از بائوجون ۶۳۰ هم در آینده‌ای نزدیک، یعنی در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار می‌گردد.
BAOJUN 630
BAOJUN 630
همچنین، این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی، با نام شورولت اپترا (OPTRA) در کشورهایی همچون مصر و الجزایر به نمایش درآمد.
پیشرانه‌های نصب شده در این خودرو، از لحاظ فرم چهار سیلندر هستند ولی در دو حجم متفاوت ۱.۵ و ۱.۸ لیتری عرضه می‌شوند. توان خروجی این دو پیشرانه به ترتیب معادل ۱۱۰ و ۱۴۳ اسب بخار و گشتاورشان نیز برابر با ۱۴۶ و ۱۷۷ نیوتن متر است. البته در این میان، نسخه‌ای ۱.۵ لیتری هم به نام P-TEC وجود دارد که از لحاظ گشتاور و توان نیم الی یک و نیم واحد نسبت به نسخه معمولی (۱.۵ لیتری) آن قوی‌تر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با دو جعبه‌دنده متفاوت ۵ سرعته دستی و نیز ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.
BAOJUN 630
BAOJUN 630
بهای خودروی مذکور در بازار چین، بسته به نوع پیشرانه و تجهیزات رفاهی، بین ۶۵/۸۰۰ الی ۹۵/۸۰۰ یوآن می‌باشد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۹۷/۱۷۳۶/۱۴۶۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۲۶۴۰ میلی‌متر است. وزن خالص آن هم بین ۱۲۰۶ الی ۱۲۳۰ کیلوگرم متغیر است. بائوجون ۶۱۰
از دیگر محصولات این شرکت که می‌خواهیم به آن بپردازیم نسخه‌ای هاچ‌بک از بائوجون است که ۶۱۰ نام دارد. خودروی مذکور در سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شد و از لحاظ نوع پیشرانه و قوای محرکه، کاملاً مشابه و همسان با نمونه سدان ۶۳۰ می‌باشد. این خودرو در حال حاضر تنها با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری از نوع P-TEC در بازار چین عرضه می‌شود. این پیشرانه هم از توانی معادل ۱۱۱.۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۶.۵ نیوتن متر برخوردار است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این مدل کاملاً مشابه با سدان ۶۳۰ بوده و با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و نیز ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. در حال حاضر این خودرو، بسته به نوع تجهیزات رفاهی، با بهایی بین ۶۵,۸۰۰ تا ۸۵,۸۰۰ یوآن به فروش می‌رسد. طول/عرض/ارتفاع بائوجون ۶۱۰ معادل ۴۴۰۱/۱۷۳۶/۱۴۶۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۲۶۴۰ میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو هم بسته به مدل، بین ۱۲۰۶ الی ۱۲۲۰ کیلوگرم متغیر است.
BAOJUN 610
BAOJUN 610
بائوجون لچی (LECHI)
از دیگر مدل‌های این شرکت یک خودروی سوپر مینی به نام لچی (LECHI) است. این خودرو نمونه‌ای ری‌بج شده (RE-BADGED) از نسل نخست شورولت اسپارک یا همان دوو ماتیز می‌باشد. ظاهراً این‌گونه به نظر می‌آید که چینی‌ها علاقه وافری به نسل اول دوو ماتیز دارند! زیرا همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، برای اولین بار این کمپانی چری بود که در سال ۲۰۰۳ میلادی، کپی بی‌شرمانه‌ای! را از روی طرح این خودرو انجام داد. این عمل ناشیانه چری هم شکایت جنرال‌موتورز را به دنبال خود داشت و این دو شرکت را وارد یک دعوای حقوقی دامنه‌دار با یکدیگر نمود که از سال‌های ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۵ میلادی ادامه داشت ولی علیرغم ارائه شواهد محکم، جنرال‌موتورز نتوانست هیچ خسارتی را از چری مطالبه نماید و درنهایت هم تحت فشار دولت چین مجبور به مصالحه با این کمپانی شد. خوشبختانه این قضیه برای شرکتی همچون بائوجون صدق نمی‌کند، زیرا به دلیل شراکت و ارتباط تنگاتنگش با جنرال‌موتورز، مجوز این کار را از او دریافت نموده و مدل تولیدی این شرکت هم یک محصول کاملاً قانونی است!
baojun lechi
baojun lechi
بائوجون LECHI با دو پیشرانه متفاوت ۱ و ۱.۲ لیتری به بازار عرضه می‌شود که هر دوی آن‌ها از لحاظ فرم ۴ سیلندر هستند. این دو پیشرانه هم به ترتیب، از توانی معادل ۶۹ و ۸۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۹۰ و ۱۰۸ نیوتن متر برخوردارند. نمونه‌های ۱ و ۱.۲ لیتری این خودرو اندکی از لحاظ ابعاد با هم تفاوت دارند و ابعاد نمونه ۱.۲ لیتری این خودرو در طول/عرض/ارتفاع معادل ۳۵۶۵/۱۵۱۵/۱۵۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با ۲۳۴۰ میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو هم معادل ۸۸۰ کیلوگرم است. بهای نمونه‌های یک لیتری این خودرو بسته به تیپ رفاهی بین ۳۹,۸۰۰ الی ۴۶,۸۰۰ یوآن و نمونه ۱.۲ لیتری آن از ۴۲,۸۰۰ الی ۴۹,۸۰۰ یوآن متغیر است. این خودرو تنها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود.

بائوجون ۵۶۰
جدیدترین خودروی این لیست، بائوجون ۵۶۰ نام دارد که نخستین خودروی شاسی‌بلند این برند هم محسوب می‌شود. این خودرو برای نخستین بار، در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمد و در نیمه دوم این سال نیز روانه بازار شد. خودروی مذکور علیرغم جدید بودن توانست موفقیت بسیاری را نصیب شرکت سازنده خود کند به‌گونه‌ای که مقام دومین شاسی‌بلند پرفروش بازار چین را در ماه اکتبر سال جاری (۲۰۱۵ میلادی)، از آن خود نمود و تنها در عرض یک ماه بیش از سی هزار دستگاه از آن فروخته شد که در نوع خود رکورد بزرگی برای یک مدل تازه‌وارد محسوب می‌شود.

baojun 560
baojun 560
در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری به بازار چین عرضه می‌شود که این پیشرانه از توانی معادل ۱۳۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۶ نیوتن متر برخوردار است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، کراس‌اوور مذکور تنها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۲۰/۱۸۲۰/۱۷۵۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن هم برابر با ۲۷۵۰ میلی‌متر است. وزن خالص آن نیز معادل ۱۳۷۰ کیلوگرم است. بهای این خودرو با توجه تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، بین ۷۶,۸۰۰ الی ۸۹,۸۰۰ یوآن متغیر است. بائوجون ۷۳۰
آخرین خودروی این لیست یک MPV هفت نفره به نام بائوجون ۷۳۰ است. این خودرو برای نخستین بار در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد و تولید آن نیز در ماه می همین سال آغاز گردید. بائوجون ۷۳۰ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ون در بازار چین می‌باشد، به‌گونه‌ای که تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.
baojun 730
baojun 730
این خودرو در حال حاضر با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۸ لیتری عرضه می‌شود که هر دوی آن‌ها ۴ سیلندر هستند. توان و گشتاور پیشرانه‌های مذکور به ترتیب معادل ۱۱۱.۵ و ۱۳۷ اسب بخار و ۱۴۶.۵ و ۱۸۶ نیوتن متر می‌باشد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۸۵/۱۷۸۵/۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن هم برابر با ۲۷۵۰ میلی‌متر است. همچنین، وزن خالص این خودرو بین ۱۳۴۰ الی ۱۴۱۰ کیلوگرم است. بهای این خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری و بسته به تجهیزات رفاهی، از ۶۹,۴۰۰ الی ۸۰,۸۰۰ یوآن متغیر بوده و نسخه ۱.۸ لیتری آن نیز با بهایی معادل ۸۱,۸۰۰ یوآن به فروش می‌رسد. منابع:
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقا مارو سرکار میذاری؟

    1. Hsmed

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نویسنده مقاله لطفا توجه داشته باشه BAOJUN630 قبل از رانا طراحی و ساخته شده پس چراغ عقب خودرو از رانا تقلید نشده اگر کپی باشه برعکس بوده و اینکه شباهت آرم با ایرانخودرو اینقدر نیست که بشه گفته کپی بود ، مقاله عجیبی بود با تیتری عجیب!

      1. سام

        ۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز (Hamsd)،اگر چنانچه متن را با دقت بخوانید در آن هیچ جایی گفته نشده است که طراحی بائوجین 630 از رانا مو به مو تقلید و یا کپی شده است بلکه تنها بر شباهت های بسیار بین این دو خودرو سخن رفته است.از طرفی در سایت ویکی پدیا انگلیسی هم برای معرفی این برند (بائوجین) این جمله به صراحت ذکر شده است :
        «their logo resembles that of irankhodro » یعنی : لوگوی شان شبیه و یا همانند ایران خودرو است.
        resemble : شبیه و یا همانند بودن و…

    2. سعید

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خداییش عقبش از رانا خوشگلتره عکس چهارم را میگم

      1. سامان اذری

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        قدمت برند فقط 6 سال ؟؟
        خاک تو سر ویرانخودرو
        ینی سایپا و ویرانخوردو نمیتونه یه موتور ارزان از میتسو بیشی بخره و یه کم کیسه رو شل کنه و یه پلت فرم مناسب بگیره؟؟؟

        همش تقصیر خودمونه

    3. shahab

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      این لگن چه سالی از کشور دوست و برادر چین به ایران میرسه؟؟
      همه چینی هارو داریم دیگ تقریبا

  2. بردیا

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    برای صنعتی خودردسازی کشورم غصه میخورم که اگر تحریم ظالمانه نبود دست جوی چینی دراز نمیکردیم

    1. به یاد عارف

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (876 ديدگاه)

      بردیا جان تحریم بهانه این بیسوادهای منفعت طلب *** هست. زمانی که تحریم نبودیم چکار کردند. کارخانه خوش نام و خوش آتیه را از صاحبش گرفتند و به بد نامترین کارخانه تبدیل کردند

  3. سعید

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام ، به نظر می رسد فقط استفاده از کلمات زیبای غربی مشکل دارد ، ولی هجوم این کلمات زشت چینی به زبان فارسی اشکالی ندارد و خودروسازان ایرانی می توانند تبلیغ کنند ” هایما ، لیفان ، چانگان ، جیلی ، زوتی ، گک گونو و … ” و فقط اسامی لیانگ شامپو و چینگ چانگ چونگ مانده است که به این جمع ” اوهو اوهو حالم یک جوری شد ” اضافه شود .

  4. سعید

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    عه مارک اینم که یه اسب سرکشه ولی ازایرانخودرو یه خر بارکشه تا یه اسب سرکش
    با تشکر از سام کاویانی درسته کیفیت ماشینامون پایینه ولی کیفیت قلم تو خیلی بالاس یاد این بیت از حافظ هم اوفتادم:
    حافظ چو آب لطف ز نظم تو می‌چکد

    حاسد چگونه نکته تواند بر آن گرفت…

    1. سام

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم سعید عزیز،از لطف و توجه دوستانی همچون شماست که بنده به ادامه کار دلگرم می شوم.ارادت

      1. amin

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اقا نیمه پر لیوان رو نگاه کنید دوستان ..نمردیمو یکی از ما تقلید کرد…خخخخخ

  5. امیر.عارف

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    کارخانه ای که 40سال پیش شولت مونتاژ میکرد و تغریبا به پلت فرم و ساخت بلوک موتور و طراحی آن بسیار نزدیک بود. به دلیل بیسوادی . منفعت طلبی . رانت خواری و بزرگترین مافیایی که هیچ کس به دلیل دریافت … توان مخالفت با اون و نداره با افتخار شده مونتاژ کار شرکتی که هنوز مهر جوازش خشک نشده

    1. yasin

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام ببخشین بی ربطه یه سوال داشتم رنجروور اووک مدل 2016معرفی شده یا نه اگه شده لطفا یه مقاله راجع به تغییراتش بنویسین

  6. بهرام

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    با سلام میگم لابد میخوان یه 60 ، 70 تومنی هم روش قیمت بزارن نه ؟؟؟

  7. سینا 5445

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اون بائوجین لچی مو نمیزنه با ام وی ام 110 اشغال هم هست بقیه هم همینطور :)
    ای ایران به کجا شتابان به سوی چین بقیه رو هم نظر داشته باش خوبه :)

  8. مهرداد

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وای ،وای ،حالا به شرکت بسیار معتبر و جهانی(( ایرانخودرو)) به خاطر این دزدی آرم ماشین بر میخوره و شرکت میتونه تو دادگاه لاهه شکایت مطرح کنه !!!! وای

  9. علي آقا

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ناکس کپه رانا هم ساخته ، من الان نمیدونم چرا یه غرور خاصی بهم دست داده?

  10. مخ خودرو

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اون که روی این ماشین چینیه نصبه اسبه
    اما روی ماشینای ایرانخودرو که سر اسب نیست ؛ اون سر خره.!!

  11. جواد

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یهنی میشه یک روز عمر من اجازه بده اون روز ببینم که خودروسازهای مطرح جهان خودروی اختصاصی با وضع مالی مردممون بر ای ما تولید کنن مثل نسخه های تولیدی برای بازار چین …. هند . برزیل

  12. سیاوش

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چه داغون بازاری شده باز اونا از فرغون سازی کپی میکردن :)))

  13. بنتلی

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با تشکر از سام عزیز،یکیو از قلم انداختین،سدان کوچیک310،فک کنم فقط منو شما سری ب سایت چینیا میزنیم

  14. moein

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    سلام
    خدایی خوشم میاد 6 سال از تاسیس کارخونش نگذشته حدودا تعداد مدلاش از تعداد مدل های بزرگ ترین خودروساز کشور بیشتره .
    باید به حال این مملکت گریست.

    1. رسول

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این چه حرفیه برادر من ما حدودا 24 مدل 405 36 مدل 206 12 مدل پیکان و 200 مدل پراید داریم تازه محصولات جدید هم تو راهند

  15. sina

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اقا ساینا خودرو جدید سایپا جلوش عین این یارو 630 باباجو هست
    اون ماتیز بدبختم که اصن عین همون زدن

  16. احمد باقری

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بالاخره این شرکتهای خودروسازی چین هم به وسیله شراکت با شرکتهای بزرگ خودروسازی، تند و تند دارن ماشین تولید می کنن. همه دارن یه جوری تولید می کنن.

  17. سعید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    من موندم این ماشین چینی ها رو پلیس چجور میخواد صدا بزنه تو خیابون.
    فرض کنید پلیس پشت سرتونه داره میگه بائوجین 630 نقره ای بزن کنار.
    خخخخخخخ…
    ای خدا ما چه گناهی به درگاه تو کردیم که…؟؟؟؟

  18. سعید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    عقب اسپورتیج، جلو هندا، بغل هیوندا
    بابا چه شیر تو شیریه این ماشین های چینی
    این دیه چه شرکتیه، این دیگه از کجا پیدا شد، یعنی انقدر ماشین ساختن تو چین آسونه؟
    دیگه دارم بالا میارم بخدا

