کوچولوی قرمز جلو آمده و میایستد. همه خانمها برمیگردند و با هیجان به آن نگاه میکنند. این اولین واکنش خانمها به این خودرو است. در نگاه نخست چیزی که به نظر میرسد، کلاس و زیبایی این خودرو است که با توجه به سایز آن به نظر میرسد بیشتر به درد خانمها بخورد. بله گریتوال امفور مناسب برای خانمها هست و من میخواهم این ماشین را مورد بررسی قرار بدهم.
چیزی که در ابتدا توجه مرا به خود جلب کرد غیبت نام HOVER در این ماشین هست. چون گریت وال معمولاً برای شاسی بلندهای خودش از این اسم استفاده میکند. ظاهراً گریتوال تصمیم گرفته تمرکز خود را برای نامگذاری خودروها، از روی این شهر آلمانی بردارد.
تنها شکایت من در طراحی ظاهر این ماشین این است که در هنگام طراحی آرم ام ۴، یک کپیبرداری انجام شده و یاد لوگوی بایرنیها میافتیم. شاید هم برداشت من اینطور است. نمای داخلی گریتوال ام ۴ با نمای خارجی آن همخوانی دارد. اما با نگاه دقیق میشود دریافت که قطعات داخلی از مواد ساده و ارزان ساخته شده و نمیتوان گفت کیفیت خوبی دارند. قطعات داخلی خیلی خوب نصب شدهاند و هیچ درز و شکاف بزرگی بین قطعات دیده نمیشود. دکمهها، اهرمها و ابزارها بهخوبی در دست قرار نمیگیرند. واقعیت این است که این یک ماشین چینی است. وقتی که شما به داشبورد و نمای داخلی نگاه میکنید متوجه میشوید که از پلاستیک ارزانقیمت و بیکیفیت ساخته شدهاند. همینطور قطعاتی که برای عایقبندی روی دیوارهها نصب شدهاند. سیمکشیها هم خیلی شلخته انجام شده. قطعات کرومی که در تزیینات داخلی به کار رفته، جلوه بسیار خوبی دارد و باعث میشود که بیننده فکر کند که قطعات از کیفیت خیلی خوبی برخوردار و گرانقیمت هستند. در ام ۴ از شر یک مشکل اساسی ماشینهای چینی راحت شدهایم و آن بوی بد و تند فنل هست. این بو اصلاً در ماشین احساس نمیشود اما حس شامه قوی من مقداری حضور آن را احساس کرد که آن هم در همه ماشینهای نو طبیعی است. از منظر رانندگی باید بگویم این خودرو یک ماشین زنانه هست اما فضای داخلی آن، آنطور که از بیرون کوچک به نظر میرسد واقعاً کوچک نیست. ولی فضای داخلی برای جثه چینیها ساخته شده. طول کوسن صندلی و برآمدگی پشتی صندلی برای قوس کمر، برای جثههای متوسط مردان چینی ساخته شده که خیلی درشتاندام نیستند. بنابراین زنان روسی بهراحتی میتوانند در ام ۴ بنشینند و میزان دید آنها به اطراف عالی خواهد بود. اما هنگام سوار و پیاده شدن باید ارتفاع آستانه در را به خاطر داشته باشید و اینکه مواظب باشید رکاب ماشین شلوار و کفشتان را کثیف نکند. تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت صورت میگیرد. همچنین فرمان ماشین در دو جهت بهصورت عمودی قابل تنظیم است.
در صندلیهای عقب بهطور عادی دو نفر میتوانند بهراحتی بنشینند ولی اگر نفر سوم هم بخواهد اضافه شود، ردیف عقب کمی شلوغ خواهد شد. اگر راننده قدبلند باشد پای چپ او بهشدت با مشکل کمبود فضا مواجه میشود. درمجموع فضای داخلی گریت وال ام ۴ کافی و خوب هست. حالا برویم سراغ صندوق عقب. ظرفیت صندوق عقب ۳۳۷ لیتر هست که زیاد امیدوارکننده نیست. البته یک فضای اضافی زیر کفپوش هم وجود دارد که میشود آن را بهعنوان فضای رزرو در نظر گرفت. با خواباندن صندلیهای عقب این فضا به ۱۲۵۱ لیتر افزایش پیدا میکند. و اما لوازم روی داشبورد. در قسمت وسط صفحه کیلومتر یک سرعتسنج دیجیتالی بزرگ قرار دارد و در زیر آن میزان مصرف سوخت و مسافت سنج بهصورت کوچک نمایش داده میشود. در سمت چپ صفحه کیلومتر آیکون ابزارهای فعال قرار دارد و سمت راست آن با دورسنج موتور تزیین شده است. در خودروهای دنده دستی معمولاً دورسنج موتور در سمت چپ سرعتسنج قرار دارد. پس به این مورد بیشتر دقت کنید. دستگاه پخش چندرسانهای با صفحهٔ لمسی در مرکز کنسول قرار دارد که بهعنوان مانیتور دوربین عقب نیز کاربرد دارد. یک کلید با نام NAVI روی آن دیده میشود که قابلیت نصب نقشه و مسیریاب را به ذهن میرساند. به نظر میرسد که امکان ذخیره یک فرکانس خاص در قسمت فرکانسهای دلخواه وجود ندارد و فرکانسهای رادیویی چین در این لیست ذخیره شدهاند. شما برای دسترسی به فرکانسهای دلخواهتان باید به گزینه منو رجوع کنید که این موضوع تا حد زیادی ناخوشایند هست. پورت USB این امکان را به شما میدهد که از طریق فلش به موزیکهایتان گوش کنید اما هر بار که سوییچ بسته میشود دستگاه از ابتدا لیست آهنگها را اجرا میکند. بر روی تنظیمکنندههای دما و ورودی هوا یک LED کوچک قرار دارد که موقعیت دریچه را به شما نشان میدهد. البته من این موضوع را در روز دوم آزمون متوجه شدم. در اینکه طراحی داخلی این خودرو از جایی کپیبرداری شده یا نه پاسخ قطعاً خیر خواهد بود اما در مورد پیشرانه نمیشود همین جواب را تکرار کرد. گریتوال ام ۴ به موتور تویوتا مجهز شده که تحت لیسانس شرکت تویوتا در چین تولید میشود. حجم موتور آن ۱.۵ لیتر است که قدرت حدود ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتنمتر را برای این خودروی ۱۱۸۱ کیلوگرمی رقم میزند. پیکرهبندی این خودرو طوری است که بدون هیچ مشکلی، به سرعت و بهراحتی میتواند سرعت خود را از ۳۰ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر در ساعت برساند. مزیت دیگر این موتور مصرف پایین آن است که با بنزین اکتان ۹۲ حدود ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد. در ام ۴ یک گیربکس ۵ سرعته دستی تعبیه شده است. دندهها بهخوبی و نرمی تعویض میشوند اما در ترافیک چند بار دندهها بد جا رفتند و صدا دادند. روز اول به خودم گفتم شاید چون به پدالها عادت ندارم این اتفاق افتاد اما روز دوم تست هم نتوانستم به پدالها عادت کنم و با مشکل پایین بودن کلاچ درگیر بودم. کمی که کلاچ را بالا میاوردم زود درگیر میشد و این موضوع من را آزار میداد. دور زدن در شهر با این مشکل اصلاً خوشایند نبود اما در کل رانندگی با آن طبیعی بود و اذیت کننده نبود. سرعت گرفتن با ام ۴ امکانپذیر هست ولی ترسناک هم هست. صدای موتور، صدای گیربکس و صدای باد در اتاق شنیده نمیشود. با بالا رفتن سرعت ماشین هر لحظه امکان از دست رفتن کنترل وجود دارد. وقتی که سرعتسنج عدد ۱۱۵ را نشان میداد رفتار ماشین با ثبات بود اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داشت. ام ۴ به شیارها، ترکها و برآمدگیهای جاده خیلی حساس هست. اگر در این شرایط فرمان ماشین را درست نگرفته باشید، چرخهای جلو شروع به پرسه زدن میکنند و چپ و راست میشوند و شما باید زود ماشین را کنترل کنید. این کار اصلاً آسان نیست چون ضربهها و تکانهایی که از چرخهای به فرمان منتقل میشوند زیاد محسوس نیستند. اما برای من ناخوشایندترین چیز، سیستم دستیار ترمز اضطراری بود. وقتی که راننده اتومبیل جلوی من یک دفعه پای خود را روی ترمز گذاشت و سرعت ماشینش را از ۸۰ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر در ساعت رساند، من هم چارهای جز این نداشتم که همین کار را تکرار بکنم. اما بهمحض اینکه ترمز گرفتم، گریتوال کوچولو به سمت راست کشیده شد، طوری که باید با دو دستم فرمان را میگرفتم و تعویض دنده را میگذاشتم برای بعد. نتیجه اینکه با این ماشین در سرعتهای بالاتر از ۵۰ کیلومتر بههیچوجه مانور ندهید و اگر میخواهید انجام بدهید، این کار باید با نرمی و مهارت خاصی صورت بگیرد و یا اینکه تجربه رانندگی در شرایط اضطراری را با این خودرو داشته باشید. با یک رانندگی ملایم و نرم و مانور در فضاهای محدود، سفر در جاده با این خودرو بسیار راحت و آسوده خواهد بود. ارتفاع این ماشین از سطح زمین ۱۸۵ میلیمتر است و اورهنگ کوتاهی دارد اما در حرکت به سمت عقب روی برف و یخ یکی از چرخهای جلو گیر افتاد و هرزگردی آن که یکی از چرخهای محور محرک محسوب میشد باعث شد که ماشین ام ۴ ما گیر نماید. اما وزن کم و تعادل مناسب باعث شد که از این تله نجات پیدا کند. با وجودی که شکل هندسی این ماشین مناسب شهر هست اما این خودرو از شکستن مرزهای شهری بودنش هیچ ترسی ندارد.
حقیقت این است که با ظهور ام ۴ در بازارهای اروپایی دیگر نمیشود در مورد کمپانی گریتوال از روی ظاهر قضاوت کرد.
سیستم تعلیق نیز در محور جلو از سیستم مک فرسون و در محور عقب از فنر پیچشی طبَق لولی نیمه مرکب استفاده شده است. به کوچولوی کمروی ما یک جاده ناهموار را نشان دادند. دستاندازها و چالهها را تقریباً با موفقیت پشت سر گذاشت. سر پیچهای تند، انتهای ماشین لیز نمیخورد و اینسو و آنسو نمیرفت. این خصوصیت برای تسلط بر روی فرمان و کنترل خودرو تأثیر خیلی خوبی دارد بخصوص در تستهای اروپایی. تجهیزات و امکانات ام ۴ مطابق با استانداردهای جهانی هست و نسخهای که ما مورد آزمایش قرار دادیم تیپ لوکس این خودرو بود. نسخه استاندارد این خودرو به کیسههای هوای جلو، ترمز ABS، سیستم EBD و چراغهای مه شکن مجهز شده است. امکانات دیگر این خودرو یک کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع، بالابر برقی شیشه تمام درها و سیستم صوتی میباشد. مدل لوکس این خودرو علاوه بر امکانات فوق مجهز به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان با روکش چرم، سنسور و دوربین دنده عقب نیز میباشد. و اما رقبا، در این کلاس، رقبای زیادی برای ام ۴ وجود دارند. اول از همه رقبای هموطن این خودرو: چانگان CS35 که از نظر سایز تقریباً برابر، اما از نظر امکانات ضعیفتر و سادهتر هست. از نظر قدرت بیشتر موتور و سایز بزرگتر چری تیگو و لیفان ایکس ۶۰ رقیب این ماشین محسوب میشوند. اما رقیب اصلی و سرسخت ام ۴، رنو داستر هست که البته با چنین قیمتی، کیسه هوای سرنشین و سیستم تهویه مطبوع روی آن نصب نشده. “و هنوز این یک چینی هست”. این دومین عقیده و تصور من در اولین ملاقات با گریت وال ام ۴ هست. دلیل من این است که شما هر وقت بخواهید با ریموت کنترل در ماشین را باز کنید، دوبار صدای بوق ماشین بهصورت بیپ به صدا در میآید و من برای اینکه مزاحم همسایهها نشوم مجبور بودم با کلید در ماشین را قفل و باز کنم. اما راهی که من برای حل این مشکل پیدا کردم چیزی از الگوریتم چینی بودن این ماشین کم نمیکند. چینیها هنوز برای پیشرفت راه درازی را در پیش دارند. در مورد بدنه و طراحی داخلی خیلی خوب پیشرفت کردهاند اما از نظر تکنولوژی باید با خیلی از مسائل دست و پنجه نرم کنند. بهطورکلی اگر کیفیت خیلی برای شما مهم نیست ام ۴ بهعنوان یک ماشین شهری گزینه خیلی خوبی برای انجام کارهای روزمره میباشد. مزایا:- ظاهر جذاب
- مونتاژ خوب
- قیمت مناسب
معایب:
- انتقال کم اطلاعات و وضعیت چرخها به فرمان
- موتور ضعیف
- ضعف در عملکرد برنامه کنترل الکترونیکی
این آزمایش توسط خانم Irina Zverkov در روسیه انجام گرفته است.
مترجم: علی جمهیری
منبع: www.aif.ru
امیر از ارومیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.من میخواستم از این گریت والM4ها بگیرم.کلی تو اینترنت هم گشتم ولی نمیتونم پیدا کنم.به نظر شما این ماشین ها ازنوع دوگانه سوز هم دارن؟اگه دارن رنج قیمت هاشون چند هستش؟
علی اکبر
۳۰ آذر ۱۳۹۴خودروی مذکور 58 میلیون تومن قیمت و تک سوز و موتور 1500 دارد….
علی از خوی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان این ام 4 خوبه یا ام وی ام 33یا لیفان؟
علی اکبر
۳۰ آذر ۱۳۹۴دوست من قیمت این خودرو 58 میلیون تومن هست خب لیفان بالای شصت و موتور به نسبت قوی دارد.
رسول از پارساباد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
آخه از کی تا حالا تولیدات باکیفیت چینی به ایران وارد شده که اینم خوب باشه!
رضا
۶ خرداد ۱۳۹۴بله حنما هست .ولی چون صندوق کوچکی داره مخزن سوخت گاز رو باربند هستش الانم دارد تحویل فوری می دند.مبلغ پنج میلیون تومن حتما برو بخر سفش خلوته
علی اکبر
۳۰ آذر ۱۳۹۴از لیفان کوچکتره
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سلام
من و دوستانم سه دستگاه ثبت نام کردیم (مهر پارسال )
الان تحویل گرفتیم .
ماشین فوق العاده کم مصرف و نرمی هست
و تو خیابون همه نگات میکنن…یعنی خوشگل و خاصه.
یه دستگاه سفید و مسی برای فروش هست هرکی مایل بود در خدمتیم
صفر – آخرین سری فول وارداتی با پنج سال گارانتی
نهصد و سی و نه، صفر،یازده، صفر، دویست و سه.
مرتضی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴سلام به همگی.
خدا رو شکر بالاخره خبر فریب کاری این شرکت رو خبرگزاری ها هم منتشر کردن. اصلش از باشگاه خبرگزاران جوان بوده ولی بقیه هم منتشر کردن. مثلا سایت فرارو:
http://fararu.com/fa/news/237484/خودرو-پیش-خرید-نکنید
یا
http://www.khabaronline.ir/detail/428147/Economy/industry
خدا رو شکر اسم دیارخودرو صراحتا تو این خبر اومده.
فقط دوستان لطف کنند تا می تونن تو این خبرگزاری ها کامنت بذارن و تجارب تلخشونو منتقل کنن تا انشالله تاثیرگذاریش بیشتر بشه و یه شوک اساسی به این شرکت وارد بشه.
توکلمون به خداست و همت دوستان.
یا علی.
سعید
۲۴ تیر ۱۳۹۴دوستان علاقه مند به این خودرو این را بدانند که شرکت دیار خودرو با عاملیت فروش شرکت نیرو خودرو آسیا پیش فروش این ماشین را بر عهده دارد.
لازم است مجددا ذکر کنم که فقط پیش فروش آن را به عهده دارد و تعهدی در قبال تحویل آن ندارد.
به نوعی این شرکت کلاه بردار با تبلیغات وسیع و عوام فریبی اقدام به اخذ مبالغ هنگفتی از مشتریان کرده و با یک قرارداد یک طرفه بهد از چندین ماه تاخیر، مشتریان فریب خورده را به سمت انصراف هدایت می کند.
افراد زیادی شبیه من با تاخیر چنین ماهه و عدم پاسخ گویی این شرکت کلاه بردار مواجه هستند.
هموطنان عزیز فریب شرکت کلاه بردار را نخورید.
ناهشیار اقتصادی
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این شرکت متاسفانه جزء شرکتهای کلاه بردار توی عرضه خودرو در آمده شهریور سال گذشته من اقدام به ثبت نام برای پیش خرید این ماشین کردم ( تحویل سه ماه ) دی ماه سال 93 زمان تحویل رو جویا شدم که منشی نمایندگی گفت ماشین ا در لنگر گاه چین در حال بارگیری هستند . تا یک ماه دیگه تحویل داده می شن بعد از یک ماه دوباره تماس گرفتم که ایشون ابراز بی اطلاعی از زمان تحویل کردن تصمیم گرفتم که انصراف بدم بالاخره انصراف دادم با کلی جنگ اعصاب و داد و بیدا د تهدید هر کاری که شما فکر شو بکنین موفق شدم اصل پولمو با یک میلیون و نیم سود بگیرم جالب اینجاست هنوز تحویل ندادن یعنی بعد از یک سال ( اینا رو باید پا آویزون کنن تو میادین اصلی تا عبرت بشه واسه کسی که فکر این کارا به ذهنش می رسه )
علی
۲۲ شهریور ۱۳۹۴سلام.من چند ماهه تحویل گرفتم.ماشین خیلی خوبیه.خیلی هم راضی ام ازش.الان ده هزار راه رفتم باهاش.خیلی خیلی خیلی از لگنای آشغالی ایرانخودرو و سایپا بهتره.دوستانی که اطلاع ندارن لطفا سکوت کنن و نظر ندن.بعضیا جوری حرف میزنن انگار نسل اندر نسل پورشه سوار بودن.در مقایسه ماشینا باهم باید خیلی فاکتور ها رو در نظر گرفت مثلا قیمت امکانات و….بعضیا فقط دوست دارن تعصبی نظر بدن.این ماشین یکی از پرفروش ترین ماشینای داخل چینه.من خودم ماشینای زیادی عوض کردم.کلا ماشین بازم بنابراین همه چیزو درنظر میگیرم خودم
پدرو
۲۲ تیر ۱۳۹۵آقا علی دمت گرم،واقعا مطالب قشنگی نوشتی و حرف خیلی خوبی هم به بعضی از کاربرها زدی.
سپاسگزارم،حرف دل منو زدی واقعا.
بعضی ها جوری اظهار نظر میکنن انگار خیلی سرشون میشه و همش غرض ورزی میکنن.
درود برشماآاحسنت
مرتضی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴من ماشینو بعد کلی تحقیق گرفتم از بازار ازادکلا ماشین خوب و کم مصرفی شتابش وقتی میره خوب موتورش که میگن ضعیف اینطور نبود که میگن کلر بگیری کم میاره سربالای هم توجاده چالوس ازپارس ماشینهای دیگه جلو میزد و بقیه تعجب کردند با کوچیکی اینطوری میره من ازش راضی فقط میگن شرکتش خیلی اذیت کرده تا تحویل داده.5 سال هم گارنتی داره
حمید
۶ آبان ۱۳۹۷سلام. من هم این ماشین رو یک سال هست دارم.. موتور ضعیفش فقط موقع حرکت تو سربالایی شدید خودشو نشون میده که کمی باید بیشتر گاز بدی یا فیلتر هوای اسپرت بزاری حل میشه … وگرنه در حال حرکت به هیچ وجهه کم نمیاره تو کورس شتاب تا 120کیلومتر با سمند و 405خودم کورس گذاشتم…. خدایی جلو افتادم…. هر کی میگه نه باهاش کورس میزارم….
نرم و خیلی کم مصرف هست تو جاده صدی 5.7-6.5 با کولر میسوزونه… تو شهر 7-7.5 با کولر بستگی داره چجوری راه بری و چه جاده ای باشه.
ممنونم.
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۴با سلام
کسی میدونه که این بزرگه یا لیفان x50
لطفا اگه میدونید جواب بدین
ممنون
شهاب
۱۷ دی ۱۳۹۴X50 بزرگتره
سميرا
۲۳ دی ۱۳۹۴گریت وال بزرگتر و قشنگتره
یسیب قرمز
۱۰ بهمن ۱۳۹۴داشبردش و من تو سایت خارجی دیدم خیلی حوشگل تر از این بود
سارا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴من خریدم اصلا خوب نیس مشتری هم نداره.نسبت به پولش اصلا نمی ارزه
فرهاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۴سلام.من حدود 40 روزه ماشینمو تحویل گرفتم.تقریبا 5000 باهاش کارکردم در مسیرها و جاده های مختلف.با توجه به حجم کم موتور اما قدرت و کشندگی خوبی داره در مسیرهای برفی نیاز به زنجیر نشد.مصرفش خیلی مناسب هست.شیک،اسپرت و باوقار .هر کی میبینه خوشش میاد.من از هر لحاظ راضی هستم. ان شالله سایر دوستان هم راضی باشن و به سلامتی و دل خوش استفاده کنن.ممنون
علی
۱۴ خرداد ۱۳۹۵سلام
من قبلا ولیکس C30 داشتم اما بخاطر ارتفاع پایینش فروختمش
بنظرتون ارزش داره این ماشین رو بخرم ؟ موتورش که همون ولیکسه
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۵من بعد از دوسال که ثبت نام کردم تازه قول یک ماه دیگر را به من دادند بقیه پول را هم نصف نقد و نصف چک سه ماهه دادم. از کسانی که این ماشین را داشتند پرس و جو کردم راضی بودند و علی رغم این تحقیق که مصرف آن را 7 لیتر گفته آنها گفتند مصرفش در بدترین حالت 6 لیتر است.
محسن هاشمی
۱۹ تیر ۱۳۹۵با سلام من هم 206 اتومات دارم و قصد خرید ام 4 دارم لطفا راهنمایی کنید از کجا بخرم ؟ البته ما بین سابرینا هاچ بک و این خودرو دودل مانده ام . نظر شما چیه؟؟؟؟؟
احمد
۸ شهریور ۱۳۹۵صددر صد سابرینا بهتره، یکی اینکه اتوماته وگیربکس ژاپنیه،موتور میتسوبیشی هست و قویترین موتور 1500 سی سی بازار هست سانروف داره و اینه های تاشوی برقی و… به نظرم واقعا سابرینا یه سرو گردن از ام فور بهتره
رضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵عرض ادب خدمت دوستان گلم…من ی دستگاه m4دارم..واقعا عالیه..ملقب به بچه اسپرتیج..ی کراس اور عالی با 3 سال پرفروشترین خدروی چین..اصلا صحبت خانواده پژو نیست و اصلا با این خودرو هم در سواری هم راحتی و هر چیز دیگه مقایسه نکنیدش..در این رنج قیمت عالیه..بسه دیگه خودروهای تکراری ایران خودرو و سایپا..خسته شدیم بس که سوار خودروی داخلی بدون اپشن و ورژن 20 سال قبل شدیم..دو تا ایراد داره..1=موقع کولر گرفتن کمی تنبل میشه2=سانروف نداره..واقعا راضی هستم..نرم..بی صدا..کاملا به روز با طراحی خوب..موتور 1500 با طراحی vvt..هر کی میگه x60یاx33 بهرته سوار این نشده..واقعا عالیه..همه توی خیابون نیگاش میکنن و دوس دارن بدونن چی سواری..ی خودروی خاص..پیشنهاد میکنم در این رنج قیمت بخریدش..از رانندگی عالیش لذت ببرید..مردم حرف زیاد میزنن..من از داشتنش لذت میبرم
رضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۵سلام انصافا شیک و راحت و به روزه.خواستم دنا بخرم 45تومان.50تومان دادم ام۴ خریدم.معرکه است اصلا نباید با آشغالهای ایرانخودرو و سایپا مقایسه کرد.داداشایی که میگند موتورش ضعیفه رو دور موتور ۳/۵ دنده بدند به ماشین ببیند شتاب موتور ۱۶ سوپاپش و.زیر دور موتور ۳ فرم گاز خوردن موتور سبک رانندگی شهریه.ملایم و آروم.ولی بالای ۳ شتاب اصلی و میبینید.تنها برند چینی قابل اعتماد.
شايان
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام .ایا ام۴ مدل گیربکس اتومات هم داره!؟تو ایران ؟ممنون میشم جواب بدین
رضا
۳ شهریور ۱۳۹۵نه اقا شایان…اصلا نمونه اتوماتیکش وارد ایران نشده..البته در نمونه های اچ6 و اچ 2 یا اچ 9اتومات هستن اما در مورد ام 4 نه…جز نمونه چینی که در خود چین استفاده و فروخته میشه نمونه ایرانیش با حد اقل اپشنهاست…حتی دیلایتش رو در اوردن یا سپر جلوش رو تغییر دادن و خیلی چیزای دیگه تا ی وقت ضرر نکنن خدایی نکرده..داخل دفترچه اش رو که نگاه میکردم به نمونه اتومات و کاملا در اپشن متفاوتش برخوردم که البته حدس میزنم 2 تا 3 تیپ ام4 تولید شده باشه که این ایرانیش ساده ترین نمونشه
اميرعلي
۱۹ شهریور ۱۳۹۵سلام من تصمیم به خرید M4 را دارم ولی با ساندرو رنو مقایسه بشه خصوصاً اتومات ان یکمی دو دل میشه.خریدار!!! لطفاً اگه نظری دارید وتجربه استفاده مرقوم بفرمایید
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۵ساندروو!!! اقا شوخیت گرفته … ساندرو جز ایربگ و دنده اتومات بودنش هیچی نداره… واقعا ماشین سبکیه … شمای طراحی خوب توی ساندرو نشونبده به من.. فقط داره اسم رنو فرانسه رو یدک میکشه… واقعا 53 تومان برای ساندرو ستمه … بیشتر فکر کن شما…چین تمام دنیا رو گرفته…از چی چین میترسی که رنوی فرانسه رو انتخاب میکنی؟ شما که کلا داری توی زندگی روزمره از محصولات چینی استفاده میکنی!!!فرانسه کلا اتومبیل هاش در بازار اروپا و امریکا مورد تنفر مردمه وفقط در اسیا فروش خوبی داشته اونم در بعضی کشور هاش مث ایران…
حمید
۶ آبان ۱۳۹۷منم تو شک بودم. و M4, خریدم. الان کاملا راضیم که ساندرو استپ وی نخریدم.
دوستم ساندرو داره و با هم مقایسه کردیم… من کاملا راضیم. پیشنهاد میکنم شک نکنی و ام۴ بخری حداقل خیلی خوشگلتر و کم مصرف تر از ساندرو هست و خیلی نرم و صدای موتور تا 4هزار تا تو نمیاد.
۰۹۳۵۹۳۵۴۰۰۵
۴ آبان ۱۳۹۵سلام به نظر من m4 رو اصلا نبایستی با ساندرو و ماشینهای حدود قیمت ۵۰ مقایسه کرد
فکر میکنم دلیل اینکه بعضیها تو تصمیم گیری مردد هستند بخاطر قیمت پایین این خودرو(البته در مقایسه با هم قیمتها) هست
وگرنه اگه قیمتتش مثلا ۸۰ تومان بود کسی تردید نمیکرد.
علی
۵ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان ایا کسی از این شرکت کلاه بردار شکایت کرده؟ اگر کرده به کجا رسیده؟لطفا راهنمایی کنید ما هم اقدام کنیم الان 2 سال نه ماشینو میدن نه پولو
بهنام اسکندریان
۱۳ مرداد ۱۳۹۶سلام بدون غرض ورزی میگم موتور ضعیف داره
اگه موتور 1800 داشت واقعا عالی میشد
همیشه باید یه ایراد اساسی برای خودرو بذارن که خریدار باشک وتردید ماشینو بخره ،لا اقل وارد کننده خودرویک خیابان ویاپیست برای تست خودرو توسط خریدار درنظرداشته باشه تا خریدار خودرو،بعداز تست خودرو ،بتونه بااطمینان بیشتری خریداری کنه
Jseven
۶ شهریور ۱۳۹۶سلام هاوالh6 میخوام نمایندگی ها فعلا ثبت نام ندارند و دست دوم هم پیدا نمیشه
اگه کسی دست دوم سراغ داره ممنون میشم به این آیدی تلگرام پیام بدهjseven7
باربد
۲۴ مهر ۱۳۹۶همه چیزش عالی فقط موتورش ضعیفه …رنگ نقره ای و مسیش خیلی خوشکله….
حمید
۶ آبان ۱۳۹۷سلام. من این ماشین رو تقریبا یک سال دارم. کالا ازش راضیم. نقاط ضعفش صندوق کوچیک و موتور ضعیفش هست که با کمی گاز بیشتر ضعف موتور جبران میشه. تو کورس با سمند و 405 ازشون جلو میوفته…. خودم کورس شتاب گذاشتم… سرعت هم تا 140-150اصلا نمی فهمی که داری چقدر میری… خیلی کم مصرف هست. لوازمش هم اگر نمایندگی نداشته باشه تو چراغ برق هست… ا در یک کلام به ام بگم من راضیم و نمیفروشمش.
از ماشین های داخلی و باقی چینی ها مثل x33و x22 خیلی سر تره….
عرفان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام یه سوال دارم این خودرو m4 خوب هستش یا سابرینا با تشکر
هادی
۲۸ آذر ۱۳۹۸با سلام خدمت مردم عزیز ایران
بنده ماشین گریت وال m4 حدود یک ماهی از نمایندگی تحویل گرفتم بسیار ماشین خوبی هست ، مصرف سوخت پایین ، بسیار سواری نرم واقعا رانندگی باهاش لذت بخش هست .انشاالله تمام مردم ایران زمین به تمام خواسته های خوبشون برسند