تِکرولز (Techrules) یک کمپانی چینی تازهکار است که ادعا میکند با محصول جدید خود، تحولی بزرگ در سگمنت سوپراسپرتها ایجاد خواهد کرد.
رِن (Ren) طی مراسمی باشکوه در نمایشگاه امسال ژنو به نمایش عموم درآمد. نکته اصلی درباره این هیولای ناشناس بهرهگیری از دو، چهار یا شش موتور الکتریکی و یک توربین گازوئیلی برای تأمین قوای محرکه میباشد که در نوع خود منحصربهفرد به نظر میرسد.
مجموعه مذکور در حالت شش موتوره (دو عدد در جلو و چهار عدد در عقب) توان و گشتاوری برابر با ۱۲۸۷ اسب بخار و ۲۳۴۰ نیوتنمتر تحویل میدهد و قادر است رِن را ظرف مدت تنها ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت برساند و تا مرز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش ببرد.
اگر تعداد موتورها را به چهار عدد کاهش دهید ارقام پیشگفته به ترتیب به ۸۵۸ اسب بخار و ۱۵۶۰ نیوتنمتر خواهند رسید. مدلهای دو موتوره هم ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارند و رفتار معقولتری از خود نشان میدهند.
تِکرولز برای تغذیه موتورهای برقی سه مجموعه باتری مختلف با ظرفیتهای ۱۴، ۲۵ و ۳۲ کیلووات ساعت در نظر گرفته است. هرسه اینها با شارژر جریان مستقیم (DC) سریع در کمتر از ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ میشوند و طول عمری برابر با یکصد هزار سیکل دارند.
طبق اطلاعات موجود، توربین مذکور نوعی سامانه شارژ بوده و دو گونه ۳۰ و ۸۰ کیلووات ساعتی دارد. همچنین برای سوخت آن میتوان از برخی گازها نیز استفاده کرد، اما بیشترین بازدهی در همان حالت گازوئیلی حاصل میشود.
رِن با ۸۰ لیتر سوخت و حداکثر صرفهجویی میتواند تا ۲۰۰۰ کیلومتر پیش برود. برد مسافت zero-emition آن نیز برابر با ۲۰۰ کیلومتر است.
کمی از اعداد و ارقام فنی فاصله بگیریم. طراحی این سوپرماشین آیندهنگرانه توسط دو طراح سرشناس دنیای خودرو یعنی فابریزیو جوجارو (Fabrizio Giugiaro) و جورجِتو جوجارو (Giorgetto Giugiaro) انجام شده است. سقف و دربهای جانبی یک پنل واحد بوده و هنگام سوار و پیاده شدن سرنشینان درست مثل کروک جتهای جنگی بالا میروند. چراغهای جلو و عقب نمایی شبیه به چهار بومرنگ عمود و قرینه دارند و در کنار سپرهای اغراقآمیز و رینگهای بزرگ نمای اغواکنندهای به خودرو بخشیدهاند.
داخل اتاق صندلی راننده در مرکز و دو سرنشین دیگر در پشت سر آن قرار دارد. کنسول روبروی راننده سه نمایشگر مجزا را در خود جای میدهد که هرکدام اطلاعات خاصی را به نمایش میگذارند. تودوزی تماماً با چرم، پارچه کتان و فیبر کربن خالص کار شده است. داخل صندلیها تعدادی میکروفون و بلندگو نصب شده تا ارتباطات بین سرنشینان با سهولت تمام صورت گیرد. همچنین راننده میتواند از طریق بلندگو و میکروفون موجود در زیر لوگوی جانبی بهراحتی با افراد بیرون صحبت کند.
فرشاد سجادیان
۲۳ اسفند ۱۳۹۵1287 اسب بخار و 2340 نیوتنمتر ??
چین با سرعتی برقآسا داره پیشرفت میکنه ?
آفرین به همت و پشتکارشون ❤
Mehran
۲۳ اسفند ۱۳۹۵مغزم دود کرد.اقا اینا دیگه تو استفاده از موتور و تولید قدرت دارن افراط میکنن،ولی خداییش میکرو توربین و سیستم رنج اکستندر تو این ماشینا حکم صد تا پک باتری اضافه سنگین وزن رو داره که همیشه همراهشه ولی بدون وزن و محدودیت حجمی .
OMID-LAMBO
۲۳ اسفند ۱۳۹۵اول آیرودینامیک بوده بعد موتور و کابین در اورده !
John
۲۳ اسفند ۱۳۹۵همچیش عالیه ولی سوار و پیاده شدن راننده یه خورده سخته
ونوم اف ۵
۲۳ اسفند ۱۳۹۵پدال جان با تشکر لطفا یه مقدار توضیح بدین چرا ماشین های الکتریکی به نسبت قدرت خیلی زیاد حداکثر سرعت کمی دارن مثلا ماشین ۶۰۰ اسبی بنزینی مثل اوراکان راحت به سرعت ۳۲۰ میرسه پس علت چیه ممنون
فرامرز
۲۴ اسفند ۱۳۹۵من تخصصی ندارم و چیزی که این ور و اون ور شنیدم و استنباط کردم رو میگم. فکر کنم جواب سوالتون به نمودار اسب بخار و گشتاور مربوط میشه. موتورهای الکتریکی تو دورهای پایین گشتاور خیلی بیشتری دارن که باعث شتاب بالاشون تو سرعت های پایین میشه. از طرف دیگه تو دورهای بالا احتراقی ها نمودار توان و گشتاور بهتری دارن که به سرعت نهایی بالاتر کمک میکنه. فکر میکنم با توسعه بیشتر موتورهای الکتریکی و البته تیونینگ گیربکس برای این موتورها با توجه به نمودار توان و گشتاور این مشکل تا حدودی برطرف بشه.
wolf man
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ساخت کجاست؟!
جانم ؟ صداتون نمیاد. بلندتر بگید مثل همیشه!!
Sami
۲۴ اسفند ۱۳۹۵به به عالیه.اخرش چینی ها کل دنیارو میگیرن