ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.
Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد. آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.
Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند. قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علیمحمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام لطفا آبشن ها ی زیر راکه استاندا رد می با شد نصب نمایید1-کر وزکنترل2-کنسول صندلی عقب3-نصب سیستم بخش بامانیتورودوربین برای دنده عقب 4-نصب تهویه هوابرای صندلی عقب5-نصب جراغ عقب وصندوق عقب 6- راهنما ب رای آینه جانبی 7- قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی mvm550

  2. سیما

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام . کسی میدونه کروز در اصفهان کجا میشه نصب کرد ؟؟

  3. سیاوش

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام. بعد از طی 10هزار کیلومتر تجربیات خودمو از بررسی ماشین اعلام میکنم:
    مزایا:
    1. قدرت ماشین مثل روز تحویل هست و صدای موتور تغییری نکرده.
    2. کولر و بخاری ماشین مثل روز اول پر قدرت و مناسب هستند.
    3. شیشه های ماشین و پاور ویندوز به شکل روز اول عمل میکنند و مشکلی ندارند.
    4. شتاب ماشین مناسب هست.
    5. هیچ عیب و نقصی در این مدت پیدا نکرد از نظر فنی و ظاهری.
    6. سیستم صوتی مناسب هست و صدای پخش ها کفیت مطلوبی داره.
    در خصوص سایر مسایل سوالی بود مطرح کنید.
    معایب:
    1. کمک فنرها متناسب وزن ماشین نیستن و کوبش دارند البته در پستی بلندی های مختصر و معمولی ندارن.
    2. صداهای مختصر از کابین ماشین در میاد.
    3. راحت نبودن صندلی ها در دراز مدت اذیت کننده میشه.
    به طور کلی من که نوع دنده ای رو دارم تا الان راضی هستم و اگر آپشن های خیلی جزیی مثل چراغ صندلی عقب، چراغ داشبورد، چراغ استارت، راهنمای آینه، چند حالته کردن صندلی ها حتی به صورت دستی و اتوماتیک کردن تهویه در ماشین قرار می دادند که اینها حتی در سورن دیده میشه خیلی جذابتر از الان بود.اما در کل من راضیم و موتور خوبی داره. موفق باشید.

    1. پیمان

      ۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام.
      من پنج هزار کیلومتر تا حالا باهاش رفتم. از نوع اتوماته.
      در کل ماشین خوبیه اما دو تا مشکل دارم
      اول اینکه ترمز هاش ماشین رو جمع نمیکنه انگار که با پیکان 57 ترمز میگیری،
      دوم اینکه کمپرسور کولرم مدام کار نمیکنه ینی قطع و وصل میکنه و بوی نم میاد تو کابین.
      اگه کسی میتونه راهنمایی کنه لطفا.

      1. رضا

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سلام فیلتر کابین خودرو نا مرغوب است اگه یک فیلتر کابین اورجینال یا مال خودرو ی کرهای که با کابین خودرو شما مچ شود از جنس کربن اکتیو نصب نمایید مشکل بو نم از بین میرود .وقتی قارچ روی نمد یا کاغذ فیلتر اتاق میزند بوی نم وارد کابین می شود در صورت دسترسی از فیلتر های بهران استفاده کنید

      2. sarfaraz

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام
        مشکل کولر شما به احتمال به خاطر زیاد بودن حجم گاز کولر است .
        من 530 داشتم و وقتی کولر را روشن می کردم،‌ کمپرسور کولر می خواست فعال شود که نمی تونست و قطع می شد و فقط فن کار می کرد. بعد از سی ثانیه موقعی که کمپرسور می خواست مجددا فعال بشه، کمپرسور کولر باز هم قطع می کرد و ماشین توو می زد . بردم نمایندگی و گفتند که حجم گاز کولر زیاده و مقداری از آن را تخلیه کردن و درست شد. توصیه می کنم که این کار توسط خودتان انجام نشود. چون گاز کولر به صورت مایع چرب است و روی بدنتان می پاشد و حجم تخلیه کردن را نمی دانید.

