ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.
Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد. آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.
Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر ایمنی
2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
4 عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند. قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    آقا خودروساز داخلی اینم نمیتونه بزنه؟(اسمبل کنه) ؟

    چه سئوالی بود کردم! لابد سودی در پراید و 405 نهفته که از سال71دارن میزنن دیگه و حتی چینی ها هم این همه تیراژ یک جا ندیدن:P

    1. matin

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (230 ديدگاه)

      خیلی سنگینه و 4 دنده بودن گیربکسش باعث پایین آوردن سرعت و شتابش شده به نظرم دنا بهتره حداکثر سرعتش و شتابش از این کمی پایین تره ولی هم خوشگلتره هم ارزونتر ولی اصطلاکش بیشتره

      1. امیر

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش دقت کن 5 دنده هستش
        تو عکسای آخری معلومه …

        1. matin

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (230 ديدگاه)

          5 دنده دستی 4 تا اتوماتیک

      2. Ali

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        گیربکسش cvt هست یعنی ضریب متغیر پس نمیشه گفت چند دنده هستش

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. پیمان

        ۱۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        هفت دنده ست و خوش سواری اگه شتاب میخوای چندصد میلیونی خرج کن ماشین خوب سوار شو…

    2. Zonda R

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      سام عزیز
      ممنون از مطلب زیبات
      کم پیدایی دوستم امیدوارم بیشتر ببینیمت

      1. سام

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (877 ديدگاه)

        با سلام
        خواهش می کنم فرزاد جان، لطف داری شما
        ارادتمندم.

    3. سلیم

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      من دنا داشتم بیچارم کرده بود ؛ردش کردم رفت با همون ایرادات و ام وی ام ۵۵۰ اتومات لاکچری گرفتم ماشین خوبیه از داخلی ها خیلی بهتره قیافش هم که زیباست؛ من تا حالا مشکلی ازش ندیدم و ازش راضیم …۵۵۰ اتومات لاکچری رنگ مشکی

  2. پیام

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    انتخاب با خودتونه من که دیروز اینو رو تریلی دیدم اول فکر کردم یاریسه!
    حالا می خواهید با این پول این رو بخرید و یا دنا! که هم امکانات کمتری داره و قدرت موتور کمتری و ظاهرش هم واقعا زشته! این پیش دنا مثل ملکه زیبایی می مونه.

      1. Zonda R

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        از نظره ارگونومی کابین خوبی داره (تو نمایندگی مدیران ازادی خاموش بررسیش کردم)
        طراحی جلوش بهتر شده واقعا و امکانات مناسبی هم داره ولی طراحی و گرافیک چراغای عقبش خیلی سادست
        ستون های c حتی برای قد متوسط هم دردسر ساز هست و هنگام نسشتن، سر بهش برخورد میکنه
        فضای پا در صندلی عقب متوسط هست و جنس ادوات داخلی معمولی هست موقع پیاده شدن از عقب پلاستیک بی کیفیت کار شده روی رکابها در داخل طوری بود که پام بهش گیر کرد و نزدیک بود کنده بشه
        صندلی ها خشک نبودن ولی نرم هم نبودن
        ولی با تجربه ای که از جک دارم
        جک
        جنس ادواتش بهتره ،کیفیت مونتاژش بهتره و فضای کابین بیشتری در عقب رو به ارمغان میاره
        طراحی کابین گیرا هست و تو این رنج قیمت بهترینه
        چراغ های عقب led هستن و در کل از بین این دو من انتخابم جک هست
        در ضمن دوستان دنا 44 تومنه نه 57 تومن حتی تیپ دستی ام وی ام 550 5/5 میلیون از دنا گرونتره
        و دنا مانیتور داره و کروز
        در مقابل 550 دستی سانروف داره و صندلی چرم
        از نظز ظاهر هم که سلیقه حرف اول و اخر رو میزنه

      2. علیرضا

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (574 ديدگاه)

        به شخصه هیچوقت نتونستم با طراحی دنا کنار بیام!

      3. Zonda R

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        شاهین عزیز،دوست خوبم بنظر لینکی که گذاشتی عکسش تغییراتی با کامپیوتر داده شده و عکس واقعی نیست با عکسهای دیگه مقایسه کنی مشخصه به انتهای چراغ دقت کن و سایه ی مشکی که توی چراغهاست و خط جلوپنجره که با سپر تو یه راستا قرار گرفته و شبیه جلوپنجره audi شده
        اینکه دنا با این قیمت و امکانات بهتری که نسبت به پارس داره تا 45 تومن بهترین انتخاب هست
        و زیبایی شناسیه جلوه بصری در تمام زمینه ها راز بزرگیه در جهان هستی شاید چیزی که برای کسی زیباترینه اصلا به نظر کس دیگه زشت بنظر بیاد
        البته شما استادی و ما فقط یاد میگیریم

        1. شاهین

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          سلام فرزاد جان
          ممنون از دقت نظرت،البته که شما خودت استاد منی.خیلی ارادت دارم خدمتت.بله فکر کنم همینطور باشه.
          به نظر من هم دنا با قیمت 42 میلیون خیلی انتخاب مناسبی هستش.
          تا نظر دوستان چی باشه…

        2. Mamas

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (112 ديدگاه)

          دقیقا این دنا رو خواستن یکم شبیه ائودی کنن جلوشو که به فنا دادن ماشینو ، من از روز اول گفتم جولوشو خواستن شبیه ائودی کنن بم خندیدن

      4. MC-Alirezaz

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        دوست عزیز جسارتا این عکس نیسان ماکسیماست که با فتوشاپ تغییرش دادن
        راجع به طراحی دنا من اگر تمام مشکلاتش رو هم در نظر نگیرم ولی واقعا با پشتش نمیتونم کنار بیام یه افتضاح تمام عیاره

      5. پیام

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        عکس دنا رو لازم ندارم چون توی هر نمایندگی ایران فرغون الان ازش هست خیابونای شهرمونم که دیگه دنا داره توش زیاد میشه! حتی خودم تو یکیشون نشستم !
        دلم براتون بگه که ماشینای مونتاژ ایران جماعت چه ال نود چه دنا همه ترمزشون مال عهد دقیانوسه ! تا پاتو بزاری رو ترمز قررررررر ای بی اسش فعال میشه ولی این چینیا تا حالا هیچ کدومشونو ندیدم که ای بی اسش بی موقع فعال بشه!
        خلاصه دیگه برای تحریم فرغون ساز هم که شده این چینیه رو ترجیح میدم!

  3. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    توی این قیمت جک j۵ انتخاب بهتری به نظر میرسه.

  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    هم قیمت دنا هست و دنا یک سمند هست. پس نتیجه می گیریم با 50 میلیون خرید این با ارزشتره

    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (171 ديدگاه)

      دنا با قیمت 42 میلیون که ثبت نام شده بود واقعاً خودرو مناسبیه ولی با قیمت 50 میلیونی که توی بازار آزاد هست ارزش خرید نداره و ام وی ام 550 و جک ارزش خرید بیشتری دارند.

  5. milad5527

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    ماشین چینی بهتر از ماشین ایرانی

  6. جواد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (986 ديدگاه)

    یعنی برید بمیرد خودروسازهای داخلی 530 را با 550 مقایسه کنید به طور کامل تغییر کرده هنوز خیلی خوب نشده اما تغیراتش عالیه مخصوصا عقب خودرو که تو530 فاجعه بود الان عالی شد به این میگن نسل جدید نه یک تغییر چراغ و تغییر اسم

  7. امیرحسین (Lion26)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    عقبش رو دیدم یاد ریو افتادم.

    شاید به خاطر فرم چراغهاش.

    Just France.

  8. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    آدم عاقل میره بجا 57 تومن یه ماکسییما دست دوم تمیز برمیداره موتور شیش سیلندر با قدرت بالا و زیبایی بیشتر بد میگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. امیر

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرفه حق رو زدی!!!معلومه ماشین شناسی……

      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        عزیزمی.بعضی از ایرانیا نفهمیدن دارن جنس دولا پهنا میگیرن

    2. سجاد013

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      باور کن اگه ماکسیما اون مصرف سوختو نداشت الان ملت ول کنش نبودن. کسایی که پشت فرمونش نشستن میدونن چطوری مثل خررر راه میره بیشرف یعنی خودروی های پنج درب و کلاس ماکسیمای کیا و هبوندای که تو داخل هست. فقط جنسیس و مقداری کادنزا در اون حد هستند حالا اپشنو اینا نداره کار نداریم هرچی باشه مال 15سال پیشه!
      راستی این چینیا یه چیزیو نتونستن هنوز درست کنن اونم نسبت چرخ و لاستیک به بدنه خودرو هست که ماشینو معلول نشون میده.

      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        داداش صدی 12 لیتر که چیز زیادی نیست.ماشینای که مردم اسمشو میذارن کم مصرف 4تا سیلندرو به زور داره.تازه فک کنم موتورش خورجینی باشه که میشه دوتا توربو روش بست.طرف بخواد به ازای 100 کیلومتر حدودا 3هزار بیشتر هزینه کنه فک نکنم چیزی ازش کم بشه تا اینکه با یه ماشینی که معلوم نیس کجاش کجاییه رانندگی کنه.شتاب و سرعت واااااقعا بالایی داره آره داداش

        1. یه پسر

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          والا من شنیدم ماکسیما تو شهر تا صدی 16 تا هم مصرف می کنه
          هر چند بازم ارزشش رو داره
          والا خود من با اینکه ماتیز دارم اما پول بنزین اصلا برام مهم نیس چون در مقابل چیزی که از ماشین می گیرم برابری می کنه
          تنها هزینه ماشین که آدم رو ناراحت می کنه تعمیر و تصادف و الی بقیه هزینه هاش یه جور تفریحه

    3. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (171 ديدگاه)

      آره واقعاً مثل اینی که توی باما گذاشتند :
      http://www.bama.ir/car/details-2-2533485/1382-nissan-maxima-for-sale
      مدل 82 کاپوت تعویض 121 هزار کارکرد 60 میلیون قیمت !!
      مصرف بنزین بالا کلی هم هزینه نگهداری
      فکر کنم من عاقل نیستم چون من باشم با 60 تومن سراغ ماکسیما دسته دو نمیرم

      1. american muscle

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        داداش تو اولین ماشینی با این مشخصات دیدی داری رو همه ماکسیما ها تموم میکنی؟ماکسیما بهت معرفی کنم 52 تومن آسیب و ایرادی هم نداره.نیسانم به این زودیا و الکیا تعمیر برنمیداره

  9. حسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    اگه تحریم ها برداشته نشه میترسم گوشه پرچم ایران یه کوچولو زیاد نه ها یه کوچولو از رنگ و اسم پرچم چین بیارن چی میشه خب رفیقیم دیگه…به غیر زن هامون همه چی مون چینیه…ینی خاااااک تو حلقومتون فرغون سازای ایرانی خاااااااااک

  10. محمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (798 ديدگاه)

    دوستان با ذکر دلایل قانع ککنده بگن اینو بخرم یادنا

    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (171 ديدگاه)

      من فکر میکنم باید به بودجه تون نگاه کنید. با بودجه حدود 40 تا 45 میلیون دنا خرید منطقیتریه. البته نه از بازار ازاد چون قیمت بازار آزادش حباب داره و واقعاً 50 ارزش خرید نداره. اگرم بودجه بالاتری مثلاً بین 50 تا 60 دارید به نظرم باز ام وی ام 550 فعلاً نخرید بهتره. فکر میکنم با این بودجه جک جی 5 ماشین امتحان پس داده بهتری باشه. ام وی ام 550 باید بیاد بازار و امتحانشو پس بده بعد در موردش نظر قطعی داد. فعلاً در مورد ظاهر و امکاناتش میشه نظر داد که روی کاغذ بد نیست ولی وقتی جک هست که تقریباً هم رده با اینه و اکثر خریدارانش هم به صورت نسبی رضایت دارند رفتن سمت ام وی ام به نظر منطقی نیست

  11. american muscle

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    غصه نخور دو روز دیگه طعم موتور فرانسوی رو میچشین

  12. فرید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اشغاله مصلمه

  13. امیدبرتر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    به نظر من تایر هاش خیلی کوچیکه!

    1. داود

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      تایراش 185 با تایرهای 205 عوض کنید همچی استاندارد میشه عوض کردم هم چهره و هم هیکل ماشین تاثیر گذاشت و ماشین نرم تر شد

  14. محمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (798 ديدگاه)

    دوستان با ذکر دلایل قانع کننده بگن اینو بخرم یادنا
    کاری هم به طراحی ندارم

    1. Zonda R

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      از نظر ارگونومی کابین خوبی داره
      (من در نماینگی مدیران تو ازادی نیم ساعتی خاموش بررسیش کردم)
      طراحی جلوش بهتر شده واقعا و امکانات مناسبی هم داره ولی طراحی و گرافیک چراغای عقبش خیلی سادست
      ستون های c حتی برای قد متوسط هم دردسر ساز هست و هنگام نسشتن، سر بهش برخورد میکنه
      فضای پا در صندلی عقب متوسط هست و جنس ادوات داخلی معمولی هست موقع پیاده شدن از عقب پلاستیک بی کیفیت کار شده روی رکابها در داخل طوری بود که پام بهش گیر کرد و نزدیک بود کنده بشه
      صندلی ها خشک نبودن ولی نرم هم نبودن
      ولی با تجربه ای که از جک دارم
      جک
      جنس ادواتش بهتره ،کیفیت مونتاژش بهتره و فضای کابین بیشتری در عقب رو به ارمغان میاره
      طراحی کابین گیرا هست و تو این رنج قیمت بهترینه
      چراغ های عقب led هستن و در کل از بین این دو من انتخابم جک هست
      در ضمن دوستان دنا 44 تومنه نه 57 تومن حتی تیپ دستی ام وی ام 550 5/5 میلیون از دنا گرونتره
      و دنا مانیتور داره و کروز
      در مقابل 550 دستی سانروف داره و صندلی چرم

    2. علیرضا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (574 ديدگاه)

      به نظرم شتاب و قدرت 550 بیشتره. دنا یک سری آپشن بیشتر داره و قطعاتش هم بیشتره و تعمیرکارش راحت تر گیر میاد.

      1. Zonda R

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        علیرضا جان
        نمایندگی مدیران خودرو کاملا پاسخ گو هست و تمام قطعات رو داره
        من از نزدیک باهاش روبرو بدم
        یکی از دوستان 315 داره و رسیدگی خوبی دارن در نمایندگی

        1. علیرضا

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (574 ديدگاه)

          مساله اینه که ماشینای چینی قطعات و تعمیرکارشون اغلب توی توی نمایندگی پیدا میشه و تعمیرکارای بیرون بلد نیستن به این ماشینا دست بزنن. در نتیجه کفه ترازوی خدمات پس از فروش به سمت دنا سنگینی میکنه.

    3. پیام

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      با توجه به این که موتور دنا مال بیست سال پیشه و به احتمال بسیار قوی تا 120 دیگه هم ایران فرغون ازش در تولیداتش استفاده میکنه و زیاد هم پیشرفته نیست پس قطعه و تعمیرکارش همه جا گیر میاد اما این خوشکل چینی رو با توجه به این که موتورش جدیده و پیچیده تره و این که تا حداکثر چهار سال دیگه کلا این مدل از دور خارج میشه و یه مدل بهتر جاش میاد پس نه تعمیرکار ماهر خواهد داشت نه قعطه و تا چند سال دیگه هم باید بزارید تو حیات باهاش جایی نرید که مبادا خراب بشه که تو این بازار کوفتی قطعش گیر نمیاد.
      پس اگر مانند بنده به خون فرغون سازان ایرانی تشنه نیستید همون دنا رو بخرید که هرچند موتور ضعیف تری داره و مصرفش بیشتره و زشت هم هست اما تا صد سال دیگه هم برات می دووه.

  15. من

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دوستان یک سوال در ذهن من ایجاد شده! این برادران چینی موتورهای با این بازدهی خوب رو از کجا میارن؟ یعنی خودشون میسازن؟! ماشینهای ژاپنی و کره ای با این همه سابقه، بازدهی موتورشون در همین حده. بعیدم میدونم بقیه شرکت ها بیان بهشون همچین موتورهایی بدن که باهاش تو بازار جولان بدن!

    1. علیرضا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (574 ديدگاه)

      اغلب موتور های کمپانی های بزرگ رو میخرن و اون موتور ها رو توسعه میدن و به تکنولوژی های جدید مجهز میکنن. بعضی ها هم با مشاوه و نظارت مراکز بزرگ تحقیقاتی موتور های خودشون رو میسازن. عدد های خروجیشون به عنوان یک موتور توی سال 2015 خیلی معمولیه. مساله اینه که ما اونا رو با ماشینای 20 سال قبل مقایسه میکنیم.

    2. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      مهم نیس چجوریه مهم اینه چقد کار کنه.مثه موبایلای هوآوی که اولاش همه راضی بودن ولی سابقه هنگ پیدا کرده

      1. داود

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (19 ديدگاه)

        ببخشید سامسونگ و اپل یه نمونه از محصولات چینی هستن اما هنگ نمیکنن

  16. احمد باقری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    یک اژدهای چینی دیگه. خوش اومدی.

  17. علیرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان مدلای ایران کدوم تریم رو داره؟ طوسی یا طوسی و کرم؟

    1. یه پسر

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      مسلما با توجه به سلیقه ایرانه ها توش کرم یا حداقل کرم طوسی

  18. Milad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شرم آور تنها واژه ایه که برای این دهن کجی سایت پدال به منتقدین بنجلایت چینی میشه بکار برد.
    سایت پدال پول میگیره که تبلیغ آشغال های چینی رو بکنه و سرمایه این ملت فلک زده رو بریزه تو حلقوم یه مشت چشم بادومی چینی…

    1. سام

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام
      چه این مسئله خوش آیندمان باشد یا خیر،امروزه چین بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیا محسوب می شود و اخبار و رویدادهای مرتبط به این بازار هم بخش بزرگی از صفحات نشریات خودرویی در دنیا را در برمی گیرد.ثانیا در کشور ما نیز خودروهای چینی شمارگان نه چندان کمی از تولیدات و واردات را شامل می گردند. علاوه بر این، بسیاری از افراد جامعه ما نیز مالک این خودروها بوده و خیل عظیمی هم خواهان و مشتری برندهای چینی هستند، و این افراد هم می خواهند که با شناخت بیشتری به خرید این دسته از خودروها اقدام نمایند. پس با توجه به موارد یاد شده،نمی توان به تمامی این خودروها را نادیده گرفت و یا درباره آنها هیچ حرف و سخنی نگفت.درباره اتهامات وارده هم فعلا پاسخ تان را نمی دهم و شما را به خدا واگذار می کنم.

      1. Milad

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (22 ديدگاه)

        نه عزیزم اشتباه متوجه شدی…اونی که باید کس دیگه رو به خدا واگذار کنه شما نیستی…بلکه این ملت بدبختن که عزیزانشون رو تو جاده ها به خاطر منافع و قلم فرسایی شما از دست میدن…

        1. سام

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (877 ديدگاه)

          با سلام
          دوست عزیز، بنده در کامنت بالا دلایل پرداختن به خودروهای چینی را به شما توضیح دادم ولی گویا از پاسخ من قانع نشدید و بنده را ذی نفع دانسته و اتهاماتی را متوجه اینجانب و سایت پدال ایراد نمودید.اگر برای اثبات دعاوی تان سند و مدرک معتبری دارید بنده صددرصد از آن استقبال می کنم.موفق باشید

        2. یه پسر

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          بابا چرا قضیه رو پلیسی می کنین
          ملت چشم دارن ، موقع خرید ماشین هم مطمئنا با توجه به توان مالیشون از بقیه پرس و جو می کنن
          در ثانی تو این پست هم در مورد ام وی ام 550 گل بلبل ننوشته
          بعدشم یعنی اگه ام وی ام یه سری امکانات قابل توجه داره اونا رو نگیم که به کسی بر نخوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          والا من خودم طرفدار ماشین های چینی نیستم
          اما از یه عده ادم متحجر که هنوز 405 رو ماشین سال با بهترین طراحی می دونن هم یعنی حالم بهم می خوره

        3. داود

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (19 ديدگاه)

          راست میگی در مورد تصادفات و مرگ ومیرهای مربوط به پراید که بیشترین تلفات کل دنیا رو به خودش اختصاص داده بیشتر صحبت کنید آخه لامصب تو هر تصادفی که تو ایران وجود داره یه ردی از پراید هست

        4. فرامرز

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1590 ديدگاه)

          آقای میلاد. برای اینکه بدونی کی عزیزانش رو تو جاده از دست میده بهت پیشنهاد میکنم تصادف جیلی و ۴۰۵ رو سرچ کنی و ببین که تو تصادف ۶ نفر در جا مردن و همه از ۴۰۵ بودن و جیلی فقط زخمی داده!

    2. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (171 ديدگاه)

      اقای محترم به جای اتهام زنی به سایت پدال لطفاً با سند و مدرک مطالب خودتان را بیان کنید. اگر به مطالب سایت پدال نگاه کنید تنوع زیادی در مورد مطالب خودرویی داره. بعضا در مورد خودروهایی مطلب قرار داده میشه که شاید تعداد این خودروها در ایران به تعداد انگشتان یک دست هم نباشه. آنوقت به چه دلیل نباید در مورد خودروهای چینی که بیشترین شمارگان در بین کل خودروهای دنیا و دارای شمارگان قابل توجه در بین خودروهای داخلی دارند بحث نشه ؟ در مورد امنیت این خودروها همین بس که لااقل این خودروها در خود چین حداقل سه تست تصادف روشون انجام میشه و یک امتیازی هم میگیرن و فیلمهای این تستها نیز به صورت عمومی توی اینترنت قابل مشاهده است. خودروهای داخلی چی ؟ مثلاً خودروی دنا کجا تست شده و کدام تستهای تصادف روی اون انجام شده و فیلمهای این تستها کجا قابل مشاهده است ؟ یا بر فرض که این چینیهارو نخواهیم بخریم بفرمایید با پول این خودروها کدام خودروی ایمن غیرچینی قابل خریده ؟

    3. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      عمو جون نمیاد که تبلیغ یه فورد موستانگ 200 تومنی یا یه پورشه 800 تومنی رو بکنه فقط.کنارش میاد دو تا از اینام میندازه تنگش یه بنده خدایی پول نداره بتوووووونه بخره و راجع بش اطلاعات داشته باشه

    4. میثم از بوشهر

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آقا میلاد کاملاً مشخصه شما وانت سواری.
      شما ازونایی که کنار پورشه رد میشه میگه پیف پیف مصرفش زیاده.
      یا کنار لندکروز رد میشه میگه پیف پیف چه بلنده.
      یا کنار mvm رد میشه میگه پیف پیف چینیه.

  19. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (286 ديدگاه)

    کلا از ام وی ام اصلا خوشم نمیاد…

  20. سعید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    یه چینی به معنای واقعی!!!
    ظاهرش خیلی زشته،
    کلا ام وی ام و لیفان خیلی بی کیفیتن،من هرچی ام وی ام و لیفان دیدم صدای موتورشون خیلی زیاد بوده و از فاصله زیاد هم شنیده میشه،
    بین چینی ها تو این رنج قیمتی جک J5 خیلی عالیه،حداقل قیافش خیلی بهتره

    1. M

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام . یه سوالی داشتم !
      جک جی 5 اتومات بهتره یا دستی ؟ میشه راهنمایی کنید ؟

  21. milad

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    چینی ها دارن پیشرفت میکنن و ماشیناشون دارن با ما ایرانی ها تست میکنن…ودر مورد دنا ..اخه نامردا با یه فیس لیفت 20میلیون میزارین روی ماشین..دنا باید توی رنج30تا35میلیون باشه..

  22. sjs

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از جلو کمی شبیه جیلی و از پشت کمی شبیهfawشده…
    یعنی بیچارگی گریبان گیر خودرو سازی داخلی شده که نگو……….
    واقعا”به کجا چنین شتابان………………..

  23. آرش

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خدا پدر این چینیارو بیامرزه لا اقل چند نمونه ماشین جدید اوردن تو ایران
    دیگه حالمون داشت از قیافه تهوع آور سمند به هم میخورد
    ولی چین واقعا داره خوب پیش میره …
    کم کم داره از این چینا خوشم میاد مخصوصا که کیفیتشونم بد نیست
    احتمالا یکی از گزینه های خرید من باشن

  24. BMW7

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    والا از تمام ماشینای وطنی(ایران خودرو و سایپا)خوشکلتر و مجهزتر و مطمئن باشید عمرشم بیشتره این دیگه ساده ترین خودروی ک میشه ساخت ولی بازم در مقابل اونا سالاره بعد فکر بکنید اینایی ک تولیدداخلن و ما سوار میشیم چی هستن،از ایربگ حرفی نزد؟ولی بعیده نداشته باشه

  25. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    پلت فرم ،زاویه انحنای ستون های c و ستون a هنوز همان فاجعه 530 تداعی میکنن خودرویدچینی که فقط از لحاظ ظاهر و نه قابلیت های حرکتی و ارگونومی صندلی ها حس کامفورتیبل برای مسافت های طولانی و نیز هندلینگ و از همه مهمتر ایمنی بررسی نشده و نقطه نظرها بیشتر بروی ظاهر هست و بقول نشیریه میدل ایست :برای حرکت از نقطه کوتاه A به B مناسب است اما خرید دست دوم (استوک)یک ژاپنی مثل کرولا و یا کیا سراتو بسیار ارجحتر از یک خودروی کاملا کیفیت مشخص چینی است

  26. احمدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    البته هنوز نمیتونم به ام وی ام اعتماد کنم. اسم ام وی ام که میشنوم یاد ام وی ام 110 و بعدش 530 ( قبل از فیس لیفت) با اون قیافه زشتش میفتم. ولی واقعاً ام وی ام داره رشد چشمگیری میکنه. این کجا و ام وی ام 530 کجا ؟ حداقل روی کاغذ رشد قابل ملاحظه ای کردند. آدم این خودروها رو میبینه از صنعت خودروسازی ایران ناامید میشه. واقعاً چرا نباید لوکسترین ماشین داخلی یعنی دنا از داشتن یک سانروف ساده محروم باشه؟ چرا باید با کیفیت ترین ماشین داخلی یعنی تندر 90 از داشتن یک ظاهر زیبا و دلچسب محروم باشه ؟ چرا نباید یکسری امکانات ساده توی این ماشین باشه ؟ از ام وی ام زشت 110 تا ام وی ام 550 مگه چند سال طول کشیده ؟ بدبختانه میشه گفت که دیگه چینی ها توی داخل دارند رقابت با ایرانیهارو کنار میگذارند و با خودشون رقابت میکنند. این ماشین میشه گفت که رقیب هیچکدام از داخلی ها حتی دنا هم نیست ( حداقل در نسخه 2 لیتری با گیربکس CVT ) و بیشتر رقیبی هست برای جک جک 5 اتومات با موتور 1.8 ( که البته به شخصه فکر میکنم جک فعلاً توی این رقابت جلوتر باشه)

  27. masouda310

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    بنده 1000 کیلومتری با 550 رانندگی کردم “اواخر اسفند تا اردیبهشت”
    خلاصه بگم که عملکرد گیربکس عالی بود من ضعفی ندیدم تعویض دنده اصلا حس نمیشه به موقع معکوس میکشه به نسبت فشار روی پدال گاز تا سه دنده سریع معکوس میکشه
    شتاب ثانویه عالیه
    بعلت آب بندی نشدن شتاب صفر تا صد نزدم ولی حس کردم نهایتا 12 ثانیه بشه
    مصرف 9.8 با بنزین معمولی و با توجه باینکه هنوز آبندی نشده و با توجه به ترافیک مسیر جاده هراز
    فرمان نرم که به نسبت سرعت سفت میشه
    تعادل و هندلینگ عالی بود مخصوصا که مسیر همش گردنه بود
    ترمز ها خوبه
    صدای موتور مخصوصا در وضعیت که دنده هنوز سنگین هست یکم زیاده ولی قابل تحمل که وقتی تو کفی میره و دنده ها سبک شد تقریبا بی صدا شد
    صندلی راننده تنظیم ارتفاع نداره که یکم بده
    اگه سوالی بود در خدمتم

  28. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    گیربکس cvt انچنان تکنولوژی جدید و پیچیده ای نیست و در انواع موتور سیکلت وجود دارد

    1. میثم از بوشهر

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      sunmartin
      گیربکس هایوندا هم cvt هست
      گیربکس مدلهای مطرح سوزوکی هم cvt میباشد.
      مثلاً گیربکس ماشین پراید دنده دستیه با گیربکس زانتیا یکیه؟!؟!؟

  29. یه پسر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    قبل هر چیز واقعا متشکر از جناب مهندس کاویانی
    والا من جک جی 5 رو از نظر طراحی خیلی خیلی جلو تر از 550 می دونم
    کرمان موتور هم کیفیت مونتاژ بهتری داره
    فقط میمونه گیربکس 550 که نسبت جک جی 5 بهتره که خوب اونم باید آزمایششو پس بده
    در مورد دنا هم دوستان چیزای زیادی گفتن هر چند من با کل صندوق عقب دنا مشکل دارم اما به عنوان یه ماشین قشنگ قبولش دارم اما واقعا با توجه به موتور ای اف سون سمندش بیشتر از 44 تومن نمی ارزه

    1. سام

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز و گرامی، لطف داری شما

  30. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من هیچ وقت از ماشینای چینی خوشم نیومده اونم به خاطر نداشتن اصالت و کپی برداری و کیفیت پایین…. ولی باید اعتراف کنم چین یک کره جنوبی جدید البته چند برابر باهوش تر و شتابان تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا