جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو میکند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز بهظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانستهاند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا امویام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات امویام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت میدانند و بعضیها هم به جاذبههای بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفتها و گلایههایی که وجود دارد، خودروهای امویام بهآرامی و نرمی هر چه تمامتر در حال ورود به لایههای گوناگون بازار هستند. بگذریم!
چندی پیش از خودروی امویام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
خلاصه بررسی MVM 550
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید. کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد. مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلیمتری چینی ارزانی دارد.
جمعبندی نهایی
برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبههای مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمیتواند شوق برانگیز باشد و حتی میتواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 میتواند ارائه گر ویژگیهای درخشانی در برابر بهای پرداختیاش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه میکند که وجود همین امر بهتنهایی میتواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرمزده سازد.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»با هزینه ای که بهطور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف میکنید، چری این امکان را به شما میدهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئلهاند که وسایل نقلیه چینی ویژگیهای سطح پایینی را از خود بروز میدهند.
مشخصات فنی MVM 550
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سیسی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلیمتر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبهدنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر
2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینههای برقی جانبی به همراه گرمکن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
4 عدد بلندگو، استریو
صندلیها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگهای آلومینیمی
لامپهای مه شکن جلو
برخی از تیپهای این خودرو که در بازار چین عرضه میشوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبتنام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT) [دانلود ویدئو]
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان
لطفا راهنمایی کنید j5 بگیرم یا ام و ام 550 اتومات ، کسی جواب نداد!!! کدومش بهتره که هزینه کنم ..ممنون
على
۱۱ تیر ۱۳۹۴عباس جان به نظر من ۵۵۰ ، من جک کار کردم ، تعدادى از مشکلات ، بارندگى شدید باشه از سانروف آب میاد ، تو گردنه و سر بالایى ها کم میاره ماشین ، رنگ سپر ها با کارواش رفتن ریختگى پیدا میکنه ، اما از نظر داخل اتاق واقعا شیک هست
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام
علی جان تو مشخصات فنی جک و 550 مطالعه میکردم دیدم جی 5 با اینکه موتور 1800 داره ولی قدرت اسب بخارش از 550 که 2000 کمی بیشتره علت چی پس نباید کم بیاره درسته یا نه لطفا اگه اطلاعات دارین راهنمایی کنید.
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴قدرت موتور جک 141 اسب بخار حجم موتور 1800 سی سی
قدرت موتور ام و ام 550 139 اسب بخار حجم موتور 2000 سی سی
علت چی لطفا
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوستان
لطفا در مورد مصرف سوخت j5 اتومات و ام و ام 550 اتومات هم راهنمایی کنید
على
۱۱ تیر ۱۳۹۴داداش رک بگم این ها هر دو رو کاغذ هست اگه بتونى خودت کار کنى متوجه حرف من میشى ، امار رو کاغذ با واقعیت برا یه ماشین زمین تا اسمونه ، بستگى به نوع موتور و … داره مثلا ۲۰۶ برو ببین چند هست اما واقعا تو سربالایى و … کم نمیاره ، بستگى به ساختار موتور و … داره نه امار و ارقام اعلام شده ، الان ببین جک زده مصرف ۷ و ۸ اما رو ۱۰ میسوزونه ، جک تو سایت زده موتور میتسو بیشى اما سایت هاى خارجى بخون طراحى میتسو بیشى هست کپى بردارى ، اما برى نمایندگى میگن موتور میتسو بیشى روشه ، مصرفشون تا جایى که من داشتم و کار کردم هر دو در یه سطح هست تو مایه هاى سمند هست
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴ممنون از راهنمایی شما
عباس
۱۱ تیر ۱۳۹۴ممنون علی آقا
پس در عمل قدرت 550 بیشتر از جک است .
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۴عباس جان jac j5 از نظر ایمنی خیلی بالاتر از 550 هستش و 5 ستاره ایمنی گرفته در حالی که 550 اصلا تست ایمنی معتبری ازش نیست کیفیت رنگ هر دو.در یک سطح و بد هستش ولی موتور جک همانطور که خودت گفتی راندمان بالاتری داره و بطبع مصرف کمتر از نظر ظاهری و داخلی،هم جک خیلی شیکتر و به روزتر هستش و این نفوذ اب از سانروف رو من نشنیده بودم در ضمن گیربکس cvt که 550 داره میتونه در اینده بسیار دردسرساز باشه از دارندگان مورانو سوال بفرمایین
على
۱۱ تیر ۱۳۹۴رضا جان
۱ . از نظر ایمنى جک الان ۳ ساله اومده ایران برا همین تست ازش موجود هست ، اما ۵۵۰ هنوز ۶ ماه نیست تست هم راحت میتونى در سایت هاى مختلف خارجى ببینى اما تست ایران چون هنوز جدید هست نیست
۲ . براى کیفیت رنگ داداش اصلا موافق نیستم چون هر دو کنار هم ببینى حتى با لمس سپرها راحت میشه تفاوت را مشاهده کرد ، الان نمایندگى اینجا دقیق خودش اعلام کرده که به دلیل ریختگى رنگ جک زمانى که ریختگى بیش از حد زیاد شد براتون رنگ میکنیم
۳ . براى داخل خودرو موافق هستم بالا هم نوشتم جک زیباتر کار کرده ، اما جک تودوزى صندلى خوبى نداره اما ۵۵۰ چرم هست . از نظر ظاهر هم دیدکاه من اینه ۵۵۰ بهتر هست که البته ظاهر شخصى هست و برا هرکسى فرق داره
۴ . براى cvt هم بله یک زمانى ایران نبود اما الان یه سر به شرکت رنو به طور مثال بزن ببین همین ماشین هایى که داره ثبت نام میکنه اکثرا cvt هست تو سایت هم میتونین مشخصات ببینین نگین خودرو ، شرکت هاى دیگه هم به همین نحو ، در کل براى گیر بکس اگه مشکل پیش بیاد هر ماشینى باشه باید به نمایندگى مراجعه کرد نمیشه دست تعمیرکار معمولى داد
۵ . براى ساندروف هم من نمیگم که داشتم میتونین تو چند سایت که مثل اینجا مطالب قرار میدن یه گشتى بزنین ببینین که کاربرهاى دیگه هم نوشتن
۶ . براى مصرف هم نمیدونم که این ماشین داشتین یا دارین یا نه ، اما برا صحت حرف من از ۵ ۶ نفر که دارن بپرسین ببینین ، متعادل بین ۹ تا ۱۳ میسوزونه جک
mahdi
۱۱ تیر ۱۳۹۴دوستانی که قصد خرید دارن همون طور که قبلا گفتم اگه قصد خرید دارین علاوه بر اطلاعات دوستان به صورت حضوری هم تحقیق کنید من جزو نفرات اول بودم که ۵۵۰ اتومات گرفتم کسی نداشت که ازش تحقیق کنم و خوب و بد بودنش و بپرسم من خودم به شخصه راضیم واسه تو شهر حرف نداره هم از پرمصرف هم نرمی و راحتی تو سر بالایم خدایش نسبت به خودش خوب منیره اگه نخایم با ماشینای ۱۰۰میلیونی مقایسش کنیم از نظریه ظاهری هم خوبه فقط اپشنای داخلیش خیلی کمه نسبت به دیگر هموطنی هاش که دیگه چاره نیست و باید کنار اومد !
مصطفی
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام
از دوستانی که هم 530 و 550 سوار شده اند دو تا سوال داشتم
با توجه به اضافه وزن 550 نسبت به 530 آیا شتاب 550 کمتر شده است؟
سیستم تهویه 550 اتوماتیک است یا دستی؟
ممنون از لطفا دوستانی که پاسخ می دهند
على
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام داداش ببینین شتاب را اصلا نباید دستى و اتوماتیک مقایسه کنین ، تو تمام ماشین ها مدل دستى شتاب بالاترى داره ، اگه مدل دستى منظورتونه ، نه در اون حد نیست که متوجه بشى ، سیستم تهویه هم دستى هست
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام
علی آقا چندتا سوال راجع به این ماشین دارم
سیستم تهویه مطبوع این ماشین اتوماتیک هستش یا دستی؟
تهویه مطبوع برای سرنشینای عقب داره؟
شیشه هاش سولاره یا معمولی؟
جایی اسمی از کروز کنترل ندیدم آیا کروز داره یا خیر؟
ممنون
على
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام
تهویه دستى هست
عقب هم جفت شیشه عقب هست
شیشه ها رو متوجه نشدم منظورتون
کروز فابریگى نداره اما فابریکیش میاد
mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۴علی اقا شما دیگه چرا اونا دکورین والا من هرچی تلاش کردم هیچ بادی از اونجا نیومد یعنی اصلا به جای وصل نیست که بخواد بیاد ”””’
على
۱۲ تیر ۱۳۹۴مهدى جان من خودم تست نکردم فقط دیدمش گفتم حتما مال اونه
mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز هیچ یک از مواردی رو که عنوان کردی نداره عرض کردم از نظر اپشن در حد پرایده :-)نه خبری از تهویه واسه عقب ‘ نه چراغ مطالعه واسه عقب ‘ نه روشن شدن خودکار چراغها هنگام تاریکی ‘ نه امپر اب’ نه کروز کنترل’ نه ریموت زاپاس ‘نه شیشه سولار’ نه سیستم صوتی درست حسابی ‘ نه این که بخوام بدش و بگم نه ماشین خوبی ولی امکاناتش
کمه سمت ما ۴تا نمایندگی هست دیروز واسه گارانتی اولیه رفتم همشون میگن پذیرش نداریم چون نه تگنسینش و داریم نه قطعاتش و مجبور شدم برام ازادی واسه یه تعویض روغن ‘!!! در کل از خود ماشین از لحاظ موتوری و ظاهری حرف نداره ولی این داستانها داره
مسئولین خواهشن رسیدگی کنید :-):-):-):-):-):-)
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴علی آقا منظورتون از تهویه عقب که گفتید “عقب هم جفت شیشه عقب هست” را متوجه نشدم یعنی سرنشینای عقب باید شیشه را بدن پایین !؟ :))
بلخره برای عقب تهویه مطبوع داره یا نه چون من روی کنسول که ندیدم
شیشه سولار هم همون شیشه ضد اشعه UV هستش که الان حتی رو دنا هم گذاشتن
على
۱۲ تیر ۱۳۹۴تروخدا اسم دنا نیار ، التماس میکنم برو نمایندگى تعمیرگاه ببین جه اشغالیه
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۴علی جان من تجربه رانندگی با هر دورو داشتم و طبق اون نظر دادم
محسن
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان من قصد خریدmvm 550 اتومات دارم ممنون میشم کسانی که دارن بیشتر راهنمایی کنن
سامان
۱۳ تیر ۱۳۹۴علی جون من امروز برای اولین بار یه مسافرت حدود 300 کیلومتر رفتم ماشین در حالت اتومات خیلی گاز میخورد انگار همش در حالت معکوس کشیدن بود توام با صدای زیاد موتور هر جوری هم پامو رو پدال تنظیم میکردم مشکل حل نمیشد یکی دو بار رفتم رو حالت دستی کلی فرق کرد و صدای موتور کم شد ولی رو حالت اتومات اعصاب خورد کن بود ضمنا در زمان تعویض حالت دنده متوجه شدم تو اتومات از دنده 5 بالاتر نمیندازه و از سرعت 120 الی 130 ماشین بیشتر راه نمیره (در هر دوحالت دستی و اتومات) به نظر شما مشکل صدای زیاد موتور و دایم معکوس کشیدن چیه؟
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴سلام داداش ، والا من هنوز فرصت سفر پیدا نکردم و همش تو شهر بودم ، نتونستم تست کنم ببینم چجوریه ، یعنى با دستى بالا ۱۲۰ میرى و با اتوماتیک نمیره ؟؟؟ والا همه ماشین هایی که داشتم من تو سرعت بالاتر ۱۲۰ دور موتور چون بالاتر میره صدا موتور زیاد میشه و کاملا شنیده میشه ، اما هنوز سفر نرفتم ببینم چجوریه ، دقیق یه توضیحى میدى ؟؟؟
سامان
۱۳ تیر ۱۳۹۴علی جون این صدای زیاد موتور تو جاده و اینکه پاتو ثابت رو پدال گاز میذاری و ماشین همش گاز میخوره و انگار داره معکوس میکشه چیه؟ در ضمن ماشین من در هر دو حالت دستی و اتومات از 120 الی 130 بیشتر نمیره لازم به توضیحه کارکرد ماشینم 1760 کیلومتره
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴برا گاز زیاد خوردن که همه اتوماتیک ها گاز میخورن تا دنده عوض بشه برا همینه که مصرفون دقت کنى بیشتر از دستى ها هست ، اما باقى موارد من پرسیدم اطلاعى نداشتن میگفتن نباید اینجور باشه که راه نره ، اون دوست بالایى هم گفته بودن ، برا ایشون من پرسیدم ، گفتن نباید اینجورى باشه و به یه نمایندگى ببرن خوب هست ، اما خودم به شخصه تا الان موقعیت نبوده بیشتر از ۱۰۰ برم جون همش تو شهر بودم ، براى پدال گاز هم که داداش هر ماشینى که بخرى باید پات رو پدال گاز باشه و سرعت تنظیم کنى ، چون پاتو بردارى سرعت کم و فشار بدى هم زیاد میشه مگه این که کروز داشته باشه ، شاید هم من منظورتو بد متوجه شدم
mahdi
۱۳ تیر ۱۳۹۴محسن خان اگه قیافه’ نرمی و راحتی برات مهمه گزینه خوبیه من خودم جزو نفرات اول بودم که گرفتم یه سری معایبم که شامل ماشینهای چینی میشه رو هم باید درنظر بگیری درکل من راضیم :-)
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴مهدى جان شما چى ؟؟؟ مشکل سامان را داشتین ؟؟؟ تست کردین ؟؟؟
mahdi
۱۳ تیر ۱۳۹۴منم این مشکل و داشتم ولی الان قلقش دستم اومده نباید یه هو پاتو تا اخر رو گاز فشار بدی ‘ یه کم طول میکشد تا ماشین دو ور داره و دنده اضافه کنه وقتی پاتو تا اخر رو گاز میزاری پشت سره هم معکوس میکشه ‘ من ۱۹۵ تام باهاش رفتم در حالت اتومات خدایش تو جاده با ماکسیما رقابت میکنه :-)
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴مهدى جان در اصل پس مثل اول راه افتادنه که پاتو تا ته هم فشار بدى فقط گاز میخوره و ملایم دنده تغییر میکنه درسته ؟؟؟
عباس
۱۳ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان
لطفا در مورد تهویه mvm550 بفرمایید که دریچه سرنشینان عقب کجاست؟ یعنی باد از کجا میره عقب؟؟ ممنون
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴عباس جان اگه اون عقبى ها دکور باشه ، احتمالا نداره داداش
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴عباس جان شما هم مشکل سامان در سرعت بالا دارین ؟؟؟ تونستین تست کنین ؟؟؟؟
عباس
۱۳ تیر ۱۳۹۴علی جان من تازه گرفتم . بیشتر تو شهر بودم . البته یک سفر در حد 400 کیلومتر رفتم ولی به موتور فشار نیاوردم بابت آب بندی ولی در دور بالا کمی صدای موتور زیاد میشه…موقع سبقت شتابش خوبه حداکثر سرعتی که رفتم 120 بود .
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴خوب عباس جان همون تو سرعت ۱۲۰ کاز زیاد میخوره یا متعادله ، چون صدا موتور که همه ماشین ها رو ۱۰۰ و ۱۲۰ دور موتور بالا میره صدا میاد ،
عباس
۱۳ تیر ۱۳۹۴دوستان چراغ دور سویچ کسی میدونه علت روشن نشدنش چی؟ ماشین من روشن نمیشه.
على
۱۳ تیر ۱۳۹۴داداش دقیق میگى 0ه چراغى ؟؟؟ یا عکس قرار بده
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴علی آقا جایی که سوئیچ و وارد میکنی دورش یک حلقه طلق سفید رنگ هست که من فکر میکنم باید چراغ باشه یکی از همکاران 315 داره دور سوئیچ به همین شکل 550 هست و با نور ملایم روشن میشه …
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴من اصلا چک نکردن دور سوییچ رو دقت نکردم ، یه نگاه میکنم اطلاع میدم ، راستى دوستان هرکى سریعتر متوجه شد که مانیتور ۵۵۰ اومده سریع خبر بده به بقیه ، ممنون
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴داداش مال منم روشن نمیشه ، شاید طرح اون هست بدا زیبایی
lمحسن
۱۴ تیر ۱۳۹۴دوستان عزیز سلام من تازه mvm550 خریدم به نسبت قیمتش خوبه شتاب عالی امروز تست کردم 150 تا رو براحتی بدون اینکه صدای موتور زیاد بشه رفت نمیدونم بعدا چی پیش میاد ولی امکاناتش کمه چیزی که تعجب بر انگیز بود برام اینه که آمپر آب نداره یا من نتونستم پیداش کنم .داغ کرد از کجا بفهمیم؟
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴امپر نداره داداش ، داغ بشه خودکار از یه حد بالاتر بره چراغ روشن میشه
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴سلام علی جان
تا سرعت 120 همه چی نرماله من صدای غیر عادی نشنیدم .تو مقطعی برای بالابردن دور موتور صدای کمی احساس میشه که اون هم طبیعی و خیلی کمتر از ماشینهای مانند 206 و 405و ماشینهای ایرانی چون من اکثر ماشینهای ایرانی رو تجربه دارم و حداقل 2 الی 3 سال داشتم.
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴من دیروز دزدکى ۱۰۰ تا رفتم مشکلى نداشت ان شا الله ببینم بالاتر چجوریه
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴علی آقا تو سربالایی های تقریبا شدید و سرازیری از دنده دستی باید استفاده کرد یا دنده ” L ” ?
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴داداش والا سمت خونه ما سر بالایى زیاد هست تا برسم خونه ، همیشه هم با اتوماتیک اومدم هیچ مشکلى هم نداشتم ، l زمانى استفاده کن که ببینى تو ترافیک سربالایى هستى و ماشین کشش نداره و نمیتونه راه بره و داره به موتور صدمه میخوره
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴توی سرازیری با دنده اتومات خیلی باید ترمز گرفت و لنتها سریعتر مستهلک میشه.
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴تو جاده که ترافیک هست مثلما باید l بزنى ، من منظورم حالت و شرایط عادى بود
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴یک مورد خیلی عجیب و خیلی پیش پا افتاده اینه که مال من آفتابگیر سمت شاگرد آینه نداره و معمولی !! همه 550 ها همینه یا نه؟
mahdi
۱۴ تیر ۱۳۹۴داداش گفتم که امکاناتش از پراید کمتره حالا داری دنبال اینه میگردی :-) دیگه باید به بزرگی
خودمون ببخشیم ! خدایش از نظریه اامکانات نمرش صفره خیلی کم لطفی کردن ””’m
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴آقا مهدی ظاهرا آپشنهای 530 بیشتر از 550 هست ؟!! تو 530 دریچه تهویه عقب رو کنسول و تبدیل برق 220 ولت تهویه اتومات و .. 550 ظاهرا فقط قیافش تغییر کرده . به نظر شما تو موتور و بحث فنی تغییراتی نسبت به 530 داره؟
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴علی آقا با ماشین تا 135 هم رفتم اوضاع عادی بود و مشکلی نداشت ولی جریمه شدم.
عباس
۱۴ تیر ۱۳۹۴دوستان اگه فقط بحث ظاهر ماشینه و آپشنهای کمتر چرا قیمت اینقدر متفاوته با 530؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه..چون با توجه به کاهش آپشنها قیمت نباید زیاد تغییر میکرد البته این نظر منه.
على
۱۴ تیر ۱۳۹۴داداش فرق دارن ، موتور هر ۲ ماشین از نزدیک ببین ، تفاوت ساختارى زیادى دارن ، یه نمایندگى برو کنار هم ببین
رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۴نه عباس جان تفاوتی از نظر فنی ندارن 550 یکم سنگینتر و بطبع شتابش کمتره
رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۴رضا جان ما هر 2 رو داریم از هیچ نظر تفامتی ندارن در ضمن تو سایت مدیران هم بری متوجه میشی
موتور اکتیکو 2 لیتری
على
۱۵ تیر ۱۳۹۴جالبه خودت نظر دادى خودتم نوشتى رضا جان ، تو سایت زده کروز داره ، ایا در واقعیت کروز داره و …. ، اگه جفتشو دارى تعجب داره این حرفو میزنى ، یه زحمت بکش درب کاپوت بزن بالا با هم مقایسه کن ، هدفت چیه اقا رضا من نمیدونم ، باشه هر دو یکى هست و تفاوت نداره و ۵۳۰ بهتر هست . ما داریم اطلاعات فنی برا این ماشین رد و بدل میکنیم تا بهتر یاد بگیریم ، از اول اومدى میگى این اینجور و اون یکى اونجور . میگین ۵۳۰ که شما دارین اپشن داره و بهتر هست باشه حرف شما درست و اون بهتر ، ما داریم در مورد این ماشین و تجربمون صحبت میکنیم نه ۵۳۰
على
۱۵ تیر ۱۳۹۴جدا ایران اصلا نمیشه یه جا تبادل تجربه کرد اینقدر افرادى هستن که از رو تعصب میان به بیراهه میکشن که واقعا هدفشون مشخصه که تابلو هست دنبال بد جلوه دادن یک موضوع و به کرسى نشوندن حرف خودشون هست ، گاهى پشیمون میشم تجربه هاى خوب و بد خودمو از این ماشین میام میگم که حرف هایى بشنوم که مخ سوت میکشه که میشنوه مثل تمام پست هاى این اقا رضا از اول اومدن و نظر دادن ،راز بالا و اولین پستش تا الان ، ایکاش یه گروه یا کمپى بود که خودى ها بودن و فقط تبادل تجربه بود و سوال جواب برا ماشین
رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۴علی اقا دوست عزیز من کامنت دوم رو نگذاشتم و در مورد این که ما اینجاییم که اطلاعاتمون رو در اختیار هم بزاریم با شما موافقم ولی اون کامنتی که.گذاشتم و.گفتم فرقی نداره در جواب سوال دوستمون بود همین در ضمن یکم خویشتن دار باشیم جو دوستانه تر میشه
على
۱۵ تیر ۱۳۹۴اقاى محترم چرا فکر میکنى از پشت کوه اومدیم ما ، مال خود خودت هست ، زیر اسمتون نگاه کنین شما با هر دیدگاهى که میزارین یک عدد اضافه میشه ، دیشب ۲۷ بود تمام پست هات الان شده ۲۸ ، ip شما ثبت میشه ، تمام کامنت هاى با این ip یکى میشه برا همینه الان ۲۸ تا هست ، شما یک کامنت دیگه بزار ببین همون رضا که میگى تو نبودى ، نوشته هاش میشه ۲۹ یا نه ، شما قرار بده ببینیم ، اگه نشد من میگم ببخشید . واقعا دنبال چى هستى همه میدونن
عباس
۱۵ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان
ممنون از اینکه منو راهنمایی کردین . پیشنهاد میکنم به نظرات هم احترام بگذاریم ،به هر ترتیب دوستانی که در اینجا زحمت کشیده و اطلاعات میدهند هر کدوم ازما به این بسنده نکرده و روی آن فکر میکنیم و تحقیق در جاهای دیگه و نهایتا تصمیم میگیریم . پس خواهش میکنم دوستانه تر باشیم. و اطلاعاتی که در صحت آن اطمینان داریم و تجربه کردیم در اختیارهم قرار دهیم.
ببخشید جسارت کردم
ممنون از عزیزان
على
۱۵ تیر ۱۳۹۴اخه عباس جون اعصاب ادمو خورد میکنن ، الان میگه اون کامنت دومى من نیستم در صورتى که دیشب تعداد پست ها ۲۷ بود الان یه پست دادن همه شده ۲۸ ، اخه فکر میکنن هیشکى نمیفهمه هیچیو ، اخه مشخصه دنبال چه هدفى هستن و برا چى اومدن ، بازم میگم یه پست دیگه بدن اگه همشون حتى همون که میگن مال من نیست تغییر نکرد و اون پست مال ایشون نبود من جلو همه میگم ببخشید ، اما شد ۲۹ یعنى ایشون دروغ گفتن و باقى موارد هم مشخص میشه دیگه
احمد
۱۵ تیر ۱۳۹۴من یکی دارم تا حالا هم 2500 تا کارکرده امروز صبح در حین حرکت چراغ های روی صفحه(لامپ ها، درب ها، و کمربند) روشن شد در حالی که کمربند بسته بودم درب ها بسته بود لامپ ها خاموش بود .کسی میدونه باید چیکار کنم؟؟؟