جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو میکند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز بهظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانستهاند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا امویام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات امویام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت میدانند و بعضیها هم به جاذبههای بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفتها و گلایههایی که وجود دارد، خودروهای امویام بهآرامی و نرمی هر چه تمامتر در حال ورود به لایههای گوناگون بازار هستند. بگذریم!
چندی پیش از خودروی امویام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
خلاصه بررسی MVM 550
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد. مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلیمتری چینی ارزانی دارد.
جمعبندی نهایی
برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبههای مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمیتواند شوق برانگیز باشد و حتی میتواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 میتواند ارائه گر ویژگیهای درخشانی در برابر بهای پرداختیاش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه میکند که وجود همین امر بهتنهایی میتواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرمزده سازد.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»با هزینه ای که بهطور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف میکنید، چری این امکان را به شما میدهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئلهاند که وسایل نقلیه چینی ویژگیهای سطح پایینی را از خود بروز میدهند.
مشخصات فنی MVM 550
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سیسی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلیمتر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبهدنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینههای برقی جانبی به همراه گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلیها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگهای آلومینیمی
لامپهای مه شکن جلو
برخی از تیپهای این خودرو که در بازار چین عرضه میشوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبتنام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT) [دانلود ویدئو]
ارمین
۱۹ خرداد ۱۳۹۴سلام راستش من خودم چون دوستم 530 داشت و راضی بود 550 گرفتم اما متاسفانه خیلی،پشیمونم کاش یکم بیشتر صبر میکردم کشش اصلا در حد موتور 2000 نیست مصرفشم زیاده صندلیش راحت نیستو خیلی بالاست حواسم نبود چندبار سرعتگیر هارو یکم سرعت داشتم رد شدم یه صدای بدی از کمکها در امد که ترسیدم تو سرعتم صدای باد و صدای موتور عصبی میکنه ادمو ماشین سر پیچ انگار تو دست ادم نیست
چند بارم نمایندگی رفتم ولی کاری نمیکنن
ببخشید مقصودم ناراحت کردن کسی نبود
mohammad reza
۲۰ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز مبارکتون باشه این ایراداتی که گفتی تقریبا همون ایرادات 530 هست کمکها رو توی 530 با گارانتی عوض میکنن بهتر میشه یا اینکه خود مالک با هزینه شخصی ماکسیمایی میکنه حل میشه فرمانش تیزه ولی عادت میکنی موتور 2000 مربوط به 530 توی دنده های 1 و 2 شتاب کمی داره ولی توی سر بالایی و جاده خیلی عملکرد خوبی داره به هر حال اکثر مالکهای 530 ازش راضی هستن ولی در مورد 550 و گیربکس اتوماتیک نمیتونم نظر بدم
على
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داداش محمد رضا کمک ها واقعا نرم و عالىى هست حتما تست کن با ۵٣٠ خیلى فرق داره ، ایشون با سرعت بالا از روى موانع رد شده که هر ماشینى سوارى باشه کمک ها صدا میده ، متاسفانه انتظارى که ما از اتوماتیک داریم اینه که انتظار داریم مثل دنده اى با دنده یک ۶٠ تا ر کنیم در صورتى که این اجازه را به ما نمیده و نرم و طبق اصول دنده عوض میشه و شتاب میگیره ، مورد بعد اینکه انتظار یک ماشین بالا ١٠٠ میلیونى داریم در صورتى که باید انتظار در حد خودش را داشته باشیم نه یک ماشین بالا ١٠٠ میلیون تومان . متاسفانه در شهر خودمون هم میبینم مثلا پشت چراغ قرمز طرف سبز میشه جورى پاشو رو گاز میزاره و با دنده یک میره که باور کن با خودم میگم الان موتور پایین میاد و وسط بلوار میوفته ، از ماشین هاى اتوماتیک خدایى من پشت یه سرى دیگه هم نشستم مثل مگان مثل تویوتا و … به این شکل یک دفعه شتاب نمیگیره مگه ماشین هاى بالاى ١۵٠ میلیون ، چیزى که من از اتوماتیک تجربه کردم نرم و متعادل دنده عوض کردن هست
mahdi
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام
من ۵۵۰ اتوماتیک دارم چراغ چکش روشن شده ولی هنوز ۳۰۰۰ تا
کار نکرده که ببرم گارانتی به نظر شما چیکار کنم ایا مشکل ساز نیست ?
یا همین تعمیر گازهای معمولی بدم دیاگ بزنند ?
