شاید تا نیم دهه پیش، خرید برندی لوکس با مبلغی در حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان امری کاملاً پیشپاافتاده به نظر میرسید؛ اما با گرانی توفنده نرخ ارز در بازار، بهای خودروها آنچنان سیر صعودی گرفت که به یکباره بخش عظیمی از جامعه قدرت خریدش را از دست داد. در این میان، بسیاری از افراد از خرید خودرو منصرف شدند و برخی دیگر هم همچنان منتظر ماندند تا بلکه نرخها به وضع سابقش برگردد! که با کمال تأسف هنوز چنین امری رخ نداده است.
خلاصه بررسی
امتیاز کلی خودرو: ۴ از ۵
JAC J5 مظهر و نمونه یک سدان تکامل یافته از یک برند چینی ست که در پی آن است که خریداران را از خودروهایی همانند هوندا سیویک و هیوندای الانترا دور نموده و نصیب خود سازد
نمای ظاهریخودروی JAC J5 که در همکاری با شرکت پنین فارینا طراحی شده زیباترین مدل در میان خودروهای در حال تولید این برند است.۵ ستارهای که از موسسه NCAP به آن اعطاء شده گواه بر آن است که این خودرو به همان اندازه که خوشقیافه است، ایمن نیز هست. نمای زیبای این خودرو شامل مواردی همچون آرایش ششضلعی جلوپنجره، چراغهای پیچیده شده جلو، کروم کاری اطراف لامپهای مه شکن جلو و طراحی خردمندانه دیفیوزرهای عقب میگردد.
کابینچنانچه کانون تمرکزتان را به فضای داخلی این خودرو معطوف کنید بیش از هر امری، این تلاش برای پایین نگهداشتن هزینههاست که کاملاً مشهود است. تریم داخلی آن که شامل پلاستیکهای مشکی پیانو بر روی داشبورد، کنسول میانی و پانلهای روی دربهاست، سالهای طولانی که پیشتر بر فصول طراحی خودرو در دنیا گذشته را به نحو کافی بازتاب نمیدهد. نورهای پسزمینه نارنجی رنگ که از تجهیزات داخل کابین پراکنده میشود و همچنین دکمههای دمده و منسوخ سیستم تهویه مطبوع، احتمالاً برشی از سال ۲۰۰۴ میلادی را به تصویر میکشد، اما در سال ۲۰۱۴ آدمی را هیجانزده نمیکند.
تجهیزات رفاهیدریچههای تهویه مطبوع نصب شده در عقب، صندلیهای چرمی، سنسور پارک، ۶ عدد بلندگو و… سدان چینی ویژگیهای بسیاری را به شما تقدیم میکند که بیش از آن چیزی است که در یک خودرو ۴۹/۹۰۰ درهمی یافت میشود.
پیشرانهزیر کاپوت این سدان ۴۵۹۰ میلیمتری چینی، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۸ لیتری قرار دارد که به همراه یک گیربکس ۴ دنده تیپ ترونیک – که منبع آن از میتسوبیشی است – توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۵ نیوتن متر را به چرخهای جلو منتقل میکند. این خودرو به سیستم EBD یا فنآوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز مجهز است.
داوری نهایی
در حال حاضر، خودروهای کرهای ازجمله هیوندای، کیا، سانگ یانگ، گزینههای ارزشمندتری هستند. اینطور به نظر میرسد که مدلهای مذکور ویژگیهای بسیاری را به مشتریانشان عرضه نموده و خرید بهتر و مناسبتری هستند. بااینوجود، سمتگیری مهم خودروسازان چینی در ارائه خودروهای مجهزتر، ادامه کار را حتی برای خودروسازان کرهای نیز دشوار نموده است تا بلکه بتوانند همچنان خود را در مقابل ضربات پیدرپی چینیهایی که – خودروهای پر آپشن متناسب با جیب خریداران عرضه میکنند- حفظ نمایند.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»طراحی بدنه آن که با همکاری پنین فارینا انجام شده است،J5 در بین سدان های همردیفش بهترین نمای ظاهری را داراست.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»متریال مورد استفاده در کابین در مرز کهنگی و دمده شدن قرار دارد.
مشخصات فنی
پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۳۴ سیسی
توان: ۱۴۰/۷ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۶۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه دنده: ۴ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر
پیشرانه ۱.۵ لیتری:
حجم موتور: ۱۴۹۹ سیسی
توان: ۱۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
جعبه دنده: ۵ سرعته دستی
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۹۰/۱۷۶۵/۱۴۶۵ میلیمتر
فاصله دو محور: ۲۷۱۰ میلیمتر
وزن خالص خودرو: ۱۳۵۵ کیلوگرم (برای پیشرانه ۱.۸ لیتری) و
۱۳۱۵ کیلوگرم (برای پیشرانه ۱.۵ لیتری)
گنجایش صندوق عقب: ۴۱۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16
ایمنی
کسب ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP
مجهز به ۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)
مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربند ایمنی پیش کشنده جلو
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
برخی از تجهیزات رفاهی
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
سیستم صوتی + MP3 + USB + CD + 6 عدد بلندگو
آینههای جانبی برقی با گرمکن
صندلی چرمی
روکش فرمان چرمی
صندلی جلو الکتریکی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت
سنسور دنده عقب
آنتن شیشهای
تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
برخی تجهیزات اضافی که فقط در مدل ۱.۸ لیتری عرضه میشود:
صندلیهای جلو برقی با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
سیستم کنترل باد TPMS
قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در دو جهت
سانروف
قیمت
در ایران: ۵۷.۷ میلیون تومان (پیشرانه ۱.۸ لیتری، ثبت نام در نمایندگی)- ۴۷.۳ میلیون تومان (پیشرانه ۱.۵ لیتری، ثبت نام در نمایندگی)
در امارات متحده عربی: ۴۵,۰۰۰ الی ۵۰,۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری)
[دانلود ویدئو]نوشته: سام کاویانی
عباس
۱۲ بهمن ۱۳۹۳برید همون سراتوی سایپا رو بخرید که فرمونشم چینیه لیاقت ما اینه که بهمون زور بگن سایپا دلش برای ما نمیسوزه که قطعات کره ای رو بیاره حداقل میگیم جک چینیه با طراحی ایتالیایی و فنی ژاپنی تا خودمون نخایم هیچی درست نمیشه
alireza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴خداییش از کارکنای کرمان موتوری نه
saeed
۱۲ بهمن ۱۳۹۳با سلام
اول اینکه هیچوقت جنس لوکس ارزان قیمت نخریدبخصوص ماشین.
خودروهای که تحت نظارت شرکت سازنده معتبر مونتاژ می شن مطمئنا کیفیت خوبی دارند.
قیمت خودرو را کیفیت قطعات و آپشن بالا می بره.اگر خودرو با آپشن زیاد (سانروف و مانیتور – گرم کن سرد کن – تنظیم برقی صندلی و …)با قیمت کم خریدید حتما از عمر مفید قطعات این خودرو کم شده.
