جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک T6، بارکشی بلندقامت از کرمان موتور

سام کاویانی: بازار خودروهای پیکاپ کشور، بازاری بکر و تشنه محصولاتی مدرن و جدید است. بی‌شک سلطان فعلی این بازار خودروی نام‌آشنا و سخت محبوب تویوتا هایلوکس است؛ اما قیمت نجومی هایلوکس چون مانعی بلند سد راه مشتریان مشتاق آن است. از طرفی، پیکاپی ارزان‌تر و مشابه ای نیز تاکنون از سوی نمایندگان ایرانی دیگر برندهای ژاپنی ازجمله نیسان، مزدا، میتسوبیشی و… وارد کشور نشده تا بلکه جوابگوی تقاضای نه‌چندان کم خریداران بالقوه این طیف از خودروها باشد. با عنایت به چنین به وضعی، برخی از خودروسازان داخلی دست به کار شدند تا با ارائه محصولات ارزان‌تری بخشی از این تقاضا را پوشش دهند. از همین رو شاهد مونتاژ انواع و اقسام پیکاپ‌های چینی درمجموعه‌های داخلی هستیم که در قیاس با ژاپنی‌های جان‌سخت از کیفیت و تکنولوژی پایین‌تری برخوردارند. ازجمله معروف‌ترین این پیکاپ‌ها می‌توان به کاپرا اشاره داشت؛ اما این بلندقامت چینی در آتیه‌ای نزدیک رقیب نزدیکی را پیش روی خود خواهد دید که جک T6 نام دارد.


جک T6 از جدیدترین محصولات سازنده خود به شمار می‌آید و برای نخستین بار، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در معرض دید عموم نهاده شد. این خودرو جانشینی برای پیکاپ جک RUICHI ǁ محسوب می‌شود که البته خود این پیکاپ هم نمونه‌ای به‌شدت بهسازی شده از خودروی رسوا و بدنام جک 4R3 به شمار می‌آید؛ اما دلیل رسوایی و بدنامی جک 4R3 چه بود؟


درواقع، جک 4R3 نسخه‌ای کاملاً شبیه‌سازی‌شده از پیکاپ معروف فورد F150 بود و زمانی هم که نخستین تصاویر از آن انتشار یافت، شرکت فورد کمپانی جک را تهدید به شکایت نمود و از همین رو، جک 4R3 هرگز به بازار راه نیافت و سازنده چینی از عرضه آن کلاً منصرف شد.


جک T6 درمجموع از نمایی معقول و جذابی برخوردار است و کمابیش اغلب مؤلفه‌های لازم در طراحی یک پیکاپ امروزی و مدرن را در پیکره خود جمع نموده است. گلگیرهای عضلانی در جلو، خطوط نرم روی کاپوت و فرم زیبای چراغ‌های جلو در آن، مجموعاً نمای چشم‌نوازی را برای کادر جلویی آن به ارمغان آورده‌اند. در میانه جلوپنجره نیز، به‌جای آرم سنتی این سازنده نام جک با فونتی درشت و لاتین برجسته شده است. در این میان، چراغ‌های عقب این خودرو چندان زیبا نیستند و در تلفیق با سپر کوچک عقب آن، نمایی کاملاً معمولی و پیش پا افتاده را برای این قسمت مهیا نموده‌اند. درنهایت، طرح بدنه جک T6 را در قیاس با دیگر هم‌وطن مونتاژی آن در ایران یعنی کاپرا می‌توان کمی زیباتر، ظریف‌تر و نرم‌تر دانست که پتانسیل جذب مشتریان جوان‌تر را به‌خوبی در دل خود دارد.


طراحی داخل کابین جک T6 نسبتاً ساده بوده و چندان مدرن و امروزی نیست. پشت فرمان یک پانل با طرحی اسپرتی تعبیه شده که سرعت‌سنج و دورشمار در آن دیده می‌شوند. در میانه کنسول هم یک صفحه نمایش لمسی بزرگ جای گرفته است و تجهیزات دیگری هم ازجمله سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و درگاه USB، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، بلوتوث، اینترنت هم در کابین دیده می‌شوند. صندلی‌ها هم از پوشش چرمی با دوختی قرمز رنگ بهره می‌برند.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۵۳۱۵/۱۸۳۰/۱۸۱۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۳۰۹۰ میلی‌متر است. وزن خالص نسخه بنزینی این خودرو معادل ۱۷۶۰ کیلوگرم و مدل دیزلی آن ۱۸۱۵ کیلوگرم است.


از لحاظ ایمنی، جک T6 موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده است و به اقلامی همچون دو عدد کیسه هوا با سامانه‌های ABS و EBD مجهز است. بدنه آن نیز از فولاد کششی با مقاومت بالا ساخته شده است.
جک T6 تنها با دو پیشرانه قابل سفارش است که البته هر دوی آنها چهار سیلندر هستند. پیشرانه نخست نسخه‌ای دیزلی به حجم ۲.۸ لیتر است که از توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۵۰ نیوتن متر برخوردار است و آن دیگری نیز، نمونه‌ای کمی مدرن‌تر و بنزینی بوده و با حجم ۲ لیتر توانی معادل ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متری را تولید می‌کند. نیروی حاصل از این دو پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. نسخه بنزینی جک T6 از استاندارد آلایندگی یورو ۵ و نسخه دیزلی آن از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد.


بهای جک T6 در بازار چین از ۸۵,۸۰۰ یوآن (۱۳,۰۰۰ دلار) شروع و به ۱۰۱,۸۰۰ یوآن (۱۵,۴۰۰ دلار) ختم می‌گردد.
در خاتمه، جک T6 را می‌توان پیکاپی نسبتاً جذاب، مدرن و با تجهیزات رفاهی مناسب دانست که اگر با بهای مناسب و شرایط خرید مطلوبی عرضه شود شانس موفقیت آن در بازار وانت‌بارهای کشور بسیار بالا خواهد بود.

منابع:
JACEN.JAC.COM.CN
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . TUNING

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    چراغ های عقبش سادس
    موتور کاپرا گشتاور یکمی بیشتره تا بنزینی این ولی اسب بخارش خیلی کمتره در کل انجین این بهتره
    اعتبار جک تو ایران بد نیست برای همین اگه قیمتی در حد کاپرا داشته باشه میشه بهش توجه کرد

    1. بهنام

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      برتری مهم این پیکاپ به کاپرا داشتن پیشرانه دیزلی هست که انهم البته مشخص نیست در ایران عرضه بشه یا نه نقطه ضعف پیکاپ جک هم نداشتن مدل دو دیفرانسیل و قابلیت آفرودی مناسب و دنده کمک هست که ضعف بسیار بزرگی براش حساب میشه

    2. peyman

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      پیکاپ های چینی بعد یه مدت میریزن.من هم کاپرا و هم پیکاپ نیسان سوار شدم کاپرا صفر بعد یکی دو سال بدجور صدا میده از بدنه گرفته تا موتور.پیکاپ نیسان با ده سال کارکرد میخرم ولی پیکاپ چینی صفر نه

    3. aston martin

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اینا چینین بابا دوبار بهشون بار بزنیو سه بار ببریشون جاده ناهموار فتحشو باید بخونی
      یادمه یه آلمانی یه شاسی بلند چینی رو خریده بود سر صد هزار کیلومتر کل موتور پوسیده بود اینم ازین قاعده مستثنی نیست
      بدرد نمیخورن

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کاپرا ۲ برای بازار ایران مناسب‌تره، شناخته شده‌تره، قطعاتش بهتر‌ گیر میاد با توجه به تجربه حضور کاپرا و به نظر میاد ارزون‌تره هم باشه، اما اگر دنبال طراحی خارجی زیباتر و کابین با کیفیت‌تر (احتمالا) هستین، جک T6 بهتره.

  3. سامان اذری

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    به نظرتون اگه یه مسابقه طناب کشی بزاران بین این و نیسان گاوی خودمون کدومش میکشه ؟؟؟؟??

    1. (ali(chevy nova

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      سامان جان
      بحث وانت بهت بگم یه وانت توىوتا هست تو محلمون راحت برا 50 سال پىش هستش 4 چراغ هستش و هىکلش هم اندازه نىسان گاوى
      جالبه که بدونى رنگ فابرىک هستش و مثل ساعت کار مىکنه
      البته یه مزدا 1600 اصلى و ساخت ژاپن هم بود که اونم 4 چراغ بود و بسىار زىبا و حدودا 40 سالى سن داشت

        1. (ali(chevy nova

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          دمت گرم سامان جان داداش گل خودم
          خوشا به حالت تو منطقه اى هستى که علاوه بر تمام محاسنش این حسن رو هم داره که همچىن ماشىنهاى رو راحت بهش دسترسى دارید

    2. نوید جهرمی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      دمت گرم سامان جون. جیگرم حال اومد با عکسا

      1. سامان اذری

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        فدای داش علی و نوید جان
        ❤❤

  4. دانیال

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این کلمه ی آتیه چیه هی توی منتا مینویسین؟ “آینده” قشنگ تر نیست؟ ینی هرچی کلمات عربیو با فارسی جایگزین کنیم متنمون رسمی تر و با کلاس تر میشه؟

  5. (ali(chevy nova

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    دوستان عکس 2 رو با دقت ببىنىدش

    1. PaRHaM

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ???
      به غیر از اون
      اصلا این نسخه جدیدش هم تو بخش جلو پنجره از GMC اسکی نرفته???
      تو گوگل ی سرچ کنین
      GMC Canyon
      به حرفم می رسین
      چ شکل لیبل
      چ شکل جلوپنجره

      1. (ali(chevy nova

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        درسته پرهام جان
        لوگوش هم دقىقا کپى هستش

  6. اعتمادیان

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چرا نسخه چهار چرخ نداره
    الان دیگه تقریبا همه تولید کننده های وانت از سیستم دو دیفرانسیل استفاده می کنند

  7. کارل شلبی

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عجب رویی دارن این چینیا اصلا از f150 اسکرین شات گرفتن.???

  8. جلالى

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    چه کپى ناقصى از فوردf150 کردن چىنى ها

  9. ali a

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    مهم قیمتشه ! کارایی ایش انگار خوبه طراحی و امکاناتشم بد نیست..تا بیاد تو بازار ببینیم چند مرده حلاجه..( لوگو جک روی این ماشین کپی کاملی از GMC جنرال موتورزه ! . بلاخره کپی حتما باید تو چینی ها باشه هرجوره..)

    1. نوید جهرمی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      43 تا 56 میلیون

  10. Omid622

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا با چه رویی ۱۲۰ اسب بخار اونم برای یه وانت
    هایلوکس با اون بیشینه و کارنامه درخشان نسل جدید با ۱۶۵ اسب بخار که اونم واقعا کمه حالا ۱۲۰ و ۱۴۷ اسب رو کجای دلم بزارم

  11. سام

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (756 ديدگاه)

    آقای دانیال
    آتیه،آینده و ….همه شان یک معنی را می دهد و امروزه در رسانه های کشور به کرات به کار می روند و کاربرد هر کدام از آنها هیچ اشکالی نداشته و امری بدیهی و متعارف است.از قرن ها پیش هزاران واژه از جمله قضیه،عامل،استخدام،محاوره،خلق،مخلوق،تدریس،اعانه و….از زبان عربی وارد فارسی شده و در گفتگوها و نوشته ها کاربرد وسیعی دارند و نمی توان به صرف عربی بودن آنها را از زبان روزمره حذف کرد.اصولا کاربرد چنین واژه هایی هیچ ربطی به با کلاس بودن و بی کلاس بودن گوینده و نویسنده آن ندارد.اینها اصولا واژه هایی متعارف هستند که از صدها سال پیش وارد زبان محاوره ای ما مردم ایران زمین شده و آنچنان با زبان فارسی ترکیب و ادغام شده اند که اصلا قابل تفکیک نیستند.اینها واژه هایی هستند که ما هر روزه با آنها صحبت می کنیم و همچنین می نویسیم.فارسی خالص آن گونه که در زمان ساسانیان و اشکانیان صحبت می کردند اصلا امروزه وجود خارجی ندارد و بنده به شخصا نمی دانم که چیست! اگر منبعی در مورد فارسی کاملا خالص و صد در صدی سراغ دارید معرفی کنید تا من آن را تهیه کنم.

  12. صادق

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    و باز هم افتضاحی چینی دیگر از کرمان موتور در راه بازار ایران! کرمان موتور تا الان ماشین بیرون داده و خدما ت پس از فروش صفر! خدا رو شکر هم این ماه کرمان موتور توی رده بندی استاندارد خدمات پس از فروش .. آخر شد! یه لیفان ۶۲۰ اش رو سه سال داشتمُ تا عمر دارم یادم نمیره چه سرطانی بود! و تا عمر هم دارم سمت ماشین های چینی… علی الخصوص شاهکار های کرمان موتور نمیرم!

  13. Sina Naseri

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اسکی میره ولی خوب اسکی میره

  14. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تو کل کارخونه جک فقط همین یه غربیلک فرمون وجود داره که روی تمامی محصولاتش گذاشته؟؟

  15. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زودتربیاریدلازم فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا