بائوجون خودروهای الکتریکی E300 و E300 پلاس را با قیمت پایه ۶۴۸۰۰ یوان (۹۱۷۰ دلار) و ۶۹۸۰۰ یوان (۹۸۸۰ دلار) معرفی کرد.
هر دو خودرو از باتری ۳۱.۹ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد مناسب ۳۰۵ کیلومتری نسبت به ابعاد خود دارند. با استفاده از شارژر سریع میتوان ۸۰ درصد باتری را در یک ساعت شارژ کرد. البته شارژ کامل باتری با سوکت ۲۲۰ ولتی در عرض ۱۵ ساعت صورت خواهد گرفت.
پیشرانه الکتریکی این خودروها در بخش عقب قرار گرفته و قدرت ۵۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری دارد. تفاوت بین مدلهای E300 و E300 پلاس به ابعاد و ظرفیت حمل افراد مربوط میشود.
مدل E300 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۶۲۵/۱۶۴۷/۱۵۸۸ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن ۱۷۵۰ میلیمتر است. به همین خاطر این خودرو ظرفیت حمل ۲ یا ۳ نفر را دارد.
اما بائوجون E300 پلاس فاصله بین محوری ۲۰۲۰ میلیمتری داشته و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب ۲۸۹۴/۱۶۵۵/۱۵۹۵ میلیمتر است. به لطف ابعاد بزرگتر این خودرو ۴ نفره است.
طبیعتا با چنین ابعاد کوچکی شاید مشتریان تردیدهایی درباره کیفیت سواری و ایمنی خودرو داشته باشند اما بائوجون به مشتریان اطمینان خاطر داده که هر دو خودرو از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و دوبل جناغی مستقل در عقب سود میبرند.
از نظر ایمنی هم ۸۰ درصد بدنه این خودروهای کوچک از فولاد با کشش بالا ساخته شده و مجموعه باتری هم در محفظه فولادی بسیار قوی به همراه سیستم خاموشی فعال برای حفاظت بیشتر در زمان تصادف قرار گرفته است. از جمله تجهیزات ایمنی E300 و E300 پلاس میتوان به کنترل پایداری الکترونیکی، ABS، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، دستیار ترمز هیدرولیکی و دو کیسه هوا اشاره کرد.
مدل پایه همچنین از رینگهای آلومینیومی، فرمان چندکاره، پشت آمپرهای دیجیتالی و صندلیهای جلو با تنظیم در ۴ جهت برخوردار هستند؛ اما با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان به سیستم ارتباط هوشمند بائوجون، ناوبری، کنترل صوتی و برنامه موبایلی دست یافت.
این دو خودرو با بدنهای دو رنگ شامل نیمه بالایی مشکی و ۵ رنگ سفید، دو نوع رنگ آبی، خاکستری، قرمز عرضه خواهند شد.
فری
۱۴ تیر ۱۳۹۹یه سوال از یه ماشین کروک 3 نفری که سه نفر پشت سر هم بشینند خوشتون میاد ؟ خوشتون میاد مثبت مزخرفه منفی
حسین دهمرد
۱۴ تیر ۱۳۹۹اگه منظورت مثه ماشینای چهارچرخه معمولیه که ماشین کروک باید پت و پهن باشه. خزنده مثه کروکودیل .سه نفر رو که کنار هم میشه سوار کرد مثه ماشینای آمریکایی قدیمی که صندلی جلو نیمکتی بود. یا بعضی وانت تویاتاهایی که توایرانم هست این کنسول و دنده وسط لنتی همیشه مزاحمه. بعدم یکی از جنبه های ماشین گردش و تفریحه که آدم نیاز به یه همراه یا رفیق درکنار خودش داره. یکی که باهاش صمیمی حرف بزنی انگار داری تو خیابون پیاده میرین و حرف میزنین قطعا کنار هم راه میرید. نه اینکه مثه مسافر بره پشت سرت بشینه.
باز بحث ماشین سه چرخه یا یه طراحی غیر معمول جداست.
فری
۱۴ تیر ۱۳۹۹منظورم مثل بوگی سه نفره که صندلی ها پشت هم هستند کنار هم نیستند و صمیمی نیستش برای استفاده شهری و تفریحی مسیر کوتاه راستش ساخت شاسی کم عرض راحتتره ماشین ارزان میشه و پرسکاری کمی داره با تعلق هیدرولیک موتور برقی قدرتمند نیمکتی منظورم نیست
حسین دهمرد
۱۴ تیر ۱۳۹۹خب عرض کم که تعادل نداره. من نمیدونم چه طرحی تو ذهنته ولی اینجوری که معلومه یکم طولش زیاد میشه. بازار هدف چه قشری هستن؟ اگه نیت ارزان سازیه الگوی موتورسیکلت یا سه چرخه بهترین راهه چون وقتی ماشین چهارچرخ میسازی با کلی قانون مواجه میشی که مجبوری برمبنای اون طراحی کنی. یا اگه نیت ماشین کروکی ارزونه مجبوری طرحت رو ادغام کنی مثلا یه وانت کوچیک که با یه سقف کوچیک تاشو از جنس فایبرگلاس یا پارچه کروک هم میشه قسمت بارش هم باز و بسته میشه. اینجوری هم کسی که وانت کوچیک نیاز داره میخره تازه به سقف کروک هم دسترسی پیدا میکنه. البته یه چیز شیک با الگوبرداری از ژاپنی ها که استاد ساخت ماشینهای کوچیک و ارزون هستن. هولدن استرالیا هم وانتهای شهری جالبی داره. حتی یه پیکان وانت قدیمی دیدم خیلی شیک و کف خواب دراومده بود که همه نگاه میکردن
مانی
۱۵ تیر ۱۳۹۹اینجوری بدرد نمیخوره مگر اینکه برای ارزونی و استفاده آروم و مقرون به صرفه باشه
یا اینکه خیلی پیشرفته باشه و مثل موتور سیکلت تو پیچها بخوابه و عرض کم و سبکیش برای رکورد سرعت استفاده بشه
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۹این ماشینا برای شهرهای شلوغ باید تبدیل به قانون بشن. یعنی وسیله نقلیه شخصی افراد تو شهر باید بطور استاندارد این ابعاد باشه. افرادی هم که به هر دلیل نیاز به یه وسیله بزرگتر دارن باید مالیات بیشتری بدن. مثل مالیات کیفیت هوا. مالیات جای پارک. مالیات مصرف سوخت. حق بیمه گرونتر و …
از طرفیدبرای تشویق مردم باید یه امتیازهایی روی این ماشینا ارائه بدن مثل مالیاتهای کمتر. تخفیف مناطق طرح ترافیک. شارژ رایگان یا ارزونتر و ….
اگه همچین ماشینایی با قیمت مناسب برای همه مردم در دسترس باشن دیگه معنی نداره طرف یه کراس اوور رو برای رفت و آمد خودش بیاره بیرون. برای تو شهر یدونه از اینا میخره یا اجاره میکنه.
امینMAF
۱۴ تیر ۱۳۹۹فرض کنیم یکی یه خانواده 5 نفره داشته باشه
ینی منظور شما این که هرکی خانواده پرجمعیتی داشته باشه باید 3برابر پول بیشتری بده؟
امینMAF
۱۵ تیر ۱۳۹۹بین مدل معمولی و پلاسش فقط700 دلار اختلاف هست اما مثلا یه ماشین 40000 دلار باشه(اگه سه نفره باشه مثلا) مدل 4 نفرش میشد 45000 دلار
پس واقعا قیمت خوبی داره میده
اصلا اگه بنز میومد اینو میزد فک میکنین چقد قیمتش میشد؟
9200 دلار میداد یا 29200 ؟
خیلی خوب داره میده پس بائوجون
Mercede kaviani
۱۵ تیر ۱۳۹۹عالی باقیمت بسیار مناسب وکیفیت جنرال موتورز انتظار می رود