همانطور که ابتدای هفته اعلام کرده بودیم، کرمان موتور خودروی چینی جک J3 را با نام قدیمی آن یعنی توجوی (Tojoy) رونمایی کرد. نکته ای که باعث تعجب خبرنگاران شد، قیمت بسیار بالای این خودرو است که بین ۱۸.۵ تا ۱۹.۵ میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین این خودرو باید به مصاف پژو ۲۰۶ V8 و پژو پارس و سورن elx و هموطن خود یعنی لیفان ۶۲۰ برود.
قیمت این خودرو در بازارهای مصرف جهانی حدود ۸۵۰۰ دلار می باشد. البته باید یادآوری کنیم که قیمت CKD یا قطعات منفصل خودرو یا SKD بسیار پایینتر از این رقم و کمتر از ۶۰۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به عوارض گمرکی ۶۴ درصدی برای CKD می توان قیمت تمام شده ۹۸۴۰ دلاری را برای این خودرو برآورد کرد. با ضرب این عدد در قیمت دلار رسمی می توان دریافت که تولید این خودرو ۱۲ میلیون تومان برای کرمان موتور آب می خورد و مابقی قیمت اعلام شده، سود و کارمزد می باشد! همچنین سخنگوی کرمان موتور از تیراژ ۵ هزار دستگاهی این خودرو حرف زده و گارانتی آن را نیز طبق مصوبه استاندارد ایران، ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال اعلام نموده است.
شرکت jac یا Jianghuai Automobile Co در سال گذشته نزدیک ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و در رده نهمین شرکت خودروسازی چین می باشد. رفتن برندهای معتبر از ایران، فرصتی به نهمین خودروساز چین داده تا در ایران هم خود را محک بزند.
کامران
۳ اسفند ۱۳۹۰عجیب گران است برادر عجیب
nhf
۹ اسفند ۱۳۹۰این تازه روز خوبمونه !!!
فربد
۳ اسفند ۱۳۹۰جلوش چه شکلیه؟؟
امید
۸ اسفند ۱۳۹۰خیلی مسخره ست
محمود
۳ اسفند ۱۳۹۰جای تامل داردبرای ایرانخودرووسایپا11سال است که سمندهیج گونه تغیری نکرده وپراید20سال وجینیهادر عرض جندسال چنین جلو رفته اند عاقبت بازارانحصاری همین است
دودانگی
۴ اسفند ۱۳۹۰من یک سال هست که لیفان 520 خریدم و خیلی ازش راضی هستم . مصرف پایین 5.5 در 100 کیلومتر و خراب نشدن ماشین تو این یکسال و امکاناتش از مزیتهاش هست
امید
۸ اسفند ۱۳۹۰مطمئنی راضی هستی یا ما رو میخوای دستگاه بگیری
افشین
۴ اسفند ۱۳۹۰متاسفانه ایران خودرو هیچ رقیبی رو برای محصولاتش نمی تونه تحمل کنه. بنابراین قیاس قیمت گذاری خودروها شده محصولات ایران خودرو و سایپا که به هیچ وجه نباید ضرر کنن. البته این هم بگم که صنایع خودرو سازی ما واقعا شدن تف سربالا(ببخشید). اگر بخواهیم وارد بازی رقابت با کشور های دیگه بشیم چه از لحاضه قیمت و چه کیفیت ممکنه تیراژ تولید خودروهای داخلی پایین بیاد و هزاران کارگر بیکار بشن این خودش مسایل اجتماعی و حقوفی زیادی پیش می یاره. همچنین میلیاردها دلار صرف راه اندازی و تجهیز خط های تولید خودروهای داخلی شده که توقف تولید یعنی ضرر محض. واقعا باید چی کار کرد؟ به نظرتون تا کی می تونیم با همین روند ادامه بدیم؟
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۰حالا کجاش رو دیدید بعد از این اینقد از این ماشینهای چینی بیارن بدن تو پاچه مردم که ملت حال کنن اونوقت رییس روئسا بنز سوارشن اخه اونا از ما بهترون هستن من نمیدونم چرا خودشون اینا رو سوار نمیشن
amir
۴ اسفند ۱۳۹۰پول نفت میگیرن ماشین میدن به ایران که آفرین آفرین ……
آآووييدد
۵ اسفند ۱۳۹۰توضیحات فنی لطف بفرمایید که بشه با 620 یا الباقی بیست میلیونی ها مقایسه کرد…
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۰با دلار ازاد محاسبه شده 1900 تومانی اگر 12.5 میلیون بدهند فاتحه تیبا بایستی خوند
حسین
۵ اسفند ۱۳۹۰به نظر من اصلا نمیرزه بازم لیفان 620 بهتره
کیان
۵ اسفند ۱۳۹۰به نظرشماسرطان روده بهتره یاسرطان معده
پویا
۶ اسفند ۱۳۹۰حیف wv گل نبود این اسباب بازی چینی رو آرودن با این قیمت نجومی دیگه با برزیل که مشکلی نداشتیم که
hamid
۶ اسفند ۱۳۹۰khoda rahm kone mashinaye khodemon kam bod roz be roz mashinaye ashghal chin ham dare vared bazar mishe
کامیار
۶ اسفند ۱۳۹۰سلام . اگر این تحریم ها نبود شاید ایران خودرو محصولاتش با کیفیت تر و به روزتر میشد واین خودرو های چینی وارد نمیشد و اگر تحریم ها نبود وایران خودرو با محصولاتی با کیفیتتر در سطح بازار ایران و جهان بود شاید خودرو های خارجی بدون هیچ اضافه قیمتی وارد میشد و رقابتی در سطح بازار ایران به وجود می آورد و این خودرو ها جایی در بازار ایران نداشتند. به امید روزی که ایران خودرو محصولاتی با کیفیت ارایه بدهد .
علی
۷ اسفند ۱۳۹۰سال دیگر چهار صفر از پول قرار است بیقتد لذا هم اکنون باید چاره کرد تا قیمت خودرو آنها افت نکند!
علی
۷ اسفند ۱۳۹۰البته نظرات متفاوت تعدادی میگن هیف پول یا هیف وقت یاهیف بنزین یا هیف…..
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۰مگه ملت مغز خر خوردن بیان این ماشین رو که از پراید هم بدتره 19 میلیون تومن بخرن
آشغاله به قیافش نرین 12.5 کلی زیادشه
آرمین
۸ اسفند ۱۳۹۰ببخشید شما که هنوز تو دو قدمی ش هم وانیسادید از کجا فهمیدید از پراید بدتره؟
قیمتگذاری این بر اساس قیمت 206 تیپ در سال 91 هست که 206 بالای 17 خواهد بود و مابقی ش هم که دست دولت هست که فروش 206 حفظ بشه(فضا خیلی آزاد و رقابتی هست مگه نه؟!)
شهرام
۸ اسفند ۱۳۹۰دوستان من فکر میکنم این ماشین خیلی هم میرزه
اگه مقایسه کنیم با L90 که الان به 18 میلیون رسیده این ماشین موتورش MITSUBISHI و بدنه طراحی ایتالیا بوده
ضمن اینکه امکانات دیگش مثل بخاری عقب ، کیسه هوا ، آینه و شیشه برقی و از همه مهمتر مصرف سوخت 5 لیتر در 100 کیلومتر این ماشین رو ممتاز نشون میده
nhf
۹ اسفند ۱۳۹۰موتور ساخت چین و تحت لیسانس میتسوبیشی است.
احمد
۸ اسفند ۱۳۹۰یک آشغال چینی البته تولیدات داخل هم از چینی ها آشغال تره
احمد
۸ اسفند ۱۳۹۰دوست و فامیل ازت میپرسند مبارکه چی خریدی
……:
توجوی خریدم ساخت چینه!!!!!!!!!
nhf
۸ اسفند ۱۳۹۰واقعا جای تاسف داره!!!یک خودروی 1300cc اونم چینی بخواد با همچین قیمتی عرضه بشه!!! الان با این قیمت شما میتونید یه خودروی 1600 بخرید مثل 207 یا 206 تیپ 5 که انصافا نگاهش به این ماشین می ارزه.چین سابقه خودشو تو ایران بخوبی روشن کرده با کشنده “هوو”!
بجای اینکه با شرکت های مطرح خودرو سازی قرارداد بببندیم میریم با بدترین و گمنام ترین شرکت های دنیا قرارداد امضا میکنیم و بعد انتظار پیشرفت صنعت خودروسازی رو هم داریم.فقط میتونم اینو بگم که متاسفم برای کسانی که این ماشین رو برای تولید در ایران انتخاب کردند.
آرمین
۸ اسفند ۱۳۹۰207 دنده ای به مرز 24 میلیون رسیده که البته کاذب هست و بازار پس میزنه.
به امید روزی که با این پول بشه خودروهایی مثل اپتیما و … سوار شد.
محسن
۹ اسفند ۱۳۹۰ای ول داره ….مینیمایز اسپرتیج خودمه …با یک سوم قیمت و کلی آپشن . بدو بدو بخر.خونه دارو بچه دار بخر تا سال دیگه 22 نشده .
kia
۱۰ اسفند ۱۳۹۰تو ایران همه چی عجیبه…!
همه جای دنیا برندهای بی کیفیت از رده خارج میشه و برندهای معروف وارد بازار میشه.
اما تو ایران…
رضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۰خوب مگه سمند کلش به ایران خودرو 2.5 آب میخوره میدنش 18.5 حرفیه؟
ابی
۱۰ اسفند ۱۳۹۰من ایرانی باید سوار خودروی چینی بشم اونوقت این عربهای اطرافمون باید سوار ماشینهای امریکایی بشن
حیف . حیف از عمرمون
zorg
۱۱ اسفند ۱۳۹۰در حال حاضر یک قرارداد مشترک همکاری میان شرکت مصری جی بی اتو (GB Auto) و جیلی امضا شده در این قرارداد جی بی اجازه استفاده از قطعات صادراتی از چین را دریافت کرده است. ظرفیت اولیه تولید جیلی در مصر حدود30 هزار دستگاه در سال و خودروی ارزان امگرند EC7 اولین محصول تولید خواهد بود.
جی بی اتو بزرگترین مونتاژ کننده و توزیع کننده خودرو در مصر می باشد و 28% از بازار این کشور را در اختیار دارد. همچنین جی بی دارای شعباتی در عراق، سوریه، الجزایر و اردن می باشد.
قرار است کار مونتاژ از جولای آغاز شود اما تا قبل از آن این شرکت خودروسازی پاندا و امرلند را وارد می کند.
خیلی سال گذشته 38 هزار دستگاه صادرات خودرو داشت که حدود 76% بیشتر از سال 2010 می باشد فروش کلی این شرکت در سال گذشته حدود 430 هزار دستگاه بود و انتظار می رود که این رقم در سال 2012 به بیش از 460 هزار دستگاه برسد
امیر ملکی
۱۴ اسفند ۱۳۹۰به نظر من ماشین چینی سرطان آقا
علی021
۱۴ اسفند ۱۳۹۰یه نصیحت دوستانه ماشین چینی نخرید من یه دو ماهی چری 33 دستم بود واقعاً مزخرفه همین 206 مدل 85 خودم سالاره 5 ساله دارمش فقط یه پمپ بنزین براش عوض کردم تو جاده صدی پنج میسوزونه بنزین اصلاً کم نمیارم لاستیکای زیرش میشلنه فابریک خودشه هنوز یه 40 درصدی داره خلاصه خیلی کم خرجه ولی صفراشو میگن مصرفش بالاست و قطعاتش چینیه وای از دست این چین نخرین چینی نخرین الاغ بخرین از چین نخرین
بهزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۰درسته ماشین های چینی زیاد تعریفی ندارن ولی در کل لیفان 620 کرمان موتور بد نبود بازاره خوبی به پا کرد مخصوصا این 720 که تازه جدید رونمایی شده مثله توجوی…
آریا
۱۵ اسفند ۱۳۹۰این ماشین (گاری)رو از توی جوب پیدا کردن …
برای همین اسمش رو گذاشتن توجوی