خودروسازان کشورمان را میتوان مردان واقعبین و دوراندیشی دانست! آنها واقفاند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزافها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمیباشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمینها میگردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.
خودروسازی ما را میتوان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیتها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران میکشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهتها نیز افزوده میگردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیرهای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یکتنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» مینویسد:هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایستهسالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).
چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکتهای چینی شده و از آنها مدد میطلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کرهایها و فرانسویها و ایتالیاییها و… را همشأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایهگذاری مؤثر آنان سنگاندازی مینمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام میدادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایهگذاری درست در سالهای گذشته و فرصت سوزیها و ندیدن واقعیتها و……خودروسازیمان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکتهای چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازیمان بسیار سنگین باشد و آنها چینیها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینیها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامهپسندتر و حتی تا حدی باکیفیتتر و ایمنتری نسبت به مجموعههای داخلی به بازار عرضه مینمایند. یکی از محصولات چینی که قرار است در آیندهای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتیکه با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، میتواند نمونههای قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو میپردازیم. برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی میباشد. در وبسایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، میتوان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دستپخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدلهای جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شدهاند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است. در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیدهای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدلهایش بهره برده است و یا میتوان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است. در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جایجای بدنه آن نیز خطوط تیز بهکاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغهای این خودرو نیز بهخوبی کنارههای های بدنه را فرا گرفتهاند. در مجموع، این رسانهها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانستهاند. داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخشهای گوناگون آن نیز از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخصهای اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده میگردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بیدلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وبسایتهای غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساختههای کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئلهای نیست که از چشمهای تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است. این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره میبرد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتنمتر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه میشود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وبسایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبهدنده را بررسی مینماییم. گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده میباشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام میگیرد. در این نوع از جعبهدنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود. دندهها نیز میتواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز میتواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دندهها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دندهها مانند گیربکسهای موسوم به تیپترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم میرسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بینالمللی این سیستم جزو سیستمهای پیشرفته محسوب شده و از جایگزینهای سیستم دستی به حساب میآید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپهایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره میبرد؛ اما نمونههای ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ میباشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطهای هم بهره میبرد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخشهای بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است. از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه میشود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپهای عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
لامپهای مه شکن جلو و عقب
سانروف برقی
۶ عدد بلندگو
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX
سنسور دنده عقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
رینگهای آلومینیمی
آینههای برقی
محفظه برای عینک
ریموت بازکننده درب صندوق عقب
تنظیم کننده نور چراغهای جلو
قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال میشود)
آینه داخلی عقب ضد تشعشع
نگهدارندههای فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
روشن شدن چراغهای جلو همراه با استارت خودرو
قیمت
در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبتنام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبتنام در نمایندگی)
در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)
[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
بنده خدا
۹ اسفند ۱۳۹۳سلام.مدینه فاضله خودرو بر اساس سیر تاریخ:1-آمریکا و آلمان2-ژاپن3-کل اروپا4-کره5-چین6-هند7-مغولستان8-آنگولا……………..خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ….سال2550سایپا و ایران خودرو……………..بزن دس قشنگه رو…..بعضی از دوستان حتما الان میگن تو این لیست کم لطفی شده……………..خخخخخخخخخخخخخخخخخ
4MATIC
۱۰ اسفند ۱۳۹۳واقعا از هر نظر اشغاله
امیر
۱۱ اسفند ۱۳۹۳چی میگی اشغاله ؟؟؟نکنه با s63 یا لکسوس ls600 داری مقایسه میکنی ؟؟وجدان داشته باشیم
از ماشین های داخل ایران تا مرز۵۰میلیون از هر نظر سر تره
hero
۱۰ اسفند ۱۳۹۳یک کلام
مقصر اصلی مردم هستند!
لطفا زیاد از مونتاژکاران داخلی ایراد نگیرید
غباد
۲ آذر ۱۳۹۶داداش اولین مقصر خودتی
لانتا
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با اینکه اصلا ماشین های ساخت چین قبول ندارم اما دیگه باید دید خودمون نسبت به این ماشین ها عوض کنیم با توجه به قیمت که داره و امکانات نسبتا خوبی که داره من این ماشین به رقیب ها بیشتر ترجیح میدم . دلیلم اینه که تندر 90 طراحی بسیار کسل کننده پایین بودن کیفیت ساخت تو مدل های جدید . دنا که اصلا حرف شو نزنید میگن عکسات خیلی بهتر از خودته دقیقا همین چیزی که در مورد دنا صدق میکنه تازه موتور ef7 هم روش گذاشتن که با اینکه ایران خودرو میگه موتور ملی هستش اما بسیار از قطعات موتور نایاب تر از موتور tu5 هست. پژو پارس که حرفشم نزن کپی ناشیانه پژو 406 که تو سال 1999 تولید شده و ایران خودرو طراحی 406 بهبود داده ( البته به قول بعضیا) با اسم پارس به بازار ارایه کرده یک کلام اشغال به تمام معنا مدل های جدید کیفیت بسیار پایینی داره . ام وی ام 530 یک چینی که واقعا تو بخش طراحی خارجی از تندر 90 هم کسل کننده تر امکانات داخلی خوبی داره ولی واقعا از نظر موتور با اینکه رو کاغذ موتور خوبی داره اما در عمل و اقعا مفت نمی ارزه چون کاملا بی جون و کم قدرته. (البته از موتور برلیانس هم خبر ندارم شاید اونم فقط رو کاغذ خوب باشه) در کل همه بی کیفیت هستن و انتخاب از بین بد و بدتر هستش خوب وقتی بد هست چرا ادم بره سراغ بدتر !!!!! تو ایران اگه می خوای ماشین متوسط روز دنیا برونی که سواری مناسبی داشته باشه باید حداقل 150 واسه ماشین پول بدی….
genius
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ای کاش مدیران ما هم مهارت ساخت ماشینی در همین حد و اندازه را داشتند و بجای باد بیخودی به گلو انداختن و ادعای پوچ نبوغ خارق العاده داشتن در ایامی که اوضاع بهتر ازین بود با همکاری خارجیها بجای افزایش بی حساب و کتاب تیراژ تولید اندکی دانش تولید خودرو را وارد کشور میکردند!
بیخودی به چینیها ایراد نگیریم،همین که فعل خواستن را صرف کرده اند در مقابل مدیران تن آسا و بی نبوغ ایرانی صد بر هیچ پیش اند!
نکته اینجاست که بلطف اقتصاد گل و بلبل مملکت حتی این ماشینها هم از دست قاطبه ملت بسبب قیمتشان دور است!!
saeid
۱۰ اسفند ۱۳۹۳این دیگه چیه؟ راه هم میره؟ به چه روزگاری گرفتار شدیم. فکر کنم بازار مصرفش فقط ایرانه. همیشه انتخاب ما بین بد و بدتر بوده حالا جدیدن شده بین بدتر و خیلی بدتر.
saeid
۱۰ اسفند ۱۳۹۳الان قیمت این چینی رو زده 42 میلیون.
تو سایت تویوتا داشتم نگاه میکردم.قیمت یه کرولا 2015 هم با دلار 3400 میشه 57میلیون
قیمت دنا ماشین جدید هم حدودا 50 تومان تو بازار آزاد.
دیگه چیزی نمیشه گفت.
مرتضی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳هم کشوریای عزیز
بنظرمن تورنج قیمتی 30تا40میلیون پژو206صندوق داروهاچ بک وپارس ال ایکس و رانا وسمند ای اف7
بهترین گزینه هاست به چنددلیل
1.خودروهای نامبرده ازلحاظ موتوری قدرت بیشتری دارن 206وپارس ال ایکس رانا110اسب
سمندای اف سون114 اسب(البته سمند ای اف سون بدلیل مشکلات ایجاد شده دربرخی از سمندهای ای اف سون مدل های91و 92توبازاربدنام شدکه اونم شانسی بود اماتومدل 93 خودشواصلاح کرد)
2.تهویه اتومات 206 وسورن ای ال ایکس وپارس ال ایکس
3.بااصالت بودن خودرو که سمند خودروی وطنی ماست پژو هم نیاز به توضیح نداره
4.زیبایی خودروهای نامبرده
5امکانات
من
۱۱ اسفند ۱۳۹۳سمند خودروی وطنی ماست رو خوب اومدی
hossein
۱۱ اسفند ۱۳۹۳چرا ننوشتی مدیر کدوم بخش ایرانخودرویی؟!
میخواستم بیام خدمتت!
RETOLEX
۱۲ اسفند ۱۳۹۳یکی از مسئولین یزرگوار
محمد
۲۶ اسفند ۱۳۹۳زیبایی رو که گفتی دوست داشتم، عاغا سلیقه ای درست!!!!! با امکانات که گفتی چه جوری کنار بیام
غباد
۲ آذر ۱۳۹۶شما فکراتون قدیمیه
احمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳نسبت به قیمتش عالیه
حامد
۱۲ اسفند ۱۳۹۳البته در کنار این همه تغییر و تحول پرشتاب در خودرو سازی دنیا . نباید از مدیران و خودرو سازهای ایرانی که فقط علم و دانش تغییر چراغ های جلو و عقب و سپر ماشینهای مونتاژ خارجی رو یاد گرفتند و به یه اسم جدید با چند میلیون بیشتر به مردم میفروشن غافل موند . نمونه های این تغییرات رو خودتون بنویسید تا لذت ببریم
فرزاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳وای وای چقدر خنیدیدم وقتی نظر سجاد رو خوندم که زده این دیگه چیه؟ راه هم میره؟!بابا خیلی فیلمی داش.به نظر من ماشینهای داخلی خیلی بهتر از این چرت و پرتها هست! به نظر من پرشیا خیلی بهتر از این هست
Goss
۱۴ اسفند ۱۳۹۳گرچه عمر صنایع خودروسازی چین در بازار رقابتی به دو دهه هم نمی رسد اما پیشرفت شگرف و حیرت انگیزی در طراحی پلاتفرم و قطعه سازی داشته اند و هر روز شاهد پیشروی بی بدیل دانش مهندسی خودروی چشم بادامی های سخت کوش هستیم. ما باید دید خودمان را نسبت به کالای چینی متناسب با شرایط امروزی اقتصاد و صنایع چین عوض کنیم. در حال حاضر بسیاری از برندهای صاحب نام در صنعت خودرو با قطعه سازان چینی ارتباط تنگاتنگی دارند. بسیاری از خودروهای وارداتی که برندهای کره ای ، ژاپنی و حتی اروپایی دارند و در خیابانهای شهرهای ما تردد می کنند در واقع در سایتهای آن شرکتها در چین با قطعاتی ساخت آنجا تولید شده اند. خودروسازان چین طی دو سه سال اخیر ارتقاء کیفیت و توجه به جزییات در ساخت و تولید را در صنعت خودرو خود هدف گذاری کرده اند و به نظر می رسد ظرف پنج تا ده سال بتوانند جایگاه خود را در بازارهای نوظهور کاملاً تثبیت کنند. آنها از همکنون به بازار اروپا و آمریکای شمالی هم نظر دارند و در پی سرمایه گذاری مشترک با بازیگران بزرگ و عمده در آن مناطق هستند.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ما برای تیم فوتبال نا کجا آباد از مربیان خارجی استفاده میکنیم !ولی برای صنعت عظیمی مانند خودرو اصرار داریم که خودمان بلدیم ومیتوانیم!خودروسازان بزرگی مثل تویوتا وهیوندای در مقاطعی از مدیران بزرگ خودروسازی دنیا با حقوق کلان بهره گرفتند تا از توان مدیریتی و تجربه آنان برای پیشرفت صنعت خودروی شان بهره ببرند ودر این راه کاملا موفق بوده اند .ما بعد از چهل سال هنوز در پله های اول خودروسازی هستیم ؟!!!ما اگر میخواهیم مثل هیوندای و…جهانی بشویم باید راه آنها را با تغییراتی طی کنیم والا این راه که صنعت خودروی ما در پیش گرفته چرخیدن به دور خود است وآب در هاون؟!!!
محمد رضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به نظر من در رقابت با هم قیمتیهاش تو ایران برنده می شه. می گی نه؟ صبر کن ببین
محسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۳با سلام
میخواستم ببینم شتاب صفر تا صد این خودرو(h230)چند ثانیه است؟
saber
۳۱ تیر ۱۳۹۵تو سایت خوده شرکت برلیانس زده بود12
M
۲۵ اسفند ۱۳۹۳چین اینا را برای مردمشون ک وضع مالیه خوبی ندارند میسازه ینی با توجه به قیمتی ک تو چین داره اونا میخرند اما تو ایران دکتر مهندسا سوار میشند چون مجبورند.
نام شما (ضروری): جلیل
۱۱ فروردین ۱۳۹۴نظر…باسلام آقایان موتور خودروچینی هرچی که باشه دیگر از ظاهر تکراری خودروهای داخلی خسته شده ایم از بچگی تا حالا داریم این ماشین هارو می بینیم.
احمد خزایی
۱۳ فروردین ۱۳۹۴جیلی وقتی اومد همه گفتند چینی هستش نخرید ولی الان هر کی داره راضی هستش . انشالله مثل جیلی خوب باشه و مردم ما که لیاقت بهتر از اینها رو دارند فعلا به همین خودرو ، درصورتی که قیمتش بالا نرود بسنده کنند .
مهران
۱۳ فروردین ۱۳۹۴بریلیانس فیس لیفتشاسی بلندv5 مدل 2015رو جدیدا به بازار عرضه کرده.دیگه کاملا شده شبیه بی ام و ایکس وان. نمیدونم چرا پارس خودرو و سایپا فیس لیفتش رو واردنمیکنن و فقط مدل قدیمی رو واردکردن؟http://chinaautoweb.com/car-models/brilliance-v5/
مهران
۱۵ فروردین ۱۳۹۴سلام
دوستان بیایید منطقی باشیم من خودم لیفان 620 دارم 4 ساله سوار میشم تمام ایران رو باهاش چرخیدم …فوق العاده اس تا حالا 120000 تا باهاش رفتم و فقط لنت ترمز عوض کردم …مصرفش 6.5 هست الانم یه دونه h230 ثبت نام کردم قیمت این ماشین توی چین 60000 یوان مدل متوسط اون هست وبا قیمت هر یوان 570 تومن خودتون حساب کنین نه اینکه 7 یا 8 میلیونه .
تشریف ببرین این سایت
chainatuoweb.com
تمام مشخصات و ماشینهای چینی رو ببینین و لذت ببرین واقعا احسنت داره فقط برای همین ماشین بیشتر از 50 تا عکس وجود داره و میتونی قبل از خرید تستش کنی نه مثل ایران که هنوز خودرو تولید نشده پیش فروش میکنن
دوستان منطقی خرید کنیم
محمد
۱۶ فروردین ۱۳۹۴من تازه از چین اومدم, اونجا یک از دوستام یه دونشو داره, واقعا ماشین خوب و راحتیه, به نظرم به سرعت جاشو تو ایران باز می کنه و قیمتش بالا می ره
omid
۱۷ فروردین ۱۳۹۴خدایی بخوایم صادق باشیم تو طراحیش خوب که نه ولی بد هم کار نشده ولی تو موتورش اساسی خراب کاری کردن…
با ۵۰ میلیون ماشینی سوار شیم که حد اکثر سرعتش ۱۸۰ تاس؟؟؟ احتمالا مث پراید بالای ۱۵۰ تا نمیره
به نظر من همون سمند ef7 بد نیست…حد اقل قطعاتش قابل دسترس تر از اینه سرعت و شتابشم خوبه…
حالا کاری به حرف و حدیث هاش ندارم ولی داییم داره من زییاد سواریشو گرفتم از ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ بهتره…تندر ۹۰ هم سواریش خیلی خوبه شتاب و سرعتم کم نمیاره انصافا بدنه خوبی هم داره….
محمد
۱۷ فروردین ۱۳۹۴امید آقا, خوبه اول کمی مطالعه کنی بعد نظر بدی, حداکثر سرعتی که کارخانه اعلام می کنه حداکثر سرعتی است که در شرایط ایمن می توان رانندگی کرد, حتما هر ماشینی با سرعت بیشتر هم می تونه حرکت کنه, خوبه سری به سایت ایران خودرو بزنی و مشخصات فنی ال نود را بخونی, حد اکثر سرعت ال نود 175 اعلام شده
مجید
۲۳ فروردین ۱۳۹۴امروز میگن ۳۷ میلیون ،قطعا زیر ۵۰ میلیون نمیدن به مردم مثل همه خودروهای دیگه. اینها اگه ببینن مردم یه خورده از یه خودرو استقبال میکنن قیمت خون باباشون رو روش میزارن
کاظم
۲۸ فروردین ۱۳۹۴من برالیانس .h230 نوشتم .خیلی بهتره نسبت به ماشین های داخلی .قبلش هم پرشیا داشتم.
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۴دوستان به نظرتو ن برلیانس h230 بهتره یا 330 مقایسه کنید و جواب بدید ممنون هرکسی چیزی راجع بهشون میدونه بزاره توسایت استفاده کنیم ممنون سعید
علی
۳۱ فروردین ۱۳۹۴با سلام
ببخشید روک میگم و میرم سر اصل مطلب خیلی از دوستان که مطلب میزارن حتی خودشون ماشین ندارن و الکی میگن این خوبه و بده من 40 تومان به بدبختی جمع کردم حالا شما که میگی چینی بده به من بگین چه ماشینی با این پول گیرم میاد که هم سان روف داشته باشه و هم دنده اتوماتیک باشه و 20 سال تو خیابون هر روز مثل اون رو ندیده باشم ؟
پس دوستان اول پول که دارین رو حساب کنید بعد راجب ماشین حرف بزنیم الان یه دنا با موتور سمند رو دارن میدن 50 میلیون بدون هیچ امکاناتی اینها بدبختی ماست
علی2
۲۸ تیر ۱۳۹۵آقا نظرت کپ دیدگاه منه، موافقم باهات صددرصد
سیروان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان
من 4 ساله لیفان 520 دارم اون زمان که من خریدم هنوز ماشینهای چینی توی ایران زیاد نشده بود همه میگفتن بیخوده نخر دردسر داره….. ولی من با تحقیقاتی که کردم تصمیم گرفتم و خریدم و الان بعد از 4 سال کاملا از انتخابم راضیم توی این مدت هیچ آزار و اذیتی نداشته و از رانندگی با اون لذت بردم …. کلا کیفیت ساخت در 90 درصد قطعات از همردیفهای وطنی بالاتره…
الانم یه h230 ثبت نام کردم و با توجه به سابقه شرکت برلیانس که شریک تجاری ب ام و می باشد امیدوارم از کیفیت مناسبی برخوردار باشه… در هر صورت باید از یک خودرو در حد کلاس قیمتی خودش انتظار داشته باشیم .
نيما
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من یه پارس تندر نوشتم، قرار بود تحویل اردیبهشت 94 باشه، رفتم سراغ نمایندگی، با کمال پررویی میگه تحویل 93 هستی یا 94؟ بنده خدا تیر 93 رو تحویل ندادیم، حالا میای سراغش؟ منم یه بریلیانس H230نوشتم تا ماشین چینی سوار شم و به این وضع خودروسازی بشاشم!!!
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
من فقط ماشین صفر سو ار میشم و قبل از تمام شدن بیمه بعدی رو میگیرم البته نه از بازار آزاد که صرفه اقتصادی هم داشته باشه تو ماشینای زیر 50 میلیون ماشین بی عیب که تقریبا همه رو راضی کنه وجود نداره ال 90 – 206sd – پارس tu5 – پژو405 tu5 بنابر سلیقه خوبن حالا اگه ماشین اتومات بخای تنها انتخابت ماشینای چینی جک 1.8 گرفتم خیلی خوب بود فروختم پارس tu5 گرفتم تحویل فروردین با اینکه اتاقش قشنگتر شده کیفیت موتورش کمتر شده تا مهر باهاش سر میکنم تا h320 روبگیرم و دیگه ماشین ایرانی ثبت نام نمیکنم تا زمانیکه امکانات و کیفیتشون روز به روز بهتره بشه نه بدتر در حال حاضر ماشینای چینی مثل جک و برلیانس همه ویژگیها رودارند به جز اعتماد مردم شرکت سایپا با فروش برلیانس این کارو هم انجام میده و فروش ماشینای چینی در آینده بهتر و بیشتر میشه
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظرم اگر قیمت این ماشین (h230) برای مدل دنده ای حدود 30 میلیون و برای مدل اتومات حدود 35 ملیون تومان در نظر میگرفتند میتوانست رقیب جدی ماشینهایی از قبیل پژو پارس یا دنا و…….باشد ولی متاسفانه با این قیمتها حرفی برای گفتن ندارد و پروژه از پیش شکست خورده میباشد.(البته با توجه به قیمتهای کاذب فعلی).
سید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز چه منطق و حسابی شما ر به این نتیجه رسوندهکه این ماشین رو با دنا و پژو پارس مقایسه کنید به نظر من که ۴ ساله از خودروی چینی استفاده میکنم تمام خودروهای چینی یه سرو گردن از خودروهای شتر گاو پلنگ وطنی بالاتر و با کیفیت ترن …. البته ای کاشه اینگونه نبود ولی متاسفانه وضعیت همینطوره که گفتم….. وقتی در مملکته ما پراید که حتی در افغانستان هگ بعیده کسی سوارش بشه ر با قت ۲۱ میلیون میفروشند چطور انتظار دارید h230 رو ۳۰ میلیون بفروشند ؟! چطور میتونید پژو پارس با تکنولوژی ساخت و ایمن ۱۵ سال پیش رو با این خودرو که دارای ۵ ستاره ایمنی میباشد در یک رده قرار دهید؟ گذشته از تکنولوژی های قدیمی و از رده خارج ماشین های ایرانی در مورد قطعات نیز متاسفانه از بی کیفیت ترین و ارزان قیمت ترین قطعات ساخت چیدر خودر های داخلی استفاده نیشود حال آنکه شرکت های خودرو سازی چین چون در حال گسترش صادرات خد به کشورهای دیگر میباشند به جای پس رفت در حال پیشرفت در کیفیت و طراحی خود هستند….. شاید چین ۱۰ سال از خودرسازان کشور کره جوبی عقبتر با شد ولی غم انگیز اینجاست که ما نیز حد اقل ۱۰ سال از خودروسازان چین عقب تر هستیم.
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴برادرعزیز اقا سید با سلام ضمن تشکر از حسن توجه شما .دربحث رقابت برای فروش یک کالا از جمله ماشین 2 عامل تاثیر گذا رمیباشد1:کیفیت محصول 2:قیمت محصول .محصولی که به یک بازار جدید عرضه میشودوناشناخته است(از دید عموم مردم) و هنوز امتحان خود را پس نداده است لاجرم از نظر قیمتی با قدیمیتر از خودش باید رقابت وقیمت را پائین اوردگرچه داخل ماشینهای رقیب هم جنسهای درجه 3و 4 استفاده شود . چون اینها جا افتاده ترند!!!بخاطر همین بنده این قیمتهای حدودی را در نظر گرفتم. قیمت پراید(مخصوصا 111) و پژو 206و…از نظر من بالا و کاذب هستند…بنده تعصب خاصی نسبت به هیچ برندی ندارم.