مثال این مورد تندر که به قول بعضی دوستان شبیه صندوق صدقاته ولی صاحبان
این خودرو بیشترین رضایتمندی را از کیفیت این خودرو دارند.
مطمئنا سراتو از کیفی ترین خودروهای داخلیه واصلا مقایسه سراتو و جک یه شوخیه.
جک و لیفان در استارت اولیه تولید مشکل کیفیت رنگ و ضعف پرتاب باد کولردارند. طوریکه ممکنه تو کارواش رنگ ماشین بپره و یا تو جنوب کشور کولر به هیچ عنوان جواب نمی ده و متاسفانه مشکل مانیتور و سانروف و غیره که جای خود داره.
جک به نظر من باید با لیفان یا یک خودروی چینی مقایسه بشه یا خیلی با احتیاط با خودروهای داخلی چون خداییش پراید هم رنگش تو کارواش نمی ریزه یا کولرش اگه توی سربالایی نباشه پرتاب خوبی داره حالا تندر و پژو و سمند
به کنار.
نمی خوام به کسی توهین بشه ولی اگه قراره چین یه روزی ژاپن کره یا حتی آلمان بشه الان تو مرحله آزمایش این مسیره و متاسفانه ماهم…
مهران
۱۲ بهمن ۱۳۹۳لطفا بدون داشتن تجربه و تخصص اظهار نظر غیر ضروری نکنید.متاسفانه شما تعصبی برخورد می کنید .شما نمی تونید ماشینهای بسیار بی کیفیت داخلی رو با کیفیت جلوه بدید چون همه این روزا درگیرمشکلات فراوان این تولیدات شده اند . در صورتی که بدون اینکه نیازی باشه از چینی ها دفاع کرد خیلی واضحه که کیفیتشون به مراتب بهتر از داخلی هاست و روز به روز بهتر شده و نکته دیگه اینکه بین خود اونها هم بالا و پایین بسیار هست.
ما ایرانی ها فقط ادعامون زیاده خیلی ها هرگز یه ماشین آلمانی سوار نشده اند اما انگار صاحب کل سهام اون شرکت هستند.خیلی خوب میشه قبل اظهار نظر کمی مطالعه داشته باشیم .
علی
۱ اسفند ۱۳۹۳در جواب ی قسمت از صحبت saeed بگم که اگه قیمت ی خودرویی گرونه حتما دلیل بر کیفیت خوب اون خودرو نیست!
شاید شرکت خودروساز محصول بی کیفیت تولید میکنه با قیمت گزاف، میدونه مردمم مجبورن بخرن چون دولت محصولات خارجی رو دو برابر میفرماید سود این کارم میرود تو جیب خودروساز بجای مردم بیچاره.
رضا
۲۶ آبان ۱۳۹۵علی آقا درست میگه مثل ایرانخودرو و سایپا که خودرو های آشغالشونو با قیمت بسیار بالا به مردم بیچاره میفروشن پس گرون بودن یه خودرو نشونه کیفیت خوبش نیست
Iman89
۲ اسفند ۱۳۹۳سلام اقا سعید……به نظر من شما اطلاعات کاملی از ماشینهای چینی به ویژه جک ندارید. دوست عزیز جک هر چقدر هم ماشین بدی باشه ولی پرتاب باد بخاری و کولر آن بسیار عالی است…. لطفا چک بفرمایید…..
در ضمن مشکل رنگی که اذعان داشتین خیلی مغرضانه است…. درسته کیفیتش خوب نیست ولی به این صورت که با کارواش رنگش بپره غلو است… هرچند که 206 های زیادی دیدیم که رنگ سپرشون پریده و این درد تولیدات داخل هم هست…..
درضمن مقایسه کلی ماشینهای چینی درست نیست … اگر جک از منظر ما ایرانی ها بی خود است اما توانسته به بازارهای مختلف دنیا از جمله کشورهای عربی که انواع خودروها اونجا موجوده را ه پیدا کنه……
البته نظر هرکس محترمه و من قصد جسارت نداشتم
موفق باشید
alireza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴حق با شماست اشغاله ولی خداییش هر چیزیش بد باشه کولرش حرف نداره (به خدا قسم از کارکنایه کرمان موتور نیستم) خودم یه دونه خریدم
ارین
۱۹ اسفند ۱۳۹۵کسی هست جی ۵ اتومات داشته باشه و راهنمایی کنه بخرم یا نه ؟
امیر حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳گاهی دوستان بدون هیچ آشنایی حرف های جالبی میزنن که آدم نمیدونه چی بگه
برادر من x60 و خودروهایی در این سطح به نام crossover شناخته میشن ,یعنی خودرویی بینابین,یعنی نه سواری و نه suv,کراس اوور بر روی پلتفرم سواری ساخته میشه و کافیه برنامه تخت گاز رو دیده باشی تا ببینی کراس اوورها مفت گرون هست
ضمناً شما با یک پاترول قدیمی تشریف ببر تو برف یا گل و لای,یکبار تو وضعیت تک دیفرانسیل و یکبار تو وضعیت دو دیفرانسیل تا تفاوت این دو حالت رو متوجه بشی که از زمین تا آسمون هست,آخه لیفان x60 بیشتر از پیکان قابلیت آفرود داره؟؟شتاب داره؟؟که اسمش رو وسیله کاربردی و اسپرت گذاشتین؟این کراس اوور ها بیشتر بخاطر جاداری میخرن تا قابلیت های آفرود
ولی در مورد جی 5 بنظرم با این قیمت ماشین خوبیست,با اینکه خودم ندارم ولی با توجه به اینکه چندین بار سوار شدم و رانندگی کردم با توجه به این رنج قیمت ماشین مناسبی هست
در ضمن سراتو سایپا حداقل 35 میلیون تو بازار گرونتر هست,بنابراین اگه 35 میلیون رو پول سراتو سایپا بذارین میشه کرولا خرید!!!بنابراین ماشین رو تو رنج خودش مقایسه کنین نه با 35 میلیون گرونتر
حمید
۱۹ بهمن ۱۳۹۳سلام
5 ماه پبیش ماشینم را تحویل گرفتم بعد از 1.5 ماه تاخیر که تا امروز جریمه تاخیر پرداخت نشده
ال سی دی و دوربین دنده عقب و نویگیشن همبش اضافه کردم
و خدا را شکر از ماشین تقریبا راضیم
خوش قیافه و جذاب و شکیل
اما اگر می خواید از نمایندگی بخرید یا باید نقدی با قیمت 64.5 بخرید یا ثبت نام کنید برای چند ماه بعد تا با چند ماه تاخیر بهت بدن
پرویز
۳۰ بهمن ۱۳۹۳جی 5 -محصول کرمان موتور .من خریدم و شماره مشتریم هم 63647از نمایندگی 3403 رشت که یک نمایندگی شرخر و کاملا متقلبه . روند تحویلش افتضاحه با چه مصیبتی با 3ماه و نیم تاخیر تحویلم دادند.
نمایندگی 3403 میرخداوندی رشت از سایر شهرهای گیلان خودروهای معیوب و برگشتی مشتریان سایر نمایندگیها رو جمع میکنه و به مشتریان خودش میندازه نمونه اش خود من که 2 ماشینشو رد کردم و پس از 3 ونیم ماه به مرگ گرفتند تا به تب راضی بشم و نهایتا یه جی 5 اتومات بهم انداختن با تهدید به اینکه اگر تحویل نگیری موکول به سال 94 میشه .نهایتا خودرویی که به من داد از نظر خطوط بدنه هیچ توازن و تقارنی ندارن یعنی در دربها بالاشون 2 سانت بازه پایینشون به صفر میرسه فاصله اش . در صندوق عقب و کاپوت خیلی بد سلیقه مونتاژ شده .
ودر نهایت سان روف و شیشه جلوی ماشینم مثل ناودان آب میریزه داخل خودرو وخدمات پس از فروش بسیار افتضاح از انجام ریگلاژطفره میرن و همه چی رو توجیح میکنن بخصوص تعمیرگاه مرکزی کیلومتر 16 جاده مخصوص / تعمیرگاههای شهرستان هم که پر از سایر خودروها از پراید گرفته تا سمند و پژو و جی 5 باید واسه یه هفته تا ده روز دیگه نوبت بزنه و توی رشت هم که اصلا ” از مشکلات جی 5 سر در نمیارن= خلاصه کلام این که اصلا به 56 میلیون نمی ارزه خدا وکیلی اتوماتش 30میلیون به زور می ارزه و در یک کلام بینی و بین الله پراید صندوقدار شرفغ داره بر جی 5 اتومات و به فروش هم نمیرسه بازارش افتضاحه شماره منم اینه 09113310454 من صرفا” بخاطر خدا و روشنگری مردم نوشتم و مینویسم و حاضرم مستند اثبات کنم.
پرویز
۱ اسفند ۱۳۹۳تبریک
تبریک به مجله پدال . بالاخره موفق شدید از کرمان موتور حق السکوت بگیرید؟
چطور شد؟ دیگه انتقادات مستند دارندگان و مشتریان آشغالهای کرمان موتور
مثل g5 رو سانسور میکنید و تیتر زیبای مهمانی از دل کویر رو براش زدید!!!
من خودم یکماهه تحویل گرفتم اتوماتش از جام جلو و سانروفش آب میریزه داخل خودرو و صداش مثل تراکتور وارد کابین میشه طوری که همراهانم در یک سفر کوتاه از شدت صدای ماشین حالت تهوع گرفتن همین مهمان تون از دل کویر با پراید هم قابل مقایسه نیست .
امین نقی زاده
۲ اسفند ۱۳۹۳تصویری از ریزش آب به داخل خودرو تهیه کنید تا ما هم ببینیم
وحیدنظارت
۶ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز شما سعی کن درست بنویسیش نزدیک به 60 میلیون پول ماشین دادی اونوقت نمیدونی جی 5 به اینصورت نوشته میشه؟j5
بعد بیا دم از انتقاد بزن…
Pourya
۵ بهمن ۱۳۹۵اقای محترم من خودم سه ماه دارم اتوماتش رو اصلا صدای متور تو ماشین احساس نمیکنم اب هم تو ماشین نمیاد بنظرم شما حتی جی5 هم ندارید انقدر دروغ ننویسید
نام شما (ضروری): سعید
۲ اسفند ۱۳۹۳من نمیدونم سایت پدال چرا بسیاری از نظرات فنی که قبلا دوستان فنی میدادند را حذف کرده و شکل شمایل سایت عوض شده …………….
بگذریم من اسفند پارسال این ماشینو گرفتم و جز اولینها هستم و راضی از خریدم (اتومات )از نمایندگی بشتام اصفهان .
در قیاس با ماشینهای تولید داخلی سایپا و ایران خودرو بسیار بهتر و تا حالا 40000 کیلومتر رفتم نه سانروفش اب میده و صداش از قارقارکهای داخلی کمتره
به حرف این و اون گوش ندید و برید یکیشو سوار بشید و اون موقع متوجه میشید که با 60 میلیون هیچ ماشین زیبای اتو نمیدند
اگه تحقیق کنید میبینید که موتور و گیریبکس این ماشین همون موتور و گیریبکسی هست که روی میتسوبشی لنسر هست و کافیه کاور روی موتور را که چهار پیچ ساده داره بردارید و ببینید بزرگ حکاکی کرده میتسو بیشی ……………..همه وسایل برقیش هم بوش المانه که تحت لایسنس تولید میشه و طراحیش هم توسط شرکت پنین فارینا ایتالیا طراحی شده ………………..
من این ماشینا ماههاست دارم و راضیم
فقط باید رانندگی با اتو و تپ ترونیک را یاد بگیرید من پس از دو ماه متوجه شدم و اوایل فکر میکردم ماشین تنبله ولی با بازی با پدال گاز این ماشین عالی است
البته مثل ماشینهای تولید دو لگن ساز داخلی مثل سمند و پژو و……..با بردن به کارواش رنگ سپرهاش میریزه و بهتره خودتون بشورید و یا اگر کارواش میبرید بهشون بگید سپرهاشو از راه دور اب بپاشند
از کاربر های فنی مثل دادا وپینار و sunmartin و ……..تقاضا دارم بیایند و نظرات فنی بدند چون بنظر میاد کسایی بدون اینکه این ماشین را داشته باشند اومدند تو سایت و مردم را برای خرید گیج میکنند
Kourosh
۲۸ آذر ۱۳۹۵سلام سعید جان تمام نظر ها رو خواندم و متوجه شدم که شما و چند تا دیگه از دوستان که نظر دادید فقط جک سوار می شید الباقی فقط نظری دادن که شنیده اند نه تجربه در مورد گیربکس هم دقیقا درست می گید موفق باشید
ارین
۱۹ اسفند ۱۳۹۵دمت گرم ممنون
نام شما (ضروری):مجتبی
۲ اسفند ۱۳۹۳توضیهاتی که پس از 60000کیلومتر رانندگی با این ماشین زیبا داشتم را صادقانه برای دوستانی که قصد خرید دارند و مبلغ 60 میلیون میخواهند هزینه کنند را بعرض میرسونم
1-اول اینکه کوچکترین مشکل موتوری و گیریبکس نداشتم و قدرت موتور فوق العادست و بقول دوستمون سعید که در بالا گفته کافیه روش رانندگی را با این ماشین یاد بگیریم
2 – دوم ترمز خوب البته در اوایل تحویل موقع صبح 10 ثانیه اول بد بود و با ابدیت ترمز فوق العاده شد و با یکی از دوستان که ال 90 داشت با سرعت 100کیلومتر با هم در اتوبان نطنز اصفهان در یک مسیر مستقیم کنار هم و همزمان روی ترمز زدیم و در کمال تعجب دوستم ماشین من 6 متر زودتر ایستاد و جالب اینکه ال 90 با اینکه وزنش خیلی کمتر از ماشین من بود خط ترمز داشت ولی ماشین من خط ترمز نداشت از دوستان مطلع میخواهم که توضیح بدهند
3- سوم صدای زیبا موتور که در مقایسه با سمند پژو و حتی ال 90 بسیار زیبا و داخل کابین کمتره
4 – از هیچ کجای ماشین ابی رخنه نمیکنه و فکر میکنم دلیلش اگه دقت کنید و اطراف لا دریها دوجداره لاستیک قرار دادند تعجب میکنم که اقایی در بالا در مورد رخنه اب از سانروف حرف میزنه شاید ماشین ایشون تو مونتاژ استثناعا درست مونتاژ نشده
5- رنگ ماشین مثل همه ماشینهای داخلی و چینی است و در حد متوسط
6- زیر و بند و سیستم تعلیق این ماشین همان زیر و بند هیوندا اونته است میتونید مقایسه کنید و همان خشکی را دارد و کمی میکوبه
7- شتاب اولیه با استفاده از سیستم تپترونیک مناسب و شتاب ثانویه فوق العادست
8- هندلینگش بسیار عالی و مثلا در قیاس با ال 90 سر پیچها قابل قیاس نیست من با 145 کیلومتر در پیچی که در مسیر اصفهان شاهین شهر بو دحرکت کردم وکوچکترین احساس نامتعادلی نکردمولی جالب اینکه دوستم که ال 90 داشت جرات نکرد .میتونید امتحان کنید
9 – از سرعت 110 به بالا از کنار درب صدای باد میامد که با قرار دادن یونولیت و ابر درز گیر مشکل حل شد
10- فرمان پذیری و سبکی فرمان در سرعت پایین بسیار روان و در سرعت بالا سنگین میشه که عالیه
دوستانی که میخواهند ماشینو بخرند حتما کارهای زیر را بکنند
1- چهار چرخ را با چهار لاستیک هانکوک و دقیقا همان سایز عوض کنید با تعویض لاستیک vanli 500هزار
2- اطراف درها را درز گیر مناسب بزارید
3- یک سیستم نویگیشن و مانیتور روش نصب کنید1380000 مجید کار
4- بک لایت نصب کنید 120000
5- اگزوز ماشین را با تغییر بست به اندازه 4 سانت بیارد بالا 50000
6- اگزوز را از عقب با اسپری مشکی چند بار رنگ کنید (برای زیبایی که از پشت معلوم نباشه)
7- دوربین دنده عقب نصب کنید 100000
به طور کلی این ماشین در مقایسه با پولی که میدید از همه ماشینهای تولید داخل و چینی بهتره واینو به جرات میشه گفت
سینا
۷ مهر ۱۳۹۵اقا مجتبی ببخشید این حرف ها و مقایسه بی ربط رو از کجا در اوردین که خیلی دور از واقعیت هست احتمالاااا اون ماشین دوست شما تندر نبود یا هم ترمز نخاسته بگیره چون تندر با این که هر 4 چرخ ترمز دیسکی نیست اما خیلی عالییی عمل میکنه وحتی ترمز بهتر از جک داره که چینی هست و با اختلاف 6 متر خیلی خنده دار و دور از واقعیت بود چون من ماشین چینی داشتم لیفان 620 که بهتر از اون عمل میکنه خواهشن برای بالا اوردن محصول خودتون ماشین دیگه رو با حرف های دروغ پایین نیارین
نام شما (ضروری):محسن
۲ اسفند ۱۳۹۳اقا پرویز چند بار با شماره ای که دادی تماس گرفتم ولی فقط با صوت دلپذیری روبرو میشم که این هم از خصلتهایی هست که مردم باهاش اشنا هستند
چرا وقتی ماشینو نداری و یا با مثلا نمایندگی سر دعوا داری و یا استثناعا ماشین شما چنین مشکلی داره مردم را به انحراف میدازی
مر د مومن شما کافیه درب یک جک را باز و دوباره ببندی که مفهوم رگلاژ مناسب درب خودرو را بفهمی و درب یک پژو یا به قول خودتون پراید را باز بست کنید و تفاوت را ببینید
یادمه زمانی که سیلو امده بود و کرمان موتور زده بود هزار یک مشکل نداشته براش میگذاشتید و…….حالا چی همه تعریف میکنند و تو بورسه و دیگه نیست ویا همین ال90 که اول با 5 میلیون ثبت نام شد همه متهم به اشغال بودنش کردن و حالا چی ……………………
چرا با ادعا حرفی رامیزنید و خدا را گواه میگیری …………….برادر باید در دنیای دیگه جواب بدید
من شش ماهمه از نمایندگی مشهد تحویل گرفتم و 8000 تا باهاش رفتم و خیلی راضیم
نام شما (ضروری):محمد
۲ اسفند ۱۳۹۳من این ماشینو دو ماهه دارم و خیلی هم با پولی که دادم راضیم
روح اله
۳ اسفند ۱۳۹۳بچه ها من یه دستی گرفتم ولی هیدرولیک فرمونش صدای ممتد و آزاردهنده ای داره مخصوصا وقتی ماشین ساکنه و فرمونشو به چپ و راست می چرخونی صداش به وضوح شنیده میشه …….. کسی می دونه علتش چیه؟ یعنی طبیعیه؟
من یه206 v8 هم دارم ولی فرمونش هیچ صدایی نداره!
alireza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴اون مشکل منتاژه برای من هم صدا میداد میدونم چی میگی یه صدای مثل( شرشر )کردن اگه گارانتی داری ببر برای سرویس درستش میکنن. […]
کیفیت اجزای مکانیکیش خوبه خداییش ولی اشغالا بد منتاژ میکنن
ابوالفضل
۴ اسفند ۱۳۹۳من جک مدل دستی راباماشین ویلکسc30مقایسه کردم درحدتوان به این نتیجه رسیدم که ویلکس c30خرابی کمتروهندلینگ بهتری دارد ونسبت به جک دستی امکانات بییشتری داردهرچنددرکشورماناشناخته تره ولی به برخی کشورهای دیگراروپایی هم صادر میشه چندماهه دارمش وراضیم
غلامرضا
۶ فروردین ۱۳۹۴شتاب وولکس خیلی کمتره
دادا
۷ اسفند ۱۳۹۳[…]آقایون عشق آلمان وژاپن ،بدونید ماعشق مون ایرانه اما بااین پول فعلا بهترین جک هست.حالا چین بسازه آمریکا یا فرانسه مونتاژ کنه یا آدیس آبابا اتیوپی طراحی شه.فرق نمیکنه.مااستفاده کرده خیلی راضی هستیم.شماها برید با ژاپن وآلمانتان صفا کنید ما با ایران.اما بدونید اژدها بیدارشده با حرف من وتو نمیخوابه اون میره جلو اونم باسرعت نور وبعد ما مدعیان دروغین فقط چشممون میبندیم.ازبس پر نخوت هستیم.میگم چینی آشغاله.طرف پیکان وانت آشغال سوار بود ماشین منو مسخره میکرد […]بنده به احترام دولت وملت چین کلاه مو بر میدارم احترام بهشون میذارم.والسلام حالا تو توی ذهنت افتخار با پراید وپژو دولگن جمع کن بکن وبه کشورای دیگه افتخار کن
masoud
۲۲ اسفند ۱۳۹۳سلام
من حدود دوساله که این ماشین رو دارم،البته دنده ای
حدود چهل هزارتا هم باهاش راه رفتم
هنوز یکبار هم نمایندگی نرفتم جز برای سرویس اولیه
حتی لنت هم عوض نکردم
خیلی هم از این ماشین راضیم
الانم یکدونه اس۵ثبت نام کردم
منکه یکجورایی به جک اعتماد دارم چون بهم ثابت کرده که قابل اعتماده
هنوزهم کوچکترین صدایی از هیچ جای ماشین در نمیاد اگه بگم با روز اولش فرقی نداره بیراه نگفتم
مجتبي
۲۶ اسفند ۱۳۹۳اتوماتیک های تازه وارد بازار ایران بدون آنکه شما باخبر باشید در بازه قیمتی 40 تا 70 میلیون تومان جنگ بزرگی را برای سال آینده و حتی شب عید برنامه ریزی کرده اند
که میانه روترین و مورد توجه ترین شرکت کنندگان در آن محصول جدید کرمان موتور یعنی Jac J5 اتوماتیک با پیشرانه جدید 1.8 لیتری 141 اسب بخاری میتسوبیشی است. در حالی که تندر 90 اتوماتیک حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد و امگرند 7 در جایگاه 70 میلیونیها تکیه زده، J5 اتوماتیک با توپ پر به بازار آمده تا اثبات کند با قیمت 55.9 میلیونیاش که در ایام مبارک دهه فجر تا 54.2 میلیونتومان نیز کاهش پیدا کرده، قرار نیست یک بازیگر ساده باشد! J5 لوبیای سحرآمیز کمپانی جک چین است که به نظر می رسد در خاک ایران خوب رشد کند . برای آنکه این مبارز جدید را بیشتر بشناسیم، تصمیم گرفتیم برای اولینبار در ایران به سراغش برویم و نخستین تجربه رانندگی با آن را همراه شما بازخوانی و بررسی کنیم
معرفی
نامش J5 است و چندان برای ما ایرانیها غریبه نیست. J5 دومین عضو خانواده JAC چین است که به بازار ایران قدم گذاشته. این برند چینی بخش عمدهای از خوشنامیاش را مدیون خاطره خوب تعداد محدود J3های هاچبکی است که به بازار عرضه شدهاند. کیفیت قابل توجه محصولات این برند در کنار بهرهگیری از پیشرانه میتسوبیشی و طراحی قابل توجه شرکت پینینفارینا ایتالیا از جمله اصلیترین نقاط قوت جکها در بازار ایران هستند. J5 ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعته دستی ایرانیان را با بزرگترین محصول جک چین آشنا کرد اما کرمانیها که جای یک خودرو اتوماتیک را خالی میدیدند، نسخه اتوماتیک آن را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کردند. J5 در نسخه اتوماتیک تفاوتهای عمدهای با مدل دستی دارد و همین تفاوتها موجب شدهاند تا اختلاف قیمت مدل دستی 1.5 لیتری(44.2 میلیونتومان) و اتوماتیک 1.8 لیتری(55.9 میلیونتومان) به حدود 11 میلیونتومان برسد. پیش از ما ایرانیها خود مردم چین اصلیترین منتقدان صنعت خودروسازیشان هستند که در مطالب تحلیلی و نظراتشان از JAC در کنار چند برند خودروسازی دیگر چینی به عنوان پرچمداران این صنعت یاد می کنند. JAC بهتازگی در بین همه خودروسازان فعال در چین از جمله جنرالموتورز، فولکس واگن و… از نظر میزان تولید در سال 2013 موفق به کسب رتبه 22ام شد و تیراژ حدود 203هزار دستگاه را به ثبت رساند.
J5 شخصیت متفاوتی نسبت به عمده خودروهای چینی دارد؛ شخصیتی که بهسادگی نمیتوان صفت کپیبودن را به آن نسبت داد. طراحی آن بر عهده شرکت پینینفارینا ایتالیا بوده است؛ شرکتی که تاکنون دهها مدل مطرح فراری نظیر دینو، تستاروسا و چندین مدل فیات و… را در تاریخ ماندگار کرده است.
جک آواتار
شاید عدهای با خود بگویند پینینفارینا نقشی در طراحی این خودرو نداشته و تنها از نام تجاری آن روی J5 استفاده شده اما نکته جالب آنجاست که در سایت رسمی پینینفارینا در حالی که شرکتهای چینی زیادی مدعی همکاری با این طراح ایتالیایی هستند، فقط نام JAC در بخش جوایز و افتخارات به چشم میخورد. به جرأت اصالت و زیبایی جک را در مقایسه با دیگر چینیها میتوان ستایش کرد اما J5 یک زیباروی تو خالی نیست که تنها با چهرهای خشن به دنبال جذب مشتریان باشد.
در قلب J5 اتوماتیک موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی جایگزین پیشرانه 1.5 لیتری در مدل دستی شده است تا فضای رقابت را روی همه هموطنان اتوماتیکش ببندد و با قویترین آرایش در زمین ایران حاضر شود! پیشرانه این خودرو از سری 4G93D تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است که در چین به تولید میرسد و حداکثر قدرت آن در حالی عدد141 اسب بخار را نشان میدهد که نزدیکترین رقیبش یعنی امگرند 7، 137 اسب بخار قدرت تولید میکند. با این حال حداکثر گشتاور 165نیوتنمتری J5 در برابر حداکثر گشتاور 172 نیوتنمتری امگرند 7 جای تامل دارد. پیشرانه امگرند 7 بر پایه یکی از پیشرانههای تویوتا طراحی و توسعه یافته و جک نیز با شمشیر میتسوبیشی به میدان رقابت قدم گذاشته است. در این میدان تندر 90 105 اسب بخاری با گیربکس 4 سرعته سعی میکند از بیرون گود تنها به اختلاف حدود 200 کیلوگرمی وزنش با این دو خودرو دل خوش کند. ابعاد J5 در ظاهر تفاوتی بین این خودرو و رقبا را نشان نمیدهند اما به محض ورود به اتاق آن به خصوص در بخش صندلیها شگفتزده میشوید. فاصله بین دو محور این خودرو در مقایسه با برادر شیریاش در ایران یعنی لیفان 620 حدود 10 سانتیمتر بزرگتر است که موجب افزایش بیشتر فضای پای سرنشینان عقب میشود. علاوه بر این موضوع در J5 اتوماتیک بر خلاف مدل دستی دریچههای سیستم تهویه نیز برای سرنشینان عقب نصب شده است.
جک جی 5 اتوماتیک
ایمنی
J5 در آزمایشهای موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر 5 ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارشها در تصادف از جلو و طرفین، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمیشود که نشاندهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است. البته این خودرو رقیبی به نام امگرند 7 را در بازار دارد که علاوه بر این 5 ستاره، موفق به کسب 4 ستاره از موسسه اروپایی EuroNCAP شده است. با این حال J5 اتوماتیک همانند رقیبش از سیستمهای ترمز ABS و EBD استفاده میکند اما تعداد کیسههای هوایش 2 عدد برای سرنشینان جلو است.
تجهیزات
در مقایسه با مدل گیربکس دستی، تنها تفاوت ظاهری J5 اتوماتیک در رینگهای این خودرو مشخص است. چراغها در جلو و عقب هالوژنی هستند و 4 شیشه و آینههای جانبی به صورت برقی کنترل میشوند. سیستم صوتی با 4 بلندگو در مدل دستی به 6 بلندگو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش میرسید. برخلاف مدل دستی تنظیم 4 جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم 8 حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شدهاند. سانروف نیز یکی دیگر از آپشنهایی است که در مدل اتوماتیک به چشم میخورد. به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در J5 اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشنهای کارا و جدید را در کنار 30 اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به دست میآورند که قطعا ارزش پرداخت 11 میلیونتومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند 7 اتوماتیک 71 میلیونی را نیز به شدت به خطر میاندازد چرا که تفاوت عمدهای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمیتوان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود 16 میلیونتومان میرسد!
پشت فرمان
اولین خودرو اتوماتیک کرمانموتور
کرمانیها از اینکه اولین خودرو اتوماتیکشان وارد بازار شده، خوشحالند. J5 اتوماتیک روی کاغذ هیچ چیزی برای کسب بیشترینها با یک قیمت معقول کم ندارد اما آیا در عمل هم اینگونه خواهد بود؟ در خودرو را که باز کنید با تودوزی تمام تیرهای مواجه میشوید که برای J5سواران تازگی دارد، چرا که کرمانموتور این تودوزی تیره را جایگزین تودوزی روشن در مدلهای 1500 دستی کرده است. ابعاد لاستیک در مقایسه با لیفان 620 عریضتر هستند و در کنار ارتفاع 17 سانتیمتری از سطح زمین پایداری خوبی را نوید میدهد. پشت فرمان J5 پیش از هر چیز این حس را القا میکند که آیا این اتاق متعلق به یک خودرو 55 میلیونی است؟ بله، در ظاهر این حس تا مدتی پایدار خواهد بود اما اگر در هر خودرو چینی بعد از تفکر دستی به سر و روی اتاق بکشید، از گفتهتان پشیمان میشوید اما در J5 همه بخشها اینگونه ناامیدکننده نیستند. چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمتهای داشبورد و روی درها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمیدهد. روکش چرم صندلیها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان میدهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانیمدت به بررسی آنها بپردازیم. در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایرها با نشان دادن نور سبز روی هر 4 لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایرها خبر میدهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودی USB و 6 بلندگو پشتیبانی میشود. مجموعه نمایشگرهای پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در 3 قاب دایرهای بیشتر یادآور خودروهای جدید ژاپنی و کرهای است. کامپیوتر سفری این خودرو علیرغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست. کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایدهآل خودروهای لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودروهای چینی وضعیت قابل قبولی دارند. دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزادساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند. روی این گیربکس 4 سرعته هیچ خبری از کلیدهای حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما J5 اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمیکند چرا که کاتآف موتور آن روی دور 5000 انجام میشود و با خیال راحت میتوانید تا دلتان میخواهد آن را بتازانید و از هر گونه کاتآف زیر 5000 دور در دقیقه که در لیفان 620 دیده میشود، در امان باشید. مصرف اعلام شده توسط رسانههای چینی برای این خودرو 7.6 لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر میرسد در حقیقت رقمی حدود 5 باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمیتوانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد.
کابین جک جی 5
رانندگی
سوئیچ J5 با قابلیت کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت طول بلندی دارد و در مقایسه با سوئیچ دیگر خودروها جلب توجه میکند. با چرخاندن این سوئیچ موتور با صدای نسبتا قابل توجهی روشن میشود و در همان ابتدا عایقبندی نسبتا خوب اتاق در مقابل ورود صدای موتور و محیط اطراف جالب توجه بود. برای شروع حرکت گیربکس را در حالت D قرار دادیم و با حرکتی نرم خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم تا تعویض دندهها و شتاب خودرو در حالت تختگاز را مورد آزمایش قرار دهیم. بر خلاف دیگر خودروهای 4 سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمیشود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به 141 اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند تویوتا کرولا صدق میکند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودروهای چینی بهمراتب بهتر است. ترمزگیری با توجه به وزن خالص 1355 کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود 1.5 تن افزایش پیدا کرده بود هیچگونه ضعفی را نشان نمیداد. تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمزگیری نیز مشاهده نمیشد. گیربکس 4 سرعته J5 به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقتگیری شما را ناامید نمیکند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی میتوانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچگاه به اشتباه هوشمند نمیشود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد و همواره میتوانید روی رانندگی پر شتاب با این خودرو حساب کنید. شتاب صفر تا 100 این خودرو چیزی حدود 12 ثانیه است.
نوشته : امیرحسین برخورداری
پرویز
۳ فروردین ۱۳۹۴***از ابتدا یه اشتباهی کردم فریب طراحی پنین فارینا رو خوردم غافل از اینکه کرمان موتور داره همین طراحی خشک و خالی پنین فارینا رو به هموطنای بحران زده و تورم زده ی ما به قیمت 56 میلیون میفروشه . من اولین ماشینم پیکان در سال 75 و بعد هم پراید و 405 و 206 و ال 90 داشتم تا همین چند ماه پیش . بعضی از دوستان فریب نرمی باز و بستن درها رو میخورند و با پراید مقایسه میکنند در حالی که پس از 30 -چهل بار باز و بسته شدن دقیقا”شبیه پراید میشن . من 13 خرداد ثبت نام کردم که شهریور تحویل بگیرم – ندادند تا آخر آبان 93/8/29گفتند بیا تحویل بگیر رفتم دیدم یه ماشین کثیف و خط خطی با 102 کیلومتر کارکرد به شماره شاسی 104930 گفتن مال شماس که من تحویل نگرفتمو اعتراض که فرداش نمایندگی نامه زد که بله موافقت شد ماشین شما تعویض بشه دوباره 1و نیم ماه دیگر تاخیر در 93/10/14 دیماه یه ماشین دیگه با شماره شاسی 107969 رو معرفی کردند دیدم از نظر مونتاژ وخطوط بدنه مشکل داره . گفتند شما تحویل بگیر ما برات ریگلاژ میکنیم. تحویل گرفتم فرداش رفتم همان نمایندگی واسه ریگلاژ گفتند ماشین اینجوری آب بندی شده و اصلا نمیشه بهش دست زدو متاسفانه کاری نمیشه کرد ما با ناهنجاری های خطوط بدنه و صندوق عقب و درب موتور کنار اومدم بعد از 20 روز گذاشته بودم تو یه پارکینگ روباز تو خیابان سعدی رشت زیر باران بعد یک ساعت نشستم تو ماشین دیدم از محل پشت آینه وسط و جاعینکی و دوتا ستون چپ و راست آب به درون چکه میکنه و شکایت کردم به تعزیرات اونا نامه زدن به صنعت و معدن و اونام ارجاع دادن به کارشناس 330 هزار تومن هزینه کارشناسی دادم و کارشناس نظر داد که ماشین باید تعویض بشه و کرمان موتور تعطیلات ما رو حروم کرد و انداخت به بعد از عید تا ببینیم سومین تحفه چه خواهد بود. دوستی گفته تصا.یر چکه آب رو بذارید ماهم ببینیم که متاسفانه در این سایت امکان آپلود نیست ولی ایمیلم را میذارم هر که میخواد ببینه ایمیل بده تا براش ارسال کنم parviz5322@gmail .comضمنا من یک فیلم مستند همراه با توضیح از ریزش آب به درون گرفتم که بدلیل سرعت پایین نمیدانم چطور آپلود یا ارسال کنم .شماره من 09113310454 هست و همیشه هم خطم روشنه .
غلامرضا
۶ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز من این ماشینو دارم دوتا ازدوستان وسه تا از اقوام این ماشینو دارنالبته بیشتر مانوئله..دنده ای..با کارکردهای 1000 تا48000کیلومتر هیچیک این مشکلو نداریم..البته من مزدا نیو وپدر لکسوس دارن.هیچوقت 50000000تومن رو با140میلیون مزدا و290میلیون لکسوز مقایسه نمیکنم.قبلش ال90 داشتم تا اینو سوار شدن سریع ال ممدو فروختم واینو جایگزین کردم.اینکه خودروی جنابعالی مشکل داره برمیگرده به نمایندگی که ماشینای مشکل دارو میخواد قالب کنه.واینکه کدوم شهری هستین چون اطلاع دارم شهرهای مختلف ……..
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دوست من یا شما داری رو هوا حرف میزنی! یا اینکه …
آه آدم چطور میتونه این حرفارو به خودش نسبت بده؟!
شما گیریم ماشینت مشکل داشته اما بهر حال انتخاب کردی اینو!!
پاراگراف اول حرفات گواهه …
یه آشغال به تمام معناس که آدمای جیب خالی پز عالی که قیافه و فرم ماشین براشون کلاس و شخصیت میاره ، چون دستشون به سوزوکی و هیوندای و کیا نمیرسه ، میخوان با طراحی پنین فارینا که تایید میکنم طراحی زیبایی است و بدنه ی پوشالی j5 ;پز لوکس سواری بدهند ، اونو انتخاب میکنند .
پرویز
۳ فروردین ۱۳۹۴جی 5بدلیل عایق بندی ضعیف ، دور موتور به 2000 که میرسد صدای موتور بطور کامل و ضمخت شبیه صدای تراکتور برون خودرو و بسیار گوشخراش است.در یک کلام کرمان موتور فقط طراحی زیبای پنین فارینا رو به قیمت 56 میلیون به هموطنان تورم زده ما میفروشد. این خودرو انصافا” بینی و بین الله با همین گرونی بازار به زور 30 میلیون ارزش دارد و اصلا به پای 405 و ال 90 نمیرسد ولی رقیب جدی پراید است و احتمالا” بر پراید برتری دارد .شخصا” بدلیل معایب موجود و اظهر من الشمس آن دو دستگاه از آن به شماره شاسی 104930 و 107969 را رد کرده ام و قرار است به زودی سومی رو تحویل بگیرم و هموطنان را در جریان امر قرار خواهم داد . شماره من 09113310454
منصور
۷ فروردین ۱۳۹۴سلام دوست خوبم. ارزش ماشین ها رو به ریال محاسبه نکن. به دلار اروپا محاسبه کن. کرمان موتور ماشین ۱۲ هزار دلاری رو به شما میده ۵۷ میلیون و ایران خودرو ماشین ۴ هزار دلاری رو میده ۳۷ میلیون!! حالا برو پولتو بده سمند و پارس بگیر…
پرویز
۸ فروردین ۱۳۹۴کرمان موتور مشتریان را ریشخند کرده است.
کرمان موتور پس از اینکه تحفه هاشو به مشتریا انداخت دیگر خدمات پس از فروشی در کار نیست یکسری تعمیرگاههایی در نمایندگیهاشون دارن که هر وقت میری میبینی پر از انواع ماشینهای پراید و سمند و پژو و غیره … هستند و تحفه های خودشون از قبیل جی 5 و لیفان و غیره را تحویل نمیگیرند و به همدیگه پاسکاری میکنند . یا نوبت برات میزنند برا چند روز دیگه .نمونه اش تعمیرگاه نمایندگی قزوین تو خ اسدآبادی و نمایندگی 3402 رشت است.
دفتر مرکزیشون هم یه جای تخمی تو جاده کرجه که از هرجای ایران بری یا باید از کرج جاده مخصوصو پیش بگیری یا از تهران که حرکت کنی باید کیلومتر 20 دور بزنی و برگردی تعمیرگاهش کیلومتر 16 و اداره فروشش کیلومتر 10 . خلاصه خیلی افتضاحه .
تلفن شکایاتشون که عین ریشخند نمودن مشتریاست . یه صدای ضبط شده میگه :( قلام ،شما با دفتر مرکزی کرمون موتور تماس گرفته اید برای قسمت فروش یک و خدمات دو رابگیرید وقتی گرفتی هم دست از پا درازتر میگه ” متاسفانه خط مورد نظر مشغول میباشد” من در سال جدید دوبار یکی روز چهارشنبه 94/1/5 ودوم روز شنبه 94/1/8 از صبح تا 2 و نیم شماره 42724را هر چقدر گرفتم افتخار صحبت با احدی بغیر از همان صدای ضبط شده “( متاسفانه خط مورد نظر مشغول است)” نشدم.
خرداد 93 برای جی 5 اتومات ثبت نام کردم پس از 6 ماه یعنی پس از 3/5 ماه تاخیر دو دستگاه جی 5 معیوب به شماره شاسی های 104039 و 109769به من انداختند که هر دو معیوب اولی 102 کیلومتر کارکرد داشت با سپر ضربه خورده و بدنه خط خطی و دومی با سقفی که آب از آن بدرون چکه میکرد از بالای شیشه جلوی ماشین که شکایت کردم و پس از دو با ر مراجعه به دفتر مرکزی عتیقه شان تو جاده کرج یکی بنام خانم ( دادیار) بایک شماره ثابت بمن زنگ زد و گفت 90 درصد قبل از عید یک ماشین سالم تحویلتان میدهیم و بهمین خاطر من از تعطیلاتم استفاده نکردم بدلیل خرابی ماشینم و انتظار ماشین جدید و هر وقت به اون شماره زنگ میزنم سیستم پیشرفته صدای ضبط شده میگوید متاسفانه این خط ورودی ندارد با شماره 42724تماس بگیرید و این شماره هم از صبح تا عصر هرچه میگیرم کسی جواب نمیدهد . کرمان موتور مشتریان را ریشخند کرده است
ایرج
۱۵ فروردین ۱۳۹۴اونایی که با جک مخالفن کاملا در اشتباهن چون من خودم دارم کاملا از هر لحاظ خودرو مناسب و خوبیه و کاملا خودرو شیک و زیباییه با موتور قوی میتسوبیشی
آرش
۱۶ فروردین ۱۳۹۴از من بشنوید.. ماشین چینی نخرید.. چین هیچوقت کره نمیشه ( بیخود مقایسه نکنید) چون دولتش و مردمش وجدان کاری ندارن و ذاتا […] هستن.. حالا از من گفتن.. من که از هرچی جنس چینی هست حالت تهوع میگیرم.
عسلویه
۱۷ فروردین ۱۳۹۴چرا اینقدر بحثهای حاشیه ای؟آخر ما نفهمیدیم جی 5 خوبه یا نه؟ من میخوام بخرم.لطفا راهنمایی کنید.
تهران
۱۷ فروردین ۱۳۹۴به نظر من تو رنج قیمتش بهترینه کسایی هم که تعصبی میگن چینی بده آگه یک بار سوار بشن میفهمند که نظرشان اشتباه . کلا تعصب زیاد هم خوب نیست .همه میدونن که بنز و بی ام دبلیو خوبه ولی باز یکی پیدا میشه که میگه ماشین فقط آ ئودی .جک جی 5 هر چی که باشه مطمئنا از خودرو های تولید داخل خیلی بهتره هر کس که بگه نیست واقعا بی انصافی کرده
افشین
۳۰ فروردین ۱۳۹۴معمولا تندترین نظرات که البته بیشتر این نظرات هم دور از واقعیت هم هستند از جانب کسانی مطرح میشه که این خودرو را نداشتند.نظریه پردازی خوب است اما به شرط اینکه حداقل یه چند دقیقه این خودرو را سوار شده باشی ..یا حق
علی . غ
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام واحترام خدمت دوستان عزیز
من میخوام جک جی ۵ ثبت نام کنم ، آیا موتوردستی و موتوراتومات هردو تحت لیسانس میتسوبیشی هستند یا فقط اتومات این خصوصیات رو داره . با تشکر
علی .غ
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام واحترام خدمت دوستان عزیز
لطفا” اونایی که اطلاعات دارند اعلام کنند:
من میخوام جک جی ۵ ثبت نام کنم ، آیا موتوردستی و موتوراتومات هردو تحت لیسانس میتسوبیشی هستند یا فقط اتومات این خصوصیات رو داره . با تشکر
مرتضي مقدم
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام . لطفا در مورد مصرف بنزین این خودرو کمی توضیح دهید.
Abbas
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴باسلام دوستان عزیز . بهترین خودروهای دنیا تو چین کارخانه و خط مونتاژ دارن ولی دلیل
اینکه خودروهای چینی وارداتی به ایران یا مونتاژ ایران چرا درجه 2 و 3 هستند رو باید از
مدیران لایق و دلسوز که فقط به فکر سود خودشون و شرکتهای ورشکستشون هستن
سوال کنید .
aria
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴تولید جک جی 5 و اس5 و چانگان ها و هاوال به خوبی ثابت کرد که چین در راه درست تولید خودرو قرار گرفته و با سرعت مناسبی در یک جاده با اختلاف ناچیز عقبتر از کره ولی با همان سرعت می رود و منتظر کوچکترین غفلت از کره در این مسابقه هست. شک نکنید که چین خودروساز بزرگی خواهد شد فقط یک دهه زمان نیاز دارد. پس اقایانی که پیکان یا پراید ده سال کار سوار میشند حق ندارن تولیدات این کشور را مسخره کنند.(افرادیکه تولیدات چین را مسخره می کنند اکثرا خودرو ندارن و بر مرکب دوچرخ موتور دار فقط فیس تولید می نمایند)
محمدرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴باسلام خدمت دوستان عزیز.
در جواب آقای پرویز باید بگم…بنده کارمنده کرمان موتور هستم.هرخودرویی که تولید میشه 24ساعت کامل تحت بارسی فنی وتست قرار میگیره واگر مشکل کوچکی بخصوص ابندندی بدنه وصدا اضافه وکوچکترین ضعفی در موتور اونو دوباره برمیگردونن تو خط تولید برای اصلاح.پس غیر ممکنه اینجوری باشه.این ماشینای جک کلی مدرک استاندارد از کشورهای اروپایی و امریکا دارن.ببین ایران خودرو و سایپا دو شرکت خودرو سازی دولتی هستن واصلا از اینکه خودرویی با کیفیت بهتر و امکانت بیشتر و قیمت پاییتر از آشغالای خودشو بفروش برسه خیلی خوشحال نیستن چون دارن ضرر می کنن واز جهتی چون دولتی هستن .اداره استاندارد که یکی از نهاد های دولتی هست فقط دنبال یه اشکال فنی خیلی کوچیکه که بتونه جلوی تولید این خودرو ها بگیره.دوست عزیزمن پرویز خان.فروش و تقاضای خودرو های چینی بخصوص محصولاتی که در شهر هنیشه زنده یعنی بم تولید میشه نسبت به پارسال تقریبا2نیم برابر شده و ایران خودرو سایپا به شدت کاهش داشتن والانم در رکودبه سرمی برن.این نشون دهنده ی اینکه مردم از این خودرو ها نسبت به آشغال های ایرانی راصی تر هستن.اینم به کسایی که می خوان ماشین بخرن.خودرو های جک و لیفان فوق العاده هستن البته ام وی ام هم خوبه مشکلی نداره.ماشین های چینی تماما گارانتی دارن ولی ماشینای ایرانی خیلی از قسمت هاشون اگه خراب بشه جز گارانتی حساب نمیشه.البته با برداشته شدن تحریم ها پای شرکت های خودرو سازی بیشتری در ایران باز میشه و بازار خودرو رقابتی میشه.کیفیت ها بالا میره و قیمت ها شیب نزولی خواهند داشت.الانم گروه خودرو سازی بم در حال مذاکره با چند شرکت خودرو سازی آمریکایی هستن.فقط دعا کنید این تحریم های اقتصادی برداشته بشه.اون وقت ببینید کسی 405 پارس ال 90سوار میشه.به امید اینکه همه هم وطن های عزیزم بتونن ماشین های با کیفیت سوار شن و سالانه شاهد مرگ20هزار نفر که عمدش بخاطر آشغال بودن خودروها و جاده هست نباشیم.زنده باد ایران……
گرگان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.میگم راین هم کرمانه تو همون ارگ جدید, چرا با کرمان موتور یکی نمیشه ؟ یعنی چرا راین و کرمان موتور یکی نمیشن ؟ اینطوری هم خدماتتون بهتر میشه و هم بیشتر و تقریبا بی رقیب میشید چون ماشین های شما 2 خودروسازی که خیلی خوبند. ولیکس Great Wall راین هم به جک و لیفان شما اضافه میشه . Great Wall چینی هست که تو اروپا هم کارخانه داره و هم فروش داره و بالاتر از لیفان و JAC قرار داره و حتی داره مجوز های ورودی امریکا هم میگیره و شرکت قدیمی و معتبریه .
Abbas
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان . فعلا ازصنعت پرقدرت و جهانی چین اجناس درجه 2و 3 گیر ما ایرانی ها اومده
به لطف مدیران دلسوز از خودرو بگیر تا بقیه اجناس