      3. محمد

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام
        ترمز های این ماشین فوق العاده هست به احتمال زیاد ترمز ها مشکل دارن حتما به نمایندگی مراجعه کنید اما در مورد کولر من زمانی که مراجعه کردم گفتن که به دلیل طول عمر کمپرسور قطع و وصل میشه و طبیعی هستالبته لازم میدونم که بگم من چنین چیزی رو قبول ندارم ولی قطع شدن در بازه زمانی طولانی هست و در مدت دو ثانیه یعنی شما اصلا متوجه این موضوع نمیشید که کمپرسور قطع شده و نهایتا بوی نم رو حداقل من در ماشین خودم حس نکردم باز هم برای اطمینان به نمایندگی مراجعه کنید

      4. سعید

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اینکه کولر دادم کار نکنه، و قطع و وصل بشه طبیعیه، همه ماشینها همینطور هستن

    2. MOHAMMAD

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز اول اینکه مشکل حل نشدنی این ماشین شیشه های برقی اون هست که بعد از پنج هزار کیلومتر یکی بعد از دیگری شروع میکنن به خراب شدن و هر چهارتای اون خراب میشن…
      من دنده اتومات این ماشین رو دو ساله که دارم و تا الان ۴۵ هزار کیلومتر کارکرد داشته و تا الان پنج مرتبه موتور هر چهار شیشه برقی اون رو تعویض کردم… البته شانس آوردم که گارانتی داشته چون بابت خرید و تعویض موتور هر کدام از شیشه بالابرها باید ۱۲۰ هزار تومان هزینه کنید
      دوم اینکه در این ماشین کمک فنرهای کوتاه به نسبت استاندارد مورد نیاز برای این نوع خودرو نصب شده که باعث میشه ماشین توی دست اندازها همانند یه الاق لگد بندازه و صدایی مثل ترکیدن توپ بستکبال از جلو و عقب ماشین بیات که بنده مجبور شدم روز دوم خرید این ماشین مجددا به نمایندگی مراجعه کنم و بعد از پرسیدن علت صدای کمک ها و توضیح مسئول فنی مربوطه در رابطه با غیر استاندارد بودن کمک فنرها در همان لحظه درخواست تعویض کمک ها رو کردم و با پرداخت یک میلیون تومن نقدی بابت مابه التفاوت فقط کمک های جلو اون ها رو ماکسیمایی کردم و مشکل حل شد
      سوم اینکه رینگ و لاستیک های این ماشین به نسبت اندازه و وزن ماشین سایز کوچکی دارد و همین مسئله هم باعث می شود که در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر از نرمی و راحتی خوبی برخوردار نباشد و سرعت زیاد خودرو برای راننده و سرنشینان آن به وضوح احساس شود و مقداری ترس را برای آن ها به همراه داشته باشد
      چهارم اینکه کولر این ماشین بعد از ده پونزده هزار کیلومتر کارکرد دیگر پرتاپ باد و خنکی روز اول را به هیچ وجه ندارد و با توجه به افت موتور ماشین نسبت به روز اول در مواقعی که ذره ای به موتور ماشین فشار بیاید دائما کمپرسور off می کند و…
      در کل بسیار ماشین مزخرف ، غیر استاندارد ، مصرف سوخت بسیار بالا ، گارانتی و خدمات پس از فروش افتضاح و مزخرف ، کم بودن نمایندگی های مجاز اون در سرار کشور ، کم بودن قطعات اون در نمایندگی ها که باعث شده برای هر قطعه ثبت سفارش شود و یکی دو ماه زمان ببرد که تعمیر شود و …
      زمان فروش هم به راحتی مشتری برای آن پیدا نمی شود و با افت قیمت بسیار بالا ( برای دو سال کارکرد ۱۵ میلیون تومن افت قیمت ) مواجه خواهید شد.
      پیشنهاد میکنم به هیچ وجه این ماشین را نخرید

  4. صادق

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بر دوستان. من یک ماهه ام وی ام 550 اتومات خریدم. از همون روز اول یک صدایی داخل داشبورد سمت راست راننده میاد که با گاز دادن بیشتر هم میشه. ایراد دیگری نداره ظاهرا. لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. امیر

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام، یه صدایی شبیه زر زر زر… مال منم همینجوره احتمالاً یه پیچ و مهره یا واشر بسته نشده صدا میده

      1. صادق

        ۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره فقط یک لوله زیر ماشین به بدنه گیر می کرد که صدا می داد. بعد از 3 ماه از ماشین راضیم. سربالایی های خیلی راحت و فوق العاده بالا میره و سواری خیلی خوبی داره. بعد از 10 سال سوار شدن بر ماشین های داخلی، خدائیش این ماشین خیلی سرتره اصلا قابل مقایسه نیست(mvm550)

        1. طهمورث

          ۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام من نمایندگی تهران بردم پل چوبی اصلا حالیشون نشد بردم قم البته خونم قمه کارم تهرانزیر بندی چرخ عقب گیر بود نشونم داد و درستش کرد از فرمون هم صدا میمود که مال داشبورد بود گفت جلو شیشه را اسپری بزن درست میشه که درست شد هر کس مشکلی دادره باید ببره قم میدان ایران مرینوس نمایندگیش اونجاست طهمورث رییسی گهرویی

  5. وحید

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جهت اطلاع دوستان من دو ماه پیش(94/09/02) از نمایندگی منیف (تلاش خودرو) در تبریز یه دنده ای ثبت نام کردم (تحویل 10 روزه) با شرایط وام دولتی.. امروز 62 روزه تماس گرفتم گفتن حتما تا هفته دیگه تحویل میدیم..
    قرارداد رو هم طوری تنظیم کردن که تاریخ تحویل ماشین مشخص نیست.. تازه بعد دو سه ماه تحویل ندادن اعتراض هم کردید و فسخ شد تازه پولتون رو یه چک دو ماهه میدن.. وام دولتیام که اصلا حق فسخ و اعتراض ندارن..
    من تجربه خودم رو از این نمایندگی گفتم.. از اونای دیگه خبر ندارم.. موفق باشید

  6. فریبرز فرهمند

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نکته: “کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد”
    سوال: چند درصد خودروهای موجود در بازار کشور اعم ا زداخلی و خارجی دارای داشبرد تک رنگ میباشند؟
    نکته :”چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با 4 بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.”
    سوال:1-آیا شیشه های برقی در خودروهای ارزانتر هم وجود ندارد و اصولا چند در صد خودروها در این رنج قیمت دارای شیشه بالابر دستی میباشند؟
    2-چرا صفحه نمایشگر روی خودروهای تحویلی به صورت استاندارد نصب نمیباشد
    3-آیا سیستم صوتی با 4 بلندگو و پورت خیلی عجیب و قابل توجه است؟ در حالیکه اکثر خودروها علاوه بر داشتن پورت USB دارای 6 بلندگو میباشند -احتمالا حذف دو توئیتر باعث تعجب است که نگارنده محترم قید نموده تعحب نکنید چون واقعیت دارد.
    معنی امتیازات بارز یک خودرو را درک کردیم.

  7. علی امینیان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. بعد از طی 14هزار کیلومتر تجربیات خودمو از بررسی ماشین اعلام میکنم:
    مزایا:
    1. قدرت ماشین مثل روز تحویل هست و صدای موتور تغییری نکرده.
    2. کولر و بخاری ماشین مثل روز اول پر قدرت و مناسب هستند.
    3. شیشه های ماشین و پاور ویندوز به شکل روز اول عمل میکنند و مشکلی ندارند.
    4. شتاب ماشین مناسب هست.
    5. هیچ عیب و نقصی در این مدت پیدا نکرد از نظر فنی و ظاهری.
    6. سیستم صوتی مناسب هست و صدای پخش ها کفیت مطلوبی داره.
    در خصوص سایر مسایل سوالی بود مطرح کنید.

    1. OMIDJFP

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام لطفا بگید سانروف این
      ماشین چند حالته هستش.فقط جلو عقب میشه یا بالا پایین هم میشه

  8. کمال

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به نظر شما خودروی j5 جک بهتره یا mwm 550؟

    1. رضا

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چیزی که من توی نمایشگاه اصفهان دیدم
      چری کمی قدرت بیشتر
      گشتاور بیشتر
      صندوق بزرگتر
      جای سرنشینان بیشتر
      و امکانات کمتری
      نسبت به جک داشت
      من بین این دو چری رو انتخاب میکنم
      چون فکر میکنم مهمترین چیز توی ماشین
      موتور قدرت گشتاور هست
      وامکانات جانبی قابل نصب هستند

  9. علیرضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. لطفا راهنمایی کنید که برای ام وی ام550 اتوماتیک میشه دوربین دنده عقب و مونیتور داخل داشبوردمثل نمونه اصلیه این ماشین نصب کرد ؟اگر بله، قیمتش چنده و در کرج، کجا نصب میکنن؟ باتشکرو احترام

  10. امیر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز بالاخره بعد مدتها دنبال صدای برخورد دو آهن که تو کابین خودروگشتن پیداششش کردممم و بهتون میگم که شاید شما هم این مشکل رو داشته باشید
    زیر ماشین کنار لاستیک عقبه سمت راننده کنار رینگ ماشین سیم ترمز دستی عبور میکنه و داخل یه بست فلزی قرار داره اون بست فلزی واسه سیم گشاد و سیم توش لق میزنه اون صدا به کابین منتقل میشه
    من سیم ترمز دستیو با یه تیکه واشر پلاستیکی و چند تا دونه بست زیپی(کمربندی)مهارش کردم
    امیدوارم دوستانی که این مشکل رو دارن برن و حل کنن این مشکل خیلی خیلی سادرو
    خرجش ۲هزار تومنه

  11. فرزاد حداد

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام من 550 اتومات دارم از داخل موتور صدای قل قل میاد کسی با چنین وضعی مواجه شده و برطرف شده یانه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  12. فرزاد حداد

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه ثبت شده پس چرا جوابی نمیدید

  13. سیاوش

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام خدمت آقا فرزاد و تبریک سال نو
    اگر زمان باز کردن سوییچ و قبل از روشن شدن هست مربوط به گردش آب هست و مشکلی نداره.

    1. فرزاد حداد

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا سیاوش سلام وبا تبریک سال نو نه موقع استارت نیست بعد از 1 ساعت کارکرد اینجوری میشه

    2. MOHAMMAD

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز صدا مربوط به گردش آب هست ولی نباید قل قل کنه و صدا بده اگر این طور صدایی بده یعنی اینکه یا آب کم داره و یا اینکه نشتی داره و آب کم میکنه…

  14. هادی از تهران

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه میخواستم بگم که اول قیمتش خیلی بالاس ماشین هایی با برندهای معروف تر و بهتر میشه خرید و فعلا هم تازه وارد بازار شده و صلاحیت خودشو نشون نداده ولی در کل باید‌ به مردم حق داد چون کشور چین در زمینه خودرو یه صنعت نو پایی هستش نمیشه بهش اعتماد کرد

  15. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیار با کیفیت و خوبی هست من که خیلی راضی هستم!

  16. شهباز

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو جدیدا گرفتم احساس کردم صدای کمکهاش زیاده کسی میدونه راه حل چیه؟

    1. وحید

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      راهش اینه که سه ، چهار سال تحمل کنی بعد ماشین و عوض کنی..
      مال منم صدا داره.. ولی وقتی به مزایای دیگش فکر میکنم صداش زیاد اذیتم نمیکنه..
      اگه بخوام یه ماشین فرانسوی یا حتی کره ای با این سایز و آپشن بخرم که صداشم کمتر باشه حد اقل 60 تومنم باید بزارم روش، پس تحمل صداش بهتر از اتلاف سرمایست.. نظر من اینه..

  17. سهراب

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای نرم کردن و رفع کوبش کمکها ،
    یه کمک سازی تخصصی ،سمت ساقدوش ( میدون هروی )هست ،ادرس دقیقشو باید بپرسم..
    کمکهارو باز میکنه ، روغن کمک رو عوض میکنه و ………
    برا هر کمک هم ۲۵ تا ۳۵ میگیره ( باز و بست و تعمیر و…..)

  18. جواد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.منم ی 550 اتومات دارم.فقط کولرش زیاد اف و ان میشه.مخصوصا روی فن شماره یک.خیلی کولرش اذیتم میکنه.در ضمن ماشین که یکم تو افتاب قرار بگیره سنسور دنده عقبش کار نمیکنه و بوق ممتد میزنه.

  19. عباس

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مورد توجه کسانی که میگن کمک فنرا مشکل داره باید بگم که اگه لاستیک هارا یک سایز بزرگ تربندازن وبادنیتروژن به لاستیک بزنن درست میشه چون لاستیک ها نسبت به ماشین کوچیکه و فنرها مشکل نداره راستی راجب گرم کن هم سوال داشتم راهنمایی کنید

  20. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چرا اینقدر تناقض توی نظرات وجود داره
    به نظر میاد در این نوع تالارهای گفتگو عده ای دروغگو به دنبال جانبداری از برندی خاص هستند.
    خودروی چینی هر چه که باشه حداقل در این چند سال اخیر پیشرفت شگفت انگیزی داشته و تا ده سال آینده بازارهای جهانی رو تو مشت خودش خواهد گرفت.

