خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    خب علیرضا و دیگر کاربران موافق چینی یحتمل خودشون چینی سوارند و در مورد علیرضا مطمئنم که mg6 داره البته پیسرفت چینی ها بجای خود اما ازین بابت که بعضی از کاربران از آپسن سخن به میان می آورند باید عرض کنم خیر عزیزان این آپشنها واقعا کارکن نیستند و انجام امور محوله را بدرستی و دقت یک دیوایس واقعی انجام نمیدهند ضمنا در مورد مباحث خیلی فنی و پیچیده که انتظار مطرح شدن دارید در این تاپیک یک نگاه اجمالی به جک s6 شده و بیان جزیات کد موتور نسبت های گشتاور و نیروی کشسانی و ..خارج از تحمل این محفل است در اینجا هرکس نظرات خودش را براساس دیدگاهی که دارد بیان میکند در مورد cncap خدمت آقای کاویانی عرض کنم همین بس که خودروی x پینی که به آن 5 ستاره در جمع دوستانه چینی ها داده بودند در یوروانکاپ دوستاره نصیب خود کرد و ازین دست نمونه ها بسیار..در مورد بلبرینگ بنده یک مارک مرغوب چینی بناچار تهیه کردم پس از چند هفته بلبرینگ سایده شد به قطعه فروش که گفتم ایشان در جواب گفتند جنس چینی تضمین کیفیت نداره ،در مورد صداهای اتاق جک به کرمان موتور مراجعه کردم گفتند هرچی باشه آخرش چینیه و معلوم نیست چطور از آب دربیاد باید باهاش کنار بیای ،اما متاسفانه ظاهر یک خودرو افراد رل به دام می اندازه تا جایبکه جو موضوع باعث میشه احساس کنند انتخاب چینی یک برد است اما تجربه ثابت کرده چینی همان چینی است جون اساس کار بر تولید انبوه با کمتربن هزینه و بیشترین سود است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یه جوری میگن ام جییییییییییییییییییی انگار دارن میگن لکسس
      بابا خجالت بکشید اینقدر الکی دفاع نکنید از ماسینهای درپیت
      حالا خودت رفتی یه ماشین به درد نخور خریدی نباید بقییه رو هم به چاله بندازی که!!!!!
      بیا مردونه راستشو بگو فردا هم ماشینتو آگهی کن برو یه ماشین برند دار بگیر!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        آقا سیاوش شما اگه یک بار سوار ام جی میشدین هیچوقت بهش لقب ‘درپیت’ رو نمیدادین. این ماشین هر چیزی که من ازش خواستم رو بهم داده و اصلا نیازی به فروشش نمیبینم. از راهنمایی شما خیلی ممنونم. من از ماشینم کاملا راضیم و کلا خیلی سخته شما بتونین کسی رو پیدا کنین که ام جی داشته باشه و ازش ناراضی باشه. برای اطمینان میتونین به فروم سایت تیونینگ تاک مراجعه کنید.
        ضمنا من مثل بعضی از کاربرا اهل افراط و تفریط نیستم و هیچوقت دو تا ماشین رو که از نظر قیمت و کلاس مشابه نیستن رو با هم مقایسه نمیکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. iman

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        آقای سیاوش
        لازم نیست ام جی رو با لکسوس مقایسه کنیم هر خودرویی یه جایگاهی داره
        همین تکنولوژی dynamic chassis رو توی لکسوس شاید مدلهای بسیار گران قیمت شاید پیداکنی که مختص پورشه و بنز و..هست
        الباقی تکنولوژی هاش بماند، ماشینی که با وجود بنز و bmw و هوندا و تویوتا و… تو مسابقات BTCC سال 2014(هم رده مسابقات F1 ,…) برنده شد و…

        در ضمن همه دنیا میدونن برند ام جی یا ولو که هلدینگش برای چین هست، چینی محسوب نمیشه لازم به توضیح نیست
        یا جگوار و لندررو هندی نیست و…
        در ضمن همون شرکت سایک که ام جی رو مونتاژ میکنه با خط تولید انگلیسی جزو 10 خودروساز برتر کل دنیاست (که ماشینهای امریکایی و اروپایی مونتاژ میکنه)، اگه حتی خودش ماشینی بزنه از ماشینهای کره ای خیلی خیلی بهتره چه برسه که ماشین انگلیسی بزنه

        شما یا نظر نده یا منصفانه نظر بده حتما همون ماشینی که داری بهترین نیست به عقیده بقیه هم احترام بزار حتی کسی که سمند سوار میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. iman

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (92 ديدگاه)

          تکنولوژی dynamic chassis خودروی ام جی منظور بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ارش

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        نگین ام جییییییییییییییییییی بگین پراییییییییییییییییییییید 111.112.113.114.115…….یا405با هزار مدلxوy.رانا سمند…اردی. روا .میشه بگین این همه ادعا برا کدوم تولید ملیه؟حداقل اونا دارن صادر میکنن روسیه برزیل وخیلی کشورای دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین شما پاسخ سوالایی که ازتون پرسیده بودم رو ندادین. به جاش یه بحث دیگه رو مطرح کردین. در مورد صحبتای جدیدتون بازم جا داره بپرسم که شما از کجا فهمیدین که آپشنای این ماشین کار نمیکنن و نمیتونن وظایفشون رو به خوبی انجام بدن؟ این ماشین هنوز توی ایران به دست مشتری ها نرسیده. اونوقت شما جوری میگین انگار مدتها باهاش رانندگی کردین!
      ضمنا میشه لطفا بفرمایین کدوم ماشین بوده که توی CNCAP پنج ستاره گرفته و توی EURO ENCAP دو ستاره؟ طبق خواهشی که از آقای کاویانی داشتم قرار شد ایشون یه مقایسه بین این دو تا موسسه تست خودرو انجام بدن. ولی تا قبل از اون میشه محض رضای خدا یک بار هم که شده مستدل صحبت کنین و بگین که این حرفا از کدوم منبع اوردین؟ شاید شما به منابع سری دسترسی دارین که بقیه نمیتونن ببینن!!!!
      ضمنا اگه من از ام جی دفاع کردم برای اینه که این ماشین رو دارم و میدونم که چقدر خوب و با کیفیته. اما همیشه برای من عجیب بوده که شما بدون این که کوچکترین تجربه ای از یه ماشین داشته باشین به اون حمله میکنین و روی برند هایی که ندارینشون و فقط چند ساعت باهاشون رانندگی کردین اینقدر تعصب دارین. من بارها ازتون خواهش کردم که سعی کنین منصفانه و بدون تعصب نظر بدین. اما شما انگار فقط به دنبال حاشیه هستین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمان

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        متاسفانه ایشان(جناب سن مارتین) هیچ سر رشته ای در خودرو نداشته و بیشتر از بقیه دوستان اظهار نظر می کند و باعث گمراهی دیگران.
        امیدوارم که جواب علیرضا براشون کافی بوده و زین پس از اظهار نظرات بی فایده اجتناب کند.
        نه چین و محصولاتش مال اجداد ماست نه سایر شرکتهای خودرو سازی که بی جهت ازشون دفاع کنیم یا تعریف. فقط منطقی و کارشناسانه و مستدل و از روی صداقت نظر دهیم کافیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرمین

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        جناب علیرضا در ایران کسایی درباره خودرو نظر میدن که اونو سوار نشدند.در فرهنگی که دروغ گفتن و خالی بستن عادت شده حقیقت همیشه گم میشه یکروز حضرت عیسی و حواریون ازمسیری می گذشتند که به یک سگ مرده رسیدند. همه ازبوی بد سگ گفتندولی حضرت عیسی گفت چه دندانهای سفیدی دارد.ما یا این ور یم یا اون وریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ارمان

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      سان مارتین عزیز, بحث جالبی شده یکی از بستگان که خودروی ایکس33 رو خریداری کرده با تجربیات مشابه و حتی جالب تر از آن جوابهای مشابه روبرو شده من هنوزم برام مثل روز روشن که فعلا ماشینهای چینی مثل هزارو یک چیزه دیگست که به خورد مردم داده میشه ملت ما هم که نا چارند و حق انتخاب زیادی ندارن من به اون دسته از افراد خورده نمیگیرن همه پول خرید برند رو ندارن البته اینجوری تضمین نمیکنم که کمتر حزینه کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. alireza

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      من خودم ام جی ۵۵۰ دارم ماشین بسیار خوبیه و من واقعا از همه نظر راضیم ازش
      در ضمن لطفا برند ام جی رو با جک یا ماشینای چینی دیگه مقایسه نکنید چون ام جی چینی حساب نمیشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    هر چیزی مشتری خاص خودش رو داره.
    مهم اینه که از داشته هامون راضی باشیم .
    این مهندسهای ایران خودرو وسایپا از کل دنیا عقب موندند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohsen

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یه کم به ix35 شباهت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاربر 62

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جناب sunmartin حرف شما متین
    اما جناب خوبه که حدائقل بحثهای فنی در حد اطلاعات عادی مطرح بشه
    حالا انتظار نداریم مثل تی تی بیان ضرائب گریبگس را دونه دونه
    ویا الیاژ بدنه و مقاومت هر بخش و… را توضیح بدن

    اما حدائقل برای افرادی مثل من که از نکات فنی سر رشته ای ندارند توضیحات مختصر در حد معرفی قرار دهید و د بحثهایتان کمی رنگ و بوی فنی نیز اضافه کنید ممنون میشوم

    ( جناب یک خواهش از شما داشتم شما که خودتان از قدیمی ها و فنی های تی تی هستید و حتما با قدیمی ها و فنی ها مانند ( love car – mcp و… )
    اشنایی دارید میتوانید از انها دعوت کنید که به پدال بیایند و ما نیز بهره من شویم مثل حظور خود شما که حدائقل در 10خط پستتان 5 خط فنی وجود دارد و میتوان به اطلاعاتی رسید
    اگر این لطف را بکنید بسیار بسیار سپاسگزار خواهم بود

    با تشکر ( کاربر62 دوستی از یزد )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شایان

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    به نظرم میرزه وقتی بعضی ماشین ها(اسم نمیبرم) 50 میلیون و بعضا بیشترن که به نظرم مفت گرونن این 70 تا میرزه چون لااقل ظاهرش خوبه و امکاناتشم بد نیست ولی در کل چینیه هرچند تا چند سال آینده چین قراره بچه هم وارد کنه به این مملکت چون جمعیت کشور در حال کاهشه خدا رحم کنه این ملتو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (313 ديدگاه)

    چه عجب سایت پدال یه زحمتی کشید . نونوایی محل ما مطلب داد بیرون .پدال هنوز داشت راجع به جیلی مینوشت !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    متاسفانه به جای اینکه در صنعت خودرو پیشرفت کنیم داریم تولیدات بی کیفیت چینی به چشم میکشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. داریوش

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای سان مارتین عزیز میشه سوال منو جواب بدی.چرا بعد از این همه تعریف وتمجید از ماشینهای چینی یهو ورق برگشت وشدی ضد ماشین چینی؟چرا بااون همه تمجیدی که از جک جی5داشتیت ورق برگشت.چیزی میخواستی وبهش نرسیدی؟ دوستان بحس جی5 رو صفحات اولش رو نگاه کنید صحت حرف منو میبینید آقای سان عزیز بهترین ماشینی که داشتی تا حالا چی بوده که دم از ix35 میزنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا داریوش اجازه بدین به جای ایشون من جوابتون رو بدم. آقای سان مارتین اول که جی 5 رو گرفته بودن توقعشون رو ازش خیلی بالا برده بودن و فکر می کردن الان دیگه چه اعجوبه ای سوار شدن! ولی وقتی با چند تا ماشین دیگه مقایسش کردن فهمیدن که اونقدرا که فکر میکردن عالی نیست. (چیزی که از اول هم قابل پیش بینی بود). در نتیجه نسبت به کل ماشینای چینی احساس بدی پیدا کردن. بعد از اون هم توی یه سفر به کیش چند ساعتی سوار سراتو و الانترا شدن و دیگه از اون زمان طرفدار متعصب تمام ماشینای کره ای شدن. به طوری که احساس می کنن الان دیگه ماشینای کره ای بهترین ماشینای دنیا هستند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام واحترام بر همه عزیزان . لطفا افرادی که اطلات فنی و تجربه دارند نظرات کارشناسی در خصوص معایب ومحاسن این خودرو بدهند . تا ذهنیت غلط مثبت ویا منفی شکل نگیرد. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. luke

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (409 ديدگاه)

    به نظرمن توی محصولات چینی نباید دنبال کیفیت آنچنانی باشید،حالا میخواد ماشین باشه یا هر چیز دیگه…من چند وقت پیش دو تا بلبرینگ چینی درجه یک گارانتی دار خریدم دو روز بعد بلبرینگ به صدا افتاد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. 4MATIC

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    کپی توسانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. omid

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیز من خیلی وقت هست دارم مطالب پدال و تی تی رو دنبال می کنم مخصوصا در رابطه با خودرو های چینی و ملی یک سوالی همیشه برام بی جواب مونده حضرات لطف کنن بگن امروز با بوجه 60-70 میلیونی چه گزینه های بروزی در دسترس موجوده . من شخصا بین انتخاب فیس لیف های مختلف 405 و خودرو های چینی با طراحی جدید و مکانات معقول و خوروها ی برند مستهلک و قدیمی قطعا خودرو های چینی رو انتخاب می کنم .خواهش می کنم از دوستان که با دادن اطلاعات فنی ناقص و جهت دار ! به جای بحث های مفید برای خریدار وقت خودشون وما رو تلف نکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فیس لیفت های 405 باز بهتره چون حداقل 405 تو عهد خیار شور شاه یه بار تونسته بهترین خودرو سال اروپا بشه ولی چینی؟؟؟
      چینی هم اگر میخوای فقط جک جی 5 و لیفان620 در ماشین های چینی خوبن.میتونی یه جیلی امگرندای سی7 50هزار کارکرد هم بگیری باز شرف داره به ماشین های زیر قیمتیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۱۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        عزیزم تکلیفتو مشخص کن آخرش 405فیس لیفیت شده بهتره یا جک چینی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۳۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          باسلا
          دوستان میخام s5بخرم بیشتر از اینم پول ندارم لطفا نظر بدی که ایا کار درستی میکنم یا اینکه با اسن پول میشه چیز بهتری خرید
          لطفا راهنمایی کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    با تشکر ویژه از “آرمان” و کاربر 62 ،و خدمت دوست گرامی علیرضا ام جی سوار بنده خصومتی با کالای چینی ندارم به ولله الان لب تاب خودم که جزو رده های بالای گیمینگ (اسوس g750 ) چینی هست اما کاش اونهم ساخت خود تایوان بود ، درد من ازین است که میبینم هموطنان عزیزم که لایق بهترین ها هستند لاقل در آسیا سوار خودروی آسیایی مرغوب شوند مانند تویوتا ،نیسان ،کیا هیوندا و هوندا اما در این بتزار دوقطبی محدود و مملو از خودروهای ناموفق چینی و وارداتی های گرانقیمت بازهم میشود امیدوار بود با بودجه محدود لاقل از برندی انتخاب کرد حتی در نمونه استوک ،که مبلغ پرداختی برابری بیشتری با کالای خریداری شده داشته باشد در مورد خودروهایی که حتی ستاره نگرفته و در سی انکاپ کیلویی به آنها ستاره دادند هم در سایت همسایه بحث شده و رفرنس موجود ،اما شما متوجه صحبت بنده نشدید من یک بحث کلی در مورد آپشن های چینی انجام دادم وقتی خودرویی مانند جک از کوچکترین امکانات بک لایت چراغ ها محروم است و یا باید با چسب آکواریوم و درزگیر صدا گیری شود،هنگامیکه مانیتور سیستم ایروکندیشن آنقدر کوچک است که عملا سیستم تهویه دیجیتال آن کاربردی ندارد و علائم مشخص نیست ؛در خودروی فالووین 2 (ام وی ام 315)شتاب بقدری ملال آور است که با زور زدن خودرو به جایی نمیرسیم و یا دستگیرهای جانبی با عابران و موانع در برخورد هستند ،فرمان غربیلک خودرو مانند سوهان روح آسایش مسافران را برهم میریزد و کیفیت داشبورد و موارد آن کلا بازیافتی 100 درصد است در مورد رنگ خودروهای چینی که دیگر هر جنبنده ای اطلاع دارد چه هست و بقول کارمند کرمان خودرو با دست رنگ آمیزی شده ..بدنبال چه کیفیتی هستید جک و لیفان و ام جی و جیلی تفاوتی ندارند همگی با حداقل هزینه تولید شده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      هر چقد پول بدی همون اندازه آش میخوری جی5قیمتش58تومنه نه 150تومن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین عزیز اولا که جک و لیفان و ام جی خیلی تفاوت دارند. چون بین ماشینایی که گفتین ام جی تنها ماشینیه که توی اروپا هم مونتاژ میشه و توی انگلستان به فروش میرسه. این ماشین به دلیل این که هیچ گونه ارزون سازی توش انجام نگرفته نسبت به رقباش قیمت بالاتری داره. اگه لطف کنین و قیمت ام جی رو توی انگلستان یا امارات یا چین بررسی کنین میبینین که این ماشین از هیوندای سونوتا و کیا اپتیما گرونتره. و همین قیمت خیلی بالا باعث شده که فروش ام جی به اندازه اسمش و کیفیتش و امکاناتش نباشه.
      دوما شما از بین چینی ها اسم از جک جی 5 و ام وی ام 315 بردین که در هر دو مورد کاملا با شما موافقم. اما نمیشه این مساله رو به همه چینی ها تعمیم داد. مثلا لیفان 620 با موتور 1800 سی سی شتاب و کشش خیلی خوبی داره و غیر از پارس elx (که فعلا دیگه تولید نمیشه) توی زمینه شتاب از همه ایرانیا یا چینیای هم قیمتش توی ایران بهتره.
      یا بستورن B50F که متریال بسیار با کیفیت و موتور قدرتمند و گیربکس خیلی معتبری داره. یا همین محصولات چانگان و برلیانس که توسط سایپا رونمایی شدند با وجود این که شتاب خیلی خوبی ندارند اما از نظر کیفیت متریال داخلی و بیرونی بسیار خوب هستند و میتونن از این نظر هم رده رقبای کره ای باشند. من همه این ماشینا رو از نزدیک دیدم و بر اساس تجربه شخصی این حرف رو میزنم.
      البته من قبول دارم که محصولات چینی ایراداتی هم دارند که بخض اعظم اون به مونتاژ کننده های بی دقت و بی مسولیت وطنی برمیگرده. اما باید اونا رو نسبت به قیمت و رقبای خودشون سنجید. نه نسبت به کره ای ها و ژاپنی هایی که چند برابر اونا قیمت دارند.
      در پایان میخوام بگم که حس شما رو نسبت به خودروهایی چینی اون هم با تجربه ای که از جک جی 5 و کرمان موتور(که حتی آبروی چینی ها رو هم برده!) دارین کاملا درک می کنم. اما به نظر من در ظرف قیمتی 44 میلیون لیفان 620، در ظرف قیمتی 78 میلیون بستورن B50F، در ظرف قیمتی 83 ام جی 350 و در ظرف قیمتی 113 میلیون ام جی 6 واقعا خودرو هایی هستند که حرف های زیادی برای گفتن دارند. از شما میخوام که سعی کنین اگه تونستین این خودرو ها رو سوار بشین و در مورد کیفیت رانندگی و امکانات این خودرو ها نسبت به رقبای داخلی و چینی و حتی کره ایشون تحقیق کنین. احتمالا اون موقع دیدتون نسبت به این خودرو ها تا حدودی عوض خواهد شد.
      قطعا هدف صحبت من دفاع از تمام چینی ها نیست و بقیه خودروهایی که نام نبردم هم الزاما بد نیستند. اما من تجربه خودم از چیزایی که خودم دیدم و خوندم رو براتون نوشتم و میخوام بگم که با نظرات متعصبانه هیج وقت راه درست پیدا نمیشه.
      موفق باشین دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. omid

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      در این بتزار دوقطبی محدود و مملو از خودروهای ناموفق چینی و وارداتی های گرانقیمت بازهم میشود امیدوار بود با بودجه محدود لاقل از برندی انتخاب کرد حتی در نمونه استوک ،که مبلغ پرداختی برابری بیشتری با کالای خریداری شده داشته باشد.
      خب شما چندتا مصداق بفرمایید با ذکر قیمت و…
      من الان 60 -70 تومن می خوام پای ماشین بدم بنده یک کارمند معمولی با سطح زندگی متوسط اینم ملاک های بنده
      1-هزینه نگهداری مطلوب
      2- در دسترس بودن نمایندگی ها
      3-زیبایی ظااهری و طراحی روز
      4- بازده مطلوب و مصرف سوخت کم
      5-آپشن های کامل در محدوده قیمت خود
      عزیز من شما میگی بازار داخلی افتضاح-وارداتی گرون -چینی بدرد نخور الاغ سوار شیم به نظر شما؟! در واقعیت زندگی میکنیم واقعیت ما هم اینه که تحت تحریم- درآمد نفتی با کاهش شدید مواجه شده رکود تورمی اقتصاد ایران اینا اگه خود آمریکا هم بخواد درستش کنه کم کم 5 سال طول میکشه این دنیا گیم نیست !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. iman

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      عزیز شما چرا هی میری سر خط و این لوپ رو دوباره اجرا میکنی
      خودروهای جنرال موتورز و ام جی و ولو و جگوار و… که تو چین تولید میشن یا بقیه تو هند جه ربطی به محصولات جینی دارن، یک بار برای همیشه این قضیه رو توی ذهنت ببند لطفا
      اینها فقط هلدینگش چینی هست ام جی تو چین 32 هزار دلار فروخته میشه نزدیک قیمت بنز و… با 35 هزار تا و…. یا تو انگلیس بالای 20 هزار پوند
      شما تشریف ببر انگلیس می بینی جقدر ام جی هست ام جی 3 جزو 10 خودروی پر فروش شده
      اگه کیفیت نداشت 32 هزار دلار قیمتش نبود و اینهمه تکنولوژی، چرا حرف بی منطق میزنید
      ولو و ام جی چینی هستند جون هلدینگشون چینی هست/
      مازاراتی هم جندین بار صاحبان حقوقی مختلف داشته آخرش که وضع شرکت خوب شد برگشت به خودش، اونهم ایتالیایی نبوده !
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امير

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دو دسته آدم هستن که شدیدا می خوان بقیه رو متقاعد کنن که کار خوبی کردن: یکی اونایی که تازه زن گرفتن ، یکی هم اونایی که ماشین شاسی بلند چینی خریدن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. em2j

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مشکل بیشتر ما ایرانی ها اینه که فکر می کنیم چینیها هم مثل ما دارن در جا میزنن (هر چند که ما به جای درجا زدن پس رفت هم کردیم). من ٧ ماهه j5 دارم. از همه نظر از ماشینای تولید داخل سرتره. S5 هم باتوجه به قیمت و امکاناتش ماشین خوبی باید باشه ولی نمی شه در حال حاظر ماشینای تولید چین رو با کره ای ها, ژاپنی ها و… مقایسه کرد. ولی مطمعنا در سال های آینده همین چینی ها هم حرف های زیادی در خودروسازی خواهند داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کاربر 62

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این پست یکی از کاربران تی تی است که کل مطالب و مباحث اصلی مطرح شده را جمع اوری کرده است که برای شما نیز قرار میدهم امیدوارم مفید باشد

    تست تصادف
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=40
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=140
    طراحی
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=610
    ساختار بدنه
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=350
    قابلیتهای حرکتی
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=390
    کمک حرکتی
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=610
    ضرائب دنده گریبگس
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=170
    انجین
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=580
    مایعات
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=310
    توربو
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=640
    اینترکولر
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=590
    سیستم تعلیق
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=360
    سیستم فرمان
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=370
    سیستمهای ایمنی فعال
    eba
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=430
    esp
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=440
    tcs-tpms
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=450

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      خیلی ممنون. چه عجب که بالاخره یه کامنت فنی به درد بخور اینجا دیدیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حمید

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    قیمت اینم به بالای 100 میرسه که یه چیز معلومه.بعضی از کامنتا رو خوندم بی خودی دوستان به هم میپرن
    MG چینی محسوب نمیشه وهمه میدونن MG6 از رقیبی مثل Mazda3 بهتر و نسبت به قیمت باصرفه تره.بی خود بعضی از ماشینا رو نبرین بالا یا پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پیمان

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان اقایان خودتان را اذیت نکنید رنو داستر بخرید و از رانندگی وماشینتان لذت ببرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. milad

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه 73 تومن پول بی زبون واسه این آشغال چینی ؟
    من 55 تومن دادم یه فورد فوکاس هاچ بک اروندی خریدم ، لذت رانندگی رو میبرم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آخ آخ. راست میگی ها! چرا به فکر خودمون نرسیده بود؟ اگه زودتر میگفتی به جای لیفان میرفتم یه لینکلن میخریدم! ای بابا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        شما به جای لیفان بهتر بود سورن ELX یا پارس LX داشبورد جدید میخریدی که از هر نظر از لیفان بهترن. ..لااقل اونا اگه خراب شدن قطعاتشون پیدا میشه ولی لیفان چی؟
        جک S5 هم نسبت به قیمتش ماشین عالییه. ..به خصوص از لحاظ قدرت و شتاب. .ولی فکر نکنم سیستم توربوش بتونه با بنزین ایرانی همخوانی داشته باشه. .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        کی گفته قطعات لیفان پیدا نمیشه؟ من که دو سال و نیمه لیفان دارم و توی این مدت هر چیزی که خواستم هم توی نمایندگی و هم بیرون پیدا کردم. ضمنا لیفان هم از نظر آپشن و امکانات و هم از نظر قدرت و شتاب از هر دو این ماشینا بهتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ilyar

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (509 ديدگاه)

          میدونم که افراد چینی زده حرف منو هیچوقت قبول نمیکنن ولی یک ماشین ایرانی مثل تندر و 206 ( هرچقدر هم که اشغال باشه ) بازم از لیف و صابون و چر و کچل و…( اشغال ترین ) بهتره. .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          حرفی که بدون سند و مدرک و از روی تعصب و غرض باشه مسلما هیچوقت مورد قبول واقع نمیشه. من که از انتخابم راضیم. امیدوارم شما هم از هر ماشینی که دارین لذت ببرین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. sunmartin

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کاربرانی که چینی سوارن :یکبار فقط یکبار بیاین با هم روراست باشیم و با خودتون آیا واقعا 100% مطمئن هستید که خودروی شما (بغیر از ام جی که واقعا روش سرمایه گذاری و کار شده) در موارد زیر ok هیت
    1:کیفیت واقعی
    2:بصدا نیفتادن تو دربی ها ستون قرقره کمربند لرزش نداشتن اتاق بعد از کارکرد کم
    3:چری فاووین 2 (315) بهد از 6 ماه کارکرد بدلیل ماتریال بد شیشه های داخل چرب میکنه آیا خودروی شما مستثنی است
    4:قطعات این خودروها راحت گیر میان ؟یا برای تعویض یک لنت باید یک هفته گشت و گذار کرد (تجربه شخصی)
    5:بازار دست دوم چینی چطوره خوب فروش میره یا مال مارو بد میخرن و خودروی شما فرق داره
    این مسائل و عدم نبود نمایندگی در سرتایر کشور کیفیت بسیار پایین قطعات که گفتم بعد از تعویض بلبرینگ بعد از دو سه هفته خراب شد و منم دیگه عوض نکردم
    من چانگان و بسترن از نزدیک دیدم و ماتریال داخلی و خارجی تست کردم ، جی 5 هم که خودم دارم ولی بدون هیچ قصد و غرضی میگم کیفیت بهترین خودروی چینی که ام جی 6 باشه و دوستم که اتفاقا در همسایگی ما هست و بتناوب یکروز با خودروی ایشان و یک روز با خودروی من به مسیر طولانی محل کار میریم هیچگاه از لحاظ کیفیت به رده پایین ترین خودروهای کره ای هم نمیرسه این خودروی اس 5 هم تافته جدا بافته ای نیست با توجه به تولید دیگر این شرکت که جک 5 هست و الان نزدیک 5 ماه که با مشکلات اون در چالش هستبم نمیتونه گامی فراتر از جک 5 باشه پس باید واقعیت دید در نهایت یک خودروی چینی با امکانات مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین قبل از جواب باید بگم که سایت دنده 6 به دلایل نامعلومی من رو بلاک کردن و دیگه نمیتونم اونجا کامنت بذارم. تماس های من با ادمین سایت هم بی نتیجه موند. در نتیجه فعلا نمیتونم اونجا چیزی بنویسم.
      اما در مورد سوالاتون:
      1- کیفیت لیفان در حد ماشینای ایرانی. نه بیشتر و نه کمتر.
      2- اون مشکل بیشتر مربوط به جی 5 میشه و من و بقیه لیفان سواران چنین مشکلی نداریم.
      3- توی لیفان هرگز چنین چیزی دیده نمیشه.
      4- من توی دو سال استفاده هیچ مشکلی از بابت قطعات نداشتم و همیشه قطعات در دسترس بودن. توی شهر ما کرمان موتور دو تا نمایندگی داره و تا جایی که میدونم حداقل 10 تا مغازه لوازم یدکی لیفان در شهر ما هست که باعث میشه اصلا احساس کمبود قطعه نکنم.
      5- بازار دست دومشون به خوبی ماشینایی مثل 206 نیست. که این مساله الزاما به خاطر بد بودن ماشین نیست. ماشینایی مثل میتسوبیشی و هوندا هم توی ایران خوب فروش نمیرن که قطعا دلیل بد بودنشون نیست.
      لطفا مشکلات ماشین خودتون رو به بقیه ماشینا تعمیم ندین.
      در مورد ام جی هم برای بار هزارم میگم که ام جی چینی محسوب نمیشه. برای اطمینان یه نگاهی به دو تا لینک زیر بندازین:
      مقایسه ام جی 6 و سراتو و مگان و مزدا 3 توسط مجله ماشین که ام جی توی همه زمینه ها از ماشینای دیگه برتر بود:
      http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
      ام جی 6 در سال 2014 در رتبه پنجم با دوام ترین خودرو های خانوادگی انگلستان قرار گرفت:
      http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. ali

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام این ماشین کپی هیوندا توسانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ilyar

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا علیرضای لیفان سوار…بزرگترین سند و مدرک آمار کیفی خودرو های که لیفان از لحاظ نمره منفی هیچ فرقی با پارس و سمند نداره. ..دیگه بهترینشون جک j5 هستش که خودم دارم و 45 نمره منفی داره…50 نمره لیفان کجا و 20 نمره تندر و 206 کجا…در ضمن من خودم جک j5 دارم که طی سه باری که برای سرویس های ماشین به نمایندگی رفتم اونجا پر بود از لیفان هایی که همش ایراد داشتند و صاحباشون هم گله. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا ایلیار شما انتظار داشتین توی نمایندگی کرمان موتور پورشه ببینین؟ خب معلومه که هر ماشینی خراب میشه! شما توی نمایندگی هر ماشینی که برین میبینین اون نمایندگی پر از محصولات اون ماشینه. نمایندگی های بنز و BMW هم پر از بنز و BMW هایی هستن که حتما یه ایرادی داشتن که رفتن نمایندگی. لیفان هم مثل همه ماشینای دیگه خراب میشهه. اتفاقا در مورد رتبه بندی به نکته خوبی اشاره کردین. اولا که لیفان 620 با اختلاف کمی از محصولات پژو و سمند بهتره. دوما ایراداتش بیشتر مربوط به رنگ و تزئینات میشه تا ضعف موتور و سیستم برقی و انتقال قدرت. سوما من نگفتم لیفان از نظر کیفیت خیلی برتر از ماشینای داخلیه. گفتم از نظر قدرت و شتاب و امکانات و مصرف سوخت بهتره. اینا هم که همشون عدد و رقم هستند و میشه روی کاغذ با هم مقایسشون کرد. ضمنا من که از لیفانم راضیم و از اونجایی که با یک گروه 60-70 نفری از لیفان سواران در ارتباط نزدیک هستم می دونم که اونا هم از ماشینشون راضی هستند. این که شما جی 5 سوارا با ماشینتون مشکل دارین به ما مربوط نمیشه. از اولش هم معلوم بود که جی 5 غیر از قیافه هیچی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ما لیفان 520 داشتیم ؛ افتضاح به تمام معنا ؛ همراه دومادمون واسه ماشین ثبت نام کردیم ؛ اون جک خرید و ما لیفان 620 ( چون قسطی داشت و پول نقد نداشتیم و گرنه نظر منهم جک بود) ؛ یاد 520 افتادیم ؛ ماشین به زور دادیم رفت ؛ ماله دومادمون رو گرفیتم ؛ اونم اتوماتیک جک گرفت ؛ درسته جک هم ماشینی خیلی شاخی نیست ولی به حضرت کینگ ووچین قسم از محصولات سایپا و ایرانخودرو با کیفیت هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. road

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    وقتی کیفیت پایین میاد قیمت هم پایین میاد و عمر قطعات، ایجاد سروصدای داخل خودرو گرفته تا کاهش قدرت مدرت در عمر کم
    اینجا دیدم دوستان درباره این ماشین چینی و کره ای نظر داده اند فکر نکنید کره ای تافته جدا بافته هست خودروهای هیوندای و کیا قیمت بسیار پایینی دارند بنابراین فروش آنها برای قشر کم درآمد خوبه تو امریکا،
    در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان هیوندا جزو بدترین ها از لحاظ خرابی و… شده و در آخرهای جدوال هست
    پس چین و کره برای ما کمی فرق میکنه قیمتهای بین المللی بهترین راه هدایت شما هستند و ریووهای معتبر

    البته به بحث من ربطی نداره ولی دیدم نظر بد راجع به ام جی زیاد نوشتند گفتم بگم چون ام جی فقط سهامش چینی هست و خودروی انگلیسی هست که مطمینم با حمایت های دولت انگلیس این بررند قدیمی به زودی بخشی از سهامش رو بر میگردونه
    عرض کنم خودرو قبلی من مزدا 3 بود و الان ام جی 6 دارم، واقعا تعریف نمیکنم ام جی انگلیسی به مراتب بهتر و لذت بخش تر، پرقدرت و کم مصرف تر و پرشتاب تر از مزدا 3 من بود، با این خیلی خوب بود
    دوست بنده هم اپتیما نسل قدیم داشت و الان ام جی، میگه ام جی خیلی بهتره
    یکی دیگه از دوستان اسپرتج داره و از وقتی سوار این ماشین شده عاشقش شده

    قیمت های بین المللی و تست های معتبر خارجی و ایرانی مهم هستند حرف عوام همیشه بوده
    مقایسه مزدا 3 جدید با ام جی توسط مجله ماشین شده ببنید که تو همه چیز بسیا بالاتر از مزدا هست، (نرمی مگان،شتاب بهتر از سراتو، هندلینگ بسیار بهتر از مزدا و مصرف سوخت پایین!!) واقعا عالیه
    تنها ماشینی که شاید حرفی برای گفتن داشته باشه پیش ام جی تو رده خودش مزدا 3 جدید و اپتیما جدید، همین
    تمام صحبت های بالا صادقانه بود
    مممنون و موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. road

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)
  24. milad

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین که آرزوی نشستن پشت شاسی بلند فراهم میکنه خودش کلی من کسی یم که پول انچنانی ندارم که 200 ملیون بدم شاسی بلند سوار شم درحد توانم همین 80 ملیون. خودمم ثبت نام کردم چون هر چی باشه از لیفان ام وی ام بهتره اونا فقط سواری شاسی بلند ند بازم این یکم بیشتر یه شاسی بلندمی خوره همین سیستم کنترل در سراشیبی سر بالای خیلی خوب گشتاوردشم عین توسان اسپرتیج ضربات وارد به کابین حدود 61 و 62 بازم عین توسات و اسپرتیج این اطلاعات رو می تونید از (تجربه رانندگی با جک s5)بگیرید بعضیا یه جورایی میگن چینه تا حالا این ماشین از نزدیکم ندیدن خرید این ماشین تو این رنج قیمت خوبه
    ما ایرانی ها فط بلدیم بد بکیم اون موقع که ماشین چینی نبود همه میگفتن ماشین کره ای چیه پولتو ریختی دور حالا ماشین چینی امده تو بازار همه دارن میگن بابا ماشین کره حرف نداره محشر حالا فردا روسیه ماشین تولید کنه بده به ما. ملت میکن بابا چینی یه چیز دیکس پس من زیاد توجه نمی کنم به حرف مردم واو نایی که هم می خوان ماشین چینی بگیرن زیاد به نظرات توجه نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام برهمه
    جالبه تمام عزیزانی که در این سایت دارن نظرات شان رو میدن .بنظرم به یک موضوع توجه نکردند و اونم اینکه هر کشوری تولیدات بی کیفیت و با کیفیت داره .و این خریدارن هستند که باید توجه کنند و بجای سود خود، کمی هم به سود مملکت و ملت خود باشند و اجناسی رو وارد کنند که هم بالاترین کیفیت رو داشته باشه وهم بعد مدتی اون محصول وارداتی قابلیت تولید حتی با کیفیت بهتر از جنس وارداتی را در این مملکت عزیزمان داشته باشه .بیایید کمی واقعه بینانه تر باشیم و بجای ایراد به محصول کشور دیگر کمی هم از واردکنندگان خودمان گله کنیم. ممنون از حوصله شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    به غیر از اینکه چینیه
    در کل ماشن بسیار خوبی هست و فقط یه چیز کم داره
    اونم سانروفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      نمونه ای که کرمان موتور قرار مونتاژ کنه سانروفم داره.دیگه چی میخوای….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان بهتره به جای اینکه بخوان همدیگررو مجاب کنن که ماشین چینی خوبه یا بده بهتره یه سر به تاپیک خودروهای چینی مثل فوتون تونلند مونتاژ ایران خودرو ، لندمارک مونتاژ بهمن ، جی5 مونتاژ کرمان موتور ، ام وی ام 315 و 530 وایکس 33 مونتاژ مدیران ، و لیفان و غیره بزنن و نظرات دارندگان این ماشینها را بخونن تا همه چیز دستگیرشون بشه .اکثرا از کیفیت مونتاژ و مصرف بالا و نبود قطعات ناراضی هستند ایشالا این خودروهای جدید که میخواد بیرون بیاد مثا اس5 ، بسترن ، و انواع چانگان خوب باشه و همه راضی باشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. hosein

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بنده در خال حاضر یک پژو 206 اسدی دارم.به نظرتون بدم یه ماشین چینی بگیرم .اگر اره لطفا تا قیمت 70ملیون تومان یک ماشین به من معرفی کنید راستی صفر باشه حتما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین که می تونن همچین خودروهایی با این زیبایی و پیچیدگی و این قیمت توی جند سال درست کنن که ایران خودرو توی 30 سال نتونسته خیلیه و نشون از علم
    آنها داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. faryad

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام
    کسی میدونه چرا تاپیک j5 بسته شده ؟ الان چند روزه باز نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا