تا همین یک دهه پیش، کمتر خودرویی از چین را مییافتیم که تناسبات ابعادی در آن بهدرستی رعایت شده باشد، چه برسد به آنکه از مایههای زیبایی، هرچند اندک هم، برخوردار باشد؛ اما به نظر میآید که این روزها اوضاع تا حد زیادی دگرگون شده و بیشتر خودروهای جدید چینی از طرحهای زیبا و بدیعی بهره میبرند که کاملاً با ذوق و سلیقه بیشتر مردمان دنیا و علیالخصوص ساکنان قاره وسیع آسیا سازگار است، چون هر چه باشد، سرزمین پهناور چین خیل بیشماری از جوانان را در دل خود جای داده که مجموع تعدادشان از تمامی همسالان اروپایی و آمریکاییشان هم فراتر میرود و این توده عظیم از جوانان، همانند غالب همتایانشان در گوشه و کنار عالم، نسخههای زیبا، اسپرت و پرآپشن را بر نسخههای معمولی و فاقد هیجان ترجیح میدهند. بگذریم!
همانطور که خودتان بهتر میدانید، کمتر از دو سالی است که مدل H330 از برلیانس در کشورمان مونتاژ میشود، ولی این روزها نسخه جایگزینی از آن به نام H3 در بازار چین معرفی شده است؛ و H330 میرود که بهزودی در سرزمین مادری خود بازنشسته شود، لذا جا دارد که نماینده ایرانی برلیانس همزمان با شرکت اصلی، اقدام به مونتاژ نسخه جدیدتر آن یعنی E3 نماید، امیدواریم که شاهد ظهور این رویداد در آتیهای نزدیک باشیم.
چندی پیش، سایت «CARNEWSCHINA» اقدام به معرفی برلیانس H3 نموده است که آنچه در ذیل میآید برگردانی از آن متن است.
در یک مهمانی که در شرکت برلیانس برگزار شد، تولید انبوه محصول جدید آن مدل H3 استارت خورد؛ محصولی که قبلاً از آن با نام برلیانس F20 یاد میشد. H3 که با ظاهر خوب خودنمایی از یک سدان اسپرتی را تداعی میکند، بهزودی به بازار ارائه شده و جانشین مدل سالخورده H330 میگردد.
جلوپنجره، چراغها و سپرهای جلوی این خودرو به طرز بسیار خوب و ظریفی طراحی شدهاند. برلیانس H3 با دو پیشرانه متفاوت به بازار عرضه میشود. یکی از آن دو، نسخهای ۱.۵ لیتری و تنفس طبیعی است که از توانی معادل ۱۱۰ اسب بخار سود میبرد و آن دیگری، نسخهای ۱.۵ لیتری مجهز به سامانه توربوشارژ میباشد که خروجی توان آن معادل ۱۴۷ اسب بخار است. وظیفه انتقال نیرو در هر دو پیشرانه مذکور را یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک (!) بر عهده دارند. ابعاد این خودرو در طول/عرض/ارتفاع به ترتیب معادل ۴۶۴۰/۱۷۹۰/۱۴۴۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با ۲۶۶۰ میلیمتر است.
بهای این محصول زیبا از حولوحوش ۷۰ هزار یوآن (۳۸,۵ میلیون تومان) شروع شده و به ۹۰ هزار یوآن (۴۹,۵ میلیون تومان) ختم میگردد.
طراحی داخلی این خودرو خوب به نظر میرسد ولی ابعاد دستهدنده گیربکس در آن کمی بزرگ به نظر میرسد، آنهم برای سال ۲۰۱۶ میلادی. یک صفحه TFT در میان عقربههای پشت فرمان جای گرفته و یک صفحه نمایش لمسی هم در وسط کنسول و بهصورت ایستاده نصب شده است.
نمای عقب این خودرو نیز بسیار خوب طراحی شده است، اما در این میان، نواری که چراغهای عقب آن را به هم وصل میکند جالب به نظر نمیرسد. با توجه به آنکه نوار مذکور با رنگ بدنه خودرو همرنگ است، پس فلسفه نصب آن در این مکان چیست؟!
سایز چرخهای این خودرو معادل ۱۶ اینچ است، ولی این چرخها در داخل قوس گلگیرها کوچک به نظر میرسند و باید ابعادشان بزرگتر از این بوده و بهویژه، پهنتر باشند. از این موارد که بگذریم، این خودروی زیبا دومین نسخه از زیباترین خودروهایی است که تاکنون توسط شرکت برلیانس عرضه شده است. زیباترین نسخهای که برلیانس تاکنون عرضه نموده، نسخه کوپه آن بود (این نسخه در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار معرفی شد).
منبع:
CARNEWSCHINA.COM
نوشته: سام کاویانی
علیرضا
۹ فروردین ۱۳۹۶حد اقل عرضه کپی دارن ولی ایران چی؟ واقعا قشنگه
علیرضا car
۱۲ مرداد ۱۳۹۶اینبیادرقیبهموطنشاریزوفایومیشه