همانطور که ابتدای هفته اعلام کرده بودیم، کرمان موتور خودروی چینی جک J3 را با نام قدیمی آن یعنی توجوی (Tojoy) رونمایی کرد. نکته ای که باعث تعجب خبرنگاران شد، قیمت بسیار بالای این خودرو است که بین ۱۸.۵ تا ۱۹.۵ میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین این خودرو باید به مصاف پژو ۲۰۶ V8 و پژو پارس و سورن elx و هموطن خود یعنی لیفان ۶۲۰ برود.
قیمت این خودرو در بازارهای مصرف جهانی حدود ۸۵۰۰ دلار می باشد. البته باید یادآوری کنیم که قیمت CKD یا قطعات منفصل خودرو یا SKD بسیار پایینتر از این رقم و کمتر از ۶۰۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به عوارض گمرکی ۶۴ درصدی برای CKD می توان قیمت تمام شده ۹۸۴۰ دلاری را برای این خودرو برآورد کرد. با ضرب این عدد در قیمت دلار رسمی می توان دریافت که تولید این خودرو ۱۲ میلیون تومان برای کرمان موتور آب می خورد و مابقی قیمت اعلام شده، سود و کارمزد می باشد! همچنین سخنگوی کرمان موتور از تیراژ ۵ هزار دستگاهی این خودرو حرف زده و گارانتی آن را نیز طبق مصوبه استاندارد ایران، ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال اعلام نموده است.
شرکت jac یا Jianghuai Automobile Co در سال گذشته نزدیک ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و در رده نهمین شرکت خودروسازی چین می باشد. رفتن برندهای معتبر از ایران، فرصتی به نهمین خودروساز چین داده تا در ایران هم خود را محک بزند.
حمید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱دوستان حقیقت این است که کشورهای اندکی در تولید اتومبیل مزیت مطلق دارند مانند آلمان ایتالیا آمریکا و ژاپن و کشورهای دیگر نمیتوانند وارد این بازار شوند ایران هم بایستی راه ترکیه را در پیش بگیرد . الان 60 درصد قطعات خودروهای اروپایی مانند بنز و بی ام و در ترکیه تولید میشوند ما هم میتوانیم بهترین قطعه ساز دنیا باشیم ما بایستی فکر تولید خودروی ملی را از سر بیرون کنیم
سهیل
۷ خرداد ۱۳۹۱توی ایران هیچ رقابتی بین خودرو سازان نیست وگرنه مطمئن باشید خیلی زودتر پیشرفت میکردن
مثل شرکت جنرال موتور امریکا که خودشو صدر جدول میدید ولی ور شکست شد چون فقط به فکر رتبه اولش بود نه به فکر پیشرفت و نو اوری
مگر یه شرکت خصوصی توی ایران بیاد و این دو شرکت سایپا و ایران خودرو رو بیدار کنه و به فکر نو اوری بشن
رامین
۲۷ خرداد ۱۳۹۱چرا دوست عزیزخودروسازان به فکر نوآوری هستند اما با دستکاری خودرو ملل دیگر.!
حسام
۱ تیر ۱۳۹۱با اهداء سلام
البته اینجور نیست که کسی به میان نیومده باشه , اما این ۲ شرکت بحث انحصارطلبی رو هم دارند که کم بحثی نیست , چه در قطعه سازی , چه در تولید رنگ , چه در کوفت و چه در …. حتی در بی کیفیتی و عقب افتادگی هم انحصارطلب هستند و هر شرکتی بخواد باهاشون در بیفته باتوجه به جیب پر پول آنها و متاسفانه اقبال بازار و فروشنده نسبت به اینها قطعا توی نطفه خفه خواهد شد
تنها راه نخریدن هست
ای ول
۲ تیر ۱۳۹۱عزیز من شرکت خصوصی بیاد که سایپا و ایران خودرو با هزار توطئه بدبختش میکن میگه قضیه شرکت پروتون و سایپا رو یادت رفته؟
محمد رضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام . میدونین من فکر می کنم ایران میخواد در هر زمینه ای صاحب نظر باشه و بقول معروف دستی توی کار و حرفی برای گفتن داشته باشه .شما دقت کنید ، بقول حمدید چند کشور حرف اول رو در خود رو سازی می زنن .مثلاترکیه قطعه سازه ،هند نرم افزار برای کشورهای دارای فن آوری رایانه می سازه و الی آخر… بدبختی ما اینه که میخواهیم همه کاره باشیم ولی این وسط هیج کاره شدیم . درسته که خواستن توانستنه، درسته که توانائیهای انسان رو پایانی نیست .درسته که ما مردم باهوش و با استعدادی هستیم ولی عصر و دنیای امروزی دیگه این حرفها حالیش نیست .در وهله اول باید ما مردم دزدیدن از کار رو کنار بزاریم . بخداایزو و انواع اقسام این حرفها رو ما خودمون داشتیم ولی امروزه از غرب به ما گواهی ایزو سری فلان میدن !!!درست کار کردن یعنی ایزو .بگذریم اگه ما مردم ایران کوشش و درستکاری ژاپنی ها رو میداشتیم آره اون وقت میشد گفت که باید در هر زمینه ای سرآمد باشیم ولی متاسفانه ما در حال حاضر در دام شعار، روز مره گی و باری به هر جهت بودن و از همه مهمتر جیب همدیگه رو خالی کردن اسیر شدیم . امیدوارم که روزی بیاد که کلاه گذاشتن سر همدیگر اسمش زرنگی نباشه ، درست کار کردن حماقت معنا نشه و…..
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱پروتون مالزی رو ببینید در عرض 5 سال خودرو تولید کرد و الان داخل مسابقات مختلف رالی و … داره برنده میشه کیا و هیوندای رو ببینید در عرض مدت کوتاهی به اینجا رسیدندچین رو ببینید از کپی کردن به کجا رسیدند;الان هر کشوری که اراده کنه میتونه بهترین خودرو دنیا رو با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تولید کنه اینکه میبینید داخل ایران خودرو با کیفیت جهانی تولید نمیشه و حتی خودرو ساز هم سر دولت رو کلاه میزاره و فرم ایثار برای قطعات پر میکنه و بعد میگه مثلا فلان قطعه داه در ایران و در داخل شرکت x تولید میشه و بعد از ارز دولتی برای واردات قطعات از چین با بدترین کیفیت و پایین ترین قیمت اقدام میکنه به خاطر این هست که خودرو ساز ها دولتی هستند و در این شرایط بیشترین سود مالی رو فراهم میکنند و اینکه حق مصرف کننده داخلی چه چیزی هست و چه نیازی داره پایمال میشه!یادم هست یه زمانی خودرو سازها داخل امریکا گفتند ما قیمت خودرو رو می خوایم افزایش بدیم دولت امریکا برسی کرد و دید این افزایش قیمت با توجه به حمایتی که از خودرو ساز میکنه منطقی نیست وبعد گفت شما اگر قیمت رو افزایش بدید دولت شروع به واردات خودرو میکنه!مثله داخل ایران این نیست که نمیشه خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کرد مثله این هست که مسولین به فکر سود و جیب مبارکشون هستند و اجازه نمیدنید خودرو سازی داخل ایران پیشرفت کنه و به درخواست مصرف کننده داخلی توجه بشه!در هیج جای دنیا یک محصول در کشور تولید شده خودش به قیمت چند برابر بیشتر از قیمت صادراتی محصول به فروش نمیرسه ولی در ایران این اتفاق میوفته!
sasan
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱اخه حیف نیست به ماشین 1300سیسی 19 میلیون پول داد به خدا رانا و دنا از این بهتر خواهد بود
امیرحسین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱100 درصد رانا بهتره . موتورش هم euro 4 .
کلاس بدنه اش هم یه مدل جلوتره .
مریم
۲ تیر ۱۳۹۱ساسان و امیر حسین گرامی مواظب خودتان باشید در رانا هم به شما خوش بگذرد […]
sunmartin
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱تمام نظرات رو به دقت خوندم اکثر بچه های پدال نظرات خوبی میدن وای نشان دهنده بلوغ فکری و بیرون اومدن از احساسی برخورد کردن با یک موضوع هست وامما نظر من :چین داره به سمت کره ذدر 10 سال پیش حرکت میکنه منتها با تکنولوزی امروز (2012) پس خیلی زود تر به پیشرفت تکنولوزیکی دست پیدا میکنه دلیلش هم جبر اقتصادی و زمانی هست یعنی در موقعیت زمانمی خوبی از لحاظ تکنولوزیکی قرار داره اما از طرفی در موقعیت بد اقتصادی با این امارهای جدیدی که میبینیم پس یه رویکرد تازه بدست اورده اونم ایه که با تقلید از کره جنوبی که سر طراح های معروفی چون پیتر شریر و مارتین زاراک داره دیگه خودش طراحی نمیکنه و از طراح های ایتالیایی بهره میبره همونطور هم که در 2 اتومبیل fulwin2 ,jac میبینیم طرح ها از خامی در اومدن و پخته تر شدن بدور از تنفر از جنس چینی لطفا فقط در مورد کارایی و دیزایین نظر بدین دوستان عزیز
محسن آبادان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱برید جمعش کنید با 19 میلیون میشه تویوتا کرولا خرید البته بدون گمرک
شهنام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام دوسنان،
من سعی میکنم نتیجه بررسی خودم در مورد خودرو توجوی رو به شما بگم. شما هم مثل من میتونید برید یه سری به نمایندگیهایی که نمونه ماشین رو دارن بزنید و از نزدیک بررسی کنید. من هر دو مدل خودرو توجوی را از نزدیک دیدم. به چشم من، مدل بدون صندوق (HB) توجوی از مدل صندوق دارش قشنگتره، طراحی استایل توجوی توسط شرکت ایتالیایی پینین فارینا انجام شده و به نظر من برای این کلاس و قیمت طرح مناسبی ارائه شده. طراحی تریم و تزئینات داخل توجوی از بیرونش هم بهتره، کلیدهای کنترل بخاری و کولر واقعا زیبا طراحی شده، دریچه های کولر با طوقه استیل مناسبی تزئین شده و کلا ظاهری زیبا به ماشین داده. درون داشبورد (در قسمت بالای اون) یک جای مناسب برای قرار دادن کاغذ و … وجود داره. درون درهای جلو چراغهای خطر با طرح مناسب استفاده شده که موقع باز شدن در روشن میشن. یه نکته جالب وجود دور سنج در وسط دایره سرعت سنج بود که تا بحال من در ماشینی ندیده بودم، این کار ظاهر اسپرت به صفحه کیلومتر داده، اما به نظر من طول میکشه تا راننده باهاش مانوس بشه. کلید تنظیم زاویه نور چراغهای جلو داره، اما متاسفانه کلید تنظیم نور صفحه کیلومتر رو براش نذاشتن. چراغ مطالعه برای سرنشیهای جلو و چراغ سقفی مناسب بود. فضای نشستن برای سرنشینهای هر دو ردیف خوبه و صندلی ها هم راحت هستند و به راحتی سه نفر با جثه نرمان در ردیف عقب جا میشن. تنها مورد عدم استفاده از پارچه برای تزئین رودریها بود که البته به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و طراحی زیبای رودی (دو رنگ) این موضوع رو متوجه نشدم و کارمند نمایندگی که ماشین رو نشونم میداد این رو به عنوان یک مزین مطرح کرد و گفت رودری ها به راحتی مثل داشبور قابل شستشو هستن. به طور کلی تریم داخلی خیلی خوب و زیبایی داره و اصلا نمیشه برچسب بی کیفیتی رو بهش چسبوند. من با دیدن این ماشین نظرم نسبت به صنعت چین خیلی عوض شده. به نظر میرسه که چینیها به سرعت راه کره ایها رو که خودش دنبال رو ژاپنی ها بوده در پی گرفتن. بگذریم، نمایندگی اجازه روشن کردن ماشین رو به من داد. کولر به خوبی هوای خنک را از چهار دریچه ارائه میداد. صدای موتور اصلا آزار دهنده نبود (موتور 1300 سی سی 16 سوپاپ میتسوبیشی با قدرتی برابر 93 اسب). قدرت موتور برای این کلاس کاملا مناسبه (قدرت پراید 65 اسب، قدرت 206 تیپ دو برابر 75 اسب، قدرت موتور ریو 95 اسب، قدرت موتور سمند و 405 برابر 100 اسب و 206 تیپ پنج برابر 110 اسب است). در واقع طراحان موتور با افزایش راندمان موتور، قدرت بیشتر را بدون نیاز به افزایش حجم موتورهای بوجود میارند.
متاسفانه اجاره حرکت دادن ماشین رو به من ندادند، اما فرمون در جا خیلی راحت و به نرمی میچرخید. بررسی جلو بندی و سیستم تعلیق نشان میده که از سیستم تعلیق و اکسل خوبی براش استفاده شده، در جلو از سیستم متداول مکفرسون و در عقب از تعلیق چند میله ای (مثل مزدا 3، آوانته، ورنا و …). ترمزهای جو دیسکی هوا خنک و ترمزهای عقب کفشکی هست که برای این کلاس خودرو کاملا متداوله (مثل تویوتا یاریس).
امید وارم توضیحات من برای شما مفید باشه.
شهنام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱راستی یادم رفت بگم غربیلک فرمون چهار پره بسیار زیبایی داره
حمیدرضا واژگو
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱همانطور که محرز خواهد بود عدم توانایی خودروسازان در خدمات و تحویل بی موقع و دیرهنگام محصولات تاثیر مستقیم بر فروش خواهد داشت کما اینکه این محصول بعنوان محصول جدید در سبد محصولات هر شرکتی باشد. ضمنا با توجه به SKD بودن این کالا در حال حاضر به دلایل بازاریابی مطمئنا کیفیت آن مطلوب خواهد بود وگرنه کل سیستم فروش شرکت مذکور دچار بحران خواهد شد.
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱شهنام درست میگه طراحی این خودرو انصافا بدور از تعصب چینی گریزی واقعا تحسین برانگیزه کیفیت قطعات خیلی بالاست من داشتم شوکه میشدم از چین بعید بود کیفیت داشبورد حتی از یاریس بالاتره استایل بدنه طراحی روز اروپا و طول و عرض و فاصله محور از 206 بیشتر و فضای بار 330 لیتر هست که دلگرم کننده هست مخصوصا واسه خانواده ها و بنظر من این خودرو بهمراه fluwin2 یا همون “ام وی ام 315 ” آینده درخشانی رو در بازار تشنه ایران دارن در 2 شماره قبل هفته نامه عصر خودرو مقایسه کاملی بین 206 ,mvm 315h,tojoy ,ساندرو انجام شده بود
احسان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر من ادم سوار ماشین خارجی شه خیلی بهتر از اینه که سوار ماشین ایرانی شه حالا میخواد چین باشه
pofak
۶ تیر ۱۳۹۱سلام به همگی
لطفا حرفامو بااینکه زیاده ولی کامل بخونید!!!
داشتم نظرات رو میخوندم که به این نظر آقا “احسان”رسیدم و حیفم اومد که اینو نگم
من نمیدونم چرا ما ایرونی ها همش دوست داریم خودمون تو سرخودمون بزنیم وکوچیک کنیم خودمونو.
اگه دقت کرده باشین میفهمین هرجاکسی تو نظرش ازخودمون بد گفته باشه همه حرفشو تایید میکنن وهرکی ازماشینای خودمون خوب گفته باشه همه نظرشورد میکنن.واقعا چرامااینجوری هستیم؟با نهایت احترامی که نسبت به آقااحسان قائلم ولی اینو باید بگم متاسفم واسه اونایی که اینجوری کورکورانه قضاوت میکنن وماشینای چینی رو ازایرونی بهترمیدونن.مثلا چری a15(نمیدونم اسمشو درست نوشتم یانه)با یه سمند lx معمولی تقریبا هم قیمته ولی خداییش خودتون مقایسه کنید کدوم بهتره!
این روهم اضافه کنم که نه خودم مدیر ایرانخودروم نه بابام مدیرسایپا،ونه عاشق فرقونای ایرانخودرووسایپاو…هستم ولی اگه بخوایم اینجوری فکرکنیم که آقا احسان فکرمیکنه وخیلیا هم باهاش موافقند،مطمئننننننننننن باشید هرگز به جایی نمیرسیم.
قبول دارم محصولات شرکتای ایرانی خوب نیستن وقیمتشون نسبت به کیفیتشون کهکشانیه ولی شرکتی مثل هیوندای ازروز اول که ix55وجنسیس نمیزده!!!
چشمهاراباید شست
جوردیگرباید دید…
hk
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام میدونم این جا جاش نیست ولی به نظرتون ماشین lobo ارزش 12 میلیون پولو داره؟
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱lobo ماشین زمینای قلف و برای داخل شهر نیست به جای اون یه تیبا بگیر خیلی بهتره
پیمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۱hk عزیز پراید ایرانی که هیچ امکاناتی نداره 11 ملیون پولشه
sunmartin
۱ خرداد ۱۳۹۱در مورد لوبو زیاد مطمئن نیستم اما شما میتونی بجاش یه چری 110 یا همون “mvm110” بگیری که کیفیتش به مراتب از پراید بالاتر امنیتش بیشتر و کلاس سواریش بهتره …اما در مورد این ام وی ام 315 یا همون “fluwin2” واقعا زیباست تلفیقی از رنو لوگان 2012 در جلو و کیا ریو 2012 هستش کیفیت هم بالای بالا دیگه چین اون چین سابق نیست من خودم از جنس چینی گریزان بودم اما طی امسال متوجه بالارفتن کیفیت خودرو ها در ماتریال و طراحی شدم
sunmartin
۲ خرداد ۱۳۹۱سر دبیر محترم از شما میخوام که یه رویوی کامل از خودرو mvm 315 بذارین اگه میشد خودم اینکارو میکردم اما سایتتون محدود هست در بسیاری از سایت ها معرفی شده جا داره که در این سایت که پر مخاطب هست معرفی بشه تا کاربران بدونن چین داره به کجا میره با تشکر
عاطفه
۱۰ خرداد ۱۳۹۱سلام
میشه آدرس نمایندگی هایی که توجوی رو داره به منم بگین
شهنام
۱۱ خرداد ۱۳۹۱سلام،
تلفن تماس چند تا از نمایندگیهای کرمان خودرو رو مینویسم میتونید آدرس بگیرید و برای دیدن ماشین برید:
نمایندگی خسروانی:
66015502
نمایندگی مرکزی:
44989762
نمایندگی اکباتان
44671085
موفق باشید.
عاطفه
۱۴ خرداد ۱۳۹۱خیلی لطف کردین. تشکر
patrik
۱۵ خرداد ۱۳۹۱با عرض سلام و تشکر به خاطر نظرات کاربران
در اسفندماه سال 90 قصد خرید ریو را داشتم که بعد از مشکلات ادامه تولید این خورود منصرف شدم. ایا امکان داره این خودروی جدید (توجوی) را با رقیب تازه واردش چری فالوین 2 مقایسه نمایید. به نظر شما آیا ریو بهتر است ویا این دو ماشین تازه وارد؟ شاید تفاوت ریو در مقایسه با این دو خودروی چینی تنها ایربگ بود.
با تشکر
amir
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ما خودمون الان یک ساله ریو داریم 45000 تا هم کارکردشه و تا الان به جز روغن هیچیشو عوض نکردیم و حتی لنتشم عوض نکردیم و تمام قطعاتش کره ای حتی اون پلاستیکایی که برای لیز نخوردنم گزاشتن روش مارک kia کره خورده و از لحاض قطعات مصرفیم عین تیبا و هیچ مشکل کمبود قطعه هم نداره و الانم بعضیا صفرشو دارن و به نظر من از تمام ماشینای زیر 20 ملیون بهتره حتی ما خودمون تیپ5 فرانسه هم داریم کنارش که ریو بازم بهتر از اونه چون هزینهی نگه داری 206 خیلی خیلی بالاست و هندلینگشم اصلا جالب نیست
patrick
۱۷ خرداد ۱۳۹۱با تشکر از دوست عزیز شهنام به خاطر اطلاعاتی که در اختیار گذاشتند.
من امروز این خود رو در یکی از نمایندگیها از نزدیک دیدم. قطعات برق شرکت بوش آلمان است و کیفیت داخلی ماشین یاد آور 207 می باشد. نمایشگر ها جذاب طراحی شده اند و به نسبت عکس کمی ساده تر بنظر میرسد. بد نیست به این نکته اشاره کنم که طبق گفته مسئول نمایشگاه این تنها خودرویی است که در داخل سپرهای آن از نوعی اسفنج پر شده که در هنگام تصادف با عابر حالت ارتجاعی داشته و اسیب کمتری وارد می کن. نکته بارز در این خود رو صندکی عقب بود که به نسبت 206 فضای بیشتری داشت.
patrik
۲۳ خرداد ۱۳۹۱پیش فروش این خودرو در نمایندگیهای کرمان موتور آغاز شد.
nirvana
۲۵ خرداد ۱۳۹۱من همین لیفان چینی رو به هر چی 405 و 206 و ال 90 و پارس و…ترجیح میدم!
ashkan
۲۶ خرداد ۱۳۹۱به نظر شما j3بهتره یا لیفان620 راستش من می خواستم یه ماشین طرفای 20میلیون تومان بخرم چی پیشنهاد می کنید؟
شهنام
۲۸ خرداد ۱۳۹۱سلام،
در پاسخ به آقا اشکان به نظر من j3 (توجوی) و لیفان 620 در دو کلاس متفاوت هستند. من هیچکدون رو نروندم اما هردو رو در نمایندگی از نزدیک بررسی کردم. توجوی در حد و حدود پژو 206 است، اما لیفان 620 در حد و حدود سمند قرا داره. قیمت توجوی کمتر از 620 است. به نظر در مقایسه این دو، توجوی برای جوانها، خانمها و خانواده هایی کم جمعیت و درون شهری منسب تره و لیفان 620برای افراد سن بالاتر، خانواده های پر جمعیت تر و مسافرت بیشتر مناسب است امکانات تقریبا یکسانی هم دارند. کیفیت ظاهری قطعات توجوی بالاتر به نظر میرسه و از طراحی زیبا تری برخوردار هست در مقابل 620 تهویه اتومات و کلیدهای سیستم صوتی رو روی فرمون داره. موتور لیفان قویتر و در مقابل مصرفش هم بیشتره. هر دو پنج دنده دستی هستند و نسبت قدرت به وزن اونها تقریبا برابره. برای اطلاعات بیشتر میتونی مشخصات اونا رو با هم مقایسه کنی. البته با حدود 20 میلیون پژو 206 و چند انتخاب دیگه هم میتونی داشته باشی.
موفق باشی
620
۳۰ خرداد ۱۳۹۱سلام
آقا اشکان شما همون توجوی رو بگیر ولی اگه میتونی تا23 تومن ماشین بگیری 620 رو انتخاب کن چون واقعا به قیمتش میارزه.
davod
۲ تیر ۱۳۹۱با 19 میلیون میشه یه زانتیای جگر خرید
کاراگاه
۲ تیر ۱۳۹۱سلام. چرا ما همیشه سعی میکنیم احساسی و بی منطق بر خورد کنیم. دوستی که میگه ما ریو داشتیم 45 هزارتا کار کرد و مشکلی نداشت مگه انتظار داشتی با 45 تا مشکل داشته باشه؟ داری با چی مقایسه میکنی؟ موتور ریو از طراحی ضعیف و قدیمی بر خوردار هست. داخل اتاق و داشبورد و امکاناتی که داره خیلی معمولی هست.این که شما از ماشین هیچ انتظاری بجز حرکت نداری بحث دیگه ای هست. دوست دیکه که به عنوان معرفی از جک توجی تعریف کرده من نمیدونم چطوری به این نتایج رسیده.از بیرون ظاهر خوبی داره و دل فریب هست. وقتی میشینی توش اولین چیزی که آزار دهنده هست صندلی خشک و کم ارتفاع ماشین هست. رودری هایی که از مواد خشک ساخته شده و به شما اطمینان میده که بعد از هزار کیلومتر به صدا بی افته و جیر جیر کنه.الان کافیه در داشبورد را باز کنی تا کاملآ بزنه تو حالت. یک در کاملآ خشک با یک میله قلاب نازک و زشت با جای جوش که روش رنگ خورده واسه اینکه در هنگام بسته شدن در بهش قلاب بشه. آخه توی ماشین تولید 2012 باید این چیزا را دید یا میشه مثل خیلی از ماشینا کمی زیبا تر کار کرد و خیلی جیزا را رعایت کرد. اول برید با ماشینی مثل 206 یا سمند یا هر ماشینی که میشناسین یک بار کلاچ بگیرید بعدش بیاید با این ماشین کلاچ بگیرید. اون وقت میفهمید کلاچ این ماشین مثل لیفان وحشت ناک هست. موتور هم چینی هست نه میتسوبیشی. فقط از میتسوبیشی کپی شده. قدرت موتورش هم 93 اسب توی 6000 دور و کسانی که دارن با 206 مقایسه میکنن اینو بدونن درسته 206 هاچبک 75 اسب قدرت داره اما توی 5500 دور. پس اگه میخواین مقاسه کنین باید در دورهای مساوی مقایسه کنین.من هنوز پشت فرمونش نبودم که بتونم از تعادلش توی پیچ و جاده بگم و یا از گیربکس و شتابش بنویسم. شهنام جان که نوشتی موتورش صداش بد نبود اینو بدون وقتی گیربکس درگیر نیست موتور صداش معلوم نمیشه و باید وقتی ماشین توی دنده هست و سرعتش بین 80 تا 130 هست لرزش موتور و صداشو فهمید و دید مشکل لرزش و تعادل و یا شاسی داره یا نه. در هر صورت این خودرو با قیمت 14 میلیون میتونه گزینه برای فکر کردن باشه نه 19 میلیون.
وحید
۵ تیر ۱۳۹۱من توی نمایندگی این خودرو رو دیدم ظاهر خوبی داره اما با نظر ایشون بیشتر موافقم چون رودری ها خیلی خشک بودن و صندلی ها هم خیلی خوب نبود اصلا راحت نبود و به نظرم راننده تسلط خوبی برای هدایت خودرو نداره،در مقایسه با 206 اصلا اصالت نداره…خیلی جالب بود که فروشنده یه بنر رو به من نشون داد که نوشته بود (توجوی با قلب تپنده میتسوبیشی)!!!!!!!!!!!!!وقتی 206 تیپ 2 میشه 17600 مجبوریم که به توجوی و … فکر کنیم.و کرمان موتور را بگو به چه روزی افتاده که بعد از تولید فولکس گل این خودروها رو وارد می کنه
محمد
۷ تیر ۱۳۹۱دمش گرم قدرت موتورش از 206 بهتره امکانانتش بیشتره تیچپش خوشکل تره
پیمان
۹ تیر ۱۳۹۱اگه بخوای مقایسه کنی توجوی خیلی بهتر از 206و207هست از لحاظ ظاهری که خوشکلتره موتورش هم که میتسوبیشه َقیمتشم پائین تره *اگه بخوای لیفان رو چه از لحاظ کیفیت جه از لحاظ قیمت چه از لحاظ قیافه چه از لحاظ موتور چه از لحاظ آپشن مقایسه کنی از تمام تولیدات داخلی که تو این مایه ها هستن بهتره تمامی امکاناتش در حد یه خودرو 50ملیونیه البته اینم بگم که موتورش موتور بی ام و هست
patrik
۱۲ تیر ۱۳۹۱سلام.
از دوستان متخصص ممنون میشم اکه مقایسه جامعی بین این ماشین و ام وی ام 315 انجام بدهیدو من هر دو ماشین رو دیدم ولی نمیتوانم به شکل تخصصی مقایسهای داشته باشم. فقط تنها موردی که در اینجا به نظرم میرسه بینظمی بسیار مدیران در مقابل کرمان موتور است. ولی برای این ماشین قیمت 900/19 بسیار بالاست.
mmasuod1
۱۲ تیر ۱۳۹۱آخه کی بیست تومن پای این زاقارت میده؟؟؟ موتور 1300 با 94 اسب بخار؟؟؟؟ صد رحمت به پراید