کوچولوی قرمز جلو آمده و میایستد. همه خانمها برمیگردند و با هیجان به آن نگاه میکنند. این اولین واکنش خانمها به این خودرو است. در نگاه نخست چیزی که به نظر میرسد، کلاس و زیبایی این خودرو است که با توجه به سایز آن به نظر میرسد بیشتر به درد خانمها بخورد. بله گریتوال امفور مناسب برای خانمها هست و من میخواهم این ماشین را مورد بررسی قرار بدهم.
چیزی که در ابتدا توجه مرا به خود جلب کرد غیبت نام HOVER در این ماشین هست. چون گریت وال معمولاً برای شاسی بلندهای خودش از این اسم استفاده میکند. ظاهراً گریتوال تصمیم گرفته تمرکز خود را برای نامگذاری خودروها، از روی این شهر آلمانی بردارد.
تنها شکایت من در طراحی ظاهر این ماشین این است که در هنگام طراحی آرم ام ۴، یک کپیبرداری انجام شده و یاد لوگوی بایرنیها میافتیم. شاید هم برداشت من اینطور است. نمای داخلی گریتوال ام ۴ با نمای خارجی آن همخوانی دارد. اما با نگاه دقیق میشود دریافت که قطعات داخلی از مواد ساده و ارزان ساخته شده و نمیتوان گفت کیفیت خوبی دارند. قطعات داخلی خیلی خوب نصب شدهاند و هیچ درز و شکاف بزرگی بین قطعات دیده نمیشود. دکمهها، اهرمها و ابزارها بهخوبی در دست قرار نمیگیرند. واقعیت این است که این یک ماشین چینی است. وقتی که شما به داشبورد و نمای داخلی نگاه میکنید متوجه میشوید که از پلاستیک ارزانقیمت و بیکیفیت ساخته شدهاند. همینطور قطعاتی که برای عایقبندی روی دیوارهها نصب شدهاند. سیمکشیها هم خیلی شلخته انجام شده. قطعات کرومی که در تزیینات داخلی به کار رفته، جلوه بسیار خوبی دارد و باعث میشود که بیننده فکر کند که قطعات از کیفیت خیلی خوبی برخوردار و گرانقیمت هستند. در ام ۴ از شر یک مشکل اساسی ماشینهای چینی راحت شدهایم و آن بوی بد و تند فنل هست. این بو اصلاً در ماشین احساس نمیشود اما حس شامه قوی من مقداری حضور آن را احساس کرد که آن هم در همه ماشینهای نو طبیعی است. از منظر رانندگی باید بگویم این خودرو یک ماشین زنانه هست اما فضای داخلی آن، آنطور که از بیرون کوچک به نظر میرسد واقعاً کوچک نیست. ولی فضای داخلی برای جثه چینیها ساخته شده. طول کوسن صندلی و برآمدگی پشتی صندلی برای قوس کمر، برای جثههای متوسط مردان چینی ساخته شده که خیلی درشتاندام نیستند. بنابراین زنان روسی بهراحتی میتوانند در ام ۴ بنشینند و میزان دید آنها به اطراف عالی خواهد بود. اما هنگام سوار و پیاده شدن باید ارتفاع آستانه در را به خاطر داشته باشید و اینکه مواظب باشید رکاب ماشین شلوار و کفشتان را کثیف نکند. تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت صورت میگیرد. همچنین فرمان ماشین در دو جهت بهصورت عمودی قابل تنظیم است.
در صندلیهای عقب بهطور عادی دو نفر میتوانند بهراحتی بنشینند ولی اگر نفر سوم هم بخواهد اضافه شود، ردیف عقب کمی شلوغ خواهد شد. اگر راننده قدبلند باشد پای چپ او بهشدت با مشکل کمبود فضا مواجه میشود. درمجموع فضای داخلی گریت وال ام ۴ کافی و خوب هست. حالا برویم سراغ صندوق عقب. ظرفیت صندوق عقب ۳۳۷ لیتر هست که زیاد امیدوارکننده نیست. البته یک فضای اضافی زیر کفپوش هم وجود دارد که میشود آن را بهعنوان فضای رزرو در نظر گرفت. با خواباندن صندلیهای عقب این فضا به ۱۲۵۱ لیتر افزایش پیدا میکند. و اما لوازم روی داشبورد. در قسمت وسط صفحه کیلومتر یک سرعتسنج دیجیتالی بزرگ قرار دارد و در زیر آن میزان مصرف سوخت و مسافت سنج بهصورت کوچک نمایش داده میشود. در سمت چپ صفحه کیلومتر آیکون ابزارهای فعال قرار دارد و سمت راست آن با دورسنج موتور تزیین شده است. در خودروهای دنده دستی معمولاً دورسنج موتور در سمت چپ سرعتسنج قرار دارد. پس به این مورد بیشتر دقت کنید. دستگاه پخش چندرسانهای با صفحهٔ لمسی در مرکز کنسول قرار دارد که بهعنوان مانیتور دوربین عقب نیز کاربرد دارد. یک کلید با نام NAVI روی آن دیده میشود که قابلیت نصب نقشه و مسیریاب را به ذهن میرساند. به نظر میرسد که امکان ذخیره یک فرکانس خاص در قسمت فرکانسهای دلخواه وجود ندارد و فرکانسهای رادیویی چین در این لیست ذخیره شدهاند. شما برای دسترسی به فرکانسهای دلخواهتان باید به گزینه منو رجوع کنید که این موضوع تا حد زیادی ناخوشایند هست. پورت USB این امکان را به شما میدهد که از طریق فلش به موزیکهایتان گوش کنید اما هر بار که سوییچ بسته میشود دستگاه از ابتدا لیست آهنگها را اجرا میکند. بر روی تنظیمکنندههای دما و ورودی هوا یک LED کوچک قرار دارد که موقعیت دریچه را به شما نشان میدهد. البته من این موضوع را در روز دوم آزمون متوجه شدم. در اینکه طراحی داخلی این خودرو از جایی کپیبرداری شده یا نه پاسخ قطعاً خیر خواهد بود اما در مورد پیشرانه نمیشود همین جواب را تکرار کرد. گریتوال ام ۴ به موتور تویوتا مجهز شده که تحت لیسانس شرکت تویوتا در چین تولید میشود. حجم موتور آن ۱.۵ لیتر است که قدرت حدود ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتنمتر را برای این خودروی ۱۱۸۱ کیلوگرمی رقم میزند. پیکرهبندی این خودرو طوری است که بدون هیچ مشکلی، به سرعت و بهراحتی میتواند سرعت خود را از ۳۰ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر در ساعت برساند. مزیت دیگر این موتور مصرف پایین آن است که با بنزین اکتان ۹۲ حدود ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد. در ام ۴ یک گیربکس ۵ سرعته دستی تعبیه شده است. دندهها بهخوبی و نرمی تعویض میشوند اما در ترافیک چند بار دندهها بد جا رفتند و صدا دادند. روز اول به خودم گفتم شاید چون به پدالها عادت ندارم این اتفاق افتاد اما روز دوم تست هم نتوانستم به پدالها عادت کنم و با مشکل پایین بودن کلاچ درگیر بودم. کمی که کلاچ را بالا میاوردم زود درگیر میشد و این موضوع من را آزار میداد. دور زدن در شهر با این مشکل اصلاً خوشایند نبود اما در کل رانندگی با آن طبیعی بود و اذیت کننده نبود. سرعت گرفتن با ام ۴ امکانپذیر هست ولی ترسناک هم هست. صدای موتور، صدای گیربکس و صدای باد در اتاق شنیده نمیشود. با بالا رفتن سرعت ماشین هر لحظه امکان از دست رفتن کنترل وجود دارد. وقتی که سرعتسنج عدد ۱۱۵ را نشان میداد رفتار ماشین با ثبات بود اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داشت. ام ۴ به شیارها، ترکها و برآمدگیهای جاده خیلی حساس هست. اگر در این شرایط فرمان ماشین را درست نگرفته باشید، چرخهای جلو شروع به پرسه زدن میکنند و چپ و راست میشوند و شما باید زود ماشین را کنترل کنید. این کار اصلاً آسان نیست چون ضربهها و تکانهایی که از چرخهای به فرمان منتقل میشوند زیاد محسوس نیستند. اما برای من ناخوشایندترین چیز، سیستم دستیار ترمز اضطراری بود. وقتی که راننده اتومبیل جلوی من یک دفعه پای خود را روی ترمز گذاشت و سرعت ماشینش را از ۸۰ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر در ساعت رساند، من هم چارهای جز این نداشتم که همین کار را تکرار بکنم. اما بهمحض اینکه ترمز گرفتم، گریتوال کوچولو به سمت راست کشیده شد، طوری که باید با دو دستم فرمان را میگرفتم و تعویض دنده را میگذاشتم برای بعد. نتیجه اینکه با این ماشین در سرعتهای بالاتر از ۵۰ کیلومتر بههیچوجه مانور ندهید و اگر میخواهید انجام بدهید، این کار باید با نرمی و مهارت خاصی صورت بگیرد و یا اینکه تجربه رانندگی در شرایط اضطراری را با این خودرو داشته باشید. با یک رانندگی ملایم و نرم و مانور در فضاهای محدود، سفر در جاده با این خودرو بسیار راحت و آسوده خواهد بود. ارتفاع این ماشین از سطح زمین ۱۸۵ میلیمتر است و اورهنگ کوتاهی دارد اما در حرکت به سمت عقب روی برف و یخ یکی از چرخهای جلو گیر افتاد و هرزگردی آن که یکی از چرخهای محور محرک محسوب میشد باعث شد که ماشین ام ۴ ما گیر نماید. اما وزن کم و تعادل مناسب باعث شد که از این تله نجات پیدا کند. با وجودی که شکل هندسی این ماشین مناسب شهر هست اما این خودرو از شکستن مرزهای شهری بودنش هیچ ترسی ندارد.
حقیقت این است که با ظهور ام ۴ در بازارهای اروپایی دیگر نمیشود در مورد کمپانی گریتوال از روی ظاهر قضاوت کرد.
سیستم تعلیق نیز در محور جلو از سیستم مک فرسون و در محور عقب از فنر پیچشی طبَق لولی نیمه مرکب استفاده شده است. به کوچولوی کمروی ما یک جاده ناهموار را نشان دادند. دستاندازها و چالهها را تقریباً با موفقیت پشت سر گذاشت. سر پیچهای تند، انتهای ماشین لیز نمیخورد و اینسو و آنسو نمیرفت. این خصوصیت برای تسلط بر روی فرمان و کنترل خودرو تأثیر خیلی خوبی دارد بخصوص در تستهای اروپایی. تجهیزات و امکانات ام ۴ مطابق با استانداردهای جهانی هست و نسخهای که ما مورد آزمایش قرار دادیم تیپ لوکس این خودرو بود. نسخه استاندارد این خودرو به کیسههای هوای جلو، ترمز ABS، سیستم EBD و چراغهای مه شکن مجهز شده است. امکانات دیگر این خودرو یک کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع، بالابر برقی شیشه تمام درها و سیستم صوتی میباشد. مدل لوکس این خودرو علاوه بر امکانات فوق مجهز به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان با روکش چرم، سنسور و دوربین دنده عقب نیز میباشد. و اما رقبا، در این کلاس، رقبای زیادی برای ام ۴ وجود دارند. اول از همه رقبای هموطن این خودرو: چانگان CS35 که از نظر سایز تقریباً برابر، اما از نظر امکانات ضعیفتر و سادهتر هست. از نظر قدرت بیشتر موتور و سایز بزرگتر چری تیگو و لیفان ایکس ۶۰ رقیب این ماشین محسوب میشوند. اما رقیب اصلی و سرسخت ام ۴، رنو داستر هست که البته با چنین قیمتی، کیسه هوای سرنشین و سیستم تهویه مطبوع روی آن نصب نشده. “و هنوز این یک چینی هست”. این دومین عقیده و تصور من در اولین ملاقات با گریت وال ام ۴ هست. دلیل من این است که شما هر وقت بخواهید با ریموت کنترل در ماشین را باز کنید، دوبار صدای بوق ماشین بهصورت بیپ به صدا در میآید و من برای اینکه مزاحم همسایهها نشوم مجبور بودم با کلید در ماشین را قفل و باز کنم. اما راهی که من برای حل این مشکل پیدا کردم چیزی از الگوریتم چینی بودن این ماشین کم نمیکند. چینیها هنوز برای پیشرفت راه درازی را در پیش دارند. در مورد بدنه و طراحی داخلی خیلی خوب پیشرفت کردهاند اما از نظر تکنولوژی باید با خیلی از مسائل دست و پنجه نرم کنند. بهطورکلی اگر کیفیت خیلی برای شما مهم نیست ام ۴ بهعنوان یک ماشین شهری گزینه خیلی خوبی برای انجام کارهای روزمره میباشد. مزایا:- ظاهر جذاب
- مونتاژ خوب
- قیمت مناسب
معایب:
- انتقال کم اطلاعات و وضعیت چرخها به فرمان
- موتور ضعیف
- ضعف در عملکرد برنامه کنترل الکترونیکی
این آزمایش توسط خانم Irina Zverkov در روسیه انجام گرفته است.
مترجم: علی جمهیری
منبع: www.aif.ru
Mostafa&S
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درود
ماشین چینی ماشین نمیشه هیچوقت نمی تونم بهش اعتماد کنم…
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۰ اسفند ۱۳۹۳زیبا نیست ولی مردم بیچاره ما مجبورا ازش استقبال می کنن
M5
۱۰ اسفند ۱۳۹۳کپی برابر اصل !
http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/
شهریار
۱۲ اسفند ۱۳۹۳عزیز دل برادر چه ربطی به لینک داشت…کجای این کار کپی از اون خودرو بود…لطفا سعی کنید عمیق تر و کراربردی تر فکر کنید..
بابک
۳ آذر ۱۳۹۴گیرم که کپی هست. که چی مثلا ؟
با 59 میلیون صاحب یه ماشین شاسی بلند شیک میشی.
در مقایسه این ماشین قیمت و طراحی بدنشو در نظر بگیرین.
بعد قضاوت کنید.
DOWPAL
۳۱ فروردین ۱۳۹۴اقایون مدیر
شما در مورد تولیدات گریت وال در چین یه مقاله گذاشتید که در مورد H4 طراحی رو ناشیانه خطاب کرده…
اما اینجا ازش تعریف کردید
با خودتون چند چند هستید آخرش ؟؟
ASTON MARTin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دوستان پستم بی ربطه ولی حیاتیه دونستنش
کسی تاحالا سمندی دیده که چار چرخ ترمز دیسکی باشه ؟
دیدم: لایک
ندیدم:دیس
saleh.cars.motorcycles
۱۰ اسفند ۱۳۹۳نمیدونم چرا هرکاری میکنم نمیتونم به اجناس هم وطن های چینی اعتمادکنم
گفتم هموطن آخه همه چیمون چینی شده
ازلحظه ی که بدنیا مییایم باپوشاک وشیشه شیرو… چینی تا اسباب بازی وکمی بزرگتر نوشت افزار و لوازم برقی وابزارالات وبعد خودرو و … و در اخر کفن چینی
ناگفته نمونه چندوقت پیش خونه ی را باچاپگر سه بعدی ساختن در دوطبقه و به نمایش گذاشتن که فکرمیکردم کاربردی نباشه اما دیدم بازدیدکنندگان گروره گروه واردساختمون شدن برا بازدید
اینجابود که گفتم روزی میاد که تو خونه ی چینی زندگی خواهیم کرد
البته اگه هر چیزی واقعا کیفیت داشته باشه ودر سطح رقبای بزرگ جهانی باشه را استفاده میکنم
اما تا به امروز خودرو هاشون وشاید بشه گفت 99 درصد محصولات دیگر چینی اعتمادمو جلب نکردن
سید امیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳هم وطن های چینی؟ نکنه تو چینی هستی ؟؟؟
saleh.cars.motorcycles
۱۰ اسفند ۱۳۹۳نه بـــــآبــــــآ
بنده ایرانی ایرانی ایرانی هستم
البته همیشه سعی میکنم انسان باشم(درظاهر) و انسانیت داشته باشم(درباطن)
وهرکسی باهر رنگی ونژادی ازهرنقطه ی دنیا اگه انسانیت تووجودش باشه برای من بسیارمحترم.چه ایرانی.چه ایتالیایی.چه افغانی.چه چینی و چه بورکینافاسویی و…
یک نکته ی جالب وطنز درمورد چینیها : یکی از اساتیددانشگامون رفته بودن برا مذاکراتی به چین.میگفت تو لابی هتل قبل از شروع مذاکرات با چینیها روبروی هم نشسته بودیمو من برگشتم وبه یکی ازهمکارام گفتم ببین چقدرشبیه همن.اگه الان یکیشون قراردادو امضا کنه وفردایکی دیگه.شاید فقط بتونم از روی امضاشون تشخیص بدم این اونی نبوده که اولین امضاروزده وشروع کردیم آروم خندیدن که تو همین حین دیدم اونا به ما اشاره میکنن ومیخندن.که ازشون پرسیدیم دلیل خندتون چیه.گفتن داشتیم میگفتیم شما چقدر شبیه هم هستین
جالب اوناازنظر ماشبیه همن
وازنظر اونا ماشبیه هم
حامد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳به غیر از موتورش که به نظر برای این وزن ضعیف و کمی تنبل باشه و البته مباحث مربوط به کیفت که نمیشه از روی شکل نظر داد طراحی داخلی و خارجی اش خیلی خوب انجام شده است و به عنوان یک عروسک جمع و جور و زیبا ظاهرش رو دوست دارم. البته رنگش هم واقعا قشنگش کرده.
سام سامی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳از نظر طراحی جذابیت خوبی داره…از لحاظ طراحی داخلی هم زیاد در سطح قابل قبولی قرار داره! اما دیار خودرو را کجای دلم بزارم!!! خیلی سخته که بتونم به خدمات پس از فروش اعتماد کافی کنم…در هر حال با اینکه ماشین جذابی بنظر میرسه اما فکر میکنم برای اینکه استقبال مناسبی بشه ازس راه درازی وجود داره…
درودبر عاشقان خودرو
مجتبی(ساروی)
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ماشینی که ترمز میزنی از دستت در میره دیگه فاتحه خدا پدر سمند خودمونو بیامرزه
armin
۱۰ اسفند ۱۳۹۳خیلی زیبا و متوازن کپی شده….
امیر محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۳یه سوال بوی فنل چیه
مرادی از شیراز
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ثبت نام 2 مهر تحویل 3 ماهه امروز تازه دعوت نامه صادر شده با 2 ماه تاخیر تازه شرکت با پررویی میگه 50 —50 تحویل اسفند یا بعد از عید من بیچاره هر چی ثبت نام میکنم همین وضعه سال 91 سی30 ثبت نام کردم با تاخیر 7 ماهه گیرم اومد خدایا صبر بده
یه پسر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳این ماشین رو دفعه اولی که تو خیابون دیدم یاد جیپ های اریا قدیم افتادم
البته از نظر کوچیکی می گم
با قدرت 104 اسب بخاری ماشین تند تیزی باید باشه نسبت به هیکلش
اما عقبش مخصوصا از نمای جانبی خیلی بده
اینگاری می خواسته صندوق در بیاره اما نتونسته :)
مث تیبا هاچ بک
اما در کل واسه یه شبه شاسی بلند چینی خوب شده
هر چند این تیپ ماشین تو بازار ایران زیاد قابل قبول نیس
به جز واسه اونایی که دنبال یه ام وی ام 110 شاسی بلن می گشتن :)
سعید
۱۰ اسفند ۱۳۹۳آره دقیقا عقبش مثل تیبا هاچبک شده،انگار همینطور برداشتن نیم متر از عقبش بریدن
مرتضی
۱۰ اسفند ۱۳۹۳سلام هموطنان
یکی ازاقوام ما بنده خدا سال92تومشهد نمایندگی مجاز شرکت دیارخودرو مجید مجاهدازاین خودروهاثبت نام کرد 64 میلیون تومن ازش تو دومرحله گرفتند برای تحویلش اینقدر امروز وفردا کرد نمایندش که همین اقای مجاهد گم وگور شد یابه قول ما فرارکرد نمایندگیش پلمپ شد تقریبا پول 100 نفر شایدم بیشترروبالا کشید شرکت محترم دیار هم قبول دارنشده میگه پول رفته توحساب نماینده بااین وقتی ثبت نام کردش این بنده خدا متوجه شد پول رفته توحساب نماینده وحتی با شرکت دیار این موضوع روگفت اما اونا گفتند اشکال نداره ایشون نماینده ماست حالا قبول دارنشده.
احسان(احسان سابق)
۱۰ اسفند ۱۳۹۳خوشکله اما واسم اصلا جذاب نیست.شاید برای زن ها جذاب باشه اما مسلما واسه من جذاب نیست.البته قدرت خیلی کم موتور و سادگی زیاد داشبورد نشون دهنده این هست که این ماشین برای عاشقان اتومبیل ساخته نشده
محمد حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳هیکلش خیلی قناصه
farhan
۱۰ اسفند ۱۳۹۳این چینی ها به جان ما افتادند با این ماشین ها ، بی خیالم نمیشن یجوری ماشین تولید می کنن که مثل اینکه اسباب بازی تولید می کنن ، شب می خوابن صبح یک ماشین تازه واسه کرمان موتور، دیار خودرو یا مدیران میفرستند،
بنده خدا
۱۰ اسفند ۱۳۹۳سلام.داستر شرف داره به تمام این چینی ها….ولی جک جی5 رو عشقه….جک غولکش…اول داستر بعدش جک جی5
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز کراس وار را با خودش مقایسه کن این یزی که تو میگی ربطی به هم ندارن جکذچه ربطی به این داره
سعید
۱۰ اسفند ۱۳۹۳صفحه کیلومترش چه جالبه،به ماشینای گرون قیمت میخوره
mt amre
۱۱ اسفند ۱۳۹۳با تشکر از نویسنده ولی یک مطلب قابل ذکره که رنو داستر هم برای سرنشین ایربگ داره و هم سیستم تهویه مطبوع داره
یک لاستیک داستر به کل این چینیها می ارزه
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
اگر دقت فرموده باشید تو متن ذکر شده که با چنین قیمتی رنو داستر فاقد ایربگ و سیستم تهویه مطبوع هست و قیمت رنو داستر با تمام امکانات خیلی بالاتر از این خودرو هست
مرادی از شیراز
۱۱ اسفند ۱۳۹۳امروز تکمیل وجه انجام دادم بی وجدانا مدل و2014 زدن اوف برشما ای اوف برشمادیار خودرو اوف اوفو
مانی
۱۱ اسفند ۱۳۹۳دوستان اگه کسی میتونه راهنمایی کنه شرکت آرمان خودرو که شده تهران خودرو زمردغرب/بعد سه ماه نه پول پس میده نه ماشین/چکارکنم.؟۰۹۱۳۵۹۷۰۵۶۸ تورو خدا اگه میتونید کمکم کنید.
hamed
۱۲ اسفند ۱۳۹۳تریم داخلی خودرو قدیمی و خسته کننده است. مخصوصا داشبورد که خیلی ساده و دمده میباشد .
مرادی از شیراز
۱۳ اسفند ۱۳۹۳چقدر سوت وکوره یعنی کسی تحویل نگرفته بیاد اینجا پست بزاره مزایا —معایب —-فضا—کشش—-راحتی—صدا—-خب یه نفر بیاد دیگه حوصلم سررفت
در انتظار تحویل خودرو از شرکت کلاه بردار دیار خودرو
ابوالفضل
۱۵ اسفند ۱۳۹۳موتورش باموتورویلکس c30یکیه انصافاگریت وال شرکت بزرگیه درساخت خودرومن ویلکس دارم وخیلی هم راضیم
ali
۱۶ اسفند ۱۳۹۳لطفا هاوال H6 رو هم بررسی کنید
حميد
۱۶ اسفند ۱۳۹۳نمی دونم فکر کنم موضوع تبلیغ در جریان باشه وگرنه …
rasoul
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ماشین چینی ماشین نمیشه درست. ولی با این سرعت پیشرفت فکر کنم باید بگیم فعلا ماشین چینی ماشین نیست!!!
مرادی از شیراز
۱۷ اسفند ۱۳۹۳والا اگه کسی پول داشته باشه بدش نمیاد ماشینای آلمانی وایتالیایی وآمریکایی وژاپنی سوارشه امابا این قیمتهای غیر واقعی وناعادلانه همین چینی ها شرف دارن به دنا ورانا وسمند وغیره
مرادی از شیراز
۱۹ اسفند ۱۳۹۳نمیدونم به این […] چی بگم خدایی شرکت به این پررویی ندیده بودم با کمال پر رویی میگه بعد از عید تحویل میدن […] تحویل دی ماه بودم تکمیل وجه انجام دادم خدا عذابتون وزیاد کنه
میثم
۲۰ اسفند ۱۳۹۳این مقاله توسط یه روس نوشته شده !!! بماند که زنم هست :|
به نظر من یه زن روس میانسال هیچی از ماشین سرش نمیشه و الا به این قوطی کبریت نمیگفت زیبا و اینقدر ازش تعریف نمیکرد.
حرف اخر : آشغال به تمام معنا …
sunmartin
۲۱ اسفند ۱۳۹۳امروز این خودرو در رنگ نارنجی دیدم در یک کلام
Made in China
mansor
۳ فروردین ۱۳۹۴داداش سان مارتین شما خودت جی5 خریدی همیشه میای این ماشین تو سایتای دیگه بد میگی از جی5 تعریف میکنی داداش من این ماشین اصلا بد و اشغال .جی 5 که شما خریدی خوب
من خودم جی5 میخاستم بخرم اما واقعا این ماشین خوشم اومد جی5 هم ماشین خوبیه اما این ماشین با مشخصاتی که داره و موتوری که رو خودرو لوکس سی 30 هست و سه ساله جواب داره پس میده و واقعا کم استهلاک و کم مصرف و جزء کم صدا ترین موتور هاس شما لیفان820 ایکس شصت سوار شدی ببینی صدای موتور چقدر آزار دهنده س
mansor
۳ فروردین ۱۳۹۴منظورم لیفان ایکس 60 و گریت وال وولکس c30 بود با عرض پوزش
مرادی از شیراز
۲۲ فروردین ۱۳۹۴همچنان در انتظار تحویل
هدا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴باسلام آقای مرادی از شیراز اگر تحویل دادن ندایی بده من ثبت نامی مهرماه تکمیل وجه کردم تحویل گرفتی خبر بده در بازار ازاد گیر میاد باقیمت ۷۰