جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو میکند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز بهظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانستهاند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا امویام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات امویام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت میدانند و بعضیها هم به جاذبههای بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفتها و گلایههایی که وجود دارد، خودروهای امویام بهآرامی و نرمی هر چه تمامتر در حال ورود به لایههای گوناگون بازار هستند. بگذریم!
چندی پیش از خودروی امویام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
خلاصه بررسی MVM 550
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد. مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلیمتری چینی ارزانی دارد.
جمعبندی نهایی
برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبههای مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمیتواند شوق برانگیز باشد و حتی میتواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 میتواند ارائه گر ویژگیهای درخشانی در برابر بهای پرداختیاش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه میکند که وجود همین امر بهتنهایی میتواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرمزده سازد.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»با هزینه ای که بهطور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف میکنید، چری این امکان را به شما میدهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئلهاند که وسایل نقلیه چینی ویژگیهای سطح پایینی را از خود بروز میدهند.
مشخصات فنی MVM 550
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سیسی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلیمتر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبهدنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینههای برقی جانبی به همراه گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلیها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگهای آلومینیمی
لامپهای مه شکن جلو
برخی از تیپهای این خودرو که در بازار چین عرضه میشوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبتنام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT) [دانلود ویدئو]
رضا مشایخی
۲۲ شهریور ۱۳۹۴مدیران خودرو یک کارخانه بی در و پیکره ، یک چیزی تو همون مایه بقیه خودرو ساز ها ؛اما بد تر
تو رو خدا فقط یک سری به تعمیرگاه مرکزی این خودرو ساز تو تهران بزنید
از زندگی سیر میشد
من یک mvm 550 دارم متوجه شدم این خودرو علاوه بر اینکه کیفیت نداره ، خدا نکنه کارت به نمایندگی هاشون بیافته، همه خبر دارید که مدیران خودرو را بیشتر نمایندگی های سایپا قبول کردن ، یعنی هر جا یک سیستم سایپایی بوده کنارش یک گاراژ مدیران خودرو هم زدن،با این تفاوت که قیمت قطعات mvm اینقدر بالاست که بار یک سال رو تو یک روز می بندن، زبون بسته ها خسته شدن از بس تو یک ریال و دو ریال پراید …. باقیش رو خودتون بگید
09132040498
حسین
۲۶ مهر ۱۳۹۴کاملا درسته من ام وی ام 110 داشتم متاسفانه نمایندگی کرج بسیار بد برخورد کرد کلا این ماشین انقدر که پشت یدک کش بود من سوارش نشدم یک ماشین دست دو خارجی خیلی بهتره_ دوستان پولی که به زحمت بدست اوردین رو با خنده می دین ولی با اندوه و غم با خرید ماشین چینی از دست می دین
والتر مطلق
۲ آذر ۱۳۹۴یکی از راننده های امداد خودرو میگفت من چند تا 110 رو یدک کش کردم تا اینکه خودش یه دونه 110 خرید (اونم 3 سیلندر)
باهاش رفت مسافرت میگفت ” بابا ایول” عجب ماشینیه”
حسین
۱۷ آبان ۱۳۹۴من پارس صفر داشتم یادمه رفتم نمایندگی سرویس اولیه تمام قطعات تعویض رایگان بدون دست مزد انجام شد روغن فیلتر و … یه ساعت دیواری هم گذاشتن تو ماشین حالا برو مدیران خودرو روغن عوض کردن با فیلتر 144 تومن 30 تومن هم اجرت تازه فیلتر هوا هم نداشتن تمام این کارا هم با اکراه انجام شد و کلی منت حالا وای به حال شهرستانی ها
سلیم
۶ فروردین ۱۳۹۶برادر من برلیانس داره سرویس اولیه تعویض روغن رو پارس خودرو ؛دویست و پنجاه هزار ازش گرفت
آقایی که موبایل ۰۹۱۳ گذاشتی شماره کدوم بدبخته
چرا جواب نمیده
رسول
۲۶ بهمن ۱۳۹۶آقای مشایخی عزیز سلام ممنون از راهنمایی خوبتان، سپاس
سیاوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۴با سلام
با احترام به نظر شما دوست عزیز من از نمایندگی سیاسی مشهد که هم خودرو تحویل گرفتم و هم تا امروز خدمات گارانتی و کارهای دیگه رو انجام دادم بسیار راضی ام و فک میکنم این دیدگاه شما بسته به یک تجربه بد باشه که قاعدتا درست نیست به همه نمایندگی ها تسری بدید. با تشکر
رضا مشایخی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴پس باید بیام مشهد ولی خدا کنه مثل تعریف دوستمون نباشه که فرمودند تعمیرگاه مرکزی تهران بهشون احترام گذاشتند….با خاک و …
خودم شاهد بودم و شنیدم که یک بنده خدایی شاکی بود که چرا رفته mvm خود را اول کارواش برده و برای احترام به مدیران خودرو تمیز تحویل تعمیرگاه داده و حالا با کلی گل و خاک تحویلش دادن..
