جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو میکند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز بهظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانستهاند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا امویام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات امویام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت میدانند و بعضیها هم به جاذبههای بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفتها و گلایههایی که وجود دارد، خودروهای امویام بهآرامی و نرمی هر چه تمامتر در حال ورود به لایههای گوناگون بازار هستند. بگذریم!
چندی پیش از خودروی امویام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
خلاصه بررسی MVM 550
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد. مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلیمتری چینی ارزانی دارد.
جمعبندی نهایی
برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبههای مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمیتواند شوق برانگیز باشد و حتی میتواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 میتواند ارائه گر ویژگیهای درخشانی در برابر بهای پرداختیاش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه میکند که وجود همین امر بهتنهایی میتواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرمزده سازد.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»با هزینه ای که بهطور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف میکنید، چری این امکان را به شما میدهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئلهاند که وسایل نقلیه چینی ویژگیهای سطح پایینی را از خود بروز میدهند.
مشخصات فنی MVM 550
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سیسی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلیمتر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبهدنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینههای برقی جانبی به همراه گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلیها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگهای آلومینیمی
لامپهای مه شکن جلو
برخی از تیپهای این خودرو که در بازار چین عرضه میشوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبتنام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT) [دانلود ویدئو]
امید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من 8 ماه هستش 530 دارم در کل ازش رازی هستم و به پولی که. اون.موقع دادم (40/900 ) میرزه الان حدود 44 شده
550 رو هم به طور کلی برسی کردن تماما 530 هستش حتی با یکسری اپشن کمتر مثل تهویه اتوماتیک یا دریچه باد سرنشین عقب و … و تغییر ظاهری فقط تو جلو و عقب ماشین هست و به هیچ عنوان به این قیمت ارزش نداره تو این رنج قیمت گزینه های معقولتری مثل جک یا خوروهای کارکده با برنداهای مطرح وجود داره
میثم از بوشهر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴امید
منم با حرف شما موافقم ولی تفاوت قیمتشم خیلی نیستا؟49تومان البته دنده اتوماتیک هم هست،کولرشم همچنان اتوماتیکه اما مثل530مانیتور نداره
مشکل کوبش هم رفع شده.
M.R.S
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴mvm550 هیچ فرقی با530نداره فقز عقب و داخل ماشین رو بحساب قشنگتر کرده
حامد MASERATI GT
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دنا خیلی بهتره . این ماشین خیلی بخواد قیمت بخوره 30 میلیون هرچند یه چینیه اشغاله
میثم از بوشهر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ببخشید حامد جان شما فرق سورن سمند و دنارو از لحاظ فنی
و فرقشو از لحاظ کیفیت و آپشن که برتر از 550 بفرمایید.
این دنارو چرا کردی تو بوقو کرنا؟
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴دنا که کلا چینی با اون طراحی ضعیف و موتور ضعیف و که نصف بیشترش چینی و نصف ایرانی که یه آبدوغ خیاری شده که بیا وببین حداقل از ماشینای ده 70-80اروپا مثل 206 بگو که حرفت شاید یه کم خریدار پیدا کنه
Mrse
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵برلیانس h330 تو این رنج قیمت بهترین خودروست.بخصوص اتوماتیکش
بهزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴به قول یکی از مدیران ایران خودرو ما مشکلات سمندو به 64 تا کاهش دادیم
شاید با دنا به 63 رسیده باشه.دوستان فراموش نکنید محصولات داخلی اسمشون داخلیه اغلب لوازم چینیه .لطفا قبل از تعریف متعصبانه به تعمیرگاه نزدیک خود یه سری بزنید و از حال و هوای ماشینای صفر داخلی سوال کنید.ام وی ام خیلی جرات داشته سه سال یا 60000 کیلومتر گارانتی کرده
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴مزخرف ترین ماشین ایران….اشغاله…
اگه ایناماشین بودن جاشون تواروپا وامریکا وزاپن بود ن توایران….والا افغانستانم اینارو ماشین قبول نداره
عندبی کیفیتی وبی ایمنی هست
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ظاهرخوشکل وامکانات داره ولی باطن نداره….ماایرانیا بخداعقلمون به چشممونه والا
امید
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴میثم جان 49700/000 قیمت دنده ای اون هستش یعنی 5 میلیون بیشتر از 530 و اتوماتش. 57500/000 هستش تهویه هم دستی هست زمانی اتوماتیک هست که شما داخل مانیتور دما رو.مشخص میکنی یا جهت باد رو.مشخص میکنی بقیه رو.خودش اتومات انجام.میده
حامد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا جای تاسف داره ک الان باید جای اینکه راجع mvm با قیمت 47 میلیون بحث کنین باید راجع bmw ,benz,lexus,… این ماشینا باشه.چقدر ما بدبختیم با این چیزا راضی هستیم!
