کمپانی جیلی اتومبیل، مالک برندهای ولوو، لوتوس و… با جا گذاشتن کمپانیهای نامآشنای نیسان، هوندا و تویوتا به سومین خودروساز پردرآمد چین تبدیل شده است.
این خودروساز در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۵۴ درصدی در درآمدهای خالص خود را اعلام کرده و گفته که هدفگذاری ۱.۵۸ میلیون دستگاهی خود برای این سال را تحقق بخشیده است. جیلی در حال حاضر از نظر میزان فروش به دنبال فولکسواگن و جنرال موتورز در بزرگترین بازار خودرویی جهان است.
حیلی از نظر جهانی نیز موفق عمل کرده و روی تکنولوژیهای جدیدی همچون قوای محرکه الکتریکی شده و اتوماسیون تمرکز دارد. البته درعینحال این خودروساز به دنبال اول بودن در بازار داخلی نیز هست.
جیلی در توسعه برندهایی همچون لینک اند کو نیز دستی بر آتش داشته و محصولات این برند تازهکار با همکاری ولوو راهی بازار میشوند.
این شرکت در بیانیهای اعلام کرده است:
گروه جیلی به دنبال تولید محصولات جدید و قویتری بوده و موقعیت خوبی بهمنظور کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای سواری چین در آیندهای نزدیک خواهد داشت.
سهم این خودروساز در بازار داخلی از ۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۶.۴ درصد در نیمه اول سال جاری رسیده است. جیلی در این بازه زمانی ۷۶۶۶۳۰ دستگاه خودرو فروخته و نیسان را با فروش ۷۲۰۴۴۷ دستگاهی پشت سر گذاشته است. جیلی سال پیش در کل ۱.۲۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته بود.
لی شوفو میلیاردر چینی که جیلی را در اختیار دارد چندین سال است که این شرکت را گسترش میدهد. پس از خرید ولوو از فورد، شوفو همچنین کنترل سهام شرکتهای لوتوس و پروتون را نیز به دست گرفت. او همچنین ۹.۷ درصد سهام دایملر را نیز خریده و به بزرگترین سهامدار این شرکت آلمانی تبدیل شده است.
جیلی برنامههایی برای عرضه محصولات لینک اند کو در اروپا هم داشته و میخواهد تا سال ۲۰۲۰ وارد این بازار رقابتی شود.
عملکرد رو به رشد جیلی در حالی است که بازار خودروی چین برای دومین ماه متوالی با افت فروش مواجه میشود. کاهش رشد اقتصادی و جنگ تجاری این کشور با آمریکا تأثیر خود را روی بازار خودرو نیز گذاشته است. میزان فروش خودرو در بازار چین در ماههای ژوئن و جولای به ترتیب ۳.۷ و ۵.۴ درصد افت داشته است.
ایمان
۲ شهریور ۱۳۹۷جدایِ از چینی بودنش ، جیلی عالیه واقعاً کارش درسته
از این به بعد هم دیگه نباید بگیم ماشین چینی فلانُ و فلانِ
مثل سرعت نور پیشرفت کرده صنعت خودروی چین دمشون گرم و بازم مثل همیشه خاک تو سر مدیران بی لیاقت و شاید کم سواد صنعت خودروی ایران
محمد حسین
۲ شهریور ۱۳۹۷مطمئن باشین همونجوری که الان خیلی ها به ژاپنی بودن ماشین شون می نازن
تو کمتر از 30 سال آینده ، نسل بعدی به چینی بودن ماشین شون افتخار خواهند کرد و میگن : این ماشین اصل چینه ! پاکستانی یا مغولستانی نیست ها !
بعد دو نسل بعد به پاکستانی یا مغولستانی بودن ماشینش افتخار می کنه
و ما همچنان …..
(Ali (Chevy nova
۲ شهریور ۱۳۹۷اىن زمىنه براى خودروسازان داخل هم بوده و هست ولى نمىخوان و نمىتونن ازش استفاده کنن
(Ali (Chevy nova
۲ شهریور ۱۳۹۷پس رتبه اول و دوم تو چىن فولکس و جى ام هستن طبقه گفته ى متن
راستى اىنم برا اون کسانى که منکر بودن:
((او همچنین 9.7 درصد سهام دایملر را نیز خریده و به بزرگترین سهامدار این شرکت آلمانی تبدیل شده است.))
كامي
۲ شهریور ۱۳۹۷جیلی مالک سهام بنز نیست .. شخص لی شوفو اون سهامو خریده .. هر کس دیگه هم میتونه سهام هر شرکتی که واسه فروش عرضه میشه رو بخره .. البته موافقت شرکت صاحب سهام لازمه
کلا منتظر همین جور حرفایی ها
(Ali (Chevy nova
۲ شهریور ۱۳۹۷کامى
من فقط گفته متن رو اىنجا گذاشتم
اگه از حرف من مىخواى اىراد بگىرى در واقع دارى از متن اىراد مىگىرى چون حرف من حرف متن هست و وقعىتى که رخ داده
كامي
۲ شهریور ۱۳۹۷میدونم
گفتم اشتباه متوجه نشی یه وخ
♥️
سام
۲ شهریور ۱۳۹۷جیلی توی این سال ها از لحاظ طرح و کیفیت پیشرفت چشمگیری داشته ولی مسئله اینجاست که آیا می تونه این موفقیت رو استمرار بده؟آیا می تونه در برابر قدرت ریشه داری مثل فولکس واگن در چین مقاومت بکنه؟قدرتی که در چین 9 کارخانه مونتاژ و 8 کارخانه قطعه ساز داره.آیا جیلی از پس سلیقه خارجی پسند هموطن های خودش بر میاد؟ چون تا آنجایی که می دونم چینی ها چندان به برندهای وطنی خودشان وفاداری ندارند و مثل کره ای ها و ژاپنی ها نیستند که روی خرید برند های داخلی خودشان پافشاری کنند،مثلا ژاپنی سالی چند میلیون ماشین قوطی کبریتی اتاق k-cars می خرند که در خیلی جاهای دنیا چنین ماشین هایی اصلا محبوب نیستند….مشتریان چینی هم معلوم نیست که چقدر به جیلی وفادار بمونند،شاید سال دیگه به یک برند دیگه روی بیارند و جیلی با سر بخوره زمین!…مثلا خیلی از ماشین های چینی همین دو سه سال پیش بازار عالی در داخل چین داشتند ولی الان فروش اونها به یک چهارم و یا حتی صفر نزول کرده و این نشون می ده که مشتری چینی به یک برند خاص وفادار نیست. در کل،برندهای چینی وضعیت چندان محکمی در داخل چین ندارند چون مشتری چینی دم دمی مزاج است و بازار چین هم خیلی متنوع و رقابتی که دست مشتری رو برای انتخاب باز گذاشته.
Omid
۲ شهریور ۱۳۹۷خرید kei car به خاطر تعصب و پافشاری مردم ژاپن نیست بلکه به خاطر محیط شهریشون و مالیات و … این ماشین ها رو میخرند
سام
۲ شهریور ۱۳۹۷بله در این زمینه تا حدودی حق باشماست،مالیات ها و معماری شهری ژاپنی ها هم حتما در خرید چنین ماشین هایی تأثیر داره….ولی کلا ژاپنی ها معروفند به اینکه که تعصب خاصی روی برند های داخلی شون دارند.همین چند وقت پیش بود که تو برخی از سایت های داخلی مطلبی خوندم با این محتوی که مردم ژاپن خرید اجناس چینی رو تحریم کردند.چون این اجناس ارزان قیمت رو باعث تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران صنایع خودشون می دونند.