خودروسازان کشورمان را میتوان مردان واقعبین و دوراندیشی دانست! آنها واقفاند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزافها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمیباشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمینها میگردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.
خودروسازی ما را میتوان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیتها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران میکشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهتها نیز افزوده میگردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیرهای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یکتنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» مینویسد:هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایستهسالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).
چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکتهای چینی شده و از آنها مدد میطلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کرهایها و فرانسویها و ایتالیاییها و… را همشأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایهگذاری مؤثر آنان سنگاندازی مینمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام میدادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایهگذاری درست در سالهای گذشته و فرصت سوزیها و ندیدن واقعیتها و……خودروسازیمان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکتهای چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازیمان بسیار سنگین باشد و آنها چینیها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینیها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامهپسندتر و حتی تا حدی باکیفیتتر و ایمنتری نسبت به مجموعههای داخلی به بازار عرضه مینمایند. یکی از محصولات چینی که قرار است در آیندهای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتیکه با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، میتواند نمونههای قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو میپردازیم. برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی میباشد. در وبسایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، میتوان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دستپخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدلهای جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شدهاند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است. در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیدهای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدلهایش بهره برده است و یا میتوان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است. در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جایجای بدنه آن نیز خطوط تیز بهکاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغهای این خودرو نیز بهخوبی کنارههای های بدنه را فرا گرفتهاند. در مجموع، این رسانهها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانستهاند. داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخشهای گوناگون آن نیز از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخصهای اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده میگردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بیدلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وبسایتهای غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساختههای کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئلهای نیست که از چشمهای تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است. این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره میبرد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتنمتر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه میشود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وبسایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبهدنده را بررسی مینماییم. گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده میباشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام میگیرد. در این نوع از جعبهدنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود. دندهها نیز میتواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز میتواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دندهها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دندهها مانند گیربکسهای موسوم به تیپترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم میرسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بینالمللی این سیستم جزو سیستمهای پیشرفته محسوب شده و از جایگزینهای سیستم دستی به حساب میآید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپهایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره میبرد؛ اما نمونههای ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ میباشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطهای هم بهره میبرد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخشهای بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است. از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه میشود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپهای عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
لامپهای مه شکن جلو و عقب
سانروف برقی
۶ عدد بلندگو
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX
سنسور دنده عقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
رینگهای آلومینیمی
آینههای برقی
محفظه برای عینک
ریموت بازکننده درب صندوق عقب
تنظیم کننده نور چراغهای جلو
قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال میشود)
آینه داخلی عقب ضد تشعشع
نگهدارندههای فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
روشن شدن چراغهای جلو همراه با استارت خودرو
قیمت
در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبتنام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبتنام در نمایندگی)
در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)
[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
saeid
۸ اسفند ۱۳۹۳از ماشین چینی متنفرم ………….
جی تی ار
۸ اسفند ۱۳۹۳تنها یک ماشین چینی است که به نظرم با قیمتی که دارد واقعا خوب است,آن هم جکj5 است .البته توی ماشین هایی که مالکیتشان چینی است,MG6 از هرلحاظ نسبت به قیمتش عالی است و من هم عاشقشم…
iman
۸ اسفند ۱۳۹۳ماشینهای چینی و کره ای خیلی تفاوت ندارن خبری از تکنولوژیهای برتر، قدمت و مقامات کسب شده وجود نداره تو شون.
بله ام جی و ولو انگلیسی و سویدی هستند سرمایه گذارانشان چینی شده
ولو ماشین فوق العاده ای هست و هر سال جایزه های زیادی میگیره، ام جی 6 سال 2014 برنده بهترین هندلینگ با وجود پورشه و بنز … شد
شهریار
۹ اسفند ۱۳۹۳از قدیم گفتن به اندازه ای که پول بدی آش میخوری
داری!!!!! بسم الله ….میلیاردی پول بده ..هم میتونی ولوو سوار شی …هم بنز و بی ام دبلیو و هر اتومبیلی که دلت بخواد..لذتشم ببر کیفیت رو هم تجربه کن(حالا نیای بنویسی که عوارض زیاده و…که باعث میشه قیمت ماشین خیلی بیشتر از قیمت واقعیشه..ولی این برای همه اتومبیلها صدق میکنه)این همه هم مینویسیم کره ای بد،، چینی اخخ…همه هم سوار میشیم و صد تا ناسزا به اونایی میدیم که واردشون کردن…خب دوست من اگه واقعا همه ملت استقبال نکنند که وضع این نمیشه…مطمئنا تا تقاضا نباشه عرضه هم نیست
NA-NikandreosApotheon-NA
۸ اسفند ۱۳۹۳شاسی بلندشا سایپا 92 میلیون میفروشه البته کراس اووره تا شاسی بلند
سجاد
۹ اسفند ۱۳۹۳یه خبر بد برات دارم :
ما بزرگترین وارد کننده خودرو از چین هستیم .
پس باید به چینی ها عادت بکنی . . .
یه خبر خوب هم برات دارم :
تجربه نشون داده معمولاً چینی ها نسبت به قیمتشون حداقل از محصولات داخلی (منظور همون خارجی های غیر چینی مونتاژ داخل هستن) عملکرد ، امکانات و بعضاً کیفیت بالاتری دارن . . .
masood
۸ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز،10 سال اینده اگر همینجوری پیش برن و ما هم در جا بزنیم، میشن عین کره ها وخرید ماشینهای چینی هم به یه ارزو تبدیل میشن برای ما .همونجور که ماشین های کره ای ارزوی خیلیاست.چین 10 سال قبل کره ست..ما هم که قرنی از همه عقب افتادیم
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۳وزن سنگین ماشین!
داشبورد که دیگه…
موتور ماشین جوابگوی این وزن هست؟
باک ماشین فقط 42 لیتر؟ !!
NA-NikandreosApotheon-NA
۹ اسفند ۱۳۹۳من نسخه کراس اوورشو دوست دارم زیباست.
با فنی کار ندارم ولی مطمئنم از ساخت ایران بهتره
ali2240
۸ اسفند ۱۳۹۳لعنت به مدیریت ناپاک و دستهای آلوده که ما رو از تولید کادیلاک به برلیانس رسونده….!
Zora
۸ اسفند ۱۳۹۳تا حالا به هیچ ماشینی اینجوری نخندیده بودم … :) :)
تسلیت …
مهران1
۸ اسفند ۱۳۹۳ممنون از نویسنده.
توضیحات خوبیه.
سام
۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز. انجام وظیفه بود.
TerraByte
۸ اسفند ۱۳۹۳نسبت به قیمتش ماشین بدی به نظر نمیاد!!
دیگه هرچی باشه از دنا که کمتر نیست! ^_^
juve
۸ اسفند ۱۳۹۳یه سوالی داشتم از دوستان::
به نظر شما چه ماشینی واسه خرید مناسب است !!!
تا از 50 تا 80 میلیون…
والا من دست به هر ماشینی میزنم و میام توو اینرنت تحقیق میکنم، پشیمون میشم از خریدن!
یه جا نوشته فلان ماشین چینیه آشغاله ! یه جا نوشته فلان ماشین فلان جوریه !! اصلا زده میشم از ماشین خریدن ! و آخرش میگم همون پراید بهتر از ایناست ! واقعا نمیدونم چیکار کنم !!!!!!
nima naseri
۹ اسفند ۱۳۹۳شما اگر میتونی از آشنا یا آدم کار درست، مگان دست دوم سال 91 به بعد حدود 80 میلیون یا یه کم بیشتر بخری بسیار بهتره
ali2240
۹ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز اگه توی تهران یا شهرهای بزرگ زندگی میکنی که خدمات نمایندگی های ام جی خوبه تو خریدش شک نکن یه ۵۵۰ یا ۶ کم کار و واقعا سالم بگیر
اگه نه که گزینه های خوبی مثل کمری ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ یا ماکسیما و سوناتا پیش روت داری
راستی اگه با قیافه آوانته مشکل نداری اونم ماشین بی دردسر و خوبیه و راحت مدل ۹۱ اتوماتشو میتونی بگیری
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۳سلام.دنبال چینی نرو که بدبخت میشی میخایم برب فقط ام جی وجیلی….شک نکن…بنظرم ی تویوتا مدل پایین بگیری خیلی بهتره یا کیا یا سانگ یانگ
مرتضی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳سلام هموطن عزیز
بنظرمن سراتودنده دستی بهترین گزینه است حداقل خیالت راحته که پشت کیاموتور نشستی.شایدامکاناتش کم باشه اماکیفیتش حرف اول رومیزنه
خاوری
۸ اسفند ۱۳۹۳قیمتش خوبه… تا کیفیتش و استهلاکش چه جوری باشه..کلا خاک تو سر خودروسازان ما
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۸ اسفند ۱۳۹۳دیگه چی میشه گفت با این صنعت و خودروسازیمون.
به قول یکی از خواننده های اونور آبی:
شاید از جرمه دیروزه که به این روز افتادیم
mahdi
۸ اسفند ۱۳۹۳ممنون آقای کاویانی .باز هم یاد خرابی زود هنگام افتادم.
سام
۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
سعید
۸ اسفند ۱۳۹۳اگه با همین قیمت تو بازار بیاد خیلی خوب میشه ولی بالای 45 تومن اصلا نمیارزه
احسان(احسان سابق)
۸ اسفند ۱۳۹۳اصلا از روی تویوتا یاریس تقلید نکرده و اصلا لوگوش شبیه تویوتا نیست.من که شک نکردم شما هم شک نکنید
احسان
۸ اسفند ۱۳۹۳ممنون اقای کاویانی
سام
۹ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.
میثم
۸ اسفند ۱۳۹۳اصلا رغبت نکردم متنو بخونم. میدونم زیبایی نسبیه ولی انصافا شما قضاوت کنید این ماشین اصلا نسبیت سرش میشه! قیافش افتضاحه اکمله!
ناصرساتیا
۸ اسفند ۱۳۹۳” ایران سال ۱۴۴۴ ” اخبار ۲۰:۳۰
(خبر 1)قیمت هر سکه طلا امروز در بازار با 15 میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و چهل میلیون تومان رسید.
(خبر 2)مدیرعامل سایپا اعلام کرد : نود و نهمین مدل پراید با نام پراید XD-870-PL Q آماده عرضه به بازار است که نسبت به مدل قبلی تحول زیادی داشته. طول آنتن آن 12 سانتی متر افزایش داشته و چراغ ترمز آن هم پررنگتر شده است و فقط 95 میلیون تومان گران تر است
شهریار
۹ اسفند ۱۳۹۳باز هم میگم …..همین سمند خودمون می ارزه به صدتای این چینی ها
afish
۹ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز باعرض ادب سمنده خودمون کجا بوده اونم چینیه
یه پسر
۹ اسفند ۱۳۹۳بین چینی ها از لحاظ قیمت و خدمات ، آپشن طراحی و … فقط جک جی 5 و بس
این اسباب بازی جدید هم قیمت مناسبی داره مخصوصا واسه مدل اتوماتیکش ، اما طراحیش مخصوصا از نمای جلو واقعا …
در کل به نظر من می تونه رقیب جدی 315 باشه
mk8mk
۹ اسفند ۱۳۹۳من یک سوالی دارم
در تصویر وسطی تست تصادف که ظاهرا با اورلپ 40 درصد تست انجام شده
با وجود اون چروک سقف و دفرمه شدن ستون A
چطور این ماشین تونسته 5 ستاره از C-NCAP بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن کمربند عقب وسط هم از نوع سه نقطه ای نیست
همچنین اتصال ایزوفیکس ه منداره
پس 5 ستاره واسه چیه؟؟؟؟؟؟؟
نکته دیگه نمونه تست تصادغ سانروف نداره
اما نمونه ای که عکس فضای داخلی رو نشون می ده سانروف داره؟؟؟؟
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۳کشور ما با کره شروع کردند مونتاز ماشین امروز کره در دنیا حرفی برای گفتن دارد ولی ما هنوز دنبال گدایی تو کشورهای دنیا هستیم تا شاید کشوری ماشین از رده خارج شده خود را به ما بدهد و ما آن را 20سال تولید کنیم
omid
۹ اسفند ۱۳۹۳دیروز توی نمایشگاه توی این مدل و نیز H320 نشستم. طراحی فضای داخلش نسبت به خیلی از ماشینهای دیگه خوب بود و توقعات رو برآورده میکرد. به نسبت ابعادش هم فضای داخلی خوب بود. فقط از لحاظ موتوری و فنی جای سوال هست که اگه اون هم خوب باشه میشه در مجموع به عنوان یک انتخاب خوب چینی توی این قیمت از اون یاد کزد.
برعکس مدل h320 که مثلا طراحی مشابه بی ام و داره بنظرم همون فقط ظاهرش نسبتا خوب بود و داخلش نسبت به این مدا اصلا چنگی به دل نمی زد و کیفیت ادوات داخلی، فضای اتاق و طراحی داخل در سطح پایینتری از h230 قرار داشت.
بین ماشین های چینی توی قیمت های بالاتر بنظرم جک j5 و چانگان ایدو هم خودروهای خوبی بودند.
omid
۹ اسفند ۱۳۹۳ببخشید اشتباه شد. منظورم از مدل دوم h330 بود چون 320 هاچبکه که توی نمایشگاه حضور نداشت.
ضمن اینکه جک s5 هم خیلی خوب بود و امید زیادی به موفقیتش میره.
siavash
۹ اسفند ۱۳۹۳ممنون از آقای کاویانی که همیشه مقاله های بی طرفانه مینویسه و تنها به معرفی محصول و در همون موضوع دست به قلم میبره چون کارش مقاله نویسی است و مثل بعضیا که جدیدا کار تبلیغات و با مقاله نویسی اشتباه گرفتن نیست و در مقاله هاشون سوای تبلیغات و مطالب غیر مستند از سایتهای چینی به تخریب و همچنین در هم آمیختن موضوعهای مختلف میپردازند بنده که اصلا اینطور مقاله ها را نه میخونم و نه در حده کامنت گذاشتن میدونم
این انتقاده و نه تخریب چون اسمی از کسی نمیبرم
طرف تو مقاله تست ایمنی خودروهای چینی حرف از ایمنی سراتو کشیده وسط
از دوستان سوالی دارم!
سراتو چینیه؟ مونتاژ چینه ؟ اصلاً چه ربطی به تست ایمنی خودروهای چینی داره؟
طرف اگر مقاله نویسه رو همون موضوع کار میکنه نه که آسمون ریسمون ببافه تا برسه به هدفی که داره
آقای کاویانی هم میتونست الان پای ماشینهای دیگرو وسط بکشه بگه فلان ماشین حتی تست نشده ولی این 5ستاره داره ولی میدونه که مقاله باید تو همون موضوع بمونه و فقط معرفی همون خودرو میباشد
پدال جان انتقاد بود حذف نکنی!!!
سام
۹ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم سیاوش عزیز، لطف داری شما
E 36
۹ اسفند ۱۳۹۳بازم یه آشغال دیگه
danial
۹ اسفند ۱۳۹۳به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.
هر جوری هم که فکر کنید و این ماشین آشغال هم که باشه بازم بهتر از تندر و پژو پارس هستش البته از نظر من در واقع درسته که این هم آشغاله اما اگر نمایندگیش بتونه قطعات و تعمیراتش رو خوب انجام شده خیلی بهتر از تندر و پژو پارس و یا حتی دنا هست.
یه مثالی هست که میگه…
“سعی کن بین بد و بدتر بد رو انختاب کنی”
البته این مثال اصلیتش چینیه.
علیرضا الف
۹ اسفند ۱۳۹۳آقای کاویانی از مطالب خوبتون متشکرم.
از خواندن نثر زیبای شما واقعا لذت می برم.
موفق باشید دوست من.
سام
۹ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم علیرضا عزیز،شرمنده می کنی.باعث خرسندی بنده است که این متن مورد توجه تان قرار گرفت.ایامتان به کام باد
Ehsan
۹ اسفند ۱۳۹۳آرمش میکس شده تویوتا و مازراتیه
محمدرضا ♥BMW♥
۹ اسفند ۱۳۹۳اینطوری بخوایم حساب کنیم آرم هیوندای هم کج شده آرم هونداس :)
حسن
۹ اسفند ۱۳۹۳با این قیمتهای فضایی من که اصلن نمیوتونم به ماشبنها بالای 70 80 تومن فکر کنم. اول امسال من پرشیا خریدم 34 میلیون 5 تومن هم روش سیستم صوتی خوب و رهیاب و دوربین وکروز گذاشتم.وجدانن ازش راضیم.داداشم اول تابستون کمری 2014 خرید 163 تومن از بد شانسی بعد از 3 ماه کوبید پشت یه تریلی 27 تومن خرجش کرد . به نظرتون کدوممون برد کرده ؟
ارشیا
۹ اسفند ۱۳۹۳شما و برادرتون این همه پول رو از کجا میارید ؟!
mehdi
۹ اسفند ۱۳۹۳دوستانی که میگن ماشین چینی اه بده بدرد نمیخوره
از پراید بدتره؟
بنظرتون این از 405 بدتره؟
از سمند بدتره؟
از موتو رپیکان که رو مزدا سوار کردن بدتره؟
ما خودرویی نداریم تو کشور واقعیت رو بپذیرید
الکی و با تعصبم همش نگید بده و کپی کرده
واقعا چین داره خوب کار میکنه همینکه همت داره دمش گرم بهتر از ماس که نشستیم و فقط میگی کی بده
یه نگاهم به خودمون بکنیم!
محمدرضا ♥BMW♥
۹ اسفند ۱۳۹۳تنها ماشین چینی (نسبتا چینی) که قبولش دارم حاضرم بابتش پول بدم ام جی هست…از بقیشون اصلا خاطرات خوبی ندارم.
علی
۹ اسفند ۱۳۹۳از ماشین چینی بیزارم و از این درایت زیبایمان در حیران