همانطور که بیشتر شما خوانندگان عزیز در جریان هستید، چندی پیش خودروی جیلی GC9 توانست لقب برترین خودروی سال ۲۰۱۵ چین را از آن خود نماید. بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که این خودرو توسط یکی از سازندگان کرمانی به بازار داخلی عرضه شود. به همین بهانه، مطلبی را از سایت «DRIVEARABIA» گلچین نمودیم که در ذیل تقدیمتان میگردد. پیش از خواندن آن، لازم است این نکته گفته شود که تست مذکور، در چند ماه پیش، یعنی مبارک رمضان (خرداد – تیر) صورت پذیرفته و خودروی مورد بررسی هم نه یک نمونه کاملاً نو بلکه نسخهای آزمایشی بوده است.
چه وجه تشابهی میان محصولاتی همچون آیفون، نایک و هوندا آکورد وجود دارد؟ پاسخ این است که هر سه محصول محبوب و پرطرفدار، در کشور چین ساخته میشوند. با اینهمه و علیرغم رشد ملموس برندهای چینی، کماکان تولیدات این کشور به فقدان کیفیت ساخت شهرهاند و بهخصوص زمانی که نام خودرو به میان میآید موضوع ایمنی هم به موارد فوق اضافه میگردد. ازاینرو، هنگامی که یکی از مدیران جیلی، از چین بهطور مستقیم با ما تماس گرفت و خواستار تست آخرین دستاورد این شرکت – که بهطور رسمی سدان میان سایز نامیده میشود – گردید، سخت مشتاق به انجام آن شدیم. تنها تجربهای که پیش از این با خودروهای چینی داشتیم مربوط به برند MG بود، برندی که به دلایل مسائل مربوط به بازاریابی، با جهشی در این بازار (امارات) مواجه نگردید؛ اما در حال حاضر اینگونه به نظر میرسد که شرکت چری بهشدت در پی تصاحب بخشهای پایینی بازار است. گو اینکه جیلی هم پس از وقفهای کوتاه دوباره به این بازار برگشته و شبکه نمایندگیها و فروشندگانش را در امارات فعال نموده است. به ما اینگونه گفته شد که جیلی توانسته است در بازار کشور عربستان، شاهد برخی از موفقیتها باشد و مقام هشتمین خودروی پرفروش آن خطه را به همراه برند کرهای کیا، از آن خود نماید؛ اما اینجا، یعنی در امارات، جیلی کار دشواری را پیش رو دارد تا بلکه بتواند نامش را در بازار جا اندازد و عرضه سدان جدید جیلی هم بخشی از این استراتژی به شمار میرود. این خودرو که با نام سدان شاخص جیلی (GEELY FLAGSHIP SEDAN) به ما معرفی گردید در بقیه مکانها با نام GC9 EMGRAND BORUI شناخته میشود؛ اما هنوز هم در مورد نام نهایی که قرار است با آن روانه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس (GCC) گردد، تصمیمی اتخاذ نشده و در این مورد هم باید تا اواخر سال منتظر ماند. خودرویی که در اختیارمان نهاده شد از نمونههای آزمایشی این سدان بود که در حال آزمایش تحت شرایط گرم آب و هوایی بود و به همین سبب، ما امروز خودرویی با کارکرد بالا را تست نمودیم. شرکت جیلی کمپانی ولو را در سال ۲۰۱۰ میلادی خریداری نمود که ثمرهاش هم در حال حاضر مشهود است. جیلی، طراح شرکت ولو به نام پیتر هاربری (PETER HORBURY) را جهت طراحی این خودرو «صید» نمود، گو اینکه که خروجی طرح هم بسیار محافظهکارانه بوده و در برخی از زوایا، حتی ممکن است بیتناسب هم به نظر آید، اما درعینحال، برخی از نکات منحصربهفرد هم در آن مشاهده میشوند که ازجمله میتوان به نمای جلوپنجره این خودرو اشاره داشت که تداعیگر امواج آب درون یک برکه است و