ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.
Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد. آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.
Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر ایمنی
2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
4 عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند. قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تو سایت چری 550 به نام E5 هست ولی موتورش 1500 و 1800 و 2000 نداره از دوستان کسی مشخصات فنی میدونه لطفا اطلاع بده

    1. على

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام ، عباس جان ، داداش اون ها موتور هاشون درسته اون ها برا اسیا هست اما با هماهنگى مدیران خودرو موتور ارتقا یافته ۲۰۰۰ نصب شده

  2. رضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    علی اقا فکر میکنم دلیلی برای دروغ وحود نداشته باشه چون برخوردت دوستانه نیست دیگه بهتره صحبتی،با شما نداشته باشم
    عباس جان حرفه شما درسته در خصوص سایت شرکت چری اما مدیران خودرو برای 550 همون موتور 2000 که روی 530 و x33 اتاق قدیم بپد سفارش داد چون یه تبلیغ خوب برای فروشه و.هم این که جوابشو پس داده و باهاش،اشنا هستت شما دفتر مرکزی یا تمیرگاه مرکزی زنگ بزنی کاشناسای فنی راهنماییت میکنن

    1. على

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دقیقا دارین همین کارو میکنین ، مدرک دارم ، ادامه بدین رو میکنم کاراتون رو با مدرک

  3. عباس

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ممنون آقا رضا و علی آقا ی عزیز
    یک مدل ماشین دیگه تو سایت چری دیدم به نام E8 ; که اون موتورش 2000 است.

  4. عباس

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان تجربه رانندگی با mvm550 cvt:

    سیستم تهویه دستی خوب
    – گیربکس CVT : نرم و بدون عطسه و صدا در حین حرکت ولی در توقف و شروع حرکت عطسه دارد
    – قدرت موتور: 2000cc اما شتاب اولیه ضعیف است که پس از حرکت بهتر میشود
    _ سیستم تعلیق : نرم و بدون صدا فعلا
    – فرمان : نرم در سرعت های پایین و در سرعتهای بالا از نرمی کاسته می شود
    – سیستم صوتی با کنترل از رو فرمان : با اجرا از روی یو اس بی بدون مشکل و بلندگوهای ضعیف دارد
    – دریچه تهویه سرنشینان عقب : ندارد
    – صندلی ها ی جلو : با کیفیت قابل قبول- بدون تنظیم ارتفاع
    – صندلی عقب : با کیفیت قابل قبول
    – صندوق عقب جادار و بازشدن از روی کنترل و دکمه از روی داشبورد و سمت راست فرمان
    – چشمی دزدگیر : در وسط داشبرد
    – چراغ دور سوئیچ روشن نمی شود!!!
    – دربها بصورت اتو ماتیک قفل نمی شود!!!
    – گیربگس دارای حالت L حالت رانندگی درشرایط لغزنده(زمستانی)
    – برچسب انرژی ندارد !!!!
    -پاور ویندو و سانروف : دارد
    – نشان دهنده مصرف سوخت لحظه ای و متوسط (که عدد 7.1 بدون کولر را ماشین من نشان می دهد).
    – سیستم ترمز: بدون داغ شدن و قفل شدن – (جلو دیسکی و عقب دیسکی و کاسه ای ترکیبی)
    – داخل : کرم و طوسی
    – متریال بکار رفته داخلی : متوسط و تقریبا ضعیف
    – کیفیت رنگ بدنه : خوب فعلا
    -آفتابگیرهای جلو دارای آینه نمی باشد !! با توجه به ضرورت باید تعویض گردد.
    – هنگام شتاب گرفتن یا در شیب های تند صدای موتور داخل کابین شنیده می شود البته کمی بالاتر از نرمال (که می تواند قابل قبول باشد)

  5. حامد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    علی آقا چرا نمیخوای قبول کنی دستت برا همه رو شده
    به خداوندی خدا فقط بخاطر اینکه دیگه سر کسی کلاه نره میگم من فقط با همین اسم پیام میزارم و اسم دیگه ای اینجا ندارم این ماشین ارزش 51 میلیون رو نداره مخصوصا کمکهاش که صداش دیوانه کننده هست بعدشم سرعت اولیه خیلی پایینی داره باید مادر موتور بیاد جلو چشش تا 20 تا سرعت بگیره
    تمام

    1. على

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دست من برا همه رو شده ، بزار بشه کارى نکردم که بخوام بترسم و مشکلى داشته باشم ، خدا بالا سر هم هست و میبینه حقیقت گفتم یا نه و از تک تک تهمت هاى همه هم نمیگذرم ، شما نخر تمام ، این همه خریدن راضى هستن تو یکى نباش ، خریدى بفروش برو سمند بخر مگه کسى جلوتو گرفته ؟؟؟؟ اینکه ارزش داره یا نداره خریدار جدید تعیین میکنه نه شما که مشخصه هدفت چیه ، بعدشم کى با شما بود که میگى یوزر دیگه ندارم ؟؟؟ اون اقاى محترم رضا با هم هستن برو ببین صفحه قبل پیام هارو دقیقا تعداد همشون یکیه الان یه پست دیگه هم بزاره همزمان بالا میره ، من نمیدونم شما اومدى گفتى ارزش نداره خرید همه هم اومدن و خوندن و نظرتون گفتین ، دیگه چه گیرى دادى حالا یک هفته دیگه باز میاد میگه ارزش نداره ، موتور هم بله با خداوندى خدا قسم من که دارم با کولر استفاده میکنم نرم راه میوفتم نه صدا موتور میاد نه چیزى ، شما میخواین تک آف بکشین با ماشین پاتو تا ته رو گاز فشار میدى میخواى برى همچین چیزى نیست ، بارها هم گفتم این ماشین برا جوون بازى و گاز گاز بازى اصلا مناسب نیست ، برا راحت و نرم رانندگى هست ، الان چندین نفر هستن که استفاده کردن راضى بودن نمیدونم چرا مال شما اینجوریه ، ببرین نمایندگى نشون بدین ، من اصلا و ابدا با کمک هاشم مشکل ندارم ، الان موردى که باهاش درگیرم مصرفش هست که میگن به مرور خوب میشه ، اون رضا هم تکلیفش مشخصه و وقتى با دو یوزر میاد و فکر میکنه ثبت نمیشه دستش رو شده هست و نظراتش هم مشخصه و دلیل اومدنش ، که اگه باز هم از این کارها کنه دقیقا مدارک رو میکنم براشون .

  6. mahdi

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    حاجی خدایش امروز رفتم لواسون ماشاالله گردنه رو با ۱۴۰ تا میرفت خدایش
    اسپورتیج زد بغل :-) البته نه که بگم از اون بهتره ولی اصولی بری حرف نداره
    فقط لامصب امکانات نداره !!!!!

    1. على

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      گل گفتى مهدى ، امکانات صفر اما دمت گرم اصولى برى نه تخته بکنى موقع راه افتادن ، بعضیا تصورشون از ماشین چیزیه که با دنده یک ۱۰۰ تا پر کنى و خط تایر بندازى

  7. سامان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    علی جان ضمن سلام یه موردی برام پیش اومده اگه ممکنه راهنمایی کنید اونم اینه که یکی دو باری در حین رانندگی که ایست کامل میکنم لحضه شروع مجدد حرکت بدون اینکه پامو زیاد رو پدال گاز فشار بدم دور موتور خیلی زیاد میره بالا انگار تعویض دنده به موقع انجام نمیشه پامو برمیدارم مجددا گاز میدم مشکل حل میشه البته دو سه باری این مورد برام پیش اومده و همیشگی نیست اگه ممکنه نظرتونو اعلام کنید ممنون میشم

    1. على

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام ، کلا داداش هنگام حرکت چون گاز ابتدایى هست دور موتور بالا میره ، چون خود سیستم ماشین جوریه که زمان حرکت یک گاز خفیف میخوره و شما هم که گاز میدى دور موتور بالا میره ، اما اگه به صورت غیر عادى مثلا تا ۳ میره با گاز دادن عادى ، حتما یه نمایندگى ببر تا خیال خودتم راحت بشه

  8. عباس

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از دیروز مصرف سوختم رفته بالا یعنی من از روی avrage که متوسط مصرف رو رو lcd نشون میده متوجه شدم. حدود 13.2 علتش چی چکار کنم .فقط تو شهر بودم در یک هفته گذشته اما کولر همش روشنه.

