اولین برخوردها همیشه مهم هستند. چه برای اولین بار در مصاحبه شغلی شرکت کنید یا برای اولین بار افراد مهمی را ببینید، شما همیشه میخواهید تأثیر مثبتی روی آنها بگذارید. همین موضوع درباره خودروهای جدید نیز صدق میکند.
خودروساز چینی هاوال در زمان معرفی نسخه فیس لیفت H2 همه را تحت تأثیر قرار داد. این خودرو که در نسخه فول لاکچری AT معرفی شده از نمای جلوی جدید و کابینی با تجهیزات رفاهی بیشتری سود میبرد؛ اما H2 بار دومی که در بازار حضور مییابد چگونه عمل میکند؟
شاخه آفریقای جنوبی هاوال کلید یک دستگاه کراس اوور کوچک H2 1.5T لاکچری را در اختیار ما گذاشت تا آن را در دورهای طولانی تست کنیم. آیا H2 همچنان میتواند عملکرد خوب خود را تداوم بخشد؟ ما این خودرو را یک هفته تست کردیم و نتایج آن را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
محفظه بار این خودرو فضای کافی برای جای دادن وسایل دو نفر را دارد. البته شاید فضای بار ۲۳۲ لیتری این خودرو برای افرادی که خانوادهای نسبتاً پرجمعیت دارند کافی نباشد.
کابین نیز دارای پوشش چرم مصنوعی با طرح قرمز و مشکی است و این بخش خودرو به لطف متریال نرم و تجهیزات رفاهی جای خوبی از کار درآمده است. البته برخی تریم های کابین با کلیت کابین همخوانی نداشته و حس ارزانقیمت بودن را القا میکنند. صندلیهای جلو حمایت خوبی از بدن به عمل میآورند و تنظیمات برقی زیادی در صندلی راننده وجود دارد.
صفحهنمایش لمسی خودرو نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت تغییری نداشته اما هماکنون از اپل کارپلی پشتیبانی میکند. البته خبری از اندروید اتو نیست. دیگر ویژگی خوب سیستم اطلاعات سرگرمی وجود نرمافزار مرتبط با iOS است که به خوبی کار میکند. یک پورت USB و سوکت ۱۲ ولت نیز وجود دارد که این آخری در زمان پیکنیک خیلی به درد میخورد.
فرمان چندمنظوره هاوال نیز کنترلهای تنظیمات صدای سیستم صوتی و کامپیوتر سفری را در خود جای داده است. یک صفحهنمایش نسبتاً مناسب هم بین پشت آمپرهای سنتی قرار گرفته و اطلاعاتی همچون مصرف سوخت متوسط، برد باقی مانده و فشار باد لاستیکها را نشان میدهد.
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی H2 هنگامی که وارد بزرگراه شوید مصرف سوخت زیر ۹ لیتر در صد کیلومتر را نشان خواهد داد که آن هم جای تعریف چندانی ندارد. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز عملکرد خوبی داشته و قدرت ۱۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری پیشرانه را به اکسل جلو منتقل میکند. البته این گیربکس در زمان معکوس دادن چندان خوب نبوده و دنده را بیش از حد نگه داشته و سپس معکوس میدهد؛ و این خودرو در بزرگراهها نیز کمی با مشکل کندی روبرو است. در مقایسه با پیشرانههای توربوی رقبای اروپایی، پیشرانه ۱.۵ لیتری هاوال از نظر مصرف سوخت و صدای کم عقب میافتد.
ما پس از تست خودرو در چندین جاده و بزرگراه بزرگ به دنبال تست برخی ویژگیهای خارج از جاده هاوال H2 نیز بودیم. اینجا با کراس اووری روبرو هستیم که ارتفاع خوبی از سطح زمین دارد. کیفیت سواری هاوال حتی با وجود رینگهای ۱۸ اینچی نیز بهتر از حد انتظار بوده و در زمینهای خشن از این نظر نمره قبولی میگیرد.
طراحی خودرو به ویژه در بخش جلو کمی از برادر بزرگتر یعنی هاوال H6 الهام گرفته و در کل ظاهر هدفمندی ایجاد کرده است. سپر عقب نیز تغییر یافته و همین موضوع درباره چراغها نیز صدق میکند. H2 حاضر در تست از رنگ بدنه قرمز و سقف مشکیرنگ استفاده کرده است. دیگر رنگهای بدنه عبارتاند از مشکی، سفید، نقرهای، آبی و قهوهای.
H2 دارای باک سوخت ۵۵ لیتری بوده و با توجه به مصرف سوخت آن میتوان شعاع حرکتی خوبی را تجربه کرد. همچنین مانور با این خودرو به لطف دوربین دندهعقب و کنترل فاصله پارک راحت صورت میگیرد.
هاوال H2 با چهار تریم عرضه میشود و قیمت پایه آن حدود ۱۶۸۰۰ دلار است. البته بهای فول ترین نسخه که در تست ما نیز حاضر بوده به ۲۰۶۰۰ دلار میرسد.
هاوال H2 1.5T لاکچری AT خودروی مجهزی بوده و از جمله تجهیزات آن میتوان به ۶ کیسه هوا، EBD و دستیار کمک به حرکت در سربالایی و… اشاره کرد. در کل باید گفت این خودرو جدای از پیشرانهای نسبتاً ضعیف و پر صدا دارای ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی میباشد. یکبار دیگر چینیها با کراس اوور خود ما را تحت تأثیر قرار دادند.
مشخصات هاوال H2 1.5T لاکچری AT
- قیمت: 20600 دلار
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 141 اسب بخار/۲۰۲ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 12.۰۸ ثانیه (تست شده)
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8 لیتر در هر صد کیلومتر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
حمید
۲۳ اسفند ۱۳۹۸چین فقط خوب ویروس میسازه خودروساز نیس
رزیتا
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ماشینای چینی اللخصوص شاسی بلندای چینی یه جورین و خیلی زشتو بدترکیبن ، انگار حشره ای که با دمپایی زدی تو سرش رو زمین فتوکپی شده
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۸مصرفش زیاد به نظر میرسه برای موتور ۱۵۰۰ اصلا اقتصادی نیست احتمالا موتور از نسل های قدیم میتسوشعبه چین هستش
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸فکر کن تو این همه انتخاب باحال و رنگارنگ عالی یکی بره هاوال بخره حالش گرفته بشه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۸به جُرئت میتونم بگم که اگر ترامپ تحریم هارو وضع نکرده بود و روان بر طبق مُراد بود ، h2 مونتاژی در شرکت بهمن موتور بازار رو میتروکند و از نظر کیفیتی این شرکت ۱۰۰٪ بهتر از چری ، جک و… میباشد که گواه دیگر کیفیت این خودرو شرکت بهمن موتور بوده که همیشه هر چیزی داده بیرون جزء باکیفیتها بوده حتی چینیها .
اما هرشخصی امروزه این خودرو را داشته باشه ، بدبخته ، چرا که با یک مشکل فنی یا بدنی ، باید بلیط بگیره بره چین یه دست بندازه گردن جناب ویروس کرونا و با دست پُر از قطعات برگرده ایران و اگر نه که باید ماشینش تو نمایند.ی یه چندماهی بخوابه تا قطعات برسه .
حالا شما فکر کن چینیهای کم عرضه و تقاضا چه به روزشان میاد در این شرایط ایران .
مهرآیین
۲۳ اسفند ۱۳۹۸آخه ماشین شاسی بلند با این هیکل موتورش چهار سیلندر 1500 سی سی باشه !!!!! با عقل جور در نمیاد
(Saeed(peugeot
۲۴ اسفند ۱۳۹۸اصلا طراحیش به دل نمیشینه این ماشین….
Mopar Or No Car
۲۴ اسفند ۱۳۹۸همه چیز به کنار. حتما باید اسم مدل ها رو هم از هامر کپی میکرد؟