على
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام داداش یه نمایندگى ببر راحت با خیال راحت برات چک کنن دست هر کسى نده
حامد
۲۱ خرداد ۱۳۹۴من الان یک هفته هست 550 دستی خریدم اصلا ماشین راحتی نیست روی کوچکترین دست انداز و مانعی صدای زیادی از زیر و عقب ماشین میاد نمایندگی میگه از چرخ زاپاس توی صندوقه ولی اونم در آوردم رفتم توی خیابون بازم روی مانع صدای زیادی میده
ضمنا کولرش نصف کولر سمند هم نیست
من که به نسبت قیمتش راضی نیستم کاش یکم صبر میکردم
على
۲۲ خرداد ۱۳۹۴سلام حامد جان ، اطمینان دارى که کمک ها مشکل نداره ، والا من دارم رو موانع نرم هست ، الان ببینى نظرات را هرکى داشته با این مورد اصلا مشکلى نداشته جز اون دوستمون که میگه به شدت رد شده که هر ماشینى این مشکل را داره ، جالبه که این مسئله که همه میگن خوبه شما ایراد میگیرى ، به نظرم ببر جایى نشون بده ببین چى میگن
وحید
۲۳ خرداد ۱۳۹۴بنده حدود ۱.۵ ماه هست که ۵۵۰ دستی دارم و ۴هزارتا هم باهاش رفتم. همه چیزش تا الان خوب بوده . قیافهی خوب، شتاب خوب، مصرف مناسب، کولر خوب، نرمی قابل قبول و…
به جز ۲مورد که مشابه ۵۳۰ هست و توی این مدل هم هنوز حل نشده:
۱- مشکل رینگ و لاستیک؛ عدم امکان تعویض با سایز بزرگتر
۲- مشکل کوبش کمک؛ کافیه یهکم، فقط یهکم توی دستانداز سرعت داشته باشم… گوووپ! کمکهای جلو شدیدا میکوبن
رینگ و لاستیک که راهحلی نداره! ولی برای کمکها چه پیشنهادی دارید دوستان؟
على
۲۳ خرداد ۱۳۹۴سلام وحید جان ، من خودم تا حالا با شدت از موانع رد نشدم اطلاع دقیق ندارم ، اما برا رینگ لاستیک داداش چه اصرارى هست از فابریکى در بیاد ؟؟؟ درسته که مثلا اسپرتى بشه شیک تره اما همیشه خوب نیست و من هرکیو دیدم این کارارو رو ماشین هاى دیگه کرده یه جورى شده تو ماشین که میشینى یه حالیه ، این نظر شخصى منه ، برا کمک ها شنیدم مال ماکسیما بهش میخوره و میشه تغییرش داد
وحید
۲۴ خرداد ۱۳۹۴سلام علی آقا…. ممنون از پاسختون
من زیاد اهل اسپرتی کردن ماشین نیستم ولی رینگ و لاستیک این ماشین نسبت به جثهش کوچیکه. اگه میشد مثلا رینگ رو 16 انداخت خیلی چهرهی ماشین بهتر میشد.
در مورد کمکها، با گارانتی تعویض میکنن ؟ چون شنیدم واسه 530 بعضیا رو با گارانتی تعویض کردن
على
۲۴ خرداد ۱۳۹۴والا من راضى بودم ، اصلا دنبالش نبودم اونم از دوستان شنیدم ، کار یه نصف روزه برى یه پرس و جو بکنى داداش ، من کلا از اسپرت و این چیزا بدم میاد ، اصلا خوشم نمیاد با ظاهر دست بزنم
وحید
۲۳ خرداد ۱۳۹۴در کل باید مواظب برادر چین ناقلا باشیم که ما ایرانی ها رو توی صنعت بقول خودشون در حال پیشرفت خودروشون موش آزمایشگاهی نکنن …که ظاهرا بهترین بازار 80 میلیون نفری برای سیستم آزمونو و خطای فروش اونهاست …
على
۲۴ خرداد ۱۳۹۴داداش وحید یه سوال :
الان مثلا پژو ٢٠۶ یا سمند یا پراید تک تک قطعاتشون کجایی هست ؟؟؟
همه چین هست اما درجه ٢ و ٣
فقط اسم فرانسه و کره یدک میکشه ، داداش موش ازمایشگاهى چیه الان تو خیلى از کشور ها داره فروش میره اما به اسم چرى
فقط ایران نیست ، الان در امارات و کشور هاى خلیج فارس فروش داره ، الان قیمت امارات همین ماشین ۴۶٠٠٠ درهم هست