    1. على

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام داداش ، داداش کلا با سرعت پایین یا هر سرعتى اینجوریه ؟؟؟ چون تو سرعت پایین همینجورى هست

  9. سامان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با عرض پوزش از محضر اساتید عباس جان بنده هم خیلی با گرما مشکل دارم و بعضی اوقات در ساعات آفتابی زمستون هم از کولر استفاده میکنم که خود این کولر مینیمم 30 در صد مصرفو میبره بالا در ضمن نمایشگر lcd منم همینجوریه ولی من با نمایندگی صحبت کردم گفتن نباید اونو ملاک قرار بدین شما مقدار بنزینی رو که زدی با مسافت طی شده میانگین بزن عیار درست همونه چون کارشناس شرکت هم به بنده گفتن که مصرف ماشین از کیلومتر 5000 و به بعد نرمال میشه و حتی اون موقع هم نرمال مصرف این ماشین 11 لیتر در صد کیلومتره نگران نباش

    1. على

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دقیقا به منم همین رو گفتن ، یواش یواش اوکى میشه

  10. عباس

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دوستان ممنون
    کس از دوستان بالای 5000 هست ؟ بعد از 5000 کیلومتر مصرف چقدر میشه ؟ اگه بخواد بالای 10 باشه که بیچاره میشم . به من گفته بودن حدود 8.5 است! با این قیمت سوخت

  11. هستی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید میشه منو راهنمایی کنید.من تصمیم دارم mvm550بخرم دو دلم نمیدونم بخرم یا نه ب نظر شما ک این ماشین رو دارین ماشین خوبی هست یا نه؟ ممنونم

    1. على

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام هستى خانوم ، از چه نظر ؟؟؟ سوالاتى که دارین بپرسین

    2. mahdi

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      خدایش اتومات این ماشین و اصلا ساختن واسه
      خانما من خودم دارم راضیم ازش اپشن که نداره ولی ماشین نرم و راحتیه
      درنگ نکن اگه افت قیمت واست مهم نیست !!!!!!

  12. بهزاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام
    لطفا قبل از خرید هر ماشین نوع نیاز خود را تعریف کنید.بعد با توجه به بودجه موارد موجود در بازار را انتخاب کنید.من این ماشینو حدود 3 ماهه گرفتم و در همان حد اگر سوالی باشه در خدمتم.و اگر بفرمایید دنبال چه ماشینی هستید شاد بهتر بتونم کمکی کرده باشم

  13. سامان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عباس جان خیلی بعید میدونم مصرف ماشین در ایده ال ترین شرایط کمتر از 10 الی 11 باشه البته این شرایط مصرف بالا در مورد تمام ماشین های اتومات مصداق داره یا باید راحتی رانندگی رو انتخاب کرد یا صرفه اقتصادی رو هم خدا هم خرما که نمیشه (البته مثالم جنبه مزاح داشت سو تفاهم نشه)

  14. سامان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    در مورد سوال خانمی که برای خریداین ماشین دو دل هستن باید به عرض برسونم ضمن تایید قاطع نظر آقا بهزاد هر ماشینیو بخوای مو شکافی کنی حتما میشه بهش ایراد وارد کرد بعنوان مثال ارتفاع پایین اکثر خودردهای برند دنیا و معیار هر کسی برای رضایت از خودرو متفاوته مثلا یکی دنبال سرعته یکی دنبال زیباییه و…. بنده برادر خانومم تو منطقه ارسرجلفا تو کار واردات خودرو هستش تا الان ندیدم هیچ ماشینیو تایید کنه و هرگز هم باهاش بحث نمیکنم چون معیارامون از زمین تا آسمون فرق داره در کل باید در شرایطی که قرارداری گزینه هایی رو که میتونی انتخاب کنی بذاری پیش هم و ببینی کدوم باب پسند و مطابق معیار های شما می باشد و گرنه استفاده از نظرات دیگران 50 در صد به شما کمک میکنه مثالا در آمد ماهیانه ، هزینه های نگهداری و نوع استفاده از مهمترین معیارها میباشد

  15. عباس

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از نظر من در جواب خانم هستی ، نظر دوستان سامان و بهزاد رو کاملا تایید میکنم که همه موارد گفته شده باید بررسی شود .و تازه این 50 درصد قضیه هست پس از اون باید به بازار و افراد متخصص از جهت فنی و گارانتی و وجود قطعات یدکی و.. دخل و خرج خودرو رو بررسی کرد ;که آیا مهم است یا بحث رفاه داخل خودرو و موارد دیگه..

  16. مهران

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این خودرو رو سه ماهه خریدم با این قیمت بسیار راضی هستم چون قدرت موتور بسیار خوبه و کیفیت ساخت نسبت به خودروهای دیگه خیلی بهتره ، من به شدت مجزوب صدای کم موتور توی اتاق شدم دور موتور به چهار میرسیه تازه صدایی میشنوین بسیار صندلیهای راحتی داره و بسیار نرم حرکت میکنه میتونم سواری اون رو به سه خودرو نزدیک بدونم ، مگان 2000 ، میتسوبیشی لنسر ، سراتو 2000 که همه این خودرو ها بالای صد میلیون هست .
    من بسیار راضیم و باز هم میگم نصبت به قیمت جای گزینی نداره

  17. عباس

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ضمن تبریک در مورد توافق هسته ای . پیش بینی شما نسبت به بازار آینده خودرو های چینی چیه؟ چون خودرو های چینی از تحریمها به عنوان فرصت برای خودشون استفاده کردن و وارد ایران شدند، و کیفیت بد و آپشنهای پایین خودرو های داخلی نیز مزید بر علت شد…اگه واردات آزاد بشه که حتما اینجوری و من از منابع مختلف اینو اطلاع دارم . پیش بینی شما چی؟ البته احتمال اینکه خودرو های چینی روی قیمت پایینتر مانور بدن و میدون ترک نکنن هم وجودداره.یا حتی کیفیت…!

    1. mahdi

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      حاجی داغی ? تو این مملکت مگه میشه ارزونی بیاد ?
      گرون تر نشن ارزونی پیش کش !!!!دوستان یه وقت
      گول شایعات و نخورین همین ”””””’ که سوارین سوار شین
      پیاده ام نشین که دیگه گیرمون نمیاد :-)
      عباس جون دل خوشی داریا !!!!!

  18. على

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام دوستان ، کولر را چک کردم براى اب در گرماى شدید ، تخلیه اب داشت و زیر ماشین خیس میشد ، همونجورى که گفته بودن گرماى شدید نیاز داره ، براى گرما معمولى اب ایجاد نمیشه

  19. رشیدی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من مدل 550 خریداری نموده.نقص فنی پیش امده : کمکها
    کوبیده میشود و درپیچ با سرعت زیاد صدای از محل ترمز دستی و دنده می اید مثل اینکه به کف خودرو چیزی کوبیده میشود.به نمابندگی مراجعه و رفع نشده خواهشن کسی راهنمای کند.
    حدودا 2500 کیلومتر کارکرد دارد.

  20. وحید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، خدمت دوستان عزیز ، یه سوال داشتم . من میخوام ماشین بخرم ، بین mvm550 , mvm315new و لیفان ۶۲۰ موندم ، در مجموع به نظر شما کدوم بهتر ، یه سوال دیگه به نظر شما با لغو تحریم ها قیمت ماشین مخصوصا ماشین های چینی میاد پایین یا نه ؟ با تشکر

    1. على

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام داداش بین انتخوابهات از همه نظر ۵۵۰ بهتر هست ، افت قیمت هم خیالت راحت هیچ ماشینى نخواهد داشت

  21. نام شما (ضروری): مهرسام

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر…سلام دوستان مصرف گیربکس معمولی 550 چقدره؟
    به نظرلون ولکس c30بگیرم یا 550 دستی ؟

    1. على

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      ولکسرهم خوبه اما داداش اینو در نظر بگیر که نمایندگیهاش بینهایت محدود هست

  22. عباس

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یکی از همکاران می خواد ماشین بگیره بین ولکس و لیفان 620 و ام و ام 550 مونده به نظر شما کدومشو بگیره لطفا راهنمایی کنید حدود 60 می خواد هزینه کنه . البته من مواردی رو در رابطه با 550 که دارم توضیح دادم براش ولی می خواستم اطلاعاتم کاملتر بشه. فکر کنم لیفان X60 هم میتونه گزینه باشه!
    ممنون

    1. على

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      ۶۲۰ استفاده کردم ، فکرشم نکن داداش اصلا ، اصلا مناسب و خوب نیست ، ولکسرهم خوبه اما داداش اینو در نظر بگیر که نمایندگیهاش بینهایت محدود هست

  23. صادق

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من از نظر کیفیت این ماشینو پسند کردم ولی تو انتخاب رنگ موندم. ابی کاربنی. , قهوهای , نوکمدادی کمرنگ, هرکدوم از دوستان اگه این رنگارو دارن راهنمایی کنن لطفا.

    1. على

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش رنگ سلیقه هست ، باید ببینی چى به دلت هست ، میخواى تو بورس باشه سفید ، میخواى خاص باشه رنگ هاى دیگه

    2. عباس

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      سلام صادق جان
      از نظر من این ماشین رنگ نوک مدای و یا تیره قشنگ تره ولی رنگ تیره مشکل تمیز نگه داشتن و خط و .. داره اگه سفید بگیری این مشکلات رو نداره..

  24. بنده خدا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.من یکی از بستگانم 513طرح قدیم داره شاکیه….ولی یکی دیگشون 530داره راضیه…منم اگه 40 تومن داشتم حتما یه رررراااانااااا میگرفتم….7تومنم تو جیبم میموند…

  25. صادق

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام عباس اقا وعلی اقا , کسی رنگ قهوه ای 550 رو از نزدیک دیده؟
    رنگش بش میاد؟

    1. على

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      مال من قهوه اى هست

  26. صادق

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    علی جان رنگش بش میاد ؟, خدایی راضی هستی؟

    1. على

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من رک میگم ، از دید من بهترین رنگش هست ، نمیدونم من این حس دارم یا اینجوریه چون سفید بینهایت ***هست برا ماشین ، مشکى که زیر افتاب کوره آتیش میشه و همیشه کثیف هست ، رنگ نوک مدادى اصلا ندیدم چون عکساشو دیدم یه جوریه کسى سمتش نمیره ، قرمز که خانومى هست و رنگ سنگین نیست ، ابیش هم اون شیکى ماشین ظاهرشو نشون نمیده ، اما بدون رنگ سلیقه اى هست باید ببینى دلت چى میگه ،

    2. على

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام ، نمیدونم این همه دیشب نوشتم حذف شد

  27. على

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    داداش رنگ همیشه سلیقه اى بوده ، اما دید من اینگونه هست ، رنگ سفید خیلى تکرارى هست ، رنگ مشکى خیلى شیک هست اما در افتاب تبدیل به کوره آتیش میشه ، همیشه باید تمیز بشه ، نقره اى و نوک مدادى به این ماشین نمیاد یه جورى میکنه ظاهر ماشین رو ، رنگ قرمز براى خانوم ها عالى هست ، رنگ ابى به نظر من یه رنگ خاص هست

  28. محمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    40 کیلومتر را رفتم چراغ چکش روشن شد رفتم نمایندگی دیا زدند گفتند سنسور اکسیژنش هست و عیب و پاک کرد و گفتند اگر مجددا روشن شد بایستی سنسور اکسیژن تعویض بشه . گاهی اوقات نفس موتور ماشین گرفته می شه یعنی در حالت درایو پا از روی پدال ترمز برداشته شود ماشین توان حرکت رو نداره و بوی بدی هم از ماشین بیرون میآید و مصرف سوختش بالا می ره آیا ممکنه از سنسور اکسیژن باشه چون دیگه چراغ چک روشن نشده؟

    1. على

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام داداش ، امکانش هست ، ببر نمایندگى دیگه برات تعویض کنن یا دقیق چک کنن

    2. mahdi

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      حاجی دقیقا منم این مشکل رو دارم بیرون دیاگ زدم کفت سنسور
      اکسیژنه ‘ مصرفش دو برابر شده اصلا راه منیره ولی مشکلی که هست
      میگن باید برای نمایندگی مرکزی ما قطعاتشو نداریم ””’

  29. صادق

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام علی اقا ,
    من تو اینترنت نتونستم رنگ قهوه ای رو ببینم , از نمایندگی شهرمون و چند شهر اطراف هم پرسیدم موجود نداشتن. میشه لطف کنی چنتا عکس از زوایای مختلف از ماشینت بگیری واسم به این شماره تلگرام یا واتساپ کنی؟ 09113279653 . ممنون میشم اگه این لطف برام انجامش بدی.

    1. على

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      چشم حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا