جیلی به دنبال تأسیس یک برند دیگر برای تولید خودروهای الکتریکی سطح بالاست. به نظر میرسد هدف از این کار مقابله با رشد روزافزون فروش تسلا در کشور چین است.
جیلی که مالک ولوو، لینک اند کو، پولستار و برخی برندهای دیگر است به دنبال اتخاذ استراتژی برندینگ و فروش جدیدی برای برند تازهنفس خود میباشد.
این برند که Zeekr نام گرفته توسط زیربرند دیگر جیلی یعنی Lingling Technologies گردانده خواهد شد. رویترز میگوید این شرکت مسئول انجام تحقیق و بهروزرسانی معماری الکتریکی جیلی و توسعه استراتژی الکتریکی اکثر برندهای این خودروساز چینی شده است.
Zeekr مأموریت اصلی خود را رقابت با تسلا تعریف کرده، شرکتی که اخیراً در چین با استقبال بسیار خوبی روبرو شده و خودروهای آن از شاخصههای لوکس کافی برای رقابت با برندهایی همچون مرسدس برخوردار هستند. برند جدید جیلی برای رقابت با تسلا از شوروم هایی در شهرهای بزرگ برای فروش خودروها با قیمتی رقابتی استفاده خواهد کرد و دیگر خبری از نمایندگیهای سنتی نخواهد بود. همانگونه که میدانید تسلا پیشتاز استفاده از چنین روش فروش است.
این برند از معماری پایدار جیلی برای تولید محصولات خود استفاده خواهد کرد. جیلی این پلتفرم را اولین معماری منبع باز خودروی الکتریکی مینامد.
پلتفرم SEA یاد شده که میتواند مجموعه باتری ۱۱۰ کیلووات ساعتی را نیز پذیرا شود شعاع حرکتی حداکثر ۷۰۰ کیلومتری را ارائه میکند. این باتری میتواند تأمین پیشرانههای الکتریکی با حداکثر قدرت ۶۳۵ اسب بخار را بر عهده گیرد. همچنین تنها با ۵ دقیقه شارژ میتوان برد ۱۲۰ کیلومتری را به دست آورد.
پولستار که تحت تملک جیلی قرار دارد اخیراً گسترش تأسیسات خود در چین را برای رقابت با تسلا اعلام کرده است. اینکه تأسیس برند Zeekr چه تأثیری روی پولستار خواهد داشت هنوز مشخص نیست.
Benz SLR
۱ فروردین ۱۴۰۰دیدن تسلا از کشورشون فضولی میکنه گفتن خودمون برقی میسازیم تسلا رو پرت میکنیم بیرون.
Reza
۱ فروردین ۱۴۰۰چین میتونه و خواهد توانست
چه ما بخوایم چه نخوایم
Ramin
۱ فروردین ۱۴۰۰خب به به
Nio / byd / saic /
حالا یه برند جدید توسط جیلی
Zeekr
کلا همه برند های جهان کرک هاشون خواهد ریخت وقتی اژدهاهای سرخ وارد شوند.
البته 2 برند نا معروف و تازه تاسیس شده به نام X penge و HENGCHI ( هنگچی ) هم هستن که خیلی ادعا دارن…
در کل آینده خودرو برقی دست چین است…
? البته برند مورد علاقم هنوز علاقه ای به سمت برقی نشون نداده فقط 3 خودرو برقی معرفی کرده حالا معلوم نیست تولید میشه یا نه.
هنوز منتظرم ببینم چه زیر مجموعه میخواهی تولید کنی…
میثم
۱ فروردین ۱۴۰۰بنظر من راه مقابله با تسلا اصلا این نیست.
تسلا فقط با برند خودش اینطوری داره پیشرفت میکنه اما وجه تمایزش تکنولوژیها و نو آوریهاشه. راه رودررویی با این تکنولوژیها، عرضه تکنولوژیهای جدیدتر یا ارزونتره نه اینکه هی بیایی برندهای جدید ایجاد کنی و کلی از منابعت رو هم صرف شناسوندن اونها به مردم کنی
تسلا خیلی جلوست و برای رسیدن بهش باید متفاوت فکر کنی و واقعا تلاش کنی و کار خاصی انجام بدی
Elmiraj
۱ فروردین ۱۴۰۰پست قبلی گفتم که چخبره….
وگرنه پولستار هم لوکسه ، هم زیرمجموعه خود جیلی و یک برند نامداره و هم فول الکتریک هست .
یعنی چی تاسیس یک برند لوکس دیگه…
شما اگه میتونستی با همین پولستار شکستش میدادی
پویان
۱ فروردین ۱۴۰۰کی گفته نمیتونه شکست بده ؟مگه تسلا یه فرموا دستنیافتنیه
یا یه سیستم عامل مثل ای او اس ؟واقعا چه چیز منحصر به فردی داره تسلا؟فقط تبلیغات
سلسله مراتب اداری
۱ فروردین ۱۴۰۰جیلی رو قبول دارم شدید.
چون تکنولوژیش همه ولووعه. طراحیاشم اصالت داره. حداقل نمیاد کپی کنه به اسم خودش بزنه. مثلا اگه شبیه ولوو بسازه میگه مال ولووعه.
کاش حداقل جیلی رو وارد میکردن باقی چینیها رو ممنوع میکردن.
زیزیگولو
۱ فروردین ۱۴۰۰????
Khosrow
۱ فروردین ۱۴۰۰تسلا نیومده خواهد رفت / چین دنیا رو شکست خواهد داد ..
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰توی بیزینس هرچی که یک دفعه بیاد شدید سروصدا کنه و خیلی تبلیغ بشه همیشه این طور بوده بعد یه مئتی سریع میره.تسلا و الکتریکی ها هم همین طور هستند