نیز طرح اصیل و ابتکاری بخش عقب که مشابه اش را بههیچعنوان در دیگر خودروهای در حال تردد نمیبینید. تیپهای فوقانی این خودرو از رینگهای ۱۸ اینچی بهره میبرند، درحالیکه ردههای پایینتر آن از رینگهای ۱۷ اینچی برخوردارند. حال موقع آن فرا رسیده که به درون کابین این خودرو گام نهیم. بر روی کابین این خودرو به نحو بسیار خوبی کار شده و از مواد نرمی هم بر روی سطح داشبورد و پانل دربها استفاده شده است. یک استراحتگاه دست در میانه داشبورد آن جای گرفته که از ظاهری چرم گونه بهره میبرد و پدهای ضخیمی هم بر روی آن دوخته شده است. علاوه بر آن، تریم مشکی پیانو هم بر روی کنسول میانی آن جلوه گری میکند. حتی اگر کلیت کیفیت ساخت این کابین را هم بیعیب و نقص ندانیم، حداقل بهاندازه خودروهای ژاپنی خوب میباشد، چه برسد به کرهایها و آمریکاییها. پیش از تست این خودرو، ما لحظاتی را با ولو V70 استیشن (واگن) گذرانده بودیم و از همین رو زمانی که وارد جیلی شدیم فیالفور توانستیم برخی از تأثیرات ولو را در کابینش شناسایی کنیم. ازجمله آنها میتوان به نحوه گزینش مواد مورد استفاده در این کابین و نیز ستون B ضخیم تعبیه شده در آن، اشاره کرد و این نکته آخری هم گواهی است بر ایمنی بالای این خودرو.در حقیقت این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-CNAP کسب نموده است که نمرات دریافتی از این مرکز، پس از آن که اصلاحاتی در آن صورت گرفت، ظاهراً تا حدی مشابه با موسسه EURONCAP اروپا ارزیابی میشود؛ و خبر خوبی که در اینجا وجود دارد این است که مدلهای پایه این خودرو بهطور استاندارد از ۴ کیسه ایمنی هوا بهره میبرند و تیپهای فول آن به ۷ کیسه ایمنی هوا و ازجمله ایربگهای زانویی مجهز هستند. ازجمله موارد بهرهگیری از تکنولوژی در این خودرو میتوان به نمایشگر LCD مولتیمدیا آن اشاره داشت که شاخص تنظیمات آن نیز درست در پشت دستهدنده قرار دارد. این نمایشگر که از گرافیک رنگی شفافی هم برخوردار است، از قابلیتهای کاربردی چندی بهره میبرد که از زمره آن میتوان به اجرای موزیک از یک درایو USB اشاره داشت که به چهار عدد دوربین با دید عالی – سیستم دوربین پارک این خودرو – وصل میشود. حتی تجهیزاتی همچون ترمز پارک الکتریکی، سامانه تشخیص نقاط کور، نمایشگر بالاسری (HEAD-UP DISPLAY) و سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) و نیز کروز کنترل تطبیقی هم در این خودرو وجود دارد و نکته بارز اینجاست که همه این تجهیزات نیز از عملکرد کاملاً خوب و مناسبی بهره میبرند، به ویژه سیستم تهویه مطبوع آن که مجهز به تنظیماتی برای سرنشینان پشتیاش بوده و در آفتاب داغ ماه رمضان هم کارکرد مطلوبی را از خود ارائه داده است. جیلی GC9 یک خودروی بزرگ و حتی طویلتر از تویوتا کمری است. با آنکه بخش جلوی کابین آن از فضای عالی بهره میبرد اما قسمت عقب آن از فضای پا جاداری برخوردار نیست، ظاهراً در این مورد هم نوعی مصالحه با طراحی فست بک گونه آن برقرار است. بااینحال، هنوز هم برای بیشتر بزرگسالان، بیش از حد کافی آن، فضا وجود دارد و سرنشینان سمت راست هم در عقب این خودرو حتی قادرند که بهراحتی در آن دراز بکشند و این یکی، از مختصات محبوب و مورد علاقه در چین است.
توضیح: اصطلاح CUT OUT در لغت به معنای بریدن، برش دادن، کندن و… میباشد. صبر کنید، آیا ما واقعاً دوستدار و خواهان این خودروی چینی شدیم؟ جواب آن است: گرچه این یک خودروی کامل نیست اما در عوض خودروی خیلی خوبی است و سواری آن نیز حسی از استحکام را القاء نموده و از رانندگی سهل و آسانی هم برخوردار است؛ و درعینحال، مملو از تجهیزات لوکس و تکنولوژیک است. به احتمال قوی، بهای این خودرو نیز کمتر از دیگر سدانهای میان سایز خواهد بود. آیا آن زمانی که خودروهای کرهای محصولاتی نامرغوب و بیارزش بودند را به خاطر میآورید؟ ما معتقدیم که برندهای چینی همچون جیلی در همان مسیری گام برمیدارند که پیش از آن شرکتهایی همچون هیوندای طی نمودند. مشخصات فنی جیلی امگرند GC9
در حال حاضر این خودرو، با سه نوع پیشرانه متفاوت چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربو، ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و همچنین ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در بازار چین عرضه میشود که مشخصات آنها به تفکیک به شرح ذیل است:
پیشرانه ۳.۵ لیتری
حجم موتور: ۳۴۵۶ سیسی
توان: ۲۷۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۲۶ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
پیشرانه ۲.۴ لیتری
حجم موتور: ۲۳۷۸ سیسی
توان: ۱۶۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۱ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۸۰۰ سیسی
توان: ۱۶۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات به همراه آنتیرول رول بار
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه به همراه آنتیرول بار
نوع کالیپرهای ترمز: در جلو (دیسکی خنک شونده) و در عقب (دیسکی جامد)
نوع گیربکس: ۶ سرعته خودکار
استاندارد آلایندگی: یورو ۵ ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۹۵۶/۱۸۶۱/۱۵۱۳ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۸۵۰ میلیمتر
وزن: ۱۶۳۵ الی ۱۷۱۰ کیلوگرم (نسخه ۲.۴ لیتری) و ۱۷۱۰ الی ۱۷۶۰ کیلوگرم (نسخه ۱.۸ لیتری توربو) و ۱۷۸۰ کیلوگرم (نسخه ۳.۵ لیتری)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۴۵/۴۵ R 18 (نسخه ۳.۵ لیتری)
حجم مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
5 ستاره از موسسه ایمنی C – NCAP
7 عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای) – تنها پایینترین تیپ این خودرو در بازار چین با ۲ عدد ایربگ عرضه میشود و بیشتر تیپها از ۴ عدد ایربگ بهره میبرند
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز کمکی BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل لغزش خودرو TRC
ترمزدستی الکتریکی EPB
سیستم خودکار نگهداری خودرو در سراشیبی AUTO HOLD
کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو
کمربندهای ایمنی پیش کشنده عقب (تنها در نسخه ۳.۵ لیتری)
سیستم هشداردهنده پیشگیری از تصادف (COLLISSION WARNING SYSTEM)، این تجهیز تنها در نسخه ۱.۸ لیتری FLAGSHIP و نیز نسخه ۳.۵ لیتری ارائه میشود.
بسته به نوع پیشرانه و نیز تیپ مربوطه، این خودرو از تجهیزات متعددی بهره میبرد که در اینجا، سطح تجهیزات موجود در پایینترین تیپ این خودرو که در بازار چین با نام ۲.۴ لیتری استاندارد عرضه میشود و نیز بالاترین تیپ آن که با نام ۳.۵ لیتری FLAGSHIP ارائه میشود را شرح میدهیم. بدیهی است که میان این دو تیپ، چندین تیپ دیگر هم وجود دارند که از ذکر تجهیزات رفاهیشان در این متن، صرفنظر شده است.
تیپ STANDARD پیشرانه ۲.۴ لیتری و یا پایه
کروز کنترل – سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS) – روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو – چراغهای روشنایی در روز از جنس LED – رینگهای آلومینیمی – حسگر باران و برفپاککنهای از جنس BONELESS – حسگر برخورد با مانع در شیشهها – شیشه عقب بخار زدا – سیستم فرمان HPS – سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای – سیستم صوتی به همراه رادیو و پورت USB و AUX – ۶ عدد اسپیکر – ۴ عدد سنسور پارک – ۲ عدد کیسه هوا – اگزوزهای دوگانه سرکرومی – سامانههای ایمنی ABS،EBD،BA و ESP،TRC و EBP و AUTO HOLD و… بهای این نسخه در بازار چین ۱۱۹/۸۰۰ یوآن است.
نسخه ۳.۵ لیتری: این پیشرانه تنها در یک تیپ به نام FLAGSHIP عرضه میشود. این نسخه علاوه بر تجهیزات موجود در نسخه ۲.۴ لیتری استاندارد، از تجهیزات ذیل نیز هم بهره میبرد:
کروز کنترل تطبیقی – آینههای الکتروکرومیک – آینههای جانبی برقی جمع شونده به همراه گرمکن – فرمان چندکاره – صندلی برقی راننده به همراه حافظه و فرمان و آینههای بیرونی حافظهدار – صندلی عقب برقی – سیستم فرمان EPS – صندلیها با پوشش چرمی – سیستم صوتی از نوع HARMAN – ۱۳ عدد اسپیکر- گرمکن صندلیهای جلو – سیستم رهیاب GPS و اتصالات بلوتوث – سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – ۷ عدد کیسه هوا- سیستم کمک پارک (PARKING ASSIST) – سیستم نمایشگر بالاسری (HUD) – سیستم تشخیص نقاط کور اطراف خودرو – سیستم ارتباط از راه دور بیسیم (G-NETLINK) – دوربین ۳۶۰ درجه برای رصد نقاط اطراف خودرو – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS) – سیستم هشداردهنده پیشگیری از تصادف – لوگوی روشن – سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS) – ۶ عدد سنسور پارک جلو و… قیمت این نسخه در بازار چین ۲۲۹,۸۰۰ یوآن است.
در چین: ۱۱۹,۸۰۰ الی ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۲.۴ لیتری) و ۱۲۹,۸۰۰ الی ۱۷۶,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو) و ۲۲۹,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۳.۵ لیتری)
منابع دیگر:
CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.COM
و …
Danial
۳۰ آذر ۱۳۹۴تجربه نشون داده به محصولات چینی که توسط شرکت های خارج از چین نظارتی روی ساختشون نمیشه نباید اعتماد کد اینو گفتم که هی نگید آیفون رو هم چین میزنه بله آیفون و هزار محصول دیگه رو هم چین میزنه اما دقیقاً همونی رو میسازه که اون شرکت بهش سفارش داده پس دلیلی نیست که بگیم محصول نهایی که طراحی و اجرا و نظارت هم برای خودشون بوده رو هم کیفیت آیفون و بقیه محصولات در واقع خارجیشون تولید کنن…
اما درمورد این خودر داخلش خوشگله اما به زیر اون دم و دستگاه ها نمیشه اعتماد کرد…
ممنون از مقاله خوبتون…
غلام
۱ دی ۱۳۹۴ورود چین به شش سیلندر ساز هارو تبریک میگم
shayan
۵ دی ۱۳۹۴چه فایده وقتی قراره فقط 4 سیلندرش وارد بشه
البته شیش سیلندر فقط آمرکایی و ژاپنی
مهرداد
۳۰ آذر ۱۳۹۴این خودرو با این اوصاف یکروزی تو ایران میخواد چند قیمت بخوره ؟؟؟؟ و در ردیف قیمتیش حتما کره ای و ژاپنی هم هست …پس اولویت با کدام است !!!
محمد
۱ دی ۱۳۹۴اگر وارد ایران بشه مطمعنا قیمتش از کره ای ها خیلی کمتر خواهد بود این یه سیاست برای فروشه
هادی
۳۰ آذر ۱۳۹۴دوستان کسی میتونه حدس بزنه حدوداَ با چه قیمتی تو ایران میاد؟
Ghost
۲ دی ۱۳۹۴قربون شکلت آخه حدس زدن نمیخواد ! برو بالا ۱۰۰ تومن :|
Zonda R
۳۰ آذر ۱۳۹۴@.F
سپاس از سام دوست خوبم مطلب بسیار جامع و مانع بود
چقدر امکانات،چند نوع موتور و در نهایت قیمت پایین
این در حالیه که خودرو سازان کشورمون از تولید و گذاشتن یه سانروف ساده عاجزند
کیفیت مناسب ،جلوپنجره اختصاصی و طراحی عقبی که شبیه هیچ ماشینی نیست
لاید منتظره رقابت 85 تا 90 میلیونی چینی ها تو بازار بود بین لیفان 820 ترامچی و gc9″ البته اگر قیمت هاشون فضایی نباشه
سام
۳۰ آذر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری فرزاد عزیز،خوشحالم که مورد توجه شما واقع شد.
a
۳۰ آذر ۱۳۹۴رینگ هاش رو از رو سانتافه نیو کپی کردن .لامصب ها حتما باید یه جایه ماشیناشون کپی باشه
usa & japan
۳۰ آذر ۱۳۹۴چراغای جلوش شبیه محصولات آئودی هستن ولی ای کاشک بلوری تیره داشتند
سعید
۳۰ آذر ۱۳۹۴با تشکر از جناب کاویانی
ولی اگه هم تو رده 80 تا90 میلیون تو ایران قیمت بخوره ترجیح میدم دست دوم غیر چینی بخرم تا اینو دوستان به نظرتون کمری2011 با کارکرد16هزار تا 85 میلیون می ارزه؟
رضا
۳۰ آذر ۱۳۹۴با این همه امکانات 80 تومن زمانی که جک S5 دنده دستی مونتاژ 80 تومنه!!!
این ادبیات من و چقد یاده اون آدم هایی میندازه که زمانی که هیوندای الانترا 94 اومده بود میگفتن ماشین فقط ژاپنی، میگفتن کی این آشغالای کره ای رو سوار میشه اما الان بعد این همه سال پراید مدل 82 سوار میشن و هنوز آرزوشونه که یه سمند صفر بخرن
چین با این رشدی که داره تو آینده ای نزدیک تو ماشین دنیا رو میگیره اون وقت عزیزان میگن ما ماشین چینی قبول نداریم انگار خودشون بنز سوارن
آدم اگه پول آلمانی داشته بشه حتما سوار میشه اما زمانی که ملت پول چینی های 70-80 میلیونی ندارن یا ساکت شن یا همون آشغالای ایرانی سوار شن بهتره
ابوالفضل
۴ دی ۱۳۹۴من با شما موافقم کاملاً درست فرمودید.
zonda R
۳۰ آذر ۱۳۹۴@.F
سعید عزیز
کمری 2009 تمیز glx رو هم 85 تومن نمیدن تازه حداقل 90000 هزارتا کارکرد داره
با 85 شما میتونی کمری 2008
مزدا new مدت 90
الانترا مدل 2013 یا 2014
سوناتا 2009
بخری که همه حاشیه خودشونو دارن
سعید
۳۰ آذر ۱۳۹۴فرزاد جان من یه کمری مشکی جی ال ایکس چهار سیلندر مدل2011میناب پیدا کردم که میگم16تا هم کار کردهالبته خودش میگه 90 ما مثلن میگیم85
zonda R
۱ دی ۱۳۹۴@.F
سعید جان
هیچ ارزونی بی دلیل نیست
حتما به یه مکانیک و یه صافکار مجرب ماشین رو نشون بده
اگه ضعف نداشته باشه حدودا 110 میلیون میرزه البته نرخ بازارشه تو باما یه 2011 سفید با کارکرد 43000 کیلومتر رو گذاشته 120 میلیون
حتما بیشتر تحقیق کن
ارادتمند
سام
۳۰ آذر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم سعید عزیز،لطف داری شما
سعید
۳۰ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز هرکجا کمری 2011 با این قیمت پیداکردی بگو ما هم بیاییم بخریم :)
2007 تا 2009 تمیزش الان 90 تومن قیمت خورده!
احمد باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۴به هر حال، دارن پیشرفت می کنن و بعضیهاشون هم شرکتهای خوبی رو خریداری کردن.
پویان
۳۰ آذر ۱۳۹۴چه کابینی داره!
لعنتیا با آسانسور پله های ترقی رو طی میکنن
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۳۹۴باید بدون تعصب و دقیق نظر داد،با توجه به اینکه این نمونه نسبت به جیلی وارداتی به ایران پیشرفت قابل توجه و چشمگیری داشته بنابراین نباید ماشین بدی باشه.جیلی اگر به قیمت واقعی عرضه بشه میتونه بازار خوبی تو ایران داشته باشه
مثلاً وقتی شرکت جیلیران تخفیف عمده گذاشت بسیاری از کسانی که قصد خرید ال 90 اتوماتیک یا پرشیا اتوماتیک رو داشتن سراغ جیلی رفتن
هیچوقت با پیش زمینه در مورد ماشینی نظر ندین.در اینکه کیفیت و تکنولوژی چینی ها بهم نسبت رقبای کره ای و ژاپنی پایین تر هست شکی نیست ولی مدلهای جدید چینی هم مثل ده سال قبل نیست
حکمت
۳۰ آذر ۱۳۹۴با سلام
جیلی ونماینده آن در ایران هیچ ارزشی برای مشتری خود قایل نیستند.من جیلی امگراند۷ اتومات ۲۰۱۴ گرفتم در اسفند تحویل دادن که ۲۰۱۶ شده بود.الان ۲۵۰۰ کیلومتر رفتم و افت قیمت شدید توسط نمایندگی دارد من ۸۳میلیون خریدم الان ۵۵میلیون بزور میخرند و مسببش جیلیران است.خودرو کمک خشک دارد و میکوبد و صدا ی کابین آزار دهنده است و نرم نیست.ترمز بسیار ضعیف و پایینی دارد و … به نظر من خودرو چینی نخرید.صاحب اول آخرش خودتان هستید. سرمایه تان نابود میشود.الاغ سوار شوید ولی جیلی نه.
بیشترین آسیب افت قیمت شدید و عدم خریدار.
Abbas
۳۰ آذر ۱۳۹۴با سلام جناب حکمت کاملا حق با شماست شرکت جیلیران فقط به فکر سود خودشه
من هم متاسفانه جیلی دنده ای 2013 تحویل گرفتم 62 میلیون وبعد از 18000 کارکرد
بدون رنگ و سالم فروختم 48 میلیون که فکر کنم بالا تر از قیمتش فروختم شدیدترین
افت قیمت تو ماشین های چینی مربوط به جیلی هستش
JUST iPhone
۳۰ آذر ۱۳۹۴اینا که سهله.ما سانتافه۲۰۱۵ خریدیم ۱۸۵ بعد شش ماه با کارکرد۱۵۰۰۰ فروختیم ۱۵۵ !!!!!!
shayan
۱ دی ۱۳۹۴آقای حکمت حق با شماست ولی جهت اطلاعتون جیلیران قیمتارو برده بالا و الان جیلی امگرند سواری رو بصورت نقدی گذاشته ۸۷.۷۰۰ میلیون و اینطور که ما شنیدیم اون مدت که تخفیف میداد داشته ماشینای اسیب دیده و مشکل دارشو رد میکرده.
سایت جیلیران رو ببینید:
http://www.geelran.com/press-release/3344
سعید
۶ اسفند ۱۳۹۴شما ماشین سوار نشدی که به این میگی بد اتفاقا هندلینگ خوب ترمز عالی همه چیز خوب در حد کشور چین که با ایران شروع به سرمایه گذاری کر1د رد ماشین الان کل ماشین هارو میخوره
ali ayat
۳۰ آذر ۱۳۹۴این عکس داخلی شو که دیدم بوووی پلاستیک از مانیتور اومد تو
احسان(احسان)
۳۰ آذر ۱۳۹۴شما هم فکر می کنید لوگوی جیلی خیییلی شبیه کادیلاکه؟
shayan
۵ دی ۱۳۹۴کپی برابر اصله :)))))))
MjM
۳۰ آذر ۱۳۹۴الان چینی ها دارن راهیو شروع میکنن که کره ایها حدود 10 سال پیش شروع کردن و خود کره ای ها هم الان تو جایی هستن که ژاپنی ها چندین سال پیش بودن!
و این یعنی رو به جلو رفتن…….
sasan
۳۰ آذر ۱۳۹۴حتی زحمت طراحی ارمم به خودش نداده زده داده بیرون
فریا
۳۰ آذر ۱۳۹۴پیــشرفت جـیلی جای تحسین داره .
با محاسبات من جیلران احتمالا برای تایپ کامفورت با موتور 2.4 لیتری حدودا 95 تومان و تایپ 3.5 لیتری فول حدودا 155 تا 160 تومان قیمت گذاری بکنه !
امکانات جالبی داره در این رنج قیمت . برای مثال نمونه ی فول ، کروز تطبیقی و رادار جلو ، فول گرمکن ، مموری صندلی فرمون آینه ها ، صندلی های جلو و عقب برقی ، ESP, TRC, BA, EPB, ، اتو هلد ، دوربین 360 درجه ، 275 اسب و… !
امیرشایان
۱ دی ۱۳۹۴اگه منصف باشیم سرعت پیشرفت شون از همه کشورهای دیگه بیشتره و بزودی شاید با کره ایها حتی تو داشتن طرفدار بین ما رقابت کنند…یادم میاد اولین بار که آرم هیوندای رو دیدم گفتم یه کپی آبکی از هونداست….هرچند تقلید ضعیف آرم جیلی از کادیلاک حال بهم زنه…جلو پنجره و چراغای عقب و کنسول میانی واقعا زیباست
سعید
۱ دی ۱۳۹۴سلام به همه دوستان گلم
بچه ها انقدر نگید اینجاش کپیه اونجاش کپیه
فقط بگید دم چین گرم.
ایران خودرو و سایپای عزیز شما هم که سرتو کردی تو برف تا هر وقت که دوس داری اصلا تا خوده قیامت 405 و پراید بزن تا جونت بالا بیاد.
نادر
۱ دی ۱۳۹۴جلیران کجا بود. اگه متن را درست نخوندید، بابا حداقل اخبار را دنبال کنید. قرار است تو کرمان(یکی از زیر مموعه های کرمان موتور) 2 عدد از ماشینهای جیلی مونتاژ بشه که یکیش معلوم شده . یک سدان کلاس c کوچک و اقتصادی که نامش را نمیدونم. و دومی هنوز نامش مشخص نیست که شاید همین باشه. که اگه مونتاژبشه ، قیمتش خیلی منطقی میشه و طرفدار پیدا میکنه .
سجاد
۱ دی ۱۳۹۴خدایی تویتا کمری کجا این کجا؟؟
همون مدل 2007 gl دست دومش رو به کل ماشینای کره ای و چینی نمیدم
نرمیتی که تویتا کمری داره رو جنسیس نداره.!!
حامد
۱ دی ۱۳۹۴اگه قراره این خودرو 85 تا 90 قیمت بخوره یدونه سوزوکی کیزاشی نیمه فول میگیرم حالشو میبرم
علي
۶ دی ۱۳۹۴نویسنده محترم کیفیت کابین اینرو در حد ماشینای ژاپنی دونستی و چه برسه به ماشینای کره ای و آمریکایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جداً اینطوریه یا من فکر کنم شما یه کم زیادی نظر مثبت رو جیلی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سام
۶ دی ۱۳۹۴سلام
اگر این متن را با دقت بخوانید ملاحضه می کنید که این متن،توسط یک نویسنده اماراتی نوشته شده است و نامبرده هم دیدگاه خود را بیان نموده است.از آنجایی که این ماشین هنوز به ایران نیامده است نمی توان کاملا به صحت و سقم این مطالب کاملا پی برد.اما از روی همین عکس ها هم می توان تا حدی پیشرفت کیفی این خودرو را ارزیابی کرد و بی شک شرکتی که از تکنولوزی پیشرفته ولو استفاده می کند و برنامه ریزی و مدیریت درست دارد رشد هم خواهد کرد حال می خواهد چینی باشد یا ژاپنی و یا …..
masoud
۱۹ دی ۱۳۹۴با سلام.دوستان خودرو روی کاغذ بی نهایت خودروی جذاب و پر امکانتی هست…از طراحی معقول تا تکنولوژیهای به کار رفته(مخصوصا هد آپ دیسپلی)بسیار کامل هست.ولی دوستان نظرات خوبی دادن…اگر اجازه ورود نسخه 3.5 لیتری داده نشه (به احتمال بسیار بالا) نهایتا همه این امکانات هم نمیتونن توجیه توان کم نسبت به وزن خودرو باشند و این خودرو قطعا شکست میخوره تو رقابت.از طرفی اگه نسخه 3.5 لیتری هم عرضه بشه با توجه به حجم بالای موتور و امکانت و تکنولوژی های بسیار وسوسه کننده (مخصوصا همون هد آپ) و دسته بندی خودرو تو سایز بزرگ سدان ها که همگی اینها محبوبیت بسیاری نزد خودرو سواران ایرانی دارند و این مساله رو فروشندگان مطبوع هم میدونن, مطمئن باشین قیمتی کذایی براش در نظر خواهند گرفت و هیچ موقع زیر. 110 ملیون(و حتی رقم های بالاتر) عرضه نخواهد شد.و اون موقع هست که باید عقل سلیم در مورد قیمت پرداختی و برند چینی وارد عمل بشه.
محمد رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۴به نظرم با توجه به قمیت در چین باید حدود 80 تا 90 قیمت بخوره که اگه اپشن های خودرو حذف نشه به نظرم ارزش خرید داره.
محمدرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۴خب محصولات جیلی واقعا با کیفیت هست چندی پیش هم شنیده بودم که قراره تاکسی های لندن هم بزنه
به هر حال من نمی خرم چون داخل ایران متاسفانه سطح افکار پایینه و ثابت کردن این خودرو چینی سخت !
farhad
۲۶ اسفند ۱۳۹۴دوستان در اینکه چین اول راهه شکی نیست و شاید 10 سال دیگه بتونه چیزی برای گفتن داشته باشه که من بعید میدونم چون چین در مهندسی معکوس توانا نشون داده و بیشتر محصولات تولیدیش که در صنایع یا دیگر موارد تولید کرده هم بعد از گذشت سالیان دراز هنوز نتونسته جایگاه یک تولید کننده خلاق و مبتکر را در دنیا پیدا کنه و خودرو هم خارج از این سیاست و عملکرد نمیباشد.در مورد جیلی یا کلا خودرو های چینی اولین چیزی که متوجه میشی بوی ماهی مرده ایی هستش که وقتی نزدیکش میشی به مشامت میرسه که دلتو میزنه که همه شون اینجورین مسئله بعدی کیفیت بسیار پایینه مواد داخل کابینه که میتونید شاهدش باشید تمامشون وقتی یکی دو سال از عمرشون میگذره این احساس رو بهت میده که ماشین 10 ساله کار کرده زود فرسوده میشه که جیلی هم همیجوریه.مسئله بعدی از ریخت افتادن ماشین های چینیه که بعد از 2 یا 3 سال خیلی کهنه نشون میدند که به اصطلاح عرفی میگند ماشین خسته است و چیز های دیگه که خودش یک مقوله میشه من در جمع بندی کلی میگم با توجهبه شرایط سخت واردات خودرو و شرایط اجباری که برای خرید گذاشته شده نسبت به قیمتش خیلی گرونه اگر ما مشگلات کمرک و سازمانهای هم عرض بوجود اومده در کنار گمرک را نداشتیم میدیدیم که ماشین های چینی خیلی گرون هستند و قابلیت رقابت در اونها با برند های کره ایی و غیره غیر ممکنه براشون .اما مسئله اصلی موقع فروش اونهاست خیلی گرون میخری اما موقع فروش با 40 % افت قیمت مواجه میشی که اونم ازت نمیخرند حتی نصف قیمت هم بدی نمیپرسند حالت چطوره نظر من اینه که نخرید چون خیلی ضرر میکنید.سال نو مبارک همه باشه
رضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۵باید کلاه رو ب احترامپیشرفتشون از سر برداشت … همچین ماشینی رو خودروسازهای ما ۵۰۰ سال دیگههم نمیتونند بسازن.
امیر محمد
۲ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان من امیرم و 19 سالم الان تازه گواهی نامه گرفتم و یه حدود 1 ماه و خورده ایی که یه جنسیس کوبه 2014 سفید که 5000 تا کار کرده بود خریدم و باید بگم ماشین چینی و کره ایی خیلی شدید افت قیمت میکنند خیلی چون من این ماشین رو 138 تومن خریدم و صاحب قبلیش 155 خریده بود و من که الان از این ماشین خیلی خوشم نیومده و میخوام بفروشم تا یه چیز دیگه بخرم ازم بامنت 120 تومن بر میدارن و تاره الان 10500 تا کار کرده ببینید کلا این دو کشور ماشیناشون به نسبت قیمت خوبه ولی اصلا به دلم نشست لذت یه کوبه اسبورت که ادم ازش انتظار داره و نداره و با این که صدا و و شتاب خوبی داره ولی لذت رانندگی نداره و ……….. در کل تا میتونید هیوندا و جیلی و جک و لیفان نخرید که براتون بشیمونی فقط میمونه مثل من.
نويد
۱۱ شهریور ۱۳۹۵این ماشین نیز یکی از محصولات صادراتی چین که کاملا ظاهر زیبا خوب دارد و باطنی خراب که چند نمونه از این باطن خراب براتون میگم.۱ – کاملا ماشین خشک با صندلی ها خشکتر۲ – صندلی ها این ماشین بخاطر استفاده نامرغوب جنس بعد از مدتی پاره میشود ۳-این ماشین گیربکس کاملا ضعیفی دارد که تو رنج ۵۰ هزارتاخودش رو نشون میدهد که دنده ماشین جا نمیرود وخدمات ای که به شما میدهند در حد صفر است که ارزو میکردید یکی از ماشین ها بیکیفیت ایرانی بخرید که حداقل لوازم اش پیدا میشه۴- از نظر برقی این ماشین دلکو ماشین تو رنج ۴۰ هزار کیلومتر أب میشه وحتما اگر شما جیلی داشته باشید بایددینام ماشین برای یکبار عوض کنید ۵- گارانتی ماشین در حد صفر است و متاسفانه نمایندگی ماشین افراد متخصص نیستن۶- فرمان پذیری در حد صفر۷- شتابگیری ماشین با پیکان خودمون برابری میکنید
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۵دلیل ارزان بودن خودرو های چینی مالیات بسیار کمی است که از ما گرفته میشود . میبینید خودروی honda,hyundai,nissan و… گران است به خاطر مالیات ان است وگرنه جنسیس که تو ایران 320 میلیون است به خاطر ان 100 میلیون مالیات ان است. وگرنه اگر مالیات وجود نداشت همه لند کروز سوار می شدند!!!!