خودروهای چینی

جزئیات رسمی شاسی‌بلند الکتریکی NIO ES8

ES8 اخیراً در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده است. این کمپانی قبلاً ۶ دستگاه از سوپرکار پرچم‌دار EP9 را تولید کرده است که یکی از آن‌ها توانسته رکورد سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ رینگ را از آنِ خود کند. راننده اسبق فرمول ۱ آقای نلسون پیکه که هم‌اکنون راننده‌ی NextEV در سری مسابقات فرمول E است در مراسم رونمایی از ES8 در شانگهای حاضر بوده است.


NIO تحویل اولین نمونه‌های این شاسی‌بلند الکتریکی در چین را از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد. چین بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا بوده و فروش مدل‌های الکتریکی در این کشور رشد بالایی دارد. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فروش خودروهای الکتریکی در چین از آمریکا و اروپا پیشی گرفت. فروش برند تسلا در این کشور افزایش قابل‌توجهی داشته اما هنوز هم بخش اعظم فروش آن در خاک آمریکاست.


خب به موضوع اصلی بازگردیم. رسانه Business Insider این شانس را داشته تا گفت‌وگویی کوتاه با مدیرعامل این کمپانی داشته باشد.


جزئیات رسمی اعلام شده از سوی این مدیر بلندپایه کمپانی بدین شرح است:

  • NIO ارزش ۲.۹ میلیارد دلاری داشته و تا به اینجا رشد ارزش حدود ۱ میلیارد دلاری داشته است.
  • در ماه مارس ۲۰۱۷ کمپانی Tencent و بایدو سرمایه‌گذاری ۸۷ میلیون دلاری در NIO داشته‌اند.
  • NIO برنامه‌هایی برای فروش ۱۰ سوپرکار EP9 با بهای ۱.۴۸ میلیون دلاری دارد.
  • NIO قبلاً مجوزهای لازم برای سواری خودران در ایالت کالیفرنیا را کسب کرده است.
  • این شرکت برنامه‌هایی برای فروش شاسی‌بلند الکتریکی در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ دارد.
  • ES8 خودرویی ۷ نفره بوده و به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.
  • این خودرو به‌صورت همکاری با کمپانی جک ساخته خواهد شد.
  • ES8 دارای کاکپیتی دیجیتال با سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ و سیستم Al خواهد بود که خودرو و خانه را به یکدیگر مرتبط می‌کند.
  • نسخه‌های اولیه این خودرو به سیستم خودران سطح ۲ مجهز خواهند شد.
قبلاً گفته شده NIO در حال برنامه‌ریزی برای توسعه نرم‌افزار سیستم خودران سطح ۴ است. این خودرو در زمان ورود به بازار آمریکا قابلیت رانندگی کاملاً خودکار خواهد داشت. مهندس اسبق تسلا در بخش اتوپایلوت به بخش سواری خودران NIO پیوسته است. او قبلاً در پروژه‌های خاص اپل کار کرده و در برخی پروژه‌های سری خودران این کمپانی حضور داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    این مرتیکه مهندس اسبق تسلا چرا به این شرکت چینی پیوسته اخه ؟
    میمرد همونجا مثل آدم کار میکرد تا تسلا همیشه پیشتاز باشه .
    با این کارش رقیب سازی کرد برای تسلا وگرنه چین با اینکه رشد داشته ولی مال این حرف ها نبود که .

    تازه کابینشم شبیه این تریلی هاست.

    1. حسين

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دیگه بهتره ایراد الکی نگیریم!!!
      همه چیش و علی الخصوص کابینش خوبه

    2. ROHAM

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اگه راه درست رو پیش بگیرن بد نیست
      چون وقتی رقابت بالا بگیره برای فروش بیشتر مجبور میشن کارای بهتر با قیمت مناسب تر وارد بازار بشه و این به نفع مصرف کننده میشه
      البته بازم تاکید میکنم …
      اگه راه درست رو پیش بگیرن و مثل اکثر چینی ها کپی مطلق نکنن!

    3. امیر

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست من باید خوشحال بود که رقیب تسلا پا به بازار گذاشته. این رقابت باعث رشد سریع تر تکنولوژی و ایده ها میشه. نمونه ایی درست از بازار رقابتی در عرصه تکنولوژی و صنعت همین رقابت بین اپل و مایکروسافت بوده.
      انشاالله زمانی برسه که یک شرکت خوبه ایرانی هم سهمی در این رقابت داشته باشه ،البته اگه سودجوها بذارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا