احتمال اینکه نام کمپانی لینک اند کو به گوشتان نخورده باشد وجود دارد. این برند اواخر سال ۲۰۱۶ وارد عرصه شده اما در همین زمان کوتاه نیز راه نسبتا درازی را پیموده است. دو محصول این شرکت پیش از این وارد بازار چین شده اند و خودروی سوم نیز در راه است. برای تصور برند لینک اند کو بهتر است به برادر جوان تر و ماجراجوتر ولوو فکر کنید که در این صورت راه درست را رفتهاید.
هنوز چند سال با عرضه محصولات فرمان راست این شرکت در بریتانیا فاصله داریم اما برای اولین بار این شانس را داشتهایم تا پشت فرمان شاسیبلند متفاوت لینک اند کو با نام ۰۲ بنشینیم. این خودرو با در نظر گرفتن علاقه و عادات مشتریان اروپایی طراحی شده است. رشد سریع این برند به خاطر حمایتهای شرکت مادر یعنی جیلی که یکی از بزرگترین خودروسازان چین می باشد میسر شده است.
لینک اند کو در جایگاهی ارزانتر و در دسترس تر از ولوو قرار خواهد گرفت، درست همانند اشکودا برای برند فولکس واگن؛ اما ارزان بودن به معنی قربانی کردن طراحی یا تکنولوژی نیست. لینک اند کو ۰۲ اساسا یک ولوو XC40 با طراحی جدید است. از نظر بصری این خودرو روشی متفاوت نسبت به شاسی بلندهای محافظه کار در پیش گرفته و فرم و خطوط طراحی آن جذاب به نظر میرسند.
همین داستان در کابین نیز صدق میکند. فضای داخلی ترکیبی از چرم، آلومینیوم و پلاستیک بافت دار است. یک صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی در کنسول مرکزی نشسته و توسط لمس یا دستورات صوتی کنترل می شود. حتی نمونه حاضر در تست که متعلق به بازار چین بوده از منوها و زیر منوهای واضحی سود برده و گشتن آنها آسان و روان است.
تمامی محصولات لینک اند کو در اروپا قوای محرکه الکتریکی شده خواهند داشت به این معنی که پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری حاضر در خودروی تست شده وارد بازار اروپا نمیشود. البته این پیشرانه پایه و اساس نسخههای پلاگین هیبریدی بازار اروپا را تشکیل میدهد.
در خودروی تست شده این پیشرانه عملکرد خوبی دارد. آرامش و رفاه سرنشینان تاکید واضح مهندسان بوده و این موضوع در زمان شروع حرکت با خودرو خود را نشان می دهد. فرمان سبک، سواری نرم و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه روان باعث شده اند لینک اند کو ۰۲ خودرویی متمدن و آرام جلوه کند.
البته پیشرانه خودرو قوی بوده و قدرت آن به ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور نیز به ۲۴۵ نیوتون متر می رسد. تحویل قدرت پیشرانه بسیار نرم تر از ماهیت پیشرانههای سه سیلندری است که پیش از آن دیده ایم و البته کاراکتر آن نیز هماهنگی خوبی با شخصیت بالغ و آرام ۰۲ دارد.
در سرعتهای بالای صدای واضح باد از ستون A به گوش میرسد درحالیکه سواری خودرو کمی ناآرامتر میشود. البته خودروهای بازار اروپا سیستم تعلیق بازنگری شدهای خواهند داشت.
مسیر تستی که انتخاب کرده بودیم این فرصت را به منظور آزمایش کامل هندلینگ خودرو فراهم نکرد اما واضح است که ماهیت نرم تر و آرام تر لینک اند کو ۰۲ خیلی مناسب رانندگان ماجراجو و حرفهای نیست.
اما چیزی که در لینک اند کو استاندارد نیست به روش فروش محصولاتش مربوط میشود. خریداران میتوانند فورا خودروی خود را خریده یا اینکه بهصورت ماهانه مبلغی را بپردازند تا تمامی هزینههای خودرو پوشش داده شود. بد نیست بدانید خودروی حاضر در تست نیز قیمت حدود ۲۳ هزار پوندی دارد. هنوز قضاوت درباره فروش این خودرو بسیار زود است اما پرداخت ماهانه کم قطعا برای خریداران جوانی که مدنظر لینک اند کو است جذاب خواهد بود.
تجربه اولیه سوار شدن بر لینک اند کو ۰۲ خیلی عمیق نبود اما حتی این بررسی ابتدایی نیز نشان داد که این خودرو از نظر کاربردی بودن، ایمنی و راحتی راه را درست رفته است. لینک اند کو یک برند جاه طلب بوده و روش جدیدی برای مالکیت یک خودرو ارائه کرده است. سرویس اشتراک ماهانه این شرکت فرایند خرید خودرو را برای بسیاری از مردم ساده خواهد کرد. حضور لینک اند کو در بریتانیا چند سالی طول میکشد اما بر پایه آنچه که دیدیم، این انتظار ارزشش را دارد.
- مشخصات لینک اند کو ۰۲
- قیمت: 23 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۲۴۵ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- مصرف سوخت: 6.۳ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
Bilbo
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷یه مقدار دیگه رو فیس جلوی ماشین باید کار می کردن، خیلی جای کار داره. اما با این قیمت و اون حامی بزرگی که پشتش هست خیلی سریع تر از چیزی که فکر کنیم میره جلو
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا هدف جیلی از سرمایهگذاری در ولوو انتقال تکنولوژی واسه عرضه همین برند انحصاری لینک اند کو بود
یعنی با انتقال تکنولوژی و اعتبار ولوو بتونه واسه خودش برند باکیفیت چینی بسازه که دید فعلی برندهای چینی رو در دنیا همراه نداشته باشه
واسه همین هم فکر میکنم از این برند در آینده زیاد خواهیم شنید
K1@yahoo.com
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷بعد اونوقت ما بعد 40 سال بستن با پژو هنوز که هنوزه نه تنها تکنولوژی دریافت نکردیم
هنوز پیچ و مهره موتور پژو وارداتیه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷تو خبرهای قبلی هم در مورد این خودرو گفتم ، تنها چینی هست که واقعاً زیبا و بدون کپی ساخته شده.
طراحی ظاهریش گیجه و تو مایه های نیسان جوک هست اما چشم از گیجی طراحیش لذت میبره.
طراحی داخلشم که عالیه.
اگر نمیگفت چینی هست باور کنید کمتر کسی فکر میکرد که چینیه.
شما تا حالا روی کدوم خودروی چینی همچین خطوط زیبا و رویِ اصول دیدین .
تمام خودروهای چینی از دور جار میزنن که چینی هستن(( بِه شخصی بَر نخوره ، این حقیقته )) اما این ماشین عالیه.
نامردا این که خوبه رو نمیارن ایران ، ولی هرچی گمنامه و بدرد نخور میارن روی ما امتحانش میکنن ، بعد اگه خوب در اومد از کشور خارجش میکنن مثل ( جیلی )و دوباره هروز میگن قررررراره که بیاد ، اما حالا کِی بیاد اون با خداست.
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این هم خیلی باسابقه نیست
این برند تازه سال ۲۰۱۶ تاسیس شده
اما در مسیر درسته
یعنی کمپانی جیلی چین سهام ولوو سوئد و بنز آلمان رو خرید تا بتونه با سرمایهگذاری ، انتقال تکنولوژی و جوینت ونچر، خودروی چینی باکیفیت و هویت واسه بازار اروپا و دنیا تولید کنه
نتیجه رو هم که میبینید اصلا قابل قیاس با خودروهای چینی حاضر در کشورمون و تصورات دنیا از خودروی کیفیت پایین و کپی کاری چینیها نیست
اتفاقا محصولاتش قابل رقابت هم خواهد شد
چون هزینه تمام شده و دستمزد کارگر و … در چین از اکثر کشورهای خودروساز مشهور دنیا کمتره
تنها مشکل کیفیت و هویت مستقل بود که این کمپانی داره واسه خودش دستوپا میکنه
shirko
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷کاپوت جلو پورش ، چراغای جلو اسپرتیج جدید ، عقب لامبورگینی اوروس ، نمای داخل رنج روور ??
داریوش
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ماشین جالبی به نظر میاد
جیلی خیلی سریع داره پیشرفت میکنه و شاید قبل از ۲۰۲۵ تبدیل به بزرگترین خودروساز آسیا بشه
اما لینک اند کو گمون نکنم بتونه حتی به لکسوس نزدیک بشه و نهایتا از نظر آمار فروش به ولوو و اکورا و اینفینیتی برسه
فتنه گوساله سامری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷دوستان یه کلیپ الان دانلود کردم.مقایسه زمان سریع تردورپیست بین۹۱۱gt2ولامبورگینی هوراکان پر۹فورمانته .راننده هردویکی هستش واینم زمان ها.هوراکان پرفورمانته ۱.۰۵.۵ وبرای پورشه۹۱۱gt2شده۱.۰۳.۸ وپیروز رقابت ۹۱۱شده.ازدستش ندید.فوق العاده باکیفیت وجذابه
مهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی ماشین خوبی به نظر میاد اولین چینی هست که ازش خوشم اومد خوش استایل و اتو کشیدست و مطمعنن تا چند سال آینده جیلی به یکی از بزرگترین خودرو ساز های جهان تبدیل میشه
Saied
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی پخته تر شده. مصرفش کم تر بشه جون میده واسه مسافت هایه داخل شهری.
هم ارزون . هم کم مصرف. هم زیبا .
wolf man
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷چطوری ایرانی؟!