  19. سعید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بچه ها به نظرتون ایران خودرو و سایپا مغز خر نخوردن؟؟؟؟؟؟؟
    هنوز تو فروش چینی های قبلی موندن دوباره میرن یه مارک و نشان دیگه رو میارن،

  20. sunmartin

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    فقط باید گفت جنس چینی نخرید

  21. Zonda R

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    سام عزیز باز هم مثل همیشه عالی و اموزنده دست مریزاد واقعا
    واقعل بعد از 6 سال کاری رو کردن که همتای ایرانیشون بعد از 60 سال نتونسته بکنه

    1. سام

      ۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      لطف داری فرزاد عزیز،بنده هم به نوبه خود از اینکه وقت گذاشتید و این متن را مرور کردید از شما سپاسگزارم.ارادت

  22. ابوالفضل

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تا اونجایی که ما میدونیم آرم ویران خودرو اسب نیست بلکه الاغه اونم نه یه الاغ معمولی یه الاغی که به جایی سواری دادن به ما ایرانی ها ازمون سواری میگره بازم به غیرت این اسب چینی که شیش سال بیشتر از عمرش نمیگذره ولی داره محصولات تماماً ساخت خودشو به مشتری هاش ارائه میده.

  23. Amir

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عنوان مقاله باعث میشه برداشت اشتباهی داشته باشیم. بنظرم بهتر هست اصلاح بشه.

  24. مسعود

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ببین اونا کین که از ایرانخودرو تقلید میکنن!!

  25. mehrdad

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقااااااااااا عکس سوم رو دقت کنید!!
    از نمای کناری خیلی شبیه دنا جدیده!!!

  26. مهمان

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قابل توجه مسئولین ایران خودرو که مدعی هستن جزو ده خودروساز برتر جهان هستن
    یه شرکت که 5 ساله تاسیس شده تونسته 5 مدل ماشین ویه ” شاسی بلند ” بده بیرون
    چیزی که شما ده سال در ارزوی ساختنش هستید و تازه دست به دامان شرکت فوق معتبر هایما شدید که بتونید یکی بسازید

  27. ALiHidden

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    لامصب هر کدوم از اینا رو که میدیدم یاد یه ماشین دیگه می افتم :|

  28. مهران

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خودمونیما بهمون بر نخوره
    کلا فقط تو خوشمزگی استادیم و وقت کار و تلاش و …. میرسه فقط ادعا و مسخره کردن دیگران.
    بیخیال دوستان.تک تکمون همینیم.
    اگه سایپا و غیره آشغال میسازه یعنی ما مقصر نیستیم؟مگه تو سایر مقولات پا به پای اروپا و ژاپن (نه حتا چین) داریم میتازونیم؟؟مگه اونی که تو اداره مردم رو دست به سر میکنه یا اونی که تو کارخونه از کار میزنه یا اونی که تو بانک … از فضا اومدن؟؟؟؟ نه داداش. ما ته دنیا وایسادیم.و قبول کنیم اگه مدیریتمون ضعیفه ،خودمونم مقصریم.
    با تشکر از سام عزیز و سایت پدال.

    1. سام

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم مهران عزیز،لطف داری شما

    2. سام

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

  29. علي

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    در خصوص خودروی آخر طول ماشین 1745 و فاصله دو محور 4685 درج شده لطفاً اصلاح کنید

  30. سام

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام
    دوست عزیز،این توضیح را خدمتتان عرض کنم که اعداد مربوط به اندازه های این خودرو به انگلیسی درج شده است و به همین خاطر هم ترتیب قرار گیری آنها بر خلاف فارسی،از سمت چپ به راست است.از طرفی،در متن بالا نیز فاصله بین دو محور این خودرو را 2750 میلی متر ذکر شده است نه آن رقمی که شما درج نمودید.پس نتیجه می گیریم که در متن اشتباهی رخ نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا