خودروسازان کشورمان را میتوان مردان واقعبین و دوراندیشی دانست! آنها واقفاند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزافها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمیباشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمینها میگردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.
خودروسازی ما را میتوان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیتها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران میکشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهتها نیز افزوده میگردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیرهای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یکتنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» مینویسد:هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایستهسالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).
چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکتهای چینی شده و از آنها مدد میطلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کرهایها و فرانسویها و ایتالیاییها و… را همشأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایهگذاری مؤثر آنان سنگاندازی مینمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام میدادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایهگذاری درست در سالهای گذشته و فرصت سوزیها و ندیدن واقعیتها و……خودروسازیمان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکتهای چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازیمان بسیار سنگین باشد و آنها چینیها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینیها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامهپسندتر و حتی تا حدی باکیفیتتر و ایمنتری نسبت به مجموعههای داخلی به بازار عرضه مینمایند. یکی از محصولات چینی که قرار است در آیندهای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتیکه با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، میتواند نمونههای قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو میپردازیم. برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی میباشد. در وبسایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، میتوان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دستپخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدلهای جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شدهاند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است. در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیدهای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدلهایش بهره برده است و یا میتوان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است. در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جایجای بدنه آن نیز خطوط تیز بهکاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغهای این خودرو نیز بهخوبی کنارههای های بدنه را فرا گرفتهاند. در مجموع، این رسانهها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانستهاند. داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخشهای گوناگون آن نیز از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخصهای اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده میگردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بیدلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وبسایتهای غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساختههای کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئلهای نیست که از چشمهای تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است. این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره میبرد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتنمتر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه میشود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وبسایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبهدنده را بررسی مینماییم. گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده میباشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام میگیرد. در این نوع از جعبهدنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود. دندهها نیز میتواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز میتواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دندهها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دندهها مانند گیربکسهای موسوم به تیپترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم میرسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بینالمللی این سیستم جزو سیستمهای پیشرفته محسوب شده و از جایگزینهای سیستم دستی به حساب میآید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپهایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره میبرد؛ اما نمونههای ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ میباشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطهای هم بهره میبرد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخشهای بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است. از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه میشود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپهای عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
لامپهای مه شکن جلو و عقب
سانروف برقی
۶ عدد بلندگو
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX
سنسور دنده عقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
رینگهای آلومینیمی
آینههای برقی
محفظه برای عینک
ریموت بازکننده درب صندوق عقب
تنظیم کننده نور چراغهای جلو
قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال میشود)
آینه داخلی عقب ضد تشعشع
نگهدارندههای فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
روشن شدن چراغهای جلو همراه با استارت خودرو
قیمت
در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبتنام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبتنام در نمایندگی)
در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)
[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴نسبت به خودروهای داخلی کیفیتش بهتره …کجای کار هستیم همین دو شرکت داخلی مثل ایران خودرو ماشین تحویل میدند هنوز نرفته باید برگردد تعمیر گاه مثل اینکه اقساط تعمیر گاه و نمایندگی باید پرداخت کنیم….بعد میگین این بعده…….
پارسا
۳ خرداد ۱۳۹۴ای بابا تا یه محصول جدید میاد ما میام و تو سر هم میزنیم بابا تا کی باید به بد و بدتر راضی بشیم شأن یک ایرانی بیش از محصول بنجول چینی و متأسفانه ایرانیه ماشین های ایرانی بد شکل و بی کیفیته و به اندازه قیمتش باید خرجش کرد ماشین های چینی هم که دارن مثل قارچ تو ایران با افتخار سبز میشن یک روی دیگر سکه جالبه که هر دو روی سکه سیاهه! خودتون و خسته نکنید یه کم سوار ماشین های ژاپنی و اروپایی و امریکایی بشید بعد نظر بدید این همه هم شأن خودتون را با این ماشین های بد قیافیه و بی کیفیت ایرانی و چینی پایین نیارید
سید
۴ خرداد ۱۳۹۴آقا با کلاس…. وقتی ما نمیتونیم ماشینهای ژاپنی و اروپایی و آمریکایی سوار شیم چیکار کنیم …میخای دستور بده این چینی هارو هم سوار نشیم با شتر بریم اینور اونور….
داداشه من ما هم میدونیم اون ماشینا که گفتی یه چرخش به این ماشینا می ارزه توی این شکی نیست. اینجا بحث چیزه دیگه ایی هستش …. همه چی رو با هم قاطی پاطی نکن عزیزم.
zate
۱۳ خرداد ۱۳۹۴سلام.من h230 مدل دستی ثبت نام کردم.
از لحاظ موتوری میخواستم بدونم خوبه یا بده؟
با توجه به این که وارد بازار هنوز نشده و موتورش ساخت چینه ارزیابی شما برای موتور این خودرو چیه؟
مرسی اگه به آدرسه الکترونیکی من هم جواب بدید.
با تشکر
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴https://telegram.me/joinchat/05cd65aa01c3194475cf3ee84d2da74a
اینم لینک گروه برلیانسدر تلگرام
:o
۲۴ مهر ۱۳۹۴تلگرام میگه همچین گروهی وجود نداره ! لینکتون مشکل داره
javad
۳۱ خرداد ۱۳۹۴باسلام من میخوام h230 دستی ثبت نام کنم نسبت به خودروهای داخلی بهتره یانه ؟ممنون میشم به ایمیلم جواب رو بفرستید
داریوش
۲ تیر ۱۳۹۴دوستای گلم من 230 رو تحویل گرفتم اتومات
واقعا کیفیت و قدرت عالی داره و اصلا فکرشم نمیکردم اینقدر خوب باشه
نگران نباشید
محمد
۸ تیر ۱۳۹۴سلام اقا داریوش h230تحویل گرفتین یا h330 چون من با اینکه سری اول h230اتومات بودم هنوز دعوتنامه ندادن!!!!!
وحید
۳ مرداد ۱۳۹۴من هم ثبت نام کردم هنوز دعوت نامه ندادن کسی می دونه کی دعوت نامه می دن
عزیز
۲ تیر ۱۳۹۴بهتره این مسئله رو مطرح کنیم که به هیچ وجه صنعت به معنی عام آن و صنعت خودروی چین را با ایران نمی توان مقایسه کرد و کشور چین در تمام زمینه ها ، هم منابع مالی ، مدیریتی ، انسانی ، تخصصی ، برنامه ریزی ، نظارت ، از معادل ایرانی آن تواناتر و پیشرفته تر است ، و اینکه می نویسید جای تــأسف است که چین از ما پیشی گرفته است ، اساساٌ سخن مناسبی نیست ، بهتر است ما ایران را با کشوری مقایسه نکنیم ، بهتر است هدف از مقایسه به پیگیری و نظارت بر کم کاری ها و بی مسئولیتی ها انعطاف کند .
مصطفى
۵ تیر ۱۳۹۴سلام اقا داریوش تحویل چه ماهى بودید برلیانس ۲۳۰
میلاد
۶ تیر ۱۳۹۴خدارو شکر که همین خودروهای چینی رو داریم و گرنه هنوز هم باید امسال پرشیا سوار می شدیم با اون طراحیه مسخره که انگار چراغ عقب رو با جلو خطکش گذاشتن به هم رسوندن… ماشین های ایران 90 میلیون پول میدی ماشین سان روف نداره……
یاور
۲۱ تیر ۱۳۹۴دوستان سلام تو را خدا اگه کسی برلیانس h330 داره یک نظر بدون تعصب بذاره .ببینیم آیا ماشین خوبیه در رنج 45 میلیون تومان یا نه؟
محمود
۱ شهریور ۱۳۹۴man 2 mahe H330 otomat daram.. aval zafasho migam: ba cooler ghodratesh ,kam mishe va tou jade o sotouhe shibdar zayif mishe , komakaye aghabesh vaghti 2 nafaro aghab savar konin zayife va khali mikone, tou dore bala sedaye motoresh ziyade, b nazaram bedoune cooler ghodrate motoresh khoube o javab goue… dar kol mashine narmo khosh farmouniye va besyar bi azare. sandoghe besyar bozorgi dare va masrafe soukhtesham aliye….e,
افشین
۲۳ تیر ۱۳۹۴من دنا نوشتم تحویل گرفتم. به نظر شما بفروشمش h230 بگیرم یا نگهش دارم. H230 خیلی رو مخم رفته ولی باز نمیتونم تصمیم بگیرم . بیشتر از این هم پول ندارم برم ماشین ژاپنی و آلمانی و آمریکایی سوار شم
یوسف
۲۵ مهر ۱۳۹۴سلام
نه عزیز دنا ماشین خوبیه اشتباه نکن
وحید
۳ مرداد ۱۳۹۴سلام من اولین سری اچ 230 ثبت نام کردم بهمن ماه هنوز دعوت نامه برام نیومده کسی می دونه چه زمانی میاد یا کسی براش اومده یا تحویل گرفته
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۴خبر خوش برای دوستان دعوتنامه از اخر مرداد میاد اینو از توی گروه تلگرام پرسیس و بچه های اونجا شنیدم
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۴سلام به همه. من h330ثبت نام کردم و طبق قرار داد تحویل تا آخر مرداده.هنوزم مردد هستم که آیا تحویل بگیرم یا انصراف بدم.اگه کسی اطلاعات دقیق داره لطفا کمکم کنه.
افشین
۸ مرداد ۱۳۹۴نمیدنم دوستانی که فقط لایک + و – میدن منظورشون چیه. خواهشن یکی که اطلاعات فنی و دقیق داره راهنمایی کنه H230 یا دنا ؟ بدون تعصب
وحید
۱۳ مرداد ۱۳۹۴به نظر من اچ 230 منم اینو ثبت نام کردم
آریا
۹ شهریور ۱۳۹۴h230 بهتره به دلایل زیر
۱-مصرف سوخت به مراتب پایین تر (با اسب بخار حدودا برابر)
مصرف سوخت برلیانس فقط حدود ۶
مصرف سوخت دنا حدود ۸
اسب بخار هردو حدود۱۰۵
۲-طراحی زیباتر برلیانس نسبت به دنا
۳- شتاب حدودا برابر هردو حدود ۱۲.۵ ثانیه
و حداکثر سرعت هردو حدودا برابر ۱۸۵
۴-قیمت برابر در ازای دریافت ماشین خارجی بجای ایرانی
۵-و در نهایت گیربکس قوی تر
لیلا دانشی نیا
۹ مرداد ۱۳۹۴سلام. .وقت شما بخیر.من برای ثبت نام به شعب شیراز مراجعه کردم مبلغ اتوماتیکرو 56میلیون فرمودن .لطف بفرمایید شرایط ثبت نام وقیمت رو برای من ایمیل کنید .ممنون وسپاسگزارم
افشین
۹ مرداد ۱۳۹۴خانم لیلا مطمنی؟ چون تو سایت سایپا زده 43000000 دنده اتومات و 37000000 دستی. شاید مدل H330 بوده چون اون همین قیمتاس که گفتین
مهدی 375
۱۰ شهریور ۱۳۹۴دایی منم یکی خریده!
سوار شدم ماشین خوبیه. اما با این که من قد بلند هستم اما اصلن نمیتونم سپر جلوی ماشین رو ببینم! برای جاهای تنگ و پارک خیلی سخته.
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۴داداش به غیر از پیگان تو کدوم ماشین میشه سپر جلو رو دید!؟!؟؟!؟
رضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۴کسی اگه h230 تحویل گرفته یکم در موردش توضیح بده
این قیمت می ارزه یا نه؟
معصومه
۱۵ مهر ۱۳۹۴دوستان سلام
من بالاخره بعد از کلی انتظار به جای خرداد اچ 230 رو 15 شهریور تحویل گرفتم
خدایی نسبت به پولی که دادم خیلی راضیم. تو تست خونده بودم که این ماشین تو سربالا کم میاره ولی خدایی من با چهار تا سرنشین تو سربالا با قدرت رفتم . فرمون خیلی تیزی داره و بهتر از همه ظاهر زیباشه که خیلی هارو تو خیابون جذب میکنه . اولش کمکم صدا میداد که بردم نمایندگی و یه روزه برام درستش کردن . در کل من با توجه که اینکه تو این رنج قیمت ماشینهای ایرانی رو هم داشتیم اما با اینحال این ماشین رو ابتدا بخاظر ظاهر زیباش انتخاب کردم و قیمت خوبش چون نمونش تو بازار نبود و الانم اصلا پشیمون نیستم و خیلی دوستش دارم. من اینو با اچ 320و330 مقایسه کردم دیدم که تفاوتش علاوه بر ظاهرش تو بعضی آپشناشه که من فوقش با دو میلیون همه اونا رو تهیه میکنم مثل سنسور و دوربین و …. به اینصورت بازم قیمتش خیلی پائین تر از اوناست. ضمن اینکه من با لحاظ سود پولم و تأخیر تحویل کلا 34.500 پرداخت کردم.
امیدوارم شما هم زودتر تحویل بگیرین.
متین
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام..دوستان کسی h230 دنده اتومات تحویل گرفته به من بگه کیفیتش چطوره؟؟ من یه حواله h230 اتومات میخوام بخرم ولی خیلی مردد هستم…زیاد ازش شناختی نداره کسی،حتی خود نمایندگی…هرکس تحویل گرفته و سوار شده لطفا راهنمایی کنه…ممنون
Amin
۱۵ مهر ۱۳۹۴با توجه به سابقه پارس خودرو و ماشینای مونتاژ شده تو این شرکت، مثل مگان و ال 90 و ماکسیما و نیسان تیانا و قشقایی و… میشه اعتماد کرد و خرید… پارس خودرو ماشین بد بیرون نداده.. نسبت به پارس سال امسال و پارسال و سمند و سورن (سمند) و دنا (سمند) و ماشینای بی کیفیت لیفان و ام وی ام که نه رخ دارن نه موتور ،سری اچ خیلی سرترن… قیمتشم مناسبه ..
نیما دباغ
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام من شهریورماه اچ 230اتوماتمو تحویل گرفتم از هر لحاظ چه موتور چه آپشن و چه از لحاظ ظاهر از ماشین قبلیم که ال 90 بود بهتره تا حالا 1500 تا باهاش راه رفتم خوبه باز هر کی سوالی داره بپرسه تا من جواب بدم
hamed
۶ آبان ۱۳۹۴سلام
آقا از زمان تکمیل وجه تا تحویل چقدر طول میکشه ؟
دنده AMT مشکلی نداره نسبت به اتوماتیک ها ؟
مرسی
nima
۳ بهمن ۱۳۹۴سلام لطفا در مورد گیربکس ماشین توضیح دهید ایا راضی کننده هست ؟یا موقع تعویض اتومات دنده ماشین تکان نداره یا نرم دنده عوض میشه؟
باتشکر
علیali
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان من تازه h230اوتومات گرفتم خدائیش ماشین نرمو پرشتابیه می ازه ب کل ماشینای ایرانی واقعاماشین عالی وعالی بازم عالی هستش
محمد
۲۳ مهر ۱۳۹۴سلام به دوستانی که خودرو h230 را انتخاب کرده اند.من هم بهمن ماه 93 با راهنمایی یکی از دوستان این خودرو را انتخاب کردم و خیلی هم نسبت به قیمتش تعریف شنیدم و قرار بود این خودرو را خرداد ماه تحویل دهند ولی الان که اواخر مهر هستیم خبری نشده . در انتظار مرحله فاکتور هستم و نمی دانم چه زمانی بدستم می رسد!!!
رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۴با سلام
با تجربه ی چند ساله من در زمینه همکاری با خودرو ساز آلمانی
ایرانخودرو
و شرکت چینی
هیچ یک از مشخصات ذکر شده از خودرو های چینی واقعی نیست
بطور مثال قدرت موتور خودرو برلیانس 103 اسب بخار ثبت شده ولی در مقایسه با خودرو غیر چینی با همان وزن و تیپ خودرو با اسب بخار کمتر خیلی ضعیف تر هست
و خلاصه اینکه تمام خودرو های چینی خوب هستند اما برای 100.000 کیلومتر طراحی شدن و بعد از طی این مسافت فقط مقداری ضایعات فلز و پلاستیک به حساب میان.
کاکو
۲۱ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز گمونم بی اطلاع هستی که مدت استفاده مفید خودروهای آلمانی پنج ساله… بعدش صدهزار کیلومتر رو کم میدونی؟ چه توقعی از خودروهای چینی داری؟ داداش گلم متوسط استفاده سالیانه از خودرو بیستهزار کیلومتره… شما بعد از دو سال بفروش تا اونیکه مثل من پول نوش رو نداره بره ارزونتر بخره… غصهی ما ندارها رو هم نخور لطفا
کاکو
۲۱ مهر ۱۳۹۶در ضمن
همین شرکت برلیانس، بی ام دابلیو تولید میکنه سه میلیار تومن… توقع نداری که متریال اون ماشین رو بذاره رو ماشین چهل پنجاه تومنی؟!
یکم واقع بین باش … الان دوچرخه داریم بیست میلیون تومن … تازه ایربکم نداره! اینکه پول ما بی ارزش شده ربطی به چین و محصولاتش نداره که حامی قشر ضعیفه. یکی از دوستان خوب حرفی زد بخدا اگه همین خودروهای چینی شبیه ژاپنی و کرهای هم نبود باید از اسقاطیهای دهه هشتاد آلمان پژو وارد میکردیم و سوار میشدیم. جانِ منِ همزبان مادرت همین دلخوشیها رو ازمون نگیر و ملت رو به داشته حداقلها دلسرد نکن. قربونت
syad
۲۷ مهر ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
من ۲۳۰اتومات گرفتم با هزار بدبختی ولی خیلی سرتر از ماشین های ایرانی است از لحاظ ظاهر وموتوروقیمت ٬چون موتور همین ماشین رو ۳۲۰ است در کل بهتر از تولیدات داخل است مهمتر اتومات بودن خودرو ضمنا کسانی که دنده ای نوشتن تبدیل به اتومات بکنن ابشن وکیفیت بهتری داره
حسن
۲۸ مهر ۱۳۹۴چرا باهزاربدبختی لطفاراهنمایی کنیدچون من هم دربرج11ثبت نام کردم تحویل نمدن
محمد
۳ آبان ۱۳۹۴سلام .حسن اقا ایا شما به جز نمایندگی از جای دیگری پیگیری کرده اید؟ و مبلغ قرار دادتان را تکمیل کردید؟
حسن
۳ آبان ۱۳۹۴بله ازطریق096770پیگیری ودرتاریخ94/5/27تکمیل وجه کردم ولی هیچکس جوابگونیست
محمد
۸ آبان ۱۳۹۴سلام.ایا شما برلیانس معمولی داشتید و تبدیل به اتوماتیک کردید؟میشه بپرسم چرا؟و اگر میشود تبدیلش کرد باید چه اقدای انجام دهیم؟قبلا از جوابتان تشکر میکنم
محمد
۶ آبان ۱۳۹۴با سلام. بعد از پیگیری های مکرر امروز این جواب را به من دادند (به محض تجاری شدن به پذیرش شما تعلق می گیرد) نمیدانم منظور از تجاری شدن چیست آیا کسی میداند؟ متشکرم
حسن
۹ آبان ۱۳۹۴باسلام به محمداقا بالاخره امروز فاکتورشد
محمد
۱۱ آبان ۱۳۹۴با سلا م و عرض تبریک خدمت حسن اقا .مبارکتان باشد و به سلامتی استفاده کنید.شما چه زمانی درخواست اتومتیک داده بودید.وقرار شد که ماشین را کی تحویل دهند؟
حسن
۹ آبان ۱۳۹۴مال من دنده ای بودودرتعویض بااتوماتیک مشکلی ندارندمخصوصابخشنامه کرده بودند هرکس خواست باپرداخت تفاوت قیمت میتواندعوض کندودرتحویل هم تسریع میشود
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۴سلام وقت بخیر حسن اقا.خیلی ممنون من هم درخواست تبدیل به اتوماتیک دادم.و گفتند هفته بعد از نمایندگی پیگیری کنم.خیلی طولانی شد.ایا از زمان تکمیل وجه تا تحویل که خیلی طولانی شده بهش سود تعلق میگیرد؟
حسن
۱۱ آبان ۱۳۹۴باسلام قراره ده روزه بودکه پانزده روزه فاکتور شد
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۴از فاکتور تا تحویل چقدر زمان میبرد.