جیلی در نمایشگاه خودروی پکن از یک شاسیبلند هیبریدی به نام کراس کانسپت PHEV پرده برداری کرد. خودرویی که از یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی سود میبرد.
موتور بنزینی مورد استفاده در این کراس اوور جمع و جور، تنها ۸۸ اسب بخار نیرو تولید میکند. یک موتور الکتریکی هم ۴۰ کیلو وات یا ۵۴.۴ اسب بخار نیرو به آن میافزاید. نیروی باتریها از طریق باتریهای ۱۰ کیلووات ساعت تأمین میشود و میتواند به تنهایی تا ۵۰ کیلومتر مسافت را پوشش دهد. استفاده توامان از بنزین و باتری، برد مسافت را به ۶۵۰ کیلومتر میرساند. این در حالی است که مصرف سوخت در حالت ترکیبی، ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد این جیلی هیبریدی، ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. میزان گازهای CO2 تولیدی نیز در هر کیلومتر تنها ۴۶ گرم اعلام شده است.۵۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافا طراحی خوبی داره.معلومه کمک های ولوو تاثیر خودشو گذاشته ولی تا رسیدن به مصرف 1.9 لیتری راه زیادی داره.این خودرو منو تحت تاثیر قرار داد.فقط غربیلک فرمونش زیاد به دلم ننشست.
یک نکته: هر چقدر سعی میکنم از ماشین چینی خوشم بیاد ولی نمیشه.چرا؟!
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان یه سوال:اینکه میگن فلان خودرو فلان قدر بنزین در 100 کیلومتر مصرف میکنه بر اساس چه استانداردی هستش؟ منظورم اینه که سرعت خودرو باید چقدر باشه و شرایط وزنی خودرو و… چطور باید باشه؟ ممنون میشم اگه بهم بگین.
(راستی یه نگاه به ستون A بندازین! نقش بندیش عالیه!)
e.scamp
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳رو آسفالت صاف و شیب صفر درجه و باد موافق میسنجند سرعت بین 75 تا 90 بسته به نوع ماشین با لاستیک تابستانی
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون دوست عزیز.
سید محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین با سرعت 90 کیلومتر با دو سرنشین جلو یعنی راننده و یه نفر دیگه آسفالت در یک مسیر بدون سرازیریو سربالایی…
YaShaR
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کنم بیشتر در محیط های شبیه سازی شده با برنامه های کامپیوتری برا اساس نمودارها و اطلاعات استخراجی
مولفه هایی از قبیل شیب – ارتفاع و از سطح دریا – باد لاستیک – سرعت ثابت – وزن سرنشین (در کل بهترین شرایط ممکن که هیچوقت امکان نداره)
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان فک کنم مصرف رو در شرایط کاملا عادی و جوری که ماشین کمترین مصرف رو داره ثبت میکنن.
مثلا در مورد خودرو های داخلی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و دنده خور ماشین هم عادی باشه، نه پر گاز.
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳والا نمیدونم.ولی اینو مطمئنم که کمپانی ها هر کاری میکنن تا مصرف سوخت رو پایین اعلام کنن!(حالا چه راست باشه چه دروغ!)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
شاهین جان مصرف سوخت را بر اساس اینکه فقط راننده داخل
ماشین باشد . باد موافق و یا باذی نوزد . اکثر شرکت ها
سرعت را 90 کیلومتر در دنده ی اخر میگویند . بعضین
پیش بیاد که مصرف سوخت اعلام شده از مورد تست بیشتر
باشد . اکثرا مصرف های اعلام شده کمتر هستند و در
ازمایش بیشتر .
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون داداش میلاد.راستی کدوم کمپانی بود که اعلام شد مصرف سوخت خودروهاشو کمتر اعلام کرده؟
اگه اشتباه نکنم هیوندای بود دیگه؟
رضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این نتایج معمولا در شرایط آزمایشگاهی بدست میاد که رسیدن به این اعداد در شرایط واقعی و باتوجه به نوع رانندگی خیلی سخته
مثلا سمند رو دیدین نوشته مصرف 7لیتر!!!!!
یه ستاره کوچیک کنارش زده میری پاورقی نوشته در شرایط استاندارد! یکی نیست بگه آخه بی شرف شرایط استاندارد چیه؟
مگه میشه فقط یه نفر سوار ماشین شه و فقط تو یه اتاق رو غلطک رانندگی کنی؟؟؟؟؟؟
Blindman
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها متاسفانه خبر بدی واسه کسانی که از یارانه انصراف دادند دارم ، بخشی از این پول برای حمایت از تولید ملی به خودروسازی داده خواهد شد … یکی بیاد به اینا بگه بجای اینکه بیاید پولتون رو دور بریزید و این آشغالارو تولید کنید ، بیاید پولتون رو تو پتروشیمی سرمایه گزاری کنید ، بخدا قسم وضعمون توپ میشد
javid
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه زیاد چیه تیوتا کمری هم با اون ابهت مدل هیبریدیش صدی 6 لیتر میسوزونه حالا این کجاش زیاده
Ahmad..F12
۱۵ شهریور ۱۳۹۳موافقم شاهین جان
منم اگه هیچ چیزشو قبول نداشته باشم قبول دارم طراحی خوبی داره
آرش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳هنوز سوناتای 2015 نیومده از طراحی جلوش کاملا کپی برداری کردند.ای جاسوسان صنعتی بدجنس.
e.scamp
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیز دل سوناتا که خودش کپی الدوله هست!!؟
speed
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳قشنگه. از پشت شبیه اسپورتجه. چین داره با سرعت پیشرفت میکنه و فکر کنم تاچند سال دیگه ازکره جلو بزنه. ولی واسه رسیدن به ماشینای ژاپنی راه زیادی داره
انزو
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا وکیلی آدم دلش میسوزه.چین آخه مگه چن وقته اومده تو کار خودرو سازی.اونوخ ایران خودرو با اون قدمت نگاه کنین.ماشین 40 سال پیش رو تولید میکنه.ینی حق مردم ما اینه؟سکوت و تحمل ظلم تا کی؟چرا هر چی به سرمون بیارن قبول میکنیم؟فردا پراید هم بکنن 40/50 میلیون میخریم سوار میشیم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اینو باید تو گوشمون فرو کنیم که نمیخوان خودروساز بشن . گور بابای همشون .
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها کسی که خوابه رو صدا بزنید بیدار میشه ولی کسی که خودشا به خواب زده اگه بمب هم منفجر بشه اون بیدار نمیشه.
حالا نقل ایران، اینا نه اینکه نتونن، بلکه نمیخوان، پس ما بیخودی زور میزنیم
speed
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳واسه یه هیبریدی مصرفش بالاست. باید بیاد حدود ۳ لیتر. جیلی میادبا ولوو همکاری میکنه وایران خودرو و سایپا با گریت وال و جیلی و mvm. واقعا بازار ایران رقابتیه. رقابت برای همکاری با ارزون ترین آشغال چینی واسه سود بیشتر
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مصرف نسبتا خوبی داره، موتورش هم معمولیه، به نظرم طراحیه عقبش هم خوبه واقعا دیگه کم کم چین داره جا میوفته.
[…]
زیگما
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ایران خودرو هم مالک کمپانی های بزرگ بود، میتونست از این چیزا بسازه!
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جون کم پول چاپید از مردم؟!
باور کن با این پولایی که سایپا و ایرانخودرو چاپیدن هم الان میتونن BENZ هم بخرن! (با کمی اغراق)
بعدش خریدن هیچی، درخواست همکاری هم نمیتونه بفرسته؟؟!؟ این همه شرکت برای اومدن تو ایران صف بستن
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کدام اغراغ
واقعا قیمت بنز بیشت ر از کل دزدیای اوناست
اونا بنزو میتونن بخرن که هیچ میتونن
کل خودرو سازای گروه فولکس واگن و جنرال متور و تویوتا و …
رو هم بخرن
مثل این که استعداد مدیران را در با لا کشیدن
پول مردم دست کم گرفتید
sadegh
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳علی جون خودم میدونم ولی ترسیدم اگه نگم بعضیا ناراحت بشن…! :)
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳نه اگه مالک ی خودرو ساز بزرگ بود اونم به گند می کشید
جیلی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان یه سوال داشتم البته زیاد ربطی به بحثمون نداره ولی خب خوشحال میشم کمکم کنید من اخرش متوجه نشدم مبنای اصلی قدرت ماشین اسب بخاره یا گشتاور؟ مثلا 206 با موتورTU5 حدود 108 اسب بخار قدرت داره و گشتاورشم 142 هست ولی موتور نیسان وانت حدود100 اسب بخاره اما گشتاورش 190 هست اسب بخار 206 بالاتره اما گشتاورش پایینتر و مطمئنا قدرت موتور نیسان وانت بیشتره اما چرا 206 اسب بخارش بیشتره لطفا در مورد اسب بخار و گشتاور یکم واسم توضیح بدین ممنون میشم
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جیلی جان،قبل از این زیگما جان و من و بقیه ی دوستان در این رابطه مطالبی گفتیم ولی دوباره گفتنش خالی از لطف نیست.اینم تعریف های رسمی اسب بخار و گشتاور:
اسب بخار مقدار کاری است که موتور در مدت زمان خاصی میتواند انجام دهد و گشتاور توان تولید شده موتور میباشد.
یک مثال:
شخص الف شخصی سنگین وزن و قوی است و شخص ب فردی عادی است که میتواند با سرعت بدود این دو یک مسابقه میدهند تا مشخص شود که کدامیک در مدت یک دقیقه آجر بیشتری میتوانند حمل کنند.
شخص الف با قدرت تمام هر بار 10 آجر را حمل می کند ولی چون نمی توانست بدود تنها 10 بار اینکار را انجام داد.
شخص ب که خیلی هم قوی نبود هر بار توانست 5 آجر را حمل کند اما از آنجایی که سرعت بالایی داشت توانست 20 بار اینکار را انجام دهد.
پس هر دو نفر در یک زمان خاص 100 آجر را حمل کردند.حال روابط فوق را به ماشین تعمیم بدیم!
تعداد آجر حمل شده در هر دور=گشتاور
تعداد دورهای انجام شده=سرعت
کل تعداد آجرهای حمل شده در زمان مشخص=اسب بخار
بنابر این به یک رابطه میرسیم
اسب بخار=عدد ثابت *گشتاور*سرعت
716/1=عدد ثابت
گشتاور تولید شده بسته به سرعت موتور در حال تغییر است ولی در درون این محدوده ماکزیمم گشتاور تولید شده با تخت گاز را به عنوان گشتاور ماکزیمم میشناسند!!!
ایده آل ترین منحنی گشتاور برای یک موتور آن منحنی است که کمترین نوسانات را نسبت به تغییر سرعت موتور از خود نشان دهد.اما عموما موتورها به گونه ای هستند که گشتاور ماکزیمم یا در دورهای بالا بدست می آید یا در دورهای پایین که در این صورت به آنها موتورهای دور پایین یا دور بالا می گویند.
معمولا برای کامیونها موتور دور پایین و برای ماشینهای اسپورت موتور دوربالا انتخاب میشود.برای ماشینهای سواری چیزی در حد واسط این دو است.
مطلب تکمیلی
برای سالهای سال ، این سوال مهمی برای بشر بوده است که کدام یک از این واحدهای اندازه گیری قدرت خروجی موتور مهم تر است ، و بیشترین اثر را در رانندگی روزانه دارد و این مورد برای وقتی که به خریداری یک خودرو دست می زنید ، مهمتر هم می شود .
در هرصورت ، تفاوت چیست ؟ قدرت اسب بخار موجب قدرت سبقت گیری بالا در اتوبان ها می شود آن هم وقتی که موتور اتومبیل شما با دور بالایی کار می کند . همچنین به شما اجازه می دهد که با شتاب بیشتری حرکت کنید.
در حالی که تورک یا گشتاور نیروی کمی در اختیار شما می گذارد . و به شما توانایی سریع حرکت کردن و شتاب گرفتن پس از توقف را نمی دهد . به عبارت دیگر ، تورک به شما قدرت انجام کار را می دهد ، در حالی که قدرت اسب بخار به شما این توانایی را برای انجام سریعتر کار می دهد .
طرفداران تورک ( گشتاور ) عاشق صدای خرخر کم موتور هستند و این چیزی است که موتورهای بزرگ آن را تامین می کنند . این افراد عاشق اتومبیل های عضلانی هستند . مثل : خودروی مفهومی Cherolet camaro ( شورلت کامارو اس اس ) که البته به بازار وارد نشد. موتور 8 سیلندر این خودرو ، نیروی تورک 408 پاوند بر فوت تولید می کرد که وقتی این خودرو در پشت چراغ قرمز می ایستاد ، همه را به خود جذب می کرد . آنهایی که علاقه مند به سریع راندن در اتوبان ها هستند ، چیزی را که می خواهند ، قدرت اسب بخار به انها ارائه می کند . آنها باید خودروهایی مثل هوندا اس 0200 ( Honda s2000 ) را انتخاب کنند که قدرت 237 اسب بخار را در دور موتور 7800 به شما عرضه می کند ( ما فقط 162 پوند بر فوت تورک تولید می کند که چندان زیاد نیست . ( برای مقایسه بهتر است بدانید که قدرت موتور پژو پارس 90 اسب بخار است . یعنی قدرت موتور هوندا s 2000 ، 2/63برابر قدرت موتور پژو پارس است .
در ضمن این ارقام به یک خودروی اسپرت معمولی مربوط می شود . سوپر اسپرت ها تا قدرت های 500 اسب بخار را هم به راحتی تولید می کنند .
Blindman
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال لطفا از چینیا مطلب نزار
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه چندتا چینی با کیفیت نه ام وی ام و لیوان و……
می دیدی این حرفو نمیزدی چینیا ماشناشونو یا توبزار خودشون می فروشن یا صادر میکنن اروپا و اشغالاشونو
میفرستن ایران
چینی واقعیو باید توhttp://www.wautom.com/china-auto-gallery/ ببینی
PEUGEOT
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافا طراحی قشنگی داره
ولی واقعا به عنوان ماشین هیبریدی به صرفه نیست
مصرفش خیلی بالاست
مثلا همون ولوو که چند روز پیش پدال گذاشته بود مصرفش 2 لیتر و آئوودی تی تی 1.9 لیتر تازه با قدرت موتور و شتاب بیشتر بودن
همین الان ماشینایی هستن که با موتور بنزینی مصرفشون از این پایین تره
امید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بد نیست اما کلا اسم چین که میاد یه جوری میشم
مصطفی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من از ماشینای چینی بدم میاد ولی وجدانا این یه چیز دیگس!
حامد MASERATI GT
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تو ماشینای چینی فقط جیلی رو میشه قبول کرد اونم به خاطر مهندسی ولوو هست که رو جیلی پیاده میشه.
ROLSE ROISE
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳می خوره که ماشین باحالی باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من که باهاش حال کردم . ولی به قول دوستان مصرفش برای یک ماشین هیبریدی
زیاده .
bee
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خداییش قشنگه دیگه!
رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳واسه اولین باره از یه ماشین چینی خوشم اومد!!!!!!!!!!!!!!
رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳داخلش خیلی قشنگه ولی از عقب یکم شبیه کیا سید
mohsen
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان عزیز خداوکیلی اگه مثلا این ماشین توی ایران خودرو وسایپا تولید بشه(مثلا ایران امتیازشو بخره) به نظرتون تا چند صد سال تولید میشه؟؟
Un4given
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳همیشه که یه جیلی تو خیابون میبینم با دیده احترام بهش نگاه میکنم، نمیدونم یجورایی فرق میکنه. اینم که دیگه شاهکاره واسه اون کشور .
mahdi
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
این ماشین در نهایت یه چینیه
یعنی یه آشغال
فعلا کره تو تولید این ماشینها (کراس ….) داره با احتیاط قدم برمیداره چه برسه به چین
اما باید بگم همین آشغال چینی از خودروهای تولید داخل کیفیت بالاتری داره
خاک بر سر خودرو سازان داخلی مخصوصا سرانشون و دولت (نظام جمهوری اسلامی) کنم که این همه دارن مردم رو تیغ میزنند و یه شرکت چینی اومد و ماشینی با کیفیت بالاتر از این آشغال سازها ارائه کرد هر چند همین جیلی هم بی کیفیته
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
speed
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آخرش که چی جیلی فقط با چند سال سابقه میاد با ولوو و فیات همکاری میکنه و ایران خودرو با این همه سابقه باید تازه ده سال دیگه اجازه بگیره از جیلی تا بتونه این کراس رو مونتاژکنه و تاصد سال بسازش وبه اسم جیلی اس ایکس و جیلی سال و جیلی …. بده به مردم. افسوس
یه پسل باهوش
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به جرائت می تونم بگم به صرفه ترین و ایمن ترین خودروی صفر زیر 100 میلیون بازار ایران جیلی املگرند
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اونایی که از جیلی به بهونه چینی ب،ودن
بد میگن نمی دونن شریک تجاری جیلی شرکت ولوو
هستش بله اروپایی ها سرمایه گذاری گسترده ای
تو چین کردن و دلیل پیشرفتشونم همینه
تازه چری هم شرکایی مانند رنو و نیسان داره
NASSY
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان
ما ایرانیا فقط بلدیم ایراد بگیریم (به همه کس و همه چیز)
چیـــــــــــــــن یکی از قطب های تجارت دنیاس , توو چین مثل بقیه جاها
هرچقدر پول بدی همون اندازه اش میدن بهت(ماشین,اجناس مختلف,…)
تاجر های ایرانی همیشه میرن جنس درجه سه میگیرن , در عوض میخوان اندازه درجه یک کار کنه !!!!! نمیشه عمو جون
مشــــــــــــکل از خودمونه نه چینیا
چین واقعا در شاخ میشه توو خودرو سازی , توو 10 سال داره خودشو جزء بهترینا میرسونه(بدون هیچ تعصبی عرض کردم)
پیشرفــــــــــــتش قابل تحسینه !!!
اون وقت ما فقط حرف میزنیم که مثلا : خودرو مای , موتور ملی , اینه بغل ملی , …
خاوری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آدما وقتی با تعصب حرف میزنن به نظر انسانی تر میرسن اما بااین کار خودشونو تباه میکنن
تعصب ریشه در جهل داره
اتفاقا باید به کمپانی جیلی تبریک گفت بابت اینهمه پیشرفت و اهتمام به کارسخت و حرفه ای
این شرکت باوجود عمر کم نشون داده که باعلم و عمل میشه به هرجایی رسید
درسته ندکی از المانهای سایرخودروسازان در بدنه ش هست اما حجم کلی بدنه ش به خودروی خاصی اشاره نداره و این مهمه
یدامون باشه اگه از تجربیات بشری استفاده نکنیم محکوم به نابودی هستیم
ارمان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چینی بده ؟!!
AMIR
۱۶ مرداد ۱۳۹۴بد نیست.