  21. جواد مختاری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا نظرتون راجب صندلی های ماشین مخصوصا تو هوای گرم بخار می کنند منظورم چرم مصنوعیه که بخار جذب نمی کنند بفرمایید

  22. محمد فرهادی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 550دنده ای دارم کمک فنر هاش خیلی صدا میده تاحالا سه بار بردم نمایندگی عوض کردم ولی تا دو روز خوبه بعد دوباره به حالت صدا دار اولیه برمیگرده ده هزار کیلومتر بیشتر با ماشین کار نکردم علتش چی هست چطور میشه رفعتش کرد چقدر هزینه داره و کجا ممنون لطفا راهنمایی بفرمائید

  23. 9357513367

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    درمورد صدای لق لق کمک فنر های 550 میخوام یه چیزیبگم
    اقایان و برادران منم خودروی 550 دارم ولی الان 21000کیلومتر روندم.
    جهت 20هزار گارانتی بردم که یه پسری اونجا گفت بیا کالیپر هاتو عوض کن!!!
    اومد چهار تا کالیپر های چرخ هارو نشون داد. واییییی خیلی شل شده بودن و با دست صدا میداد.
    الان 25 هزار تومن دادم عوض کردن صدای لق لق خودرو محو شد.
    مکانیک ها واقعا بیسواد هستن. حیف ماشینامون.

  24. امین

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام…دوستان من میخوام ام وی ام 550 اتوماتیک بخرم…ب نظرتون در کل راضی کنندس یا تو این رنج فیمت ماشین دیگه ای بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید….ممنون

  25. erfan-fallah

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان بزرگوار.من میخوام 550 cvtثبت نام کنم.اگه لطف کنید بگید پشیمون نمیشم.بین اون و اریو 1600cvt به نظرتون کدومه بنویسم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  26. سعید فلاحی نیا

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    منم یه ام وی ام 550 اتومات دارم.وخدا راشکر تا حالا مشکلی نداشته. 10000 تا روندمش.فقط یه عیب کوچیک داره و اون اینه که تو دور کم موتور یه صدایی از داشبورد سمت شاگرد میاد. اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه

  27. سعید فلاحی نیا

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشینهای چینی خیلی خوبن.ولی متاسفانه خدمات پس از فروش ضعیفی دارن و قطعات یدکیشون کم است.اگه مشکلی هم پیش بیاد نمایندگیهاشون سر در نمیارن رفع عیب کنن

  28. سعید فلاحی نیا

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا باید سینی زیر موتور آپشن باشه و اونو گزوگرون به مشتری بفروشن.اونم بعد از کلی پیگیری بعد از 3-4ماه به دست مشتری میرسونن

  29. رضا

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    من 550 اتوماتیک خریدم خیلی هم راضیم. درمورد سینی زیر موتور نمایندگی گفت تو چین اصلا سینی زیر موتور واسه خودرو نمیذارن. چون مثل جاده ها و خیابونای ما اینقدر چاله چوله و خطر نداره. سینی هم همون جا خریدم 170 هزار تومان

  30. وحيد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت شما دوستان عزیز
    متاسفانه mvm550 دنده اى دارم، از روز اول بعد از تحویل شاهد صداى زوزه گیربکس در دنده ٢،٣ و همچنین صداهاىکمکهاى عقب بودم که در اولین سرویس با مراجعه به نماینگى کمکها تعویض وگیربکس تعمیر شد ، صداش بهتر شد ولى برطرف نشد،الان بعد از کارکرد ١۵٠٠٠تا شاهد صداى تغ تغ بدى از قسمت موتور هنگام گاز دادن میاد و دباره کمکها به همون درد دچارند،
    از بقیه قسمتهاى ماشین راضیم هیچ مشکلى ندارند ولى اصل کار که موتور و گیربکس هست اصلا ?
    اگه بر میگشتم به ١٠ماه پیش اصلا mvm نمیخریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا