خودروهای چینی

نگاهی نو به JAC J5، مهمانی از دل کویر

شاید تا نیم دهه پیش، خرید برندی لوکس با مبلغی در حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان امری کاملاً پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسید؛ اما با گرانی توفنده نرخ ارز در بازار، بهای خودروها آن‌چنان سیر صعودی گرفت که به یک‌باره بخش عظیمی از جامعه قدرت خریدش را از دست داد. در این میان، بسیاری از افراد از خرید خودرو منصرف شدند و برخی دیگر هم همچنان منتظر ماندند تا بلکه نرخ‌ها به وضع سابقش برگردد! که با کمال تأسف هنوز چنین امری رخ نداده است.

JAC J5
JAC J5
در حال حاضر، با مبلغ فوق قدرت مانور چندانی برای خریدار باقی نمی‌ماند و مشتری تنها می‌تواند روی چند گزینه داخلی و نیز چینی موجود در این بازار حساب کند، که بی‌تعارف! اکثرشان نیز مطلوب او نیست. اما راهی دیگر نیز برای مصرف‌کننده وجود دارد و آن‌هم گزینش خودروهای کارکرده خارجی است که البته این شیوه از خرید هم با توجه با بازار بلبشویی که در این زمینه وجود دارد چندان توصیه نمی‌شود، مگر آنکه اعتماد متقابلی از پیش به فروشنده وجود داشته و خودرو هم کاملاً کارشناسی شده باشد، که این مورد خاص نیز در این روزگار نامراد کمتر پیش می‌آید! پس به‌ناچار تنها یک مسیر است که برایمان باقی می‌ماند و آن‌هم انتخاب بهترین گزینه در بین انواع موجود است. یکی از مدل‌هایی که دراین‌بین و علی‌الخصوص در میان – خودروهای زیر ۷۰ میلیون تومان- تا حدی می‌توان رویش متمرکز شد، خودروی JAC J5 می‌باشد. این محصول چینی مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار کشورمان شده و در این بازه زمانی کوتاه هم توانسته تا حد زیادی نظرات اقشار گوناگون جامعه را به خود جلب نماید، بخصوص آن‌هایی که از مدل‌های یکنواخت داخلی سرخورده و دل‌زده شده و در پی تنوع بیشتر هستند.
JAC J5
JAC J5
این مدل اخیراً به بازار کشور امارات هم راه یافته است و در سایت «AUTOMIDDLEEAST» مورد بررسی قرار گرفته است که چکیده‌ای از آن در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

امتیاز کلی خودرو: ۴ از ۵

JAC J5 مظهر و نمونه یک سدان تکامل یافته از یک برند چینی ست که در پی آن است که خریداران را از خودروهایی همانند هوندا سیویک و هیوندای الانترا دور نموده و نصیب خود سازد

JAC J5
JAC J5
نمای ظاهری

خودروی JAC J5 که در همکاری با شرکت پنین فارینا طراحی شده زیباترین مدل در میان خودروهای در حال تولید این برند است.۵ ستاره‌ای که از موسسه NCAP به آن اعطاء شده گواه بر آن است که این خودرو به همان اندازه که خوش‌قیافه است، ایمن نیز هست. نمای زیبای این خودرو شامل مواردی همچون آرایش شش‌ضلعی جلوپنجره، چراغ‌های پیچیده شده جلو، کروم کاری اطراف لامپ‌های مه شکن جلو و طراحی خردمندانه دیفیوزرهای عقب می‌گردد.

JAC J5
JAC J5
کابین

چنانچه کانون تمرکزتان را به فضای داخلی این خودرو معطوف کنید بیش از هر امری، این تلاش برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌هاست که کاملاً مشهود است. تریم داخلی آن که شامل پلاستیک‌های مشکی پیانو بر روی داشبورد، کنسول میانی و پانل‌های روی درب‌هاست، سال‌های طولانی که پیش‌تر بر فصول طراحی خودرو در دنیا گذشته را به نحو کافی بازتاب نمی‌دهد. نورهای پس‌زمینه نارنجی رنگ که از تجهیزات داخل کابین پراکنده می‌شود و همچنین دکمه‌های دمده و منسوخ سیستم تهویه مطبوع، احتمالاً برشی از سال ۲۰۰۴ میلادی را به تصویر می‌کشد، اما در سال ۲۰۱۴ آدمی را هیجان‌زده نمی‌کند.

JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
تجهیزات رفاهی

دریچه‌های تهویه مطبوع نصب شده در عقب، صندلی‌های چرمی، سنسور پارک، ۶ عدد بلندگو و… سدان چینی ویژگی‌های بسیاری را به شما تقدیم می‌کند که بیش از آن چیزی است که در یک خودرو ۴۹/۹۰۰ درهمی یافت می‌شود.

JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
پیشرانه

زیر کاپوت این سدان ۴۵۹۰ میلی‌متری چینی، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۸ لیتری قرار دارد که به همراه یک گیربکس ۴ دنده تیپ ترونیک – که منبع آن از میتسوبیشی است – توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۵ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو به سیستم EBD یا فن‌آوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز مجهز است.

JAC J5 engine
JAC J5 engine

داوری نهایی

در حال حاضر، خودروهای کره‌ای ازجمله هیوندای، کیا، سانگ یانگ، گزینه‌های ارزشمندتری هستند. این‌طور به نظر می‌رسد که مدل‌های مذکور ویژگی‌های بسیاری را به مشتریانشان عرضه نموده و خرید بهتر و مناسب‌تری هستند. بااین‌وجود، سمت‌گیری مهم خودروسازان چینی در ارائه خودروهای مجهزتر، ادامه کار را حتی برای خودروسازان کره‌ای نیز دشوار نموده است تا بلکه بتوانند همچنان خود را در مقابل ضربات پی‌درپی چینی‌هایی که – خودروهای پر آپشن متناسب با جیب خریداران عرضه می‌کنند- حفظ نمایند.

JAC J5
JAC J5
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی بدنه آن که با همکاری پنین فارینا انجام شده است،J5 در بین سدان های هم‌ردیفش بهترین نمای ظاهری را داراست.

JAC J5
JAC J5
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

متریال مورد استفاده در کابین در مرز کهنگی و دمده شدن قرار دارد.

JAC J5
JAC J5

مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۸ لیتری:

حجم موتور: ۱۸۳۴ سی‌سی

توان: ۱۴۰/۷ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۶۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور/ دقیقه

جعبه دنده: ۴ سرعته اتوماتیک

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر

پیشرانه ۱.۵ لیتری:

حجم موتور: ۱۴۹۹ سی‌سی

توان: ۱۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

جعبه دنده: ۵ سرعته دستی

شتاب صفر تا صد: ۱۲.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

JAC J5
JAC J5

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۹۰/۱۷۶۵/۱۴۶۵ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۷۱۰ میلی‌متر

وزن خالص خودرو: ۱۳۵۵ کیلوگرم (برای پیشرانه ۱.۸ لیتری) و

۱۳۱۵ کیلوگرم (برای پیشرانه ۱.۵ لیتری)

گنجایش صندوق عقب: ۴۱۵ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16

ایمنی

کسب ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

مجهز به ۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

کمربند ایمنی پیش کشنده جلو

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات رفاهی

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

سیستم صوتی + MP3 + USB + CD + 6 عدد بلندگو

آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن

صندلی چرمی

روکش فرمان چرمی

صندلی جلو الکتریکی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت

سنسور دنده عقب

آنتن شیشه‌ای

تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو

برخی تجهیزات اضافی که فقط در مدل ۱.۸ لیتری عرضه می‌شود:

صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم در ۸ جهت

سیستم کنترل باد TPMS

قابلیت روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو

فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در دو جهت

سانروف

JAC J5
JAC J5

قیمت

در ایران: ۵۷.۷ میلیون تومان (پیشرانه ۱.۸ لیتری، ثبت نام در نمایندگی)- ۴۷.۳ میلیون تومان (پیشرانه ۱.۵ لیتری، ثبت نام در نمایندگی)

در امارات متحده عربی: ۴۵,۰۰۰ الی ۵۰,۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری)

[دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۰۲ دیدگاه‌ها

  1. علی تبریزی

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.خودرویی که اسمش بنز هست به خاطر نام برندش قیمت هایی زیاد برای تولیدات اعلام میکنند.چون اسمش بنز هست.البته در کیفیت خودروی مثلا بنز شکی نیست.هم اکنون که شرکت هایی نوپا مثل جی ای سی یا همان جک وارد بازار خودرویی شدند باید با کیفیت زیاد وقیمت مناسب رقابت کنند.جک5 خیلی خودروی باکیفیتی هست نسبت به پول پرداختی.البته ایراد تو همه ی برندها هست.مثلا لینکلن برند لوکس فورد امریکایی برای خودروی سدان خود چندین ایراد و انتقاد پذیرفتن.حالا که خودروی های اینوری جای خود دارد.ضمنا من منقطه آزاد ارس ساکنم(تبریز)دوستان منطقه ازاد میدونن.الان سوناتای 2015باقیمت پایه 19هزار دلار توی نمایشگاه ها جلفا و تبریز هست.ومن طبق تحقیقی که کردم اگر خودروی جک5 بیاد منطقه ازاد 16هزار قیمت میزنن.ینی توی بازار مناطق ازاد وقیمت تقریبا جهانی 3هزار دلار تفاوت با خودروی هیوندای سوناتا.پس باید دلایلی باشه ک جک 5 باقیمت 48و59میلیون بفروش میرسه و سوناتا بالای 150.خودروی توجوی(جک جی 3)مدتی قبل حدود صد دستگاه به بازار امریکا از چین فرستاده شد.
    در کل میشه گفت اگه جک فایف هیوندا یا کیا 5 بود 120 میلیون قیمت میخورد.
    من خودروی های چینی زیاد تست کردم برند جک خیلی برنده خوبیه.کسی که یکم تحقیق کنه و ماشین جک اس 5 رو با کیا اسپرتیج مقایسه کنه میبنیه که تفاوت چندانی توی کیفیت و فنی ندارن.ولی در قیمت نزدیک صد ملیون تفاوت.(البته نه کسانی که آزرا خریدن و نمیدونن که میشه ماشینو به صورت دستی هم دنده عوض کرد یا اسم ماشینی ک سوار میشن رو نمیدونن)صحبت من با افراد علاقه مند و کسانی بود آگاهی لازم در مورد ماشین رو دارند.
    حرف آخرم اینه که جک فایو 47میلیونی در مقابل پرشیا و ….یک بنتلی میباشد!!!!

  2. عاشوری نیا

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به عنوان کسی که تازه ماشین جک رو خریدم باید به همه بگم که علارغم همه تبلیغات بدی که از این ماشین میکنن و مشکلاتی که بعضیا میگن این ماشین داره من این ماشین و خریدم و باید بگم نسبت به قیمتش و اپشنهایی که داره باید بگم که خیلی بیشتر از این می ارزه و تا الان هم مشکلی نداشتم کلا ماشین خوبیه بخرینش که هیچ وقت پشیمون نمیشین ولی اینم بگم من کلی نمایندگی رو گشتم و بالاخره توی این همه نمایندگی که همه مثل گرگ بودن یدونه نمایندگی بود که از همشون مودب تر و بهتر بود و واقعا به مشتری ها میرسید که اونم توی خیابان دولت در شریعتی هستش .من که رفتم اونجا از کل تهران و استانهای دیگه میومدن اونجا ثبت نام و همه تعریف میکردن که دوستاشون و فامیلاشون از اونجا گرفتن و راضی بودن منم که خودم گرفتم واقعا تعجب کردم که یه چنین ادمهایی هم هنوز وجود دارن..اونجا که بودم خودشون ماشین من و چک کردن توضیح دادن و خیلی عزت و احترام گزاشتن اگه تونستین وقت بزارین و اونجا ثبت نام کنین واقعا جوابگو و پیگیر کاراتون هستن توی این بازار که کسی به کس دیگه رحم نمیکنه اونجا خیلی کمکم کردن

    1. مسعود

      ۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای محترم
      شما تو همه سایت ها این مطلب رو می نویسی که نمایندگی خیابون دولت خیلی خوبه. دیگه معلوم شد کی هستی اینجور اعتماد مردم رو از بین نبر.

    2. علی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لازم به ذکر است که خریداران نوع اتوماتیک این خودرو حتما کار با تیپ ترونیک آنرا بیاموزند چون بخصوص در جاده های سربالایی بدون استفاده از تیپ ترونیک از پراید هم عقبتر میفتند. چون دندها در حالت اتومات خیلی سریع سیک می شوند.

  3. مریم

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکسال و نیمه که جک j5 دنده ای خریدم.جز تنظیم چراغ های جلو و سرویس دوره ای تاحالا نمایندگی نرفتم.و کاملا راضی هستم.فقط یه ایرادی میتونم بگیرم اونم اینه که تو سربالایی کم میاره.البته از موتور 1500 نباید بیش از این انتظار داشت. کسی نمیتونه ماشین چینی و با کرع ای و ژاپنی مقایسه کنه چون اصولا پولی هم که میدی و نمیتونی مقایسه کنی! من با 46تومن یه ماشین شیک و در واقع بهترین گزینه تو این رنج قیمت خریدم.اگه 130تومن داشتم مسلما ماشین ژاپنی میخریدم این دیگه بحث کردن نداره.موضوع اصلی اینه که به جای اینکه پولتون و بابت ماشین های آشغال و دمده و خز ایران خودرو بدید که مفتشونم گرونه دارید یه ماشین جدید و هزار بار با کیفیت ترمیخرید.واقعا پشت ماشین ایرانی میشینی انقدر همه چیشون سفته و رانندگی باهاشون از آدم انرژی میگیره حال آدم بهم میخوره.در عوض ماشین من فوق العاده نرمه و رانندگی باهاش راحته.و دم به دقیقه هم خراب نمیشه!و از همه مهم تر ظاهر شیکی داره که به آدم اعتماد به نفس میده.واقعا نمیدونم ملت جالبی داریم حاضرن تا آخر عمرشون آشغال های ایران خودرو رو سوار شن ولی قبول نکنن که چین خیلی پیشرفته تر و به روز تر از ماست! هنوز یه عده هستن که برا پرشیا جون میدن :-D
    البته صلاح مملکت خویش خسروان دانند! اینا میتونن همچنان ماشین ایرانی سوار شن و افتخار کنن

  4. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با یه سرچ ساده تو سایت ها میتونین از مچ نبودن موتور و کیربکس مدل اتومات؛پایین بودن کیفیت رنگ؛شتاب اولیه نامناسب؛افت قیمت شدیدش اشاره کرد ولی شاید ارام تر باشه سر و صداش کم باشه اما تو سربالایی ام کم میاره
    اما اگه موتور گیربکس براتون مهم نیست و رانندگی ارامی دارین خوبه

    1. حسام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوسته عزیز سرچ سایتهای ایرانی با توجه به تعصب خاص رو یک برند خاص انجام میشه به عینا اتفاق افتاده یک نفر حتی پول پراید رو نداره با اتوبوس و مترو و نهایتش دیگه از پدرش پول قرض بگیره با تاکسی بره میاد تو انجمن های ماشین میگه ماشینهای فلان کشور خوبه هیچ دانشی نداره و امثال شماها خیلی زود باور تر هستید و برای تخریب هر چیزی اماده اید

  5. ضعف

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نقطه ضعف بزرگش دست اندازهای تعبیه شده در خیابان و جاده هست بد جوری کفش منظورم محور عقبشه برخورد میکنه به زمین فکر کنم بعد از یکی دو سال استفاده مشکل پیدا کنه البته شاید با تعویض کمک فنرها ی عقب درست شه نمیدونم ولی رو اعصابه

    1. حسام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوسته عزیز برای این موضوع که تقریبا تو اکثر ماشین ها هست بهترین گزینه تعویض لاستیک جنس خوب هست که این مشکل واقعا حل میشه انهایی که پول ندارند تعویض باد به نیتروژن هست که تقریبا مشکل رو برطرف میکنه

    2. امير

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز شما از وضعیت افتضاح خیابانها مطلع هستید،، سرعت و شتاب مکول کنید به جاده من بهتون قول میدم کفش به جایی برخورد نکنه?

  6. sobi

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدممت دوستان
    من یه پرشیا سال سفارشی دارم, که انصافا موتوری کاملا راضی ام جز شتاب اولیه کم تو دور و جاده کم نمیاره تقریبا.
    میخواستم یه جک بگیرم تا از شر صر وصدا های اضافی داخل ماشین که با گرم و سرد شدن هوا(البته فکر میکنم) ایجاد میشه خلاص شم.
    از صدای موتور در داخل خودرو و صداهای اضافه و عجیب ماشین بیزارم.
    مطالب بالا رو که خوندم بهم نشون داده خودرو های چینی مونتاژی هم بد و خوب دارن. و این به ممونتاژ ضعیف ما ایرانیا بر میگرده.نه چین!
    یه نکته جالب.. شما وقتی تو چین هر قطعی رو بخوای سفارش بدی میتونی اون رو با 10 لول کیفیت سفارش بدی(حداقل)
    ***فقط تو ایرانخودرو و سایپا نیستند که تو کرمانخودرو هم ….
    تنها راه حل تحریم و نخریدن است و بس!

  7. sohrab

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان وقتتون بخیر
    یه راهنمایی میخواستم از دوستانی که این خودرو رو در حال حاضر استفاده میکنن یا اطلاعاتی راجع به این مدل دارن.
    من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۴ دارم و اصلا راضی نیستم و پشیمون هستم از اینکه اصلا چرا پول به این ماشین دادم.قصد خرید جک جی۵ رو دارم یعنی البته نسبت به جیبم .
    دوستان اگه اطلاعی راجع بهش دارین یا اگر پیشنهادی تا این رنج قیمتی دارین ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. حسام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام من تو جایگاهی نیومدم که بهت دستور بدم یا بخوام دیدگاه منفی بهت بدم در حد راهنمایی بخوای میتونی بری نمایندگی ها که ماشینهای چینی و کره ای و … رو دارن و اجازه میدن شما داخل ماشین بشینی به وسع مالی که داری اون ماشین رو بشین روشن کن به حرف این و اون هم توجه نکن هر کدوم که احساس کردی راحتی همونو بخر

  8. بهزاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. ماشین جک j5 بعلت شیب زیاد رمپ پارکینگ امکان استفاده پارکینگ رو ازم گرفته. ممکنه کسی هم اگر به این مشکل برخورده راهنمایی که چطور میشه مشکل رو رفع کرد. ظاهرا زیر ماشین جایی گیر میکنه. نمایندگی میگه محل بوکسل بند ماشین رو از زیرش باز کنم شاد درست شه و امکان بالا بردن ارتفاع ماشین نیست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مهدی

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آیا ماشین شما از نوع اتوماتیکه ؟

  9. جاسم

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده حدود یکماه است که جک j5 اتومات استفاده میکنم . قابل مقایسه با خودروهای داخلی نیست . ماشین آروم و بی سرو صدا و نرم و امکانات خوبی هم داره . توی جاده هم یه سرو گردن بالاتر از خودروهای داخلی هستش . از نظر زیبایی هم عالیه . تنها عیب این خودرو قیمت پایین اونه که باعث شده کسایی که قصد انتقاد از این خودرو را دارن راحتتر بتونن بگن ای بابا ماشین 60 میلیونی دیگه این همه حرف و حدیث نداره . اگه 100 میلیون قیمت داشت هیچکس نمی تونست از این ماشین ایراد بگیره . بنده استفاده کننده این خودرو هستم نه نمایندگی فروش . خداییش ماشین خیلی خوبیه .

  10. رامین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خودم طرفدار ماشین چینی نیستم اما خوب عملاً داریم میبینیم که چقدر تو صنعت خودرو سازی پیشرفت کردن و مطمئناً اگر با همین سیاست پیش برن ، بازار خودرو های کره ایی رو به شدت تهدید خواهند کرد.
    دیروز برای اولین بار پشت جک J5 اتومات نشستم. ظاهر و طراحی خیلی قشنگی داره. صندلی های پشتی و جلویی خیلی راحته. فضا عالیه. به نظر من این ماشین دو ایراد عمده داره. یکی کیفیت قطعات داخلیه که واقعاً پائینه. گویا کلاً همه محصولات کرمان موتور بجز لیفان 620 این مشکل رو دارند. دستگیره در ماشین صفر ، موقع بستن تو دست آدم جیر جیر میکنه!!!کیفیت پلاستیک استفاده شده واقعاً پائینه. دوم ضعیف بودن موتور برای این ماشینه. ماشین واقعاً جون نداره. مخصوصاً وقتی که ازش کولر می گیری اصلاً راه نمیره. مطمئناً اگر که دنده دستی بود عملکرد بهتری داشت. در هر صورت هر کس نظری و انتظاری از ماشین داره و خودش باید آزمایش کنه و تصمیم بگیره.

  11. میلاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    درمورد دوستانی که گفته بودن باتوجه به قیمت ماشین های چینی و کره ای بهتر هستند بگم که اینطور نیست تو کشور ما این ماشین های چینی با ۴ درصد گمرکی وارد میشن و با سود ۲۰۰. درصد به مردم قالب میشن اما ماشین های کره ای و ژاپنی با گمرکی ۴۵ درصد وارد میشن که قیمتش بره بالا و ما مجبور بشیم اشغالهای ایران خودرو ، سایپا و چینی بخریم . مجوریم پراید سوار بشیم یا از ال۹۰ و جک تعریف کنیم.

    1. علی آقا

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (586 ديدگاه)

      تعرفه گمرکی برای همه ماشین های وارداتی یکسان هست.

  12. مهدی

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشین که شرکتی که به این 5ستاره داده c-ncap هست که موسسه بررسی ایمنی چینه که 5ستاره داده در مقایسه با ام وی ام 110،معتبرتربن موسسه که عمرا به این بالای 3یا 4 بده euro – ncap هستش ،و دقت کنین 50 میلیون به چی میدین

  13. سعید

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نسبت قیمتش خیلی ماشین خوبیه.

  14. سعید

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میشه دوستانی که این خودرو را دارند نظرشان رو در مورد کشش ماشین تو سربالایی ها بگن؟من شنیدم خیلی کمه.

    1. علی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (156 ديدگاه)

      من دو ساله دنده ای 1500 شو دارم. توی سر بالایی اگه کولر روشن باشه باید با دور موتور بالا شروع به حرکت کنی مثل خیلی از ماشینهای دیگه. نسبت به پارس که قبلش داشتم ازین نظر ضعیفتر نیست

  15. mohammad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برادر راین زیرمجموعه کرمان موتور هست

  16. mohammad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)


    هرکس فکر میکنه جی ۵ مشکلی داره یا ماشین اشغالی هست یا سوالی درمورد خرید یا چیز دیگه ای داره بنده در خدمت هستم

  17. علیرضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    با کمال تشکر
    امیدوارم نظرات مشتریان مد نظر قرار گرفته و در بهبود کیفیت خودرو ترتیب اثر داده شود.
    بارزترین مشکل جک جی 5 پایین بودن بیش از حد اگزوز این ماشین می باشد که متاسفانه به قاب در پارکینگ گیر می کند.
    سوخت این نوع ماشین برخلاف گفته ها زیاد می باشد.
    سان روف ماشین من خراب می باشد و تعمیرگاه مجاز که بردم نتوانستند درست کنند.
    بخاطر چینی بودنش بد فروش می باشد.
    اگر یخچال کوچکی درونش تعبیه می شد بهتر بود.
    دسترسی از داخل ماشین به صندوق عقب ندارد.
    کولر ماشین به نظر ضعیف می باشد

  18. علي

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من یه ماکسیما مدل ۸۳ دارم
    میخوام یه ماشینه به روز تر بخرم
    تو سایتها زیاد گشتم
    فکر میکنم با حدود ۵۰ میلیون تومان بتونم مدل ۹۳ جک جی ۵ اتومات رو بخرم
    فقط تنها چیزی که نگرانم کرده اینه که میگن مدل ۹۳ کیفیت رنگ خوبی نداره ، ولی متوجه منظورشون نمیشم
    نظر دوستانی که اطلاعات راجع به این ماشین رو دارن نیاز دارم
    ممنون

  19. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من نمایشگاه دارم حد اقل سی و خورده ای ماشین جک جی 5 اومده دستم . تاحالا مشکل فنی ندیدم ازشون خودم اگه ماشین نداشتم و می خواستم تو اون رنج ماشین بگیرم حتما این گزینرو انتخاب می کردم .

  20. ALI

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا جک سانروف دارد J5

  21. هومن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه اوانته سوار شده باشین دقیقا احساس همون ماشین بهتون دست میده .واقعا نسبت به برلیانس و لیفان این بهتره
    تو رنکینگ خود چین دوم بعد از بی وای دی است
    قیمت تو چین ۱۲۰۰۰ دلاره
    تو امارات ۵۰۰۰۰ درهم
    تو این کلاس ماشین هایی که درایو عربیا پیشنهاد میده سراتو ۲۰۱۵ یا النترا ۲۰۱۵
    این ماشین اگه مونتاز داخل نبود رو قیمت ۸۰ تا ۸۵ میلیون باید میدادی .
    جای کل کل های بیخودی سعی کنید در سایت های بین المللی تحقیق نمایید

  22. علی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من این ماشینو ۱۵ماه داشتم و ازش راضی بودم .ماشینه فوق العاده نرمیه و سواری خوبی داره .نسبت به ماشینای اتومات دیگه تو این رنج قیمت به نظر من بهترین انتخابه.فقط چند ایراد داره که در مقابل خوبیاش قابل چشمپوشیه
    اول مصرف بالای این ماشینه که خوشبینانش صدی ۱۱مصرف میکنه
    دوم ارتفاع کم و گیر کردن زیر ماشین
    سوم موتور و گریبکس باهم مچ نیستن
    چهارم رنگ ضعیف بدنه و سپرها
    پنجم فرمون ماشین توی جاده های ناهموار تق تق صدا میده که رفع شدنی هم نیست
    مزایای خودرو
    طراحی زیبا -کیفیت سواری خوب و نرم -اپشنهای مناسب وزیاددر این رنج قیمت

  23. بابک

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 16 ماهه این ماشین رو دارم.فقط این ماشین رو میشه با النترا مقایسه کرد منهای آپشن های کمترش.از لحاظ قدرت و کشش مثل الانترا است.فضای عقبش جادارتره.صدای موتور و کابینش کمتره و نرم تره.من گیربکس ماشین رو آپدیت کردم و الان تفاوت زیادی با گیربکس الانترا نداره و لذت رانندگی بیشتری هم دارد.
    این ماشین اگه هیوندای بود با آپشن های بیشتر زیر 120میلیون نبود

  24. محمد حسن

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من یه پژو پارس داشتم و فروختم. حدودأ 40 تا 45 میلیون پول دارم. میخواستم زانتیا یا اگه بشه مگان بخرم ولی یکی از دوستان جک دنده ای را پیشتهاد داده .البته کارکرده 40 میلیونی. گفته که سانروف هم داره که البته برای من خیلی مهمه. لطفأ راهنمایی کنید که کدوم بهتره.

  25. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جک جی5 = چینی = آشغال
    من خودم تندر 90 اتومات دارم
    کیفیت عالی بدنه و موتور … گیربکس … و تمام قطعات تندر اروپایی و اصل هست
    من با کولر روشن مثل آب خوردن .. جک جی5 با کولر خاموش میگیرم … دیگه کولر خاموش کنم که هیچی
    این همه آپشن ریختن تو این جک جی5 تازه شده 57 تومان
    تندر 90 بدون این آپشها 51 تومان هست
    اصل یک ماشین 1.موتور 2.گیربکس 3.بدنه است که جی5 آشغاله … جی 5 بخر57تومان . از در نمایندگی بیا بیرون 40 تومانم ازت نمیخرند
    حالا تندر رو بورسه مثل الکل = 1ساعت فروش میره …
    با جی5 میدان ولیعصر ترمز بگیر .. تجریش وای میسه
    لذت ظاهر ماشین برای مردم
    ولی لذت سواری و باطن و کیفیت خوبش برای راننده است
    تمام ماشین های چینی بزک کردن .. که گول ظاهرش را بخورید ولی کیفیت صفر ..
    یک ماشین چینی صفر کیلومتر را چقر میتونی سوار بشی ؟
    حادکثر یک سال .. چون بعدش همه چیزش داغون میشه ( کمک . موتور . صر و صدا کابین . ترمز … هر چی که داره میپوکه )
    حالا همین تندر 90 اتوات خودمون .. 10سال سوارش شو
    بعد 10 سال باز مثل روز اول میمومنه موتور و گیربکس اش و شتاب یگیره برات مثل روز اول
    نه به صدا میفته . نه هیچی . جون سخت
    به قول کالایاب خودرو :
    پراید در مقابل تمام ماشین های چینی پورشه است
    طاها.. ای طراح پورشه و فراری که جک طراحی کردی مثل بنز
    من میگم جک اصلا بگو طراحیش برا 2017
    همین تندر 90برا 17 سال که تو گفتی نه
    اصلا برا 20 سال پیش
    هنوز جک 2017 00 با موتور 1800 سیسی از پس یک ماشین 20 سال پیش تو شتاب موتور وگیربکس بر نمیاد که …. بازنده تمام عیاره جلوش تو شتاب

    دیگه سیمبل 2017 که دیگه مقایسه نداره
    تو برو از پس مدل 2007 بر بیا

    کدوم ماشین چینی اتومات 12 ثانیه شتاب داره ؟؟؟ فقط یک دانه بگو ؟؟؟؟خخخخخخخ
    احمد جون 30میلیون که هیچی . 40 میلیون هم زیر قیمت بدی کسی جک نمیخره
    مشتری اول آخرش خودتی . ویسا تا ازت بخرن ….. من همون نقد را میچسبم
    این طراح اسبق پورشه و بی ام دبلیو که از کار افتاده و زبارش در رفته حالا آوردن آشغال چینی بزنه یک خطی بکشه
    جک را میدونی چرا تو کارواش نمیبینی ؟ ؟ ؟ چون انقدر بی کیفت .. میشوریش رنگ بندش میره …ای طراحی سابق پورشه
    موتور 1800 ؟؟؟ اسم این موتور 1800 هست فقط و در اصل از پرایدم موتورش ضعیف تره … اصل موتور جک 1300 برا همین راه نمیره
    بنده خدا که حرف از آپشن میزنی .. اصلا سانروف میدئنی برا چیه ؟
    برا کشور هایی که آفتاب ندارن .. که حداقل با سانروف کمی آفتاب بخوره به کلشون وقتی میرن بیرون از خانه
    نه ایران بنده خدا
    اصل ماشین
    بدنه
    گیربکس
    موتور
    کیفیت
    شتاب خوب
    وقتی اصل نداره دیگه حالا 100 آپشن بزارن روش

    1. شاهین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایناییکه گفتی ال نود خودمون بود ؟؟
      خخخخخ
      بیخیال بابا
      اونی که تو فرانسه دیدی لوگانه با قطعات فرانسوی و موتور فرانسه
      البته ماله اوف سال پیشه
      این فرقونی که ببخشید ماشینی که تو ایران قسطی میچپونن بهمون 90 درصد قطعاتش تولید همون کشور چینه که جک یا چیزای دیگه میزنه
      خخخخ بابا بیخیال فرانسه 10ساله ایرانو تحریم کرده یه پیچم نمیده به ایران
      ال نود کجا بود
      سوار شدم مسافرت رفتم باهاش
      شتاب کاملا معمولیه
      دید پشت نداره
      اپشن صفر
      ظاهر افتظاح
      بدنه و راحتی حرفشو نزن
      داخل ماشین شبیه ماشین پلاستیکی های بچه هاس
      باز دم پراید خودمون گرم یکم پارچه پلاستیکیو ابر به درو دیوارش زدن
      ال نود همه جاش پلاستیک سفته
      تو اتوبان ولی خوبه خلوت باشه بندازیش تو سرعت میره
      دقیقا مثل نیسان وانت که اونم سرعت بره تو اتوبان خوب میره خخخخخخخح

      1. علی

        ۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اون پژو که 10 سال رابطه نداره تندر کلا ماشین خرکاری و تمامی مشخصات یک خر را چه از نظر سواری مزخرف چه کارایی خوب و مصرف سوخت کم را دارد یعنی سیستم طراحی قطعاتش بادوام حالا میخواد تو چین ساخته بشه یا تو انگولا طراحی موتور با موتور فرق میکنه ماشین هست سالی یکبار یا بیشتر! سرسیلندر و جلوبندی باید پایین منظورم جک نیستا ولی تندر اینطوری نیست من از 87 تندر دارم نه میدونم کجای خیابان دست انداز نه حتی روی سرعت گیر دست انداز ترمز درست حسابی میکنم تا حالا لازم به تعمیر جلوبندی نبوده یک عده میان میگن ما دست اندازها حفظیم. تو چرا بلد نیستی. خخخ- اونکه دید به جلو نداره ماشین پشت سری l90- تو سر بالایی شتاب خیلی خوبی داره- Jac هم طراحیش 20 ولی مشکل مصرف سوختش نسبتا بالاست در کل جفتتشون خوبن ولی برای تردد زیاد l90 بخاطر قطعات بهتره.

  26. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا حمید تو همه سایت ها همینو مینویسه ?من خودم جک دارم یک سال خرج روغنش کردم ماشین عالیه

  27. علی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بعد از تجربه دوسال داشتن جک جی 5 ( 20 ماه دنده ای و قبلش 4 ماه اتومات ) میخوام نظر شخصی خودمو بدون تعصب بگم .
    اول محاسن جک :
    1-انصافا از حق نگذریم زیبایی و طراحی جک منحصر به فرده و اگر اسم چینی روش نبود از خیلی از محصولات کیا و هیوندا زیباتره
    2- کابین بسیار راحت و جاداری آن بخصوص در فضای عقب که حتی برای نشستن سه نفر خیلی راحت و بی دردسر هست
    3- متریال داخلی جک با توجه به محدوده قیمتی از کیفیت بسیار خوبی برخورداره و داشبورد بسیار شکیل و زیبایی داره
    4- از نظر استهلاک و تعمیر انصافا نسبت به سایر محصولات هم رده ماشین بی دردسری هست و کمتر مشاهده شده دوستان بخاطر ایراد موتوری یا گیبرکس و جلوبندی به این زودیها دست به گریبان تعمیر باشند
    5- محدوده قیمتی در رنج خودش به نظر من خودرویی به روز با طراحی خوب هست که قیمت معقولی دارد که گواه این مطلب استقبال چشمگیر مردم از خرید آن می باشد .
    6- داشتن امکانات و آپشنهای مناسب مثل سانروف ، ترمز ABS , EBD ، رینگ اسپرت ، سنسور باد در اتو ، ایرکاندیشن و بسیاری آپشن های دیگر
    7-یکی از محاسن بسیار خوب جک هندلینگ بسیار عالی این خودرو است که به جرات میتونم بگم هیچ ماشینی زیر صد تومن هندلینگ به این خوبی نداره و زمانی به این مطلب پی می برید که سر یه پیچ تندی با سرعت بالا باشید و خودرو تعادل خودشو بدون انحراف حفظ میکنه که واقعا حسن بسیار خوبیه
    8- یکی از محاسن بسیار خوب جی 5 عایق خوب و نفوذ صدای بسیار کم موتور به داخل کابین است تا جایی که من بعضی اوقات فکر میکردم ماشین خاموشه و دوباره استارت میزدم و از این لحاظ واقعا موتور بی صدا و نرمی داره و تحت لیسانس میتسوبیشی هست .

    واما معایب جک :
    1-اولین عیب بزرگ و بدی که من هیچ وقت نتونستم باهاش کنار بیام خشکی بیش از حد کابین جک هست که واقعا حیف هست ماشین به این خوبی اینقدر خشک باشد خصوصا برای سرنشینان عقب که اگر دوستان یکبار امتحان کنند و خودشان رانندگی نکنند و در صندلی عقب بنشینند با طی مسافتی کاملا به حرف بنده پی می برند .
    2-یکی از عیبهای دیگر جک ارتفاع بسیار پایین آن است که هرچند دوستان فنی می گویند برای حفظ تعادل است ولی من قبول ندارم و دوست داشتم ارتفاع کمی بالاتر بود چون بسیاری از موارد خودرو کفش به دست انداز و رمپ و غیره گیر می کنند . حتی یک شب من به اتفاق برادران جایی دعوت بودیم رمپ پارکینک میزبان طوری بود که سایر خودروها سمند و پژو غیره داخل رفتند ولی من متاسفانه نتوانستم ومجبور به پارک خودرو در بیرون شدم
    3-ایراد بعدی من به جک در خصوص رنگ بدنه هست که خیلی از دوستان می گویند کیفیت رنگ بد است ولی بنده می گویم کیفیت رنگ بسیار هم عالی است ولی ضخامت رنگ خیلی کم است چون با برخورد کوچکترین شی یا سنگ ریزه یا جسم نوک تیز به بدنه سریعا جای آن روی بدنه باقی می ماند . البته ظاهرا در تولیدات 95 این مسئله مرتفع شده و خودروهای تولیدی امسال رنگ آنها دو پوششه می باشند ولی باز با مشاهده عینی خودروهای امسال نیز تغییر محسوسی لااقل بنده مشاهده نکردم
    4- ایراد چهارم جک به نظرم مونتاژ خیلی بد و افتضاح اون علی الخصوص در کابین می باشد که باعث بروز انواع صداهای آزار دنده از داشبورد و ستون و تاقچه عقب و غیره می باشد که جا دارد کرمان موتور کمی در مونتاژ دقت نظر بعمل آورد .
    5- جک با تمام آپشنها و امکانات خوب خودش متاسفانه بعضی از امکانات حداقل اولیه که الان حتی خودروهای خیلی ارزان تر از جک آنها را دارند را ندارد مثل بک لایت دربها و صندلی برقی و …. که به نظرم اینها اصلا جزو آپشن محسوب نمی شوند و برای خودرو ساز بزرگی مثل کرمان موتور جلوه خوبی ندارد که برای کم کردن هزینه ها از این موارد صرف نظر کند .
    6- ایراد بعدی جک که غیر مستقیم به آن مربوط می شود شبکه ضعیف خدمات نمایندگیها علی الخصوص در شهرستانها می باشد که گاها وقتی به نمایندگی 1409 مراجعه می کردم بارها دیده بودم مشتری از اهواز بخاطر سرویس به کرج آمده بود و واقعا این نوع خدمات ضعیف در سایر نمایندگیها که باعث کشاندن مشتری به تهران و کرج با طی مسافتی طولانی می شود جای تاسف دارد .
    7- در جک اتو به نظرم این گیبرکس 4 دنده برای این موتور مناسب نیست می توانستند از گیربکس بهتری استفاده کنند که ضرایب دنده ها کمی مناسب تر باشد و برای جک دنده ای هم هرچند موتور کشش و قدرت مناسب را دارد ولی حجم موتور 1500 برای کابین 1300 کیلویی به نظرم کمی غیر منطقی است که شاید این مسئله در سربالایی های بسیار تند کمی بیشتر مشهود باشد که در هر دو خودرو چه اتو چه دنده ای باید در این شیبهای تند با گاز زیاد حرکت کنیم .
    8- به نظر بنده کولر جک آنطور که باید و شاید راضی کننده نیست و برای شهرهای گرمسیری توان و بازده مطلوب را ندارد هرچند بنده گاز خودرو ام را تعویض کردم و تا یک ماه بسیار عالی بود ولی مجدد به حالت اول برگشت و بازده مناسبی نداشت
    9- یکی از ایرادات دیگه جک (البته به نظر من ) فاصله زیاد بین محورها باعث شده دور میدان زیادی داشته باشه و برای دور زدن به میدان بیشتری احتیاج داری هرچند که این مورد باعث شده که هندلینگ مناسبتری داشته باشه ولی به نظر بنده میدان دورش خیلی زیاده که اونم به خاطر فاصله بیشتر بین چرخهای عقب و جلو هست

    10- ایرادات دیگری مثل صدای هو و دور تند فن و مصرف بنزین نا متعارف و غیره که خوشبختانه فعلا برای آنها راهکار از سوی دوستان پیدا شده است و مرتفع شده .
    ضمن معذرت از همه دوستان این نظرات شخصی بنده پس از دوسال رانندگی با جک بود که شاید بنده هم اشتباهاتی داشته باشم و شاید حرفهای من عمومیت نداشته باشد ولی به طور کل هر خودرویی معایب و محاسن خودش را دارد . درکل با تمام این تفاسیر با توجه به شرایط فعلی کشور ما و قیمت گزاف خودرو در رنج خود خرید جک میتواند انتخاب معقولی باشد و بنده از خرید جک راضی هستم و در کل جک خودرو دوست داشتنی است که اگر اسم چینی روش نبود مطمئن باشید زیر صد تومن قیمت گذاری نمی شد
    موفق و پایدار باشید

  28. یزدان

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دایی من یک سال خریده خیلی ازش راضی قبلا پژو پاس داشت جک عالی کم مصرف بسیار زبیا وجاداره

  29. پارسا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    چه با غرضها ، چه بی غرضها ، و البته مبلغ های نمایندگی ها ،،،،،،
    والا ما که داریم راضی هستیم ،،،
    اگه تا بحال از پارس بیشتر سوار نشدین ، شک نکنید بعد از سواری جک دیگه نمیتونین با ایی ماشینا رانندگی کنید ،،،
    اگه بالای 50 یا 60 تمن میخوای هزینه کنی مسلما گزینه های بهتری هم هست ،،،
    فراموش نکنید که هرچه قد پول بدید همون قد هم آش میخورید ،،،
    من هم اگه پولم میرسید مث ایی بچه پولدارا حتما لکسوز میخریدم ،،،
    ولی شک نکنید هزینه ایی که واسه جک میکنید کاملا اقتصادی و در خور قیمتش هست ،،،، حالا هرچی خریدین مبارکتون باشه و از خدا میخوام سالم به مقصد برسین ،،،،

  30. سعید فرهنگ گلوجه

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر من انتخاب ماشین جک بین ماشینهای چینی ماشین خوبیه و تفاوت بین جک و ماشین های داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت انتخاب بین بد و بدتره البته حمایت از تولید داخلی هم جزء وظایف ملی ماست وامید به این که خودرو های ایرانی هم با تلاش خود را به سطح کیفیت و رقابت جهانی برسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا