همانطور که ابتدای هفته اعلام کرده بودیم، کرمان موتور خودروی چینی جک J3 را با نام قدیمی آن یعنی توجوی (Tojoy) رونمایی کرد. نکته ای که باعث تعجب خبرنگاران شد، قیمت بسیار بالای این خودرو است که بین ۱۸.۵ تا ۱۹.۵ میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین این خودرو باید به مصاف پژو ۲۰۶ V8 و پژو پارس و سورن elx و هموطن خود یعنی لیفان ۶۲۰ برود.
قیمت این خودرو در بازارهای مصرف جهانی حدود ۸۵۰۰ دلار می باشد. البته باید یادآوری کنیم که قیمت CKD یا قطعات منفصل خودرو یا SKD بسیار پایینتر از این رقم و کمتر از ۶۰۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به عوارض گمرکی ۶۴ درصدی برای CKD می توان قیمت تمام شده ۹۸۴۰ دلاری را برای این خودرو برآورد کرد. با ضرب این عدد در قیمت دلار رسمی می توان دریافت که تولید این خودرو ۱۲ میلیون تومان برای کرمان موتور آب می خورد و مابقی قیمت اعلام شده، سود و کارمزد می باشد! همچنین سخنگوی کرمان موتور از تیراژ ۵ هزار دستگاهی این خودرو حرف زده و گارانتی آن را نیز طبق مصوبه استاندارد ایران، ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال اعلام نموده است.
شرکت jac یا Jianghuai Automobile Co در سال گذشته نزدیک ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و در رده نهمین شرکت خودروسازی چین می باشد. رفتن برندهای معتبر از ایران، فرصتی به نهمین خودروساز چین داده تا در ایران هم خود را محک بزند.
saeed
۱۵ اسفند ۱۳۹۰اولا کی گفته با دلار ازاد اونا از دلار دولتی استفاده میکنند با دزدی که فقط از دیوار مردم ببالا رفتن نیست
ناصر
۱۷ اسفند ۱۳۹۰حیف پول که واسه ماشینهای چینی بدیم.!!!!
عبد المطلب
۲۱ اسفند ۱۳۹۰اخه چین اگه بلد بود ماشین بسازه که خودش سوار چزخ نمی شد!!!!!
پوریا سلمانیان
۶ فروردین ۱۳۹۱خیلی حرف خوبی بود با اجازتون من این رو کپی کردم
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۰ترسیم ساده ای ازوضعیت خودروسازان ایران:
*کیفیت پایین ساخت
*نداشتن گارانتی(این گارانتی که خوروسازان ایران ارائه می دهند اگرارائه ندهند سنگین ترند)
*نداشتن ایمنی مناسب
*مهمترازهمه بی مسئولیتی مسئولین خودروساز درقبال این همه کوتاهی وقصور
*قیمت بالا وگران
حالا قضاوت باشماست.اگرمحصولات چینی راواردنکنندپس چه محصولاتی راواردکنند تانتواندبامحصولات ایرانی رقابت کند؟
حسین
۳ فروردین ۱۳۹۱از درد مجبوری باید ماشینای چینی سوارشیم
آخه مردیم از بس پژو و پراید دیدیم
هادی
۶ فروردین ۱۳۹۱زنده نباد خودروی چینی!!!!!
احمد
۹ فروردین ۱۳۹۱فکر کنم اکثر هموطنا موافق باشن که ما الان بزرگترین مستعمره چین هستیم!
mohsen610
۱۲ فروردین ۱۳۹۱دوستان واقعا بانظر دوستمون درمورد گارانتی موافقم فقط اسمش یدک میکشه خدمات ارایه نمیدن سه روز تمام میرفتم برا سرویس5000بعدشم سه تاپیچ سفت کرد گفتم من ماشینم این ایراد داره دست به سرم کردم بردم بیرون پول دادم درست کردم
Moein
۱۲ فروردین ۱۳۹۱ماشین فقط ماشین آلمانی
زاهد
۲۲ فروردین ۱۳۹۱ماشین فقط آمریکائی و ژاپنی حیف که هزینه گمرکیش بالاست و نمیش وارد کرد.
اميد_تبريز
۱۳ فروردین ۱۳۹۱دوستان تایلند نزدیک چینه فقط و فقط ماشین ژاپنی سوار میشن مسوولان متفکر ما هم میرن…!!!!!!!!!!!!!خدا…
محمد حسین تبریز
۱۴ فروردین ۱۳۹۱می دونم دل همتون پره ولی از ماست که برماست.کار ایران به جایی رسیده که قبل از انقلاب فورد و شورلت سوار می شدیم بعد انقلاب یعنی الان لیفان و ام وی ام بی انصافی نکنید…؟!!! شما دارید کیفیت لیفان رو با فورد مقایسه می کنید؟فورد کنار لیفان لنگ می ندازه.ایران دیگه داغون شد فکر اینها نباشید مردم ایران نون شب ندارند بخورند با این وضع اقتصادی و لیتری 700 تومان بنزین که قراره 1050 تومان بشه.آره تا چند سال دیگه همین پراید رو هم نمی تونیم سوار شیم.شما بچه مایه دارید فکر ماشین هستید ببینید مردم از فقر دارن به چه کارهایی رو می آورند…وای بر ما که همچنان خوابیده ایم
مصطفی
۱۳ شهریور ۱۳۹۱سلام عزیزم . اگه شما خودت نون شب نداری بخوری به همه بسطش نده . اتفاقا وضع مردم از قبل انقلاب بهتر شده . خوب در آمدها هم زیاد شده . بعدش هم الان هم کسی بدش نمیاد فورد سوار شه .اما تحریم هستیم . اینها رو بفهم . همین 206 خودمون که الان داره پادشاهی میکنه تولیدش متوقف شده به خاطر تحریم . اونوقت باید یه ماشین آمریکایی سوار شیم ؟ تحریمها اثر خودشو کم کم میذاره . ما میتونیم مثل قبل انقلاب دست تو دست آمریکا بذاریم و فورد سوار شیم اما ذلت اصلا .
arash
۱۴ فروردین ۱۳۹۱متسفانه ماشینی با مشخصات زیر
حجم موتور: 1299
حداکثر قدرت: 93@6000
جعبه دنده: 5 دنده دستی
حداکثر سرعت: 160
بیشتر از 10 میلیون نمی ارزه ….
اخه چرا مسئولین فکر میکنن ما جوانان احمق و ….هستیم لطفا” به من بگین برای خرید یک ماشین خوب ومناسب چکار باید کرد .
ناشناس
۱۷ فروردین ۱۳۹۱اگه این مسئولین به فکر امنیت جان هموطن ایرانیشون باشن بهترین و مرغوبترین ماشین روز دنیا را به قیمت فروش خود شرکت به مردم می فروختن . چرا باید 2 برابر پول ماشین را گمرک بدیم ارزش افزوده و هزار زهر مار دیگه بعد ماشین 9000 دلاری را هفتاد میلیون تومان بفروشن تا مردم برن ماشین آشغال ایرانی بخرن
علی حسینی
۱۷ فروردین ۱۳۹۱اگر یکماه هیچ کس این خودروهای گران بی کیفیت رو نخره.کلی از مشکلات حل میشه.اما متاسفانه از ماست که بر ماست.
امین
۱۸ فروردین ۱۳۹۱ماشین چینی هر چی باشه از ماشین ایرانی بهرته
نیست؟
hasan
۲۰ فروردین ۱۳۹۱دکتر احمدی نژاد (با تاسف فراوان) در برنامه ی سفر بخیر اعلام کردند که ماشین بی کیفیت و گران نخرید.!! باید مردم نخرن ولی میخرن خرن که می خرن ؟! نه چاره ای ندارن …اما کاش می شد شعور سیاسی و اجتماعی مردم انقدر بالا بود که اتومبیل های ایرانی و چینی بی کیفیت را تحریم میکردن…حرف خودروی خارجی رو هم نزنید[…]!!!
جنابعالی!
۲۱ فروردین ۱۳۹۱اقای حسن عزیز گل گلاب…وقتی میگی مردم نخرن..خب برای انجام کارهای روزانشون نیاز به ماشین دارن.نمیتونن تو خونه بشینن که..یا باید تاکسی سوار شن و بخاطر یه ذره راه پول 4 لیتر بنزین رو تقدیم راننده ی تاکسی کنن یا با اتوبوس ومترو برن و قید کیف وپول و ناموس خودشون رو تو اتوبوس و مترو و اینجور جاها بزنن! مردم واقعا تو شرایط سختی هستند..
احمد
۴ آذر ۱۳۹۲همه که مثل ایشون در آمد میلیونی ندارن ماشین مدل بالا سوار بشن!!
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۱بازم چیزی پیدا کردن سوبله بهمون قالب کنن
چینی وای ی ی ی ی ی ی ی ی!!!!!
behnam
۲۰ فروردین ۱۳۹۱من در جواب عبدالمطلب که بیست و یک اسفند نظر گذاشته بگم در آینده نزدیک که ماشینای چینی زدند روی دست ماشینای دیگه و همونا رو هم به ما ندادند می فهمی کی سوار چرخ میشه…
سیمون
۲۱ فروردین ۱۳۹۱هنوز نیامده بازار میگن 19میلیون. قول میدم تا خرداد بالای 20 ملیون میشه. قرار بود ال90 6تا 7 میلیون بدن که الان شده 17میلیون. ببین کار ایران به کجا کشیده که داره ماشین 9امین تولید کننده خودرو تو چین مونتاژ میکنه.اسمشم گذاشتن صنعت خودرو سازی
سهيل
۲۱ فروردین ۱۳۹۱یه سوال!
میشه یه ماشین دیفرانسیل جلو رو تبدیل به دیفرانسیل عقب کرد؟
لطفأ حتمأ جواب بدید
حامد
۲۶ فروردین ۱۳۹۱وقتی پرایدی که خودمون میدونیم قیمت تمام شدش سه میلیون و نیم است و بهمون تا 12 میلیون هم میدن چه توقعی هست که یک خوروی چینی بی کیفیت رو با قیمت 10 میلیون بدن .
رضا ربیعی
۲۹ فروردین ۱۳۹۱میگه حداثر سرعت 160 تا ،بریم دلمونو به همون پیکان ساخت وطن خوش کنیم ،درسته راه نمیرفت ولی واسه دلگرمی بچه ها پشت کیلومترش 180*200کیلومتر رو نوشته بود.
الهام
۳۱ فروردین ۱۳۹۱قیافش قشنگه ولی کاش چین نبود عین متورش زاپن بود؟؟
mohamad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱جک ماشین بدی نیست .سازندهی موتورشم میتسوبیشی. 93 اسب بخار قدرتشه و مصرف عالی ای داره.هرچی باشه از ماشینای ایران خودرو و سایپا که قطعاتشون به خاطر تحریم چینی درجه 2 3 شده بهتره چون درجه یک حداقل.
yashar
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱بنظرم ورود ماشین های چینی رو یجواریی باید به فال نیک گرفت چون به جز اونا ماشین تو رنج قیمت تولیدات داخل وجود نداره (بعلت اینکه حکومتیها به خاطر برخی مسایل همواره شرکتها رو به همکاری با چین تشویق می کنن) چون بین مردم پس زمینه و تصور ذهنی منفی نسبت به ماشین های چینی وجود داره ولی در عمل و هنگام مقایسه بهتر از ماشینهای تولید داخل میبیننشون این تصور ناخداگاه بوجود میاد که این آشغالهای چینی که سرتر از ماشینهای خودمونن پس ببین مال اروپا و ژاپن دیگه چیه! و باعث دیدگاه منفی تر به صنعت خودرو سازی ما میشه و شرکتهای داخلی که میبینن کلاهشون پس معرکس یخورده به اون هیکل چاق چرب چیلیشون تکونایی می دن!
artin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱هرچی باشه یک خودرو چینی ارزشش از صد تا خودرو ایرانی بیشتره که معلوم نیست قطعاتش از کدوم کشور یا بهتره بگم از کدوم کشورهااااااا میاد!!!!!
کورش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱وای بر ما ارانیان وای واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم
من
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱بنظر من باید تمام خودروهای ایران خودرو و سایپا را تحریم کرد از نظر کیفیت و قیمت خودروی چینی بیشتر از خودروی ایرانی میارزه
تمام بدبختی مملکت اینست که گروهی که میدانیم کی هستند نمیخواهند بازار پر فروش ایران را از دست بدهند ..سایپا و ایرانخودرو همیشه و به شدت در برابر ورود بازار ایران به بازار جهانی مخالفت کردند.
اینها نمیخواهند خودروهای داخلی بی مشتری بماند برای همین همیشه حتی وقتی یکبار نرخ واردات تا70 % پایین آمد با مخالفت شدید باز هم به نرخ 90 درصد رساندند.
اگر شده خودروی چینی بخرید اما سایپا وایرانخودرو را تحریم کنید.
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱خودروی چینی اگه خدمات پس از فروشش خوب باشه مطمئنا تنها حریفیه که میتونه گاری سازهای بزرگ رو از پا در بیاره.میدونین چرا؟ چون از لحاظ سیاسی هم نمیتونن جلوی وارداتشو بگیرن.قیمتش هم با توجه به قیمت و کیفیت گاریهای ساخت داخل خیلی بهتره.پس کم کم بازار خودرو ایران هم مال چینی ها میشه.مثل بقیه صنایع.اینجا هست که من به آرزوی دیرینه خودم میرسم و قبل از مرگم ، نابودی دو گاری ساز بزرگ کشور که دارن خون مردم رو میمکن ، میبینم.به امید اون روز.کارگران این دو گاری ساز هم نگران نباشن.دو سه سال بیمه بیکاری میگیرن بعدش میرن تو کارخونه مونتاژ ماشینهای چینی سرکار.
محمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ملت ایران چاره ای ندارند خودرو سازای ایرانی مثلا خودرو ملی تولید میکنن اونا هم خودرو تولید میکنند
رفتن تیبا ساختن که پراید از اون بهتره نه امکاناتی نه چیزی یه چیزی بین ریو و پراید ساختن خوب مجبوریم بریم خودرو چینی با امکانات بالا تو همون رنج قیمت بخریم؟!؟!؟