جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو میکند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز بهظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانستهاند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا امویام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات امویام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت میدانند و بعضیها هم به جاذبههای بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفتها و گلایههایی که وجود دارد، خودروهای امویام بهآرامی و نرمی هر چه تمامتر در حال ورود به لایههای گوناگون بازار هستند. بگذریم!
چندی پیش از خودروی امویام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
خلاصه بررسی MVM 550
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد. مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلیمتری چینی ارزانی دارد.
جمعبندی نهایی
برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبههای مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمیتواند شوق برانگیز باشد و حتی میتواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 میتواند ارائه گر ویژگیهای درخشانی در برابر بهای پرداختیاش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه میکند که وجود همین امر بهتنهایی میتواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرمزده سازد.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»با هزینه ای که بهطور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف میکنید، چری این امکان را به شما میدهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئلهاند که وسایل نقلیه چینی ویژگیهای سطح پایینی را از خود بروز میدهند.
مشخصات فنی MVM 550
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سیسی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلیمتر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبهدنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر
2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینههای برقی جانبی به همراه گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
4 عدد بلندگو، استریو
صندلیها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگهای آلومینیمی
لامپهای مه شکن جلو
برخی از تیپهای این خودرو که در بازار چین عرضه میشوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبتنام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT) [دانلود ویدئو]
کافر مقدس
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا خودروساز داخلی اینم نمیتونه بزنه؟(اسمبل کنه) ؟
چه سئوالی بود کردم! لابد سودی در پراید و 405 نهفته که از سال71دارن میزنن دیگه و حتی چینی ها هم این همه تیراژ یک جا ندیدن:P
matin
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی سنگینه و 4 دنده بودن گیربکسش باعث پایین آوردن سرعت و شتابش شده به نظرم دنا بهتره حداکثر سرعتش و شتابش از این کمی پایین تره ولی هم خوشگلتره هم ارزونتر ولی اصطلاکش بیشتره
امیر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش دقت کن 5 دنده هستش
تو عکسای آخری معلومه …
matin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴5 دنده دستی 4 تا اتوماتیک
Ali
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴گیربکسش cvt هست یعنی ضریب متغیر پس نمیشه گفت چند دنده هستش
پیمان
۱۱ آبان ۱۳۹۴هفت دنده ست و خوش سواری اگه شتاب میخوای چندصد میلیونی خرج کن ماشین خوب سوار شو…
Zonda R
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
سام عزیز
ممنون از مطلب زیبات
کم پیدایی دوستم امیدوارم بیشتر ببینیمت
سام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم فرزاد جان، لطف داری شما
ارادتمندم.
سلیم
۳۰ آذر ۱۳۹۵من دنا داشتم بیچارم کرده بود ؛ردش کردم رفت با همون ایرادات و ام وی ام ۵۵۰ اتومات لاکچری گرفتم ماشین خوبیه از داخلی ها خیلی بهتره قیافش هم که زیباست؛ من تا حالا مشکلی ازش ندیدم و ازش راضیم …۵۵۰ اتومات لاکچری رنگ مشکی
پیام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴انتخاب با خودتونه من که دیروز اینو رو تریلی دیدم اول فکر کردم یاریسه!
حالا می خواهید با این پول این رو بخرید و یا دنا! که هم امکانات کمتری داره و قدرت موتور کمتری و ظاهرش هم واقعا زشته! این پیش دنا مثل ملکه زیبایی می مونه.
شاهین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴پیام جان درسته زیبایی سلیقه ای هستش ولی انصافا دنا خیلی خوشگل تر و شکیل تر(حالا هر چند همون سمند فیس لیفت باشه).