اگه ماشین ازمایشگاهى بود هیچوقت اجازه ورود به این کشور ها داده نمیشد ، قبول دارم نیاز به تغییراتى داره اما نسبت به محصولات سایپا یا ایرانخودرو یه سر و گردن کامل بالاتر و بهتر هست ، این ماشین باید با هم رده خودش مقایسه بشه نه با ماشین هاى رده بالاتر خودش
حامد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴علی آقا مثل اینکه خیلی از سازنده ماشین راضی هستی چون مطمئنم خود ماشین این همه تعریف نداره
هر چی میگذره از صدای کمکها بیشتر عصبی میشم یعنی حیف 50 تومن که بدی این لگن رو سوار بشی حیف
کاش یکم بیشتر صبر میکردم
على
۲۴ خرداد ۱۳۹۴هر کسى نظرى داره یکى ١ ماه ماشین لگن میکنه یکى هم اصولى راه میبره و از هر مانعى با ٣٠ تا رد نمیشه و راضى هست ، تمام نظرات بخونى هم خوبیاشو گفتم و هم بدیهاش ، این شرکت نه مال بابامه نه به من چیزى میرسه ، خودم این ماشین دارم و فقط دارم تجربه خودمو میگم ، من نرم از رو موانع رد میشم و مشکلى ندارم ، حتما بیام بگم مشکل دارم و صدا میده ؟؟؟ چشم مشکل داره و صدا میده ، راضى هستین ؟؟؟
خوب داداش شما میگى بد هست چرا نمیفروشى سمند یا پرشیا نمیگیرى ؟؟؟ اینجورى راحت میشى از این ماشین ، من نمیدونم چرا یکى که حرف میزنه ربط میدین به شرکت مگه من از شرکت حرف زدم ؟؟؟ من از ماشینى که دارم حرف میزنم و تعصبى هم ندارم دیدى که برا شتاب و مصرف هم گفتم ، دلیل نداره چیزى که من ندیدم رو بیام بگم راضى نیستم
داود
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ببین تو اصلا 550نخریدی هی نگو ای کاش کمی صبر میکردم
جواد
۳ مهر ۱۴۰۲من از آینده اومدم سال 1402 همین مدل الان 550 میلیون معامله میشه🙃
ارمین
۲۴ خرداد ۱۳۹۴حامد جان منم مثل شما واقعا پشیمون هستم جمع کردن 50 تومن اسون نبود ولی ….
على
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ارمین جان مگه من پولم دزدى بوده ؟؟؟ تو این شرایط الان ، ٢٠ تومان هم پول هست چه برسه به ۵٧ تومان ، اما من خدایى راضى هستم ، خدا شاهد هم هست این مشکلات که برا کمک گفتین من ندیدم ، خدایى مشکل ارمین جان فکر میکنم که توقع و انتظارى که دشتین بالاتر از این حرف ها بوده و در حد ماشین ١٠٠ تومانى انتظار دارین این حدس من هست در صورتى که در حد و اندازه خودش باید انتظار داشت ، من خودم یه ریال یه ریال جمع کردم ، قبلا هم گفتم ٣ ماه تحقیق کردم از همه و استفاده کردم
جک
ایکس ۶٠
ایکس ٣٣
جیلى
h330
h320
هرکدوم نشستم و استفاده کردم و از صاحبشون تحقیق کردم ایراداى بدى داشتن ، این ماشین کوترین ایراد را داشت ، به نظر من اگه فروختین سمت کلا چینى ها نرین چون همشون یه تیکشون میلنگه ، یا فعلا ماشین ارزون قیمت تهیه کنین تا جمع کنین و ماشین بالا ١٠٠ بگیرین یا دست دو خارجى ، البته ببخشید من پیشنهاد دادم
MVM 550 CVT
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سلام دوباره خدمت دوستان
در این که ماشین های چینی بی کیفیت و با خدمات ضعیف هستند شکی نیست . یکی کمکش ضعیفه- یکی موتورش ضعیفه – یکی اتاقش مشکل داره . اما همانطور که قبلا هم بطور کامل توضیح دادم انتخاب یک خودرو بروز و با شمایل متفاوت در بازار خیلی محدوده و از اون دوستانی که می گویند : حیف پولی که به این ماشین دادم یک سوال دارم .
بجای MVM550 کدوم خودروی چینی یا داخلی بین 50 تا 70 میلیون رو پیشنهاد می دهید که مشکلی نداشته باشه؟؟ اگر هست ممنون می شوم راهنمایی کنید تا سایرین هنگام خرید اشتباه شما رو نکنند.
درحالی که من با MVM 550 گیربکس اتوماتیک تا الان نزدیک به 1000 کیلومتر رانندگی کردم و ماشین نرم و بی سر و صدای بوده و چون هنوز درحال آبندی ماشین هستم حداکثر سرعتم 100 کیلومتر بر ساعت بوده و تا الان کاملا از خریدم راضی هستم چون:1-گیربکسش اتومات و بی مشکل هست
2-فنر و کمکش نرم و بی صدا هست
3 – فرمان نرم
4-سانروف بدون مشکل
5-سیستم تهویه بدون مشکل و پرتاب باد قوی
6-سیستم صوتی با بلندگو های ضعیف
و بنظرم در حال حاضر و با این وضعیت بازار خودرو که بی سرو سامان هست . میتونه انتخاب خوبی باشه البته (فقط برای مصرف کننده).
على
۲۵ خرداد ۱۳۹۴گل گفتى داداش ، متاسفانه این دوستان فکر میکنن که من تعصب دارم و دارم دروغ میگم ، الان یه تجربه کار با دنا مثلا گذاشته تو یکى از سایت ها برن بخونن ببینن طرف چى نوشته براش ، ٢ روز برن دم در نمایندگى سایپا و ایران خودرو اونوقت متوجه میشن ، فکر میکنن من حرفى میزنم الکى و دروغ هست ، خداروشکر که شما هم یه توضیح دادین
mahdi
۲۶ خرداد ۱۳۹۴والا منم دارم حدود ۳۰۰۰ تا کار کرده دوتا مسافرت باهاش رفتم
اولش یه سری ایرادات داشت مثله درگیر بودن ترمزها ‘مصرف بالا ‘شتاب کم ‘
ولی الان خداروشکر شکر درست شده و ازش راضیم ‘ در کل چون ماشین اتومات
شتاب اولییش کمه ولی انصافا تو جاده ۱۹۵ تا رو باهاش راحت رفتم دوستانی که
میخوان تا ۶۰ تومن هزینه کنن گزینه خوبیه اگرم نه که برنامه دنبال ماشینهای کارکرده
۲۰۰۶ برندهای معروف و شناخته شده که اونام الان عمر مفیدشون تموم شده و هی باید خرجشون
کنی حالا خود دانید !!!!!?
على
۲۶ خرداد ۱۳۹۴مهدى جان ، الان مصرف رو چنده تقریبا
mahdi
۲۶ خرداد ۱۳۹۴بطور متوسط صدی ۸ تازه شنیدم واسه گارانتی و سرویسهای اولیه که ببری
بگی مصرف بالا !هستش بازم این قابلیت و داره که مصرفش کاهش پیدا کنه :-)
MVM 550 CVT
۲۶ خرداد ۱۳۹۴علی آقا که هم اسمیم
دادش ممنون از تاییدات دیدم داری حرف حق میزنی گفتم منم تجربه همراه با واقعیتم رو ضمیمه نوشته شما کنم
درضمن مصرف رو ی حالت متوسط سوخت نمایشگرش بدون کولر 7.5 و با کولر 9 نشون میده
درضمن دوستان من قبلا پراید — 206 تیپ 3 – سمند ال ایکس – پارس – ال 90 LPE2 داشتم حلا اومدم سراغ این چینی تازه وارد. موفق و سربلند باشید
امیرحسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۴آقا جون مادرتون یکی بگه این چرا آمپر آب نداره؟!!!!!
على
۲۸ خرداد ۱۳۹۴سلام ، داداش امپر نداره ، شما زمان استارت رو صفحه علامت دما اب داره ، تعجب میکنم چجور دفترچه را نمیخونین ، دما اب اگه از حد مجاز بالاتر بره اون چراغ روشن میشه و شروع به بوق زدن میکنه ، شما فقط ١٠ دقیقه همینجورى دفترچه راهنما رو میخوندین دقیق نوشته ، الان خیلى از ماشین هاى جدید امپر دیگه ندارن
احمد
۲۸ خرداد ۱۳۹۴سلام
دوستان این خودرو آمپر نشان دهنده دمای آب موتور رو نداره ، اگر موتور جوش آورد از کجا میشه فهمید ؟
اینطوری موتور جام میکنه
لطفا دوستان که تخصص دارند و یا این خودرو رو دارند پاسخ بدن
متشکر
على
۲۸ خرداد ۱۳۹۴سلام ، داداش امپر نداره ، شما زمان استارت رو صفحه علامت دما اب داره ، تعجب میکنم چجور دفترچه را نمیخونین ، دما اب اگه از حد مجاز بالاتر بره اون چراغ روشن میشه و شروع به بوق زدن میکنه ، شما فقط ١٠ دقیقه همینجورى دفترچه راهنما رو میخوندین دقیق نوشته ، الان خیلى از ماشین هاى جدید امپر دیگه ندارن
ارمین
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بله امپر اب نداره واسه منم هنوزم جای سوال هستش گفتن اگه دما بالا بره و جوش بیاره چراغ اخطار روشن میشه اما فکر میکنم امپر اب جز واجب واسه ماشین هست که راننده درجریان عملکرد ماشین باشه و حد اقل زمان رو واسه.این که وقتی داشت امپر بالا میرفت رو داشته باشه یکاری کنه اسم چندتا ماشین رو.با برند مطرح اوردن که اینجوریه اما فکر میکنم مقایسه کاملا اشتباهیه
على
۲۸ خرداد ۱۳۹۴چرا اشتباه هست ؟؟؟ شما بهتره برین داداش ببین اون سرى خودرا ها رو ، الان خیلى از خودرو ها هستن که دیگه اون امپر را ندارن ، یه گشتى بزنین میبینین ، این سرى خودرو ها هوشمند هستن همه چى ، شما هر مشکلى موتورى و چرخى و … خدایى نکرده پیش بیاد به صورت الارم روى صفحه نشون میده حتى ترمز ها
محمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴علی آقای عزیز
من به دلیل اینکه میخواهم یه ماشین برای استفاده کاری بخرم ، این ماشین یکی از انتخابهایم بوده و به این دلیل تمام این نظرات و پاسخ های آنها را خواندم مخصوصا پاسخهای شما را برای تک تک سوالات مطرح شده.اما برای من جای تعجب داره که تقریبا و با شدت بسیار از این ماشین دفاع میکنید.
قابل ذکر است که بنده از سال 1370 تا کنون انواع و اقسام ماشینهای قدیمی کاربراتوری انژکتوری و اتومبیلهای داخلی و خارجی و با قیمتهای حدود 300میلیون را داشته و دارم.
هم شما و هم باقی دوستان باید بدانید که چراغ آب اصل جای آمپر و چراغ آب(باهم) را نمیگیرد حتی اگر پورشه یا مازراتی و … این کار را کرده باشند. این چراغ منو یاد رنو5 قدیم انداخت که همین امر باعث سوختن واشر سرسیلندر برای بنده در سالهای قدیم شده بود. این آمپر نداشتن اصلا جای دفاع ندارد و از نظر بنده کاملا مردود است.
على
۳۰ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز میشه بفرمایین من کجا دفاع کردم ؟؟؟ بخونین نوشتم که اگه داشت خیلى بهتر بود و نداشتن خلل در کارکرد ایجاد نمیکنه ، لطفا درست بخونین ، من هرچى بوده حتى معایب را گفتم اکه واقعا همه نظرات منو میخوندین دقیق همه چیو میگم ، لطفا با دقت بخونین ممنون
احمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴آقا علی عزیز
الان فورد موستانگ و بنز های جدید هم هنوز همون آمپر آب رو دارند،یک سرچ بکنی میبینی ،هیچوقت یک چراغ نمیتونه جای یک آمپر رو بگیره
الان پراید هم همون چراغ رو داره که وقتی داغ میکنه و آمپر بالا میره اون چراغ قرمز رنگ روشن میشه ولی چه فایده…
آقا علی اگر از برند های دنیا ماشینی سراغ داری که این آمپر رو چه بصورت دیجیتالی و چه عقربه ای حذف کرده بگید ما هم بدونیم
على
۲۹ خرداد ۱۳۹۴من دلیل نداره بگم ، شما میخواى اطلاعات کسب کنى خودتون برین بگردین پیدا کنین ، من مگه میگم همه ماشین ها ؟؟؟ که شما میگین این و اون
شما همون پراید بخر امپر داشته باشه
محمدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴باسلام خدمت دوستان
بنده نزدیک به 50روزه که 550 رنگ سفیدثبت نام کرده ام اما هرچه به نمایندگی سرمی زنم
میگن رنگ مشکی داریم منم علاقه ای به رنگ مشکی ندارم نمی دونم پس بزنم یایکی دو ماه دیگه وایسم یا مشکی رو بردارم ولی واقعا شرکتش خیلی مزخرفه
نظرشما راجع به لیفان x60چیه ؟ازاین ماشین بهتر نیست
على
۲۹ خرداد ۱۳۹۴داداش من داشتم و کار کردم ماشین خوبى هست اما در سرعت بالا ١٠٠ بوى بنزین به شدت داخل میاد و صدا موتور زیاد هست ، کدوم شهر هستین شما
رضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴محمد رضا جان x60 خیلی ماشین خوبیه اما x50 هم دارن ثبت نام میکنن ظاهرا ماشین خوبیه یه تحقیق بکن
امیرحسین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴سلام علی جان.اتفاقا من دفترچه رو کامل مطالعه کردم.میدونم به جای آمپرچراغ هشدار داره.ولی این چه ربطی داره!اصلا کاری به جوش آوردنم نداریم.مثلا تو زمستون اگه ترموستات عمل نکنه ودمای موتور پایین باشه وبخاری عمل نکنه از کجا باید این موضوع رو فهمید!؟من این ماشینو 1 ماه خریدم.ازشم راضی ام.ولی فکر کنم تو این مورد شرکت سوتی داده!!!!
على
۲۹ خرداد ۱۳۹۴امیر جان ، من همین مورد هم سوال کرده کرده بودم کلا اگه در دما و اب مشکلى پیش بیاد بالا یا پایین باشه اون الارم را میزنه ، سوتى من موافق نیستم ، درسته اگه بود خیلى بهتر بود اما نبودش معنى مشکل ایجاد شدن نیست امیر جان . اینجورى که من پرس و جو کردم و خوندم و از نمایندگى هم امار گرفتم و خود تعمیر گاه اینو به من گفتن که هر مشکلى ایجاد بشه هوشمند این الارم به صدا در میاد و چراغ روشن میشه
محمد رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه من حدودا دوماه هست که 550 دنده ای دارم خیلی هم راضی هستم یه شمال هم رفتم ظرفیت تکمیل صندوق پر از بار کلا 700 کیلو وزن تو ماشین بود سربالای راحت رفت کولر روشن ترمز عالی تازه یه مسیری حدود دو کیلومتر فرعی رفتم تو دل کوه که سر بالای افتضاح داشت راحت رفتم بالا..ببخشید یه سری دوستان یه مشکلاتی رو میگن که بر می گرده به اینکه یا راننده نیستن یا دارن ماشین رو با یه ماشین صد میلیونی مقایسه میکنن..من 405 داشتم پرشیا داشتم 206 داشتم تیبا داشتم خدای از همشون بهتره فقط 206 شتاب بیشتری داشت که اون هم طبیعی هست تازه 206 مدل 85 نه این 206 های الان ..دوستان یه کمک میخوام کسی واسه سپر عقب 550 یه فلاپ ساده سراغ نداره..؟؟مثل این فلاپ ساده ها که به عقب تیبا میندازن منبع اگزوز معلوم نشه..خدای من تنها مشکلی که باهاش دارم همین معلوم بودن منبع اگزوز هست البته تو خیلی از ماشینها معلوم هست مثل بی ام و ایکس3 ولی اگه کسی سراغ داشت کجا داره بگه ممنون میشم کلا لوازم اسپرت کجا گیر بیارم براش …در مورد علائم و آمپر آب شما قبل استارت وقتی سویچ رو باز کنید به طور اتوماتیک کلیه سیستمها چک میشود در صورت مشکل چراغ مربوطه روشن میمونه در این مورد نگرانی وجود نداره و در اخر دوستان کلا دارید یه ماشین میخرید پنجاه میلیون نه دویست میلیون دنا خوبه بخریم چهل و پنج میلیون با موتور سمند… موفق باشید
على
۳۰ خرداد ۱۳۹۴سلام داداش کدوم شهرین شما ؟؟؟ معمولا تو هر شهرى یه سرى اسپرت کار هستن که خودشون میتونن یه سرى لوازم را بسازن ، یه تحقیق کنى فکر کنم بتونى پیدا کنى ، از نظر پشت ماشین تقریبا شبیه یه سرى هیوندا هست که فکر کنم از نظر ابعاد بخوره بهش
MVM 550 CVT
۳۰ خرداد ۱۳۹۴علی آقای گل
سینی زیر موتور نصب کردی شما ؟ و اگر نصب کردی آیا با 530 سینیش فرق میکنه؟
على
۳۰ خرداد ۱۳۹۴سلام بله نصب شده ، همون سینى ۵٣٠ هست اما طریقه نصب و پیچى که میخوره فرق داره
على
۳۱ خرداد ۱۳۹۴خیلى برام جالبه ، اون اقایى که عقده داره ، الان من چى گفتم امتیاز منفى داده ، فقط مشکل داشتن خودتو نشون میدى ، پرسیده دوستمون سینى بستى میکم اره ، این منفى داره ؟؟
محمد رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴سلام علی آقا
من در تهران هستم رفتم چراغ برق لوازم اسپرت چیزی براش نداشت البته چون ماشین جدید هست چیزی براش نیومده ولی الان برام مهم یه زیر سپر عقب ساده هست که بتونم باهاش جلوی دیده شدن اگزوز رو بگیرم اگه سراغ داری بگو یا اگه میدونی کدوم مدل هیوندا سپرش شکل این هست بهم بگی ممنون میشم
على
۳۰ خرداد ۱۳۹۴داداش اونجا که فقط اماده داره ، سمت ستار خان یه چند تا اسپرتى هستن که شنیدم سفارشى هم کار میکنن یه سر بهشون بزن
منصور
۳۰ خرداد ۱۳۹۴آقا یان محترم که 550 اتومات خریدن بالاخره خرید را توصیه می کنند یا خیر.
داود
۲ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز، من مدتیه که این ماشین رو دارم و حدود 2500 کیلومتر رانندگی کردم، اگر بخواهیم منصفانه ارزیابی کنیم، در مجموع ماشین خوبیه و در مقایسه با تولیدات داخلی واقعا راضی کننده است، اما اگر بخواهیم با خودروهای بالای 100 میلیون مقایسه کنیم خب قطعا راضیمون نمیکنه.
نکات مثبت:
– رانندگی نرم و بی صدا
– موتور پر شتاب مخصوصا در سربالایی ها
– هندلینگ خوب سر پیچ ها
– کولر خوب
نکات منفی:
– به نظرم کمی پر مصرف هست که شنیدم با مکمل بنزین حل میشه و یا نمایندگیها مشکل رو حل میکنند.
– شتاب گیری اولیه ماشین متوسطه
– صدای موتور در هنگام معکوس کشیدن در مدل اتوماتیک کمی نا معموله
محمد رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز کسی دفترچه راهنمایی 550 داره من تو سایت خود مدیران خودرو هم رفتم بقیه ماشین ها رو داشت 550 نبود ممنون میشم اگه کسی داره بگه از کجا گرفته یا لینک یا آدرس سایت رو بگه من هم بگیرم با تشکر
على
۳۱ خرداد ۱۳۹۴داداش تو خود ماشین باید تحویلت میدادن ، اگه ندادن باید برى ازشون بگیرى
mvm 550 cvt
۳۱ خرداد ۱۳۹۴آقا منصور
اگر قبلا مثل من حداکثر ماشینت ال 90 بوده – می تونم به جرات بگم ماشین نرم و خوبیه تا حالا 800 تا باهاش رانندگی کردم ، راضی هستم – فعلا تو این رنج قیمت امکانات خوبی داره و بنظرم نسبت به دنده ایش با صرفه تره.
یکم مصرفش نسبت به ال 90 بیشتره اونم فکر کنم بخاطره دنده اتومات هست
کولرش قویه اما اتومات نیست.
درضمن تشکر از شما علی آقا بابت جوابتون
على
۳۱ خرداد ۱۳۹۴منم کاملا موافقم باید با ماشین رده خودش مقایسه بشه بخواى با تویوتا و … مقایسه کنى نخرى بهتره
محمد رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز کسی دفترچه راهنمایی 550 داره من تو سایت خود مدیران خودرو هم رفتم بقیه ماشین ها رو داشت 550 نبود ممنون میشم اگه کسی داره بگه از کجا گرفته یا لینک یا آدرس سایت رو بگه من هم بگیرم با تشکر لطفا جواب بدید
محمد
۱ تیر ۱۳۹۴سلام.من mvm 315 دارم قبل خرید خیلی تحقیق کردم همه میگفتن نخر کلی از بدی براش میکفتن داخل اینترنت و بنگاه معاملات .در صورتی که من رفتم خریدم البته کار کردش یه کلمه میگم ماشین های ام وی ام شرف دارن به محصولات داخل. یجور میگن مشکل داره انگار ماشین های داخلی بی عیب هستند. تمام افرادی که نظر منفی میدن تماما افرادی اند که اصلا یا سوار نشدن و حتی نداشتن با قاطیت کامل میگم و یه سری افراد گماشته شده برای خراب کردن شرکت هستند و تو سری زدن توی قیمت و کیفیت ماشین به خاطر تولیدات داخل. من الان ۴ ماه دارم از همه چیزش راضی صدر صدم. .در ضمن داخل هر خط تولیدی خلاصه ممکنه یه سهل انگاری های بشه و از هر ده مورد تولید دو مورد در بباد که یه سری مشکل جزیی داشته باشه. که به شانس به کی بی افته.اما اگر هرکی میخواد صادقانه بدونه و تحقیق بکنه درموردشون از مصرف کننده ای که داخل خیابون میبینید بپرسید و تحقیق بکنید بهتون قول میدم 90 درصد راضی هستند. در ضمن این ماشین ها با خودرو های بالای 50 میلیومی مقایسه نکنید شما هم نون میخواید هم خرما رو نمیشه که. شما ممکنه 405 بخرید خوب بهتون شتاب موتوری و قدرت موتوری بالاتر میده اما سواری اشغال و قیافه ای بی کلاس و خط کشی و بدون امکانات رفاهی. اما این ماشین ها امکانات رفاهی و ظاهر شکیل تر میدن با شتاب موتوری پایین تر و قدرت موتوری کمتر. بعضی ها ماشین با اسب اشتباه میگیرن یا فکر میکنن میخوان ماشین مسابقه.اگر میخواید استفاده از ماشین کنید و باهاش کورس نذارید بهتزین انتخاب همین هاست .
على
۱ تیر ۱۳۹۴موافقم ، متاسفانه سوار نشده الکى میان نظر میدن ، جلبه که طرفدارى مثلا دنا میکنن ، جالبه بالا ببین نوشطه دوستمون سینى بستى نوشتم اره ، اومده اینقدر عقده داره منفى داده
محمد رضا
۱ تیر ۱۳۹۴سلام علی آقا شما دفترچه راهنمایی 550 رو دارید من زنگ زدم نماییندگی گفت هنوز شرکت به ما نداده
می خواستم ببینم اگه شما دارید امکانش هست من ایمیل بدم برای من میل کنید
خیلی ممنون میشم وتشکر
على
۱ تیر ۱۳۹۴داداش کتابچه هست ، فایل pdf نیست که ایمیل منم ، بهت دروغ گفتن خودشون برداشتن ، خود شرکت با هر ماشین ارسال میکنه ، ربطى نداره که رسیده یا نه
على
۱ تیر ۱۳۹۴داداش دفترچه هست ، فایل pdf نیست ، بهت دروغ گفتن ، خود نمایندگى برداشته ، از خود شرکت با هر ماشین یکى ارسال میکنه
mvm550 cvt
۱ تیر ۱۳۹۴سلام آقای محمدرضا
دفترچه راهنما رو باید هنگام تحویل خودرو و داخل پک تجیهزات جانبی از نمایندگی تحویل بگیرید . من که همراه با لوازم جانبی یک دفترچه راهنما و کتابچه دعا داخل بسته بندی تحویل گرفتم.چون خودرو تازه وارده دفترچه راهنما هنوز روی سایت آپ نشده. و مطالبش خیلی زیاده شرمنده که نمی تونم براتون اسکن کنم. موفق باشید .
رامين
۱ تیر ۱۳۹۴سلام اقایون من این ماشینو ٢ هفته هست که دارم توی اتوبان خیلی نرمه ولی توی دست اندازهای ریز و کوچیک صدای داخل خیلی زیاده صدای کمک فنراش زیاده وقتی توی کوچه که اسفادتش خوب نیست زیاده
این مشکلو شما هم دارین؟
على
۱ تیر ۱۳۹۴من ندارم داداش
داود
۲ تیر ۱۳۹۴منم این مشکل رو ندارم
mahdi
۱ تیر ۱۳۹۴اقا دروغ چرا منم این مشکل و دارم رفتم باد نیتروژن زدم که بهتر شه اما
نشد بگمونم اینام مثل ۵۳۰ کمکاشون ایراد داره ولی من که راضیم ‘ به منم دفترچه ندادن
هی امروز فردا میکنن علی اقا چندتا کارکرد باید بری سرویس ?
على
۱ تیر ۱۳۹۴والا شاید من چون اروم رو موانع میرم و تا حالا خاکى و اینجور جاها نرفتم متوجه نشدم ، تو دفترچه زده ۵ هزار تا یا ۶ ماه ، یعنى دفترچه گارانتى هم ندادن بهتون ؟؟؟
حسین
۲ تیر ۱۳۹۴دوستمان فقط بگید نسبت به پارس و سورن بهتره یا نه از نظر فنی میگم اگه بهتره که برم بگیرم چون نظرم همین ماشین کمک و غیر کمک را میشه یه کاری کرد مشکلاتی در گیربکس و گرم شدن داره یا خیر ؟
داود
۲ تیر ۱۳۹۴آقا اگه میخوای با سمند و پارس مقایسه کنی باید بهت بگم که شک نکن نسبت به اینا حرف نداره
على
۲ تیر ۱۳۹۴شک نکن داداش حتى از دنا و ال ٩٠ و … هم بهتر هست یعنى شک نکن داداش