کمتر از سه سال پیش بود که خودرویی از سرزمین اژدهای سرخ روانه اقلیم مان شد، که از رنگ و لونی متفاوت بود و آهنگ نوینی را مینواخت. شاید بتوان گفت که با ورود این مدل، نظرها هم تا حد زیادی نسبت به ساختههای این اقلیم تغییر یافت؛ تا پیش از این، عامه مردم، در خوشبینانهترین حالت، ساختههای این دیار را پایینتر از حد متوسط میپنداشتند و در بدترین وضع هم که خودتان بهتر مطلعید و لزومی به توضیح بیشتری از سوی بنده نیست! در آغاز، این خودرو با بهایی درخوری عرضه میشد که خرید آن را نسبت به نمونههای داخلی و حتی وارداتی توجیه مینمود، استقبال شایان توجهی هم که از آن شد خود گواه روشنی بود بر این امر، ولی رفتهرفته بلای گرانی به جان این خودرو نیز افتاد و به بهانه ارائه گیربکس اتوماتیک و نیز مالیات بر ارزش افزوده و عوارض ریز و درشت دیگر و…. از ۵۴ میلیون تومان به ۸۷ میلیون تومان صعود نمود که بالطبع آن را از دسترس آحاد جامعه خارج ساخت. نکته جالب دیگری که در رابطه با این خودرو وجود دارد عرضه آن به شبکه تاکسیهای بینشهری بود، موضوعی که نخستین بار بود که برای یک خودروی چینی اتفاق میافتاد و تا پیش از آن مشاهده نشده بود.
ما بهتازگی سفری به کشور شیلی داشتهایم تا در آن سرزمین مدل جدید جیلی را تجربه نماییم. به نحو شگفتآوری، جیلی یک زیرمجموعه برای خودش معرفی کرده است که به نام امگرند شناخته میشود، این عمل تقریباً مشابه اقدامی است که پیش از این تویوتا با معرفی لکسس انجام داد. اولین سری از این خودرو در ماه می روانه بازار آفریقای جنوبی خواهد شد و به نام امگرند EC7 معرفی میگردد. جیلی با ارائه این خودرو آن دسته از مشتریانی را هدف خویش قرار داده که در جستجوی خودرویی بزرگ با بهایی پایین هستند،EC7 از اتاق وسیع و جاداری برخوردار است. در طول سفرمان، ما این خودرو را مملو از بار نمودیم و همچنین ۴ سرنشین بزرگسال را نیز در آن جای دادهایم ولی به هیچوجه نمیتوان منکر این مسئله شد که این خودرو از فضای جادار و وسیعی برخوردار است، آنهم با توجه حجم سنگینی از بار که در این سفر بر گرده خود حمل مینمود. موتور ۱.۸ لیتری این خودرو نیز تحت این شرایط دشوار مشغول به کار بود. این پیشرانه توانی معادل ۱۰۲ کیلو وات (۱۳۸ اسب بخار) و گشتاوری برابر با ۱۷۲ نیوتن متر را از خود ارائه میدهد، بنا به ادعای جیلی، حداکثر سرعت این خودرو معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که آن را قادر میسازد که طی زمانی معادل ۱۰.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد. بنا به ادعای سرنشینان خودرو، مصرف سوخت میانگین آن برابر با ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است، اما این امکان هم هست که این میزان افزایش یابد. جیلی بههیچعنوان این موضوع را پوشیده نمیدارد که با عرضه این خودرو درصدد آن است، که برخی همتایانش از جمله شورولت کروز و رنو فلوئنس را هدف خویش قرار داده و به چالش کشد آنهم با ارائه ویژگیهای مشابه با این دو خودرو اما با بهایی رقابتی و وسوسهانگیز. ممکن است که کیفیت نهایی این خودرو – با توجه به کابینی که سرتاسر آن را پلاستیکهای سخت فراگرفته و همچنین کیفیت سواری که عالی نیست – پایینتر از رقبایش ارزیابی شود اما با یک نگاه به لیست تجهیزات ارائه شده در آن، تمامی این نقایص و کاستیها را نادیده گرفته و مورد عفو و اغماض خویش قرار میدهید. طرح خارجی این مدل سبک خاصی از یک سدان است که قاعدتاً برنده جایزه مسابقات هنری نخواهد شد، اما جلوه خوبی را به جادهها خواهد بخشید. این خودرو در دو تیپ متفاوت در بازار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت EMGRAND EC7 GL LUXURY و EMGRAND EC7 GT EXCUTIVE، هر دو خودرو با حجم درخوری از تجهیزات مانند ترمز ABS، شیشه های برقی و تهویه مطبوع عرضه میشوند، اما نمونه GT از سیستمهای چون تراکشن کنترل (سیستم ضد لغزش)، سانروف، صندلی های برقی و نیز ایربگ های جانبی برای سرنشینان و مسافر بهره میبرد (البته این تجهیزات ایمنی در نمونه GL LUXURY هم یافت میشود) سازنده چینی گام بزرگی را با عرضه این خودروی «ارزش محور» در بازار آفریقای جنوبی برداشته است، با بهایی معادل ۱۴۹/۵۵۰ رند برای مدل GL LUXURY و ۱۶۵,۹۹۰ رند برای مدل GT EXECUTIVE، همچنین جیلی قول داده است که مدل هاچ بک این خودرو را نیز کمی بعد روانه بازار نماید. هر دو مدل، بهطور استاندارد، تحت پوشش یک گارانتی ۵ ساله با ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر کارکرد هستند.( قیمت فروش هر رند آفریقای جنوبی در بازار آزاد در حدود ۲۹۰ تومان است)
مشخصات فنی
نوع موتور: JLY- 4G18
تیپ موتور: L4 16V CVVT DOHC
حجم موتور: ۱۷۹۲ سی سی
توان: ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
نوع جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: نیمه مستقل، محور پیچشی
سیستم ترمزهای جلو وعقب: دیسکی خنک شونده
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۳۵/۱۷۸۹/۱۴۷۰ میلیمتر (مدل سدان) و ۴۳۹۷/۱۷۸۹/۱۴۷۰ میلیمتر (مدل هاچ بک)
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن ناخالص: ۱۳۱۰ کیلوگرم (مدل سدان) – ۱۲۹۶ کیلوگرم (مدل هاچ بک)
حجم صندوق عقب: ۶۸۰ لیتر (مدل سدان) – ۳۹۰ لیتر (مدل هاچ بک)
حجم باک بنزین: ۵۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16
ایمنی
۴ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (مدل سدان)
5 ستاره ایمنی از موسسه C-CNAP چین (مدل سدان و هاچ بک)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
پشتسری با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه
کمربندهای سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و محدود کننده نیرو و پیش کشندگی اتوماتیک
باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با ۶ لایه مواد پلیمری مخصوص
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
برخی از امکانات رفاهی این خودرو
سانروف دو حالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی
صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تریم داخلی و صندلیها با پوشش چرمی
چراغهای جلو مجهز به سیستم روشن شدن اتوماتیک بر اساس نور محیط بیرونی
شیشههای جانبی و سانروف مجهز به سیستم ایمنی برگشت اتوماتیک
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 + پورت USB – نمونههای عرضه شده در چین و برخی بازارها به سامانه GPS هم مجهز میباشد.
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن
نمایشگر اطلاعات با دماسنج بیرونی
مانیتور ۶.۵ اینچی + پخش DVD
6 عدد بلندگو
کامپیوتر سفری
سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
رکاب استیل
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
هشدار فراموش کردن سوئیچ در خودرو
چراغهای مه شکن جلو و عقب
قیمت
در ایران: ۸۶ میلیون تومان (نمونه سدان و مدل ۲۰۱۴ – ثبتنام در نمایندگی) – ۸۷ میلیون تومان (نمونه هاچ بک و مدل ۲۰۱۴ – ثبتنام در نمایندگی)
مهراب
۲۲ اسفند ۱۳۹۳جیلی رو قبول دارم با توجه به چینی بودنش
محمد
۲۶ اسفند ۱۳۹۳نمردیم و فهمیدم واحد گشتاورم اسب بخاره !!! گشتاور: 172 اسب بخار در 4200 دور در دقیقه چون واقعا فکر می کردم نیوتن متر یا پوندفوت باشه ، ولی الان معلوم شد که واحدش اسب بخار شده!!!!!!!
احمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۳چند روز پیش یک گزارش تو همین پدال گزارش از پر فروشترین خودرو های چین گذاشته بود برید اونو ببینید
خودشون ماشین امریکایی و المانی سوار میشن ماشین های ساخت خودشون رو میندازن به کشور هایی مثل ما که فعلا مجبوریم ازشون خرید کنیم
ما هم که به حمد ا،،،. بزرگترین وارد کننده ماشین های چینی هستیم در حالی که واردات بیشتر ماشین های چینی به امریکا و اروپا ممنوعه ضمنا مثلا نمونه جیلی که میاد ایران با مدلی که میره افریقا اروپا خیلی فرق داره
اقا یک خبر استراتژیک هم بهتون بدم
اگه توافقات صورت بگیره خودروهای چینی با شکست سختی تو ایران مواجه میشن و وارداتشون از نصفم کمنتر میشه
در ضمن مالک ها هم ضرر های بدی رو متحمل میشن
ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۳من یه سوال برام پیش اومده چرا مثلا میخوان از یه ماشین ایراد بگیرن میگن توش از پلاستیک سخت ساخته شده مگه مثلا ماشینی مثل BMW یا mercedec benz یا bently و ….ماشین میسازن توشو از منیزیوم یا فیبر کربن میسازن ؟ اونا هم از پلاستیک استفاده میکنن دیگه نهایتش یک روکش چرم روش میکشن دیگه بعدشم همچین میان میگن ( منظور اینایی که ماشینارو بررسی میکنن ) اره ما خیلی ناراحت و حس آشغال بودن بهمون دست داد که نشستیم توی یک هیوندای یا هر ماشینی که از پلاستیک سخت واسه داشبورد استفاده کرده بخدا من یه سوناتا 2012 یه چند ماهی دستم بود با اینکه داشبرد کلا از پلاستیک بود خیلیم حال کردم اصلانم حس بدی بهم دست نداد
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دلیلش اینه که جنس نرم ( از جمله چرم طبیعی یا مصنوعی) خیلی زیباتر از پلاستیک سخت هست و احساس خیلی بهتری به آدم میده. اما شرکتای ارزون قیمت مثل چینی ها و کره ای ها برای ارزونتر شدن ماشیناشون از پلاستیک سخت استفاده میکنن.
ارمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۳احمد جام منظور نقاطی هست که در ستایل رانندگی استاندارد بدن شما با اون نقطه در تماس هستش مثل کنسول وسط دستگیرهای در اطراف صندلی و پوشش درها که امکان داره به صورت ناگهانی باهاش برخورد کنی و الا دریچه ها و اکسر نقاط مرکزی داشبودر مد نظر نیست
امید وارم کمک کرده باشم
جواد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳من ماشین کره ای دارم و یکی از بزرگترین چالشای من همین بحث داشبورد, چون با کوچکترین سایش خط می افته و دیگه هم درست نمیشه
سجاد013
۲۳ اسفند ۱۳۹۳نه عزیز اشتباه میکنیپلاستیک با پلاستیک فرق میکنه کیفتشون شما کیفیت پلاستیک ال 90 رو ببین والا با همون 206 بزور میرسه چه برسه ..
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳احمد آقا راستش با شما مخالفم. به نظر من که اگر توافق صورت بگیره حتی فروش چینی ها توی ایران بیشتر هم میشه. دلیلشم اینه که نقل و انتقال پول راحت تر انجام میشه. چینی ها توی کشور هایی که هیچ تحریمی هم ندارند( مثل همین آفریقای جنوبی و برزیل) دارند جا پای خودشون رو باز میکنن. چه برسه به کشوری مثل ما با شرایط عجیب و غریب و خاصمون.
یه پسر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳من امیدوارم که توافق صورت بگیره ، چون تو دراز مدت حداقل وضع بدتر نمیشه
اما تا زمانی که دلار این قیمت رو داره ، هیچ اتفاقی نمی افته
رهگذر
۲۸ اسفند ۱۳۹۳هیچ خیری در توافقی که اینا میخوان بهش برسن نیست فقط حقیر میشیم و حس شکست در جنگ نداشته با اینها رو به دوش میکشیم
Zippo
۲۳ اسفند ۱۳۹۳http://www.asriran.com/fa/news/387278/ام%E2%80%8Cوی%E2%80%8Cام-110-خودرویی-که-در-چین-هم-خریدار-ندارد
این هم در تکمیل فرمایشات دوستان
Arvin
۱۵ شهریور ۱۴۰۲داداش من اولا خیلی از سایتهای داخلیرو قبول ندارم دوما اینا واسه این اینجوری میکنن میخوان ماشینهای داخلیشون به فروش برسه وگرنه یکی که امویام سوار شه تو ماشینای وطنی نمیتونه دیگه بشینه میگیری چی میگم
ali_a1354
۲۴ اسفند ۱۳۹۳دل پری از صاحبان خودروهای چینی داری اما از نگرانیتون ممنونم .
amirco
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ببین من بهت قول میدم توافق هم بشه هیچ تغییری تو زندگی ما ایجاد نمیشه. همین اش و همین کاسس
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴amirco با شما موافقم حق و حقوق ما کم و بیش ثابته ما مثل رعیت و کارمند شرکت میمونیم درامد اضافه مال صاحب شرکته . ضمنا وقتی به خودروی پراید 20 میلیونی عادت کردیم دولت محترم دلیلی بر ارزون کردن نمی بینه !
Sajjad
۲۲ شهریور ۱۳۹۵amirco الان شهریور ۹۵ هستیم و حرف شما الان کاملا درست از آب دراومد قیمتا پایین که نیومد بالا هم رفت!!!!!خدا به ما رحم کنه
حسن@تویوتا
۷ تیر ۱۳۹۴باسلام برو خدا رو شکر کن که همین خودرو های چینی هم داره وارد میشه وگر نه باید ماشین های اشغال ساخت خودمون رو که مساوی با خودکوشی محسوب میشه سوار شیم حداقل همین چینی ها جور مونو میکشن مطمئن هستیم که سالم وسلامت به مقصد میرسیم
احسان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵والا تا جایی که من میدونم هیچ خودروی چینی از ENCAP ستاره نگرفته و به همین خاطر صادراتش به اروپا ممنوعه. ولی همین ۲۰۶ و لوگان رو تو اروپا هم میبینی
Pooya
۲۲ اسفند ۱۳۹۳جیلی EC7 با اینکه چینی است ولی ماشین خوب و قابل قبولی برای بازارهایی دارای محدودیت واردات ماشین یا هر مشکلی دیگر است. ولی رقیب EC7 در ایران MG6 که در دو مدل سدان و GT عرضه میشه نه تنها ارزش خرید بیشتری داره بلکه زیباتر و جذاب تر و بروز تر است.
RETOLEX
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ام جی 6 سی ملیون گرون تره
در دو مدل gt و مگنت عرضه میشه که مگنت یک ملیون گرون تر. هست و همچنین به خاطر لیفت بک بودنش ایروندینابیک بهتری داره و در پیچ ها عملکرد بهتری نسبت به مگنت که سدان هست
از نظر من ام جی6 با امگرندec7 قابل مقایسه نیست
ام جی 6 یک سدان اسپورت واقعا خوب هست و قیمت خیلی کمتری نسبت به رقبا داره ( اپتیما و سوناتا . مخصوصا اپتیما که یه جورایی سدان اسپورت هست)
ارادت
نوید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳حالا که بحث محدودیت واردات شد
آیا کسی میدونه که کشور یا کشور های دیگه هم هستند که محدودیت دارند یا نه؟
اگه کسی اطلاع داره ممنون میشم کمی از اطلاعاتش رو هم در اختیار من قرار بده
RETOLEX
۲۲ اسفند ۱۳۹۳نوید جان فکر نکنم هیچ جا اینقدر محدودیت باشه
جهنم ماشین بازها = ایران
سعید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳محدودتر و بدتر از ایران هم هست،شما برو خدا رو شکر کن ماشینای خارجی روز دنیا -هرچند با قیمت زیاد-وارد میشه
RETOLEX
۱ فروردین ۱۳۹۴خدا روشکر کنم به خاطر تماشا کردنشون!!!
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز بسیاری از کشور ها برای حمایت از صنایع داخلی و مسایل دیگر محدودیت های واردات را برای خودرو های خارجی وضع کرده اند. از جمله همین چین که تعرفه های بالای 100 درصدی را برای خودرو های خارجی قرار داده است.
saeed
۲۳ اسفند ۱۳۹۳حرف شما درسته ولی تو چین تقریبا همه برندهای بزرگ تولید میشه و شامل تعرفه هم نمیشن اینم سایتش
http://chinaautoweb.com/foreign-brands/
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز دقیقا همینطوره. چون تعرفه وارداتشون خیلی بالاست، همه کمپانی های بزرگ محصولاتشون رو توی خود چین مونتاژ میکنن.
سعید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳نوید جان کشورهای دیگه هم هستن که محدودیت واردات دارن که بدترینش کوبا هست که وضع خودروهاش خیلی بده،فکر کنم کره شمالی هم محدودیت زیادی داشته باشه،
http://www.pedal.ir/متفرقه/تهران-کوبا-هاوانا-صادرات-خودرو/
در مورد محدودیت واردات توی ایران هم با اینکه محدودیت زیادی هست ولی میبینید که انواع و اقسام ماشینهای آلمانی،ژاپنی و کره ای روز دنیا وارد میشه البته با قیمت چندین برابری و همچنین تعداد بسیار زیادی ماشینای خارجی در کشور موجوده
احمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳داش علیرضا توجه شما رو به چند تا مطلب جلب میکنم تا مسیله رو شن تر شه :
به نظرت چرا کشور ما در چند سال اخیر بزرگترین وارد کننده خودرو های چینی شد ؟
ما یکی از بزرگترین صادر کننده های نفت و بسیاری از وحصولات پتروشیمی در دنیا هستیم . همونطور که میدونی به دلیل تحریم ها ما امکان فروش ۱ قطره نفت یا یک لیتر محصولات پتروشیمی رو نداشتیم و تازه اگر با هزار مکافات میفروختیم انتقال پول از طریق بانک به ایران کاملا غیر ممکن بود . و اگر هم نمیفروختیم کشور عملا به ورطه نابودی می افتاد
حالا ابن وسط چین به عنوان یک قدرت جهانی با بی توجهی و صرفا به خاطر منافع خودش اومد و بیش از ۹۵ درصد نفت و محصولات پتروشیمی ما رو با قیمت های بسیار پایین خریداری میکرد .
اتفاق بدتر این جا افتاد که چون قدرت دست چین بود و ما هم کتری از دستمون بر نمیومد حالا اتفاق بد این جا افتاد که بعد از فروش نفت و محصولات پتروشیمی به چین ، امکان نقل و انتقال پول به ایران در همه دنیا کاملا غیر ممکن بود
اینجا چین اومد و باز هم به خاطر منافع خودش ما رو مجبور کرد به جای پول از چین کالا بگیریم که قسمت عمده این کالا رو خودرو های چینی تشکیل دادند و به همبن سبب ما در عرض ۳ سال بزرگترین مقصد صادرات کالاهای چینی در دنیا شدیم .
همین حالا میلیارد ها دلار ما دست چینی هاست و هنوز کامل دست خودمون نرسیده .
در مورد دوم هم خدمتتون عرض کنم که اگر تحریم ها ازاد شه سیل شرکت های معتبر خارجی به ایران سرازیر میشن من جمله خودروساز های معتبر اسیایی و اروپایی و حتی تا الان با یک شرکت امریکایی هم مذاکره شده
همین الان با پژو توافق کامل صورت گرفته برای تولید در ایران و صادرات از ایران
مذاکره با نیسان جهت احداث کار خانه در چا بهار
تمایل شدید رنو برای خرید ۵۰ درصد سهام پارس خودرو
علیرضا جان خودرو های چینی هنوز حتی تو خود چین هم جا پای خودشون رو باز نکردند چه برسه با جاهای دیگه شما رو رجوع میدم به گزارش قبلی پدال و ببینید که تو خود چین خودرو های چینی جایگاهی ندارند و اولین خودروی چینی که توی لیست هست در رده ۲۹ فروش توی چین هست که این خودش گویای خیلی چیزاست
وقتی این شرکت های خارجی که گفتم اومدن ایران با توجه به دید بسیار بدی که مردم ما به چینی ها دارند و کیفیت خوب برند های که دارند میان چینی ها به راحتی درصد بالایی از بازار ما رو از دست میدن و خودرو های چینی با افت قیمت شدیدی مواجه میشن
البته خیلی مباحث دیگه هم هست که فرصت گفتنشون رو در اینجا ندارم
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز متن شما دقیق و علمی بود. ولی چند تا نکته رو در نظر نگرفتین. اولا با حصول توافق قرار نیست یک شبه تغییرات خیلی اساسی اتفاق بیفته و مثلا فردای روز توافق نمایشگاههای ماشین ایران پر از نیسان و رنو و شورولت بشه. بلکه با فرض اینکه همه تحریم ها یکباره لغو بشن، باز هم مدت خیلی زیادی طول میکشه که مذاکرات انجام بشن و با شرکتای خارجی به توافق برسیم. در حالی که همین الان برای سال 94 حضور بیش از 20 مدل از ماشینای چینی توی بازار ایران قطعیه.
نکته دوم اینه که با فرض اینکه انواع و اقسام خودروسازای معتبر هم وارد بشن، باز هم قیمت اونا در حدی نخواهد بود که مردم ایران به راحتی توانایی خرید اونا رو داشته باشن. خودروهای کره ای در حال حاضر جزو ارزونترین خودروهای جهان هستن. اما نهایتا 10 درصد از جامعه توانایی خرید اونا رو دارن. چه برسه به خودروهای آلمانی و ژاپنی و آمریکایی. خودروهای چینی به مراتب از این خودرو ها ارزونتر هستند و در نتیجه اصلا رقیبی برای هم نیستند.
نکته سوم اینه که همین الان هم محصولات جدید رنو، اوپل، میتسوبیشی، هوندا، سوبارو، ولوو و … توی بازار ما عرضه میشن. اما اقبال چندانی نسبت به اونا نشده و نمیشه. بعیده که اگه کمپانی های دیگه هم به این صورت بخوان وارد ایران بشن استقبال بیشتری از اونا بشه.
نکته چهارم اینه که با حصول توافق احتمالا قیمت دلار کمی پایین تر خواهد اومد. این مساله باعث میشه که همونطور که خودروهای خارجی ارزونتر بشن، خودروهای چینی هم ارزونتر بشن و در دسترس قشر بیشتری از جامعه قرار بگیرن. که این باعث فروش بیشتر اونا میشه. برای مثال اگه فرض کنیم سراتوی 135 میلیونی بشه حدودا 100 میلیون، اونوقت همین جیلی هم قیمتی در حدود 60 میلیون پیدا میکنه که قطعا با این قیمت فروشش بیشتر خواهد شد.
نکته پنجم و شاید از همه مهمتر اینکه نه خود چینی ها و نه وارد کنندگان ایرانی اونا حاضر نمیشن به این راحتی بزرگترین بازارشون رو ول کنن. اونا فکر شرایط لغو تحریم ها رو هم کردن و با این وجود دم از افزایش تیراژشون توی ایران میزنن. بد نیست به مصاحبه های مدیر عامل های جک و لیفان توی ماههای اخیر توجه کنین. اونجا که مدیر عامل جک با اعتماد به نفس از گرفتن سهم 15 درصدی از بازار ایران در سالهای آینده و حتی با لغو تحریمها میگه و مدیر عامل لیفان دم از این میزنه که در سال های بعد پر فروش ترین خودروساز خارجی بازار ایران خواهد شد. اونا اونقدر بی تجربه و ساده نیستند که بازاری که با سختی به دست اوردن رو به همین راحتی به بقیه واگذار کنن.
حرف برای گفتن زیاده دوست عزیز. خوشحال میشم اگه بتونیم بازم این بحث رو ادامه بدیم.
احمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳قطعا همینطور هست و من هم نگفتم قراره تغیرات به صورت انی انجام شه و هر عقل سلیمی کاملا به این موضوع واقفه .
همین قرار دار ی که ایران خودرو به پژو بسته یک قرارداد جوینت ونچر هست که این قرارداد قیمت تمام شده ماشین رو به شدت پایین میاره . که کویا قرار قرارداد با بقیه شرکت ها هم به همین منوتل بشه
البته فرضیات و حدسیات درباره ایم مسیله بسیار زیاده با توجه به شرایط کشور ما
مثل همون مواردی که شما اشاره کردید و با توجه به شرایط بسیار عجیب و متغیر کشور ما زیاد میشه از این مثال ها و اما و اگر ها استفاده کرد .
چند مسیله کاملا مشخصه و قطعی :
اول اینکه همونطور هم که در کامنت قبلی اشاره کردم علت حضور پر رنگ ماشین های چینی در کشور ما فقط و فقط مسایل سیاسی و مبادله ای که ما فعلا مجبوریم به اون تن بدیم هست .
از غالب کامنت قبلی من هم بسیار مشخصه که من اشاره به وجود بازار های ازاد داشتم در صورت رفع تحریم ها که البته اگر در اینده دور این اتفاق میافته و وقتی این اتفاق بیفته مثل همه بازار های دنیا خود بازار شرایط حودش رو تعیین میکنه و توی بازار های ازاد چینی ها توان رقابت رو ندارند و خیلی زود به رده های بایین جدول نزول پیدا میکنند و در عمل هر وعده و وعیدی بدند نمیتونند با اون عمل کنند در بازار های ازاد چون توانشو ندارند . مدیر عامل لیفان که این صحبت رو میکنه دقیقا میدونه که قرار داد ما با چین در ازاری مبادله کالا با نفت حداقل تا 3 سال دیگه در دسترسه و تو این بازار انحصاری هم داره با خیال راحت جولان میده ( البته این فقط در شرایط رفع تحریم ها و حصول توافقه )
همینطور که الان حتی در کشور خودشونم در عرصه حودروسازی چندان موفق نبودند و در هیچ بازار دیگه ای در دنیا ( به جز بازار انحصاری ایران ) موفقیت شایان توجهی ندتشتن
البته من همیشه از نظرات و مطالب شما استفاده میکنم علیرضا جان
حوشحتل میشم در خدمت باشم ولی با کامنت خیلی وقت گیرو سخته و خیلی مسایلو نمیشه گفت چون بسیار طولانی میشه
ارادت
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳احمد آقای عزیز قرارداد جوینت ونچر چیز جدیدی توی ایران نیست. نمونش قرارداد رنو با سایپا که با سرمایه گذاری مشترک منجر به ایجاد شرکت رنو پارس شد که نزدیک 50 درصد از سهام اون متعلق به رنو و مابقی متعلق به سایپا و سازمان گسنرش و نوسازی صنایع ایران بود. نتیجه چی شد؟ عدم تحویل قطعات ال نود به ایران و درگیری های شدید بین طرفین که برای مصرف کنندگان چیزی جز ضرر نداشت.
از طرف دیگه مسایل سیاسی تنها عاملی نیست که باعث میشه چینی ها به ایران بیان. موارد مختلفی که توی این زمینه تاثیر دارند رو چندی پیش توی مقاله ای با نام ‘خودروهای چینی: خوب، بد، زشت؟’ که در همین سایت پدال منتشر شد بیان کرده بودم. درسته که ایران بزرگترین بازار چینی هاست، ولی بازارهای آمریکای جنوبی، روسیه، آفریقا و جنوب شرق آسیا هم با نفوذ روزافزون چینی ها روبرو هستند.
شما اشاره به بازار های آزاد کردین. اما آیا بازار ایران بازار آزادی هست و یا حتی با برداشته شدن تحریم ها بازار آزادی خواهد شد؟ من که اصلا اینجوری فکر نمیکنم. تحریم های اصلی شورای امنیت فقط چند سال عمر دارند. اما قبل از اون تحریما هم بازار ایران یکی از بسته ترین و انحصاری ترین بازار های دنیا بود. قطعا حتی با برداشته شدن تحریما، سالها زمان لازمه تا با اعمال سیاست های جدید و منطقی (که در حال حاضر هیچ اثری ازشون دیده نمیشه) بازار ایران از انحصار دربیاد. در حال حاضر همین حضور اندک و کمرنگ چینی ها کمی تنوع بازار رو بیشتر کرده.
Mohsen610
۲۵ اسفند ۱۳۹۳باسلام ام جی 6و550خیلی بهتره; تو شتاب مخصوصا..
ali
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ام جی برند معتبر و قدیمی انگلیسی هست با سرمایه گذار سایک چین مثل ولو و نمیشه با جیلی مقایسش کرد نه تو تکنولوژی و نه قیمت بین المللی و نه کلاس خودرو (سگمنت D مثل اپتیما ام جی و آزرا و… با C)
جیلی البته خیلی ماشین خوبیه و به نظر بهترین چینی هست با توجه به اینکه سهام ولوو رو خریده یجورایی از اون ها هم تکنولوژی رو یاد میگیرن
ام جی جایزه بهترین هندلینگ رو با توجه به غولهای آلمانی و انگلیسی تو سال 2014 گرفت، تکنولوژِی شاسی دینامیک،… کلا برندش از قدیم تا حالا تو پیشرفت تکنولوژِی خودرو خیلی نقش داشته
احسان(احسان سابق)
۲۲ اسفند ۱۳۹۳این ماشین نشون میده چقدر چینی ها برای رسیدن به کیفیت بهتر چقدر تلاش میکنن
RETOLEX
۲۲ اسفند ۱۳۹۳چنین کیفیتی نداره
تنها خوبی این ماشین ایمنیش هست
Milad
۲۲ اسفند ۱۳۹۳کم کم داره حالم از سایتتون بهم میخوره…اینقدری که تو این سایت به بنجلیات چینی بها داده میشه و مصرف کننده رو برای خریدشون ترغیب میکنه تو خود چین تبلیغ نمیشه و اینقدری که بر اساس همین تبلیغات پوچ روی مصرف کننده داخلی اثر گذاشته تو خود چین نمیذاره چون خودشونم میدونن اجناسی که تولید میکنن در چه حده(بنا به آمار فروشی که خودتون گذاشتین که خودروهای تولید چین در رده های آخر هستن) دیگه قلم فرسایی برای یه مشت آشغال چینی به چه قیمت؟…چقدر پول گرفتین سرمایه های مردمو بریزین تو حلقوم چشم بادومی ها؟؟؟
RETOLEX
۲۲ اسفند ۱۳۹۳حالا اگه پدال در مورد ماشین های دیگه مطلب بزاره میگین در مورد ماشین های موجود در ایران و ماشین هایی که ما توان خریدشون رو داریم مطلب بزارین
والا!!!!
سام
۲۲ اسفند ۱۳۹۳با سلام
میلاد عزیز، چه این مسئله خوش آیندمان باشد و یا خیر، چین امروزه بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیاست و اخبار مربوط به بازار این کشور بخش بزرگی از صفحات نشریات خودرویی در جهان را رقم می زند، در ثانی در کشورمان نیزخودروهای چینی بخش مهمی از تولیدات شرکت های خودروسازی و حتی واردات را تشکیل می دهند و بسیاری از افراد در جامعه هم مالک این دسته از خودروها هستند. علاوه بر آن، برخی از اشخاص نیز مشتری و خواهان خودروها هستند و می خواهند با آشنایی بیشتری اقدام به خرید آنها نمایند.پس با توجه به موارد یاد شده نمی توان به تمامی این خودروها را نادیده گرفت و درباره آنها هیچ سخن و مطلبی نگفت.در مورد اتهام شما به سایت نیزفعلا پاسختان را نمی دهم ولی پرسشی که از شما دارم این است که آیا چنانچه در مورد خودروی مورد علاقه تان مطلبی نوشته می شد باز هم اینگونه قضاوت می کردید؟
RETOLEX
۲۲ اسفند ۱۳۹۳سام مثل پلیس ها حرف میزنی
احمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳خیلی کار خوبی میکنید که در مورد خودروهای چینی مطلب میگذارید البته در مورد بقیه ماشینها هم مطالب خوبی میگذارید ولی چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم الان خودروهای چینی بخش قابل توجهی از بازار خودرو در ایران را در دست گرفتند پس لازمه که نسبت به این خودروها اطلاعات دقیق داشته باشیم
احمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳سام عزیز با تشکر فراون از این مقالت و مقاله های بسیار خوب و اموزنده ای که در پدال میزاری و من همیشه از مطالبت بسیار خوبت رو با استیاق میخونم و صد البته لذت هم میبرم .
در جوابی که به دوستمون دادی من میخوام قسمت اول کامنتت رو کمی باز تر کنم که گفتی : چین بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیاست .
درسته چین الان بزرگترین سازنده خودرو در دنیاست و ارقام رقم تولیدش واقعا سر سام اوره اما اینجا یک نکته هست . همونطور که همه میدونند کار خونه هایی و سازندگانی که میرن چین در چین از معافیت تقریبا کامل مالیاتی برخوردارند و امکان استفاده از نیروی کار ارزان و در نتیجه سود اوری بیشتر رو هم دارن برا همینه که الان میبینیم بنز و بی ام و اپل و خیلی از کمپانی های دیگه در چین کارخونه زدند .
اما اما اما چین اینجا برا خودرو ساز ها ۱ قانون خیلی باحال گذاشته
مثلا به مرسدس گفته اقا شما بیا چین کار خونه بزن از نیروی کار مفت و عدم پرداخت مالیات استفاده کن زمین هم بهت میدیم اما باید با ۱ شرکت چینی قرارداد ببندید و اون رو هم پنجاه درصد سهیم کنی در همه چیز .
این اماری که چین رو کرده بزرگترین خودروساز دنیا منظور بر ماشین هایی هست که در خاک چین تولید میشن که شامل ده ها برند خودرویی میشن که در چین کار خونه زدند مثل
مرسدس. بی ام و. نیسان. جنرال موتور و شاخه هاش هیوندای هم در حال تاسیسه. و خیلی برند های خودرویی دیگه
و به خاطر همینه که ما در لیست بزرگترین برند های خودرو ساز دنیا ( که تویوتا اول و فولوکس واگن دوم و جی ام سومه ) فقط از چین سیاک موتور رو میبینیم که فکر کنم در جایگاه دهم یا یاز دهمه
خود کار خانه های چینی در مقیاس جهانی سطح تولید پایینی دارند و حتی از لحاظ حجم تولید هنوز جا دارن واسه کار .
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
با تشکر از لطف و محبت احمد عزیز، بنده تا حدی با نظرتان موافقم که بخش از بزرگی از تولیدات امروز چین را خودروهای خارجی تشکیل می دهند ولی حتی اگر آمار تولیدات برندهای خارجی را نیز از کل تولید سالانه در چین کسر کنیم، باز هم حجم تولیدات برندهای داخلی در چین آنقدر بالا است که آن را در ردیف بزرگترین سازندگان خودرو در جهان قرار دهد. از سویی دیگر نیز امروزه شاهدیم که برخی از برندهای خارجی نیز وابستگی زیادی به بازار چین دارند و چنانچه روزی تصمیم به ترک این بازار گیرند دچار ضرر و زیان هنگفتی شده و شاید تا مرز ورشکستگی نیز پیش بروند، مثلا در سال گذشته شرکت فولکس واگن بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در این بازار به فروش رسانده است که مشابه آن در هیچ نقطه ای از کره زمین دیده نمی شود. به همین سبب است که فولکس واگن تاکنون بیش از 80 میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری نموده و قرارداد همکاری خود را نیز با شرکای چینی اش تا 25 سال دیگر، یعنی تا سال 2040 میلادی تمدید کرده است، مشابه این وضع، تا حدی کمتر، برای جنرال موتورز نیز صادق است.امروزه سرنوشت مالی برخی از برندهای درجه اول دنیا تا حد زیادی با این بازار درهم تنیده شده است.
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳در تایید فرمایشات جناب کاویانی باید اضافه کنم که طبق آمار 47 درصد از ماشینای تولید شده در چین متعلق به برند های چینی هستند. حتی 47 درصد از تولید بیش از 23 میلیونی چین تقریبا برابر با تولید سالانه آمریکا و بیشتر از کشورایی مثل ژاپن و کره و آلمان و … هست.
ابوالفضل
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز مثلا اگه در مورد انواع بنز مطلب گذاشته بشه شما توانایی خریدشونو دارین.باید در مورد ماشین هایی مطلب نوشت که تو ایران قابل دستیابی هستن دیگه مثل انواع خودروهای کره ایی و چینی وکماکان ژاپنی ضمنا محبوب ترین موضوعات مجله پدال مدت هاست که در اختیار خودروهای چینیه یه نگاه بندازی متوجه میشی .که قضیه حاکی از اینه که خودروهای چینی روز به روز دارن در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا میکنن پس شما هم عقلانه به این قضیه یعنی پیشرفت لحظه به لحظه چین داشته باشین.
ali
۲۵ اسفند ۱۳۹۳میلاد جان 5 تا 10 سال پیش هم نسبت به ماشینهای کره ای هم اینجور بودیم دیگه رو موج تغییرات هستیم تو این قرن باید دید چی میشه
سعید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳چینیهای زرنگ آت وآشغالاشونومیدن به ماوآفریقاخودشون سوارماشینای آلمانی وژاپنی میشن
احمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳مدل گرانترش به پول ایران 48 میلیون توی آفریقای جنوبی فروش میره اما توی ایران 87 میلیون. مسئولین حتی مارو لایق ماشین چینی هم نمیدونند.
Ehsan
۲۲ اسفند ۱۳۹۳همین که یک کپی کامل از روی خودروی دیگری نزده خودش کلی هنره برای یک خودروساز چینی
ممنون از سام عزیز برای این مطلب و البته این اژدهای زرد رو اژدهای سرخ نامیدی خیلی باحال بود ، یا بهتر بگم خیلی رندانه بود
شهریار
۲۳ اسفند ۱۳۹۳خودروی بدی نیست…البته نصبت به هموطناش….ولی باز اون حس خودرو چینی بودن رو بهت القا میکنه.
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با تشکر از آقای کاویانی عزیز.
به نظر بنده بهتر بود در معرفی که از جیلی داشتید ذکر میکردید که جیلی بخش خودرو های سواری ولوو را از فورد خریداری کرده و نه کل کمپانی ولوو که بخش های مختلفی از جمله ماشین های سنگین را هم شامل می شود.
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،انجام وظیفه بود.با تشکر از نکته سنجی شما
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز، انجام وظیفه بود.مورد خوبی را متذکر شدید، با تشکر از نکته سنجی شما
ارمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۳دوستان کسی میدونه هزینه سرویس این ماشین چقدر هست؟
منظور
تعویض فیلتر هوا فیلتر روغن و سافی بنزین هستش
اگه دوستان اطلاعی دارند کمک کنن ممنون میشم
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳فکر میکنم سایت دنده 6 یه مقاله در مورد این موضوع نوشته بود و اون رو با مگان مقایسه کرده بود.
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۴110تومان
رضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳باسلام
این دیار، زرد فامه گان ، دیری نیست…
بابا خفه شدیم با این طرز نگارشت. چه خبره . روان نویسی کن .
مجبوری اول هر متن یه نقد بنویسی. انگار اواسط دوره قاجاریه است. تو اینترنت یه سرچ بزن در مورد نوشتن یه کم مطالعه کن حرسم رو در میاری با این نوشتنت
آخرشم بابت زحمتی که برای ترجمه می کشی ممنونم.
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز،اولا شما می توانستید کامنت خود را با لحن قشنگ تر و مؤدبانه تری بنویسد، فکر نمی کنم که این کار سختی باشد ثانیا طرز نگارش بنده به صورتی است که شاید برای شما نامأنوس باشد و در این زمینه هم برخی از دوستان عزیز انتقادهایی وارد کرده اند که بنده به گوش جان شنیده و سعی در اصلاح این روند دارم ثالثا این طرز نگارش اصلا مربوط به عصر قاجار! نیست بلکه اگر اهل مطالعه باشید این نکته برایتان روشن می شود که خیلی از کتب غیر درسی که امروزه وارد بازار می شودنیز به این نحو نگارش یافته است، رابعا کار بنده به عنوان یک مقاله نویس نقد وبررسی یک موضوع است و در این زمینه به جز قانون و شرع، خود را ملزم به اجازه گیری از هیچ احدی ندانسته و تنها تابع مقررات کلی سایت و نظرات سردبیر محترم می باشم.
سعید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اتفاقا این طرز نگارش خیلی خوب و متفاوته و مقاله رو جذاب میکنه،من که شخصا خیلی دوست دارم،خیلی ممنون از سام کاویانی عزیز
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری سعید عزیز، شرمنده می کنی، تمام هدف بنده کسب رضایت شماست. موفق باشید
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اتفاقا لحن آقای کاویانی خیلی جدید و جالبه. من که از این سبک نگارش خیلی خوشم میاد.
سام
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری علیرضا عزیز،همین نظرات شماست که بنده را به ادامه نوشتن دلگرم می کند. ممنون از محبت شما
احمدرضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۳اتفاقاً آقای کاویانی نگارش خوبی دارند شاید غلط داشته باشند ولی کلیت نگارش ایشان زیبا و گیراست
mtamre
۲۵ اسفند ۱۳۹۳به نظر من شما بهتره یک سرچ تو اینترنت بزنی روش کامنت مودبانه نوشتنو یاد بگیری
از مهندس کاویانی هم بابت مطالب بسیار آموزنده و نگارش بسیار خوبش تشکر میکنم
سام
۲۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما.بسیار خرسندم که متون اینجانب مورد توجه تان واقع شد.
genius
۲۳ اسفند ۱۳۹۳جالبه!طرف گفته این ماشین باب طبع افرادی که خواهان یه خودرو بزرگ و ارزان قیمت اند.برادر من پاشو بیا ایران و ببین همین خودرو که واسه شماها خریدش صرفه جویی تو پولتونه اینجا از لطف دوستان تصمیم گیر خریدش شده مال از ما بهترون!!!!
به کی بگم دردمو……..
بنده خدا
۲۳ اسفند ۱۳۹۳سلام داداش ZIPPO…میدونی چرا اعلام شده ام وی ام110چرا توچین چن سال تولید نمیشه!!!!چرا زیرابش رو الان دارن میزنن!!!خخخخخخ!!!چون نسل جدیدش رو میخوان تولید کنن!!!تو کشور ما هر گاه اواخر تولید چیزی باشه با خاک یکسانش میکنن……….نسل جدید!!!!تامل کن دادا…پایان تولید!!!!زیراب…..
سعید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳چراغ عقبش شباهت خیلی زیادی به اس کلاس نسل قبل داره
omid
۲۴ اسفند ۱۳۹۳درواقع یک کپی کم نقص و تر و تمیز از اون هست ! آدم کپی هم میکنه اینطوری باشه …
shayan
۲۵ اسفند ۱۳۹۳من حدود یکسالی میشه که این ماشین رو دارم و خدایی ازش راضیم حدود 23000کیلومتر باهاش رفتم و فقط روغن و بنزین و خرج دیگه ای نداشته، نمیگم خیلی خوبه ولی نسبت به قیمتش امکانات و ایمنی خوبی داره و سواریش تو جاده هم خوبه من خیلی راحت با این ماشین تو اتوبان قم کاشان 200 تا میرفتم و همه چی داخل ماشین آروم و بی سر و صدا بود(جالبه کارخونه زده 185 ولی اکثر دوستانی که این ماشین رو دارند بالای آن را براحتی تجربه کردند), ولی خب خودم اگه پول بیشتری داشتم بعد از این ژاپنی میخریدم.
سعید
۲۵ اسفند ۱۳۹۳سلام سام جان بازم مثل همیشه عالی بود ممنونم یه سوال داشتم هرچند شاید نشه توی چند جمله جواب داد فاو اسا بسترن بی 50 اف بنظر شمابهتره یا جیلی؟( میدونم قیمت جیلی بیشتره اما از فاو هم توی سایت های مختلف خیلی تعریف شنیدم)
سام
۲۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام
لطف داری سعید عزیز، انجام وظیفه بود.
واقعیت این است که هر دو خودرو بر روی کاغذ از مشخصات فنی مشابه ای برخوردارند ولی در عین حال تفاوت های اندکی نیز با هم دارند که خلاصه آن به شرح ذیل است:
1- در حال حاضر خودروی جیلی امگرند به عنوان پرفروش سدان با برند چینی می باشد و در ردیف 21 جدول فروش قرار دارد ( منظورم لیست کلی فروش در بخش سدان های بازار چین است) اما خودروی بسترن (آسا) در ردیف 53 قرار دارد.
2- خودروی جیلی امگرند 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-CNAP کسب نموده است در حالی که خودروی بسترن 4 ستاره را از این موسسه دریافت نمود.( جیلی از موسسه EURONCAP اروپا نیز 4 ستاره ایمنی را دریافت کرد)
3-جیلی از داشبورد نسبتا ساده ای برخوردار است که شاید مورد پسند همگان نباشد ولی خودروی بسترن از کابین زیباتر و همچنین با کیفیت تری بهره می برد و چیدمان داخلی آن مدرن تر و به روز تر است.
4- هر دو خودرو از طراحی نسبتا زیبا و نیز عامه پسندی برخوردارند که بستگی به سلیقه افراد دارد، روی هم رفته مشاهدات اینجانب و نیز شنیده ها نشان می دهد که خودروی بسترن نیز همانند جیلی رفته رفته دارد جای خودش را بین اقشار گوناگون جامعه و به خصوص قشر سنی جوان تر آن، باز می نماید.
اما مهم ترین عامل در این میان به سابقه این دو بر می گردد، جیلی کمابیش جایگاهش را به عنوان یک برند نسبتا با کیفیت چینی در میان رانندگان ایرانی تثبیت نموده است در حالی در مورد بسترن این امر کمی به زمان نیاز دارد، گرچه در این میان هم نمی توان به از قطعات باکیفیت به کار رفته در بسترن – که با برخی ازمدل های مزدا مشترک است- و نیز گیربکس ژاپنی (ساخت شرکت AISIN ) آن به راحتی گذشت.
انتخاب بین این دو خودرو بسیار سخت است ولی اگر چنانچه بسترن بتواند از لحاظ استهلاک و کارآمدی همچون همقطار چینی اش ظاهر شود و بهای آن نیز ثابت بماند، بی شک جای جیلی را در بازار بسیار تنگ خواهد نمود.
navid
۲۶ اسفند ۱۳۹۳بین جیلی و بسترن که در ایران هستند صد در صد جیلی بهتره، و فکر میکنم بدترین ضعف بسترن هایی که در ایران هستند، ایرادات مونتاژ آنهاست، فقط برید مشکلات مونتاژ بسترن رو در تیونینگ تاک بخونید باز جیلی تو خود چین مونتاژ شده و کارخونه اش هم با کیفیت کار کرده و تا حالا کسی از این ایراد ها نداشته.و اینکه بنظرم جیلی امتحانشو تو ایران پس داده، الان تاکسی های بین شهری رو ماشینای خوبی گذاشتن برا اصفهان به تهران سونتا نیو و تهران شمال جیلی، من از یکی از تاکسی دارهای جیلی خط تهران شمال راجبه ماشینش پرسیدم گفت تا حالا 70000 تا باهاش رفتم خیلی راضیم هم تو سربالایی ها خوب میره هم کولرش یه سره روشنه و تا حالا هیچ مشکلی نداشته (البته اونومقع تابستون بود).
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۳به نام خدا
با سلام
دوستان لطف کنید ؛ به تاریخ اولین خودرویی که این شرکت وارد بازار کرده یه نگایی بندازید.
سال 2002
یعنی 13 سال پیش
حالا با خودرو سازهای محشر خودمون مقایسه کنید.؛ اون وقت اوج فاجعه خودرو سازی داخلی رو متوجه میشید.
الان بیشتر از از 50 سال از تولید خودرو در سایپا و ایران خودرو می گذره و….
محمدرضا ♥BMW♥
۲۵ اسفند ۱۳۹۳لطفا انقدر نگید آشغالن مجبوریم ازینا بخریمو ازین حرفا هیشکی مجبور نیس…هرکی تو این رنج پول داشته باشه و ماشین صفر بخواد به جز ماشین چینی گزینه دیگه نداره…من خودم اگه انقدر پول داشته باشم از این فاو جدیدا میخرم که هم خیلی خیلی خوشگله هم بهمن پشتشه…بله منم قبول دارم ماشین چینی کیفیتشون خیلی نیست منم دوس دارم آلمانی و ژاپنی سوار شم…
جواد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳چرابایگانی سایت روی این صفحه مونده دیگه آپدیت نمیشه؟
پ.ن:از وقتی که طراحی سایتو بروز کردین من باش حال نکردم به خاطر همین میرم تو بایگانی تا خبرها رو به ترتیب زمانی گذاشته باشه ببینم تا کجا رو دیدم یا نه.
ممنون.
پارسا
۲ فروردین ۱۳۹۴ب سلیقه و نظرات همه ی دوستان احترام میزارم…خود من بشخصه هرگز هشتاد میلیون پول بی زبونو پای جنس چینی نمیدم…شده بی ام دبلیو ۲۰۰۵سوار شم ماشین چینی سوار نمیشم.هشتاد تومن بابت بی ام دبلیو میدم هم کلاسش بیشتره هم کیفیتش.هم امنیتش…حالا شما تا پس فردای قیامت بگو چین خوبه…اما انقدر اشغالای لوکس چینی تو انباری و اینور اونور خونه دارم و داریم و داری ک سخته باور این حرف ک جنس چینی خوبه…بهر حال هرکس سلیقه و کلاسی داره سلیقه و کلاس شما هم جیلی و چینی ,,ک محترم..در ضمن چین نه تنها در بازار خودرو بلکه در تمام بازارها در دنیا مطرح بوده و هست…به چند دلیل ناقابل..اول قیمت پایین ..دوم قیمت پایین …سوم قیمت پایین..چهارم مدیریت فروش بسیار حرفه ای .پنجم ظاهر لوکس کالا..ششم قیمت پایین هفتم قیمت پایین..هشتم تبلیغات بسیار گسترده..بامید روزی ک مردم اگاه بشن جنس چینی بخرن شاید ارزون باشه و لوکس اما درواقع هیچچیز نخریدن..پولشونو دور ریختن..کمی صبر و مدیریت مالی مارو از خرید هر نوع جنس اشغال دور میکنه..جیلی عزیز برای من ساخته نشده ای …زنده باد بی ام دبلیو سالار همیشگی جاده ها …البته از نظر من…عاشقتم بی ام دبلیو..
عباس حقیقی
۱۹ فروردین ۱۳۹۴باسلام .من سال 92 یک دستگاه جیلی امگرند 7 مدل 2013 دنده تحویل گرفتم نزدیک 18000 کیلومتر رانندگی کردم با توجه به تبلیغات زیاد درباره جیلی ضعفهای زیادی دارد گیربکس هر5دنده زوزه میکشید کیفیت رنگ بدنه ضعیف و درسرعت بالای 100 کیلومتر صدای موتور وباد به داخل اتاق نفوذ میکرد . درحالت توقف وخلاص با موتور روشن صدای قل قل از گیربکس به گوش میرسد. درکل جیلی اتومبیل متوسطی می باشد
بهروز
۲۳ فروردین ۱۳۹۴باید کم کم قبول کنیم که چین کشور صنعتی و پیشرفته ای شده وقتی میتونه یه برج 57طبقه رو درعرض 19 روز تموم کنه (فیلمش توی سایتها موجوده)
فرامرز
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام ،من یه جک اتومات j5 خریدم به نسبت پولی که دادم ازش راضیم ،اولش میخواستم جیلی بخرم.ولی پرس و جو کردم دیدم نمیرزه با این قیمت
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام چند ماهی جیلی امگراند7 داشتم ولی اصلا ماشین خوبی نبود قیمتش هم بالاست 25 میلیون بیشتر نمی ارزه جنس پلاستیک داخلش خشکه هوای سرد خیلی صدا میده. واسه مسافرت خسته کننده هست. گیربکس آشغالی داره قطعاتش کمیاب هست ولی خداییش زیربندی محکمی داره.
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۴باسلام- بنده حدود یک سال است که جیلی مشکی صندوقدار دنده دستی دارم و در مجموع از امکانات و وضعیت فنی خودرو رضایت دارم اما در کنار مزایای متعدد این سدان شیک و جذاب، چند مورد اشکال نیز وجود دارد.اولین مورد به کیفیت رنگ بدنه مربوط است که از نوع روغنی بوده و متاسفانه به شدت آسیب پذیر و ضعیف است و در طول همین یک سال حالت موجدار پیدا کرده و مات هم شده است که البته دو مرحله با پولیش زدن کامل بدنه اوضاع تا حدودی بهتر شده است.مورد بعدی در خصوص کمک فنرهای خودرو است که نرمی مورد انتظار را ندارد و برخی توصیه کرده اند که بهتر است با کمک تویوتایی تعویض شود.سانروف ماشین در سرعتهای پایین مشکلی ندارد اما در سرعتهای بالا و زمانی که جریان باد بیرون شدید باشد، از کناره ای سانروف به داخل هوا می کشد و صدای ناهنجاری در داخل کابین احساس می شود.شتاب خودرو نیز پایین است و دیر رسیدن به سرعت مورد نظر در برخی مواقع آزار دهنده می باشد.در نهایت افت قیمت عجیب و غریب و بدون دلیل این خودرو در زمان فروش، شاید به کارخانه سازنده ارتباط مستقیمی نداشته باشد اما بهرحال جزو نقاط ضعف این ماشین محسوب می شود.در خصوص وضعیت پایداری و تعادل خودرو هم باید عرض کنم من تا سرعت 165 کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم و خوشبختانه هیچ گونه مشکل عدم تعادل و دشواری کنترل مشاهده نشد و هدایت ماشین براحتی امکانپذیر بود.
موسوي
۱۴ تیر ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان.
بنده باذوق وشوق فراوان تو آذرماه پارسال جیلی سواری اتومات خریدم. وقتی عیدنوروز باهاش رفتم سفرمشهدتازه فهمیدم چه کلاه بزرگی سرم رفته. این ماشین توگمرک وتوشرایط خیلی بدی خوابیده بوده. توجاده نوار دورشیشه جلو دراومد واز کناردرها وسانروف زوزه باد میومد. خلاصه دردسرتون ندم. ماشینو باهزاربدبختی ودوندگی چندماهه به زور ۶۳ فروختم. وکلی ضرر کردم. به قول یکی ازدوستان ماشین باید اصالت داشته باشه. شیک بودن وآپشن واینا نمیگم مهم نیست ولی نبایدملاک انتخاب باشه.ماشین من فقط ۴۵۰۰ تا کارکرده بود و واقعا صفربودکه با اینهمه ضرر فروختمش.
جواد
۲ مهر ۱۳۹۵سلام به همه…آقا این بحثارو ول کنید…اینو جواب بدید…اگه تحریمها برن کنار و خودروهای آمریکایی و کره ای و انگلیسی باز وراد ایران بشن…آیا توان خرید بنزین برای اونارو دارید؟خودتون میدونید اونا خیلی پ مصرف تر از این خودرو های چینی هستن…همچنین قیمتشون هم خیلی بالاتر هستن…پس با این وضعیت خراب مالی ای که ما داریم مجبوریم بریم سراغ چینی یا همون تولیدات داخل(البته تولیدات داخل از نوع گاز سوزش)…نتیجه اینکه در حال حاضر چینی بخرید حداقل ایمنیشون بد نیست.شاید زیرپای یه ماشین آمریکایی رو نتونید باهاش تجربه کنید ولی از کف یه ماشین لوکس داشتن بیرون میایید…ناگفته نمونه من خودم یه هیوندای کوپه دارم پدرم در اومده از بس بنزین میخوره…با تشکر از همه و سایت پدال
اصغر
۱۵ مهر ۱۳۹۵عشق آپشنها جیلی ام جی و…بخرند حالشو ببرند،ولی کسی که با حجم موتور حال میکنه،دوست داره هر بار که پدال گاز رو فشار میده بچسبه به صندلی، کسی که وقتی گاز میده دلهره نداره که نکنه موتور یه چیزیش بشه و…. فکر نکنم با اینا حال کنه،میره کمتر از قیمت این ماشینا یا هم قیمت همینا ماکسیما 3 لیتری با 227 اسب بخار میخره یا مدلهای 2006، 2007 بنز یا ب ام و میخره…
Hamid
۱۹ دی ۱۳۹۵سلام آقا کسی میدونه قضیه این موتور جدید جیلی ec7 چیه ؟ اکه میشه ی توضیح کوچیکی هم بدید