این عکس رو توجه بفرمایید
https://www.google.com/search?q=ikco+dena+wallpaper&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=62BDVbekCIfaU9vhgcAI&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=i_IufsneI-FOsM%253A%3B97qubopBYamzPM%3Bhttp%253A%252F%252Fbestsellingcarsblog.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2014%252F01%252FIran-Khodro-Dena-Iran-December-2013.-Picture-courtesy-of-tuningtalk.com_.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tuningtalk.com%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D9%2526t%253D91549%2526p%253D3265032%3B600%3B426
Zonda R
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
از نظره ارگونومی کابین خوبی داره (تو نمایندگی مدیران ازادی خاموش بررسیش کردم)
طراحی جلوش بهتر شده واقعا و امکانات مناسبی هم داره ولی طراحی و گرافیک چراغای عقبش خیلی سادست
ستون های c حتی برای قد متوسط هم دردسر ساز هست و هنگام نسشتن، سر بهش برخورد میکنه
فضای پا در صندلی عقب متوسط هست و جنس ادوات داخلی معمولی هست موقع پیاده شدن از عقب پلاستیک بی کیفیت کار شده روی رکابها در داخل طوری بود که پام بهش گیر کرد و نزدیک بود کنده بشه
صندلی ها خشک نبودن ولی نرم هم نبودن
ولی با تجربه ای که از جک دارم
جک
جنس ادواتش بهتره ،کیفیت مونتاژش بهتره و فضای کابین بیشتری در عقب رو به ارمغان میاره
طراحی کابین گیرا هست و تو این رنج قیمت بهترینه
چراغ های عقب led هستن و در کل از بین این دو من انتخابم جک هست
در ضمن دوستان دنا 44 تومنه نه 57 تومن حتی تیپ دستی ام وی ام 550 5/5 میلیون از دنا گرونتره
و دنا مانیتور داره و کروز
در مقابل 550 دستی سانروف داره و صندلی چرم
از نظز ظاهر هم که سلیقه حرف اول و اخر رو میزنه
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به شخصه هیچوقت نتونستم با طراحی دنا کنار بیام!
Zonda R
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
شاهین عزیز،دوست خوبم بنظر لینکی که گذاشتی عکسش تغییراتی با کامپیوتر داده شده و عکس واقعی نیست با عکسهای دیگه مقایسه کنی مشخصه به انتهای چراغ دقت کن و سایه ی مشکی که توی چراغهاست و خط جلوپنجره که با سپر تو یه راستا قرار گرفته و شبیه جلوپنجره audi شده
اینکه دنا با این قیمت و امکانات بهتری که نسبت به پارس داره تا 45 تومن بهترین انتخاب هست
و زیبایی شناسیه جلوه بصری در تمام زمینه ها راز بزرگیه در جهان هستی شاید چیزی که برای کسی زیباترینه اصلا به نظر کس دیگه زشت بنظر بیاد
البته شما استادی و ما فقط یاد میگیریم
شاهین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام فرزاد جان
ممنون از دقت نظرت،البته که شما خودت استاد منی.خیلی ارادت دارم خدمتت.بله فکر کنم همینطور باشه.
به نظر من هم دنا با قیمت 42 میلیون خیلی انتخاب مناسبی هستش.
تا نظر دوستان چی باشه…
Mamas
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا این دنا رو خواستن یکم شبیه ائودی کنن جلوشو که به فنا دادن ماشینو ، من از روز اول گفتم جولوشو خواستن شبیه ائودی کنن بم خندیدن
MC-Alirezaz
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز جسارتا این عکس نیسان ماکسیماست که با فتوشاپ تغییرش دادن
راجع به طراحی دنا من اگر تمام مشکلاتش رو هم در نظر نگیرم ولی واقعا با پشتش نمیتونم کنار بیام یه افتضاح تمام عیاره
پیام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عکس دنا رو لازم ندارم چون توی هر نمایندگی ایران فرغون الان ازش هست خیابونای شهرمونم که دیگه دنا داره توش زیاد میشه! حتی خودم تو یکیشون نشستم !
دلم براتون بگه که ماشینای مونتاژ ایران جماعت چه ال نود چه دنا همه ترمزشون مال عهد دقیانوسه ! تا پاتو بزاری رو ترمز قررررررر ای بی اسش فعال میشه ولی این چینیا تا حالا هیچ کدومشونو ندیدم که ای بی اسش بی موقع فعال بشه!
خلاصه دیگه برای تحریم فرغون ساز هم که شده این چینیه رو ترجیح میدم!
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴توی این قیمت جک j۵ انتخاب بهتری به نظر میرسه.
احسان(احسان سابق)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴هم قیمت دنا هست و دنا یک سمند هست. پس نتیجه می گیریم با 50 میلیون خرید این با ارزشتره
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴دنا با قیمت 42 میلیون که ثبت نام شده بود واقعاً خودرو مناسبیه ولی با قیمت 50 میلیونی که توی بازار آزاد هست ارزش خرید نداره و ام وی ام 550 و جک ارزش خرید بیشتری دارند.
milad5527
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین چینی بهتر از ماشین ایرانی
جواد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یعنی برید بمیرد خودروسازهای داخلی 530 را با 550 مقایسه کنید به طور کامل تغییر کرده هنوز خیلی خوب نشده اما تغیراتش عالیه مخصوصا عقب خودرو که تو530 فاجعه بود الان عالی شد به این میگن نسل جدید نه یک تغییر چراغ و تغییر اسم
امیرحسین (Lion26)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عقبش رو دیدم یاد ریو افتادم.
شاید به خاطر فرم چراغهاش.
Just France.
american muscle
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آدم عاقل میره بجا 57 تومن یه ماکسییما دست دوم تمیز برمیداره موتور شیش سیلندر با قدرت بالا و زیبایی بیشتر بد میگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حرفه حق رو زدی!!!معلومه ماشین شناسی……
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴عزیزمی.بعضی از ایرانیا نفهمیدن دارن جنس دولا پهنا میگیرن
سجاد013
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴باور کن اگه ماکسیما اون مصرف سوختو نداشت الان ملت ول کنش نبودن. کسایی که پشت فرمونش نشستن میدونن چطوری مثل خررر راه میره بیشرف یعنی خودروی های پنج درب و کلاس ماکسیمای کیا و هبوندای که تو داخل هست. فقط جنسیس و مقداری کادنزا در اون حد هستند حالا اپشنو اینا نداره کار نداریم هرچی باشه مال 15سال پیشه!
راستی این چینیا یه چیزیو نتونستن هنوز درست کنن اونم نسبت چرخ و لاستیک به بدنه خودرو هست که ماشینو معلول نشون میده.
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش صدی 12 لیتر که چیز زیادی نیست.ماشینای که مردم اسمشو میذارن کم مصرف 4تا سیلندرو به زور داره.تازه فک کنم موتورش خورجینی باشه که میشه دوتا توربو روش بست.طرف بخواد به ازای 100 کیلومتر حدودا 3هزار بیشتر هزینه کنه فک نکنم چیزی ازش کم بشه تا اینکه با یه ماشینی که معلوم نیس کجاش کجاییه رانندگی کنه.شتاب و سرعت واااااقعا بالایی داره آره داداش
یه پسر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴والا من شنیدم ماکسیما تو شهر تا صدی 16 تا هم مصرف می کنه
هر چند بازم ارزشش رو داره
والا خود من با اینکه ماتیز دارم اما پول بنزین اصلا برام مهم نیس چون در مقابل چیزی که از ماشین می گیرم برابری می کنه
تنها هزینه ماشین که آدم رو ناراحت می کنه تعمیر و تصادف و الی بقیه هزینه هاش یه جور تفریحه
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آره واقعاً مثل اینی که توی باما گذاشتند :
http://www.bama.ir/car/details-2-2533485/1382-nissan-maxima-for-sale
مدل 82 کاپوت تعویض 121 هزار کارکرد 60 میلیون قیمت !!
مصرف بنزین بالا کلی هم هزینه نگهداری
فکر کنم من عاقل نیستم چون من باشم با 60 تومن سراغ ماکسیما دسته دو نمیرم
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش تو اولین ماشینی با این مشخصات دیدی داری رو همه ماکسیما ها تموم میکنی؟ماکسیما بهت معرفی کنم 52 تومن آسیب و ایرادی هم نداره.نیسانم به این زودیا و الکیا تعمیر برنمیداره
حسین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه تحریم ها برداشته نشه میترسم گوشه پرچم ایران یه کوچولو زیاد نه ها یه کوچولو از رنگ و اسم پرچم چین بیارن چی میشه خب رفیقیم دیگه…به غیر زن هامون همه چی مون چینیه…ینی خاااااک تو حلقومتون فرغون سازای ایرانی خاااااااااک
محمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان با ذکر دلایل قانع ککنده بگن اینو بخرم یادنا
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من فکر میکنم باید به بودجه تون نگاه کنید. با بودجه حدود 40 تا 45 میلیون دنا خرید منطقیتریه. البته نه از بازار ازاد چون قیمت بازار آزادش حباب داره و واقعاً 50 ارزش خرید نداره. اگرم بودجه بالاتری مثلاً بین 50 تا 60 دارید به نظرم باز ام وی ام 550 فعلاً نخرید بهتره. فکر میکنم با این بودجه جک جی 5 ماشین امتحان پس داده بهتری باشه. ام وی ام 550 باید بیاد بازار و امتحانشو پس بده بعد در موردش نظر قطعی داد. فعلاً در مورد ظاهر و امکاناتش میشه نظر داد که روی کاغذ بد نیست ولی وقتی جک هست که تقریباً هم رده با اینه و اکثر خریدارانش هم به صورت نسبی رضایت دارند رفتن سمت ام وی ام به نظر منطقی نیست
american muscle
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴غصه نخور دو روز دیگه طعم موتور فرانسوی رو میچشین
فرید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اشغاله مصلمه
امیدبرتر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من تایر هاش خیلی کوچیکه!
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴تایراش 185 با تایرهای 205 عوض کنید همچی استاندارد میشه عوض کردم هم چهره و هم هیکل ماشین تاثیر گذاشت و ماشین نرم تر شد
محمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان با ذکر دلایل قانع کننده بگن اینو بخرم یادنا
کاری هم به طراحی ندارم
Zonda R
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
از نظر ارگونومی کابین خوبی داره
(من در نماینگی مدیران تو ازادی نیم ساعتی خاموش بررسیش کردم)
طراحی جلوش بهتر شده واقعا و امکانات مناسبی هم داره ولی طراحی و گرافیک چراغای عقبش خیلی سادست
ستون های c حتی برای قد متوسط هم دردسر ساز هست و هنگام نسشتن، سر بهش برخورد میکنه
فضای پا در صندلی عقب متوسط هست و جنس ادوات داخلی معمولی هست موقع پیاده شدن از عقب پلاستیک بی کیفیت کار شده روی رکابها در داخل طوری بود که پام بهش گیر کرد و نزدیک بود کنده بشه
صندلی ها خشک نبودن ولی نرم هم نبودن
ولی با تجربه ای که از جک دارم
جک
جنس ادواتش بهتره ،کیفیت مونتاژش بهتره و فضای کابین بیشتری در عقب رو به ارمغان میاره
طراحی کابین گیرا هست و تو این رنج قیمت بهترینه
چراغ های عقب led هستن و در کل از بین این دو من انتخابم جک هست
در ضمن دوستان دنا 44 تومنه نه 57 تومن حتی تیپ دستی ام وی ام 550 5/5 میلیون از دنا گرونتره
و دنا مانیتور داره و کروز
در مقابل 550 دستی سانروف داره و صندلی چرم
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظرم شتاب و قدرت 550 بیشتره. دنا یک سری آپشن بیشتر داره و قطعاتش هم بیشتره و تعمیرکارش راحت تر گیر میاد.
Zonda R
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
علیرضا جان
نمایندگی مدیران خودرو کاملا پاسخ گو هست و تمام قطعات رو داره
من از نزدیک باهاش روبرو بدم
یکی از دوستان 315 داره و رسیدگی خوبی دارن در نمایندگی
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مساله اینه که ماشینای چینی قطعات و تعمیرکارشون اغلب توی توی نمایندگی پیدا میشه و تعمیرکارای بیرون بلد نیستن به این ماشینا دست بزنن. در نتیجه کفه ترازوی خدمات پس از فروش به سمت دنا سنگینی میکنه.
پیام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با توجه به این که موتور دنا مال بیست سال پیشه و به احتمال بسیار قوی تا 120 دیگه هم ایران فرغون ازش در تولیداتش استفاده میکنه و زیاد هم پیشرفته نیست پس قطعه و تعمیرکارش همه جا گیر میاد اما این خوشکل چینی رو با توجه به این که موتورش جدیده و پیچیده تره و این که تا حداکثر چهار سال دیگه کلا این مدل از دور خارج میشه و یه مدل بهتر جاش میاد پس نه تعمیرکار ماهر خواهد داشت نه قعطه و تا چند سال دیگه هم باید بزارید تو حیات باهاش جایی نرید که مبادا خراب بشه که تو این بازار کوفتی قطعش گیر نمیاد.
پس اگر مانند بنده به خون فرغون سازان ایرانی تشنه نیستید همون دنا رو بخرید که هرچند موتور ضعیف تری داره و مصرفش بیشتره و زشت هم هست اما تا صد سال دیگه هم برات می دووه.
من
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان یک سوال در ذهن من ایجاد شده! این برادران چینی موتورهای با این بازدهی خوب رو از کجا میارن؟ یعنی خودشون میسازن؟! ماشینهای ژاپنی و کره ای با این همه سابقه، بازدهی موتورشون در همین حده. بعیدم میدونم بقیه شرکت ها بیان بهشون همچین موتورهایی بدن که باهاش تو بازار جولان بدن!
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اغلب موتور های کمپانی های بزرگ رو میخرن و اون موتور ها رو توسعه میدن و به تکنولوژی های جدید مجهز میکنن. بعضی ها هم با مشاوه و نظارت مراکز بزرگ تحقیقاتی موتور های خودشون رو میسازن. عدد های خروجیشون به عنوان یک موتور توی سال 2015 خیلی معمولیه. مساله اینه که ما اونا رو با ماشینای 20 سال قبل مقایسه میکنیم.
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴مهم نیس چجوریه مهم اینه چقد کار کنه.مثه موبایلای هوآوی که اولاش همه راضی بودن ولی سابقه هنگ پیدا کرده
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴ببخشید سامسونگ و اپل یه نمونه از محصولات چینی هستن اما هنگ نمیکنن
احمد باقری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یک اژدهای چینی دیگه. خوش اومدی.
علیرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان مدلای ایران کدوم تریم رو داره؟ طوسی یا طوسی و کرم؟
یه پسر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴مسلما با توجه به سلیقه ایرانه ها توش کرم یا حداقل کرم طوسی
Milad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شرم آور تنها واژه ایه که برای این دهن کجی سایت پدال به منتقدین بنجلایت چینی میشه بکار برد.
سایت پدال پول میگیره که تبلیغ آشغال های چینی رو بکنه و سرمایه این ملت فلک زده رو بریزه تو حلقوم یه مشت چشم بادومی چینی…
سام
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
چه این مسئله خوش آیندمان باشد یا خیر،امروزه چین بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیا محسوب می شود و اخبار و رویدادهای مرتبط به این بازار هم بخش بزرگی از صفحات نشریات خودرویی در دنیا را در برمی گیرد.ثانیا در کشور ما نیز خودروهای چینی شمارگان نه چندان کمی از تولیدات و واردات را شامل می گردند. علاوه بر این، بسیاری از افراد جامعه ما نیز مالک این خودروها بوده و خیل عظیمی هم خواهان و مشتری برندهای چینی هستند، و این افراد هم می خواهند که با شناخت بیشتری به خرید این دسته از خودروها اقدام نمایند. پس با توجه به موارد یاد شده،نمی توان به تمامی این خودروها را نادیده گرفت و یا درباره آنها هیچ حرف و سخنی نگفت.درباره اتهامات وارده هم فعلا پاسخ تان را نمی دهم و شما را به خدا واگذار می کنم.
Milad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴نه عزیزم اشتباه متوجه شدی…اونی که باید کس دیگه رو به خدا واگذار کنه شما نیستی…بلکه این ملت بدبختن که عزیزانشون رو تو جاده ها به خاطر منافع و قلم فرسایی شما از دست میدن…
سام
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز، بنده در کامنت بالا دلایل پرداختن به خودروهای چینی را به شما توضیح دادم ولی گویا از پاسخ من قانع نشدید و بنده را ذی نفع دانسته و اتهاماتی را متوجه اینجانب و سایت پدال ایراد نمودید.اگر برای اثبات دعاوی تان سند و مدرک معتبری دارید بنده صددرصد از آن استقبال می کنم.موفق باشید
یه پسر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴بابا چرا قضیه رو پلیسی می کنین
ملت چشم دارن ، موقع خرید ماشین هم مطمئنا با توجه به توان مالیشون از بقیه پرس و جو می کنن
در ثانی تو این پست هم در مورد ام وی ام 550 گل بلبل ننوشته
بعدشم یعنی اگه ام وی ام یه سری امکانات قابل توجه داره اونا رو نگیم که به کسی بر نخوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
والا من خودم طرفدار ماشین های چینی نیستم
اما از یه عده ادم متحجر که هنوز 405 رو ماشین سال با بهترین طراحی می دونن هم یعنی حالم بهم می خوره
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴راست میگی در مورد تصادفات و مرگ ومیرهای مربوط به پراید که بیشترین تلفات کل دنیا رو به خودش اختصاص داده بیشتر صحبت کنید آخه لامصب تو هر تصادفی که تو ایران وجود داره یه ردی از پراید هست
فرامرز
۲۰ خرداد ۱۳۹۴آقای میلاد. برای اینکه بدونی کی عزیزانش رو تو جاده از دست میده بهت پیشنهاد میکنم تصادف جیلی و ۴۰۵ رو سرچ کنی و ببین که تو تصادف ۶ نفر در جا مردن و همه از ۴۰۵ بودن و جیلی فقط زخمی داده!
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴اقای محترم به جای اتهام زنی به سایت پدال لطفاً با سند و مدرک مطالب خودتان را بیان کنید. اگر به مطالب سایت پدال نگاه کنید تنوع زیادی در مورد مطالب خودرویی داره. بعضا در مورد خودروهایی مطلب قرار داده میشه که شاید تعداد این خودروها در ایران به تعداد انگشتان یک دست هم نباشه. آنوقت به چه دلیل نباید در مورد خودروهای چینی که بیشترین شمارگان در بین کل خودروهای دنیا و دارای شمارگان قابل توجه در بین خودروهای داخلی دارند بحث نشه ؟ در مورد امنیت این خودروها همین بس که لااقل این خودروها در خود چین حداقل سه تست تصادف روشون انجام میشه و یک امتیازی هم میگیرن و فیلمهای این تستها نیز به صورت عمومی توی اینترنت قابل مشاهده است. خودروهای داخلی چی ؟ مثلاً خودروی دنا کجا تست شده و کدام تستهای تصادف روی اون انجام شده و فیلمهای این تستها کجا قابل مشاهده است ؟ یا بر فرض که این چینیهارو نخواهیم بخریم بفرمایید با پول این خودروها کدام خودروی ایمن غیرچینی قابل خریده ؟
american muscle
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴عمو جون نمیاد که تبلیغ یه فورد موستانگ 200 تومنی یا یه پورشه 800 تومنی رو بکنه فقط.کنارش میاد دو تا از اینام میندازه تنگش یه بنده خدایی پول نداره بتوووووونه بخره و راجع بش اطلاعات داشته باشه
میثم از بوشهر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا میلاد کاملاً مشخصه شما وانت سواری.
شما ازونایی که کنار پورشه رد میشه میگه پیف پیف مصرفش زیاده.
یا کنار لندکروز رد میشه میگه پیف پیف چه بلنده.
یا کنار mvm رد میشه میگه پیف پیف چینیه.
محمدرضا ♥BMW♥
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کلا از ام وی ام اصلا خوشم نمیاد…
سعید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یه چینی به معنای واقعی!!!
ظاهرش خیلی زشته،
کلا ام وی ام و لیفان خیلی بی کیفیتن،من هرچی ام وی ام و لیفان دیدم صدای موتورشون خیلی زیاد بوده و از فاصله زیاد هم شنیده میشه،
بین چینی ها تو این رنج قیمتی جک J5 خیلی عالیه،حداقل قیافش خیلی بهتره
M
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام . یه سوالی داشتم !
جک جی 5 اتومات بهتره یا دستی ؟ میشه راهنمایی کنید ؟
milad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴چینی ها دارن پیشرفت میکنن و ماشیناشون دارن با ما ایرانی ها تست میکنن…ودر مورد دنا ..اخه نامردا با یه فیس لیفت 20میلیون میزارین روی ماشین..دنا باید توی رنج30تا35میلیون باشه..
sjs
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴از جلو کمی شبیه جیلی و از پشت کمی شبیهfawشده…
یعنی بیچارگی گریبان گیر خودرو سازی داخلی شده که نگو……….
واقعا”به کجا چنین شتابان………………..
آرش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خدا پدر این چینیارو بیامرزه لا اقل چند نمونه ماشین جدید اوردن تو ایران
دیگه حالمون داشت از قیافه تهوع آور سمند به هم میخورد
ولی چین واقعا داره خوب پیش میره …
کم کم داره از این چینا خوشم میاد مخصوصا که کیفیتشونم بد نیست
احتمالا یکی از گزینه های خرید من باشن
BMW7
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴والا از تمام ماشینای وطنی(ایران خودرو و سایپا)خوشکلتر و مجهزتر و مطمئن باشید عمرشم بیشتره این دیگه ساده ترین خودروی ک میشه ساخت ولی بازم در مقابل اونا سالاره بعد فکر بکنید اینایی ک تولیدداخلن و ما سوار میشیم چی هستن،از ایربگ حرفی نزد؟ولی بعیده نداشته باشه
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴پلت فرم ،زاویه انحنای ستون های c و ستون a هنوز همان فاجعه 530 تداعی میکنن خودرویدچینی که فقط از لحاظ ظاهر و نه قابلیت های حرکتی و ارگونومی صندلی ها حس کامفورتیبل برای مسافت های طولانی و نیز هندلینگ و از همه مهمتر ایمنی بررسی نشده و نقطه نظرها بیشتر بروی ظاهر هست و بقول نشیریه میدل ایست :برای حرکت از نقطه کوتاه A به B مناسب است اما خرید دست دوم (استوک)یک ژاپنی مثل کرولا و یا کیا سراتو بسیار ارجحتر از یک خودروی کاملا کیفیت مشخص چینی است
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴البته هنوز نمیتونم به ام وی ام اعتماد کنم. اسم ام وی ام که میشنوم یاد ام وی ام 110 و بعدش 530 ( قبل از فیس لیفت) با اون قیافه زشتش میفتم. ولی واقعاً ام وی ام داره رشد چشمگیری میکنه. این کجا و ام وی ام 530 کجا ؟ حداقل روی کاغذ رشد قابل ملاحظه ای کردند. آدم این خودروها رو میبینه از صنعت خودروسازی ایران ناامید میشه. واقعاً چرا نباید لوکسترین ماشین داخلی یعنی دنا از داشتن یک سانروف ساده محروم باشه؟ چرا باید با کیفیت ترین ماشین داخلی یعنی تندر 90 از داشتن یک ظاهر زیبا و دلچسب محروم باشه ؟ چرا نباید یکسری امکانات ساده توی این ماشین باشه ؟ از ام وی ام زشت 110 تا ام وی ام 550 مگه چند سال طول کشیده ؟ بدبختانه میشه گفت که دیگه چینی ها توی داخل دارند رقابت با ایرانیهارو کنار میگذارند و با خودشون رقابت میکنند. این ماشین میشه گفت که رقیب هیچکدام از داخلی ها حتی دنا هم نیست ( حداقل در نسخه 2 لیتری با گیربکس CVT ) و بیشتر رقیبی هست برای جک جک 5 اتومات با موتور 1.8 ( که البته به شخصه فکر میکنم جک فعلاً توی این رقابت جلوتر باشه)
masouda310
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به همه دوستان
بنده 1000 کیلومتری با 550 رانندگی کردم “اواخر اسفند تا اردیبهشت”
خلاصه بگم که عملکرد گیربکس عالی بود من ضعفی ندیدم تعویض دنده اصلا حس نمیشه به موقع معکوس میکشه به نسبت فشار روی پدال گاز تا سه دنده سریع معکوس میکشه
شتاب ثانویه عالیه
بعلت آب بندی نشدن شتاب صفر تا صد نزدم ولی حس کردم نهایتا 12 ثانیه بشه
مصرف 9.8 با بنزین معمولی و با توجه باینکه هنوز آبندی نشده و با توجه به ترافیک مسیر جاده هراز
فرمان نرم که به نسبت سرعت سفت میشه
تعادل و هندلینگ عالی بود مخصوصا که مسیر همش گردنه بود
ترمز ها خوبه
صدای موتور مخصوصا در وضعیت که دنده هنوز سنگین هست یکم زیاده ولی قابل تحمل که وقتی تو کفی میره و دنده ها سبک شد تقریبا بی صدا شد
صندلی راننده تنظیم ارتفاع نداره که یکم بده
اگه سوالی بود در خدمتم
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴گیربکس cvt انچنان تکنولوژی جدید و پیچیده ای نیست و در انواع موتور سیکلت وجود دارد
میثم از بوشهر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴sunmartin
گیربکس هایوندا هم cvt هست
گیربکس مدلهای مطرح سوزوکی هم cvt میباشد.
مثلاً گیربکس ماشین پراید دنده دستیه با گیربکس زانتیا یکیه؟!؟!؟
یه پسر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴قبل هر چیز واقعا متشکر از جناب مهندس کاویانی
والا من جک جی 5 رو از نظر طراحی خیلی خیلی جلو تر از 550 می دونم
کرمان موتور هم کیفیت مونتاژ بهتری داره
فقط میمونه گیربکس 550 که نسبت جک جی 5 بهتره که خوب اونم باید آزمایششو پس بده
در مورد دنا هم دوستان چیزای زیادی گفتن هر چند من با کل صندوق عقب دنا مشکل دارم اما به عنوان یه ماشین قشنگ قبولش دارم اما واقعا با توجه به موتور ای اف سون سمندش بیشتر از 44 تومن نمی ارزه
سام
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز و گرامی، لطف داری شما
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من هیچ وقت از ماشینای چینی خوشم نیومده اونم به خاطر نداشتن اصالت و کپی برداری و کیفیت پایین…. ولی باید اعتراف کنم چین یک کره جنوبی جدید البته چند برابر باهوش تر و شتابان تر