خودروسازان کشورمان را میتوان مردان واقعبین و دوراندیشی دانست! آنها واقفاند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزافها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمیباشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمینها میگردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.
خودروسازی ما را میتوان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیتها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران میکشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهتها نیز افزوده میگردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیرهای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یکتنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» مینویسد:هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایستهسالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).
چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکتهای چینی شده و از آنها مدد میطلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کرهایها و فرانسویها و ایتالیاییها و… را همشأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایهگذاری مؤثر آنان سنگاندازی مینمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام میدادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایهگذاری درست در سالهای گذشته و فرصت سوزیها و ندیدن واقعیتها و……خودروسازیمان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکتهای چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازیمان بسیار سنگین باشد و آنها چینیها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینیها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامهپسندتر و حتی تا حدی باکیفیتتر و ایمنتری نسبت به مجموعههای داخلی به بازار عرضه مینمایند. یکی از محصولات چینی که قرار است در آیندهای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتیکه با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، میتواند نمونههای قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو میپردازیم. برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی میباشد. در وبسایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، میتوان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دستپخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدلهای جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شدهاند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است. در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیدهای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدلهایش بهره برده است و یا میتوان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است. در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جایجای بدنه آن نیز خطوط تیز بهکاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغهای این خودرو نیز بهخوبی کنارههای های بدنه را فرا گرفتهاند. در مجموع، این رسانهها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانستهاند. داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخشهای گوناگون آن نیز از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخصهای اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده میگردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بیدلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وبسایتهای غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساختههای کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئلهای نیست که از چشمهای تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است. این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره میبرد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتنمتر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه میشود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وبسایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبهدنده را بررسی مینماییم. گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده میباشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام میگیرد. در این نوع از جعبهدنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود. دندهها نیز میتواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز میتواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دندهها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دندهها مانند گیربکسهای موسوم به تیپترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم میرسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بینالمللی این سیستم جزو سیستمهای پیشرفته محسوب شده و از جایگزینهای سیستم دستی به حساب میآید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپهایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره میبرد؛ اما نمونههای ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ میباشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطهای هم بهره میبرد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخشهای بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است. از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه میشود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپهای عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
لامپهای مه شکن جلو و عقب
سانروف برقی
۶ عدد بلندگو
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX
سنسور دنده عقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
رینگهای آلومینیمی
آینههای برقی
محفظه برای عینک
ریموت بازکننده درب صندوق عقب
تنظیم کننده نور چراغهای جلو
قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال میشود)
آینه داخلی عقب ضد تشعشع
نگهدارندههای فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
روشن شدن چراغهای جلو همراه با استارت خودرو
قیمت
در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبتنام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبتنام در نمایندگی)
در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)
[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
جواد
۷ اسفند ۱۳۹۵با سلام
من هم اول اسفند 95 صفرش رو خریدم . انصافا ماشین خوبیه. حرف نداره. زیبا و جادار و شیک و کم مصرف. در مسافرتها اصلا احساس خستگی به آدم دست نمیده.
هر کسی شک داره بخره یا نه با خیال راحت بره بخره.
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۵ایا ماشین شما شتاب ندارد
ایا در درب عقب بلندگوندارد
ج
۲۰ اسفند ۱۳۹۵و اینو هم بگم که اگر بخواهیم با ماشینهای ایرانی مقایسه کنیم چین اینا رو در بازار رقابتی و تجارت آزاد میزنه که باید بتونه با برندهای زیادی در سراسر دنیا رقابت کنه (چون این ماشین الان به کشورهای آسیایی و روسیه و اروپای شرقی و آمریکایی جنوبی ) صادر میشه در ماشینای ایرانی در یک بازار انحصاری و فقط برای مصرف داخلی تولید میشه و برای اینکه سود بیشتری عایدشون بشه میرن قطعات بی کیفیت از چین وارد میکنن میزنن رو ماشینا و تا سر یکسال حتما باید حداقل یکبار تعمیر اساسی بشن.
من به اونایی که قصد خرید این ماشینو دارن میگم که اولا خودتون برید سوار شید یه دوری باهاشون بزنید ثانیا با اونایی که 230 دارن صحبت کنید اگر از 50 نفر حتی یک نفر هم گفت ماشین خوبی نیست نخرید.
کیان داوودی
۱۲ مرداد ۱۳۹۶اگه ماشین خوبی هم باشه باز تو 50 نفر حتما چند نفر غرمیزنند.
علی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵به خدا عالیه – با این قیمت ماشین بهتر و نرم تر و کم مصرف تر گیرتون نمیاد.
تو رنج قیمت خودش بی رقیبه تو بازار
من 20000 تا باهاش رفتم و هیچ ایرادی نداشته و فقط سرویس های دوره ای رو رفتم.
راضی ام حتی از اون چیزی که انتظار داشتم بهتره
محمدرضا صفری
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سلام من برلیانس H230 اتوماتیک سایپا دارم ماشین 13000 کار کرده از وقتی که ماشین تحویل گرفتم فقط تو نمایندگی درگیر تعمیر ماشین هستم از تاریخ 95/11/25 ماشین بابت اوفتادن داخل چاله که باعث خرابی پولس و رام و طبغ چپ ماشین شده ماشین شده . تواین مدت کل بازار ونماینگی مرکزی کیلومتر ۱۷زیر پا گذاشتم ولی امروز که 95/12/26 هیچ گونه قطعه نتونستم پیدا کنم . ماشین برلیانسH230سایپا مصرف بسیاربنزین بالا دارد اشتباه نکنید پول دوبله پراید میدید هیچ فرقی با پراید نداره از در رادیات گرفته که پرایدی هستش تا کفی زیر پا سینی زیر موتور و ظبط DVD وLCD که ورداشتن وبه طور ابشن ماشین خود نمایندگی میفرشه. ماشین پارس خودرو برلیانس یا سایپا هیچ فرقی نمیکنه جفتش یکی هستش پول پرای میدی اشتباه نکنید.
جزییات بیشتر : قیمت و مشخصات برلیانس h220 وh230 +شرایط فروش
بهروز
۱۲ فروردین ۱۳۹۶سلام .من اسفند 95 h230 دستی گرفتم وتا حالا هیچ گونه مشکلی از نظر فنی یا مصرف سوخت مشاهده نکردم . فقط تو این مدل در های عقب فاقد بلند گو هستند.
اسماعیل
۱۷ فروردین ۱۳۹۶سلام من h230اتومات دارم بسیار ماشینه عالیه تو رنجه قیمتش حرف نداره ماشین جا دار کم مصرف بسیار تو دل برو
کامیاب
۳۱ خرداد ۱۳۹۶سلام ، من مدل دستی این ماشینو خریدم یک ماهه که صفر خریدم ، واقعا عالیه و داخل کابین کاملا بیصداست و کولر خیلی قوی داره و در خریدش شک نکنید قطعاتش توی نمایندگی ها هست ، فوق العادست
اکبر
۱ تیر ۱۳۹۶با سلام.
با اینکه منم ماشین رو صفر خریدم اما اصلا از خدمات. و گارانتی ماشین راضی نیستم قطعات فقط تو فروشگاه های سایپا اونم اگه موجود باشه و مشکل اصلیشون هم کمکهای بسیار بد و خشک این خودرو با رینگهای بسیار نرمه که با کوچکترین چاله های شهرداریهای محترم در سطح شهر تاب برمیداره. خلاصه اگه تونستید نخرید
پرهام
۷ تیر ۱۳۹۶لطفا راهنمایی کنید.نمیدونم برلیانسh230 بخرم یا ال نود.کدوم بهتره؟؟؟
شایان ارشدی
۳ آذر ۱۳۹۶سلام دوست من
من برلیانس h230 دارم و خیلی راضی هستم بسیار نرم و راحت و کم خرج
ال 90 نخر خشکه و زشت و داخلش راحت نیستی
احمد
۱۶ تیر ۱۳۹۶ماشین فوق العاده راحتی هست اصلا شک نکنید البته حرف منو تا زمانی که پشتش نشینید نمی فهمید باید پشتش بشینید تا ببینید که تندر و پارس اتومات آشغالن و به نظرم بهترینه تو این رنج قیمت 10 هزار تا تا الآن با هاش رفتم عالیه جادار و کم مصرف
!!!
۲۶ مرداد ۱۳۹۶سلام .دوستانی که یکی دو سال هست برلیانسh230دارن (دنده معمولی). ازتون راهنمایی میخوام. به نظر شما این مدل بهتره یا ساندرو ی معمولی؟ ال 90داشتیم. ماشین خشکی هست. صندلیاش مثل پراید تو مسافرت. سر سرعت گیر میکوبونه .انگار داری با چانت رو سرعت گی کشیده میشی!!!! اگه اطلاعات دارین لطفا راهنمایی کنین. تو همین رنج قیمت 40_45، یه چیز میخوام قوی باشه. بنزین کم. مثل ال 90 هم نباشه.
امین
۶ شهریور ۱۳۹۶من مدل اتومات این ماشین رو مرداد 96 تحویل گرفتم. بهتون توصیه میکنم به هیچ وجه اتوماتش رو نخرید. پولتون رو دور ریختید. اتوماتش همون دنده دستیه که کلاج برقی داره.
گیربکس حالت اتومات داره ولی اصلا نمیتونه تشخیص بده چی زمانی باید دنده رو عوض کنه. بردم نمایندگی مهندس ماشین های اتوماتشون بهم گفت این ماشین دستیه که کلاج برقی داره، خودتو درگیر اتومات بودنش نکن. همشون همینطورن.
امید
۲۸ شهریور ۱۳۹۶سلام. من هم اتوماتش رو دارم و تا حالا باهاش 10000 تا رانندگی کردم.
یه نکته در مورد نظر شما اینه که شما فقط به کلاچ برقی خودرو اشاره دارید اما این رو مد نظر قرار نمیدید که اصل تکنولوژی AMT مربوط به کلاچ برقی نیست بلکه مربوط به رباتی است که دنده را تعویض میکنه. ضمن اینکه طبق تجربه من به شما میگم که ممکنه چند هزار کیلومتر هم رانندگی کرده باشید اما قلق ماشین دستتون نیست. عملکرد گیربکس از اونی که شما میگید بهتره. اما موافقم که این ماشین مشکلاتی هم داره.
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۶دوست گرامی اتوماتیکیش فقط مدلh330
و مدلهای دیگه فقط دستی
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۶دوست گرامی اتوماتیکیش فقط مدلh330 مناسبه ولی اگر خودرو شما مدلh220و یا مدلh230اتوماتیک باشد بله درست می فرمایید.
رحمانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶سلام به همه شبتون خوش
230رو یک هفته میشه تحویل گرفتم. ماشین خوبیه نسبتاً، ظاهر خوبی داره داخلش هم جا دار و خوب هست
اما روز اول سپر عقب رو مالیدم، چون سنسور دنده عقب نذاشتن براش
مدل دنده دستی گرفتم ولی بازم این برام سوال شده که ماشین های تمام دنیا دیگه سنسور پارک یا دوربین عقب دارن این ماشین چرا نداره تعجبم
از شتابش راضیم چون قبل این ماشین پژو تی یو فایو داشتم شتابش تقریبا مثل همونه و تو گردنه ها هنوز نرفتم اما بزودی مسافرت میرم و از قدرتش هم بهتون گذارش میدم
رحمانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶آقا جون اگر این ماشین رو داری و سوار شدی و تجربه داری نظر بده الکی مردم رو گمراه نکن من صفر گرفتم خوبه خیلی هم نسبت به پرشیای 40میلیون تومنی و ال نود بهتره
من که در حد پولی که دادم ازش راضیم
خوبه لااقل شکل و قیافه داره
صادق
۹ آذر ۱۳۹۶ایول واقعا شکلش عالیه
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۶بنام خدا.من چند روزه که مدل دنده دستی این ماشین و خریدم و از این ماشین راضی هستم کولرش فوق العاده ست صدای ماشین کم و داشبورد کشیده و فاصله شیشه جلو با سر نشین زیاده و این خیلی خوبه اما وقتی دیدم باندهای عقب نیست ناراحت شدم و تا روزی که ما ایرانی ها فرهنگمون در صنعت این باشه به جایی نخواهیم رسید
frd
۲۴ شهریور ۱۳۹۶h230 تو دفترچه اش قدرتش رو 76 اسب نوشته.
وزنش هم 1269کیلو. با نوشته های سایت سایپا و پارس خودرو فرق داره.
به نظرم شتابش واسه سبقت ناگهانی مخصوصا تو سربالایی کمه.
مثل موتورهای پژو عکس العمل سریعی به گاز نشون نمیده.
اما فوق العاده کم مصرفه .
فرمون برقیشم نرمه .
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۶دوست گرامی ۷۶وات است که برابر با ۱۰۳
اسب بخار است.
احتمالا مدل اتوماتیکh220و مدلh230 اتوماتیک میباشد که شتابش
کمه ولی مدل دستی خیلی بهتراست
حجت
۳ مهر ۱۳۹۶نه دوست عزیز موتورهای همه برلیانس ها سری 200 و 300 دارای حجم موتور 1500cc و 103 اسب بخار قدرت دارند. اونکه میگی 76 اسب بخار هست مربوط به تیبا یا پراید هست. در موتور های جدید با توجه به تکنولوژی بکار رفته توان خروجی بالایی ازشون گرفته میشه. من خودم 230 دستی دارم نگران شتابش هم نباش راضیت میکنه.
محسن
۵ مهر ۱۳۹۶یورو ۵ شده
روح الله
۹ مهر ۱۳۹۶برلیانس ۲۳۰ چه رنگش بهتره؟
حسبن
۱۴ مهر ۱۳۹۶من شهریور ماشین را تحویل گرفتم. باهاش مسافرت هم رفتم. در سربالایی ها اصلا کم نمیاره. زمانی هم که کولر روشن باشه هیچ تاثیری روی شتاب اتومبیل نداره. مصرفش هم به طور آنی نمایش داده میشه، به طور متوسط ۶ تا ۷ درصد مصرف میکنه. راحتی ، بیصدا بودن و مخصوصا نرم بودن فرمان جای هبچ حرفی نمیذاره.
اما ایرادش اینه سنسور دنده عقب و مه شکن و سانروف رو آپشن کردن و بابتش شما باید حدودا ۵ یا ۶ تومان بیشتر پول بدید!!!!
در مجموع چه از نظر شکل و ظاهر و چه از نظر فضای داخل ماشین و داشبورد و قدرت و راحتی و زیبایی به ساندرو و ال۹۰ و پژوپارس و بقیه ارجحیت داره
در خریدش شک نکنید.
پیشاپیش مبارکتون باشه
کهکشان
۱۸ مهر ۱۳۹۶سلام
من یه تیبا یورو 2 مدل 92 دارم این اولین ماشینیه که داشتم
مدتهاست برای خرید خودرو دارم تحقیق میکنم اول تصمیمم سورن توربو شارژ بود یکی از دوستام که داشت رایم رو زد بعد روی اچ سی کراس خیمه زدم که علیرغم کیفیت قابل قبولش راجع به ظاهرش هیچکس نظر موافقی نداشت و حالا دارم راجع به 230 تحقیق میکنم
توی نظرات کاربرها به این نتیجه رسیدم که عمده افراد در مقام مقایسه راجع به این خودرو قضاوت میکنن
خب منی که خودروی درجه سه ایرانی سوار میشدم احساس میکنم با این قیمت و کیفیت برام مناسبه
خب خیلی از دوستان هم این ماشین رو با خودروهای دیگه حالا هر کدوم که آشناتر هستند کنار هم گذاشتند و نظر میدن
امیدوارم هر کس بخره راضی باشه
ناصر
۱۰ آبان ۱۳۹۶منم تازه ثبت نام کردم به نظر شما سفید بهتر از رنگای دیگست؟
صا
۱۲ آبان ۱۳۹۶سلام انشاء.. من میخوام بخرم از کسی هم نپرسیدم فقط چین و ژاپن ماشین خوب و راحت میسازن دنبال شتاب هم نباشید چون ایران جاده برای شتاب نداره راننده های هم که میبینید کمی از ناشی بهتر هستن .
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۶برای خرید بهترین گزینه مدل دستی است مدلh220و مدلh230
و برای اتوماتیک بهترین گزینه برای خرید مدلh330است
رضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶سلام . من شهریور 96 مدل 230 اتومات تحویل گرفتم و تا 3000 تا واقعا باهاش حال کردم اما بعدش مشکلی برداشت که الان ماشین من یک ماهه تونمایندگی خوابه به خاطر مشکل در قسمت لیور دنده اتومات که ماشین در حالت خلاص میمونه و نمیره تو دنده و متاسفانه نه شرکت قطعه رو موجود داره و نه توی بازار هست و اگر هم باشه به قیمت خون پدرشون میدن که شرکت هم اون رو قبول نمیکنه . این خودرو معرکه هست به شرطی که قطعاتش موجود باشه .از نظر منتاژ پارس و سایپا نداره .متاسفانه شرکت فقط نیتش فروشه و ساپورتش صفره چون نه قطعه داره نه متخصص . الانم هیچ کسی جوابگو نیست . من 5 سال ال 90 داشتم باهاش همه جا رفتم و هیچ وقت منو جایی نذاشت . این مثلا خودرو صفره تا زمانی که ایرادی پیدا نکرده واقعا سواریش عالی بود اما خدا نکنه جایی گیر کنی و قطعه بخوای – شرکت پارس خودرو هم میخواد هم از توبره بخوره و هم از آخور *** نه قطعه تهیه میکنن از بازار هم بار هر بدبختی جور میکنی میگن گرانه و قبول نمیکنند . خلاصه اگر نخریدین یک ماشینی بخرید که گیر قطعات نباشید گول ظاهر و آپشن و نخورید .
حمید س
۱۶ بهمن ۱۳۹۷نسبت به پژو بهتره.ولی واقعا مشکل قطعه داره.که متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست..
غباد
۲ آذر ۱۳۹۶برادران به نظر من این ماشین داخل اتاقش خیلی شیک تر و جدید تر از پژو پارس و ۲۰۶ و ۴۰۵ هستش
۲۳۰ واسه مسافرت حرف نداره...
چون داخلش که مشینی رو حیه ات باز میشه
حداقل بهتر از اتاق های قدیمی تو بازار ایران هستش
بهداد
۸ آذر ۱۳۹۶هشت ماهه که گیربکس دستی رو گرفتم مدل نود پنج
پنجاه هزارتا باهاش رفتم سرویس اولیه هم نبردم فقط خودم روغنش رو عوض کردم یه لاستیک هانکوک هم انداختم زیرش
تشریف بیارید شیراز تو گردنه حسن اباد از پایین تا بالا ده دقیقه…
هرکی میگه کم میاره بیاد تا یادش بدم چجوری باید برونه . تو این مدت فقط لنت و روغن عوض کردم اب هم که کلا کم نمیکنه ترمز هم عالی فرمون برقی هم عالی کاکو من تند میرمااااا تند ولی تا حالا نه نگفته بهم قبلش تیپ پنج مدل نود داشتم نگم از اون بهتره ولی بدتر نیس قیافش هم خوبه دیروز دادم دی لایت کار گذاشت تو کاسه جلو دیگه عالی شد … بخر ضرر کردی پشیمون شدی به من فحشش رو بده
اینایی که میگن ال نود بهتره اینا مازراتی هم بزاری جلوشون باز ال نود رو انتخاب میکنن اخر سر هم با همون چپ میکنن میمیرن روحشون شاد یادشون گرامی.
ما که راضی هستیم
بای
سیاوش
۱۳ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان اکثر نظراتتون خوندم تقریبا نصف ب نصف میشه
اگر زیر قیمت بخرم خوبه ؟مدل 94که البته بیمه 95 یعنی از سال 95بیرون دادنش
کلا پام درمیاد 40تومن 28نقد میدم بقیش چک هاش پاس میکنم فنی بدون هیچ ایرادی
شما باشین میخرین ؟؟یکو نیم میلیون سیستم داره سینی زیر داره
رینگ الومینویوم داره لاستیک نو 20هزار تا کار کرده البالویی
علیرضا
۱۷ آذر ۱۳۹۶نوشتتون یه ایراد بزرگ داره!!!!شما به تاریخ آخرین باز طراحی ds3 نگاه کنید متوجه می شید که برلیانس حداقل از این خودرو کپی نکرده و حتی شاید برعکسشم درست باشه???