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴والا من 530 دارم و ازش راضیم..اگه موتورش مثل 530 پرقدرت باشه، ظاهرش که بد نیست..
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا حامد بله ما بدبختیم.. من کجا میتونم با حقوق کارمندی در مورد بنز و بی ام و نظر بدم که تا حالا توش هم ننشستم؟؟
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴منظور آقای حامد اینه که تواین رنج قیمت باید بی ام و و بنز به ما بدن که خداییش راست میگه نمیدونم چرا با ما این کارارو میکنن
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
قابل توجه دوستانی که راجع به مصرف سوخت ماکسیما صحبت کردند
من 10 ساله که ماکسیما دارم. مصرفش بین 9.5 تا 10.5 هستش. نه بیشتر و نه کمتر.
میدونم عجیبه ولی واقعیه!
بهزاد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان لطفا توی صنعت خودرو از چین اینطور صحبت نکنیم.زیرا وارد شدن خودرو در یک بازار چندین ایستگاه کنترلی به هر حال داره.اگر سری به سایت اصلی چری بزنیم می بینیم این خورو ساز سهام دار عمده لندرور و جگواره همچنین جیلی سهام دار اصلی ولو است.حالا با این نگاه توجه کنید این چینی ها دنبال بازار ایران نیستن.متاسفانه ما از چین لوازمی رو میشناسیم که بیشتر از مبادی غیر قانونی و بدون کنترل وارد میشدند.همینکه مشکلات 530 اعم از هندلینگ وفنر بندی که آنها را در 550 رفع کرده.یعنی حرکت روبه جلو.نه اینکه یه خودرو را 35 سال مونتاژ کنه که کیفیت امروز از 35 سال پیش پایین تر باشه.از آنجاییکه حسب شغلم تقریبا تمام خودروهای داخلی را خوب میشناسم این محصول گرچه بی عیب نیست اما از لحاظ قیمت و کیفیت روی نقطه خوبی قرار گرفته
پیام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴اصلا دور بر ماشین چینی نرید!!؟؟
اول که صاحب اول و آخرش خودتی
دوم اینکه تو کوتاه مدت همه آپشنهاش خراب میشه خود ماشین هم که زود مستهلک میشه سوم نه کیفیت داره نه خدمات پس از فروش.
بازار نو و دست دومشم که واقعا افتضاح…
حامد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴همتون دهه هفتاد و یادتون می اد.
ورود اوتول خارجی به ایران آزاد شد؟
همه تو افسانه خرید ژاپنی بودن…
میتسوبیشی هر کی سوار بود یعنی پولدار بود. یادتونه.
چه کلاسا می ذاشتن.
حالا همون میتسوبیشی برگشته…..
بازارش از یه آشغال کره ای اسفبارتره.
این مردم ما چیکار دارن می کنن.
اینجوری که داریم جلو می ریم یواش یواش باید ماشین افغانی سوار شیم.
[…]
بیان ضعفای سمند رو بگیرن . موتور و ترمز درست بزارن براش. یه مدل کروکی و کوپه بزارن.
قیمتشم بشدت بیارن پایین. ببینم اونمدقع کسی کره ای می خره؟چه برسه به چینی
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شما جزو اون دست افرادی هستی که این لگن سازای داخلی دوست دارن آقا حامد چند سال دیگه می خوای سمند سوار شی با موتور پژو xu7 ؟؟؟ البته ef7 هم زده که سرسال روغن ریزیش شروع میشه . حالا برو سمند کروک سوار شو :\
بهزاد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا پیام عزیز با سلام
یکی از راههای بررسی واقعی و بدون غرض ورزی اینه که صبح اول وقت بریم درب تعمیرگاههای مجاز و از مراجعه کننده ها بپرسیم برای چه آمدند و آیا از خودروشان راضی هستند یا خیر.آنجا بهترین جواب را خواهیم گرفت.یادمون باشه اگر روی چیزی که خوب تحقیق نکرده باشیم اصرار کنیم حاصلش سوار شدن یه خودرو بی اصل و نسب از رده خارج به نام سمند برای ده سال میشویم .اسمش را میزارن خودروی ملی چون میدانند ما کشورمونو واقعا دوست داریم.این یعنی سوء استفاده از خوبیهای شما
سیاوش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام. 10 روزی هست 550 تحویل گرفتم و تازه متوجه شدم راحتی یعنی چی؟ موتور نرم، بی صدا، امکانات مناسب در حد قیمت، بیرون و داخل کابین زیبا. مصرف طبق میانگین مصرف که خود ماشین بهتون میده بین 8 تا 9. برای بازار امروز خودروی ما با این رنج قیمت بهترین انتخابه. موفق باشید.
د رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴احتمالا با ماشین قبلی مقایسه میکنین و به نظرتون خیلی راحته وگرنه من همچین چیزی ندیدم در موردش نه راحت نه پر قدرت و نه زیبا
سیاوش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴همیشه باید در نظر دادن و مقایسه کردن واقعیت هایی رو که تجربه کردی رو ارائه بدی و من اگه بر اساس چیزی که تجربه نکردم بر اساس حدس و حرف مردم قضاوت کنم مقایسم صحیح نیست. در مورد این ماشین هم قطعا با هزینه 50 تومن نمیشه کیا یا تویوتا یا هیوندای یا سایر برندهای معروف رو باهاش مقایسه کرد. قطعا من نماینده یا اسپانسر چری نیستم که بخوام بهترین هارو براش بگم.اما تو چینی ها و تولیدات داخل تو این قیمت از نظر امکانات و موتور نمیگم کامل اما جزو بهترین هاست. هر اطلاعاتی ازش خواستید بگید تا بگم. ممنون از شما
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سیاوش جان مبارک باشه و.به سلامتی استفاده کنی اگه دنده ای گرفته باشین که لز نظر فنی هیچ تغییری نسبت به 530 نداره اما هم دنده ای هم اتوماتش قیمت بالایی داره و تو این رنج میشه جک گرف که هم زیبا تر هست هم ایمنی بالاتری داره هم موتوری که بازدهی بالاتری داره
داود
۲ خرداد ۱۳۹۴نه دیگه قرار نشد موتور 1800رو با موتور 2000مقایسه کنی ندونسته حرف نزن برادر من آخه سگ 530می ارزه به جک و جیلی با این رنج قیمت چه برسه به 550
سیاوش
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از تو امید عزیز. من متاسفانه جک رو تست نکردم تا بتونم نظر بدم اما حتما نظر شما درسته حتی دنا هم تو این رنج قیمت اگه خوب سرهم شده باشه انتخاب بدی نیست. بیشتر سلیقه ای هست. اما به این آیتم ها هم توجه کن: 1. قیمت جک اتوماتیک به صورت شرایط 62 در میاد اما 550 نزدیک 59. 2. موتور جک 1800 و موتور 550 دوهزاره. 3. تحویل جک طبق اعلام خود شرکت ظرف یکماه انجام میشه اما 550 یک هفته ای اومد.4. گستردگی نمایندگی های ام وی ام به نظرم بیشتره اما قطعی نمیتونم بگم.5. از نظر زیبایی به نظرم تصاویر بیشتری از 550 رو نگاه کن گرچه سلیقه ای هست اما به نظر 550 به روزتر طراحی شده. بازم ممنون از حسن توجهت.
علیرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۴باسلام
جک گیربکس ضعیفی داره.
پیام
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان اصلا به فکر خرید ماشین چینی نباشید که کلا ضرره.نه کیفیت داره و نه بازار برای فروش و نه ایمنی.
شما با خریدتون سبب میشید که این لگن سازا بیشتر دامن بزنن به تولید این آشغالا.
ایرانی حقش بهترین خودروهای دنیاست نه خودروهایی که یک بار مصرف هستند.
خبر موثق دارم که شما با نخریدن چینی های سایپا خط تولید این خودرو ها را به ضرر محض و کابوس این لگن ساز تبدیل کردید.
نمونش s300 که اینقدر چینیه دره پیته گذاشته اسمش رو بگذارند آریو.سری اول که پیش فروش کردند 72 میلیون گذاشتند.همین الان توی بازار قیمتش 55تومنه.
ورشکستگی این لگن سازا نزدیکه……
فرشيد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با عرض سلام و ادب حضور دوستان
میخواستم ببینم آیا میارزه تندر 90 اتوماتیکم رو بفروشم و mvm550 بخرم؟البته نوع اتوماتیکش رو.ممنون میشم.
رضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴شاید در کوتاه مدت از این کار باعث رضایت شما بشه اما یکم که بگذره و با مشکلات خاص این.ماشنا روبه رو بشی مخصوصا وقتی قصد فروش داشته باشی واقعا پشیمون میشی
سیاوش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام آقای فرشید. اگه برای شما به روز بودن از نظر ظاهر و داخل مهمه انتخاب خوبیه. من تندر 90 سوار نشدم و قاعدتا نمیتونم در موردش نظر بدم اما 550 رو که نزدیک یک ماهه دارم هیچ مشکلی نداشته و از نظر شتاب و امکانات راضیم ازش. سوالی داشتی خوشحال میشم کمک کنم.
فرشيد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام آقا سیاوش عزیز
یک دنیا ممنونم.راستش زیاد از ماشینم ناراضی نیستم.توش راحتم.حتی بگم که باهاش 15 ساعت یک سره و بدون خستگی رانندگی کردم.از لحاظ فنی مشکلی نداره.فقط چون مونتاژ داخله همه جاش صدا میکنه.شیشه های بغل وقتی بازن و تو سطح ناهموار میره تق و تق صدا میکنن.تو کوچه ها داشبرش صدا میکنه و صدای موتورش از سرعت 100 به بالا خیلی بلنده.در ضمن وقتی امکانات mvm550 رو دیدم تندر به نظرم خیلی گرون و بدون امکانات اومد.فقط دودلم و نمیدونم کار درستیه که عوضش کنم یانه.از لحاظ خدمات من پرسنل ایساکو هستم ولی با این حال مجبورم برای بعضی کارهاش مجوز بگیرم.گاها قطعاتش پیدا نمیشن.از طرفی مسئول خدمات مدیران خودرو تو تبریز دوستمه ولی از لحاظ نحوه خدمات و وضعیت قطعاتش مطمئن نیستم.خلاصه گیر کردم!!!
سیاوش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فرشید عزیز شما باید چند آیتم رو در نظر بگیری: 1. میزان کارکرد ماشینت چون هر ماشین عمری داره و اگه فک میکنی حالا وقت عوض کردنه باید بری سراغ گزینه هایی که داری. 2. ماشین هایی که تو رنج قیمتی بودجه شما هستن و بررسی اونها. 3.انتخاب بهترین ماشین از لحاظ امکانات، موتور، آپشن ها و خدمات و بازار فروش. 4. خرید با رضایت و اطمینان قلبی تا از اون لذت ببری. متاسفانه ماشین های مونتاژی ایران خودرو از نظر به صدا در اومدن خیلی ضعیف هستن و این عذاب آوره که راننده دایم با صدای داشبورد همراه باشه. 550 کولر و بخاری قوی داره، موتور 2000 داره، سیستم abs و ebd داره، سان روف و آینه ها و شیشه های برقی و سنسور پارک و تنظیم نور چراغ از داخل و نشانگر لحظه ای و میانگین سوخت و کامپیوتر سفری داره و جاداره موتورش تقریبا کم صداست و میانگین مصرفش بین 8 تا 9.خدمات جانبیش با 3سال گارانتی یا 60000 کیلومتر تا الان تو شهر مشهد که هستم مناسب بوده.شتابش مناسبه.کمک های نرمی داره.عیوب 530 رو نداره و… به نظرم انتخاب بدی به نسبت قیمت نیست گرچه سایر ماشین ها مثل جک جی 5 رو هم به همراه دنا بررسی کن. قیمت دنده ای 49 و اتوماتیک 57 که شرایط تقسیط مناسبی هم داره. موفق باشی.
فرشيد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنونم آقا سیاوش
راهنمائیتون عالی بود.البته ماشینم کلا 18000 تا کارکرده ولی خوب همونطورکه گفتم سر و صداش اذیتم میکنه.به هرحال حتما از راهنمائی و گفته هاتون استفاده میکنم.لازم میدونم بگم دنا اصلا ماشین خوبی نیست و پر از ایراده.سر دنا مشتریا پدرمون رو در آوردن و صد البته حق هم با اوناست.من نزدیک بیست تا دنا رو که مشتریاش شاکی بودن رو بازدید کردم و خدائیش خجالت کشیدم.در مورد جک هم چیز زیادی نمیدونم ولی حتما تحقیق میکنم.
موفق باشید.
بهزاد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.حدود دو هفته ای هست 550 تحویل گرفتم.چیز عجیبی که توی این ماشینه اینه که آمپر آب نداره.از کارشناسای نمایندگی پرسیدم کسی جواب درستی نداده.گمان میکنم این ضعف به بازار این ماشین لطمه جدی بزنه.آیا کسی اطلاعاتی داره ممنون
سیاوش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام بهزاد عزیز.
این یه عیب محسوب نمیشه چرا که با قرار دادن یه سنسور اگر دفترچه ماشین رو خونده باشید هر زمان دمای آب ماشین بالا بره در حدی که اخطار محسوب بشه با چراغ هشدار اطلاع میده و واقعا نیازی به اون عقربه نیست.
آرمان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام و عرض احترام،
دوست عزیز جناب آقای سیاوش لطفا کمی در مورد وضعیت سرنشینان عقب توضیح دهید. آیا جا به اندازه ی کافی برای “سر” افرادی که در عقب می نشینند وجود دارد؟
حقیقتش احساس می کنم فضای سر این افراد بسیار کم است… بنده هم قصد خرید این خودرو را دارم، مدل گیرباکس دنده ای.
با تشکر.
امید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سیاوش جان من تو.کاتالوگش مدت گارانتی رو 2 سال یا 50000 کیلومتر دیدم
امید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ارمان جان به نظر من اگه قصد خرید دنده ای رو.داری 530 بگیری بهتره تو.مدل های 93 بخ بعد دیگه مشکل کوبش و جلوبندی نداره اپشن هاش هم از 550 بیشتره در ضمن مدت زیادی هست تو بازاره و 5 میلیون هم ارزونتره
آرمان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حقیقتش امید جان ظاهر ۵۵۰ رو بیشتر می پسندم و جلو و عقبش بهتر شده، جسارت نشه یه وقت…
البته همانطور که شما فرمودید نه تهویه خودکار داره نه دریچه برای سرنشینان عقب و احتمالا یک سری چیزهای دیگه ای که من مطلع نیستم و بله ۵ تومن بیشتره ولی به نظرم به قیافش می ارزه و صد البته اگه مدل اتومات خریداری شه ارزشش بسیار بالاتر خواهد بود.
شما در مورد فضای سر سرنشینان عقب اطلاعی دارید؟
امید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴به خاطر قوسی که ماشین داره فضا عقب از نظر ارتفاع یک مقدار محدود شده و امکان برخورد سر با سقف واسه ادمای کمی بلند قد وجود داره البته 530 هم همینطوره من قدم 180 هستش وقتی عقب نشستم سرم به سقف برخورد داشت
آرمان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴متشکرم بابت پاسخ گویی… تو کامنت ارتباط گرفتن راه حل ایده آلی نیست ولی خوشحالم پاسخ برخی سوال هام رو همین جا پیدا کردم.
لطفا در بخش فٌرِم سایت، شاخه ها و زیر انجمن ها را نظم ببخشید تا بتوانیم بحث ها را به آن طرف انتقال دهیم.
با تشکر.
ارین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام سیاوش جان…
یکی از دوستام 530 داره خوب هم راه میره…موتور قوی دداره…اما چند نکته مورد داشت مثلا کلاج مشکل داشت،جلوبندی و کمکای عقب انگار که داشت از جاش درنیامد،داشبر هم به دلیل کمکتی جلو به سرو صدا افتاده،سر دور ها هم احساس میکردی ماشین دوست نداره بپیچه…البته مقداری به جلو بندی واقعا ضعیف 530 مربوط میشه…هرچی هم رفت کم و جلوبندی درست کرد مشکل حل نشد…چه توی نمایندگی وچه بیرون…ایا این مشکلارو داره 550؟!
آرمان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴البته فکر می کنم ۵۳۰ های جدید هم دیگه این مشکلات رو نداشته باشن…
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴درسته چنین مشکلاتی دیگه توی 530 وجود نداره سوار بشین متوجه میشین
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴نه من 530 94 دارم به هیچ وجه این مشکلات رو.نداره