خدا رو شکر حق رفتن داخل تعمیرگاه هم نداریم که ببینیم چیکار می کنند و چطوری دارند احترام می گذارند
خرسندی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴سلام.من نمیدونم اما له نظرم این دوستمون که ۵۵۰ داره داره از محصولات ایران خودرو و سایپا تلویحا دفاع میکنه چرا چون من الان حدود ۵ ماهه ۵۵۰ دنده ای دارم نه که بنزه اما برای گارنتی رفتم چند ایراد جزعی داشت که در نما بنده گی مرکزی برام رفع کردن خیلی هم احترام گذاشتن .حدود ده هزار تا هم باهاش رفتم .مسافرت هم باهاش رفتم ۴ بار خدایش خوب بوده نمبگم بنز یا تویوتاست اما خدایش ارزشش از ماشینای تولید داخل یه سروگردن بالاتره.خدانگه دار همه ملت فهیم ایران که دیگه گول سایپا وایران خودرو رو نمی خورن
رضا مشایخی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴محصولات سایپا و ایران خودرو که کلا بیخیال ولی من موندم تعمیرگاه مرکزی مدیران خودرو با یک خیابان خاکی و پر از گرد و خاک و بدون یک سالن انتظار خشک و خالی چطوری به ایشان احترام گذاشتن؟دقیقا من از اصفهان رفتم تهران برای حل مشکل ام وی ام 550 خودم چون از نمایندگی های اصفهان نا امید شدم ، ولی با مشورت با صاحبان خودرو ام وی ام مشابه و با مشکل مشابه در تعمیرگاه مرکزی متوجه شدم کافیه دست به گیربکس و دیفرانسیل این خودرو گذاشته بشه و صدای مزخرف آن بیشتر خواهد شد لذا بدون حتی انجام سرویس اولیه برگشتم به اصفهان..بله بهتر از خودروهای ایرانی هست ولی نه با این قیمت و این نمایندگی های مشکل دار09132040498
اگر کاربری به دنبال حقیقت و مستندات می باشد از طریق ایمیل مشکلات مونتاژی و عیوب کیفی این خودرو را با رای کارشناس دادگستری ارسال می کنم
هادی
۲۷ شهریور ۱۳۹۴سلام به همه
از دوستانی که تجربه تعویض لاستیک های 550 اتومات رو دارن خواهش میکنم در این مورد توضیح بدن.
ممنون
دانیال
۳۰ شهریور ۱۳۹۴لاستیک های 550 فاقش کمه و به اندام ماشین نمیخوره ولی من لاستیکو کمی پهن کردم و فاق بلند الان هم خیلی راضیم…. در کل ماشین فوقالعاده است
هادی
۲ مهر ۱۳۹۴ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز… ولی من شنیدم اگر لاستیک 205 برای این ماشین استفاده بشه لاستیک موقع دور زدن گیر میکنه… شما چه سایزی از لاستیک رو استفاده کردین?
mona
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نظر…toro khoda age khob nist begidnakharam
siavash
۲۸ شهریور ۱۳۹۴من 20 روز این ماشین رو دارم واقعا از لحاظ قیمتی تو این رنج فوق العادس من دنبال ماشینی خانوادگی- پرقدرت-جادار بودم و 2 تا بچه دارم و تحقیق زیادی هم کرده بودم هندلینگ ماشین خیلی خوبه- شتاب عالی- کولر خوب- مصرف با توجه به دوره آبندی صدی 8.5 است من واقعا صادقانه میگم که خیلی راضیم اگر می تونید سوار ماشین بشید خودتان می فهمید چه ماشین خوبیه من قبلا پراید-ریو-ال90-206داشتم که از همه اونها بهتره. باید خودتان ببینید دنبال چه ماشینی هستید
هادی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام شما لاستیک های ماشین رو عوض کردین? اگر عوض کردین چه سایز یا مدلی انداختین?
ممنون
siavash
۲۸ شهریور ۱۳۹۴سلام فکر نمی کنم نیازی به عوض کردن تایر باشد من فقط سینی زیر موتور رو انداختم و کفپوش رو هم چرمی کردم
هادی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ممنون از پاسخ شما دوست عزیز… موفق باشید
رضا مشایخی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ما ایرانی ها همیشه به فکر خودمون هستیم و برای اینکه خدایی نکرده از قیمت خودروی ما کم نشه بازارش رو خراب نمی کنیم ، همه سمند و پراید و پرشیا و تیبا خریدیم ولی مخفی می کنیم که چند بار رفتیم نمایندگی، گارانتی برای مشکلات احتمالیه نه اینکه همه برای رفع یک مشکل مشابه روی یک خودرو مشابه اونم بعد از چند سال تولید خودرو …دایم درب نمایندگی ها باشیم
رضا مشایخی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴تو رو خدا نخرید واقعا بیخوده ، این کاربرانی هم که تعریف می کنند یا وابسته به خود مدیران خودرو هستند و یا خیلی خوش شانس
09132040498
اصلا یک سر به نمایندگی هاشون بزنید با صاحبان این خودرو مشورت کنید…
siavash
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سلام من هم قبلا این مطالب رو از سایت می خوندم و فکر می کردم که ام وی ام چه ماشین آشغالیه ولی حالا خریدم و به این دلیل مجدد به این سایت سر میزنم تا واقعا اگر بتوانم دیدگاه خود را بیان کنم من 20 روزه این ماشین رو گرفتم (2500 کیلومتر) و از هر نظر راضیم و از ماشین های قبلیم خیلی سرتره (پراید-ال90-ریو-206) به نظرم اگر کسی میخواد بخره بتونه ماشین رو سوار بشه خودش متوجه میشه من کارمند مدیران خودرو نیستم و مطمئن باشید تجربه خودم رو در اولین سرویس ماشین ارائه خواهم داد.
مهدی آریایی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴با تشکر از جناب مهندس کاویانی که همیشه بدون طرفداری از خودرویی خاص تا حد امکان به تشریح اون میپردازند..یه سوال جناب مهندس. من ام وی ام 530 دارم. آیا تعویض اون با 550 به صرفه هست یا نه؟ چون بعضی از دوستان و بعضی از سایتها ادعا دارند که به غیر از ظاهر چیز جدیدی عاید شخصی مثل من نخواهد شد. در ضمن از 530 خودم واقعا راضی هستم. با تشکر از شما
محسن بيگي
۱۴ مهر ۱۳۹۴سلام من ۵٣٠ داشتم الان۵۵٠ اتومات خریدم واقعا راضی هستم خیلی فرق میکنه
edris
۳۱ شهریور ۱۳۹۴منم امروز رفتم و ۵۵۰ رو تحویل گرفتم، انصافا ماشین شیک و با موتور خیلی خوبیه، کم صدا و کلا راضیم و فعلا تو مراحل آب بندیه و نظر در مورد فنی نمیشه داد هنوز ولی کلا خوش سیماست
هادی
۳۱ شهریور ۱۳۹۴سلام دوست عزیز مبارک باشه به سلامتی ایشالا… شما از کدوم نمایندگی تحویل گرفتین?
edris
۶ مهر ۱۳۹۴قربان شما، ایشالا قسمت شماهم بشه
از نمایندگی غلامزاده در ارومیه خریدم
کلهر
۳۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام خدمت کارشناس محترم جناب کاویانی.من حدود چهار ماهه ۵۳۰ صفر خریدم مصرف شهر ۱۷ واتوبان ۹ سه بار هم بردم نماینده گی ام درست نشده به نظر شما با توجه به نوع بودن ماشین وکارکرد حدود ۶۰۰۰ کیلومتر میتونه از سنسور اکسیژن باشه.دوستی که همین مشکل رو داشت گفت اگر سنسور نیم سوز باشه دیاگ نشون نمیده کهخرابه اما من عوض کردم ومصرفش عالی شد خواستم نظر شما کارشناس محترم رو بدونم با تشکر .کلهر
وحید
۳۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
من این ماشینو 27 مرداد 1394 گرفتم و تا الان 1159 کیلومتر راه رفته 2 بار رفته طالقان و یک بار هم قم وبقیه ش تو شهر واقعا ماشین خوبیه…شتابشم بالاست ….مدل دستی….توی اتوبان تهران -قم 200 کیلومتر رفتم و سریع برگشتم به سرعت 110 تا ….. بدون کولر….جاده طالقان همه ماشینا تو سربالاییا باید هی معکوس بکشی ولی این با 4 رفت؟! خودمم موندم….واقعا عالیه شک نکنید…مصرفش هم عالی مثل پراید بود….. 1 خط بنزین داشت 20 تا زدم …رفتیم قم جمکران برگشتیم اومد باز رو خط از دم خونه ما تا قم 350 کیلومتره
mostafa
۲ مهر ۱۳۹۴ما که خریدیم خداییش خیلی خوب و تر و تمیز کار داده / راضی هستیم الحمدالله / تازه میخوایم کنارشم 315 هاچ بک رو هم بگیریم . الانم 550 مون توی اب بندیه
shayan zb
۵ مهر ۱۳۹۴سلام خسته نباشید خدمت همگی…
من این ماشینو 25 خرداد تحویل گرفتم و تا الان ازش با اینکه کلی کار کشیدم هیچ ایرادی پیدا نکرده
من یک سراتو 2000سی سی 2010 هم دارم و باید بگم از نظر نرمی از سراتو خیلی بالاتر و بهتر هستش
درسته شتابش مثل اون نیست اما از پرشیا و 206 و این ماشین ایرانی بهتره و به قیمتش واقعا می ارزه
شما با این قیمت میتونید جک جی 5 که موتور 1500 سی سی داره و اپشنهاش نصف ام وی ام 550 هست بخرید که اصلا به صرفه نیست!!
خداییش خیلی خوبه من 21 سالمه ولی از این ماشین خانوادگی خیلی خوشم میاد و راضیم و خریدمش
مزدا کارگزاری
۶ مهر ۱۳۹۴با سلام
ما به تازگی یک ام وی ام 550 اتوماتیک گرفتیم و 10,000 تا باهاش کار کردیم.
من مهندسی مکانیک – سیالات خوندم. از سال 70 که گواهینامه گرفتم تا حالا مداوم رانندگی کردم. ماشین هایی که من و یا خانواده ام داشتیم و من باهاشون رانندگی عبارتند از گالانت 77؛ رنو 5 مدل 76؛ نوا سی 6 مدل 65؛ پیکان مدل 60 موتور تخت؛ پژو 405 جی ال ایکس 73، پراید موتور کره ای 75؛ پژو 206 تیپ 2 مدل 81؛ سوزوکی ویتارا مدل 86 دنده ای؛ یه سمند ال ایکس 86 زیر پام هم داشتم که فنر پژو 206 به همراه کمک فنر گازی روغنی انداخته بودم؛ عقب را یک خار پایین آورده بودم و بوستر ترمزش را هم تقویت کرده بودم؛ خیلی نرم و بی صدا بود ولی شتابش کم بود.
اما نقاط قوت ام وی ام 550:
قدرت بالا؛ به طوریکه تو تهران اگر کولرش روشن باشه تقریبا فرقی با خاموش نداره.
سربالایی عین پلنگ می ره . شتابش خیلی خوبه. صدای موتور قشنگ و باحاله.
ترمزهاش خیلی خوبه. ظاهرا گیربکس هم مشکلی نداره.
قیافه اش خیلی خوبه. صندلی هاش راحته. سرنشین عقب جاش زیاد و راحته. خانواده ام می گن صندلی هاش از سوزوکی یه راحت تره مخصوصا عقبش. صندوق عقبش هم جاداره.
توش قشنگ و جاداره. سانروفش باحاله مخصوصا که برقیه. پاور ویندوز هم داره.
دور فرمونش از سمند بیشتره. هندلینگش خوبه ولی اولش می ترسی بخوای باهاش تند بری.
مهمترین نقطه قوت: فروش اقساطی با شرایطی خوب و راحت.
اما ضعف های ام وی ام 550:
صدا تو اطاق زیاده. من تعجب می کردم چرا این ماشین رو با سینی زیر موتور عرضه نمی کنن و خودت باید نصب کنی؟ به خاطر اینکه باعث می شه صدا توی کابین بیشتر شه.
جلوبندی اش از سمند ضعیف تره و در حد پژو 206 ولی بالاتر از پرایده. ارتفاع جلوش هم کوتاهه و از پژو 405 کوتاه تره و باید حواست باشه جلوش به مانع گیر نکنه؛ هر چند فقط سینی زیر موتور گیر می کنه. بنابراین حتما باید سینی زیر موتور بخرید و نصب کنید.
مصرفش تو شهر حدود 10,5 تا 11 لیتر تو 100 کیلومتره؛ که زیاده. (سوزوکی ویتارای 2000 سی سی دنده ای مون صدی 8.7 می سوزونه!)
نمایشگر پشت فرمونش ریزه و زیاد جالب نیست. مخصوصا درجه حرارت آب رو نشون نمی ده که آدم بهش عادت داره.
پخش ماشین گاهی در MP3 گیج می زنه؛ صدای بلندگوهاش متوسطه و بد نیست.
بدنه اش ضعیفه و برعکس سمند که با تصادف های کوچک اصلا آسیب نمی بینه؛ خیلی راحت با کوچکترین برخوردی آسیب می بینه، مخصوصا آینه های بغلش که هم بی ریخته هم جنس خوبی نداره و هم دیدش خوب نیست.
مال ما چند ایراد داره که باید بروم نمایندگی برای گارانتی و سرویس که شامل صدا دادن موتور از سر اگزوز و نیاز به آچار کشی؛ نیاز به آچار کشی سر کمک فنرهای جلو و سینی زیر موتور و احیانا سیبکهای زیر کمک فنر. دوستم یک ام وی ام 530 داشت و می گفت نمایندگی و قیمت قطعاتش خوبه.
ضمنا احساس می کنم زوزه خیلی ضعیفی مثل زوزه هواپیما ولی خیلی خفیف که اگر پنجره باز باشه متوجه آن نمی شوی در کابین هست که می تونه یا از گیربکس باشه یا از صدای هوای برخورد کننده با ماشین. خوب یا بد بودن گیربکس این ماشین بعدها معلوم می شه.
حسینی
۲۲ مهر ۱۳۹۴کمک ماگسیما بندازی درست میشه من عوض کردم زوزه هم مال گیر بکسه کاریش نمیشه کرد
مصطفی
۶ مهر ۱۳۹۴سلام من 1 ماهه 550 دستی خریدم. 1200 تا هم راه رفته . جدیدا یه چراغ توی کیلومتر شمار روشن میشه و ماشین گاز نمیخوره. بعد باید خاموش کنی و بعد 2 دقیقه مجدد ماشین رو روشن کنی. ضمنا دیروز با سرعت 120 تا این وضعیت پیش اومد و ماشین کلا گاز نمیخورد تا اینکه ایستادم و دوباره خاموش روشن کردم. مشکل از کجاست و چگونه رفع میشه. میگن از سیم گاز هستش.که برقیه. باید چکار کنم برای رفعش.
مجتبی
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام دوست عزیز به احتمال زیاد پمپ بنزینش خراب شده برا منم پیش اومد درستشکردم
حاج رضا حسینیان
۹ مهر ۱۳۹۴با سلام من معلم بازنشسته هستم همه نوع ماشین داخلی داشته ام به کسی هم وابسته نیستم می خواهم بپرسم کدام نمایندگی مشینهای داخلی با ۱۵ میلیون ماشین ام وی ام ۵۵۰ در اختیارتان می گذارد که با توجه به استفاده اینجانب از این ماشین هیچ ماشین داخلی به امکانات اون نمی رسه و بقیه پول ماشین در سه ماهه اول ۱۰ میلیون و مابقی در ۱۵ ماه بدون یک ریال سود و تا اخرین روزی که قسط ماشینت را بدهید کارخانه انرا بیمه بدنه می کند اگر هر ماشین داخلی این کارهارا می کند بسم ا…
احسان
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
من 20 روزه یه 550 اتوماتیک( cherry E5) خریدم الان تو دوره اب بندی هستم، به نظر من ماشین بسیار خوب و شیکی هست با قدرت بالا، من قبلا همه مدل پژو و ال 90 هم داشتم و الان هم غیر از 550 یه مزدا 323 اتومات هم دارم، گیربکس 550 که 7 دنده cvt هست بسیار نرم تر و با قدرت بالاتری از گیربکس قدیمی هاست، ضمنا من تایرهاشو عوض کردم و کره ای با سایز 205 انداختم، خیلی رو قیافه ماشین و نرمی اون اثر گذاشته، تو پیچیدن البته تو یه کوچه که بخای فرمون را تا ته بپیچونی کمی گیر میکنه ولی من مشکلی باهاش ندارم چون همیشه که فرمون تا ته پیچیده نمیشه اگه رعایت بکنیم،
درکل به نسبت قیمتش ماشین مناسبی است
ضمنا اگر کسی میدونه مارک CHERRY E5 برای پشت ماشین، بجای mvm550، هست یا نه بگید
ممنون
ابی
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام به همه ، اینجانب بعد 6 ماه تحقیق روی انواع ماشینهای چینی آخرش به ام وی ام 550 دستی رسیدم که خریدم یه دونه نوکمدادی روشن رو نه که بگم از بقیه چینیها مثل J5سرتره و …… ولی تو رنج قیمت خودش الان اگه دستی بخواهید بخرید از بقیه ماشینهای چینی سرتره ( اونم به صورت بدون بهره اگه حساب کنی الان قیمتش با یه پرشیا LX یکی درمیاد) ، موتورش بی صداست ولی نمیدونم تولید خود چین هست یا از کشور دیگه ای میاد و مونتاژ میشه چون این حجم موتور با مصرف 7الی 8 لیتریش (از هرکی پرسیدم همین رو گفته) بعید میدونم تولید خود چین باشه حداقل باید لایسنس یه تولید کننده دیگه باشه که تو چین تولید می شه همچنین از نظر سایر امکانات اتومات و دستیش فرقی نداره تنها فرقش تو جعبه دندش هست ( البته بگم چند نفری از اتوماتش زیاد تعریف نمی کردن میگفتن تو سربالایی کم میاره و کلا لم داره و …. من هم که پول تفاوتش رو نداشتم بدم ) خوب به هر حال ممنون میشم اگه کسی تجربه در رابطه با آبندیش داره برم پست بذاره و بگه – یه کم هم فاق لاستیکاش کوتاه تو ذوق می زنه و تنها ضعفش به نظر من همینه و چه لاستیکی رو میشه انداخت زیرش رو بگن ممنون میشم
سیاوش
۱۸ مهر ۱۳۹۴سلام.
دوستان این یه نظر سنجی هست، بدون هیچ تعصبی کسانی که این ماشین رو یه ماشین رو پا و مناسب برای خرید می دونن لایک رو بزنن و کسانی که معتقدند این ماشین با این قیمت مناسب خرید نیست آنلایک بزنن. ممنون از شما
شاهرخ
۱۸ مهر ۱۳۹۴با سلام حضور هم وطنان عزیز بنده حدود یک ماهه که ام وی ام 550 اتومات خریدم تو مرحله اب بندی هستم 1200 تا روندم در کل ماشین خوبیه فقط مشگلی ذکه من دارم صندلی هاشه که برای من کمی بلنده وزمان رانندگی سرم با سقف کمی فاصله داره که موجب مشگل برای من میشه. اگه ازدوستان و کارشناس محترم چاره ای برای ان دارند ممنون می شوم مرا راهنمایی فرمایند.البته من قبلا پراید و سمند ال ایکس داشتم که از انها سرتره
سیاوش
۱۹ مهر ۱۳۹۴سلام شاهرخ عزیز.
با مراجعه به نمایندگی این مشکل رو مطرح کنید اونها اندازه صندلی رو پایین تر میارن.
حسینی
۱۹ مهر ۱۳۹۴من چند ماه پیش یه نظر گذاشتم تو نظرات اول همش عین واقعیت بود ولی اون موقع هنوز زیاد تو بازار نیومده بود افرادی که مشخصه از جاهای بخصوصی ساپورت میشن موضع گرفتن و گاهی هم توهین امیز ولی مرد و مردونه پای حرفم هستم اقا نخرید ماشین چینی نخرید.اخه کجا دیدی ماشین صفر بخری بری نمایندگی بهت بگن کمک ماکسیما بنداز؟ یا کیفیت رنگ بدنه؟ حالا که دیگه چند ماهه خیلیا سوارن بخدا تمام اتاق به صدا افتاده از دور فیلتر روغن نشتی داره درست نمیشه سینی زیر موتر نداره امپر اب نداره جلوبندیش ضعیفه جنس لاستیکاش خوب نیست اصلن سایز لاستیک با استیل ماشین جور در نمیاد من با پرشیا 160 تا پر کردم بدون لرزش این بالای 120 بری پشیمونت میکنه تنها امتیازش جادار بودنشه والا 50 میلیون نمیرزه بازارم که نداره تعارف که نداریم برید تو بازار امارشو بگیرید
SIAVASH
۲۰ مهر ۱۳۹۴من از جایی ساپورت نمیشم و این ماشین رو در تاریخ 94/6/8 تحویل گرفتم و این چیزایی رو که شما میگید ندیدم به نظر من ماشین خوبیه و اینرا هم بگم که من به فکر خریدوفروش ماشین نبودم من بیشتر یه ماشین می خواستم که اولا از ظاهرش خوشم بیاد با بودجه من سازگار باشه ماشین قوی باشه و خانوادگی یک سفر هم باهاش تا همدان داشتم و 3000 تا کارکرده و خدا رو شکر از نظر من عالیه و باید بگم که نظرم نسبت به ماشین چینی عوض کرده و من هم با هزار سلام و صلوات خریدم ولی حالا خیلی خوشحالم راستی من مدل دنده ای گرفتم.
حسینی
۲۲ مهر ۱۳۹۴خدا رو شکر شاید شانس من بوده ولی از هر کی در مورد جلوبندی و کیفیت رنگ بدنه پرسیدم تایید کرد
پدرام
۳۰ مهر ۱۳۹۴آقا حداقل میخوای ایراد بگیری درست ایراد بگیر ………با پرایدم 140/150 تا بری نمیلرزه چه برسه با این ماشین تنها عیب ماشین تو مدل دستی کم اوردن تو سربالایی زیادم کم نمیاره فقط چون موتور 2000داره در حد خودش تو سربالاایی نمیره…..
حسینی
۵ آبان ۱۳۹۴چی میگی چون موتور دو هزاره تو سربالایی کم میاره چون دستیه؟؟؟یعنی چی اخه من که نفهمیدم با پراید 150 بری تبدیل میشه به پاراگلایدر حداقل پشت فرمون 4 تا ماشین بشین بعد بیا نظر بده
مهدی
۲۰ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان نه در مورد قیمت یا موتور نظر نمیدم چون هر کسی در مورد قیمت خودش تصمیم گیرنده است و در مورد موتور دوستانی که سر رشته دارن توضیح دادن ممنونم. فقط به عنوان یه دارنده ام وی ام 550دوست دارم به گوش مدیران خودرو برسه آخه برادرت من ماشین دنده اتوماتیک cvtچطور میشه صندلی راننده دو حالته باشه دوستان این ماشین برای کسی که قد بلند یا هیکل کمی درشت باشه نمیخوره صندلی راننده مال چهل سال پیش مثل پیکان هستش دو حالته….
:o
۲۰ مهر ۱۳۹۴سلام . چند سوال راجع به mvm 550 اتومات داشتم لطفا:
1-آیا نمایندگی هاش لوازمش رو دارن ؟ اگر تو جاده خراب بشه یا تو مراکز شهرستان ها چیزیش گیر میاد که کارش راه بی افته یا باید از تهران بیاد ؟ کلا وضعیت لوازم و خدماتش چطوریه ؟
2-شتابش چطوره ؟ صفر تا صدش چند ثانیست ؟ سربالا و کولر روشن چطور ؟ تنبل نیست ؟
3-گریبوکسش CVT هست ؟ از این اتومات خنگ ها نیست مخصوصا سربالا سرپایین؟
4-تست تصادف نداره ؟ هر چی گشتم تو اینترنت تست تصادف اسم اصلیش که chery e5 هست رو چیزی پیدا نکردم .
5-تو بازار طرفدار خرید داره و بخوایم بفروشیم کسی میخره یا طالب میخواد و بد بخره ؟ ضررش چطوره؟ یعنی کار خوردش چقدر افت میخوره ؟
6-مصرف اتوماتش تو شهر و جاده صدی چنده ؟ با کولر چطور ؟
7-قطر رنگش چقدره ؟ این هم مثل ماشین های کرمان موتور و راین قطر رنگ کم و رنگ نازک و بی کیفیت داره ؟ شنیدم آخه mvm هم رنگش ضعیفه
8-خدا وکیلی چطور ماشینیه ؟ عیب و ایراداتش چیا هستن ؟ تو نظرات خوندم میگفتن چندبار نمایندگی رفتن , یعنی ماشین صفر تازه خریداری شده رو چند بار نمایندگی بردین ؟! ایراد زیاد میذاره ؟
9-من تو رنج 55 تومن به این ماشین رسیدم . بنظرتون ماشین بهتری هست تو این رنج که البته حتما اتومات باشه؟ L90 اتومات چطور ؟ خارجی دست دو چطور ؟ مدل های دیگه ی چینی چطور ؟ (بجز ولکس Great wall و جک J5 که اصلا سمتشون نمیرم)
مرسی
حسینی
۲۲ مهر ۱۳۹۴گیربکسش خوبه ولی شتاب دنده ایش بهتره که طبیعیه ولی اگر خدمات میخوای ایرانی بخر چون تعداد نمایندگیاش کمه واکثرشونم قطعات یدکی ندارن قیمتاشم خیلی بالاست.
مسعود ساسانمهر
۲۳ مهر ۱۳۹۴بزودی اعلام میکنم نظرمو دوستان ۰۹۱۲۲۰۹۸۷۲۳
محمود
۲۴ مهر ۱۳۹۴دوستان سلام. من دو روزه ام وی ام550 اتومایک خریدم . صندلیش خیلی سفته و کمکهای عقب نرم نیستند. برای رفعش دوستان اگر منو راهنمایی کنند ممنون میشم.
امیرحسین
۲۷ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان.من نزدیک 5ماه این ماشینو خریدم،دستی ام هست.حدودا 4000تا باهاش راه رفتم.به غیر از یه بار مشکل دیسک و صفحه اش که تو 2000 مجبور شدم بردم عوضش کنن که اونم نمایندگی گفت شما بد شانس بودی که دیسکت بد از آب در اومده بود،دیگه مشکلی نداشته و ازش راضی بودم.درمورد کمکای جلوش باید بگم هم 550 هم530 این مشکلو دارن.که میگن ماکسیمایی بندازی درست میشه،ولی چون ارتفاعش بالاتر میاد من اینکارو نکردم.درکل ماشین خوبیه ولی آپشنای زیادی نسبت به هم رده هاش مثل جک جی5 نداره.جی 5 به نظرم یه سر گردن بالاتره.متاسفانه الانم که تو بازار کل محصولات مدیران خودرو افت قیمت داشته.شانس ما دیگه…
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۴با سلام .از دوستان عزیز نظر خواهی دارم که ام وی ام 550 دنده اتومات بخرم یا مزدا 3 اتاق قدیم مدل 87 یا88 ممنون میشم.
امیر بهرام
۴ آبان ۱۳۹۴ام وی ام در ایران دیگه مرد
بدتر از ایران خودرو و سایپا به مردم ضلم کرد
نبود قطعات
گرونی قطعات
نماینگی های بی کلاس
امیر بهرام
۴ آبان ۱۳۹۴با سلام
من خودم اگه اغراق نباشه باید بگم کارشناس ماشین هستم تو این مملکت با وجود خودروهای داخل و کثرت رفت و امد به نمایندگی و تعمیر گاه یگ پا مکانیک میشیی
ببینسد برادرای عزیزم نظرتتون رو خوندم
من خودم امسال درست شب عید یه ام وی ام 315 رو خریدم و از ظاهرش خوشم اومد باور کنید اطلاعاتی ازش نداشتم خرید نقدی 40 تومن پول بی زبون دادم نمایندگیش که فردی بی ادب و بی کلاس بعد از چند روز ماشینمونداد پس از اصرار گفت روغن ریزی داشته بردیمش نمایندگی . انصراف دادم و موضوع رو به سی ار ام شکایت مشتریان گزارش دادم اونا حد وسط رو چسبیدن و شاید به نمایندشون توپیدن ولی پولمو نداد از طرفی گفت ماشینت چیزیش نبوده و تحویلش بگیر شب عید ماشین می خواست گذشت کردم و رفتم و تحویلش گرفتم خوب بود و جمع و جور و تمیز و ظاهری فوق العاده شیک داشت بجز سیستم صوتیش که مضخرفه خدایش اذیتم نکرد و خر کاره واقعا بگم ماشین چینی خر کاره و از ماشینهای داخل سر تره و اگه نمایمدگی ها دقت کنند این مشکلات پیش نمیاد ولی خوب طبیعیه شاید شانس داشتم اما مشکلاتی که داشت خوب طبیعیه صدای زیاد موتور-ضعیف بودن
سیستم دنده و کلاچ روان نیست- و خلاصه از همه بدتر با این بازار بد خودرو که خود مدیران خودرو خرابشس کرده قسطی فروشی من با صد تا سلام و صلوات قسطی به یه اشنا با 7 تومن ضرر فروختمش تازه 15 تومن پول نقد داد- باور کنید
کسی ام وی ام نمیخره
ماشین خارجی هم خدایش زور داره واسه یه ماشین فسقلی 80 میلیون پول بدی
ایرانی بدبخت لیاقت ماشین خوب سوار شدن نداره حتما باید پول باد اورده داشته باشه و خراجی سوار شه
مابقی مثل ما قشر متسط باید گوه و اشغال سوار شیم
خودروی چینی دیگه اینده خوبی نداره و ساپورتش نمیکنند
بفروشیدش
siavash
۵ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان می خواستم تجربه سفرم به همدان رو بنویسم که در تاریخ 94/7/30 رفتم من مدل دند ه ای دارم و 3000 تا هم باهاش رفتم در طول مسافرت نذاشتم دور موتور بالای 4 بره و تا سرعت 150 با این ماشین رفتم دو تا سربالایی خیلی خوب در راه ساوه هست که عملکرد ماشین با کولر روشن و چهار سرنشین (من دو کودک دارم) فوقالعاده بود نکته ای رو که باید بگم اینه که اگر خیلی دنبال شتاب اولیه هستید شتاب اولیه راضی کنند ه ای نداره ولی برای من که یک ماشین جادار و قوی و خانوادگی میخواستم خوبه صدای موتور از 120 به بالا به داخل اتاق میاد که اصلا آزار دهنده نیست من با 41 لیتر بنزین سوپر مسافت 524 کیلومتر رو رفتم که این مسافت هم برا ی داخل شهر و جاده است.اگر سرعت ماشین روی 110 تا 120 یکنواخت باشه مصرف سوخت خیلی پایینتره و بدون اغراق به صدی 6 و 7 هم میرسه و جوریه که فکر میکنید اصلا رانندگی نمی کنید. اصلا خسته کننده نبودو در برگشت 70 کیلو بار هم به ما اضافه شد که تاثیری در عملکرد ماشین نداشت کولر عالی- قدرت ماشین عالی- مصرف مناسب – شتاب اولیه متوسط- شتاب ثانویه عالی – من این راه رو با پراید-206 صندوقدار و سانتافه رفته بودم که مقایسه این ماشین با سانتافه و پراید اصلا مقایسه خوبی نیست و از 206 خیلی بهتره و راستی به امامزاده کوه هم رفتم که در سربالایی هم عملکرد خوبی داشت من خودم دید خوبی به ماشین های چینی نداشتم ولی الان از خریدم خیلی راضی هستم من آدم متعصبی نیستم و اگر در این رنج میتوانستم ماشین با برند معتبر میخریدم حتما اینکارو میکردم ولی در این رنج ماشین فوق العاده ای است که نظر شما را به ماشین چینی عوض میکنه ولی متاسفانه هم تبلیغی ضعیفی داره و هم یک سری نظرات انسان رو به فکر فرو می بره که آیا راست میگن یا واقعا شانس اونها اینجوری بوده من وظیفه خودم میدونستم توضیحی بدم و بعد از سرویس اولیه هم نظرم رو خواهم گفت.
محمد
۶ آبان ۱۳۹۴سلام.اینو عرض میکنم خدمت دوستانی که میگن بده و بیخوده.من سال 88 405 صفر گرفتم رفتمموتور تقویت کنم از نمایندگی اقا پیچ های دسته موتور بخدا با دست باز کردن تو تعمیر گاه و گیرباکس ماشین از دنده یک تا پنج زوزه داشت.رفتم نمایندگی یه بنده خدا اومده بود ماشینش سه روز تحویل گرفته بود سیلندرش ترک کرده بود.پس این محصولات بی کیفیت تو همه ماشینایه داخلی هست من تجربشو داشتم خیلییییی زیادم داشتم.لطف کنید تا چیزیو نمیدونید نظر ندید و الکی از سایپا و ایران خودرو دفاع نکنید.من الان 550 دارم هم از 206 بهتره هم 405 .کوتاهی در بعضی نمایندگی ها دیده میشه اما همشون اونطور نیستند
مجتبی
۷ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان من امسال برج 3 یه پارس ال ایکس صفر خریدم 20 هزارتا باهاش کار کردم صندلی راننده تعویض شد صفحه کلاج تعویض شد گیر بکس تعویض شد از هفته قبل هم یه صدا تو چرخای عقب و در سمت شاگرد افتاده کسی سر در نمیاره چشه امروزم با قیمت 35 میلیون فروختمش با اینکه خودم 41 خریده بودم رفتم یه ام وی ام 550 اتومات خریدم خداییش ارزشش صد برابر ماشین ایرانیه