تا همین یک دهه پیش، کمتر خودرویی از چین را مییافتیم که تناسبات ابعادی در آن بهدرستی رعایت شده باشد، چه برسد به آنکه از مایههای زیبایی، هرچند اندک هم، برخوردار باشد؛ اما به نظر میآید که این روزها اوضاع تا حد زیادی دگرگون شده و بیشتر خودروهای جدید چینی از طرحهای زیبا و بدیعی بهره میبرند که کاملاً با ذوق و سلیقه بیشتر مردمان دنیا و علیالخصوص ساکنان قاره وسیع آسیا سازگار است، چون هر چه باشد، سرزمین پهناور چین خیل بیشماری از جوانان را در دل خود جای داده که مجموع تعدادشان از تمامی همسالان اروپایی و آمریکاییشان هم فراتر میرود و این توده عظیم از جوانان، همانند غالب همتایانشان در گوشه و کنار عالم، نسخههای زیبا، اسپرت و پرآپشن را بر نسخههای معمولی و فاقد هیجان ترجیح میدهند. بگذریم!
همانطور که خودتان بهتر میدانید، کمتر از دو سالی است که مدل H330 از برلیانس در کشورمان مونتاژ میشود، ولی این روزها نسخه جایگزینی از آن به نام H3 در بازار چین معرفی شده است؛ و H330 میرود که بهزودی در سرزمین مادری خود بازنشسته شود، لذا جا دارد که نماینده ایرانی برلیانس همزمان با شرکت اصلی، اقدام به مونتاژ نسخه جدیدتر آن یعنی E3 نماید، امیدواریم که شاهد ظهور این رویداد در آتیهای نزدیک باشیم.
چندی پیش، سایت «CARNEWSCHINA» اقدام به معرفی برلیانس H3 نموده است که آنچه در ذیل میآید برگردانی از آن متن است.
در یک مهمانی که در شرکت برلیانس برگزار شد، تولید انبوه محصول جدید آن مدل H3 استارت خورد؛ محصولی که قبلاً از آن با نام برلیانس F20 یاد میشد. H3 که با ظاهر خوب خودنمایی از یک سدان اسپرتی را تداعی میکند، بهزودی به بازار ارائه شده و جانشین مدل سالخورده H330 میگردد.
جلوپنجره، چراغها و سپرهای جلوی این خودرو به طرز بسیار خوب و ظریفی طراحی شدهاند. برلیانس H3 با دو پیشرانه متفاوت به بازار عرضه میشود. یکی از آن دو، نسخهای ۱.۵ لیتری و تنفس طبیعی است که از توانی معادل ۱۱۰ اسب بخار سود میبرد و آن دیگری، نسخهای ۱.۵ لیتری مجهز به سامانه توربوشارژ میباشد که خروجی توان آن معادل ۱۴۷ اسب بخار است. وظیفه انتقال نیرو در هر دو پیشرانه مذکور را یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک (!) بر عهده دارند. ابعاد این خودرو در طول/عرض/ارتفاع به ترتیب معادل ۴۶۴۰/۱۷۹۰/۱۴۴۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با ۲۶۶۰ میلیمتر است.
بهای این محصول زیبا از حولوحوش ۷۰ هزار یوآن (۳۸,۵ میلیون تومان) شروع شده و به ۹۰ هزار یوآن (۴۹,۵ میلیون تومان) ختم میگردد.
طراحی داخلی این خودرو خوب به نظر میرسد ولی ابعاد دستهدنده گیربکس در آن کمی بزرگ به نظر میرسد، آنهم برای سال ۲۰۱۶ میلادی. یک صفحه TFT در میان عقربههای پشت فرمان جای گرفته و یک صفحه نمایش لمسی هم در وسط کنسول و بهصورت ایستاده نصب شده است.
نمای عقب این خودرو نیز بسیار خوب طراحی شده است، اما در این میان، نواری که چراغهای عقب آن را به هم وصل میکند جالب به نظر نمیرسد. با توجه به آنکه نوار مذکور با رنگ بدنه خودرو همرنگ است، پس فلسفه نصب آن در این مکان چیست؟!
سایز چرخهای این خودرو معادل ۱۶ اینچ است، ولی این چرخها در داخل قوس گلگیرها کوچک به نظر میرسند و باید ابعادشان بزرگتر از این بوده و بهویژه، پهنتر باشند. از این موارد که بگذریم، این خودروی زیبا دومین نسخه از زیباترین خودروهایی است که تاکنون توسط شرکت برلیانس عرضه شده است. زیباترین نسخهای که برلیانس تاکنون عرضه نموده، نسخه کوپه آن بود (این نسخه در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار معرفی شد).
منبع:
CARNEWSCHINA.COM
نوشته: سام کاویانی
سعید
۲۸ خرداد ۱۳۹۵از حق نگذریم خوشکله ها، توشم خیلی زیباست مخصوصا ال سی دی
نمای جلوش خیلی بهتر از نسخه قبل شده و مرز خط کاپوت و جلو پنجره ش بی ام و مانند شده
البته تو عکس قرمزه که نمای عقب هس یه کوچولو حال و هوای C5 سیتروئن به خودش گرفته اما اصل و مبنا الهام از عقب کره ای های کیا مثل سراتو جدید بوده به نظرم
آقا دمشون گرم خلاصه…
سعید
۲۸ خرداد ۱۳۹۵هوسم شد، یک کم کار دست دومش رو میخوام
چون ماشین چینی اگه صفر بگیری استارت بزنی از لوله اگزوزش ده میلیون میوفته پایین. خخخخخ
محمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دمت گرم خیلی باحال گفتی .خوشمان آمد
Archi KHAN
۲۹ خرداد ۱۳۹۵البته ایشون منبع الهام شون فقط از کیا سراتو نیست ها !
کلکسیونی از منابع الهام هستن …
عباس
۲۹ خرداد ۱۳۹۵فک کنم قیمتشو یخووووررررده اشتباه نوشتیدا این اگر بهش بخواد تعرفه بخوره و گمرک و اینا که میشه حدود 800 میلیون تومن داداشم
یعنی شیرین میاد برا رقابت با پورشه و لندکروز تو ایرانا
سام
۲۹ خرداد ۱۳۹۵عباس عزیز،اولا این قیمت مربوط به بازار چین است.ثانیا،شما با چه حساب و کتابی به رقم 800 میلیون تومان رسیدید؟! در ضمن،نرخ خرید و فروش یوآن را می توانید از سایت ذیل چک کنید.
http://www.o-xe.com
king
۴ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز با نرخ یوان 540 تومنی قیمتش میشه 37 میلیون 800 هزار تومن 385 میلیون رو از کجا آوردین؟!!!!!!!!!!!!!
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ خرداد ۱۳۹۵میگن توایران خدمات خوبی نداره اون چند مدلی که وارد شده.ولی خود خودروهاش خوبه
sky watcher
۲۸ خرداد ۱۳۹۵آدم چی بگه از نظر مشخصات فنی که نمیدونم ولی از نظر طراحی بیرونی و داخلی و امکانات رفاهی سرعت پیشرفتشون از سرعت نور هم بیشتره …
ی نده خدایی میگفت که ایران خودرو برای طراحی رانا ۱۰۰ میلیارد هزینه کرده
حالا بماند که رانا چی هست و ۲۰۶ sd رو چراغ های عقب و جلوشو عوض کردن ۱۰۰ میلیارد هزینه داره ؟ و این هزینه رو صرف چی کردن ؟ و بعد از ۷یا ۸ سال تونستن شاخ دیو رو بشکنن و از ۲۰۶ رانا را بسازت به کنار
من موندم این چینیا دیگه کم کم به روز ماشین میدن
یعنی هر روز یه ورژن جدید میدن بیرون …
سعید
۲۸ خرداد ۱۳۹۵آخه ایران خودرو و سایپا وقتی یه ماشین رو دستکاری میکنن و یه چیز جدید از توش در میارن انگار دیگه شاخ غول شکسن میخوان بشینن کنار و تا هزارسال از کنار این شاهکار خودشون سود و پول پارو کنن و متاسفانه این یک آفتی بوده که الان باعث عقب افتادگی صنعت خودرو کشور شده، اما چینی ها و همه جاهای دیگه هنوز نسل فعلی از مدل های ماشینشون وارد بازار نشده دارن برا ورژن و فیس نسل جدیدش دست به کار میشن و تو فکرن که چکار کنن بهتر بشه.
اما تو ایران اونجوری نیست، مثلا یه اس ال ایکس از رو 405 میسازن و توقع دارن تا 20 سال این طرحشون بهشون سود رسانی کنه.
و تو این عصر جدید هر چه بخوان بر این اخلاق زیر خاکی اصرار داشته باشن زودتر به ورشکستگی نزدیک میشن
Carbonado Aventador
۲۸ خرداد ۱۳۹۵آیا شما اثری از ورشکستی تو ایران خودرو و سایپا میبینی؟؟؟
وقتی که هنوز مردم 405 که دهه 70 شروع به تولید کردیم رو میخرن…
منم جای مدیران ایران خودرو باشم بودجه تحقیقات و توسعه رو میزنم به جیبم به به ریش تک تک مردم میخندم!
AMIR/////
۲۸ خرداد ۱۳۹۵دقیقا. من احتمال ورشکست شدن تویوتا و فولکس واگن و جنرال موتورز رو بیشتر از ایران خودرو و سایپا میدونم!!!
در ضمن،این ماشین همش کپی شدست. عقبش از کیا، جلوش از کیا و بی ام دبلیو، حتی لوگوی این شرکت رو فرمون منو یاد لوگوی تویوتا میندازه. بی شباهت نیست.
حمید
۲۹ خرداد ۱۳۹۵اگر نخرند چیکار کنند
حق انتخاب کجاست؟؟؟
ماشین های با کیفیت چینی را که مسخره می کنیم
این باعث میشه آشغالهای 30سال پیش را قالب کنند
من 4 ساله از محصولات جک استفاده می کنم
از خیلی از محصولات داخلی و منتاژی سر هستند
اذیت هم نداره
تا وقتی الکی فقط تخریب کنیم- کار بجایی نمی بریم
کورش
۲۹ خرداد ۱۳۹۵صرف پول چای بچه ها و حق جلسه مدیران
HoSeIn
۲۸ خرداد ۱۳۹۵گرچه خیلی سخت و دردآوره ولی قشر متوسط جامعه ما باید ناچارن با ماشینای چینی کنار بیان . بی سلیقه حداقل زه عقب را کرومی می زد
sunmartin
۲۸ خرداد ۱۳۹۵احتمالا وارد ایران میشه بزودی
علی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵از جلو که کپی bmw کلاس 6 هست
حسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۵دنده و فرمونشو از بسترن عاریت گرفته ، بقیشو نمیدونم!
Mehdi TuRbO
۲۸ خرداد ۱۳۹۵دوستان این خودروی چینیه،تسلیت میگم همونایی ک مینالیدند از چینی کم کم دسمون به چینیم نمیرسه و باید بریم تو کار هند.
Mehdi TuRbO
۲۸ خرداد ۱۳۹۵تو خارج بنزین ی ذره گرون میشه همه اعتراض میکنند میریزند بیرون اعتصاب میکنند اینجا خودرو رو گرون میشه فرداش وام میزارند در عرض نیمساعت سایت بسته میشه،واقعن برا خودمون متاسفم.
سجاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۵البته زیباترین محصول برلیانس ، برلیانس x5 که کپی 99 درصد از بی ام و x5
Hamid
۲۸ خرداد ۱۳۹۵اداره کردن هر سایت نیاز هزینه داره و پدال هم از این قاعده مستثنی نیست و برای تداوم فعالیت باید از طریق تبلیغ ماشین های بی کیفیت چینی که انگار با چاپگر سه بعدی طراحی و ساخته شدن کسب درآمد کنه.
چراغ های جلو ماکسیما 2016
چراغ های عقب تلفیق سراتو و کادنزا
پيمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۵قیمت ماشین را توجه کردید اخه کدام خدا زده ای میاید برای خرید یک ماشین چینی اینقد پول می دهد که فناوری ساخت شان همه شان یکی است بر بی کیفیتی و نا ایمنی استوار هستند به نظر من به بهترین خودرو ساخت چین نباید از 40 میلیون بیشتر داد
محمدرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۵آخه ساندرو 2008 رو دارن به قیمت 50 میدن ، سراتو 2010 رو با ترمز کاسه ای و بدون esp تا 80 تومن میدن . اونوقت انتظار داریم چینی با آپشن هایی که داره و فیس لیفت هر ساله اش رو زیره 40 50 بدن !? بابا بیخیال …
تا 100 تومن انتخاب چینیه … دست دوم ها هم پدرشون درومده و تو خرجن …
ahmad
۲۸ خرداد ۱۳۹۵با اینکه همیشه از ماشین های چینی متنفر بودم و هستم و خواهم بود (!)
ولی وقتی تصویر طراحی داخل کابینش رو دیدم تعجب کردم که چقدر در زمینه طراحی پیشرفت کردن
کابینش زیبا و به روز شده…
الان دارم فکر میکنم مونتاژ کار های فرقون ساز وطنی ما دقیقا به غیر از دزدی توی این مدت چکار کردن که حتی ذره ای از پیشرفت رو در محصولاتشون نمیشه دید؟!
احمد باقری
۲۸ خرداد ۱۳۹۵چی بگیم، طراحیش شاید بهتر شده، ولی بقیه چیزاش زیاد مشخص نیست، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، اون هم الان، البته قیمتش هم در بازار چین، کمه.
محمد_کیا
۲۸ خرداد ۱۳۹۵از هر طرف ی شککله…ی جا شبیه النترا ی جا شبیه سراتو و ی جا شبیهmg6
Sardar
۲۸ خرداد ۱۳۹۵داخلش خیلی قشنگه و صد البته الان می تونم با جرات بگم داخلش کپی نیست و ابتکارخودشونه . نمای بیرونش ولی فعلا کار داره و موتور و گیربکسشم هنوز مونده
باید به چینی ها تبریک گفت و لعنت به ……
احمد باقری
۲۸ خرداد ۱۳۹۵طراحیش خوبه.
امین
۲۸ خرداد ۱۳۹۵من یه جک جی 5 اتوماتیک دارم. 4 هزار تا هم باهاش رفتم. خواستم بگم که بی زحمت در ایران خودرو و سایپا رو ببندید و یا حداقل از این دو شرکت هیچ خودرویی خریداری نکنید. منم مجبور شدم و جک گرفتم ولی انصافا رازی کننده هستش. یه خودروی خوب و زیبا که کیفیت قابل قبولی داره. تا الان فقط یک بار بردم به نمایندگی و روغن و فیلتر هوا عوض کردم و خودرو از لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشته خدارو شکر. همین دیگه. یاحق
sky watcher
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دوستان دوستان خواهش میکنم در گفتگو ها کمال ادب را رعایت کنید
اینجا مکانیست برای تبادل اطلاعات و یاد گیری
برخورد عده ای از کاربران اصلا مناسب نیست
دوستانی که مخالف خودروی چینی هستید چه باور کنید و چه باور نکنید خودرو سازان چینی به سرعت نور درجه کیفی محصولاتشون رو از آشغال به کیفیت مطلوب جهانی میرسونن و خیلی سریع تر از تصور من و شما صاحب سبک طراحی و تکنولوژی میشن شکذنکنید دور نیست زمانی که من و شما در انتخاب خودرو کره ای یا چینی سر دوراهی گیر کنیم و شاید هم چینی رو انتخاب کنیم هدف خودروسازان چین بازار اروپا و آمریکاست که به زودی هم بهش میرسند امسال نه سال دیگه … نه ۵ سال دیگه ولی بالاخره میرسند
واین من و شماییم که باید با حسرت به اونها و تکنولوژی اونها و خودرو های اونها نگاه کنیم و در منجلابی که خودمون برای خودمون درست کردیم دست و پا بزنیم
و خودمون رو به در و دیوار بزنیم که بتون خودروهای از رده خارج همین چینی ها رو منتاژ کنیم و به این علم و صنعت بومی شدمون ببالیم …
احمد.ف
۲۹ خرداد ۱۳۹۵جلوش کپی سراتو نسل جدیده و عقبش هم کپی سوناتا جدید
محمود
۲۹ خرداد ۱۳۹۵برلیانس h330 صرفا به خاطر مسائل ایمنی تو اروپا شکست خورد و این یعنی رفته اون طرف دروازه های اروپا یعنی ظاهرش رو قابل قبول دانستند و چین بدون شک مشکلات ایمنی محصولاتش رو برطرف می کنه زمان زیادی طول نخواهد کشید.
حمید
۲۹ خرداد ۱۳۹۵به نظر من تو این قیمت اگه تو ایران بیاد بهترین ماشینه هرچی باشه نسبت به پولی که میدی امکانات نسبی یهت میده حد اقل مطمئنی که پولتو به یه مشت دزد نمیدی اگه شده باشه ماشینای چینی کیفیتشون از ماشینای فرقون خودرو و سایپا پایین تر باشه باز هم ماشین چینی میخرم و پولمو به این ***نمیدم
رادین
۲۹ خرداد ۱۳۹۵“”بهای این محصول زیبا از حولوحوش 70 هزار یوآن (38,5 میلیون تومان) شروع شده و به 90 هزار یوآن (49,5 میلیون تومان) ختم میگردد.””
کمرم شکست.به قول قدیمیا (از ماست که بر ماست)
رضا پ
۲۹ خرداد ۱۳۹۵بعید میدونم این قیمت باشه حتما اشتباهی شده
سام
۲۹ خرداد ۱۳۹۵رادین عزیز،اگر مطلب بالا را با دقت می خواندید متوجه این نکته می شدید که به غیر از مقدمه،بقیه این متن،ترجمه ای از سایت «CARNEWSCHINA» چین است و بنده هم آنچه را که در متن انگلیسی درج شده را بی کم و کاست به فارسی برگرداندم.در ضمن،این قیمت هم مربوط به بازار چین است و این خودرو هنوز وارد ایران نشده است.
مبین
۱۴ تیر ۱۳۹۵قیمت این خودرو 38.5یا49.5 باید باشه
حمیدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دوستانی که میگن اینجاش کپی اونجاش کپی خوب شمام چهارتا عکس بزارید بچسبونید بهم ببینید چه شکلی میشه مهندسا و درس خونده های ما همین کارم نکردن بعد ما اومدیم انتقاد میکنیم چشاتونو باز کنید
رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۵یوان حدود 550 تومانه پس 70000 یوان میشه 38/500/000تومان
سپندتا
۱ تیر ۱۳۹۵من ماشین چینی و سه ساله سوار میشم دیگه هم قصد ندارم ماشین ایرانی بخرم دوست عزیزی که میگی چینی ب درد نمیخوره اول سوار. شو بعد نظر بده
علی
۲ تیر ۱۳۹۵به نظر من هم ماشینای چینی خیلی بهتر از ایرانی هستن اما برای خرید همیشه یک دغدغه دارم: خدمات پس از فروش.
الان من اگر میل لنگ پراید یا سمندم خراب بشه، توی هر بقالی برم میتونم قطعه را پیدا کنم اما آیا برای برلیانس یا جک یا جیلی یا بسترن هم همین شرایط وجود داره؟
اگر چینی ها خدمات پس از فروششون رو تو ایران بهبود بدن دیگه محاله کسی ماشین ایرانی بخره. یکیش خود من.
m shokrane
۴ تیر ۱۳۹۵دوستانی که میگن این ماشین کپی از bmw یاماشینای دیگه ای هست اینو باید بدونن که برلییانس شرکت اقتصادی bmw در چین هستش شباهتشم به همین دلیل میتونه باشه.
شایان
۱۹ تیر ۱۳۹۵من پارسال یه گوشی هوواوی چینی گرفتم همه میگفتن دیوانه چرا 1 تومن به گوشی چینی دادی در حالی که هم 4جی داره هم دوربینش عالیه هم صفحه نمایش عالی هم بدنه آلمینیومی که این مشخصات فقط رو گوشی های 2 ملیون تومنی پیدا میشد حالا بعد یه سال گوشی مثل روز اولش کار میکنه و اونایی که منو سرزنش میکردن باید گوشیشون رو عوض کنن تا گوشی 4جی دار بگیرن ماشینای چینی هم همین داستانه اینکه همه میگن جنس چینیه خب باشه وقتی سال ها از محصولات وطنی جلوترن و فقط یکم گرونتر از پرشیاست چه علتی داره محصول بروز رو نخریم. اینطوری کمک کردیم به ورشکست شدن سایپا و ایرانخودرو
رسول
۲۰ تیر ۱۳۹۵درود بر همگی وسپاس از سام عزیز و دوست داشتنی،بازم مثل همیشه بیغرض و زیبا ترجمه کردی،ما هم بیرون گود نشسته ایم فقط بلدیم بگیم فلان جاش کپیه فلان ماشینه و بیسان جاش کپیه اون ماشینه،ای کاش ما هم بلد بودیم و کپی میکردیم ولی افسوس که فقط ادعا داریم و دیگر هیچ
شادی
۹ شهریور ۱۳۹۵من ۴ساله ایکس ۳۳دارم و خیلی راضی بودم باهاش سفر زیاد رفتم و تا الان خدا رو شکر فقط برای تعویض روغن به نمایندگی مراجعه کردم از خودرو چینی خیلی هم راضی ام . اما این نمایشگاهها موقع فروش بی علت نرخشو پایین میارن فقط این هست که ناراحتم کرده وگرنه همه چیش عالی بوده
عرفان
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سرعتش تا چند میره ؟؟؟
SAJAD
۲۰ مهر ۱۳۹۶فیلمشو دیدم.. زده بود تا 220